neprihlásený Sobota, 20. apríla 2024, dnes má meniny Marcel
Microsoft u Windows 10 neinformuje o obsahu aktualizácií

Značky: MicrosoftbezpečnosťWindows 10

DSL.sk, 25.8.2015


Spoločnosť Microsoft u novej verzie svojho operačného systému Windows 10 už prakticky neinformuje o obsahu aktualizácií tohto OS.

Poukázal na to The Register.

U Windows 10 bude Microsoft podľa svojho avíza oveľa častejšie ako doteraz vylepšovať funkčnosť operačného systému aktualizáciami, keď k operačnému systému začína pristupovať ako ku službe.

Aktualizácie pre tento operačný systém sprístupňuje v podobe tzv. kumulatívnych aktualizácií, ktoré obsahujú okrem nových aktualizácií aj všetky skôr vydané aktualizácie. Aktualizačný mechanizmus sťahuje samozrejme ale iba aktualizácie, ktoré ešte neboli na danom PC nainštalované.

Doteraz Microsoft vydal minimálne šesť takýchto kumulatívnych aktualizácií s číslami 3074681, 3074683, 3081424, 3081436, 3081438 a 3081444 v rozpätí menej ako jedného mesiaca. V ich popise, tzv. Knowledge Base článkoch, uvádza zoznam opravených bezpečnostných chýb, zoznam opravených iných ako bezpečnostných chýb ani prípadné nové funkcie v popise ale vôbec neuvádza. Ostatné zmeny okrem opráv bezpečnostných chýb popisuje len všeobecným textom "zlepšenia na rozšírenie funkcionality Windows 10" alebo "zlepšenia vo funkcionalite Windows 10". Oznámenia okrem toho obsahujú dlhý zoznam všetkých aktualizáciou menených súborov.

V prípade dvoch aktualizácií 3081424 a 3081438 neuvádza žiadne opravované bezpečnostné chyby a ich popis tak neobsahuje žiadne informácie o tom, čo obsahujú.

Ďalšia séria aktualizácií s číslami 3081427, 3081437, 3081440 a 3081441 obsahuje odlišné informácie, keď má obsahovať "zlepšenia na uľahčenie upgradu na Windows 10". Podobne ako u kumulatívnych aktualizácií ale KB články neobsahujú žiadne bližšie informácie.

Microsoft v reakcii na otázky The Register ohľadne chýbajúcich informácií o ostatných zmenách iba uviedol, že k aktualizáciám zverejňuje relevantné KB oznámenia. Viac chce vyzdvihovať len niektoré zmeny v závislosti na "význame aktualizácií a či prinášajú novú funkcionalitu".

Absencia informácií o aktualizáciách môže byť problematická vo viacerých scenároch. Napríklad pokročilejším užívateľom v nie výnimočných situáciách, kedy po inštalácii aktualizácie začnú vznikať problémy v niektorej funkcionalite v operačnom systéme, neumožní kvôli chýbajúcim informáciám o realizovaných zmenách potvrdiť aktualizáciu operačného systému ako možnú príčinu.

Okrem absentujúcich informácií o aktualizáciách spoločnosť vo Windows 10 uskutočnila aj zmenu ohľadne režimu ich inštalácie, keď v základnej edícii Windows 10 Home používanej na väčšine počítačov v domácnostiach sa aktualizácie inštalujú automaticky bez možnosti ich štandardne hromadne zakázať alebo odložiť.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

NASA otestuje nový vesmírny pohon v podobe solárnej plachty
V najbližších dňoch bude spustený nový vysielač digitálneho rádia
Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka


Diskusia:
                               
 

uz to zacinaju prehanat, asi ma caka downgrade na Win 7...
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

to si mal urobiť už dávno ;)
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

z dovodu, ze nevies, o ake aktualizacie sa jedna? :D
Odpovedať Známka: -7.4 Hodnotiť:
 

Ano aj. Je tam viacej if-ov
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

A to sme si mysleli že horšie ako Vistu už nespravia
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

radsej keby si zamerali na HPFS system suborov a zmenu NT jadra ..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Strašne ste naivni ked si myslite že vo Win8.1 alebo 7 vas nesleduju :'D
Odpovedať Známka: 2.4 Hodnotiť:
 

Možno, ale nie až tak ako to majú zariadené Widly 10
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Sledovanie bude aj w 7 a 8.1 uz sa na tom pracuje bolo to oficialne ohlasene. for a better user experience
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

neinformuju, o com su nove aktulaizacie, hmm tak dopekla na co tam dali tu zbytocnu notifikacnu ikonku ked nou nemaju ani o com informovat a ak ano, tak len o blbostiach a je to uplne otravne cele ich debilne notifikacne centrum, ktore aj tak nikoho ani nezaujima
Odpovedať Hodnotiť:
 

"tak dopekla na co tam dali tu zbytocnu notifikacnu ikonku ked nou nemaju ani o com informovat"

~~~

"Coze zadna potrava? Prominte pane profesore Bruchomajere, k cemu pak je tu ten zachudek? No tak ten je tu zbytecne."

http://www.tubechop.com/watch/6729237
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak sa ta spytam: Kolko casu im zaberie napisanie popisu k aktualizacii v porovnani so samotnym kodom? Kod predstavuje mozno 99% casu a popis 1% a aj to prehanam.
A teraz sa ta opytam: Preco im je tak velmi zatazko napisat tych par riadkov popisu v porovnani s tym, kolko casu vydali na tvorbu danej aktualizacie?
Come on, tak naivny nemozes byt ani ty. A ty nam tu ides nadavat do naivnych? Prebud sa zo sna, chlapce, uz davno nie je rok 2004.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aby sa nemuseli obhajovat, ze po opraveny chyby tam stale je a opravuju na 5x tu istu chybu alebo neopravuju chybu ale pridavaju dalsie smirovanie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a kde je napísané, že updaty na Win7 po čase nebudú také isté?

Ak už chceš niečo zmeniť, tak sa rozhliadni po inom OS...
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

no hlavne vo win7 si ich viem vypnut a snad to uz menit nebudu ;)
Odpovedať Známka: 4.1 Hodnotiť:
 

Vypneš update a backdoor nevypneš.O backdoore vo Windowse sa hovorí už od verzie 95. Vypnutím updateu otvoríš ešte cestu trójskym koňom. Musíš prejsť na Linux, ak sa bojíš backdoorov.
Odpovedať Známka: -2.1 Hodnotiť:
 

http://dopice.sk/eve
Odpovedať Známka: -2.4 Hodnotiť:
 

Tak, Eve do piče vyšmarím ten Windows. :D
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Ten dopice odkaz strč Eve do pekáča, ty Baran.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

si myslíš, že keď niečo zaklikneš, bude to fungovať presne podľa dokumentácie?
...si nikdy nepracoval so softvérom? :D ;)
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

plati tato vyhovorka aj pri nastaveniach v inych OS
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

https://news.ycombinator.com/item?id=10110155
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

hm, tuším bude najlepší downgrade na vistu
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

to si snad cital co kazda aktualizacia znamena, vsetky 192 pri windows 7
Odpovedať Známka: -0.7 Hodnotiť:
 

a Ty snáď nie? ;)

...tu nejde o to, či to niekto číta, ale či je niekde zdokumentovaná zmena. ak nastane problém, či neželaná aktivita, potom vieš podľa dokumentácie, čo sa asi dialo... Koncept "služby" znamená okrem iného aj to, že niekde v obchodných/inštalačných podmienkach si podpísal, že "software is provided as is without any warranty", takže to, čo Ti fungovalo dnes, nemusí o pol roka a Ty budeš pátrať jak pako, v čom je problém a nemáš sa čoho chytiť.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

A ešte si im to aj podpísal takže ani hnevať sa na nich nemôžeš
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Na serveri to čítam. Hlavne skontrolujem odstavec "known issues".
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja nikdy na upgrade nepodstupim, a dufam ze ked moj legalne OEM einwodws 7 vyprsi, uz budem na dochodku a bez PC
alebo je tu este install arch
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Ja som to uz posral, a urobil som clean install. Existuje napriek tomu este nejaky sposob na downgrade?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

a preco chces downgradnut? nefunguje ti? nepaci sa ti?
Odpovedať Známka: -5.3 Hodnotiť:
 

Nefunguje. To je ten problem. Hovorim o zablokovanych programoch, nemoznosti vypnut auto.stahovanie updatov (=vytazenie HDD na 80%), drivers - tablet(na kreslenie), graficky drv(spojazdnene na druhy reinstal)v starte uz nevie vyhladat nainstalovane programy (niektore/random?) a dalsie drobnosti.

Kazdopadne ja som mal vzdy iny nazor ako ostatny, win8.1 bola fajn a nemal som s nou problem.
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

1. vsetky programy mi funguju rovnako ako na 8.1
2. vypni sluzbu windows update, neverim, ze bude updatovat nadalej (neskusal som)
3. sprav spet cistu istalaciu win7
4. ako ta mohla napadnut taka hlupost skusat to na (neviem ako to presne nazvat) primarnom disku = tom co mas akoze normalne. Skusa sa vzdy na inom disku!
5. jedine co je oproti win8 ine je start menu, ale aj to je doyebate, classic shell je lepsi
6. upgrade som urobil aby som sa zmestil do 1 roka, najblizsie testujem ked pride prva dx12 hra, dovtedy mam win10 na salame.
Odpovedať Známka: -6.5 Hodnotiť:
 

2. Ono ta sluzba sa vypnut neda, tak isto ako sa neda zablokovat cez hosts subor, pretoze je to napevno ..
3. Prave toto by uz nemalo fungovat, lebo microsoft mi zmenil serial key na verziu 8 (priradil novy)
4. Primarnom disku som to robil pre to, lebo kazdy jeden nazor a skusenost bola pozitivna + developer verzia par tyzdnom pred vydanim mi isla tiez v poriadku.

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

3. ide to, ale len cca mesiac. potom ti nadobro zrusi stary serial key :D
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Dikes, skusim
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kecy v kleci.
Mesiac ti umožní sa vrátiť k predošlej verzii bez čistej inštalácie.
Po uplynutí mesiaca musíš spraviť čistú inštaláciu predošlého Windowsu, no pôvodný kľúč bude samozrejme funkčný.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

> no pôvodný kľúč bude samozrejme funkčný.

To zas také samozrejmé nie je. Skôr by som povedal, že je to práve naopak.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a na čo si sa ponáhľal si ho nainštalovať? Ja sa mu vyhýbam, ako čert svätenej vode, hoci ho tiež môžem mať zdarma
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

win7 je uz iba pre sedlakov
Odpovedať Známka: -8.6 Hodnotiť:
 

Ja si Win 7 nechávam a pritom si nemyslím, že som sedlák...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pre mňa je Win7 tiež top... každý OS má chybičky, ale tie ktoré má 7ka mi až tak nevadia
Odpovedať Hodnotiť:
 

K4NsiB http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
Odpovedať Hodnotiť:
 

Že by sa konečne veľký brat dohodol s dodávateľom dominantného desktop OS na vhodnom type backdoor bez nutnosti využívania aplikácií tretích strán spoliehajúc sa na 0day zraniteľnosti?
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

"Microsoft k operačnému systému začína pristupovať ako ku službe."

Uzivatelia by s novemu windows mali pristupovat ako ku spyware.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

na 8.1 ...

proste to vydali nedokoncene, a toto co citam, no neviem, sama kontroverzia-konverzia :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tiez som mal ten pocit, ale vsetko tam funguje ...
hej, tej kontroverznosti to ma mrte, to je jediny dovod na downgrade ..
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

vela ludi hlasi problemy, padanie, nefunkcnost a neviem co vsetko. dokonca som kdesi cital, ze ak zakazes internetovy pristup na update servery a ine servery medzi ktorymi prebieha neznama komunikacia, system sa stane nestabilnejsim.

asi som mal stastie na dobry kus z vyroby, pretoze ako jeden z mala (zatial) nemam absolutne ziadne problemy s cistou instalaciou.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aj keby vydali chybnú KB pokročilým by bol popis k ničomu, ak by sa ukázalo, že robí problém po update. Museli by čakať na opravnú KB. Mne sa na W10 páči, že sa dá vynulovať na výrobné nastavenia ako WP8.1. :)
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Slučka sa pomaly sťahuje
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

Jj, súhlas. Len je škoda, že ľudia to berú tak, že to musia akceptovať či sa im to páči, alebo nie...
Málokomu napadne, že existuje napr. Ubuntu (alebo BFU distro), ktoré je rovnako user friendly (miestami určite viac) a pre 80% domácich userov je ideálnym, stabilným, bezpečným a plnohodnotným riešením.
Odpovedať Známka: 3.5 Hodnotiť:
 

...je ideálnym, stabilným, bezpečným a plnohodnotným riešením.

Tak to su riadne hovadiny. Dal som kamaratke ubuntu. Sekali jej videa, cize problem s drivermi. Potom mala problem ked pripojila externy monitor. Vzdy musela hladat nejaku alternativu k znamym programom , napr. chcela photoshop.. Proste stale boli nejake problemy a dokonca jej to aj viac mrzlo.
Pre beznych to proste nie je.
Odpovedať Známka: -3.7 Hodnotiť:
 

Len tak mimochodim, pls za kolko ste kupili licenciu photoshopu? Za plnu cenu, cio daku zlavu?
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Bezny uzivatel ma 780€ na Photoshop?
Co sa týky mrznutia a sekania, je evidentné že nároky na HW ma Ubuntu menšie ako Windows (napríklad Lubuntu 14.04 vs Windows 8.1). Takže predpokladám problém medzi klávesnicou a stoličkou...
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Na stary ntb (2GB ram, Pentium M @1.3 ghz 1core) som nahral lubuntu (predtym tam bolo XP), rychly start, nepada wifina.. proste pohodka, ale prechod z XP.. mno troska niekedy zdlhave nieco najst a nastavit, hlavne som takmer skonal pri pokuse pridat ikonku n aplochu, windows 3 klik, lubuntu snad polhodka na wiki .../, ked par veci vyladia typci, windows 10 moze papa
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

to je presne to na co ti ludia nadavaju. oni hovoria ze "padanie, ziadne aplikacie, ziadne drivery". ale v podstate chcu povedat "nepoznam to, nepoznam to, nechce sa mi ucit nic nove a aby som nezabudol, nepoznam to".
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Ale tak potom nehovorte ze je to pre beznych ludi. Ja frcim na headless ubuntu server a je to super. Ale beznym ludom ked to das tak nadavaju
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Picovina, pan farar.

Bezni ludia s Ubuntu nemaju absolutne ziadne problemy.

Ti, co si myslia, ze su poweruseri ("mysli si ze vie, a nevie"), ti maju, pretoze maju predstavu, ze tak ako funguju Windows funguju aj ostatne systemy, ze tie su iba Windows zdarma.

Co je blbost. Pokial poweruser chape principom pocitacov, nema s Linuxom najmensi problem. Pokial vie iba klikat ako cvicena opica, tak ma.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

ti co si myslia ze vedia a nevedia maju problemy aj s windowsami. takych "expertoch" najdes na kazdej platforme
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Logika ako 5-rocny.

"Pokial poweruser chape principom pocitacov, nema s Linuxom najmensi problem. Pokial vie iba klikat ako cvicena opica, tak ma."

To znamena, ze bezny user ma s Linuxom problem. Bodka.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A prosim ta, nehovor mi tu, ze bezny user nema problem s Linuxom, pretoze bezny user je nauceny klikat na iste miesto alebo ikonku a caka, ze mu pobezi sluzba/program. Bezny user nie si ty ani ja. Bezny user nerozumie principom pocitacov. Bezny user nevie, ako to funguje, on chce len klikat a pracovat/zabavat sa.
Takze pokial tvorcovia Linuxu toto nepochopia, nikdy neprekrocia rozsirenie na urovni statistickej chyby (co je samo o sebe na smiech). Proste to su vase mokre sny, ze bezny user to zvladne, ale nie, nezvladne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to co popisujes je pravda, a beznemu userovi je jedno kde klika cize Linux je pre neho normalna volba.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kedze to mam na beznom userovi vyskusane, tak viem, ze jemu je jedno, kde klika, hlavne ze to spravi to, co chce (on, jeho sef po nom, apod).

Problemom su ti, ktori si myslia, ze to, co vedia je jedine spravne a inak sa neda. Ze ked nema Total Commander, tak to je koniec sveta a iny file manager predsa nemoze existovat a on svoju pracu nespravi, nema svoje D:\ a /home/user je predsa nieco nepouzitelne. Tito usri su problem.

Odpovedať Hodnotiť:
 

definuj co je bezny clovek, pripadne bezna praca s pocitacom?
proste ludia su odkojeni na jednom a tak sa druhemu vyhybaju jak macka vode. keby boli od mala vychovani na linuxe, tak dnes su vsetci linuxaci a windows by bol pre "nebeznych" ludi. ak by boli odkojeni na macu tak su macaci.
to vobec nie je o tom co je lepsie alebo co je "bezne". je to len a len o tom, ze "ja toto poznam, tak ostatne je zle".
Odpovedať Hodnotiť:
 

podla vsetkeho si taky isty majster ako ta tvoja kamaratka.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Náhrada za Photoshop je GIMP.
Odpovedať Známka: 3.0 Hodnotiť:
 

ani nahodov. Gimp je trest
Odpovedať Známka: -1.3 Hodnotiť:
 

Pouzival si niekedy GIMP na Linuxe alebo poznas len verziu pre Windows su medzi nimi podstatne rozdiely.
LibreOffice tiez ma rozdiely v neprospech Windows verzie a ked 5.0 ich par zotrela.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

LibreOffice :DDDDDDDDD
Ach boze. To myslis tu parodiu na kancelarsky balik?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

"Gimp je trest" - ak neie si úbohý adolescent ktorý niečo niekde videl na socke tak uveď dôvod.Ak máš takéto názory tak GIMP,Photoshop,Corel... nikdy nebudeš vedieť pochopiť nieto ešte používať.
Odpovedať Hodnotiť:
 

GIMP, Inkscape, Sk1...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na Win7 som mal Gimp, odinštaloval, po roku nainštaloval a padal. Každých 10-15 minút padol. Potreboval som len poskladať pár fotiek do jedného obrázka. Tak som sa na to vykašľal a spravil som to v Irfane.
.
Stabilný Gimp je na Win podobná alchýmia ako LaTeX na Win. Nie, že by to principiálne nešlo, len v praxi to nefunguje.
Odpovedať Hodnotiť:
 

S GOMPom robím hádam odkedy existuje na win,ešte v dobách keď sa museli GTK knižnice inštalovať samostatne ale nič podobné sa mi NIKDY nestalo.Ak padol tak pretože BOSD win.V linuxe mi nepadol ešte nikdy.Problém mal iba keď som mal trebárs 40-50 vrstvový projekt otvorený ale to bolo RAMkou,čiže GIMP išiel len bol fest spomalený.V dnešných dobách už toto nehrozí pri súčasných RAMkách.
Odpovedať Hodnotiť:
 

GIMPom - ach jaj redakcia čo takto možnosť revidovať príspevky.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Krita vyzerá fajn ale zatiaľ to nieje úplne ono. Občas sa môže stať že to spadne. http://dopice.sk/evk
Odpovedať Hodnotiť:
 

To su ju nemal hodne rad, ked si jej dal UBUNTU su daleko stabilnejsie distribucie. A tie chyby, ktore tu popisujes su skor v tom v akom stave si jej to UBUNTU dal chce to urcite znalosti.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

1. drivery potrebujes vsade, nie len na ubuntu. co tak ich 2 kloikmi v nastaveniach nainstalovat?
2. nevedela zastrcit kabel do stroja alebo ake problemy s externym monitorom? nie je problem s externym monitorom, ani s dvomi a dokonca ani s externym televizorom cez HDMI. zastrcis a mas. mozno tak do nastaveni mrknut a vybrat ci sa ma obraz duplikovat alebo chces 2 plochy a ktory ma byt pravy a ktory lavy.
3. photoshop, no je pravda ze pokial niekto potrebuje profesionalny SW v cene v akej je PS (pevne verim ze ho ma kamaratka podstivo zakupeny) na realnu pracu a nie zabavku ktoru clovek zvladne nie len v Gimpe ale aj v MSpainte (pripadne KolourPainte), tak to je o inom.

kazdy OS ma svoje problemy a svoje vyhody. umenie nie je nadavat na vsetko na com som nebol odchovany, umenie je vyuzit vyhody kazdeho z OS s ktorym pracujes a vyhnut sa nevyhodam.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Windows 10 neinformuje absolutne o nicom. Cely cas len nieco stahuje odosiela, vyuzitie cpu 80%, vyuzitie disku 100%, nikto nevie preco raz windows defender ktory nejde odinstalovat/vypnut, potom zas nejaka sietova sluzba... Cely os je postaveny na hlavu, a ide mi akurat tak na nervy...
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

neviem co mas za crep ale ja mam vyuzitie CPU maximalne 5% a disk tiez minimalne kedze mam SSD
Odpovedať Známka: -6.2 Hodnotiť:
 

5% vyuzitie cpu nemas ani keby hrnce z neba padali. vidno ze mas 15rokov a nevies nic o pc
Odpovedať Známka: 4.6 Hodnotiť:
 

Preco 5% je pomerne vela.
Ja bezim na openSUSE s KDE co nieje zrovna nenarocne takto ked mam otvoreny Chrome(kopu veci v nom), qbittorrent, 2x VLC, virtualbox, steam par zloziek na uspornom i5 4200U sa vytazenie CPU pohybuje okolo 2-4%, ak vsetko pozatvaram ukazuje 0-1%.

Podla TLP bezi v uspornom rezime na 800MHz.


Takze 5% uz je dost ale vzhladom nato, ze neuviedol aky ma CPU (ak uz nic ine podrobnejsie) tak je to udaj uplne o nicom.



Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

nie som doma, ale cez teamviewer som sa mrkol, vytazenie skace medzi 9-10% z toho 4-5% si papa teamviewer. zatvorim TW, zatvorim browser ktory tam nejake to pol percento vyuzival a do 5% sa zmestim krasne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ten defender sa vypnúť dá a aj mnoho ďalších "skrytých služieb" :)
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Hej, len to mal byt windows. Spustit a frcat a nie nastavovat kraviny... Ten defender srotuje na pc stale
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

veru tak, ten defender aj trikrat za den chcel kontrolovat system, az som sa rozculil a som s5 na W8.1
Odpovedať Hodnotiť:
 

nemam sice installnuty Win 10 ale co som cital, ze ak nainstalujete iny antivirak defender sa automaticky deaktivuje.. ja osobne pouzivam MSE /sice paradoxne je tiez od mrkvosoftu ale ten aspon tisko odpociva :)
/
Odpovedať Hodnotiť:
 

defender som vypol ako prve, lebo mi 10na ostavila NOD, takze po instalacii spet nod - defender dopyce. Nebol stym problem...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

lol, nope...

ak windows zdeteguje /alebo si domysli/, ze je defender prilis dlho vypnuty, zapne ti ho proste bez vyzvania spat. na testovacom stroji mi to spravilo vzdy po cca hodine.

a btw, aj ked bol 'vypnuty', furtom si nieco stahoval a kontroloval (a to nezavisle na antivire, ktory som mal momentalne nainstalovany) :(
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Keby bol NOD (prípadne iný dobrý antivír) férový tak by dal nové špehovacie funkcie vo W10 rovno do karantény.


Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

A neda sa vypnut priamo ta jeho servica? Cez nieco ako bol kedysi (minimalne v XPckach) nastroj services.msc ?
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Viete mi poradit? najskor som dal clear instal na jeden NB a vsetko je super... vsetko fici ako ma...a pak som dal na druhy NB update na W10 (tento krat len up...nie clear instal) a tento NB je tak pomaly ze mam 100 chuti prejst naspet na Win7...moze to byt tym clear a "unclear" instalaciou?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

urob cistu instalaciu, aktivovany by mal byt uz aktomaticky ked uz si ho tam raz mal
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

polovica ludi ktori upgradovali (alebo som im upgrade spravil ja) ma nejake problemy.
osobne mam cistu instalaciu a za mesiac zatial bez problemov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Welcome in 1984 !
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Install gentoo or LFS.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Skoda ze linux nepodporuje visual studio + team foundation server... Hned by som hodil Minta.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Visual Studio Code???
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

skusal si to? je to len krajsi notepad
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Si robis srandu???
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

OK, myslel som v porovnani s klasickym VS2015 Enterprise
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nechapem preco by si porovnaval VSCode s VS2015 Enterprise? Chces vyvijat na Linuxe, nie? Bezny zivnostnik si nekupi enterprise. A ked uz mas napr. 3,5k na MSDN Subscriber tak dostanes licencie ku vsetkym Win, SQL, a ostatnym produktom a nebudes instalovat linux...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Je to otesaný Sublime Text s gitom = krajší Notepad. :D
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Akoze vedel by som aj do Sublime-u dorobit bower, node, nuget a skripty na build, lint, typescript ale zas intellisense, debugging, integracia s TFS, GIT vlastne event handlery a spustanie dnx, neviem, neviem...
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

tfs este niekto dnes pouziva?

Vsetci normalni maju git, niektore legacy repo su svn. Ale tfs???
Odpovedať Hodnotiť:
 

Je to modifikovany Atom, nie Sublime Text.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prečo by pre Boha mal Linux podporovať Visual studio? Čo ťa vedie ku tomu aby si robil vývoj pre Windows na inom systéme? Čistá schyzofrénia....
Odpovedať Známka: -4.1 Hodnotiť:
 

Vedie ho k tomu ideologia Micorosoftu ze .Net je open-source podporovany na mnohych platformach (aktualne Win, MaxOS a Linux)
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

visual studio na linuxe pobezi krasne az ho ta firma bude nativne podporovat takisto aj s kazdym komercnym softwarom
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

musis pockat microsoft uz na tom pracuje
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

install arch
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

ešte, že mám OS X.
Odpovedať Známka: -0.5 Hodnotiť:
 

Niesom si úplne istý ak o moc si na tom lepšie ako užívatelia win10.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Je na tom lepšie čo sa týka transparentnosti. Aktualizácie majú peknú dokumentáciu. Ak je poweruser neni problem odsledovat si všetko, predsa je to UNIX like systém
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nepochopim ako to moze niekoho bavit, riesenie typu: "vsak to vsetko ide aj vo win XX len musite sa 7x poskrabat na vajciach 4x obehnut dom a potom nieco niekde nejako este poklikat a uz to je ok"

Ja nechcem riesit OS po kazdej novej verzii, chcem notebook vyuzivat na pracu, zabavu ... Dlhe roky som pouzival linux, zaciatky boli tazke ale neskor som fakt nic neriesil proste som pouzival. cca 2 roky pouzivam OSX a situacia je viac menej taka ista, proste to pouzivam, neriesim veci ktore ma zbytocne oberaju o cas s rodinou, priatelmi ...
Nevravim ze sa obcas nevyskytne nejaka ta chybicka, to vsade, ale aby som riesil windowsove problemy typu ze shell v roku 2015 nedokaze veci ktore bash vedel v roku 2000 a pod. tak to fakt dakujem

nechcem vyvolavat ziadnu flamewar ale proste je to pre mna nepochopitelne
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

ale ved aj my. Vsetko na 7ke slape ako ma a vzdy slapalo. Potom vydali 8ku a skurvilo sa to. 10na to mala napravit, ale zas zaviedli ine kurvitko, aby nahodou neboli ludia spokojni. Takze rada pre tebe podobnych: zosta na 7ke a ostatne nechaj nech sa vykrystalizuje. Stale viac mam ale taky pocit, ze aj 10nu budeme ingnorovat ako vistu a win8..
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

hh, jebat windows, tiez som presiel na OS X a som spokojny, keby nie OS X tak radsej linux!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ber to tak že vzhľadom k Eplu a Linuxu. Keby prejdeš na Linux mal by si približne o 1000€ v tejto chvíli viac.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

predtym som mal linux par rokov, ale ked si mozes dovolit luxusnejsi unix ako linux tak preco nie. Ja sa zivym SW vyvojom, a lepsi notebook s unixom ako macbook nepoznam, a to som sa velmi dlho snazil rozbehat nejake distro na roznych notebookoch, vsetko to bola len strata casu.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

za ten cas co si rozbehas vsetko na notebooku s linuxom ktory aj tak bude nakoniec vzdy napicu lebo napriklad nevydrzi mu baterka ako na macu a nebude mat tak dobre vyrieseny sleep mode... tak stihnes si na ten mac aj zarobit.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Mam Thinkpad ktory bol drahsi ako porovnatelny MBP, ked som ho kupoval. No, fyzicka odolnost a zabudovany 3G modem je nieco, co Apple ponuknut nevedel. A Linuxy na nom chodia out of the box.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ktory TP mas? resp aku konfiguraciu?
Odpovedať Hodnotiť:
 

T430s 2355-A62 (i7-3520M(3.6GHz), 8GB RAM, 180GB Solid State Drive, 14in 1600x900 LCD, Intel HD Graphics, Intel 802.11agn wireless, WWAN, 1Gb Ethernet, UltraNav, Secure Chip, Fingerprint reader, Camera, 6c Li-Ion, Win7 Pro 64)

Odpovedať Hodnotiť:
 

Thinkpad a na nom bezia Ubuntu, Centos, Fedora, out of the box. Akurat som musel zadat heslo do wifi siete a jedna samsung tlaciaren ma drivery iba na stranke vyrobcu, nie v repo.

OSX je fajn vtedy, ked potrebujes Adobe aplikacie alebo original Microsoft Office. Ale ked nie, tak Linux je luxusnejsi unix-compatible ako OSX.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no napr. u mňa by pokles v produktivite spôsobil stratu viac ako 1000€ :-)

BTW: MacBook Air 13 stojí 920€ bez DPH - aký by si našiel najlacnejší notebook s Intel Core i5 a 128GB SSD diskom a výdržou baterky 12 hodín? Nehovorím, že Macy sú najlacnejšie, ale až tak dramatický rozdiel tam nie je
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

taky, ze tu 12hodinovu vydrz kludne obetujem za 1x RJ45 a to nehovorim o usbckach a hdmi. Navyse dany notebook neumoznuje domacu vymenu SDD (ak teda nieje naletovany na dosku, tak ho nevymenia ani v servise) a ani vymenu baterie. Najhorsia volba na trhu.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

- Ethernet adapter som si kupil, nevidim problem, jo ok stoji trochu viac, nuz ale ked nemas na pneumatiky nekupuj su porsche

- vymenu SSD? a naco by som ho menil, vybral som si taky aky my vyhovuje

- vymena baterie? znamy ma 1000 nabijacich cyklov za sebou a bateria drzi, naco by som ju menil, ked skape bude uz aj hw viac menej za zenitom a kupim si novy


ale je to na kazdom, ak nemas na to kup si za 400e lacnejsi a men si co potrebujes ked ta to bavi, ja na macbooku pracujem, po praci ho zavriem a idem sa bavit do prirody, sportovat a pod. nemam chut menit SSD, baterky a pod
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

presne o tom to je ako pisu v predoslych reakciach na tvoj prispevok, MacBook je moj prac. nastroj, ked som zhanal novy notebook pozeral som sa po podobnych profi hw, a dostal som sa cca na cenu macbooku (mal som limit 1500E)

co sa tyka produktivity, po prechode na OSX by som to odhadol na cca 30% narast produktivity a hlavne je to neskutocne pohodlie. Je to hw a sw ktory je robeny tak ze mas radost z pouzivania nuz a 10h vydrz baterie je super

co sa tyka vzhladu, mas krasny kus hw, cize ked idem na stretnutie s klientom tak aj klient ma lepsi pocit ked komunikuje s clovekom ktory neotvori pred nim plastovy asus, ale profi hw, netvrdim ze to je najdolezitejsie ale je to aj o prestizi
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Este som nevidel klienta, na ktoreho by urobilo blby dojem, ked pred nim vytiahnem Thinkpad. Nie je to imidzovka, ale profesionalizmus.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a kto spominal thinkpad? btw mna sa raz klient spytal ze preco mam taky stary notebook ked som mal este kedysi Thinkpad T22 a to bol v tej dobe spicka, nie kazdy klient vie ze thinkpady boli kedysi spicka vo svojej triede aj ked nevyzeraju ako spickovy hw

ale nie k tomu som chcel, pri vymene notebooku som chcel povodne kupit Thinkpad (vsetky moje predosle notebooky boli Thinkpady), ale odradila ma zla podpora linux a vnucovanie Win a pod a nakoniec ked som si ako tak vybral tak som zistil ze som na cene 1480E a za to som mal MacBook kde mam odladeny OS s kopou SW plus spominane benefity macbooku
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Aj Linux ide na macbooku lepsie ako na sucasnych ThinkPadoch ale problemi sucasnych Thinkpedov spocivaju v roznych nedorobenych chybach na urovni navrhu dosky, EFI atd a potom to uravenymi ovadacmi tieto bugy obchadzaju. Ked si aj pod Windows date neupravene ovladace lenovom zistite, ze to ma tie iste problemi ako pod Linuxom.

Thinkpad uz je len slovo, kupte si bussines model od HP, DELL pripadne aj ACER ma par schopnych a Linux ziadny problem. ( Ako ani ziadny notebok od tychto vyrobcov)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nemal som s Thinkpadmi ziadny problem s Linuxami - hovorime o T a X seriach, ziadne Edge apod. Rovnako ani vacsina ludi na forach, kopec modelov je certifikovanych pre RHEL alebo Ubuntu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

T440p

Wi-fi nahodny lag (riesenia ovladace da sa vyriesit pod Linuxom tiez)
Znacne sumenie repracikov ako za vodopadom ked das utlmit tak zmizne( lenovo vyriesilo updatom ovladacov kde bez signalu je vystup utlmeny pod windows co bolo este horsie pretoze ked je to stale clovek si zvykne ale ked len narazovo zo zvukom tak to otravuje)

Starsie TP sla citacka prstov bez problemov po novom zmenili dodavatela uz nejde uz to chce driver ale dopatrat sa k nemu.

Sleep v dokovacej stanici tiez nula bodov ale to podobne ako tu zvukovku riesili aj pod woknami.

Nehovoriac, ze regulatory napajania (predpokladam) hodne bzucali a ventilator ako strelba ked sa roztacal.(v recenzii na notebookchceck to nazvali gunfire chladenie tochto booku)

Staci googlit najdes toho kopu u dalsich T a X samozrejme su to zvasa drobnosti a Linux zane nemoze ale pri zbook a elitebook ich nemas ani latitude.
Odpovedať Hodnotiť:
 

doverne poznam popisane problemy, zvuk, vetrak ... :) aj toto bol dovod preco som presiel na OSX a macbook inak Thinkpady boli kedysi fakt trieda

btw kym som mal thinkpad tak som nenavidel touchpady, trackpoint bol super, ale kto nepouzival touchpad na macbooku neuveri, to je iny vesmir, treba skusit
Odpovedať Hodnotiť:
 

jo touchpad na macbooku je otravny a sralo ma to furt ked som musel opravovat macbook.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vidis, ja som presiel presne naopak.

Kedysi som pouzival iBook, neskor Powerbook. Ten Powerbook ma tak nasral, za svoj zivot stravil v servise niekolko _tyzdnov_ (super servis na Slovensku, ze cakame suciastky od Apple...). Ked som zistil, ze vsetky aplikacie si musim nakupit znova, pretoze prechod z powerpc na intel, tak som sa rozhodol, ze ked uz mam nakupovat, tak windows verzie, tie maju dlhsiu zivotnost. Vtedy som presiel na Thinkpady.

(Aj jeden thinkpad som mal v servise, odisiel mu vetrak. Mal som ho spraveny na druhy den.)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aku si tam mal wifi?

Pretoze s Intel nie je ziadny problem a druha moznost, Broadcom ("Thinkpad Wifi"), ta ma problemy vsade. Aj v Apploch ;)

Zvysok co popisujes su hw problemy, resp. problemy BIOS-u konkretneho modelu. Na Appli napriklad nemas dokinu vobec.

Z vlastnej skusenosti T400, T420s, T430s, ziadne problemy. Akurat raz tomu T400 odisiel ventilator a musel do servisu.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Vsetky sucasne wi-fi s Haswell a Broadwell maju problem nasledovny https://communities.intel.com/thread/53294
Mal som ich uz niekolko pod Windows to niektory vyrobcovia vyresili upravenym EFI/BIOS, iny ovladacmi a vacsina nato kasle pre Linux je upraveny network-manager (ktory nehlada ked je uz raz pripojeny) alebo nastavit pevne BSSID.

Je to docela smutne Intel wi-fi mavam uz davno a nieco podobne nasere hlavne v hre po siety kde je to slusny lag.

Brodcom som mal tiez problem napr. v Debian 8 padne na urovni jadra pri pripojeny na siet na HP mini 2133 tak som vratil spat Debian 7 kde to ide, HP 6465b to uz je docela davno s proprietarnym driverom to bolo zvlastne niektore hry po LAN nesli ani zdielanie v SMB s open to fungovalo ale zase neslo vytvorit ci sa pripojit do ad hoc siete. S broadcom wi-fi som ale nemal problem v CentOS kde proprietarny driver ani nieje alebo v Archu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nedavno som presiel na osx po windowsom trapeni a obcasnom pouzivani linuxu.

prechod na unix s podporou komercnych aplikacii je dobry pocit. zial mam pocit ze aj mac os x ma niektore podobne vlastnosti ako windows. napriklad, ze napriek tomu co je NTFS zac, neumoznuje nan zapis (lebo si mysli ze vsetko bude podla neho?). v roku 2015 by mohol aj apple sklopit hlavu a uznat, ze napriek mucham to proste je rozsirene a nepresadzovat si len svoje. v tomto ma linux velky naskok.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nedostatocna podpora aplikacii nie je chyba OS ale vyrobcou aplikacii. preco ma Mac podporu aplikacii na rovnakej urovni ako Win? lebo pouzivatelia Macov si nepovedali "ok, tu nie su appky, ideme na Windows", ale zacali proste tie appky chciet.

nastastie vela ludi aj z inych platforiem (linux) uz ma na salame opustat ich platformu lebo nejaky adobe sa rozhodol neprekompilovat svoje produkty aj pre linuxy.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Bratku co nejde na win shell oproti bash/csh/tcsh/ksh/zsh? Videls powaszel uz? Tam sa lunex nechyta ani v sebaobrane ..a to som pritom lunexak, ale powershell ked sa Ti dostane kusok do krvi razdva pochopis o com to je.
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

"Bratku co nejde na win shell oproti bash/csh/tcsh/ksh/zsh?"

sudo

mas tam sice runas, ale ten ti nezachova premenne prostredia.

sudo je ovela jednoduchsie riesenie nez toto cudo ktore som musel pouzit:

net session > NUL
if '%errorlevel%' NEQ '0' (

if '%~1' == '1' (
echo Nepodarilo sa ziskat administratorske opravnenia
pause
exit
)

echo Set UAC = CreateObject^("Shell.Application"^) > "%temp%\getadmin.vbs"
echo UAC.ShellExecute "%~s0", "1", "", "runas", 1 >> "%temp%\getadmin.vbs"
"%temp%\getadmin.vbs"
del "%temp%\getadmin.vbs"

exit /B
)

Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

hmm nevsimol som si ze by sme boli bratia, ale budiz

ja nehovorim o nejakom powershell, supershell, extrashell, hovorim o shelli ktory je roky sucastou OS

k powershellu: v porovnani s MSDOS je to super to mas pravdu, v porovnani s Bash etc - to dufam ze zartujes

btw: People often tell me ... that Windows Powershell is an attempt to make UNIX administrators feel more comfortable using Windows. Those people have neither used Unix or Powershell

myslim ze ten citat to dostatocne vystihuje
Odpovedať Hodnotiť:
 

> ale aby som riesil windowsove problemy typu ze shell v roku
> 2015 nedokaze veci ktore bash vedel v roku 2000 a pod. tak
> to fakt dakujem

Vyssie bolo pisane o shelli z roku 2015 (vo Win) vs bash z roku 2000. Ale co je to ten shell z roku 2015? cmd/bash/PS/Marek2sh ?

Dalsia otazka - ma fakt problemy Windows alebo user ktory nema dostocnu vedomost v dannom case a zrucnost ako vyriesit nim rieseny problem/ulohu?

Ano MS nema ani z daleka veci dokonale - rovnako ako ani slavny Lunex, ani BazMekOS a dalsie vcely, OSy, a podobne systemove otravy...
Je to neustaly vyvoj a zlepsovanie (vraj).
Odpovedať Hodnotiť:
 

nuz mne je to v podstate jedno, nech si kto chce pouziva co chce, podla mna je bash uplne niekde inde ale ok ak vyhovuje powershell, preco nie

len mi je do smiechu ked vidim ake problemy riesia Win useri, ale ked ich to bavi ...

ono tazko sa bavit na temu Linux vs Windows vseobecne, ja mam odkrutene roky na Linux resp Unix prip Solaris serveroch a tiez na Linux desktope a nedam na linux/unix dopustit, ale ako vravim, kto chce kam pomozme mu tam
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dobre som vedel preco pisem "bratmm":)..
Akurat namiesto solarisov mam viac v krvi FreeBSD/NetBSD/OpenBSD
Odpovedať Hodnotiť:
 

> Dalsia otazka - ma fakt problemy Windows alebo user ktory nema dostocnu vedomost v dannom case a zrucnost ako vyriesit nim rieseny problem/ulohu?

je to problem usera. prave preto 95% veci pri ktorych BFU hovori ze su problemom linuxu, problemom linuxu v skutocnosti nie su.
rovnako ako asi vela veci pri ktorych ludia hovoria ze su problem windowsu v skutocnosti nie su problem windowsu ale neznalosti usera.

absencia moznosti pre skript ktory si vyziada prava a bezi napriec verziami, to je ale priklad problemu Windowsu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nebratkujem sam, len som citoval grepfruita. preto tie uvodzovky.

nemam velky prehlad vo windows shelloch, skript som vsak potreboval aby na to vedel bezny blby user poklikat a ono to robilo co ma. v pripade poreby si opytalo prava. ziaden right click a "spustit ako spravca".

ako clovek bez skusenosti s prikazovym riadkom a skriptovanim vo Windowse mi trvalo kym som si dohladal co a ako, (vytvorenie usera, nastavenie zdielania priecinka atp.) ale to je normalne. kto nikdy nevidel linux, tak mu tiez potrva kym vobec objavi taku blbost ako chmod.
co ma ale zarazilo bola nemoznost elevovat prava jednoduchym sposobom. mozno tam ta moznost niekde je, ale ked z pol dna googlenia vzijde iba to co som isal hore, tak nieco je asi zle. pritom prvy odkaz na googli na "linux command as admin" ty da spravne riesenie pri linuxoch.

tiez bolo potrerbne aby to ficalo na 7,8,10 bez rozdielu, preto rozoberat kde aky shell bezi je zbytocne riesit
Odpovedať Hodnotiť:
 

> sudo je ovela jednoduchsie riesenie

si si skutocne na 100 percent isty? Sudo "som uz videl chvilku" :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

na moje ucely je jednoduchsie nez tu ozrutu co som copy&pastol hore.

samozrejme, pokial to ma byt skript pre usera bez zaznamu v sudoers, tak by som k tomu pristupoval inak. skript mal byt ale spusteni BFU na ich strojoch na ktorych maju opravnenia. mal fungovat a robit co treba sposobom: tu toto uloz a spust. ak treba, potvrd prava/zadaj heslo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak potom nech sudo sluzi k prospechu vsetkych.
Hlavne ze ma clovek riesenie.
V zavere je jedno ci sa to vola X alebo Y.
Odpovedať Hodnotiť:
 

no, vravis ze mas lepsie, ja sa rad priucim. ak poznas nieco lepsie co som mohol pouzit, ci uz v pripade linuxu alebo windowsu, budem rad ak sa podelis.

ta hovadina co som vo Win musel pouzit (lebo som nic lepsie neobjavil) vsak je ako ist na drevo do lesa s pilnikom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja si spokojne ficim na w7, akutat ma se*ie ze mi M$ vnucuje instalaciu w10 zdarma... Clovek hned rozmysla, preco ten super software odrazu davaju zadarmo...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Sledovanie bude coskoro updatmi aj pre win 7 a 8.1 na PCT to bolo.

Uzite si to.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Len to ma taky honosny nazov ze "telemetricke data"
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

http://dopice.sk/evz
Odpovedať Hodnotiť:
 

Win10 neinformuje a využíva Vaše PC, výkon CPU a HDD v kombinácii s dostupným kvalitným internet pripojením ako bonus výpočtový výkon pre CIA a NSA . Niečo ako "cloud" a zadarmo ( resp.ovce platia HW, SW, elektriku aj obsluhu ).

1981... už dávno sme v tom
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

zdroj tejto informacie?
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

SBSS (Stara Blazkova Secret Services)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No lebo google chrome nerobí nic vsak? vsak ked mas podozrenie ze mas nejakeho minera tak si to zisti, ci uz cez aplikaciu alebo v spravcovi uloh, co ti kolko berie. nemyslim ze windows doteraz tazil cize viuzival vykon pc, co ale sa neda povedat o google a ich chrome, staci si porovnat kolko pri tej istej veci napriklad na FB berie Chrome, FF, IE, Opera, Safari a Tor a zistis ktory prehliadac kolko berie a preco. Ver ze win a jeho 10 je ten najmensi problem :) .
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ked ste si vypli spion sluzby, 1. aktualizacia ich pekne zapne znova :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

kde je nejaky rozumny zoznam adries,portov,.. co nastavit/zakazat na domacom fw ?
idelane aj s orientacnym popisom o aku sluzbu ide..
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja to robim tak: sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade

:D
Odpovedať Hodnotiť:
 

sudo nepouzivam.

A zypper je lepsie ako apt-get tam toho hodne chyba naco som uz navyknuty alebo yum ci portage.


Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár