neprihlásený Sobota, 20. apríla 2024, dnes má meniny Marcel
Študenti majú mať pri testoch povolený Google

Značky: školstvovyhľadávaniezaujímavosti

DSL.sk, 2.5.2015


Študenti budú mať podľa renomovaného kompetentného experta nakoniec aj pri záverečných certifikačných testoch povolené používanie vyhľadávačov ako Google, pričom táto zmena je neodvrátiteľná.

Mark Dawe, šéf britskej organizácie OCR, Oxford, Cambridge and RSA Examinations, pripravujúcej záverečné stredoškolské testy, to uviedol pre BBC.

Používanie vyhľadávačov bude podľa Dawea povolené aj práve pri záverečných stredoškolských testoch GCSE a A-Level, ktorých výsledky zohľadňujú pri prijímaní školy vyššieho stupňa.

Samozrejme sa dá predpokladať, že pokiaľ by k takémuto trendu prišlo, skôr alebo neskôr by sa dostal aj do vzdelávacieho systému aj na Slovensku.

Zavedenie používania vyhľadávačov bude podľa Dawea reagovať na zmeny v učení a spôsobe vzdelávania, ku ktorým už prišlo.

Použitie vyhľadávačov samozrejme ale nemá umožniť všetkým študentom dosahovať vynikajúce známky. Jednak budú mať na vyhľadávanie limitovaný čas a jednak vyhľadávanie bude povolené len u testov nepýtajúcich sa len na holé fakty, ktoré je možné nájsť veľmi jednoducho.

S Daweom ale nesúhlasia všetci experti na vzdelávanie a napríklad Chris McGovern z Kampane pre skutočné vzdelanie ho vo vyjadreniach pre BBC ostro kritizoval. Takéto testovanie by podľa neho ešte viac ohlúpilo mladú generáciu, pričom deti z britských škôl vo veku 15 rokov už teraz zaostávajú napríklad za Číňanmi o tri roky a veľa ich je jednoducho nezamestnateľných. "Musíme testovať, čo deti nosia v ich hlavách," uviedol McGovern.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

NASA otestuje nový vesmírny pohon v podobe solárnej plachty
V najbližších dňoch bude spustený nový vysielač digitálneho rádia
Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka


Diskusia:
                               
 

:D
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

vela stastia pri technickych predmetoch...na vyske by vam google moc nepomohol...v slovencine existuje minimum stranok a anglickych tiez plno balastnych...tento krok je ale podla mna krokom ku predu, nikto nemoze vediet vsetko, a ten co bude vediet najst rychlo danu informaciu by mal byt odmeneny...na jednom predmete sme na pisomkach mali povolenu ucebnicu, aj vypisane vzorce a ajtak je to predmet kde vyleti najviac ludi :D
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

pridam este, ze nielen najst, ale aj odfiltrovat zavadzajuce info. tiez pri takej krepej ulohe, ako vypocitat objem hovna, nepomoze najst vzorec, ak parametre nebudu zadane tak, ze ich staci dosadit...
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Vypocitat objem hovna? Mali ste aj realny prototyp na ukazku podla ktoreho sa pocitalo? :)
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

staci ti vediet hustotu a hmotnost ;) konkretne teraz vzorec neviem ale da sa to =D
jedine co asi nevypocitas je jeho plocha pokial je nespracovane do nejakeho vypocitatelneho tvaru a to je jedno ci gula, kocka, kvader, ihlan, kuzel,...
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

dodavam ze plocha je tiez relativna pretoze kazdy ten ony tvar ma inu plochu, ked mas H rozplesnute na ploche 10M2 s vyskou 0,05mm alebo na hromadke s vyskou 5CM

Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

zajeb zo dva integraly a nemas problem urcit objem ani plochu :D
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

proste vyserem na hajzli a hodim do odmerneho valca s vodou
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Archimedes, si to ty???
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

> staci ti vediet hustotu a hmotnost ;)
> konkretne teraz vzorec neviem ale da sa to

Smutné. Pre budúcnosť: V=m/ro

Niekto to tu nedávno napísal celkom trefne: skutočne chceme, aby si chirurg na operačnom sále odskočil vygoogliť, na ktorej strane je slepák? Niečo predsa len treba v tej hlave aj držať.
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

Bože môj, presne toto som chcel napísať ale potom som si povedal, už teraz si všetci o tebe myslia, že si premúdrelý kokot tak tu nepoučuj.

Ale kurva, keď si uvedomím, v čom je doriti tá hustota meraná, že je to kilogram na kubický meter alebo čojaviem libra na alžbetino svaté vrece, tak už len z toho je jasné, že ró=m/V. Aké kurva si tu vzorce treba pamätať?
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Zrovna povolanie ako chirurg nema velku buducnost pretoze o operacii rozhoduje ludsky faktor. O par rokov budu nahradeny strojom
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

To ako ten robot na holenie. Je pravda, že každá tvár je iná, ale len do prvého holenia ;-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

sorry ale také chujoviny som naposledy počítal na základnej a v realnom zivote na to nemam vyuzitie, tak ako na 3/4 vecí zo zš
Odpovedať Známka: -8.0 Hodnotiť:
 

To vyvoláva zaujímavú otázku: pre aké poznatky máš v reálnom živote využitie a na akej škole (na akom stupni) by sa mali učiť?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to ako vazne? nic lpsie ako priklad ta nenapadlo? pocitat objem h**** ako ta prva cast tvojho prispevku mala zmysel ale ako priklad uviest h**** a ked sa k tomu pripoji x dalsich ludi tak to uz o nieo svedci a nie je to nic extra...
Odpovedať Hodnotiť:
 

náhodou, keď zabudneš ako sa integrujú napríklad hyperbolické funkcie, vcelku sa ti to zíjde
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

uz bolo na case...
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

Ono, na školách, je jedno či základných, stredných, alebo vysokých [univerzitách] sa človek učí 99% sprostostí, ktoré nevyužije, avšak je dobré sa ich naučiť a prejisť si nimi aspoň raz, aby keď o nich človek v živote bude počuť, hoc nebude vedieť "o čo presne ide", ale bude aspoň ako tak v obraze v danej oblasti.
Odpovedať Známka: -2.2 Hodnotiť:
 

Vobec si netreba prejst tie blbosti ani raz. V zivote budes pocut milion veci, o ktorych si sa neucil na skole, a budes to mat na haku.

Podstatou ucenia sa tych blbosti je to, ze z teba za cely ten cas vyrobia poslusneho zamestnanca - aby za tych 10 rokov povinnej skolskej dochadzky vryli hlboko do teba princip "drz hubu a krok". Lebo potom ked budes pracovat a tam dostanes za ulohu robit to, co nechces, aby si to spravil.
Odpovedať Známka: -3.7 Hodnotiť:
 

To je využitie procesu, áno, s tým súhlasím. Na druhej strane sú tam naozaj fajn veci, v oblasti dejín, vlastivedy, matematiky, chémie, či fyziky, ktoré sa v živote zídu. To, ako je to celé použité, to je téma na dlhšie, samozrejme máš obrovskú pravdu aj Ty.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Dejiny sa nevyučujú, ale história.
Vlastiveda sa nevyučuje, ale nacionalizmus.

Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

Fyzika je dokurvená neoverenými teóriami.
Z chémie sú vynechané podstatné informácie.
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

Matematika sa berie ako z rýchliku a neumožňuje svoj ďalší rozvoj.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Len ma mrzi, ze ked som sa pytal matikarky, na co mi toto bude, tak mi nevedela odpovedat. Dnes viem, ze sa to hodi pri algoritmoch pri programovani. Vediet to vtedy, venujem tomu vacsiu pozornost.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Možno nevedel. Ak učí na škole matiku roky a nerobí iné, nevie dosť dobre premietnuť matiku do technický predmetov - odborov čo sa na škole učia. Či už elektro odbory, mechanici počítačových sietí, automatizácia, telekomunikácie a podobne. Všade kopu matiky. Plus myslenie, logika a teda aj prvky pre programátora. Ale nezúfaj, lopát je dosť.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

samozrejme, maniak, je. skoda, ze sa pri nej nestretavas s karolkooooovou matikarkou.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Kto je karolko a kto je maniak?
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Splietol si dve veci dohromady. Áno, system je nastavený tak, aby z teba urobil poslušného baránka, aby si si zvykal počúvať autoritu a aby si držal krok.
Nie, všetky tie veci zbytočné nie sú. Ja súhlasim s Bryanom. Myslím si, že nie je dôležité všetko vedieť spamäti, tak ako sa to teraz na školách očakáva, dôležité je byť si vedomý existencie tých konceptov. Lebo, povedzme jednoduchý príklad, nepotrebuješ vedieť sínusové a kosínusové pravidlo, nie je až taká veľká šanca, že to použiješ, ale keď zrazu potrebuješ vypočítať nejaký uhol alebo stranu v trojuholníku, stačí ti vedieť, že môžeš použiť jedno z týchto pravidiel a potom si to môžeš už nájsť v knihe / na internete/ v starom zošite. Tým pádom neostaneš hlúpy a nemusíš googliť "how to calculate angles in a triangle" ale môžeš rovno googliť to čo potrebuješ. A vždy keď to použiješ budeš to vedieť lepšie. (btw, ten príklad je fakt len obrazne)
Odpovedať Známka: 7.7 Hodnotiť:
 

A čože je to to "sínusové pravidlo"? O takom som ešte nepočul.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Raz si hore, raz si dole
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No samy mudry clovek tu
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tipujem, že ty chceš mať samých neposlušných zamestnancov, že?
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

ucenie sa "blbosti" v skole je pre mozog rovnake ako zdvihanie zbytocnych ciniek v posilovni pre svaly. Tiez nieje ciel zdvihat zavazia, ale ciel je aby si prehadzal paletu cementov a nespotil sa. To ale znicoho nic nedokazes, musis si to najprv odmakat v posilovni. Taktiez ked mozog nenaucis ucit sa, tak budes duty domrti.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nebojim sa toho, ze sa ludia prestanu ucit niektore fakty (napriklad kto patril medzi povojnovych spisovatelov...) a na vsetko budu potrebovat Google alebo Siri. Je to aj namet viacerych SciFi filmov. Skor sa bojim toho, ze ludia prestanu kriticky rozmyslat a budu internetu a umelej inteligencii bezmedzne verit. Potom sa naplnia aj Muskove predpovede...
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Tesla je zlo a Musk je upir.
Odpovedať Známka: -5.7 Hodnotiť:
 

Tie predpovede sa naplnia tak ci tak, otazka je len ci za 20 alebo 200 rokov
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Ok, dám si pripomienku
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pamatat si veci precvicuje mozog, ono to nie je SD karta ktoru mozes zaplnit.

Ale co je neskutocne dolezite je disciplina a navyk. Ak sa clovek pravidelne potrebuje ucit(ci uz su to spisovatelia, periodicka tabulka, alebo francuzku revoluciu 1789) a stravit denne nejaky cas ucenim, vytvori to spravnu normu chovania.

A ako inak deti naucis aby na sebe pracovali, na svojich vedomostiach, ako vybrat vedomosti ktorym musia dobre rozumiet a musia si ich pamatat.
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

"Budeme sadit pizzu!" :D (Wall-e)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zasaďte AnaNás nečakajte, povedal predseda JRD na dolnej zemi.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Hey Siri. Koho mam zaskrtnut po volbach?

Siri: Len nie toho bolsevika :-D
Odpovedať Známka: 6.1 Hodnotiť:
 

Takže opäť vhodiť do urny neplatný hlasovací lístok? Ach, jo. :-(
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Školy neučia, ako myslieť, ale čo si máme myslieť.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

ale picu,
zakladka ti musi namlatit do hlavy zakladne veci, ktore sa ti zidu, ak chces fungovat ako clovek (zaklady chemie, biologie, citat s porozumenim a pisat ako clovek).
stredna ta ma naucit robit (- gympel, ten je len predlzena zakladka),
vyska zase mysliet (ako expert v obore).

aka, ak ides na techniku, nauci ta to mysliet ako technika. ak pojdes na pravo, budes mysliet ako pravnik; ak na medicinu, myslis ako doktor.
a ak pojdes na filozoficku fakultu, budes celu dobu mysliet na to, ci si tvoj klient da tatarku alebo kecup.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

problemom celeho toho ale je, ze uci kadekto. ked niekto nevie nic ineho, daju ho ucit. decka potom chuja vedia, lebo ich blbec ucitel nema sajn o com toci a taktiez ma problemy udrzat si autoritu a donutit ziakov, aby sa ucili.

skoly su potom nutene brat odpad, ktory by si predtym nikdy nedovolili. na gympli bol nepisany limit dve dvojky na vysvedceni, teraz beru aj stvorkarov, kvoli comu sa potom kresaju ucebne osnovy, kvoli comu zase trpia sikovni.

hlupi pedagogovia maju potom za nasledok to, ze veci, ktore sme sa my ucili na este na zakladke, sa teraz ucia v prvych rocnikoch na stednych; a veci, ktore sme uspesne zvladali a potrebovali k maturitam, maju v osnovach bakalari; a uplne vyskoskolske vzdelanie uz nie je mgr alebo ing, uplnym sa v dnesnej dobe mysli uz phd.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Napr. na dejepise: toto je predpísaná literatúra, toto budete vedieť, čo vám natlačíme do hlavy, žiadne premýšlanie, pátranie... Ja som chodil na gymnázium a reprezentoval školu v dejepise, takže viem, čo hovorím...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

matematika - ucitel rozdal deckam prefotenu A4, na ktorej bolo napisane, co a ako maju do kalkulacky natukat, aby dostali vysledok.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No a? Ty by si to lepšie odučil?
To ostatné už nikto nenapíše, iba jednu krátku hodinu matiky...
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

ano.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

nohazhada: nuž len k tomu môjmu príspevku som zabudol povedať, že sa to týka hlavne humanitných peredmetov :-) ale je pravda, že v škole treba viac technického vzdelania, prax... My sme v MATURITNOM ročníku na gymnáziu mali FILOZOFIU !!!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kks, neviem co je hrozostrasnejsie......ja som maturoval z analytickej chemie ;-).
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

...dnesny svet nie je o tom nosit v hlave encyklopediu, ale byt schopny rychlo najst potrebne informacie a vediet ich pouzit... Cloveka to sice posuva na uroven sikovnejsej opice, ale na 90% jobov (vratane riadiacich) to bohate staci.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Cujte ludia seci kde ste, novy broswer je na ceste. http://dopice.sk/dib
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

boa ale sa tu zase zislo expertov na vsetko!

pri takej hustote expertov na clovekokm2 by sme mali zit ako vo svajciarsku!
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Nejaký pako objavil Ameriku...
Na Slovensku je veľmi veľa škôl, kde robia maturitné podvody tým, že zámerne dajú študentom také otázky, aby bol akože "dôvod" na použitie Internetu.
To už potom nemusí ísť ani maturovať. Pretože tak si vie behom chvíle zaobstarať úplne všetko. Najmä na ústnych skúškach toto robia... :-(
A to je potom o čom maturita???
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Ak skola vyzaduje aby si pouzil Google na to aby si spravil test, tak to nie je skola, do ktorej sa oplati chodit. To plati od zakladky az po vysoku.


Mam dojem, ze kopa ludi co tu kritizuju vzdelanie tak ho bud nemaju vobec, alebo chodili na skolu, ktoru by mali zrusit.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dnešní žiaci naozaj robia denne všetko pre to, aby sa ani náhodou v škole nič nenaučili!
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Ked to odpozoruju od ucitelov.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

A čo odpozorujú od učiteľov???
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

Dnesni ziaci su uplne rovnaki ako pred 50 rokmi. Ludia neohlupli od cias, kedy ste vy nadobudol vzdelanie.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Nie, nie sú rovnakí...

Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Dnes sú mnohí žiaci mrte za vodou, všakovaká demencia - nedostatky vo výchove a životnom štýle si nechajú napísať ako všakovaké "poruchy" ADHD, dis všetkého druhu, a xyz všakovakých diagnóz, ktoré má učiteš prečo rešpektovať? Že sa nejaký sopliak nevie vpratať do kože a vykrikuje, vulgárne sa vyjadruje, uráža vyučujúceho stále? Alebo závisláci s telefónikmi, ktorého 300x napomeniete aby to schoval, tak to ďalších 301x vytiahne? Lebo 18-ročný dement? Toto nikdy nebolo a drzosť dnešných sopliakov chodiacich už do ZŠ nepozná hraníc!
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

v prvom rade, ziaci vyzadujuci specialne zaobchadzanie nemaju medzi normalnymi ziakmi co robit.

ze sa niektori ziaci spravaju tak, ako sa spravaju, moze vychova doma a neschopni ucitelia, ktori si nevedia ziskat a udrzat autoritu:
-ak teda ziak vidi dospeleho spravat sa tak, ako ty pises, nemozes od neho cakat, aby sa spraval ako rozumny clovek. bude sa spravat presne tak, ako to od teba vidi. ako maly nasraty kokot.
-to iste, ak mu druhy dospely dovoli tak sa spravat. ziak nadobudne vedomie, ze jeho spravanie je plne akceptovatelne. potom sa tak bude spravat voci kazdemu.

*achievement unlocked*
*+1 kokot na svete*
*cg*
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ty si asi ešte nebol v škole, však?
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Na toto sa dá napísať len jedno: Manfred Spitzer - Digitálna demencia. Odporúčam prečítať Markovi Dawemu.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

vykuklite si slovo "psaking". :)

Nech žije kvalitný britský systém vzdelávania. Amerika, Británie náš vzor!
Odpovedať Hodnotiť:
 

vyhodilo mi šéfa Peugeot-Citroen, inštrukcie nejasné
Odpovedať Hodnotiť:
 

Plne memorovanie pre hodnotenie schopnosti je nezmysel. Ine je poznat vseobecnu rovinu, preniest ju do praxe a pomahat si informaciami, t.j. viem co hladam aby som bol schopny najs potrebne informacie a vyriesit problem, alebo najst cestu k vyrieseniu problemu.

Somotnu prax je vsak potrebne vyriesit ako spolupracujuci tym.

Jedinec nie je schopny vytvorit to co spolocnost jedincov.

Kto chce memorovat, nech sa uci basne a recituje ich.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Radšej sa spýtam. To vážne neexistuje v slovenskom školstve nikto, kto by takémuto podvádzaniu už teraz zabránil? Decká majú na mnohých školách aj k ústnym skúškam pripojený Internet! Pýtam sa prečo?!
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Preto lebo hodnotiť vyučovací proces je niečo, čo nevieme.
A to ani na úrovni študenta, ani na úrovni učiteľa ani na úrovni jeho nadriadených.
Predstav si, že máš učiteľa, ktorý neovláda svoj job a ani ho to nebaví. Ale je to lepšie ako byť na podpore. Nie je možné ho vyhodiť a nahradiť niekým iným. Zákon na to nedáva možnosti. A keby aj dával, tak by jeho nadriadený musel vedieť posúdiť jeho kvalitu. To nevie, lebo nevie čo učenie daného predmetu obnáša. Koniec koncov, ťažko očakávať od telocvikára, aby hodnotil chemikára alebo informatika. Možno by to vedel, keby to bol kvalitný odborník. Ale ako sa tam vlastne riaditeľ dostal? Prešiel konkurzom na ktorom ho posudzoval rada školy. To sú poslanci mesta/VÚC, zástupca rodičov a zástupca budúcich podriadených. Rada školy sa nezíde jak je rok dlhý. Stretnú sa raz za N rokov. Nikdy nekontrolujú fungovanie školy a nenesú žiadnu zodpovednosť za svoje rozhodnutie.
Dalo by sa o tom rozprávať hodiny. Ale v skratke sa dá povedať: nefunguje to. Katastroficky.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

aj by sme vedeli, ale skor nechceme.
existuje isty system manazerstva kvality, ktory ti dokaze zabezpecit, ze ak dodrzis iste stanovene standardne procedury, mas zaruceny standardny vysledok.
ak by si aj teda nechcel priamo hodnotit proces a pracu vyucujuceho, stale mozes nejakym standardizovanym testom hodnotit kvalitu jeho prace na zaklade vystupu /vedomosti ziakov/.

priklad - monitor deviatakov vs pisomne maturity. na zaklade hodnotenia tychto dvoch standardizovanych testov dokazes v case povedat, ci sa tvoji studenti posunuli dalej, zaspali na vavrinoch, alebo zblbli. dokonca to mozes spravit na celoslovenskej urovni a porovnat sa so studentmi inych skol.
a keby si velmi chcel, mozes vysledky rovno stiahnut aj na pedagoga, ktory tu alebo onu triedu ucil.

ale ked nebude zaujem zo strany verejnosti a rodicov o fungovanie a vysledky skoly, tak sa nic nezmeni.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Myslis ten monitor, kde jeden ucitel pri akomkolvek podozrivom zvuku uz nabera na naseriani, alebo ten, co to tupemu ziakovi nadiktuje. Alebo ten, co sice vie, ze odpisuju, ale ma akusi nepisanu hranicu, ktoru toleruje. Alebo ten, co to kontroluje vo vysledku a sfalsuje a prepise tomu chudatku vystresovanemu ziacikovi odpovede, aby nazbieral body? Pretoze toto mam z vlastnych skusenosti. Tak potom co vlastne by si hodnotil, ked system stoji a pada na ludoch. Nehovoriac, ze skola nema byt o hotovom produkte nejakych pochybnych vedomosti. Skola by ta okrem odbornych veci mala pripravit aj na realny zivot a dat ti aj to, co robi ludi ludmi a to objektivne zhodnotit nevies nech si zoberies akukolvek "standardizovanu" tabulku
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

> existuje isty system manazerstva kvality

Viem, že existujú také snahy. Ale vyučovanie nie je výrobný proces, v ktorom môžeš porátať priemernú chybovosť výrobkov a sledovať, ako sa zlepšuje. Nedá sa merať odchýlky od predpísaných vlastností, alebo počet reklamácií.

Hodnotiť prácu učiteľa skutočne nie je jednoduchá vec. Navyše nejaký monitor či ľubovoľné iné podobné testovanie - to je ako porovnávať hektárový výnos pšenice na Žitnom ostrove a na Kysuciach. Akurát, že tie rozdiely as môžu vyskytnúť nie len 300km od seba, ale aj medzi dvoma triedami na tej istej škole. Alebo medzi dvoma ročníkmi. Skrátka nemáš rovnaký vstup.
Odpovedať Hodnotiť:
 

V knihe Freaconomics je takáto tvoja "snaha" presne opísaná a kvantitatívne vyhodnotená. Všetko ide, všetko sa dá iba sa musí chcieť.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

z pohladu systemu je to ale jedno. proces ako proces, mozes si nan zaviest metriku, mozes ho auditovat, mozes si z neho vyratat sposobilost a mozes k nemu analyzovat priciny a dosledky zlyhania jeho casti.
+k auditovaniu procesu - je jedno, ci riesis ludi, masiny, material alebo produkt, metody, prostredie alebo meranie. ak si spravne zvolis na kazdu z tych siestich kategorii 5-6 otazok, budes si ich periodicky preverovat a patricne hodnotit mieru pruseru (A-kapitalny aka uplne na picu, B-cele zle, C-furt nie ok, a nic pre vseko ok), mozes jednoducho a lahko najst priciny, preco tvoj proces alebo pracovisko nefunguje tak, ako to od neho ocakavas.
ak ich budes analyzovat do hlbky prides na ucinne opatrenia ako sa da stav zlepsit.
jednoducho.
lahko.
efektivne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

> z pohladu systemu je to ale jedno. proces ako proces,
> mozes si nan zaviest metriku,

No veď o tom hovorím. Akú metriku by si zaviedol?
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja? no, najprv by som si nakreslil vyvojovy diagram - priebeh procesu (start)->(ciel) a medzitym cely proces vyucby. vyznacil by som si vstupy (napr. studijne materialy, by mohli byt prvym, pedagog druhym, etc...), vystupy (v tomto pripade ziak, evidovane prace a pisomky, etc...) a kriticke procesy (od ktorych vela zavisi).

zaviedol by som systemove audity, ktore by preverili, ci su a ako su vstupy preverene (pr.: v ucebnici nie je neaktualny bordel), ci je pod kontrolou proces a ci su spravne preverene vystupy.

dalej by som nasadil procesne audity (napr. 1 x pedagog x predmet x kvartal) - to, co pisem, 6 oblasti, po 5 otazok na kazdu.

klasicke hodnotenie 100-(A*10+B*5+C)/pocet oblasti (napr. 6 u proc. auditu) == %ucinnost, min. pozadovana 90%.

odmenil vzdy tych, ktori by mali najlepsie skore.
to by bola moja alfa a omega a % by boli moja metrika.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

na kazdu odchylku by som pozadoval opatrenia.
pr: ak by bolo zistene, ze sa vo vyucbe pouzivaju stare materialy, zaviedla sa norma, ktora by nariadovala pouzivat na pripravu istych studijnych materialov minimalne 65% citovanych a aktualnych vedeckych prac.

potom by som spisal rizika a ich dopad. k najrizikovejsim veciam by som ziadal opatrenia.
pr.: ak je rizikom vyucujuci, dostali by nariadene 2x rocne testove preskusanie s predmetov, ktore ucia, na vs urovni. kto failne test (<90 zo 100b), pride o % z platu, etc...

tymto by som si zabezpecil napr. kontinualne zlepsovanie procesu vyucby.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nie, nie, nie. Ide mi o to, akú metriku možno použiť na ohodnotenie učiteľa. Čo budeš merať? Či v triede strávil 45 minút, alebo meškal? Alebo koľko slov za hodinu povedal? Koľko žiakov zavolal k tabuli? Koľko dal písomiek? Koľko mu trvalo ich opravenie? Budeš počítať, koľko prefotených A4-iek rozdal? Budeš zisťovať či príklady vytvoril sám, alebo ich zobral niekde z netu?

To sú všetko blbé kritériá. Nehovoria nič o tom, či je učiteľ dobrý alebo zlý. Či žiakov naučí, alebo nenaučí.

Ja by som bol veľmi rád, keby sme učiteľov dokázali hodnotiť. A hlavne objektívne. Nie že "XY je fajn, lebo chodí s riaditeľom na pivo". Ale keď človek začne rozmýšľať, ako to _konkrétne_ spraviť, tak zistí, že to nie je len tak.
A kto to dokáže, toho by na ministerstve školstva mali vyvážiť zlatom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

mozem hodnotit:
jeho kvalifikaciu (zaklade standardizovaneho testu),
jeho materialy, ci splnaju kvalitativne kriteria (ci su z obdobia komancov alebo aktualne),
pripravenost jeho studentov (standardizovane testy, poznamky, pozornost, flakanie),
jeho vyucbove metody (aka ci si odrapoce svoje, alebo aj uci),
prostredie, v ktorom uci (vybavenost ucebni, pouzivanie pomocok),
a system + klasifikaciu studentov (ci je prilis prisna alebo nepresna).

na kazdu oblast si dam zopar ano/nie otazok a mozem hodnotit mieru zhody. kazdu odchylku mozem oznacit podla zavaznosti a podla vzorca 100-(Ax10+Bx5+C)/6 dostanem percento, ktore mi vyjadri aky dobry ten chlap je v porovnani s idealnym stavom :o)
Odpovedať Hodnotiť:
 

> mozem hodnotit:
> jeho kvalifikaciu (zaklade standardizovaneho testu),

Učitelia vrámci kreditového systému chodia na školenia, ktoré zvyčajne končia záverečným testom. To si málokto vie predstaviť, aká je to fraška. Počnúc lektorom, ktorý rozdá riešenia až po označenie testu ako 100% hoci tam frekventant ani nebol.

> jeho materialy, ci splnaju kvalitativne kriteria
> (ci su z obdobia komancov alebo aktualne),

To ti zafunguje na dejepise. Ale nie na matematike, či biológii.

> pripravenost jeho studentov (standardizovane testy,
> poznamky, pozornost, flakanie),

Z hovna bič neupletieš. A študent, ktorému sa nechce byť pripravený, tak pripravený nebude aj keby tam stál rovno Komenský alebo Feynman.

Odpovedať Hodnotiť:
 

> jeho vyucbove metody (aka ci si odrapoce svoje,
> alebo aj uci),

To je to čo chceme. Ale je ťažké to kvantifikovať.

> prostredie, v ktorom uci (vybavenost ucebni,

To závisí viac od finančných podmienok ako od kvality učiteľa.

> pouzivanie pomocok),

Tam vidím nejaký priestor, ale ako budeš porovnávať pomôcky biológa a matematikára?

> a system + klasifikaciu studentov (ci je prilis
> prisna alebo nepresna).

Dobre namierené, ale praktická realizácia bude asi opäť problém.

Nechcem byť v pozícii, že zamietam každú snahu a nehľadám riešenie. Ja som za. Len v praxi vidím na aké problémy to naráža.
Odpovedať Hodnotiť:
 

prave v tom je dobry ten system, lebo ti nedava 'plusove body' ale tresta tvoju nedbanlivost. preto je napr. aj ferovi k tym, ktorych sa dane veci netykaju.

co sa tyka toho hore, keby sme si napr. nastavili otazky v bode 1 napr. ako:
ma potrebne pedagogicke vzdelanie?
OK-ano ma, C-ma, ale nejaku salamovu skolu, B-len pedagogicke minimum, A-nie...
ma vystudovany predmet, ktory uci?
OK-ano ma, C-ma uplne vs, ale na inej ako pedagogickej fakulte, B-kurz, resp. je predmet blizky tomu, co ma vystudovane, A-vsetko ostatne...
takymto stylom by sa tych 5-10 otazok na kazdu oblast urcite naslo.

co sa tyka praktickej realizacie - kazda nova zmena boli. ale treba len zacat, aj ked to na prvy-, druhy-, treti-krat nevyjde, clovek aspon vybuduje zaklad, na ktorom sa da dalej stavat.
plus, pri hladani napravy na vsetky veci, ktore vyhodnotis ako A a B, teda kapitalne prusery a hlavne problemy, padne vzdy vela uzitocnych napadov a postrehov, ktore niekedy ani velmi nebolia (penazenku ani personal) :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Rozhodne dobry krok clovek by mal mat zakladny prehlad a vedomosti ale kapacitov pamete sa nemoze rovnat internetu a toto ke cesta ako vyuzit inteligenciu a podporit ludi v hladani odpovedi na riesenie problemov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako humor áno.
Ale nie ako maturitná skúška!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Slovakom by nepomohlo pri testoch ani keby maju google dostupny na neobmedzeny cas. Staci kuknut niekotore fora, 90% ludi si nevie vygooglit banalne veci.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:

Pridať komentár