neprihlásený Piatok, 19. apríla 2024, dnes má meniny Jela
Linux na PC ušetril španielskej provincii veľkej ako Slovensko 36 miliónov

Značky: LinuxškolstvoPC

DSL.sk, 28.7.2014


Používanie Linuxu na osobných počítačoch v školách ušetrilo španielskej autonómnej oblasti Valencia za deväť rokov spolu 36 miliónov eur.

Vláda autonómnej oblasti o tom informuje v oznámení pri príležitosti vydania novej verzie ňou používanej distribúcie LliureX 14.06.

Distribúcia LliureX je postavená na Edubuntu vychádzajúceho z Ubuntu a vytvorená bola Ministerstvom školstva, kultúry a športu Valencie. Pri inštalovaní ponúka možnosť vybrať si zo šiestich základných konfigurácií, napríklad pre PC do školských tried, pre PC pre najmenšie deti, pre slabší hardvér ale tiež ako desktop do kancelárií.

Distribúcia je nainštalovaná spolu na 110 tisíc počítačoch v štátnych školách.

Autonómna oblasť Valencia má takmer rovnakú veľkosť ako Slovensko s 5.1 miliónmi obyvateľov. Skladá sa z troch provincií Alicante, Castellón a Valencia a hlavným mestom je Valencia s 809 tisíc obyvateľmi.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii
Helikoptéra na Marse bude zbierať dáta aj po strate komunikácie so Zemou
Vývoj pôsobivého dvojnohého robota prekvapivo končí
Spustená výrobca QLC flash pamäte s viac ako 200 vrstvami


Diskusia:
                               
 

Skoda ze ten linux je nepouzitelny v beznom zivote pre bezneho smrtelnika
Odpovedať Známka: -7.3 Hodnotiť:
 

som rad ze som nesmrtelny
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Tak ja budem asi tiez nesmrtelny
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

to je megaaaaaa ja som nesmrtelny!! idem sa hodit pod vlak ze co sa stane
Odpovedať Známka: -0.3 Hodnotiť:
 

napis do zavetu, ze mi venujes nesmrtelnost...

(keby nahodou motyka vystrelila)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

na takych ludi netreba reagovat. to je klasicky internetovy diskusny debilko. taki ludia sa snazia o prvy prispevok, v ktorom napisu opacny nazor clanku/opacny nazor popularneho nazoru/iny kontroverzny nazor. na to sa chyti kopec ludi, daju mu minuska a zacnu sa rozculovat co to tu vypisuje. pritom dotycny sa len doma na tom smeje a mozno tuto stranku uz ani nenavstivi. len zasadi semienko a ludia sa na to chytia, lebo sa ich to dotklo. diskusnych debilkov treba ignorovat.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Smutne je ze ma z casti pravdu. Preco je GNU/Linux pre bezneho SLovaka nepouzitelny?

1) V skole mas vsade windows
2) Kupis si PC, mas predinstallovany windows
3) Na vyske, vsetko windows
4) V robote, windows

Ja ako zamestnavatel so strict no MS policy mam potom problem najst ludi co vedia pracovat s GNU/Linuxom. Pritom ten OS nie je zlozitejsi alebo menej pouzitelny, prave naopak, len ludia prechadzajuci z uplne ineho systemu, navyknuty na jeho dogmy maju problem prevyknut si na uplne iny system.

Kebyze mas v skole povinne FOSS (nemusi to byt Linux) a studenti by videli ze sa s tym da pracovat na uplne inej urovni ako s MS Windows, mohlo by IT u nas vyzerat inac.
Odpovedať Známka: 4.9 Hodnotiť:
 

Ja som tiez zamestnavatel a s ludmi problem nemam. Zvladaju aj to dementne unity...
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Co maju vsetci proti Unity? Vsak je to jednoduche a intuitivne.
Odpovedať Známka: -2.2 Hodnotiť:
 

Niekomu to proste vadí a príde chaotické. Hlavne hľadanie aplikácií podľa rozdelenia Hudba, Grafika, Video... Trochu to nedomysleli. Ja som zasa zvyknutý na Gnome 2.x (Mate), Cinnamon, Lxde
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Mne Unity tiez liezlo krkom, nemal som rad tu Dash listu, a ani to co spravili s hornou listou. chvilku som bol na Mate ale nakoniec som zaktvil u Xfce :) a ked dokoncia lxqt do nejakej pouzitelnej podoby zrejme prejdem na to :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

niet nad cli ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

na ubuntu mas Unity a ani za boha som si na to nevedel zvyknut. Po par tyznoch pouzivania som presiel na gnome shell, xfce a cinnamon. Musim povedat ze gnome shell sa mi zda najintuitivnejsie. Za to tam chyba dost funkcii.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Ja mam MATE na 14.04 a parada, skoro to iste ako pri starom dobrom 10.04.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

:D konzerva
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Problém z Linuxom je aj v tom, že ešte nie je veľa firiem ktoré by boli ochotné robiť port na LINUX systém. Na Mac to urobia hocikedy, ale Linux nie.
V práci len kvôli účtovnému programu sme ešte stále na Windowse, inak by sme dávno prešli na linux. A riešiť spúšťanie Windows aplikácií cez Wine na Ubuntu sa mi zdá riskantné hlavne keď ide o účtovníctvo.

Odpovedať Známka: 7.7 Hodnotiť:
 

o toto ide - pre bezneho cloveka linux moze byt alternativa, ale akonahle je nieco specializovane, tak vacsina softu je na windows
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

zaujimave. ja som musiel prejst na linux, kvoli tomu, ze specializovane programi spustim iba na MacOS/Linux na windows mi nefunguju
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

napriklad co ? terminal ? :D hahaha
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

programI
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

ano, s y/i na konci slova mam velke problemy. obcas si to uvedomim vcas, obcas zmenim slovo

a napr? no vzlhadom k tomu, ze su to programy na analyzu sekvenacnych dat, tak tu budem zbytocne vypisovat ich nazov. komercny software, ktory ani zdaleka nespravi to co potrebujem, tak zacina na cene 300tis eur
preto dokonca, prave kvoli tomu existuje jedna verzia/distribucia (alebo co to je, neviem ako sa to rozlisuje) a to je BioLinux, kde uz je to nainstalovane a nam linuxovym lamickam setria robotu a cas
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

To ste potom ale v zacarovanom kruhu. Raz to budete musiet skusit vymenit. Dnes uz existuju aj multiplatformne softy, tak by ste mali pozormyslat a vyskusat nejaky z nich. Ked to casom premigrujete, tak windowsy mozte vyhodit.
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

V jednej firme takto tiez bezali na uctovnictve ktore bezalo jedine pod MS-DOS(rok 2010). Tak neviem ci to chcel len zmodernizovat alebo staci co mate.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Najhoršie, že takýchto ľudí v poslednom čase donútilo migrovať XPéčko na 7/8 a tam takýto soft tiež nebeží. Tak to dajú "ajťákovi" nech sa o to postará. Potom je sranda študovať pár hodím Dosbox.conf manuál aky všeto šlapalo ako predtým.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To nie je problem Linuxu, ale pouzivatelov Linuxu.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Existuje java učtovníctvo. Beží na postgresql. Robia ho Češi. Je ohnuté aj pre SR. Používam ho už vyše 4 roky. Funguje pod Win, niekoľkými Linux distribúciami (mne fungovalo aj pod oficialne nepodporovanou) a pod Mac. Prístup na čítanie je aj cez HTTPS protokol. Z mobilu teda kdekoľvek na svete sa v prípade potreby dokážeš dostať do ssytému. Okrem Mac (neskusal som) som osobne všetko vyskúšal k spokojnosti. Nechcem robiť neplatenú reklamu, tak nepíšem firmu ani SW ale kto chce, ten si nájde. V zoznamoch účtovníckeho SW existujú už vyše 4 rokov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

na vyske vsetko windows? tak to chodis na zle vysoke ;) u nas na fmfi na pocitacoch windows-y len v najvacsej ucebni, v ostatnych iba linux, na odbore informatika vacsina predmetov na linux-e alebo vybratelne, zatial nam na ziadnom predmete windows-y nenutili.. ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ako u koho.
3) Na vyske vyhradne Linux.
4) V praci Linux, BSD.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zvláštne, nič iné ako linux a FreeBSD na desktope nepoužívam. Teším sa, že nie som bežný smrteľník a ešte radšej že mám neobyčajný život.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

vacsina ludi potrebuje iba internetovy prehliadac a prehravac hudby/videa
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

az na to, ze toto je statna sfera, to znamena word, excel... alebo obdobny SW
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

pozri na koho som reagoval!
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

a nie su tu alternativy? v niecom lepsie, v niecom horsie
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ako spozname trolla...

1. Je skaredy, zeleny, smrdi. Pretiahnuta hlava (doslovne aj prenesene), kly.
2. Krici do tmy nezmysly, dokazy nedava ani neakceptuje.
3. Chce aby ho ludia krmili.

DON'T FEED THE TROLL!
Odpovedať Známka: 7.2 Hodnotiť:
 

4. Pouziva pseudoargumenty typu [1]"ad hominem"

Ucel=diskreditacia nepohodlnych nazorov, manipulacia verejnej mienky. Platia ich [2]mimovladne organizacie, tzv. piata kolona.
Pojem troll je imho velmi umierneny nazov pre tieto entity.

[1] http://dopice.sk/91B
[2] http://dopice.sk/8Rt

Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

kamo, kukaj aka krasna a hlavne zvacsa zelena diskusia sa tu rozbehla a to len vdaka jednemu trollovi..
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

tak ty si urcite statny uradnik, tak isto nepouzitelny v beznom zivote....ktory ani nerozna windows od linuxu a jedina stranka ktoru v zivote napisal je www.google.cz a o exceli len pocul ze dokaze pocitat bunky
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

hovori o beznom smrtelnikovi - a pre takeho je linux nepouzitelny.

a ak si stale myslis, aky si linuxguru, tak
- rozbehaj mi na linuxe nativne WoW, LoL, TES, CoD a BF, rozbehaj okrem Steamu aj Origin! ziadne ojeby typu wine, ziadna virtualizacia na ukradnutych windowsoch - teda veci, ktorymi sa vy linuxaci radi ohanate.
- dokaz mi podporu od vyrobcov hardware a software aspon na urovni windows alebo MacOS! chcem vidiet, aby vsetko komfortne fungovalo a nemusel som zneuzivat workaroundy.
- zabezpec mi rovnaky komfort ako mam na iMac alebo doma na win7!

a preto je linux tam, kde je - pod urovnou 2%. lebo je to srot. ale ano, na masinu za pat a pol eura z tesca na pozeranie e-mailov a pokec.sk aj ten srot staci.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

To vazne toto smrtelnik potrebuje? Vacsina smrtelnikov nekupuje nove pocitace, takze podpora HW nie je ziadny problem. Ak nahodou kupuju pocitace, tak nekupuju mega super stroje, ale zlacnene vybehove modely. Takze HW kompatibilita je bezproblemova. Problemy nastavaju len pri hernych masinach a kdejakych novych hybridoch! A ano, problem byva so super lacnymi tlaciarnimi, kde stoji toner viacej ako cela tlaciaren. Holt, tam ale uz niet o com, to je tupost kupujuceho.

Steam na Linuxe je a co viem tak mnozstvo indie hier ma nativne podporu pre Linux. Origin a pod. vykvety smrtelnika viacmenej nezaujimaju, pretoze smrtelnik skor ci neskor kupi konzolu. Tym problem s Origin odpada.

Neviem preco, ale mam pocit, ze mam vsetko co mi treba. Mam stolny pocitac a herne zariadenie. A stale som usetril.
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

uz ta vidim, ako prides do obchodu: "pan veduci, viete... poskladajte mi pc... ale zo starych dielov... 10 rocnych... lebo chcem linux dat...", alebo: "panko velkomozny, nemate nahodou toulxxx, ehm... nie... skladom nejaky vybehovy 10 rocny ntb? lebo linux..."

co sa tyka smrtelnikov, prva otazka: "ako mi na tom pojdu hry?" bez debaty najcastejsia, lebo pc sa vacsinou kupuju do domacnosti a kupuju si ich bud starsi ludia, ktori uz maju deti, a/alebo potom mladi po prazdninovej brigade hlavne na hranie. plus este studenti na vyske nejaky ten ntb (na ktorom sa skor ci neskor aj tak bude drtit minimalne LoL).
a fakt by som chcel vidiet toho borca, co by si na intak doniesol 50" telku a xbone/ps4...
Odpovedať Známka: -7.4 Hodnotiť:
 

Nejaka statistika by nebola, pretoze ja si myslim, ze PC kupuju prevazne firmy na kancelarsku robotu, ale nebudem to predkladat ako fakt, link totiz nemam.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

debata zacala a toci sa o beznych smrtelnikoch a nie o firmach - tie kupuju to, na co maju usposobeny ekosystem. ak niekto fici na exchange, ma vsetky vystupy riesene cez mso, tak nezacne riesit linux. ak firma fici na grafike, tak bude preferovat apple...
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

by si sa cudoval, co vsetko sme mali na intraku a co vsetko som tam videl, ked sme prekablovavali internet na izbach. za to, ze by si si to ty nedoniesol, nezaneman to, ze nenajde sa taky co to tam donesie

neriadte sa heslom "podla seba, sudim teba", skuste uvazovat vo vacsich, ale aj mensich rozmeroch.

linux do skol, uzasna vec, prave pre tu zvysenu komplikovanost pre nezasvetenych rozbehat tam cokolvek, no pre zasvetenych monozst rozbehat tam cokolvek a tym padom vyssia kontrola nad tym co tam robia studenti/ucitelia
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

keby bol tak uzasny, tak sa presadi...
to, ze ho clovek malokde vidi je jednoznacnym a jasnym dokazom, ze linux je srot. aj napriek tomu, ze je zadarmo ho nikto nechce.
Odpovedať Známka: -8.0 Hodnotiť:
 

a android je srot tiez a presadil sa. len za androidom stoji velka spolocnost zatial co za linuxom vela nezavislych ludi
Odpovedať Hodnotiť:
 

V tomto ti budem protirecit.
O linuxe malo kto vie, pretoze vacsina obycajnych ludi (co je drviva vacsina celej populacie) vedia malo co o pocitacoch. Ani nevedia co je to OS a ziju s tym co dostanu nainstalovane v PC.
A ty, co uz poznaju ten rozdiel a uz niekedy poculi o linuxe, ho neskusia z pohodlnosti alebo zo strachu.(z vlastnej skusenosti)
Ty co ho skusili a vratili sa naspat k Win alebo iOS tak tak urobili pretoze na linuxe bohuzial nemali ich oblubeny program (hry, photoshop, a ine), alebo nemali potrebny program pre pracu, alebo boli tak sprosti ze si nevedeli poradit s trivialnym problemom a tak na neho zacali nadavat. (z vlastnej skusenosti)
A ty co zostali na linuxe, tak pokial viem nemaju jediny problem. (z vlastnej skusenosti)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

a preco o nom malokto vie? nema rekalmu. a preco nema reklamu? lebo za nim nestoja velke spolocnosti.
ked za nim budu stat velke spolocnosti, zacne sa rozsirovat, tak nan budu aj oblubene programy (a virusy a aj problemy)

a ja problem mam, vzhladom k tomu, ze som IT lama (aj ked v kancelarii si myslia opak, ale tak to su ludia co vedia PC vacsinou len vypnut a zapnut) a tak nemam chut a cas riesit ten problem. a to je otvaranie JPEG2000 suborov, jedina alternativa ktoru mam, je ich prekonvertovanie na tif v konzole, ak nahodou v "prieskumniku" otvorim zlozku, kde sa nachadza obrazok z koncovkou jp2, tak mi zmrzne cely pocitac a narozdiel od win kde poznam skratku ctrl+alt+del tak na linuxe nemozem robit nic, iba resetovat natvrdo
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na linuxe by si mal mat moznost kilnut X server. v ubuntu to je ctrl+alt+bacspace a da sa to nastavit niekde pri nastaveniach klavesnice, alebo klavesovych skratiek ak sa nepletiem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

je velke mnozstvo produktov, ktore zacinali z nuly a teraz su rozsirene. ms, apple, google, facebook, yahoo... vsetko to zacinalo z garaze. a rozsirili sa, lebo boli dobre, a hlavne ponukali nejaku pridanu hodnotu.
aj napr. android, ktory ponukol vela veci, co vtedy ine mobily nezvladali. extra pridana hodnota bola dostatocne velka, aby zaujala siroke spektrum ludi a preto sa rozsiril.

linux nema ziadnu pridanu hodnotu - uzivatelia su radi, ze im veci funguju a ze su zadarmo. a to je vsetko. apple ma svoj kult osobnosti, ms ma produktivitu a hry, unix ma stabilitu a vykon. linux je seda myska uprostred bez programov, bez podpory. to je dovod, preco sa nema sancu presadit a nie kvoli reklame.
Odpovedať Hodnotiť:
 

> linux nema ziadnu pridanu hodnotu

A to mi hovoríš až teraz, keď ho už používam 20 rokov?
Odpovedať Hodnotiť:
 

ok, aku ma linux pridanu hodnotu na pc? skusme napr. beznych smrtelnikov, kedze nimi toto vlakno zacina.
okrem toho ze je zadarmo, co vyvazime par nevyhodami, napr. podporou.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pridaná hodnota je v tom, že z hromady elektroniky urobí nástroj s ktorým sa môžeš zabávať, vzdelávať aj živiť. Urobí to za nízku cenu a navyše ťa naučí, že veciam možno rozumieť a že miesto frflania môžeš priložiť ruku k dielu.
Podpora existuje či už vo forme komunitnej alebo aj platenej. Nikto netvrdí, že Linux musíš bežať zadarmo. Podpora tam spravidla znamená, že rozprávaš s človekom, čo veci naozaj rozumie a v krajnom prípade môžeš aj dosiahnuť fix. U iného OS podpora znamená "skúste to vypnúť a zapnúť" alebo "to bude treba preinštalovať" a lepšia podpora má cenovku ako hrom.
"Bežný smrteľník" je u teba ten "kto počítač používa na hry". Tí čo robia dokumenty, tabuľky, grafy, píšu maily a upravujú fotky, robia web stránky, spravujú sieť, vyvíjajú software, robia zber dát, spracovávajú laboratórne výsledky, robia preklady z iného jazyka - tí sú nepodstatní. Podstatní sú len tí čo potrebujú DX11.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

1, nie, nastroj robi tak isto win aj osx. a kedze na tie dva os existuje vacsie mnozstvo profi softu, tak svoju funkciu robia lespie ako linux.

2, ano? slabe ovladace. spoliehanie sa na programy tretich stran, za ktorych funkcnost nikto neruci, kedze oficialne ovladace neexistuju /vid sound blaster extreme audio - ofiko drivre nie su, odporucany je hax/.
dalsie proti linuxu

3, bezny smrtelnik pouziva pc na vela veci aj na hranie. zmier sa s tym.
Odpovedať Hodnotiť:
 

By ma zaujimalo ci sa aj ty radis do kategorie beznych smrtelnikov. Ale ako tak citam tak asi nie. Podla mna si mal niekedy v minulosti nejaku zlu skusenost s linuxom a do dnes mas z toho nocne mory. Uz len pri slove linux sa ti dviha adrenalin ale kriklave farby noveho vykriku microsoftu zvaneho metro ta vzdy dokazu upokojit. Svoje data zverujes vyhradne storage sluzbe SkyDrive (teda po novom OneDrive pred tym ako sa toho chytis a zacnes mi nadavat ze zijem v dobe kamennej). To ze postupom casu sa len tak z nicoho nic niekde z windows update dointaluje kopa nepotrebneho balastu ktory nikto nechce vobec nie je dolezite. Hlavne ze tam rozbehas cutting edge hry a kazdy den si aktualizujes virusovu databazu lebo ti to dodava pocit experta na IT.
Odpovedať Hodnotiť:
 

dalsi vyrok zalozeny na predpokladoch a na osobnom nazore.
a ako vzdy, rana vedla.

protip - skus zacat argumentovat vecami, ktore mozes dolozit...
Odpovedať Hodnotiť:
 

A ty sa prestan chovat ako egoisticky kokot ktory potrebuje mat vzdy posledne slovo a nazory inych neakceptuje. Pochop ze zijeme v demokratickom state (sice aj o tom by sa tu dala viest dlha diskusia) a kazdy si moze pouzivat to co mu vyhovuje. Hovoris ze linux je hovno a ludia co ho pouzivaju su nejake tupe stado co nedokaze vyuzivat pocitac naplno? No a co ... Ja nepotrebujem hrat hry .... Radsej si zajdem do baru na pivo alebo pojebem priatelku ... Dalej nerobim nic s grafikou ... Takze z dielne Adobe pouzivam iba flash player... Nepotrebujem k zivotu ani nejaky specialny software typu AutoCAD ani ziadne uctovnictvo .... Takze tvoje nazory si vnucuj niekomu kto o ne stoji a pre koho maju aspon mizivy vyznam
Odpovedať Hodnotiť:
 

nazory inych sa z principu neakceptuju - su zafarbene naladami a egom. v diskusii su zbytocne. co znaci vsetky pripevky, ktore sa daju zhrnut ako "ja som, si myslim, ..." alebo 'ty si..." su principialne zle, chybne. a vacsinou nimi argumentuju ludia, ktorym chuba rozhlad - ako si spravne napisal "egoisticki kokoti"

dolezite su fakty.

vid priklad hore - tvoj pripevok.
fakt - hovoris, ze linux je na hovno... - co je pravda, linux na dektopoch je na hovno, kvoli tomu, co sa hore popisalo.
nazor - ludia, co ho pouzivaju... - co je picovina, lebo su mi ukradnuti. toto je tvoj nazor na nich, ktory sa snazis prezentovat. dovod nepoznam a ani nechcem poznat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pridaná hodnota je tá, že ide o kompletne patent free otvorený SW. Samozrejme táto výhoda je na pochopenie možno vzdialená, ale veľmi dobre to chápu napr. tí, ktorí sa ku svojím starším dátam uchovaným v starých proprietárnych formátoch už vedia dostať len s veľkými ťažkosťami.
Keď sa im to podarí, ich radosť sa podobá radosti egyptológov, čo po dlhých rokoch vylúštili význam akejsi malej kamennej doštičky s hieroglifmi.

Hádaj, prečo má EÚ vo svojich smerniciach uvedené používanie otvoreného SW a otvorených formátov na prvom mieste a výslovne zakazuje/neodporúča používanie proprietárnych riešení/formátov?

Naše MF SR vydalo dokonca metodické usmernenie v tomto duchu v roku 2009: http://dopice.sk/a4T

Odpovedať Hodnotiť:
 

1, blbost - ak by to bola pravda, nebol by linux bombardovany patentovymi trollmi, napr. za vykradnutie patentov ms na fat32. tak isto ma linux dost problemy s reverse-engineering - komunita totizto rada vykrada oficialne drivre a zliepa dokopy nejaku nahradu, aby im aspon nieco fungovalo. zatial sa ale s nimi vela firem kvoli tomuto nesudilo...

2, blbost - pouzivanie otvorenych formatov zavisi od aplikacii a nie od OS. programy pracujuce s otvorenymi formatmi su pristupne pre vsetky OS, takze sa to neda povazovat za pridanu hodnotu.

3, smernica je tu preto, aby sa s datami dalo pracovat nezavisle na os. to znamena, ze je jedno, v ktorom tabore si, mas moznost spracovavat poskytnute data. co znamena rovnake prava pristupu k informaciam pre win, lin a osx (plus vsetko ostatne)...
Odpovedať Hodnotiť:
 

takze, aby som ta skratil - hovoris, ze ludia na linuxe neostavaju kvoli nedostatku hier, programov a podpory?
teda prave kvoli linuxu nemozu vyuzivat svoje pc tak, ako by chceli?
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Vážený pán prezident, dovoľte, aby som Vás informoval o pár faktoch, ktoré sa k Vám možno nedostali.

Android je linux. Používa ho na svete niekoľko miliárd ľudí.

Hry (aj niektoré určené pre Windows) pod linuxom bežne fungujú. Existuje hromada hier práve pre linux.

Na Slovensku temer každá reštaurácia jedlá aj vypráža. Ak sa berie percentil ako smerodajný údaj správnosti konania, potom by malo byť aj vypráženie vhodným spôsobom prípravy jedál. Fakt, že činnosť koná veľká časť ľudstva neznamená, že je to pre spoločnosť z dlhodobého hľadiska výhodné. Z krátkodobého - budiž. Používanie Windows a MS Office z dlhodobého hľadiska je katastrofa. Veď už len tie ťažkosti pri prechode ku konkurencii...
Odpovedať Hodnotiť:
 

1, nie, android je mix unix/linux na ktorom je naplacany dalvik/art. linux v mobiloch je ubuntuos, ktore zakapalo skor, ako sa stihlo rozbehnut.
1.b, hovorime o pocitacoch pre smrtelnikov. tam android ako primarny os velmi nefiguruje.

2, nie, hlupost. funguju niektore indie hry. funguje par hier na steam. zvysok musis riesit emulaciou, ktora ide dost dobre ale nie dokonalo, a v ktorej vela veci nejde.

3, preco prechod ku konkurencii? ty si stavias architekturu na to, aby fungovala tak, ako potrebujes. priklad - stajna F1 - zmena ku konkurencii by bola pouzivat auta od smetiarov, napr. su na to usposobnene? musia s tym ratat?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Android je linux a mozes sa postavit aj na hlavu a vyblakovat nezmysly dookola kolko chces. Len potvrdzujes ako aj na mnohych inych miestach v tejto diskusii, ze o operacnych systemoch vseobecne vies pramalo a o linuxe/oss este menej. Vid vlakno kde prezentujes svoje totalne nepochopenie umsdos.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

v tom pripade ti pomozem elementalnou matematikou:

android == linux
"a android je srot...", baffiak
teda android == srot
po dosadeni dostaneme
linux == srot

toto si chcel povedat?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Fuuuu, ty musis uz byt vazne zufaly ked nevies rozoznat bafiakovu ironiu a matematicky spajas vyroky dvoch ludi na diskusii. Neboj, raz aj ty vyrasties.
Odpovedať Hodnotiť:
 

som rad, ze sme sa zhodli, ze linux je na hovno :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

> zo starych dielov... 10 rocnych

Uveril by som problémom s high-end grafikou, čo vyšla pred týždňom. Ale ak má ten HW mesiac alebo dva, tak s ním problém nie je. S tými 10 rokmi preháňaš.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

WoW, Steam... aspon teraz vsetci vieme, ci vy uradnici travite svoj drahocenny cas. :-) a dovod navyse dat vam do ruky kalkulacky a ceruzky namiesto pisacich strojov s televizormi. :-)
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Rozbehaj mi na windowse DarkTable alebo iny ciste linux native program, ked si za frajera, a to "ti davam vyhodu" zdrojovych kodov.

Takuto chujoznost moze trepnut iba clovek ktory netusi co znamena skratka IT.

PS: najvykonnejsie stroje na svete bezia na linuxe, ty srot...
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

zbytocne, v pohode mi fici photoshop + lightroom. vysvetlis mi, preco by som mal ist do horsieho? najma ak som si zaplatil za tento zlaty standard...

linux je srot, zmier sa s tym! to ani ty, ani ta vasa linux sekta nezmeni.
namiesto toho, aby ste sa snazili spravit system lepsim, sa spravate ako ciste 100% social justice pice z tumblr.
snazite sa zo svojho predpotopneho, nevyuzitelneho a defaultne zleho srotu spravit zlaty standard, ktory kazdy musi milovat (lebo je to linux, a ked vam staci, musi kazdemu).
a budete sprostymi kecami potapat vsetko a vsetkych, co pouzivaju lepsie riesenia...
Odpovedať Známka: -8.6 Hodnotiť:
 

No, prejavy sektarskeho spravania tu predvadzas vyhradne ty.

Chces pouzivat windows? Photoshop? Zaplatil si si, tak OK. Ja s tym nemam problem a ani ti nebudem hovorit, ze si neviem co a nalepkovat ta (narozdiel od teba). Je to tvoja volba a tvoje peniaze. Ak mi zavidis, ze som nezaplatil a nasiel dostatocnu alternativu, to uz nezmenim.
V prvom rade - ja som reagoval na nezmyselnost prispevku, kde niekto nema elementarne znalosti o operacnych systemoch a platformach a tvari sa ako guru.

PS: Este by bolo fajn keby si do tvojho prispevku hodil aj nejake konkretnosti, nie len fanaticke vykriky do tmy. Totiz v poslednej dobe tu pocuvam dookola len vyhrady ktore su bud mimo linux alebo su to "stare pravdy" ktore sice boli in a pravdive 10 rokov dozadu ale dnes uz neobstoja. Popripade iba vylevy ako ty - srot.

Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

ano, priznavam bez vyhrady. lebo pre bezneho smrtelnika je dobry jedine windows - linux je nepouzitelny a apple je pridrahy.

bezny smrtelnik chce mat komfort /chce mat veci jednoduche/, chce robit vela veci /aj ked ich robit nebude, ale chce mat tu moznost/ a chce sa aj hrat /podla moznosti hry, ktore letia/. co dokonale splna jedine a vyhradne windows.

co sa tu ty snazis prezentovat je argumentacia typu - moj system nie je srot, lebo nieco ineho nefunguje niekomu inemu. co je picovina. lebo niekto iny vobec nesuvisi s tvojim systemom, ktory je srot.
Odpovedať Známka: -8.5 Hodnotiť:
 

Rad citam nazory takychto pseudo odbornikov na vsetko ako si ty.... :) daj este nieco nech sa nenudim :) skus sa napriklad povenovat problematike fragmentacie filesystemu v ktorej windows neskutocne vynika :)
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

teraz ta nieco naucim, pan odbornik.
citaj pozorne, aby ti nic neuniklo:
1, fragmentacia je nezavisla na OS.
2, ano, dobre citas, nezavisla.
3, fragmentacia zalezi na filesysteme,
4, opakuj po mne - F-I-L-E S-Y-S-T-E-M - napr. FAT32, co je ta vec, ktoru linuxacki zlodeji ukradli od MS.
5, kedze je fragmentacia zavisla od file systemu, znamena to, ze ak si nainstalujes drivre /napr. ext2fsd/ mozes vyuzivat ako fs ext4 a mas po problemoch. temer.

PS, a toto ta fakt prekvapi:
ext4 tiez fragmentuje subory.
prekvapko 2 - fragmentaciu mozes mat v dnesnej dobe ssd hlboko v pici.
prekvapko 3 - mensia fragmentacia ti aj tak nevyriesi zlu podporu, zle drivre, malo aplikacii a sialeny linux fanklub. alebo?
Odpovedať Známka: -8.5 Hodnotiť:
 

Dobre toto mi neda:
1. ano, fragmentacia je nezavisla na OS, lenze windows na rozdiel od linux-u svojim standardnym defragmentacnym nastrojom nepovoluje defragmentovat systemove subory a potom sa cuduju ludia ze im to ide pomalsie ako po instalacii hoc defragmentovali
2. FAT32 neukradol nikto nikomu.. Mozno budes ty prekvapeny, ale FAT ako taky dokonca ani nevymyslel Microsoft, ten ho iba mierne upravil na FAT32.. jediny dovod preco sa pod Linux-om pouziva FAT32 je kompatibilita s Windows-om.. ext2 vznikol skor ako FAT32 (ext2 @ 1993, FAT32 @ 1996) a je aj navrhovo lepsi, linux-aci nemaju dovod preferovat FAT..
3. AFAIK ext2fsd a podobne software-y nedovoluju instalovat Windows na ext# FS hoc som to nikdy neskusal..
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

1, to je pravda, ale na ssd je ti to jedno. a rozdiel v behu pocitaca s rozbitym diskom poznas bezne az po tyzdni, co ms riesi automatickou defragmentaciou na pozadi, cim to cele mierne oddiali. priznavam, nie je to take elegantne ako napr. ext4, ale staci.

2, to nie je tak celkom pravda. do fat sa osobne angazoval bill gates a naprogramoval ho prvy zamestnanec microsoftu - mark mcdonald.
a ak sa nemylim, tak prve distro islo spolu s ms basicom okolo roku +-1980. niekde vo firemnom archive by som este mohol najst instalacky, ak uz neboli skartovane.

3, stale si myslim, ze zastaraly filesystem je mensie zlo ako tych par inych neduhov linuxu.
Odpovedať Známka: -8.6 Hodnotiť:
 

Jedine neduhy sú tvoja sprostosť a furt mletie toho svojho aj keď absolútne v ničom nemáš pravdu. Ale aj tak si melie svoje! A ani celý svet mu to nevyhovorí. Ako dodrbaná platňa čo preskakuje. Ja ti poviem len toľko že Linux používam aj v takých oblastiach o akých ani nevieš že existujú, a práveže až teraz som pochopil aký je ten Windows krepý, tupý systém čo nič nevie. Bodka.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ty si tak trosku kokot, ty pridrbane decko.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Neznizuj sa na jeho uroven, radsej ho nechaj zit v jeho obmedzenom svete.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

jediny neduh diskusie je 'ad hominem' - napadanie diskutujeco a nie prezentovanych hypotez. jeho pouzivanie zavisi najma od mnozstva faktov, s ktorymi moze diskuter operovat, a s mentalnou vyspelostou diskutujuceho. cim menej faktov, tym viac utokov na osobu.
howgh.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Škoda, že sa znižuješ na jeho úroveň. Skôr by ma zaujímali tie spomenuté oblasti, o ktorých Mr. President nevie a linux áno. To by možno zaujímalo viacerých.
Odpovedať Hodnotiť:
 

vratane mna.
a najma, ktore su tak dobre, aby kvoli nim clovek opustil stabilitu unixu alebo komfort apple, resp. podporu ms.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Oooo pan hra chytreho zase raz... Polozim ti par otazok

Takze kolko windowsov poznas na ne-ntfs, ne-fat32 filesystemoch? Lebo ja som ich moc nestretol ;).
Kolko linuxov poznas na fat32 filesystemoch? Lebo ja som ich moc nestretol ;).
Kolko windowsov poznas, ze bezproblemovo a defaultne citaju a zapisuju ext2/3/4, xfs alebo iny filesystem? Lebo ja som ich moc nestretol ;).
Kolko linuxov poznas, ze bezproblemovo a defaultne zapisuju fat32, ci ntfs? Lebo dnes to zvlada kazdy...

Na zbytok reagovat radsej nebudem, zhodil si sa dost aj sam.




Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

umsdos si asi este nepocul, vsakze, pan expert?
a to som si myslel, ze to je bezna vec uz dobrych 10+ rokov.

a tym linuxom a fat32 by som sa teda moc nechvalil - ukradnut a zneuzivat patenty inych firiem je take... typicky linuxacke...


k zvysku - reagovat nemozes, lebo nemas ako. dokazom je marketshare. 1.5% je horsi vysledok ako mal napr. win me, win vista alebo neslavne win8.
teda linux je omnoho horsi system na beznych pc ako vsetky tieto menovane.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

No ktoraze distribucia (nedajboze nejaka rozsirenejsia) pouziva primarne umsdos? Ukaz prstom, fakt som ju nestretol pan expert.

Mimochodom neodpovedal si na jedinu, jedinu jednu otazku, iba dookola to iste. Odpovedat ani nemozes, musel by si uznat, ze mam pravdu. To je take typicky trollovske.

PS: Radsej ani nepokracuj zamotavas sa cim dalej tym viac - nejaky dokaz o kradezi by nebol? Ci len existencia implementacie samotneho filesystemu je kradez?

Kopia sa ti nezodpovedane otazky a odpoved mas na vsetko len jednu aj to dogmaticku - srot a nikto to nepouziva.

PS: Mne je jedno co pouzivas, ale ak uz si sa rozhodol mat za kazdu cenu zatvorene oci, preco ich chces zavriet aj ostatnym?


Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

panko sa ojebali. uz to nie je o tom, ze linux moze bezat na fat, ale uz o tom, aby primarne bol na fat?

co sa tyka tvojich otazok:
1, windows - ce, napr. dost rozsirene v roznych embeded zariadeniach.
2, linux na fat - kazdy cez umsdos.
3, s ovladacmi kazdy, v tom nie je ziadny problem,
4, po vykradnuti patentov od MS, kazdy - za co boli niektori vyrobcovia pouzivajuci linux vo svojich produktoch na sude a musia platit.

a teraz ty>
prco ma linux len 1.5% share medzi desktopmi, ked je taky dobry?
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

preco? lebo sa toho nechytila ziadna velka spolocnost, ktora by ho presadzovala, to je cely dovod aj tych minusov, ktore prezentujes. lebo tych 1,5% je nedostatok pre velke spolocnosti, aby nan vyrabali hry/programy
len si treba uvedomit, ako funguje marketing, ze to nie je o tom co je/alebo nie je dobre
Odpovedať Hodnotiť:
 

redhat ti je maly?
uznavam, servery su ine kafe, ale tam ma takyto obmedzeny system aspon svoje opodstatnenie. aj ked nie vsade, a urcite nie na manazment dolezitych dat.

co sa ale dektopov tyka - ak by si ho ludia pytali, tak by sa rozsiril. programove vybavenie uz ake-take osekane a ubohe je, staci si len pytat nan hry (v com sa valve dost angazuje, vsetka cest), cez hry pride kvalitnejsia podpora hw, s kvalitnou podporou hw pride aj iny soft, s inym softom zase pride komfort pouzivania, a nan nachytas ludi.
casy, ked pc bolo vyslovene na robotu su uz dobrych 25-30 rokov za nami. teraz chces mat vsetko - aj robotu, aj zabavu, aj hry. a podla moznosti co najjednoduchsie ovladanie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Táto debata a tebou nemá zmysel. Bud máš problém s pochopením písaného textu alebo trollujes úmyselne. Pýtam sa "koľko" ty odpovedas ze všetky s umsdos. Poopravim ti tu kravinu a ideš ma prekrucat co som sa vlastne pýtal. Ak ti to nedošlo umsdos je totálne až absurdne minoritna záležitosť. Jeho samotná existencia skratka nepotvrdzuje tvoje vyskakovanie, je to ako keby si tvrdil, že každý kto vlastní zbraň je a priori vrah. Ostatne otázky "zodpovedane" v tom istom duchu. Viac s tebou nemá nim čas. Eof
Odpovedať Hodnotiť:
 

pytas sa kolko a odpovedam ti: 100% cez umsdos. neviem, co sa na tom neda chapat.

k zbraniam - v tom pripade by sa diskusia vyvijala takto:
Q: kolko ludi moze zastrelit niekoho?
A: kazdy clovek, ktory drzi strelnu zbran.
co je logicke, kedze bez strelnej zbrani nemozes niekoho zastrelit.
co zase nehovori, ze to musi kazdy vyuzivat, ako si mylne myslis.
ale moznost tu je - a na tu sa pytas.
ak by si sa pytal nieco ineho, v tom pripade by to bola zle sformulovana otazka, co potvrdzuje tvoju slabu slovnu zasobu, neschopnost sa vyjadrovat a nizke iq.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Trepes blbosti. Hry co si vypisal bezia bez problemov pod Wine. Tak isto ako pod OS X potrebujes wine aby si tam pustil kopu win aplikacii. Vyrobcovia maju dost na pecko podporu hardwaru pod windows. Pod windowsom mi nefungovala usb klavesnica bez manualneho doinstalovania driverov. V linuxe ju hned rozpoznalo(tym myslim fungovali programovatelne klavesy) Taktiez tlaciarne, skenery funguju hned po pripojeni. Vo windows to musis vsetko doinstalovavat.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

ano, linuxaci chcu byt taki nezavisli od ostatnych systemov, ze musia pouzivat nedorobeny wine.
neseries si do huby tak trosku?

co sa driverov tyka - chcel som dat na stary pocitac linux. problem 1 - sound blaster extreme audio. zakladne pravidlo hovori: ak mas problemy s hw a vyzera to tak, ze sa nenajde riesenie do 5 minut, oplati sa ti dat format a naklonovat naspat zo zalohy system, ktory zarucene funguje. a presne 5 minut na tom pc ten linux vydrzal...
preco nedokaze bezat ani ta posrata zvukovka tak dobre ako vo windows?
Odpovedať Známka: -7.0 Hodnotiť:
 

Lebo si debil, mne funguje sound blaster extreme v pohode pod mageiou.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

ano? ako presne si ho rozbehal?
Odpovedať Známka: -5.3 Hodnotiť:
 

Predstav si že len nabootoval Live CD alebo z kľúča a už to išlo! Žiadne sťahovanie ovládačov zo stránok výrobcov, inštalovanie, drbanie sa v správcovi ovládačov, žiadne jutilitky a PČVNY bežiace na pozadí...
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Nainstaloval som si mageiu a povolil non-free repozitare. Zatial jediny HW s ktorym som mal problem bol scanner, u ktoreho sa ale ukazalo, ze nieje problem s ovladacmi (je to stary typ scanneru, ktory si vzdy po zapnuti nahrava fw) ale v kalibracii.
Doteraz nepoznam jediny kus HW, ktory by som pod linuxom nerozbehal.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Zvláštne, wine vôbec v počítači nemám a absolútne mi nechýba.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Pretoze si hlupak a nedokazes pouzit rozum? Neviem, mama ta este krmi ci si dokazes vlozit jedlo do ust?
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

si uz dneska vyfajcil svojho tatka? bo ti same kokotiny z ust idu.
Odpovedať Známka: -8.2 Hodnotiť:
 

a este mi chces povedat, ze ty sa obmedzujes len na programy ktore funguju len na windows?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

obmedzujem sa len na tie programy, ktore su dobre, rychle a efektivne.
Odpovedať Známka: -7.9 Hodnotiť:
 

a pritom pouzivas photoshop :D tak to uz hej.
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

podla toho na co. ale ano, pouzivam aj ten, lebo je najlepsi.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

GIMP je lepší, osrať tvoj PS.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

jj, na rozdiel od ferrari je fabia auto.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Sorry bro, tu sa ho musim zastat. GIMP je mimo hru. Lepsi je len v pomere cena vykon (pochopitelne). Hovorit o grafickych programoch pre beznych ludi, tak lightroom vs. darktable, kde darktable je naozaj pouzitelny, v niecom malinko pozadu, v niecom malinko popredu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

> musia pouzivat nedorobeny wine.

V čom je wine nedorobený?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

napr. directX, keby som si hned zbrusu mal vybrat. fici obstojne ale na original sa ani z dialky nechyta.

dokaz - skus rozbehat nejaku novsiu hru, napr. crysis 3.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

To je dost blby argument kedze crysis som nerozbehal ani pod windows. Nemam totiz dostatocny HW ;)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Bound by flame, Divinity: Original sin, Hearthstone: Heroes of WarCraft, Broken Age, Disciples 3: Reincarnation, Banished, Shadowrun: Dragonfall vsetky hry funguju.

Odpovedať Hodnotiť:
 

hovorime o trosku novsich veciach ako je predpotopny dx9... skus dx11, co pouziva ten crysis3, a uvidis. resp. neuvidis nic, lebo wine.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

hovoril si o hrach nie o DX11. To ze tvoj maly mozog nedokaze pochopit, ze vatsina hier bezi stale na DX9 a DX10 a hry na DX11 vychadzaju raz za uhorsky rok, ako Crysis 3 ktory ma vobec ale vobec netrapi. Kedze si predtym spominal hry ako LoL alebo WoW ktore ficia cez wine tak neviem co zasa splietas. Chcel si priklad hier ktore idu cez wine bez problemov.
Drz hubu a krok pretoze nemas ziadne argumenty ako by si toto vyvratil.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ok, pre menej chapavych (specificky teba).
Q: co je wine nedorobene?
A: directX, dovod: nefunguje crysis3.

vysvetlenie: implementacia dx10 nie je dokonala, dx11 pre zmenu nejde vobec. a to je fakt. zdroj sa mi nechce hladat, skus ofiko stranku wine.

to, ze teba netrapi isty problem, este neznamena, ze neexistuje. ale to je problem linux fanusikov ako takych - nepoznaju rozdiel medzi 'robit nieco' a 'robit nieco dobre'.
Odpovedať Hodnotiť:
 

> to, ze teba netrapi isty problem, este neznamena, ze neexistuje.

Ale môže to znamenať, že ten problém je marginálny.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ano, tak by bolo v pripade, ze by tu odpoved takymto stylom formuloval niekto z tvorcov wine. v tom pripade by boli dane veci vyhodene z todo listu a cely vyvoj wine by sa mohol sustredit inym smerom.

ale nie, toto je len vyrok nahodneho pouzivatela, ktoremu staci, aby fungovala iba ta cast, ktoru pouziva. to ostatne mu je ukradnute.

podobny priklad tu myslim niekto uvadzal: 'uradnicky, ktore si udaje z pocitacoveho listu prepisuju na papier a potom ich prepisuju do programu - do tabulky', alebo 'ludia, ktori si vsetko vyrataju najprv na papier s kalkulackou, a potom to prepisu do pocitacovej tabulky'.
tym by napr. copy-paste tiez nechybalo, nehovoriac o napr. vzorcoch, alebo aj makrach - co su veci, ktore bezne pouzivame, a ktore by nam trosku chybali.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vysvetlenie pre teba preco ma netrapi DX11 na wine. Pretoze sa vatsina novych hier robi uz s podporou linuxu, tak isto mas UE4, crytek engine, unity s podporou linuxu a opengl. Cize to co ty vravis je uz len tenka ciara cez ktoru sa linux prehupne nastupom SteamOS.A este jedna vec to, ze ty nenavidis linux a nevies ho pouzivat alebo nastavit si veci aby ti fungovali, je len tvoja chyba.
Odpovedať Hodnotiť:
 

opravim ta:
1, niektore enginy sa robia s podporou linuxu. to je vsetko.
2, mam rad linux. a dufam, ze moje deti sa doziju doby, ked bude z neho konkurencie schopny os aj pre desktopy. co vsak nevylucuje to, ze to je momentalne kapitalna zbierka bordelu, v ktorom treba zrobit poriadny poriadok. a tak isto sa treba konecne rozhodnut, ktorym smerom ma napredovat - k uzivatelom (aka apple/ms ribbon, etc) alebo k power userom (naspat na unix). momentalne stagnuje niekde na polceste a to je dost na picu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ani nevieš ako si ďaleko od pravdy :)
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

nerozumiem preco ho minuskujete. ja lunex pouzivam vsade, ale faktom je, ze na desktope je to tragedia. Pre bezneho uzivatela na web, mail, multimedia a podobne je to v pohode a uplne porovnatelne s widlami, ale pre uz trosku advanced usage sa to proste nechyta. to je konstatovanie faktu a nie emocionalny vylev ;)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

pls rozved troska ten advanced office usage :-)
Pre trocha nazornosti - Slovenska Posta, podobne ako DHL nepouziva na dorucovanie zasielok monoposty F1, ani kamiony, ale - uplne sokujuco - dodavky - napriek tomu, ze nedosahuju rychlost formule, ani neuvezu 30 ton. Ale poskytuju optimalny pomer cena/vykon pre plnenie pozadovanej ulohy.
A teraz ku tym uradnikom - coze to take specialne pozaduju od pridelenej vypoctovej techniky?
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Sice nikde nespominal office, ale aj ja by som chcel vediet co to znamena "trosku advance usage". Aspon zo dva-tri priklady nech si spravim obraz.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Tak napriklad, a bavime sa o desktope, joinnut pc do domeny.
Samozrejme to viem spravit, ale nemam k tomu klikacie gui tool. -1 pre tux desktop. Klikacie user profile a system management gui a remote global management vicerych pc - milion pre tux desktop. Group policy/ekvivalent klikacie gui atd atd. Ako bombonik neexistenia kompaktneho desktopu ako takeho. Momentalne som na minte na desktopoch/laptopoch a ubuntu na serveroch. Mintaci idu zmysluplnym smerom a poskytuju asi "najnormalnejsi" desktop ale stale to ma daleko od idealu. Aspon pre mna. Proste widle su uplne niekde inde co sa tyka desktopu. Samozrejme toho v com je lunex desktop pozadu ci uplne mimo je ovela viac ale snad staci takto. Aby ste ma nechapali zle, ja som naozaj fanusik lunexu/foos ale stav v sucasnosti vnimam ako som napisal.

Musim ale zopakovat pre 90% uzivatelov je napr. taky Linux Mint viac ako dostatocny.
Odpovedať Známka: -0.7 Hodnotiť:
 

A ten office ja povazujem za samostatnu temu a dovolim si tvrdit pri troche snahy je clovek s libreoffice v celku zahojeny.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

ja tvrdim, ze nie.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

no akonahle som sa dostaval ku praci s 10000 riadkami a viac, tak vykonny pocitac s linuxom a libreoffice pracoval cca 10x pomalsie ako zastaraly pocitac s WinXP a MS Office 2007

ale na druhej strane, ked som pisal diplomovku/seminarky a pod, tak si libreoffice/openoffice neviem vynachvalit
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

No neviem v praci mame office 2010 a je to zzrak ze ide. Niekedy ked si das ulozit subor tak to trva aj 5 minut.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Skús tých 10000 riadkov napísať čisto v LOo (napríklad copy/paste z textového editora BEZ pôvodného formátovania) a neotváraj to žiadnym iným SW. IMHO práca bude rýchlejšia. Prípadne import/export do/z csv formátu. Nedokonalosť je, že okrem formátovania sa stratia aj prípadné vzorce/formuly.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to co spominas ponuka ubuntu
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

No to teda neponuka. Ak sa mylim budem rad, ale ziadne tooly som si v ubuntu nevsimol.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

ubuntu.com/management/landscape-features
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

bohuzial landscape neponuka nic z toho o com je rec... Je to len dalsie blba "webstranka" ktora sa tvari ako management konzola
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak potom neviem, pisu tam vsetko co si ty opisal. Tak som myslel ze som trafil klinec po hlavicke
Odpovedať Hodnotiť:
 

> ale nemam k tomu klikacie gui tool.

Vo windows XP, Viste aj Windows 7 existovalo také klikátko, ktorým človek nastavil padding okna ( http://tinyurl.com/okuwetl ) hádaj, ako sa to robí vo Windows 8 (v ktorom je ten padding ešte väčší, ako predtým)?

> Klikacie user profile a system management gui
> a remote global management

Ha. MS vymyslel problém a potom k nemu vymyslel riešenie. 3x hurá.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tak nepouzivaj LUNEX ale LINUX a mozno to bude lepsie (o: to bol vtip, a co viac ako pises, pouziva bezny uzivalel na urade? co ja viem, tak na skolach a tym myslim zamestnanci, nie ziaci pouzivaju na emialy @gmail cez web, nemaju ani vlastny mail server a svoju komunikaciu vystavuju @mailu = totalny debilizmus
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

skus http://www.nebojtesalinuxu.sk/
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

install arch
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

DEBIAN!!!
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

U nas by sa neusetrilo nic tych 36 mil by skoncilo ako uplatok :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nene, na slovensku by sa za to kupili licencie na linuxove distribucie (((o: a licencie za OO a LO (o:
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

U nás sa tých 36 miliónov vyplatí M$ a a ďalších 10 ako provízia tomu, čo odklepol nákup.
Hnus, velebnosti!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

kedze linux neobsahuje 100% klon solitare, co je app no cislo 1 v statnej sprave, bez tejto aplikacie je kazdy OS nepouzitelny
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

si robis srandu, ale win8 nema minesweeper alebo hearts a je to sakra problem
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

http://dopice.sk/a3L
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tym sa vysvetluje vsetko. "Uspech" Windows 8 v Enterprise sfere moze za vyradenie tak skvelej aplikacie ako minesweeper.

Good ONE!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Autonómna oblasť Valencia má takmer rovnakú veľkosť ako Slovensko s 5.1 miliónmi obyvateľov.

Valencia:
Area • Total 10,763 km2
Population (2013) • Total 2,566,474

Slovakia:
Area - Total 49,035 km2
Population - 2013 estimate 5,415,949
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

The Valencian Community,[a] or simply Valencia, is an autonomous community of Spain,

Area
• Total 23,255 km2 (8,979 sq mi)
Population (2009)
• Total 5,111,706
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Linux na PC ušetril španielskej PROVINCII 36 miliónov:
http://en.wikipedia.org/wiki/Province_of_Valencia
vs
http://en.wikipedia.org/wiki/Valencian_Community

Ale uznávam, autonómna oblastb bude v tomto pripade asi skôr "community"..
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ved ale nechaj ich ..redakcia ma erekciu z kazdej spravy o linuxe .. ak ti zalezi na ich vzajomnom sexualnom zivote podobne postrehy sem nepis radsej ... "redaktor" bude mat plna vajka a nepojde mu otvorit terminal
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Nepomylil si si Valenciu s valencnymi elektronmi alebo s vajecnym konakom? :-)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

lenze oni dali linux lebo chceli usetrit, u nas keby dali linux su naklady 3x vyssie lebo tiez "chceme usetrit"
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja mam pocit ze na Slovensku sa nic nedeje. A ak by sa malo nieco diat tak to vsetci len kritizuju. Asi tu ozaj nema zmysel nieco menit.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

http://www.zvedavec.org/ pocitace/2014/07/6072-rusky-procesor-elbrus-8c.htm
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zase jedna tema v ktorej sa riesia tie vase hovna. Win vs linux. ios vs android. iphone vs vsetko ostatne. Vsetci ste rovnaky. Presne ako iphone a nieco ine,fakt. Nekonecna debata ako je to ale dobre a ako nie a zase ale to nieje tak a do okola..... Do nekonecna fakt. Aj keby je ten linux lepsi kazdemu vyhovuje nieco ine. Niekomu lopata od samsungu a inemu iphone co to zvladne s 5km vysky alebo o 3,45sec dlchsie vo vriacej vode. Asi tak mi pripada vasa debata.
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

dakujeme, na tvoj prispevok sme vsetci cakali....
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

riesi sa tu jedine - pomarancozruti usetrili 36 mega prechodom na linuxa a par expertov tvrdi, ze sa to nemohlo podarit, pretoze:
1. pod linuxom nemoze nic fungovat, takze uz par dni je v SPanieslku zaseknuta cela statna sprava danej provincie a uradnici len nemo cumia do steny, pretoze nemaju na com drvit WoW a kam klikat vo Photoshope.
2. keby to aj nahodou fungovalo (napriek tomu, ze to je nemozne), tak to nemnohlo usetrit ani cent a Spanieli urcite orvavaju, co dokazuje aj telepaticky audit Jozefa de Carrot z Hornej Malikovej.

Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Zabudol si na O2 vs zvyšok. Ale odpúšťam ti
Odpovedať Hodnotiť:
 

V poslednych rokoch ide linux velmi hore. Neustale sa zlepsuje. Medzi inymi vznikol medzi AMD a Nvidia ale aj Intelom zdravy boj o podporu linuxu. Je to pre nas beznych ludi velmi dobre. V porovnani s vyvojom a napredovanim windows ma linux nasliapnute rychlejsim tempom. Za 10 rokov dobehne to co Microsoft robi cele desatrocia. Najvacsim nedostatkom linuxu su stale podpora 3D a ovladacov no i nedostatocna podpora aplikacii tych najvacsich firiem. Po pravde keby profesionali ako adobe, corel, CAD okrem OSX a Windows zbehli na linuxe, tak windows je uplne v haji. Microsoft si drzi herny segmen svojimi DirectX, no keby AMD urobilo mantle a dotiahlo catalysty s tym na linuxe, tak vela ludi da windows papa.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

it ludia ziju mimo realitu.
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

je to zbytocne - linux je az prilis detsky a nevyspely.
pozri si napr. unix/BSD - tam napr. fici v pohode pro/engineer a catia. tak isto mas k dispozicii obrovske mnozstvo profi veci. a to nehovorim o tom, ze najlepsie a najrozsirenejsie systemy pre mainframy vychadzaju priamo z unixu.

linux ma so vsetkym problemy, lebo po oddeleni si prilis agresivne zacal razit vlastnu cestu. a to sa najlepsie robi uplnym ignorovanim vsetkych zabehnutych unix standardov.

a nie, neboj sa, ze ludia opustia windows.
momentalne je jedina vyhoda linuxu ta, ze je zadarmo. kedze kazdy si bud windows upirati /ako napr. ezio, ktory sa chvali piratenim softu, ktory potrebuje k podnikaniu/, alebo ho dostane v cene hw. a teda sa mu neoplati migrovat. hlavne ak je windows jednoduchsi na obsluhu a ponuka siroke spektrum programov a hier.

korporatna sfera je zase dost previazana s ms za posledne roky. migracia by bola az prilis nakladna...
Odpovedať Známka: -8.2 Hodnotiť:
 

Osx ma tiez zaklad v unixe, no je to momentalne asi jediny system, ktory z toho vysiel a je dostatocne konkurencieschopny k windows (z unixov teda). Mam to stastie, ze poznam unix systemy od IBM a dakujem neprosim.
Mne na microsofte velmi vadi to, ze v casoch vzostupu inych OS sa chova arogantne a stale tvrdi, ze im nikto nedokaze konkurovat a ostatni stoja za nic. Mozu mat pravdu, ale nie takymto postojom...a este k tomu nas v EU okradaju o dane.
Jednoduchost ovladania v linuxe je otazkou casu, windows a jeho metro tiez pre americke blondyny...
A co sa tyka korporatnych rieseni, tak tie migruju dnes tam kde zakaznik plati, niekto kto robi uz na unix ma len skok k linuxu.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mas to stastie ze ta zobrali do T-systems v kesicoch bez znalosti anglictiny ked si im povedal ze vies na co sluzi grep. Gratulujem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

<irony> IBM robi desktopovy unixovy OS? Daj mi link, musim vidiet. </irony>
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

... a este k jednoduchosti Windows 8 alebo 8.1. Nedavno som hovoril so zastupcami microsoft slovakia. Dal som im jednoduchu otazku: ked instalujem programy, ktore okrem beznych aplikacii doinstaluju aj toolsy, tak kde to najdem? Pretoze W8 v metre zobrazuje ikony hlavnych programov a ked nemate sajnu ako sa toolsy volaju, tak mozete ist do prieskumnika a hladat v adresaroch kde co je.... To iste plati pri hrach, kde su napriklad podprogramy na tvorby map alebo modov...konecna. No a pani zacali rozmyslat, debatit a dospelo sa k tomu, ze mam pravdu a nahlasili to ako podnet. Totiz v 7 windows staci ist na programy a na jeden klik mate vsetko co sa vramci danej aplikacie nahodilo....
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

z Win 8.1 chytam amok. naposledy potom co som si kupil akoze najlepsi herny volant na trhu od Logitechu a zistil som, ze na Win 8.1 nemaju ovladace a asi ich ani nespravia.
jedine co mam na Win 8 a vyssie rad, je rychlost startovania

inak podnet pekny, no neocakavam, ze riesenie pride skor ako vo Win 9
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aspoň nekradnem hardware z firmy, kde som pracoval, že áno Mr. President ;)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

tym by som si tiez nebol taky isty. zlodej ostava stale zlodejom. na zaklade toho, ze kradnes soft, na ktorom potom bohatnes, a mas este aj tu drzost sa tym verejne chvalit, sa da predpokladat, ze aj teraz bez ostychu kradnes napr. hw z vlastnej firmy a ojebavas stat na daniach.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Chabý pokus o deviáciu od skutočného problému, pán Klepotman ;-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

a ten je, ze linux je nepouzitelny aj napriek tomu, ze je zadarmo.
to, ze si zlodej, s tym naozaj nema nic spolocne. malo by, keby bol plateny /v tom pripade by si ho tiez ukradol/.
Odpovedať Hodnotiť:
 

kajšmentku na vas
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

je to jednoduche,staci pohnut rozumom a zamysliet sa nad tym,preco to ide (usetrit v statnej sprave) v nemecku francuzsku ci spanielsku a na slovensku nie o) slovaci su proste vynimocne ovce od narodenia o)))
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ja pouzivam linux uz nejaky ten rok a som zahojeny.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

sorry ale ja som precital ze zahovneny (mozog videl linux tak to hned vyhodnotil?)
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

jj v hlave mas nasrate
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

v praci portujem na linux z MFC, grcam kazdy den ked to vidim :)

najlepsie je ked vam trieda umoznuje pristup k private memberovy a aj ho menit a to vsetko bez volania metod, nice one microsoft :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

mfc? tak to je pekny bordel od microsoftu
btw win api/gui c++ to je jeden velky bordel co sa taha od win95 tipujem
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

to mas pravdu, tahalo sa to do XPcka, ale potom si povedale ze dost a spravili vec ako je .NET
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ako ked gui na windows v c++ tak jednoznacne QT framework + je to crossplatform, pre .net jazyky tam je to ok winforms (mozno wpf ale nikdy som nemal chut v tom nieco spravit)
Odpovedať Hodnotiť:
 

tych 36mil € sa na slovensku rozdeli

taky datalan musi z niecoho zit :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

znie to pekne, ale usetrene peniaze by pravdepodobne posluzili ako dalsia danova ulava pre dalsieho kamarata

Peace
Odpovedať Hodnotiť:
 

1.live dvd linuxu mi zabezpecilo pristup k suborom na hdd,kt. nesiel nabootovat 2.mojej 65 rocnej mame staci ubuntu na web a filmy a usetrila 100e za w7 3.v linuxe je vela utilit, ktore su sice aj na w, ale neobsahuju trojanov a ine virusy
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ahojte ,Pouzivam Ubuntu od roku min 2005 , a stale pouzivam ten isty notebook 2x2GHz 2GBRam 80HDD ,nvidia. Upgrade OS sa vykona sam raz za 2(4) roky. Nikdy za tu dobu som si nevsimol ze by OS pracoval pomaly alebo sa zasekol tak ze by som musel pouzit Reset. (kill -9 ….), pouzivam OS na hw a sw narocne applikacie: DVBTV FULHD , DVB, DAB ,gnuradio ,varicad 3d modeling ,libreoffice, openmp (open multi core math processing in nvidia card), CUDA, video a audio strih,rosegarden a ine … Ak ras nieco nainstalujes uz nikdy nemusis riesit update aplikacii, Podla mna je to bezudrzbovy a spolahlivy OS. Vrelo doporucujem aj zaciatcnikom, je to user friendly OS.

Odpovedať Hodnotiť:
 

nedavno som instaloval pre deti bezpecny OS >> www.doudoulinux.org ,parada pre syna 5r.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár