neprihlásený Štvrtok, 18. apríla 2024, dnes má meniny Valér
EÚ chce nariadiť maximálnu spotrebu PC v nečinnosti, u dvojjadra cca 48 W

Európska komisia pripravuje reguláciu, ktorá má definovať povinné požiadavky na spotrebu a efektivitu spotreby nových predávaných počítačov v režimoch nečinnosti. Regulácia sa má podľa návrhu týkať desktopov, all-in-one desktopov, notebookov a v niektorých aspektoch aj serverov. Spotrebu vyplývajúcu z navrhovaných podmienok súčasné počítače často nespĺňajú, regulácia by tak mala viesť k zlepšeniu spotreby. Na druhej strane má aj problematické aspekty.

DSL.sk, 18.10.2012


Európska komisia pripravuje reguláciu, ktorá má definovať povinné požiadavky na spotrebu a efektivitu spotreby nových predávaných počítačov v režimoch nečinnosti.

Tému na konci uplynulého týždňa otvoril server NordicHardware na základe informácií od AMD, vychádzal ale z nesprávnych informácií respektíve tému úplne nezvládol a informoval o viacerých bodoch nepravdivo. Tieto nesprávne informácie následne nekriticky a bez overenia prebrali a šírili viaceré zdroje vrátane ostatných slovenských tzv. IT médií.

Regulácia

Európska komisia, EK, zverejnila konkrétny návrh tejto regulácie, nachádzajúcej sa zatiaľ v stave interných konzultácií, v júli.

Návrh predpisuje pevne viaceré parametre maximálnej spotreby a minimálnej efektivity spotreby a pre osobné počítače stanovuje tiež maximálnu povolenú spotrebu v režimoch nečinnosti, v závislosti na ich parametroch. U desktopov so samostatným monitorom napájaným vlastným káblom sa podmienky týkajú len spotreby samotného PC bez monitora.

Po 12 mesiacoch od vstúpenia regulácie do platnosti budú musieť mať osobné PC vo vypnutom stave maximálnu spotrebu 1 Watt, v prípade podpory prebúdzania cez LAN sieť, WOL, 1.7 Wattu. V stave spánku budú môcť mať desktopy spotrebu maximálne 5 Wattov a notebooky maximálne 3 Watty, pri podpore WOL sa opäť pridáva 0.7 Wattu.

Zdroje budú musieť mať pri odbere 50% maximálneho výkonu efektivitu minimálne 85%, pri odbere 20% a 100% minimálne 82% efektívnosť a pri odbere 100% účinník minimálne 0.9. Tieto podmienky na zdroje nebudú platiť na integrované zdroje s výkonom do 75 Wattov.

Desktopy

Pre stanovenie podmienok maximálnej dovolenej spotreby v režime nečinnosti regulácia kategorizuje desktopy do kategórií A, B, C a D. V kategórii B sú počítače s dvojjadrovým procesorom a minimálne 2 GB pamäte, v D počítače s minimálne štvorjadrovým procesorom a 4 GB pamäte alebo samostatnou grafickou kartou výkonnostnej triedy minimálne G3. Grafické karty sa delia do výkonnostných tried podľa priepustnosti zbernice medzi GPU a pamäťou, G3 začína od 32 GB/s.

V kategórii C budú ostatné počítače s minimálne trojjadrovým procesorom a 2 GB pamäte alebo ľubovoľnou samostatnou grafickou kartou a v kategórii A všetky ostatné desktopy.

Regulácia spotreby v režime nečinnosti sa najskôr vôbec nemá týkať najvýkonnejších desktopov inak spadajúcich do kategórie D, ktoré majú minimálne šesťjadrový procesor, samostatnú grafiku s priepustnosťou aspoň 320 GB/s, minimálne 16 GB pamäte a 1000 W zdroj.

Regulácia predpisuje maximálnu povolenú spotrebu, ktorú môže mať počítač za celý rok ak by bol 55% času vypnutý, 5% času v režime spánku a 40% v režime nečinnosti, teda s nabehnutým operačným systémom a aplikáciami spúšťanými v štandardnej inštalácii bez akejkoľvek aktivity užívateľa.

Maximálna povolená spotreba je závislá od kategórie počítača a jeho ďalšej HW výbavy. Počítače v kategórii A budú môcť mať ročnú spotrebu pri takomto teoretickom používaní 148 kWh, kategórie B 175 kWh, kategórie C 209 kWh a kategórie D 234 kWh. Ak je spotreba počítača vo vypnutom stave 1 W a v stave spánku maximálne povolených 5 Wattov, potom v režime nečinnosti môže mať počítač kategórie postupne A až D maximálnu okamžitú spotrebu 40.2 W, 47.9 W, 57.7 W a 64.8 W, aby mal nanajvýš najvyššiu dovolenú celoročnú spotrebu.

Povolený limit sa ďalej navyšuje ak má počítač samostatnú grafickú kartu, viac ako jeden disk, viac ako 4 GB pamäte u kategórie D a 2 GB u A až C, televízny tuner alebo samostatnú zvukovú kartu. U jednej grafickej karty sa limit navyšuje podľa výkonnostnej triedy o 34 až 225 kWh, u druhej a ďalších o 20 až 133 kWh. Na každý ďalší disk sa limit posúva o 25 kWh, za tuner o 15 kWh, 1 GB nad základnú kapacitu pamäte o 1 kWh.

Napríklad PC so štvorjadrovým procesorom, 8 GB pamäte, televíznou kartou a grafickou kartou najvyššej triedy tak môže mať ročne v režimoch nečinnosti spotrebu spolu 478 kWh, čo predstavuje maximálnu povolenú okamžitú spotrebu v režime nečinnosti 134.4 W.

Tieto podmienky majú začať platiť o 12 mesiacov po vstúpení regulácie do platnosti. Upravovať sa budú o 30 mesiacov po prijatí regulácie, keď sa zníži navyšovanie limitu kvôli grafickým kartám na 20 až 136 kWh u prvej grafiky a na 12 až 80 kWh u druhej a ďalších grafík. Zároveň pre najvýkonnejšie počítače s minimálne šiestimi jadrami prestane platiť výnimka a rovnako budú musieť spĺňať podmienky kladené na počítače kategórie D.

Regulácia explicitne neuvádza, že jednotlivé hardvérové komponenty budú musieť mať samostatne v režimoch nečinnosti takú spotrebu, aby za rok nepresiahli limit spotreby, ktorým prispievajú k zvýšeniu limitu spotreby celého PC.

Ak by takáto podmienka mala platiť, s jej naplnením by s parametrami z júlového návrhu mali v súčasnosti pravdepodobne problémy najmä výrobcovia grafických kariet a to špeciálne u nižších tried samostatných grafík. Napríklad limit 34 kWh za rok na samostatnú grafiku najnižšej triedy totiž znamená maximálnu spotrebu v režime nečinnosti 9.7 W a po znížení limitu po 30 mesiacoch na 20 kWh len 5.7 Wattu.

Podľa špecifikácií síce napríklad najnižšie grafiky Radeon HD 7xxx majú spotrebu v režime nečinnosti pod hranicou 9.7 W, spotreba uvádzaná AMD je ale samotnou spotrebou grafickej karty a kvôli stratám v zdroji a pri ďalších konverziách je príspevok týchto grafík k celkovej spotrebe PC vyšší ako určený limit.

Notebooky

Notebooky delí regulácia do kategórií A, B a C. V C sú notebooky s aspoň dvojjadrovým CPU, 2 GB pamäte a samostatnou grafikou výkonnostnej triedy aspoň G3. V kategórii B sú ostatné notebooky so samostatnou grafikou a v kategórii A všetky ostatné notebooky.

V jednotlivých kategóriách je stanovená maximálna ročná spotreba 40, 53 a 88.5 kWh pri 60% času vo vypnutom stave, 10% v stave spánku a 30% času v stave nečinnosti. Pri spotrebe 0.5 Wattu vo vypnutom stave ale so zapojeným zdrojom a spotrebe 1.5 Wattu v režime spánku to znamená maximálnu možnú spotrebu v režime nečinnosti pre kategórie A až C postupne 13.7 W, 18.7 W a 32.2 W.

Podobne ako u desktopov sa povolená ročná spotreba navyšuje, napríklad o 0.4 kWh za každý GB pamäte nad 4 GB a o 12 kWh až 113 kWh za samostatnú grafiku.

Štvorjadrových notebookov s aspoň 16 GB pamäte a GPU s priepustnosťou aspoň 225 GB/s sa podmienka na maximálnu ročnú spotrebu začne týkať až po 30 mesiacoch od vstúpenia regulácie do platnosti. Po tomto termíne sa zároveň zníži príspevok samostatných grafík k povolenému limitu spotreby, na 8 až 68 kWh podľa výkonnostnej triedy.

Ďalšie podmienky

Regulácia predpisuje aj ďalšie podmienky týkajúce sa napríklad štandardných nastavení osobných počítačov.

Monitor by sa pri neaktivite mal štandardne vypínať za 10 minút, do stavu spánku by mal počítač prejsť po 30 minútach režimu nečinnosti.

Serverov sa podmienky na spotrebu a režimy spánku netýkajú, pravidlá o efektívnosti zdrojov sa na ne aplikujú rovnako a navyše s prísnejšími požiadavkami na účinník.

Regulácia zároveň stanovuje aj informačné povinnosti pre výrobcov, ktorí budú pre jednotlivé modely povinní zverejňovať napríklad spotrebu v režimu spánku a najmä nečinnosti ale tiež ročnú spotrebu podľa reguláciou definovanej už popísanej metodiky.

Potenciálne problémy

Hoci navrhovaná regulácia si dáva objektívne dobré ciele a môže reálne zlepšiť spotrebu veľkej väčšiny nových PC, aktuálne dostupný návrh má aj viacero problematických aspektov vyplývajúcich z použitej metodiky s presnými maximálnymi predpísanými hodnotami.

Pre ich závislosť na iba základných hrubých parametroch hardvéru totiž tieto limity nezohľadňujú skutočný výkon a pomer výkonu a spotreby a môžu negatívne penalizovať v skutočnosti efektívnejšie počítače.

Takto definovaná metodika tiež nie je dostatočne flexibilná a nezohľadňuje napríklad ďalšie potenciálne používané interné hardvérové komponenty okrem explicitne vymenovaných.

Otázna je aj jej dostatočná flexibilnosť v čase, keď počítačový segment sa na rozdiel napríklad od regulovaných oblastí spotrebnej elektroniky a trhu s technológiami osvetlenia vyvíja výrazne rýchlejšie.

Regulácia v takejto podobe by predstavovala problém aj pre počítače optimalizované na výkon, ktoré nespĺňajú podmienky pre aplikovanie výnimky pre PC so šesťjadrovými procesormi. Podmienky regulácie napríklad zrejme nedokážu naplniť rozličné výrobcom pretaktované PC.

Kedy, či vôbec a v akej podobe nakoniec regulácia vstúpi do platnosti nie je zatiaľ samozrejme jasné.


      Zdieľaj na Twitteri


Súhlasíte s tým, aby EÚ zlepšovala spotrebu PC povinnou reguláciou? (hlasov: 684)

Áno      15%
Nie      85%


Najnovšie články:

Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii
Helikoptéra na Marse bude zbierať dáta aj po strate komunikácie so Zemou
Vývoj pôsobivého dvojnohého robota prekvapivo končí
Spustená výrobca QLC flash pamäte s viac ako 200 vrstvami
Batérie vyhodené z vesmírnej ISS neočakávane nezhoreli a poškodili dom v USA
Sprístupnená beta verzia Ubuntu 24.04 LTS
Nový CPU Apple M4 majú dostať všetky Macy, s výnimkou najvyšších najneskôr do jari
Samsung sa v predaji smartfónov vrátil pred Apple


Diskusia:
                               
 

Toto už ozaj nemá absolútne nič spoločné so zdravým rozumom!!! Tí páni v Bruseli musia byť permanentne zhúlení.
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

hlavne je to super prehladne a jednoducho napisane. Bezny smrtelnik z toho mudrejsi nebude a nepochopi to delenie do skupin.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

prosim preticiu proti tejto hovadine ASAP
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

kedze 70% desktopov to nebude splnat tak zavedu dalsiu separatnu ekodan na pc ...
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

Veď v tom Bruseli sedia poslanci, takí ako zo Slovenska. Čo od nich čakáš, niečo rozumné, veď oni si myslia, že roztáčajú zemeguľu a prikazujú slnku aby vyšlo a zašlo. Toto nemá nič spoločné zo šetrením. Veď nech zavedú prehľadné tabuľky tried spotreby A,A+.....B, C D E F, čo to prčíc vymyslia.
:)
Budem mať certifikovaný PC s nízkou spotrebou a kúriť si budem elektrickým radiátorom o príkone 6 kW, alebo zapnem 4kw klímu, ktorú majú určite aj v Europarlamente.
:)

Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

ja nwm,ale... ja mam v izbe 1 desktop,netbook,server,UPS,tlaciaren... a v podstate cez zimu mam najteplejsiu prave moju spalen... nemozem sa stazovat...
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Namiesto besných pudových reakcií pri spomenutí Európskej komisie by ste si mali uvedomiť, že toto je zase len niečo v prospech spotrebiteľov – je to v podstate len vytvorenie tried počítačov na trhu podľa spotreby – je to v podstate len vynucovanie si už jestvujúcich priemyselných štandardov.

Uvedomte si, že sa to týka práce pri nečinnosti... je to tak v podstate niečo podobné ako triedy pre spotrebu zdrojov, ako požiadavky na ich účinnosť pri polovičnom zaťažení.

To znamená, že výrobcovia nebudú môcť na trhu ponúkať spotrebiteľom nejaké neefektívne šmejdy so zastaranými technológiami ako hotové počítače.

Neznamená to, že by si si taký šmejd nemohol kúpiť mimo trhu, napr. z bazáru... a už vôbec to nehovorí nič o tom, že by si si nemohol poskladať a prevádzkovať aj hocijako pažravý počítač!
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Taketo veci schvalujem, moj Mac Mini ma v idle spotrebu do 13W, nalepku ENERGY STAR 5.2, bez toxickych materialov.
Odpovedať Známka: -8.0 Hodnotiť:
 

Nemam proti tomu nic. Ale v OS si vies nastavit aby sa ti pocitac nikdy neuspal. Vyzera to tak, ze v EU si pocitac po uplatneni tychto pravidiel kupovat nebudem.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Urobili harakiri so zákazníkom aj pri zákaze výroby a následného predaja klasických žiaroviek...
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

Ziarovky stale pouzivam, daju sa kupit, len uz nie pod nazvom ziarovky :).
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Pod akym?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

vyhrievacie teleso predsa
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

daj link kde sa to da kupit...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

jasne na objednavku applu sa budu predavat len 1000+ eurove apple zariadenia a plebs moze ostat makat na pisacich strojoch lebo 400 eurove pc to nesplnaju ..
Odpovedať Známka: 7.7 Hodnotiť:
 

uz to pochop, pocitac nema co byt pre chudakov :) Ked nemas na pocitac a musis si kupovat tie lacne sracky s Windowsom alebo nebodaj nejakou bezplatnou distribuciou Linuxu, radsej to ani nenazyvaj pocitac... To su ubohe sracky hrajuce sa na nieco. Setri na skutocny pocitac, pre vas chudakov je tu Mac Mini
Odpovedať Známka: -9.3 Hodnotiť:
 

Teraz neviem ci je to sarkazmus, alebo si fakt retardovany dement.
Odpovedať Známka: 9.5 Hodnotiť:
 

tiež by ma to zaujímalo...
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

Prepac, ale si blb, ktory este nestihol postrehnut, ze lacny NTB pred 15 rokmi stal takmer rocny plat (70-100 tisic Sk), dnes 2-tyzdnovy plat (400 €). Detto komplet "lacne" PC pred 15 rokmi pol-rocny plat (50 000 Sk), dnes mesacny plat (750 €). Jednoducho za posl. 15 rokov REALNA cena NTB klesla asi 20-nasobne a PC 6-8-nasobne, preto moze dnes mat NTB ci PC takmer uplne kazdy.

Ale nie kazdy si kupi Jablko za 2000 € s parametrami ako HW za 700 €.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

este si pockam na zopar takych komentov jak ty pises :-D Pome, vsetci :-D
Odpovedať Známka: -9.0 Hodnotiť:
 

Tak si asi nepostrehol rozdiel medzi realnou a nominalnou cenou.

Napoveda: od cias komunizmu nehnutelnosti realne 5x zdrazeli a auta realne 5x zlacneli. Preto sa dnes kazdy upise na cely pracovny zivot s hypotekou na byt a preto ma dnes auto kazdy chuj, na rozdiel od komunizmu, vtedy malo auto hodnotu takmer ako byt a bol to "rodinny sperk", dnes je to spotrebny tovar, ktory si moze dovolit ovela viac ludi.

Nieco podobne plati aj o IT ci elektronike vseobecne. Nie kazdy potrebuje Jablko.
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

nie, mna len bavi, jak si to hned zobral vazne a uplne urazene si reagoval. Ako keby som ta strasne velmi tym urazil, ze som napisal hentaky koment :) Ta nenavist ludi k Apple produktom je strasne vtipna, vy sadnete na lep kazdemu, kto napise taky koment :-D
Odpovedať Známka: -8.1 Hodnotiť:
 

uz touto rekaciou stracam cas, a to vsetko koli tebe ;)
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Dakujem :) Takze pouzivajte pekne kazdy co vam je pohodlne :) Ja by som Mac v zivote nepouzival, kebyze nemusim robit iOs aplikacie (hajzlaci to maju vymyslene, ze na normalnom pocitaci, co sa aj vola pocitac sa nedaju vyvijat iOs aplikacie)
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

da sa to aj na normalnom PC, ja konkretne mam OS X na virtualke a vyvoj iOS applikacii nie je problem
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Aj ich realne vyvijas a testujes? :D
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

400€ za 2 týždne alebo 750€ mesačný plat, tak to máš pekne.
70% poctivo pracujúcich ludí na východnom Slovensku môže o tom iba snívať.
750€ možno za 2 mesiace s nadčasmi...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

windows 7 je daleko lepsi ako mac os, a este si zahras aj hry, mudrlantko
Odpovedať Známka: 3.7 Hodnotiť:
 

ty co si vytazok semena Billa Clintona?Ved tu sa bavime o normalnych lodoch kto by na svete riesil take veci ako ty ? Ty si maj spotrebu aku chce pre mna zamna aj VPover nabijatelnu s ktorou si mozes vecer roit dobre a nechytis egzem.Suhlasim s ostatnymy VAZENY ANO ANO JE RETARDOVANY
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

povedal dement a zbalil si svoj high-end notebook do ruksaciku a nastupil do autobusu....
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Tvoj Mac mini je schopny akurat tak facebookarcit, pripadne si pistat svoj maly hypster dennik. Ked chce clovek hrat, renderovat, alebo nejak inak pracovat potrebuje masinu co ma aj vykon.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Preco sa tu vzdy musi objavit aspon jeden apple kokot?
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

moj PC nevypinam nikdy (od kupy), ani ked som na dovolenke, minimalne berie asi 80W stale.. kazdu jednu Boziu hodinu.

a ?

bojujem proti krize, do pr.. mame jadro - najlacnejsiu, najcistejsiu energiu a aj tak je to drahe ako svina, a musime setrit ?

tak ako s vodou?

aj keby vypnes privod, alebo odoberies 2 litre denne, tak zvysia cenu priamo umerne im FIXNYM NAKLADOM.

cize setrenie je JEDEN GIGANTICKY PODVOD, ktory je z FYZIKALNEHO HLADISKA NEZREALIZOVATELNY.
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

som zvedavý ako mi odkontrolujú vypínanie monitora po 10 min... nechápem tomu, snáď nechcú aby microsoft vydal aktualizáciu kvôli tomu aby vo win bolo natvrdo vypínanie monitora po 10 min
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Necudoval by som sa ak by nariadili vyrobcom automaticke vypinanie bez moznosti kontroly priamo v monitore.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Na to staci jedna malicka aplikacia "pohni kurzoz o 1 pixel" kazdych 9 minut a 59 sekund :D
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Going to put this artlcie to good use now.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Daj mi 5 minut :D
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Predstavujem AntiEU10MinSleep 1.0 :D
uloz.to/x9hxZLg/antieu10minsleep-exe
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

mna by zaujimalo ako sa berie do úvahy Hyper Threading (či ako sa to píše) od intelu, ktorý zdvojnásobuje počet jadier procesora ??

úmysel podľa mňa dobrý ale samotné znenie nedokonalé a asi aj diskriminujúce, tlačiť na zníženie spotreby je fajn nápad ale PC stavané na výkon by mali mať výnimku
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

ale sak citaj poriadne, serverov sa to netyka. A cele sa to tyka spotreby v necinnosti, co nie je problem dosiahnut.
Odpovedať Známka: -1.2 Hodnotiť:
 

hyper threading nemaju len serverove procesory... ma ho kazdy sandy/ivy bridge (a tych je na trhu/v zariadeniach uz celkom dost)
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

kolko to ma jadier? Na nejaky HT a nejake virtualne jadra sa ti v EU vyseru.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

core i9 ma 8 jadier po HT
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

kde chodis na take cisla ze core i9 :D:D
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

HT je tu v desktopoch od P4 prescott, co je minimalne 10 rokov.
dobre ranko.
Odpovedať Známka: 6.3 Hodnotiť:
 

a co teraz ty retard? O com ma tu ty ides poucat?
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

just fact check you bitch.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 


HT je tu od P4 Northwood (130nm)
v novembri to bude 10 rokov...
(moja 2.80GHz je z marca 2003)
Prescott vyšiel až vo februári 2004
bol už 90nm a kúril statočne...

Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

pravda pravda, ale pointu to nemeni.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 


pointu som nemenil... ;=)))
a hore som Ti dal + ;=)

Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

kludne nech to prijmu. Ak masina od vyrobcu nebude splnat tieto limity, tak ju podtaktuje a limity splni. Uzivatel si potom moze pretaktovat stroj naspat. Vo firmach, kam sa kupuju stovky rovnakych strojov, sa s tym nikto srat nebude a tam sa to setrenie ako tak prejavi.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Mam na stole akysi smart Phillips, co ma akesi energy save a to si same kazdu chilu znizuje jas :), teda ked sa mu zda, ze nic nerobim, co sa mu zda stale, ked je otvorena ssh konzola :), to uz asi bude z tej EU serie...
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Hlaska kolegu v studiu po zapojeni monitoru "vypni to vyj3b4ne ECO!"

Realne sa na tom neda pracovat... lebo ti to rozflaka oci...
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

IMHO subjektivny nazor, ze mali byt na vsetkom "len" nalepky triedy uspornosti a hotovo. Tak ako u ostatnych spotrebicov.
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

suhlasim
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Ja sa skusim hrat bez zapnuteho monitora. Usetrim aspon 20W. Co hovorite?
Odpovedať Známka: 9.5 Hodnotiť:
 

Že si vôbec nezahráš.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

i say captain, you say what!
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

Niekedy je znizovanie spotreby uplne zbytocne. My sme si zobrali priklad z prevadzky superpocitacov, ktore chladia tak, ze nimi zohrievaju vodu v bazene plavarne - my zas pocitacmi vykurujeme pracovnu (mame odstaveny radiator).
Ked budu pocitace uspornejsie, menej vyhreju okolite prostredie premenenym teplom a budeme musiet opat kurit radiatorom. A sme tam, kde sme boli - v prdeli!... :-(
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Nuž, keď už to odpadné teplo je, tak je múdre ho využiť. Ale keby nebolo, tak veľmi pochybujem, že by sa majiteľ bazéna alebo vaša firma rozhodli kúriť zrovna elektrinou.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

V zásade máš pravdu a súhlasím s tebou, ale treba zohľadniť aj zvýšenú cenu HW, ktorý bude musieť povinne mať nízku spotrebu...
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Tak poprosím aby prišli ku mne a certifkovali mi môj starší komp z AMD Athlonom 3200+ ktorý sa ešte aj podtaktúva pri nečinnosti, 2gira RAM a z grafikou ATI X1650 na triedu A++++++++++++++
Odpovedať Známka: 4.1 Hodnotiť:
 

ty si taky super.
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

Som si toho plne vedomý ;-)
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Len si nejako pozabudol, že pri malej spotrebe PC má naopak ATX lacný zdroj pomerne veľkú vlastnú spotrebu. Teda má v tomto režime nízku účinnosť. A pokakaná Únia meria zariadenie ako celok! SKúste si to niekedy serióznym WATTmetrom zmerať.
Budete prekvapený...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

...í
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

uuíííí uuíííí
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Skúste si aj zmerať, že koľko zo spotreby počítača robí spotreba ATX zdroja.
Ak si totiž neviem akým spôsobom vyrátate, že vaše komponenty
by mali papkať nejakých 40W, tak sa do tých celkových 48W ani nemusíte zmestiť. A to práve kvôli vlastnej spotrebe ATX zdroja a jeho nízkej účinnosti va danom režime.

Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

zdroje s účinnosťou pod 85% už nekupujem niekoľko rokov, ale neviem si ani predstaviť zmestiť sa do 40W, ak to nemá byť iba písací stroj s "internetom" ...
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Na pisaci stroj s internetom staci 15,6 NTB (aby to nebol mini-pidi 11,6) s E-450 + HD6310. Cele to ako pisaci stroj s internetom zere mozno 20-25W.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Chcel by som sa podakovat za zverejnenie problematiky a objasnenie o co ide. Dakujem dsl.sk!
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

tak sa budu predavat domace "servre" v tvare desktopu. tie navrh nereguluje.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

auta su naho*no uz od normy euro 4, euro 5 a 6 je uz iba klinec do rakvy...

tak si pani byrokrati povedali, ze idu pokazit nieco dalsie?

dakujem nechcem!
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

To som vážne zvedavý ako to chcú v reále realizovať , toto sa totiž vzťahuje na celú zostavu . Zostavu si poskladám sám,dám si do nej čo chcem , akého výkonu chcem a aj spotreby, ako mi to EU odkontroluje ? nijak , niekto dostal v parlamente super prémie aby to navrhol, nakolko nikto v tom parlamente tomu nerozumie a len videli čísla že klesne spotreba tak sa za tým všetci pohrnuli ...
Odpovedať Známka: 8.4 Hodnotiť:
 

kazde skladane pc odnesies do Bruselu a dostanes stempel :-)

ale skor si myslim ze si nemusis robit vrasky kym nezacnes navrhovat zostavy v Deli, Lemone, Fujavicu a Huge Package
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Ale plati to aj pre Ešus, Tošibeti-a a A-ser.
Odpovedať Známka: 8.4 Hodnotiť:
 

myslim ze hej, u takej Hrusky to myslim ze funguje aj teraz :-)
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

lenže páni s EU vedia, že väčšina spotreby v domácnosti ide od PC :D
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

:D:D to som zvedavý kedy prídu s úspornými varnými doskami s príkonom pri 100% 20W , trúb na pečenie s príkonom 35W a sklokeramickými doskami 5W ...
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

uz aby to bolo!

napr. ja som vymenil bodove svetla za ledky ked som zistil ze rura mi hreje menej ako zarovky nad stolom :-)
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Nove skutre s malym motorom (50ccm) maju uzamknutu automaticku prevodovku na 40 km/h, da sa vybranim podloziek odomknut na vyssiu rychlost (aj nad 60 km/h podla modelu).
Pri PC sa bude robit nieco podobne, budu sa predavat podtaktovane a s SSD, pricom bude doporucene nainstalovat utilitu k doske pre "optimalne vyladenie systemu" = pretaktovanie, pri ktorom uz nariadenia nemusia platit.
Okrem toho pokial nejde o silne pretaktovanie daju sa stale uplatnit funkcie speedstep od intelu aj cool'n'quiet od AMD (mam odskusane na vlastnom PC, dokonca som mohol pri jemnom pretaktovani o 11% znizit aj napatie procaku+northbridgu o 0.05V, ktore je povodne dost vysoke - gigabyte doska)
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Zase raz totálne idiotské nariadenie z vysračkovaného mozgu, ktoré síce nič závažné neurobí, ale za kopu peňazí bude otravovať ľuďom životy... vyhádzať z okien, postrieľať, upáliť...
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

tak aj te to tu, zase chce niekto diktovat...
v nasom eshope predavame vlastne modely PC ktore navrhujeme a skladame v nasej firme. Kto a ako to bude kontrolovat? V konecnom dosledku to povedie na jednej strane k navyseniu cien zostav (drhasie a efektivnejsie PSU) a na strane druhej k znizeniu spotreby. Na Slovensku moznost c.1 nehrozi. Slovaci pozeraju kazdy cent a malokto da o 10-tky EUR viac len za to ze pocitac bude mat o par percent nizsiu spotrebu. Taketo sprostosti nech Brusel diktuje az vtedy, ked budeme mat v ramci EU vsetci rovnake platy.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Zas na druhej strane sa EU snazit tlacit pokrok dopredu a vytvarat nove konkurencne prostredie. Mozno mas pravdu, ze zo zaciatku sa PSU budu predavat drahsie, ale aj sam si si mohol vsimnut, ze velmi vela vyrobcov zdrojov zacalo prechadzat na 80+ certifikaciu, resp. predavaju zdroje s velmi dobrou efektivnostou i bez certifikacie. Medzi zdrojmi je v 80+ uz pekny boj a ceny klesaju. Regulacia skor ovplyvni segment grafik a zariadeni s vysokou spotreby. S cim ja nesuhlasi je kvalificia do skupin na zaklade priepustnosti zbernice. Vseobecne vieme, ze priepustnost sa zvysuje, osadzaju sa nove druhy RAM a GPU sa stale zmensuje, co znamena mensiu spotrebu a vyssiu efektivnost. Radikalna a sprosta regulacia moze ovplyvnit cely hracsky segment (nielen PC ale aj konzoly). Regulacia v Iddle stave sa mi paci a tato nahrava skor AMD ako Nvidii. Po uplatneni regulacie sa aj tak este minimalne jeden rok budu vypredavat skladove zasoby a to pojdu teda ceny hore!
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

suhlas
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

"Zas na druhej strane sa EU snazit tlacit pokrok dopredu a vytvarat nove konkurencne prostredie"

To ti povedala pani ucitelka?
Keby to vedeli v takom samsungu ci delli, ze o pokrok sa im postaraju uradnici, tak by sa nemuseli hnat jak blazni za lepsim servisom pre zakaznikov.

A to s tym konkurencnym prostredim mas odkial? Konkurencia je predsa viac podnikatelov s rovnakym ci podobnym produktom na trhu. Aku ulohu tu ma uradnik???

Tvojom svete aj ranne kako asi hybe dopredu EU, ze..
Odpovedať Hodnotiť:
 

A ako sa bude kontrolovat? Nikjako, ked stary hardver sa zakaze predavat a novy uz bude podla regulacie, nebude na vyber. Inak cele to v EU smeruje k regulacii domacnosti, skor ci neskor dostaneme prikazom kolko el. energie mozeme za rok spalit a potom vas odpoja :) V USA a Cine sa nam smeju :))))
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Podla mna je to dobra myslienka ale mali by sa zamerat na pomer hruby vypoctovy vykon / spotreba pre kazdu komponentu samostatne. Regulovat spotrebu PC ako celku dakym konkretnym cislom je hlupost kedze je to zavysle od poctu komponentov atd. Stacil by napriklad pri CPU daky pomer ze ma zvladne MIPS na wat a bolo by to ok. Potom by sa uz len zohladnila architektura a pripadna integrovana grafika v nom a definoval by sa minimalny pocet MIPS na wat. To by vsak pochovalo AMD :D
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

kedy sa začnú zaoberať spotrebou tých okázalých fontán v Bruseli
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

niekde bolo písané o certifikácii 100+
Odpovedať Hodnotiť:
 

nech si jebnutý v prvom rade povypínajú všetky vysvietené reklamy po uliciach,tam ušetria nakašu a nech neriešia kokotiny. !enter
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

presne tak,načo je komu o polnoci vysvietené nejaké nákupné centrum alebo nejaký hrad...proste načo?a povedzme si uprimne tych nakupnych centier je tu dost vela,keby ich všetky po zaverečnej vypli aby nesvietili tak by to uplne stačilo...nech si radšej eu najme poriadnych odborníkov na IT a potom nech niečo diktuje...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zase jebu do niecoho comu rozumeju ako drevorubac enviromentalistike.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Snad sa k tomu AMD, Intel, Nvidia, Asus, MSI, a ostatni nejak vyjadria.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nemaju nic dolezitejsie na robote , len rozoberat to comu absolutne nerozumeju
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

do čerta aj z úniou , vďaka únii máme chudobu a skoro pracovné tábory kde ludia musia robiť za minimum , Treba vystrielať aj našu vládu aj europoslancov
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Moj pocitac je stale v nejakej cinnosti a ked nie je, tak je vypnuty. Ja mam spotrebu v necinnosti ~0 W Som najekologickejsi na celej planete \o/ (nie, nemam ziadne wakeon xxx veci pozapinane)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Myslel som, že sa to bude uberať práve opačným smerom.. Ja mám doma naťahaných už všade 380 V (400V), nech som pripravený na neustále zvyšovanie výkonov PC a teraz toto? Či v EÚ používajú IT iba v režime nečinnosti (do 10 min.)? Na FB nech chodia s mobilu a nediktujú tu podmienky na high PC...
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

1. ked su taky dobri v ratani statistiky,nech vycislia
koko Wh + navysenia clovekohodin bude musiet kazdy vyrobca IT po schvaleni minut na tuto cielenu zmenu vo svojich HW zariadeniach.

2. kolko novych dristov o ucinnosti bude musiet do 17 jazykov prelozit ich X EU prekladatelov na nbk a uploadovat to hore dolu na ich Storage servre.

3. Kolko clovekohodin bude niekolko milionov ludi citat tieto dristy z EU, rozmyslat a pozerat na aktualne cenniky online ze kolko je rozdiel za zdroj mezi 82plus a 85plus
kedze vie, ze o chvilu uz tie lacne nebudu.

/ prosim pridajte 4,5,6,7,.... spotreba na druhej strane rovnice/

Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 


Nech prikazu pouzivat len 4:3 monitory pre vsetky pozicie v EU, statnej sprave a dotovanych org. Na kieho treba tu 1/3 LCD svietit, ked nikto nikdy nebude v robote pozerat 16:9 film.

Zrazu zistime, aky uzitocny a nizkospotrebovy monitor moze byt klasicky 20" ked to spravia LED + ON/OFF hw vypinac na paneli.



Odpovedať Hodnotiť:
 

V podstate uz dnes to skoro vsetky PC splnaju, pri necinosti to nie je problem pokial nemas nejaky shitovy zdroj ktory sa hreje sam o sebe a ma spotrebu minimalne 10~15W :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

poj*bana diktatura cela EU
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Ak dobre čítam, tak 2-jadro má dnes už len málokto a ešte to chcú v režime nečinnosti. To by hádam aj šlo...
Skrátka Únia presadzuje novšie a úspornejšie stroje, aby ľudia popredali vykopávky. :-)
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

skor tu ide o precedens, budete robit / mat iba to co vam dovolime
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

.. a vzdy to pekne treba zaobalit, ci uz ochrana zivotneho prostredia alebo nieco este lepsie
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

V Rime Caesara koli obmedzovaniu slobody zabili.
Schovavat sa za vieru v to co povazujem za spravne a na zaklade toho tvorit druhym obmedzenia ma napriklad aj nabozenstvo. Pravdepodobne si neuvedomuju, ako skaredo skoncia.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

EU by mala nariadit plat poslancov v necinnosti a usetrili by sme viac.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

uplne chore vyplody Bruselu ... aspon vidime akych neschopakov tam mame,dlhovu krizu v EU riesa uz neskutocne dlho.Toto je horsie jak za Hitlera,slovaci zarabaju jak chudaci cca 400 eur cistom za mesiac, a ceny jak na zapade - aspon vacsina. Jaj kam toto speje,!
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Pri tej vsetkej skode bez zodpovednosti co EU(kto je EU ?) vyprodukovala a stale produkuje, je toto iba spicka ladovca.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Navrhujem max. plat zamestnanca EU 800E, z dovodu setrenia energiou.Kto sa prida ?
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Zas maju podchytene tiche zmluvy na podporu vymeny hardwaru! Toto je cisty lobizmus.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Svetelne reklamy praziace panu bohu do okien dnom i nocou nikomu nevadia. Ale hlavne, ze budeme mat ekologicke pocitace, ziarivky a pod. Zda sa, ze neschopni uradnickovia si potrebuju vykazat cinnost. Tlieskam...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zaujmave ako tu vsetci kritizujete EU ... EU je v krize, my tu nesedime na miliardach barreloch ropy, plynu atd. Nehovorim ze so vsetkym co robia suhlasim ale aspon nejaku logiku to musi mat.
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Aka kriza, ake barely ropy, plynu atd ? Ceny pernamentne rastu tak na com to sedia ? Vy ste chcel byt sucastou EU ? Chcel ste mat take podmienky na zivot(prezivanie) ake su teraz ? ,lebo ja nie.Cela EU(pozor nemyslim clenske staty, tie su obetou demagogie niekolkych jednotlivcov), je jeden obrovsky nabalujuci sa podvod a Vy s tym suhlasite ? S cim to vlastne suhlasite(uvedte konkretne)?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale to nema nic spolocne s EU ... europe by dosiel dych aj keby nebola EU. Europania si myslia ze su najlepsi ale zacinam suhlasit s cinanmi ktory tvrdia ze europa sa nabalila nie kvoli genialite ale kvoli koloniam. Rise sa rozpadli a nakradnute bohatstvo pomaly dochadza ... tato kriza znamena ze europa uz bude len priemerna mozno trochu nadpriemerna ale nic extra.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Moj Core 2 Quad pocitac dava v necinnosti 11 W.
Be Quiet! 500W Straight Power 80+Platin, idioti!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Toto je moderny sposob zvysovania zamestnanosti - komplikuju vsetko co sa da. V tomto pripade ide navyse o zbytocnu komplikaciu kedze trendom je znizovanie spotreby
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

napadlo ma este ze to mohla byt praca intelu
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Kto vobec uvolni peniaze aby sa niekto s tym zaoberal. O eu moja mienka snad uz ani viac klesnut nemoze. Fuj hnus
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Toto je už ozaj o ničom ako celá EU. Aj EU je iba jedno veľké klamstvo spáchané na ľudoch tohoto sveta, ako aj celá umelá mena €uro.
Odpovedať Hodnotiť:
 

V idle sa procesor moze podtaktovat, GPU prepnut na onboard, v sleep nikto velku spotrebu necaka. Ale podme si kopnut do EU, to je teraz v mode.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

A teste sa na spravu o 5 rokov "ludia setria energiu, musime zvysit cenu energii!"
Odpovedať Hodnotiť:
 

a komu to chcu nariadit? Vsetko sa vyraba v Cine (teraz myslim tu krajinu nie restauracie ktore su na uzemii EU). Za dalsie su to Americke a Taiwanske firmy co vyrabaju pocitacove komponenty, tak ze aby to nedopadlo tak, ze do EU sa PC nebudu dodavat. Nebudeme mat pocitace iba jebov co tu vymyslaju absurdne podmienky.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Moj pocitac s 8 mimi doskami som nevypol uz 2 roky aj vdaka zaloznemu zdroju ale ako ekolog ci co to jenemam zapnuty monitor bezi mi tam 12 streamon a pocitac teraz v zime fajne vykuruje miestnost a zadarmo relativne bo mam fotovoltaiku na streche cize dokopy mam aku velku spotrebu ked si tu elektriku vyobim a mam jej pokok*t a na ntb mam 240w. Adapter ten asi nezapadne do ziadnej kategorie )))
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ked uz chcu nieco nariadovat tak nech riesia energiu len z obnovitelnych zdrojov (to je vseobecna ekologia do toho maju pravo sprtat)Cena elektriny vzrastie a nech si jej kazdy berie kolko chce. Myslim ze potom sa aj budu snazit vyrabat uspornejsie pc... Teraz priamo obmedzuju podnikanie nejakou regulaciou, ktora pravdepodobne narobi len problemy.
Odpovedať Hodnotiť:
 


http://www.ralphlaurenjacketssale.com
<a href="http://www.ralphlaurenjacketssale.com">ralph lauren sale </a>
<a href="http://www.ralphlaurenjacketssale.com">ralph lauren uk </a>
Odpovedať Hodnotiť:
 

http://www.usthenorthfacejackets.com

<a href="http://www.usthenorthfacejackets.com">north face outlet</a>
<a href="http://www.usthenorthfacejackets.com">north face sale</a>
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Je potrebné si uvedomiť, že tu naozaj NIKOMU nejde o životné prostredie. Jediným účelom je dosiahnuť, aby sme za menej energie platili rovnakú alebo vyššiu sumu...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Jj to je dobre a hlavne www.plushry.sk
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kde je sloboda už? Už sa naozaj budeme musieť pri všetkom riadiť od nejakých starých tiet a ujov v EU parlamente? Čo tak zefektívniť utieranie zadkov a použiť tým menej papiera? Toto už kde sme? Neviem ako Vy, ale ja chcem dýchať.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár