neprihlásený Piatok, 19. apríla 2024, dnes má meniny Jela
Microsoft nepredĺži podporu Windows 7, štandardná skončí už v januári

Značky: Windows 7Windows 8Microsoft

DSL.sk, 9.7.2014


Spoločnosť Microsoft napriek neúspechu Windows 8 neplánuje predĺžiť podporu operačného systému Windows 7, ktorý je v súčasnosti podľa dostupných štatistík už na viac ako polovici používaných PC.

Vyplýva to z minulotýždňového upozornenia Microsoftu na blížiaci sa koniec podpory viacerých produktov, na ktorý poukázala Mary Joe Foleyová.

Obdobie plnej štandardnej podpory všetkých verzií Windows 7 tak podľa plánu Microsoftu skončí 13. januára 2015, niečo viac ako päť rokov po jeho uvedení.

Po tomto období bude nasledovať päťročné obdobie rozšírenej podpory. V ňom Microsoft bude zdarma ešte vydávať bezpečnostné aktualizácie ale už nie aktualizácie inej povahy a funkčné vylepšenia.

V podobnej situácii s Windows XP a verziou Windows Vista, ktorá bola prijatá podobne ako Windows 8 pomerne negatívne a neúspešne, Microsoft štandardné päťročné obdobie podpory výrazne predĺžil. XP bol vydaný v októbri 2001, spoločnosť nakoniec predĺžila obdobie štandardnej podpory o viac ako dva roky do apríla 2009. Obdobie rozšírenej podpory Windows XP skončilo následne 8. apríla tohto roku.

Podobný krok sa od Microsoftu očakával aj u Windows 7, ktorý je v súčasnosti preferovaným operačným systémom u veľkej časti používateľov a špeciálne vo firmách a ďalších organizáciách.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii
Helikoptéra na Marse bude zbierať dáta aj po strate komunikácie so Zemou
Vývoj pôsobivého dvojnohého robota prekvapivo končí
Spustená výrobca QLC flash pamäte s viac ako 200 vrstvami


Diskusia:
                               
 

<troll>good job microsoft. dobre pilia, dobre ;D. Windows8 v korporatnej sfere bol a stale je obrovsky fail a aj napriek tomu, nepredlzia podporu pre ich v sucasnosti jediny OS poriadne nasadeny. A zatial ako zakaznik by som bol dost sklamany, keby som nevidel realne vysledky prace na dalsom viac podarenom systeme ako windows8. ale smer maju dobry, na smetisko dejin.. </troll>
Odpovedať Známka: 6.6 Hodnotiť:
 

Neprehanaj. W8 v korporatnej sfere nie je fail. Akurat korporatna sfera ma pri zmenach os velke financne naklady nielen s kupou licencii a potrebuju aby im vsetko hned fungovalo, beta testeri os su preto bezny ludia
Ani W7 si firmy nedavali hned ale az ked mali overene ze je to ok system a uz pri kupe planovali jeho vyuzivanie na dlhsie obdobie.
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

je konecne nacase, aby velke firmy (vyrobcovia priemyselneho hardware, vyrobcovia tlaciarni a spol.) zacali vo svojich programoch priamo podporovat linux a android.
ten diktat od microsoftu je neunosny, sposobuje mnozstvo problemov a bezpecnostnych rizik.


Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

Hlavne Android je etalon bezpecnosti :-)))
Linux uz velke firmy pouzivaju xxxx rokov, tam kde sa veci prilis nemenia. Proste kazdy os sa uplatnil tam, kde na to mal, nasilne tlacenie so inej sfery nedopadlo vzdy ok. MS mal uz davno spravit pre bfu tlacidlo restore to point (proste os by bezal na hypervisore) a predavat svoje stolne pc, mal kupit dell, ked bol k mani.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Ake ma Android ako OS problemy s bezpecnostou?
Odpovedať Známka: -7.3 Hodnotiť:
 

OS a jadro je mozno v poriadku ale koncept ako taky -bezpecnostne prvky a security model pre aplikacie je velmi nedomysleny a nebezpecny
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Hlavne ten mor (aplikácie) kde aj piškvorky alebo iná trapošina požaduje prístup ku telefónnemu zoznamu, internetu, súborom, atď..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

root + lucky patcher + titanium backup + adaway
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Som androidak/linuxak, ale toto nie je cesta pre kazdeho ani cesta pre masy. Je faktom, ze toto je naozaj na android ekosysteme zle a google by mal realne zasiahnut, pricom si viem predstavit aj niekolko quick wins ako zavedenie realnej, hoc nepovinnej, google reviewed certifikacie ktora by mne ako pouzivatelovi bola urcitou garanciou, ze tento soft si nepyta viac nez naozaj potrebuje a naozaj posobi doveryhodne, popripade splna urcite ine google/android standards. Dalej by som prinutil vendorov umoznit "downgrade" na vanila android kazdemu, a to bez rootu alebo ineho "invazivnejsieho" zasahu. Je to o tom len chciet - google/android ma uz podla mna to momentum, kedy by mohli trochu pritvrdit notu a urobit poriadok. Urcite by sa nejaky vyrobcovia vyhrazali odchodom ale zmizli by mozno jeden dvaja, co by pravdepodobne casom aj tak olutovali. Stalo by to za to...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To, ze aplikacie chcu prava ake chcu, nie je problem OS.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ano, ale je to chyba ekosystemu, ze s tym nic nerobi.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A co s tym ma robit? Mas na vyber - neinstaluj danu aplikaciu, nainstaluj custom rom a nastav prava podla potreby... Ci aj tu uz musia druhi za teba rozmyslat?
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Je to chyba OS a navrhu. Preco nema podobny problem iOS a WP? Hold toto je dan za "slobodny software" i ked o tom by sa tiez mohlo polemizovat...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nema to nic spolocne s dizajnom OS. Jednoducho Google je vo vlastnom store benevoletny. MS a Apple aplikacie posudzuju pred publikovanim podstatne prisnejsie. So samotnym OS to nema nic spolocne. Okrem toho pozadovane prava vidis a tak, ako som pisal, mas moznost sa rozhodnut. Android je otvoreny a ponuka, v porovnani s ostatnymi, vela moznosnosti, ale aj kladie vacsie naroky na znalosti uzivatela - nie je pre kazdeho.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Nemas pravdu. Android z pohladu prav applikacii na casti systemu a uzivatelskych dat je urobeny nahovno.

Ano, prava pred instalaciou zobrazi, ale to je tak vsetko. Kde je moznost zamietnut bez tretostranovych aplikacii? A ak by aj zamietli, tak by kopa aplikacii zlyhala.

To ako keby vydali firewall, ktory by sa v systeme len pozeral, co sa deje okolo, a pred pristupom na internet ta len upozornil, ze aplikacia chce pristup na internet no netusis aky port, netusis ktory protokol, netusis ci sa jedna o zabezpecene data. Zakazat ten pristup nemozes - mozes len nespustit aplikaciu.


To je chora logika prav v systeme.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Az tretostranove rozsirenia sa chovaju normalne, ale aplikacie vela krat su napisane k obrazu operacneho systemu.

Malo byt dopredu definovane, ze kazdej aplikacii moze uzivatel zakazat jednotlive prava, no programator si musi osetrit, ze ta aplikacia nespadne, no len nebude ponukat pozadovanu funkcionalitu.

Instaloval by si Gmail, zrusil vsetky prava a spustilo by sa ti prazdne gmail okno bez uctu. Povolil by si pristup na siet wifi, tak by ti zobrazilo emaily, ale nezobrazilo kontakty z telefonu a sim karty! No aplikacia by nikdy nespadla.

Tak ako to je teraz, je kompletne zle!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prave preto som sa pytal na Android OS. V com je zly koncept? V com je zly security model pre app? Skus byt konkretny, inak su to len take klasicke keci z davu. Aplikacie su v sandboxe a izolovane. To, ze vyvojari chcu zarabat na zbere dat a tupi ludia si nainstaluju hocico z Googla Play aj ked info o pozadovanych pravach app maju k dispozii alebo dokonca z neoficialnych zdrojov, tak to nie je problem OS.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ci chces ci nechces v security modely musis s pouzivatelmi ratat, to ad jedna.
Ad dva, pri tom mamutom mnozstve aplikacii v store je naozaj uz dost blble hladat a preberat si. Vacsina ludi zvolu prvu vhodnu.
Ad tri, drviva vacsina ludi ani len nedokaze povedat co vsetko aplikacia naozaj k svojmu behu potrebuje, vyzaduje a preco.

Striktne z technickeho/OS hladiska mas samozrejme pravdu, ale myslim ze rozumies kam smerujem aj ja.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja ti tiez rozumiem, ale chces, podla mna, technickymi nastrojmi riesit veci, ktore s technikou nemaju vela spolocneho. S pohladu bezpecnosti su koncepty mobilnych OS prakticky rovnake a skor sa lisia v pristupe k publikovaniu aplikacii na privatnych storoch. Inak povedane Google k tomu pristupuje/pristupoval laxne a publikoval, co sa dalo. Naopak, napr. Apple je podstatne prisnejsi. Da sa to povedat aj inak - Android kladie na koncaka podstane vacsie naroky na znalosti (je taky "pocitacovejsi") nez konkurencia, ale zase je slobodnejsi.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Uplne suhlasim :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

W8 je brutal fail sam o sebe. Imho este vacsi fail jak Vista. Bez ohladu na to kde. Aj medzi obycajnymi ludmi...
Odpovedať Známka: 1.9 Hodnotiť:
 

Ja som asi z inej planety. Nechapem v com je win8 fail? Pouzivam ju uz vyse roka a nemam s nou najmensi problem dokonca ked vidim u niekoho win7 tak mi pride taka zastarala a pomala, neviem asi len subjektivny nazor
Odpovedať Známka: -1.9 Hodnotiť:
 

W8 je fail,strasne sa pouziva. W8.1 je uz na tom lepsie. Ale co ti ja viem nie je to vyhra.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Jednoducho je FAIL. Pozri si statistiky rozsirenia pouzivania toho OS. Dokonca predinstalovany system sa casto downgraduje na W7. MS nepriamo priznal, ze je to FAIL. Nezarabaju na nom tak, ako by asi chceli. Tvoj osobny pohlad na vec je preto uplne nepodstatny a bezvyznamny.
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

Pre ms je w8 fail. Sam to priznal. w8 z cervenych cisel vytiahlo len pechtle-mechtle a rizovanie na androind licenciach.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

fail z pohladu predaja to suhlasim ale pouzitelnost oproti windowns 7 je lepsia mne napriklad vyhovuje. Jednoducho ho ludia neprijali, v tom vidim najvacsi fail ale skutocny dovod je diskutabilny. Urcite nie preto ze je nestabilny alebo pomaly. Mozno cenova politika, market place, sposob updatov...
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

skutocnym dovodom preco sa neujal je len neschopnost ludi naucit sa ovladat nieco nove, keby sa naucili pouzivat par klavesovych skratiek zistili by aky je to rychly WIN a ako im setri cas.. ale oni niee, vsetko musia mat graficky pred nosom v obrazkoch a ikonkach ako male deti :) no co uz, microsoft skratka precenil svojich uzivatelov, musi sa teda vratit k nizsej urovni ovladania..
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Ja som používal 8 asi rok, super systém, aj správca úloh je veľmi podarený Len dôvod prečo som prešiel na 7 bol v procesoch zabudovaných v systéme kedy v dobe mojej nečinnosti vytazoval cpu aj na 50 % ma to neskutočne hnevalo... Inak super
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

aaa toto sa dalo vyriesit jednoducho :) na niektorych PC to robilo aj mne, stacilo disablovat v task scheduleri Regular Maintenance a uz viac nevytazovalo ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

"skutocnym dovodom preco sa neujal je len neschopnost ludi naucit sa ovladat nieco nove"

Plne suhlasim, ibaze keby sa ludia boli ochotni a schopni ucit nove veci, presli by uz davno na Linux a opensource a MS by mal podiel malo co vyssi od Masoxu... No flame - len moj nazor z dielne "keby bol pes nebol sral, bolo by ho roztrhlo".

Windows sa presadil a udrzal prijemnym, jednoduchym a roky konzistentnym systemom ovladania za priatelnu cenu. Doba si vsak ziada zmeny, aj dizajnu a MS ma len stastie, ze sa na poli "PC" neodohrala ziadna extra revolucia ala dummy phones -> smart phones, inac by mohol lahko skoncit ako firma ktoru prednedavnom kupil ;).
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hm, a co tak problematika noveho OS + podpora starych zariadeni a la Tlaciarne? To je vecny problem! Kvoli tomu instalovat polofunkcny print server alebo k tlaciarni pripajat natrvalo extra maly PC, instalovat na desktopy virtualky. Vsetko to stoji peniaze, namahu a cas. Ani jedno z toho nechcu firmy investovat.
Inak, aj windows 7 ma vela klavesovych skratiek a pracuje sa mi v nom ozaj rychlo, rychlejsie ako v napr. v linuxe ci mac os x. Nemyslim si, ze to windows 8 tronfne, nakolko velka cast manazovania suborov je u mna robena v total commanderi.
Poznam naspamat cesty, kde mam ukladane subory. Quick search mam rychlejsi, ako dokaze niekto citat. To asi netromfne len tak ziaden OS s grafickym oknovym rozhranim, kde sa bez mysi neda poriadne nic urobit. Ano, aj total commander je standardne s GUI, ale je to obdoba MC, NC, ci VC s ovela lepsimi vymozenostami. Kazdopadne je TC nezavisly na Win 7 ci 8.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

cize treba urobit veci zlozitejsie, poschovavat ikonky a potom ked sa to naucim bude nieco aj rychlejsie? dakujem neprosim, nenavidim tie stale prihlasovacky a iny BS, metro je fail, v com je vyhoda win8? este raz, konkretne body prinosy, lebo to co som doposial cital ako prinos win 8 je pre mna minus, proste nieco co nechcem.... jedno plus som nasiel ze oproti win 7 ma directx 11.2, tym to u mna zacina aj konci... ked chce clovek nieco nastavit je to uplne neprijatelne prostredie, proste ja nechcem stratit nervy a trhat si vlasy mesiac nez sa nieco naucim a zistim ze ten os aj tak nechcem... chcem pohodlny os, kde mam vsetko pod nosom a vsetko je riesene jednoducho.... mozes prehlasit ze oproti win 7 je 8 jednoduchsi a prehladnejsi na ovladanie? obavam sa ze odpoved je jasna
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

neviem, u nás vo firme síce neupgradujeme (načo, keď 99% roboty je vo firemnom SW a ten beží aj na starších aj novších Win), no do nových PC stále kupujeme aktuálny Win, na osmičke obchádzame Metro a používatelia ani nevidia rozdiel medzi sedmičkou a osmičkou. Netuším, aký problém s tým môžu mať iné firmy
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Tiez by ma zaujimalo o akom "faile" vlastne vsetci pisu. Ze ma z neho MS maly zisk? Preco by ma to malo zaujimat ako pouzivatela. OS ako taky fail urcite nie je!
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

holt linuxaci - pre nich je windows s menej ako 20% mega fail, ale 1.5% pri linuxe je uzasne velky uspech...
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

A nie je to pravda? Musis porovnavat pozicie. Dam ti priklad z F1.

Ked majster sveta skonci z pole position na 5 mieste - je to fail. Keby si ty sadol do monopostu a vobec odjazdil cely zavod - bol by to teda mega uspech.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

To je pekne, ked u vas vo firme mate 20 pocitacov, to sa potom spravuje. Ale take firmy su Microsoftu u prdele. Problem s tym maju firmy, ktore maju desiatky a stovky tisic pocitacov a ak by mali spravovat tri alebo styri verzie OS, tak by sa mohli aj zblaznit.

Na margo toho, ze ludia sa nechcu ucit nove veci. Firmy su tu na to, aby vyrabali to, co chcu ludia, nie aby nanucovali nieco, co nechcu. Ak toto firma nedokaze pochopit, nemoze realne superit o zakaznika. Moze im sice ponuknut novu vec, ale ak to 90% ludi odmietne, asi je nieco zle.

Fail ten Windows je, pretoze nejaka premudrela zenska zobrala celu ergonomiu ovladania Windowsu 7 a hodila do hajzla. A potom tam nahodila tie farbicky, pardon, Modern UI, lebo vsak je to farebne a vesele. Velka vacsina ludi sa proste nechcu ucit klavesove skratky a su im u prdele usetrene dve desatiny sekundy pri vypinani PC. Chcu funkcie najst tam, kde su najocakavanejsie a teda aj najefektivnejsie umiestnene.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

OS tu nieje na to aby som sa kazdu generaciu ucil nove ovladanie. OS tu je na to, aby som spustal aplikacie a pokial mozno si OS ani nevsimal. To sa najlepsie dosahuje zvyknutim si na urcite ovladanie a potom to nemenit! Win8 je iba a len win7+metro, kde metro kludne mohlo byt iba a len aplikacia, taku maju napr. media center, metro mohlo byt rovnake. Ibaze Ballmer si myslel, ze ked sa prizivia na uspechu desktopu, mozu z toho vytazit v mobilnej a tabletovej divizii. Miesto toho potapaju desktop. Gratulujem.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a potopili slubne sa rozvijajuci trh s ARM desktopmi...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

W8 v korporatnej sfere nie je fail - proste tam prakticky neexistuje a korporatna sfera nan skratka serie. Korporatna sfera tak akurat horko tazko dokoncila migraciu z XP na 7.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Akurat presne toto som tu chcel napisat. Akurat vo firme migrujeme vsetky kompy z XP na 7 a su z toho velke prusery ze sme to nestihli do konca aprila a teraz nam MS vyhlasil, ze bude podporovat iba osmicky. LOOL. Ale aspon budeme mat ako IT o robotu postarane... my si mozno nejako zvykneme, ale co chudaci useri... ledva sme ich presvedcili ze treba 7 a teraz ked im tam zacneme davat osmicky, tak nas rovno zacnu defenestrovat :D :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ten materiál čo začali brať v Microsofte by som chcel vyskúšať
Odpovedať Známka: 6.1 Hodnotiť:
 

ty uz nemusis
Odpovedať Známka: -3.9 Hodnotiť:
 

tiez si myslim, musi to byt velmi silne ...
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

Niekto tu srandu musi zaplatit. Napriklad kupu Nokie, vyplaty pre jej 25 tisicovu armadu, Surface a ine skvele strategicke tahy. A kto iny to zaplati, ako uzivatelie OS pre desktopy a servery ako aj pouzivatelia Office. Zatial nastastie vela inych moznosti nemaju, tak im vypneme stare systemy a kupia si nove.
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

nezabudni bonusy pre spravnu radu a dovolenky! k*rvy-drogy-fet
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

10 rokov aktualizácii je málo? Ktorý iný softvér alebo operačný systém rozšírený medzi užívateľmi je takto dlho podporovaný?


Odpovedať Známka: -5.3 Hodnotiť:
 

Ono to pekne znie ze 10 rokov aktualizacii ale ja to vidim tak, ze o pol roka (januar 2015) sa to prepne do rezimu "udrziavanie v chode", to znamena vydavat sa budu iba bezpecnostne patche. Ziadne rozsirovanie funkcionality napriklad kvoli novemu hw alebo sw.
Na to ze mnohe nase firmy presli na Win 7 iba pred rokom, sa mi to zda sakra skoro.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a co na tom, ze nebudu feature patche? korporatna masina sa nastavi a funguje 5+ rokov rovnako, ziadne nove ficury nepotrebuje. a ked sa nahodou posere, tak sa prepali z imagu (-:
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a nasa firma ide teraz migrovat (po testovani) z Win Vista na Win 7 :D
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

To ste testovali 5 rokov? :D My sme prave po testovani presli na 8.1
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ked ma firma 5 zamestnancov, co pouzivaju 3 programy, prechadza sa lahko

ked je ich tisic a pouzivaju 50 druhov svinsky fajnovych programov, prechadza sa tazsie
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

To akože nebude ani SP2 W7? Ten Microsoft ide dole...
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

MS ide dole od roku 2007-2009. Od sprostosti uz nevedia co maju vydavat a jake sprotne rozhodnutia prijimat.
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Tak to dopada ked nieco vezmu do ruk Indovia... Ide to do sraciek.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

dobre im to bije
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Akurat pred par mesiacmi som si pomyslel, ze W7 sa stale rozmaha (teraz sa zacina rozmahat v korporatnej/podnikovej sfere) a istotne predlzia podporu z 2015-2020 minimalne o dalsie 2-3 roky na 2017-2022. A zrazu toto.

Musia tam nieco velmi silne fetovat.
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Mary Joe Foley tam ešte pracuje?
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Nikdy nepracovala, ona je len dobre informovana...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pokial bude win9 velky navrat 7 tak preco nie
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

To by sa museli vykaslat na metro a nasilne tlacenie pouzivatelov na dotykove zariadenia.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Myslím že to tu bolo písané nendávno že práve o tom by mala byť 9-na a teda netlačiť metro a dotyk ovládanie na stolové mašiny a dobre že nie na server 2012. Dotyk tak skoro klasiku nevymení tak myslím že to len uponáhlali a nevypadá to moc sexi. Ale 8-čka čo sa týka samotného systému je fakt svižnejšia takže ak to ostane a bude vypadať viac ako 7-čka môže to mať niečo do seba. A tuším má byť upgrade zo 7-8 na 9 zadara. Windows totiž chce prejsť na niečo v zmysle Ubuntu čo sa týka kadencie verzii a preto aj podporu budú skracovať a nové verzie vychádzať častejšie....možno teda časom vymiznú Servic Packy a vždy len príde novšia verzia ale nebudú to skoky ako XP na Vista či 7 samozrejme.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

silne pochybujem, ze sa priblizia release cyclom k ubuntu :D a silne pochybujem, ze MS pride s niecim ako long term support release v takom pripade. nechytaju sa na ubuntu,redhat a toboz nie na nebohy sun :D(ale to je ina story)
Odpovedať Hodnotiť:
 

No, po takomto skorom odchode do dôchodku Windows 7 asi prejdem na linux. Určite si nemienim každých 5 rokov kupovať drahé licencie na Windows. A to nehovorím o nepodarku W8.
Odpovedať Známka: 3.0 Hodnotiť:
 

je naivne si mysliet ze linux moze vo firme nahradit windows. to je presne kao pri firefoxe a pod. Jednoducho nema podporu pre podnikovu spravu ako ma IE. Linux je ako projekt pre free riesenia ok, aj niektorym podnikom moze vyhovovat, zial vacsine nie. Moze tu neikto dookola omielat ze ano ale pravda to nebude ani o par rokov, nieto este teraz. Od podpory ovladacov prin servisu atd. Pod windowsom ma podnik proste lepsi servis, lepsie moznosti, apliakcie ake chce (od centralizovanej tlace, monitoringu tlace atd. pod linuxom je toho ovela menej, a vela z nich je v plienkach. Nehovoriac ze su to vela krat skor amaterske zacinajuce aplikacie
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Hmmm, keby si vedel ako malo vies asi by si sa aj hambil.
Keby okolo mna nevfungovalo >90% FFoxov a cca 20% RHELov, mozno by som ti aj uveril, ze mas pravdu.
PS: v absolutnych cislach sa bavime o tisicoch
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

V jednej velmi dobre znamej "banke" na Slovensku funguju vsetky desktopy a notebooky na Debiane a Firefoxe.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak neviem, ale co som naposledy cital, tak pri win 9 (pravidelna aktivacia, pouzivanie) bude nutne mat zalozeny online ucet v mrkvofte.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

aktivacia by mala byt jednorazova, nebue uz 25 miestny kluc, budes si moct PC "odhlasit" a prihlasit "iny PC". V akych verziach a ako to presne bude uvidime...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Posielam kvety. Bodaj by skrachovali.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

ja ta posielam do pice :D
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Nemas jednu aj pre mna? ;)
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Pripájam truhlu
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Mám cez 2700+ klientov, u drvivej väčšiny s Windows 8/8.1 sa denne stretávam s telefonátmi a mailami ako čo nefunguje, ako nejde usb kľúč ktorý na XP/Vista/7 fungoval, externý disk, o pádoch, o programoch ktoré nefungujú a kope iných.

Ako si môže megakorporácia dovoliť takto kruto nedoladený systém nanútiť ako primárny?

To že zabili XPčka tomu rozumiem po každom smere, máme 7mičky. Ale 8 a 8.1 nie sú vhodné operačný systémy pre denno denné používanie pre ľudí, ktorí používajú PC/Notebook na profesionálnu prácu/obživu.

Ja sám mám na Y2P a Miix 2 11 8.1, a je to vhodné na "hranie sa", nie na robotu.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Presne. V dalsom prvom rade W8 nie je vhodny do podnikovej/korporatnej sfery, kde sa migruje na novy OS raz za 10-15 rokov. Este tu boli pred par rokmi v istych sektoroch "problemy" XPcka, ked sa muselo ostat na W98 (pripadne NT vetve W2000) a nasledne sa mohlo prejst na XPcko, ktore bolo na trhu vtedy uz peknych par rokov. Iba cisty dement si moze mysliet, ze podnikova/korporatna sfera prejde na OS, ktory je na trhu rok/dva aj so zaocitanim dilatacie casu v dosledku relativistickych efektov. W7 v pohode, uz je tu 5 rokov a tak je rozumna sanca nan zmigrovat.

Korporatna/podnkova sfera do riti nie je izba IT geeka, co si 2x za rok prenstaluje komp, lebo sa hrajka a skusa vsetky nove releasy, alfy, bety, rtmka a vsetky nove chujiny.
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

+1
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Pod toto by som sa kludne aj podpisal. :-)
Presne.

Inak fakt ten cyklus prechodu sa urychlit neda - trva, kym vobec samotny OS je pouzitelne vysahany vyrobcom, potom samotne testenie vo firme, dosolichanie firemnych aplikacii nan - ked je raz z dacim problem, vacsinou sa neodstrani za den... a v momente nasadenia do firmy je vlastne OS uz za polovicou svojho aktivneho zivota - z pohladu M$. pekne...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ake su vlastne podstatne zmeny medzi poslednymi 4 verziami windowsow xp-vista-7-8 ???
Na XPecku my funguje zatial vsetko :D
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

no kazda nova verzia slubovala nove cacky macky zabalene do kvetnatych reci o lepsej bezpecnosti a funkcnosti...a tak to pojde donekonecna,vzdy po roku zistia ze system je uz stary k nicomu,ze treba pripravit na zaplatz novy o)))
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Plne súhlasím.
Len sa musím opýtať o trochu mladšej generácie ci naozaj geekovia tak zleniveli, že reinstaluju len 2x do roka, keď za mojich "mladých čias" to bolo 2x do mesiaca... ;)
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

ze sa Ti vobec chcelo instalovat - ja som mal ghostnuty image celeho system disku :o)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

W98 - linux X - linux Y - W98 - WNT4 - linux Z - linux X - QNX - BSD - linux Y - linux A - linux B - linux D - linux D - linux D (to ked si nieco seredne dojebal) - W98 - linux Q- W98SE - linux D- WXP - W98 - WXP - linux D....

Holt disky nemali terabajt ako dnes a virtual machines na testovanie boli este dost nepouzitelne ak vobec nejake.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ale sak prave o to instalovanie slo... :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

DOS, MS WIN nasej mladosti, nebol MAC OS 6 ktorého kopiroval. Ani HW z toho nebol nadseny. Z toho bolo tolke hladanie vychodisk neustalim preinstalovavanim, bojovanim s OS od MS, najma u susedov ktorim to skratka zacalo blbnut, hoci by sa tak OS chovat nemal, a este starsi vedia ze nemal, na strojoch bol nieco ako OS zabudovany a mohol si rovno pracovat, to az IBM to pokakala. Vid. AMIGA, ATARI, PMD85, ZX SPECTRUM, APPLE, to vsetko bolo lepsie nez pre podniky cez manazerov oblbujuci standart od IBM menom PC s DOSom, ktory sa od tvorcu dostal do nespravnych ruk, Billa G.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ked to teda bolo lepsie, preco ich IBM+MS prevalcoval na celej ciare? Preco komcom 90tych rokov zrazu kazdy potreboval PC, preco obrovsky boom vo vyvoji na zaciatku storocia, preco? S pomalym odznievanim ekonomickej krizy 2008 sa navracaju aj investicie do PC, trh v najblizsich rokoch bude stupat a napr. na tablety sa zabudne podobne ako na netbooky...
Odpovedať Hodnotiť:
 

lol, ze 2700 zakaznikov...

nie si ty nahodou ta zlodejska kurva z ineho vlakna, ktora nema ani na teamviewer?

keby to s tymi zakaznikmi pravda bola, tak nemas ziadny problem si tu licenciu zakupit. co znamena ze: bud si sprosty luhar, alebo si zlodejsky turbohajzel.

PS: zbal sa prec od ockovho pc, chod sa vycikat a spat...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

tak to je smutne ked mas 2700 klientov a nemas na teamviewer...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hmmm, 2700+ klientov, cracknuty Teamviewer, auto tipijem Audi S8 model 2015... :)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

monitory ma Eizo EV2736WFS za cca 600€ a Eizo CX271 za 1400€ :) Ako nieze ale teamviewer co potrebuje k praci cracknuty. Holt nezmestil sa do nakladov pri tych monitoroch. A predtym mal hp lp2475w ktory sa teraz uz nepredava ale 2008 bol okolo 500€...

ezio, ezio.. si ty ale huncnut!
Odpovedať Hodnotiť:
 

A z dual bootu stal sa grub s jednou voľbou.

Už len doladiť, ktorý OS. Slackware alebo Debian. OpenSuSE vo firme na 5 PC čím som ušetril konateľom a časť mi vrátili ako snahu o lepšie fungovanie.

Keďže W7 bol fajn, nemazal som ho však z osobného pc aj preto, lebo bol origoš z NB. Teraz príde čas na zmenu. Účtovníčka používa W8 a k tomu PC mám prístup i ja. Nepáči sa mi ten systém i keď je dosť rýchly (čo i Linux samozrejme, ba ten asi rýchlejší ale je to diskutabilné od distribúcie).

W8 nebudem používať a celkovo sa orientujem po r 2015 len na Linux.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

uz sa len modli aby to tvoji konatelia nezacali pouzivat alebo nedajboze nechceli komunikovat so statnou spravou :D
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

No ty si aky majster svetla. Nepaci sa mi to, tak to dam prec aj inym. Konatelia su z teba bez seba, co znamena, ze zamestnancom asi pekne lezies na nervy a takymito zmenami komplikujes zivot ludom, ktori tej firme realne zarabaju prachy.

U nas vo firme su tiez taki, co vymyslaju podobne "zlepsovaky". Za vacsinu z nich by som dotycneho autora na mieste vyrazil, ale ked tym "usetrime".

Prezradim ti tajomstvo - co sa paci tebe, vacsinou nemusi byt dobre pre ostatných.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Sa musim smiat, este sa sedmicka ani neohriala, a uz je z nej zastarala verzia na odpis. Miesto neustaleho predaja 7, jej verziovania k dokonalosti a az po ukonceni jej distribucie z ne/zistnych dovodov, este 5r podpora. Bum. Rychlo prisla 8. Rychlejsie nez sa stihla 7 ohriat. Ved to je az komicke.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

sedmicka sa ani neohriala...

"Windows 7 was released to manufacturing on July 22, 2009"
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Nechapem o com tu tocite. Mrkvosoft je tiez len firma, cize by chcel tvorit zisk. Je pritiahnute za vlasy si mysliet, ze budu platit ludi, aby robili podporu a aby pokracovali vo vyvoji pri vyse desatrocnych produktoch. Nieze by ste sa tesili, ze rozbehnete desatrocny a starsi software na novsom systeme, alebo, ze nemusite kazde dva roky kupovat novy. Win XP vydrzal 13 rokov. Vam niektorym auto nevydrzi 13 rokov. Dokonca na rocnom mobile vam nejdu nove aplikacie, kedze novsia verzia vasho milovaneho androidu nie je kompatibilna. Su taketo problemy s produktmi od MS? Nie. Kupujete si novu telku kazde dva tri roky, ale ze sa musite vzdat 10rocneho operacneho systemu uz problem je.
Ano, riesenie moze byt Linux.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

poviem ti tajomstvo... MS by zarabal krasne aj keby teraz predaval furt XP, lebo maju zabezpeceny trh cez OEM, drvivu vacsinu PC si bez OS nekupis. Zisk tvoria, len treba vyhodit tu bandu 130k pracovnikov co ani kokot nerobi, len vymyslaju nove metra a ribbony, co sa inak bude ochvilu diat... Pracovnici v MS su ako ti v nasej statnej sprave, musia vymyslat pycoviny aby vykazovali cinnost, lebo by si niekto mohol vsimnut, ze su zbytocni...
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Ktory podporu nema vobec ziadnu, je ich milion distribucii, nie vsetko ide na kazdej, problemy su s ovladacmi, so softwarom, cele to je pisane len naverimboha, lebo je to zadarmo a nastavit si uz len obycajny touchpad vam moze liezt poriadne na nervy. To nehovorim o tom, ze nebudete mat svoj oblubeny SW a ak najdete nahradu, nikdy nebude poriadne fungovat atd atd atd...
Takze neviem pochopit toho, kto sa obuva do mrkvosoftu za to, ze si o 6 rokov bude menit svoju Win7 za nieco ine (ale nemusi ak nechce).
BTW. Mrkvosoft ma zo vsetkych SW spolocnosti najdlhsi update service a podporu.

pisal som aj sem http://dopice.sk/9UU
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

tak ako porovnavat akukolvek firmu s vlastnou linux distribuciou vs Microsoft, je ako porovnavat hocia aj majstra sveta v sutazi RC modelov lietadiel s NASA...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prisli na to, ze cim dlhsie nechaju slusny OS nazive, tym tazsie sa je ho potom `zbavit` ked uvedu (jak to lubia) nejaku `revolucnu` sracku????

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vedeli ste, ze...

po roku 2015 prestanu vsetky windows 7 fungovat a ludia budu mat cierne obrazovky.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nevedel som , ale tusil som to :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ano a deti nosi bocian, teraz uz len tu o cervenej ciapocke...
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:

Pridať komentár