neprihlásený Streda, 24. apríla 2024, dnes má meniny Juraj
Tesla uviedla a začala dodávať svoje SUV Model X

Značky: Tesla Motors / Teslaelektromobily

DSL.sk, 30.9.2015


Spoločnosť Tesla Motors v noci na dnes uviedla na trh svoj nový model elektromobilu Model X, vozidlo typu SUV, Sport Utility Vehicle.

Spoločnosť zároveň odštartovala dodávky nového modelu, ktorý si bolo možné predobjednať. Nové predobjednávky bude kvôli existujúcim predobjednávkam spoločnosť dodávať až v druhej polovici budúceho roka.

Model X je k dispozícii v dvoch základných verziách, 90D a výkonnejšej P90D. Oba modely majú dva motory, predný s výkonom 259 koní. U 90D má zadný motor rovnaký výkon, u P90D je výkon zadného motora 503 koní.

To umožňuje u P90D s Ludicrous upgradom akcelerovať z nuly na 60 míľ / h, cca 96.6 km/h, za 3.2 sekundy. Štandardný model 90D zrýchľuje na túto rýchlosť za 4.8 sekundy. Maximálna rýchlosť oboch verzií je cca 250 km/h, dojazd 90D podľa americkej metodiky EPA cca 413 km a P90D cca 402 km.

Model X má tri rady sedadiel a predáva sa v dvoch konfiguráciách, so 6 alebo 7 sedadlami.

Musk pri predstavení vyzdvihoval bezpečnosť Modelu X, veľký filter vzduchu, automatické otváranie dverí po detekcii vodiča, veľké predné sklo siahajúce až nad hlavu vodiča, automaticky sa posúvajúci druhý rad sedadiel.

Úžitkovosť demonštroval naložením Modelu X množstvom batožiny mladej rodiny ale tiež ťahaním karavanu, keď Model X môže ťahať príves o hmotnosti maximálne 2.3 tony. K vozidlu je možné pripevniť stojan na bicykle a lyže, ktorý sa pripevňuje nie na strechu ale za vozidlo.

Špeciálne sa venoval vertikálne otváraným dverám Falcon Wings schopným sa otvoriť aj v stiesnenom priestore. Dvere Falcon Wings sú vybavené ultrazvukovým senzorom detekujúcim výšku stropu garáže a otváranie prispôsobujú tejto výške. Podľa dostupných informácií sa pre tieto dvere vyrábajú zámky na Slovensku.


Predstavovanie Modelu X (video: Cnet)



Model X podporuje aj niektoré technológie autonómnej jazdy, napríklad automatické brzdenie v prípade detekovania prekážky ale tiež ultrazvukové senzory pre detekciu hroziacej bočnej kolízie.

V súčasnosti sa dá Model X predobjednať len v špeciálnej Signature edícii verzie P90D, ktorá stojí 132 tisíc respektíve 142 tisíc s Ludicrous upgradom. Ceny bežných verzií majú byť podľad dostupných informácií o cca 5 tisíc dolárov drahšie ako Model S.

Celé predstavenie Modelu X je možné vidieť na teslamotors.com/modelx.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom
Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke
Japonská sonda nebola skonštruovaná aby prežila noc na Mesiaci, funguje aj po tretej
Železnice opäť aktualizujú systémy, v noci nebude fungovať internetový predaj lístkov - aktualizácia 1
Vydaná Fedora 40
Samsung spustil výrobu takmer 300-vrstvovej flash pamäte
NASA opravila sondu Voyager 1, aktualizovala softvér aby nevyužíval poškodenú pamäť
Telekom má nové programy Swipe pre mladých, aj s neobmedzenými dátami
Dánsko chce vybudovať minimálne 6 GW veterných elektrární, v mori
Dnes pribudne ďalší vysielač digitálneho rádia


Diskusia:
                               
 

Odkedy sa vykon elektromotora udava v konoch? Co ste sa s konom zrazili?
Odpovedať Známka: -2.8 Hodnotiť:
 

ani vykon spalovacieho motora sa nema udavat v konoch ale kW, ale snad si to vies prepocitat
1 kW = 1.359 hp
1 hp = 0.7358 kW
Odpovedať Známka: 9.5 Hodnotiť:
 

No ale pokial viem, este existuje HP pre elektricky vykon, ten je iny:
The horsepower used for electrical machines is defined as exactly 746 W

Takze tazko zistit, ci autor myslel americky, metricky alebo elektricky HP...
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

736 alebo 746 W, to je strasny rozdiel
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

metricky HP isto nemyslel... :-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

POZOR
v amerike maju "silnejsie kone"
koeficient prepoctu je iny !!!
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Už niekto spomínal, že je to drahé?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

tak to aj má byť. Nové technológie stále platia bohatší, aby sa zaplatil R&D a potom to ide postupne cenou dole. Ani prvé počítače nestáli 300€. Model 3 od Tesly by mal byť v 2017 a stáť od $35000. Stále nie lacné, no už je to lepšie. Postupne dôjdeme aj ku lacnejším modelom
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Podľa toh kričania ľudí a tých "inovácií" sa zdá že Tesla sa stala v automobilovom priemysle Apple. Dokopy nič, ale idú sa stoho posrať.
Odpovedať Známka: -6.1 Hodnotiť:
 

Tesla vyzerá rovnako dobre ako podobné luxusné autá ale je na elektrinu, čo je podstatný rozdiel.
Apple vypadá podobne ako iné dnešné smartfóny, no nie je ničím výnimočný... Je dokonca drahší. Prečo? Pretože sú ovečky čo si to kúpia aj za tú cenu, len aby ukázali že na to majú.

*mali
Odpovedať Známka: 4.8 Hodnotiť:
 

Tebe sa o Apple musia snivat aj nocne mory :-D
Samsung pyta za svoje telefony porovnatelne peniaze a OS a ekosystem berie zdarma od Googlu.
Tvoj problem su skor "ovecky co nato maju". Ty nato nemas tak kazdy kto nato ma je blba ovecka. Mozno keby si ty bol mudrejsi tak by si nato mal tiez.
Odpovedať Známka: -2.1 Hodnotiť:
 

1100E za tablet a 700-900E za 32GB mobil?
Kopec konkurencie za to iste 200? - 500
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

nie som ani za apple ani proti, je mi to jedno kto je a kto nie je ovca. ale urcite by som nehodnotil mobil velkostou pamate. okrem toho clanok je o autach :D
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

ale ved vnutorna pamat je najdolezitesia, kedze neexistuju moznosti jej rozsirenia

teda vlastne existujú ale apple ich nepodporuje lebo sa na nich nevie zarobit 3násobok vynalozených nakladov
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Skor apple nechce platit MS za licencie na FAT32. Takisto je tam rad dalsich veci ako to ze cely filesystem je na ios sifrovany a na karte by asi nebol resp. ak by bol tak by nebol citatelny v inom device a pod. A dalsia vec je rychlost kariet, ak si tam uzivatel strci neaku pomalu kartu, tak sa mu moze rapidne znizit performance co by zase nasralo uzivatelov. Takto sa tomu vyhnu a navyse natom este dobre zarobia.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ext karta nemusi byt formatovana fatkom, po zasunuti si ju iOS naformatuje premna aj na ZFS nasledne zasifruje

a system moze odmietnut akceptovat pomalsiu kartu a U1 tak ako napr. nova GoPro 4 (akceptuje len class 10 a rychlejsie karty)

kartu z mobilu som vytiahol a daval do druheho zariadenia iba raz (ked som myslel ze je pokazena)

ale hlavne asi bude ze zarobia ;-)

Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Vdaka Apple technologiam mozes aj ty pouzivat lacne cindke sra...ky, co sa snazia imitovat apple. A zrejme si este nikdy nevidel napr. rozobraty nb od apple, ze? Pokial ste este v skole nemali nic o trhovej ekonomike, pozri si to na nete :)
Odpovedať Známka: -5.2 Hodnotiť:
 

jasne apple technologie - to myslíš tie patentované ako napr tvar a podobne??????
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ano, presne o tom je rec. Nechapem, co tu stale niekto riesi Apple, Samsung je za podobnu cenu a cely cas sa snazi Applu konkurovat a trh je nsjlepsim meradlom uspechu. Kazdy nech si kupi na co ma a co mu vyhovuje. Ja si takisto myslim, ze kto ma lacny Android je socka a nikoho tym neobtazujem...ovecky mile :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nic? Najdi mi porovnatelne auto na trhu? Ale nie take, ktore uvedu o 5 rokov ako medveda.
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Chceš mi povedať že napríklad hentaké dvere a trapné samo-otváranie/zatváranie dverí je niečo užitočné? :D
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

porovnaj si interiérový priestor medzi týmto a napríklad BMW X6. Nájdi mi druhé SUV na trhu, ktoré má koeficient odporu 0.24. Nájdi mi druhé SUV, ktoré zrýchli na 100 za 3,2 sekundy a stojí pod 150 000. Kde sa jednoducho nastupuje do tretej rady sedadiel. Kde je druhá rada sedadiel nastaviteľná individuálne pre každé sedadlo a má pod sedadlom priestor (napríklad na vak). Ktoré po sklopení tretej rady sedadiel má taký veľký batožinový priestor vzadu + vpredu. Ktoré má tak veľké čelné okno. Kde jednoducho narveš detskú sedačku dozadu. A teraz nájdi auto ktoré spĺňa všetky tieto veci naraz.

A to sme ešte nezačali o tom, že je elektrické, ekologickejšie, bezprevodové, s okamžitou odozvou, dvoma motormi pre lepšie 4x4, pohodlne a plynule zrýchľuje, nevibruje od motora, dojde 400km na nabitie a nabíja 250km/30min. Má reálne vybudovanú sieť nabíjacích staníc (do konca roka aj na Slovensku).
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Ked som dosiel ku slovku "ekologickejsie", chcel som ti dat minus. Ale v zasade suhlasim, takze plus.
Odpovedať Známka: 0.5 Hodnotiť:
 

Energia z najšpinavšej uhoľnej elektrárne je čistejšia ako úsporné auto na benzín. Momentálne sa plne nerecyklujú lítiové batérie, ale na tom tesláci pracujú tiež. Zvyšok auta je porovnateľne ekologický s klasickými autami. Takže v čom spočíva myšlienka tvojho komentára?
Odpovedať Známka: 0.4 Hodnotiť:
 

Podla mna je dost otazne, ako na zivotne prostredie vplyvaju baterie pocas svojho zivota od vyroby az po likvidaciu / recyklaciu. Hlavne mam na mysli tu vyrobu.
Netvrdim, ze je to horsie, ako spalovacie motory. Kazdopadne ale ani netvrdim, ze je to ekologickejsie. Lebo neviem. A ty podla mna tiez nevies.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Dovolím si povedať, že ak sa bude dať recyklovať aspoň 99% lítia z batérií tak sme za vodou. Ostatné chemikálie sa dajú vyrobiť z bežne dostupných surovín. Zvyšok je už len o tom koľko energie treba minúť na recykláciu tak, aby neostal nebezpečný odpad.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Pri vyrobe sa moze minut tiez kopec energie a zaroven moze vzniknut nejaky dalsi odpad. Ale neviem kolko, len na to treba tiez mysliet.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Však to aj tak je. Aj na hajzlovom papieri je napísané:
100% recycling...
Bez slov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Môžeme len dúfať že nie je vyrobený z už použitého hajzláka :(
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

95% baterii ktore idu do ich aut je recyklovatelnych!
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

ty snad este veris tej rozpravke ze je elektricke auto ekologickejsie?? To kolko mas rokov...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja beriem svoju elektrinu jedine s jadrovych elektrarni a ak ma niekto nieco proti tomu tak nech si naseru do ich blbych hlav lebo ja osobne by som zrusil vsetky ostatne elektrarne okrem jadrovych a tych co bezia na obnovitelne zdroje.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

uplne suhlasim okrem:

1. 250km/30m - len na supechargeroch (na slovensku myslím že max 2ks) a robit si hodinu pauzu kazde 3-4h je dost otrava pri dlhsej ceste (nie som kamionista ani autobusar aby som mal pravidelne pauzy)

2. veľké čelné sklo je NEVYHODA, kto nema nepochopí, a presklená strecha ešte vačšia, okrem rozmrazovania pri západe/východe slnka by to sklo clovek najradsej zakryl dekou
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Tj ked nie si autobusar pravidelne pauzy nepotrebujes. Tj ty potiahnes naraz v podstate aj 20 hodin aj bez vycurania ak tomu spravne chapem.
Tvoja prostata sa z toho urxite tesi :D
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

neviem aky mas ty mocovy mechu ale curam minutku max dve + tankovanie je to nech nežerem 15m

a dojazd sa mi predlzi o 800km

u elektriky o kolko ? o 100? takze o necelu hodinu znovu stojim (ALE nemam kde lebo dalsi supercharger je az 300km)

ked sa potrebujem vycurat zastanem rovnako hocikde na 2m aj s benzinom aj s teslou to s povinnými prestavkami na tankovanie nema nic spolocne
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

vidis, ja mam zospodu buchnutu nadrz a mam dojazd 500km. toto vobec nie je o dojazde a o podobnych chujovinach ale o presvedceni. dojazd je len argument. keby si bol presvedceny ze je to dobre auto tak by si ho obranoval a tvrdil by si ze dojazd 400km je v pohode.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

1. ano ale za 5m dotankujes dalsich 500km

2. mne sa to auto neskutocne paci a kebyze na to mam hned si ho objednam

ale ako kazda vec ma svoje nevyhody - konkretne zdlhave "tankovanie" takze na cestu na 150km nevyhovujuce
toto by vedeli odstranit moznostou vymeny baterie (co ponukaju niektore cerpacky v USA)

ale ked tak nad tym uvazujem tak keby som dal 100 litrov za teslu dalsich 30 za superb na dlhe cesty by ma asi neranilo :-D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Podla mna skor fungujes na style mne sa to paci, nemam na to tak to musim zhovadit, aby som bol v klude, kedze to auto by som aj tak nechcel, keby ze na neho mam.. Potom sa ti asi lahsie dycha :D
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

ani nie ale nevadi

vlastnim vela veci o otvorene hovorim o ich vadach a nedostatkoch

zato ze nieco chcem a kupim si to neznamena ze musim byt ovca a mysliet si ze to je dokonale

rovnako ako viem ze moj telefon nie je dokonaly ale nekupim si iny lebo tento mi staci a jeho nevyhody prezijem
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

poznam chlapa, co beha na modele S po celej SR, takze "netankuje" vo Viedni, za cca 3 mesiace spravil nejakych 30-40000 km a nemal ani raz problem s dojazdom.
Aby bolo jasne - nebol to ani predajca :).
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

333km denne, ked zobereme 22dnovy pracovny mesiac tak 454km denne. To hovor tomu co seno zere. A este mas +10. Vidno aki ludia tu hodnotia prispevky..
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

palec hore :-) asi robi taxikara :-D
Odpovedať Hodnotiť:
 

alebo..., inak ten clovek mosi mat velmi efektivnu pracu, asi este neobjavil internet a telefon...
Odpovedať Hodnotiť:
 

priemerne 166,5 km do ciela a tolko spat je denne fakt strasne vela, pre niekoho nepredstavitelne...
takze na tom aute musi len pracovat?
na vylety s rodinou pocas dovolenky a cez vikendy ma chodit kvoli Tebe na spalovacom? :)
Tiez by som zobral do uvahy, ze to je pre neho nove auto a v lete boli dovolenky na ktore on vyuzil aj toto auto, min. Chorvatsko, atd...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aj vdaka takym machrom ako ty, co jazdia bez prestavky je tolko nehod na cestach. A nezabudaj, ze auta su aj pre starsich, ktori nevydrzia 4 hodiny bez prestavky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak Ta trapi, ze kazde 4 hodiny musis stat na pol hodinu, tak si autobusar alebo kamionista (alebo iny profi vodic). Pretoze obycajny ludia cestu nad 400 km absolvuju tak 2x do mesiaca a ta hodina navyse ich teda moc netrapi.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

1. za 4h prejdem 400km ako nic
2. za polhodiunu do tesly natankujem max 250km (ak mam to stastie a mam supercharger)
3. takze znovu stojim za 2h dalsiu polhodinu

+ nepocitam stym ze supercharger moze byt obsadeny

staci bezna cesta z BB do BA (250km)

tam aj spat ju nedam na jedno nabytie v bratislave bude jedno miesto na tankovanie (ak bude v BA a nie niekde na dialnici) a teda auto odprakujem napr. na letisku a mestskou pojdem do centra ? to kde sme ? dam zaauto 100 litrov a budem chodit mestskou

ak nepojdem na nabijacku cesta domov sa natiahne z 2h na 3h (co je o 50% viac) co je znacna strata casu
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Vidim, ze mas bohate skusenosti s jazdenim na Tesle. Odporucam ti kanal Bjørna Nylanda aby si zistil, ze trepes.
https://www.youtube.com/user/bjornnyland
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

poviem ti z praxe, ako vyzerala moja cesta z Holandska:
Najprv idem 3 hodiny vkuse. Potom zastanem na WC, kúpim si vodu, idem ďalej (prestávka asi 11 min), idem ďalšiu hodinu. Potom zastanem, kúpim si desiatu a zjem ju. prestávka asi 15 min. Idem možno hodinu a štvrť. Prestávka WC+pasažier zafajčí. Hodina cesty. Pauza na obed. 3 hodiny cesty. Pauza na WC. atď atď

inak povedané, ani raz sme nečakali, kým sa auto nabije. Plno ľudí takto cestuje aj so spaľovacími motormi.

PS: tento rok majú byť 4 superchargre na Slovensku
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nie je to tak..

- NABIJANIE
http://nabijanie.teslaclub.sk/

- na tych supernabijackach - 80 % baterie je nabitej za 20 minut, co je uplne v pohode a ZADARMO (na viac ako 90% ani nie je dobre nabijat)

- s modelom S dojazd viac ako 500km (test Slovak magazin)

- inak okrem tankovania aj internet je v tych autach ZADARMO :)

- ziadne povinne servisne prehliadky a ak pridete, tak zadarmo

- upgrade ZADARMO, aj domontovanie technologickych noviniek s ktorymi sa dany model predava

- ak by sa nahodou pokazilo - zapozicanie nahradneho auto v najvyssej vybave ZADARMO
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

jako nic proti, ale 2x do mesiaca nad 400km ide akurat obycajny vychodniar domov z BA a nazad ak neratame dovolenku pri mori.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

ha ha ha ten sa ti podaril :o) Nevedel som, ze more je od BA vzdialene 400km :-O
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

No najblizsie je 550 cize az taky rozdiel to nieje, fesak :`)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hej ale tiez nie si robot aby si si tie pauzy nerobil. Chces predsa prist do ciela v celku a nie zabedneny v dreve s kvetinkami?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Volvo XC90
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A ked o desat rokov stale budu stat taketo elektromobili 100000 usd tak co spravis?
A to porovnanie je uplne napicu. Pocitac nie je ani zdaleka podobna technologia ako baterky. Chemia vs technika.
A to ani nehovorim ze baterky sa vyvijaju uz cez 100rokov a nejake extra zvysenie kapacity sa nekona.
A kym nebude uplne ina technologia bateriek tak ani nebudu elektroauta lacne, ani sa nezvysi dojazd.
Zatial je to iba modny vystrelok pre "eko" pozerov alebo tich co uprimne jebu na nejake emisie, len chcu elektroauto.

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

v 70-tych rokoch bola kapacita baterii v autach pri tom istom objeme 5x mensia ako dnes...

Co dokazali v spalovacich motoroch za 100 rokov?

Zvysili ucinnost na 30%.

Elektromotory maju 90%.


Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Hovorim nieco o elektromotoroch?
Pozri si kedy sa zacala vyvijat prva lion bateria.
Rok 1912. Kym prisla do komercneho pouzitia bol rok 1991.
A tak ci tak energia v kg baterii je desat krat menej energie ako v nafte.
Kazdopadne mozme sa stavit o cokolvek ze pouzitelne baterkove auto pre siroke masy tu este minimlane 10 rokov nebude.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

A kludne sa mozes stavit aj, ze vsetkym staci 640KB pamate. Vsetky priklady, co davate su irelevantne. Baterie do isteho casu nikoho netrapili, kedze vsetky spotrebice boli neskutocne energeticky narocne a cesta viedla inakade. Teraz sa ale kazdy vyskumnik snazi, vie, ake peniaze su za tym ukryte. "siroke masy" a "pouzitelne auto" su velmi vagne pojmy, na to aby sme sa hadali, ci ano alebo nie. V kazdom pripade tvrdim, ze uz teraz je Nissan Leaf vhodnejsi pre ludi, co jazdia dennodenne cca 100 km a maju rodinny dom. V statoch, ako Norsko, kde mozes nabijat aj hocikde na ulici, odpada podmienka o rodinnom dome. Tj
Odpovedať Hodnotiť:
 

Auto velmo pekne :]
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Teoreticky by mohla byť ďalšia batéria v prívese na väčší dojazd.
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Tam si teoreticky môžeš dať aj diesel generátor na dobíjanie kdekoľvek.
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

kokso, si zabil... :-D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jediny problem dojazdu Tesly je v sieti nabijacich stanic. Inak ziadny, dojazd je este lepsi ako u benzinu. Skus si sadnut do vykonnejsieho sportoveho auta, jazdit s podobnou dynamikou ako na Tesle a uvidis, ci ti plna nadrz vydrzi viac ako tych 400km. Na modernom preplnovanom benzinovom motore s porovnatelnymi vykonnostnymi parametrami je priemerna spotreba 15-20l/100km, pri 55l nadrzi to vydrzi kolko? A sme doma... Nie je fer porovnavat 100-konovy rodinny diesel s prednym nahonom, ktory sa stvera na stovku 14 sekund a 500-konove monstrum s nahonom na vsetky kolesa, ktore akceleruje na 100ku za 3 sekundy. Ani cenovo, ani spotrebou resp. dojazdom. 400km dojazd s takymto vykonom je jednoducho parada!
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

tak mojich 300 koni ma pri plnej nadrzi dojazd okolo 700-800 km pri rychlostiach 200+.
Odpovedať Známka: -4.8 Hodnotiť:
 

jazdit s podobnou dynamikou ako na Tesle a uvidis, ci ti plna nadrz vydrzi viac ako tych 400km

:D :D a ty si myslíš že pri dynamickej jazde vydrží tých 400km? Si sa s koňom zrazil?
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

Ešte dodám že podľa toho čo som našiel tak má 85kWh batériu a pri prepočte na výkon koľko majú tie motory dokopy (503 + 259 koní = 560kW, zožerú komplet celú baterku za asi 10 minút :D
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

si zabil.... To chceš dať tehlu na pedál a ísť hore zľadovatelou zjazdovkou? :D
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ja len reagujem na expertov čo to porovnavaju s benzíňakom, že jeho Tesla na ktorej si honi doma vie tak dynamicky ísť 400km :D
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

za 20 sekúnd ideš 250, čo má tú elektriku žrať ďalších 9 minút 40 sekúnd?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tento komentar myslis vazne ? Ok sagan sa rozbehne na 60 za 10 sekund a potom cely pretek uz len ide :-D
Odpovedať Hodnotiť:
 

tesla má koeficient aerodynamického odporu 0,24. pri stovečke žere okolo 20 kW, nie 560. aj pri tej 250-ke je určite hlboko pod 100 kW.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nah, mozno ma 150 litrovu nadrz co ty vies. dojazd na "plnu nadrz" su prazdne reci, pokial nevieme aka je ta nadrz. ak si cely kufor upravim ako nadrz, tak budem mat dojazd pocitanu v tisickach. a co?
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

100 litrov
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Nebudes snad jazdit na rodinnom SUV ako baran len preto, ze mozes.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ako dlho mozes "dynamicky" jazdit na Tesle?

Uz vyriesili to prehrievanie a nasledny "reduced performace mode"? Kym to nevyriesia, tak je Tesla dobra akurat na rozjazdy na krizovatke, aby sa majitel mohol utesovat, ako dobre minul kopec penazi, ale realne tie koniky nema.

Btw, nas rodinny diesel ma 150 konikov, je to stvorkolka a dojazd ma 1100 km, natankovane do plna do 10 minut. Tie posledne dve cisla su nieco, na co bude Tesla este dlho smutne pozerat.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

pokial na to mam kupim aj teslu a ak mam ist 1000km tak na letisko ma urcite dovezie.....a nepotrebujem s vytesovat z dizlika ze jak malo papa sak aj pod 4 to da....
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

No chcel by som vidiet, ako otoci napr. Bratislava - Dubrovnik (je tam pekne letisko) a spat - posledna dobijacka Graz. Vsak fuj fuj diesel, ze ano, co na tom, ze to sa da natankovat vsade.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

O tom to prave cele je. Clovek, ktory investuje do rodinneho dieslu s dojazdom 850km (zrealnenych tych 1100, ktore vypluje palubny pocitac po natankovani) vie, ze sa leto co leto bude trieskat 11 hodin do +- toho Dubrovnika autom. Cloveku, ktory si dnes kupi Teslu staci, pokial ho to odvezie na Schwechat.

Este raz si treba poriadne nabit do hlavy, ze Tesla nie je ziadnym parametrom ludove auto, ani cenou, ani vybavou, ani vykonom, a potom ludi prestanu trapit veci ako jej cena a dojazd.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Po dialnici realnych 1100, po meste je to 850 ;). Holt, 68l nadrz robi svoje.

Tesla je paradne vozenie po meste a na kratke vzdialenosti, na dlhsie je to uz pakaren.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

bud mas nadrz 150l lebo 300 koni co som mal pri slabej nohe tak 600km nie ze 200+ srandista
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Uveď mi príklad výkonného športiaka s podobnými parametrami, ktorý ma objem palivovej nádrže 55 litrov :)
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

napriklad lotus. a porsche so sestdesiatlitrovymi nadrzami tiez nie je daleko.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Tak napr. Lotus Evora s motorom z Toyoty Camry má k 20 litrovej spotrebe hodne ďaleko a Elise/Exige majú síce menej ako 55 litrov, ale tam žerie jednaosmička tiež podstatne menej ako 20 litrov. Nehovoriac o tom, že žiletkové Lotusy nie sú konkurencia pre Teslu.

Porsche, napr. 911tka s B6 pri bežnej jazde do 12 l, Turbo sa zmestí do 15 s prehľadom, nemusíš sa ani veľmi snažiť..

Ale posielam kvety za snahu. Tak na prstoch jednej ruky by sme možno tie športiaky spočítali.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ano, lebo s teslou sa furt rozbiehas na 100 3 sekundy aj v beznej premavke :) ale hadaj co! ked tak budes chodit tak ti ta 80kWh bateria nevydrzi ani hodinu, ked to ma 600kW alebo kolko oba motory... Ak ma tupcek naozaj teslu, tak nech ide snou na nurburgring a napise nam sem kolko km presiel na plnu. Bude to pod 200 mozno aj menej...
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

nedam za to ruku do ohňa ale na model S pri 180km/h je to myslim necelých 300km (videl som k tomu nejake video)
Odpovedať Hodnotiť:
 

rovnomerne pri 180 je nieco ine ako kazdych 200-300m brzdit a naplno akcelerovat..
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Na nurburgring ?????????????????????????????
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

tam nieje "kazdych 200m" zakruta????????????
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Teoreticky to je jedno ak to ma rekutperacne brzdy... Jedina energia co sa straca je odpor vzduchu po drahe
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja by som teslu poslal na 24 Heures du Mans
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

no, ale taky Veyron spotrebuje 100 litrovu nadrz pri plnej rychlosti za 12 minut, cize dojazd pri plnom vykone ma zhruba 80 km :)
v takomto porovnavacom teste by mozno ta tesla dopadla lepsie...
mimochodom, vcera som videl jednu teslu "tankovat" v bratislavskom avione
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Na Nurburgring s tym nepojde, lebo to typci uz skusali a nedopadlo to dobre: http://dopice.sk/eT2

Odpovedať Hodnotiť:
 

keby som bol prachaty kkt tak uz len koli tomu zvuku by som teslu nekupil. Vzdy ked som myslel ze aha konecne pridal, tak ho niekto predbehol s normalnym autom :) Inak chlapik nebude mat trat natrenovanu, lebo siel dako pomaly. Tiez umiestnenie kamery horsie vybrat ani nemohol, nebolo vidno von a ani tachometer...
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

hmm .. a co takto si aj precitat komentar, ktory k tomuto videu napisal sofer ? (inak pretekar) .. totiz po cca 3min jazdy sa auto preplo do ochranneho rezimu kvoli prehrievaniu (vraj baterky - neskor ked ten problem rozoberali, tak pravdepodobne bol jeden mozny problem zapnuty agresivny rezim rekuperacie, alebo nieco podobne) .. nez sa sa auto preplo do toho modu, bolo schopne sa celkom slusne drzat porsche GT3 RS
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

to auto je minimalne na rovinkach rychle. Velmi rychle. o tom sa nik nehada. Ale teslaS sa prezentuje ako auto pre bezneho smrtelnika, a auto pre bezneho smrtelnika ma kopec dalsich dolezitych vlastnosti a rychlost je az naposledy. Chapem, ze vsade tlacia tu rychlost, lebo to proste vyplyva z principu, ze je rychle, ale to je irelevantne, nech radsej zrychluje za 10 sekund ale dojazd 1000km.. To zas z principu nepojde.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

presne tak ako pises .. aj ked podla mna parameter rychlost, teda vlastne skor to zrychlenie patria k prvkom aktivnej bezpecnosti vozidla (ako rychlo sa viem dostat z koliznej situacie/miesta) .. ale ja som primarne reagoval na Tvoju poznamku ".. Vzdy ked som myslel ze aha konecne pridal, tak ho niekto predbehol s normalnym autom :) Inak chlapik nebude mat trat natrenovanu, lebo siel dako pomaly. .."
Odpovedať Hodnotiť:
 

len by príves stál o 20 000€ viac, nie? So sieťou superchargerov a domácim nabíjaním už s dojazdom nie je problém
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Preco by clovek kupoval benzinovy supersport, ked si moze kupit Teslu? Dojazd je rovnaky, akceleraciu ma lepsiu Tesla, uzitkovy priestor ma lepsi Tesla, vyzera lepsie Tesla, hightech je viac Tesla, prevadzkove naklady ma nizsie Tesla.

Tesla mozno momentalne ludove Skodovky z trhu nevytlaci, ale premiovym autam a supersportom uz rozhodne odzvonila umieracik.
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

Opravu automobilu ti spravi .... Tesla, naklady na opravu si bude uctovat ... Tesla, pouziju sa len originalne diely znacky ... Tesla. Len peniaze budu od majitela vozidla :).
Odpovedať Známka: 0.6 Hodnotiť:
 

lebo ked na supersporte dojde benzin tak za 3m natankujem

v tesle si spravim minimalne hodinovu pauzu

mne sa to auto neskutocne paci aj vsetky jeho vyhody ale za 130 000 si radsej kupim 4 auta (napr. superby v plnej vybave) a zostane mi aj na benzin

plus nie kazdy potrebuje supersport, mohli by konecne vydat nejake ludovejsie auto

lenze cena elektromotora je zanedbatelna tak tam rovno daju ten najvykonnejsi so maju

ak vydaju auto pod 50 000 s dojazdom 400km uz sa na tom oplati uvazovat aj pri vyssej strednej triede
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

4 superby..... tak 130 000e vyhodene do luftu....
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tak si kup zakladnejsi model, napr. model S zacina od 55000 EUR
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Akoze porovnavat supersport s limuzinov len na zaklade koni? Preco si ludia doteraz nekupovali namiesto supersportov A8cky s 550konmi?
Ani sa mi nechce pisat aky je rozdiel, lebo zjavne o tom hovno vies.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Lebo ta A8 s 550 konmi neakceleruje pod 3 sekundy. A prave zrychlenie je to, co pumpuje adrenalin do vodica a co doteraz vzdy robilo supersporty tym co su. Mozes si hovorit co chces pan odbornik, ovladatelnost, pritlak k asfaltu, silne brzdy, to je vsetko pekne, a mozno na predvadzanie sa na dedinskom parkovisku aj deravy vyfuk a rev motora, ktory zobudi pol dediny, ale historia ukazala, ze z mnohych supersportov sa aj napriek horsim jazdnym vlastnostiam stali ikony len a prave vdaka enormnej hrubej sile pod kapotou, pokial dokazala auto primerane katapultovat do priestoru. A to pritom Tesla vobec nejazdi zle.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ty vole.
Fakt chces porovnat ferrari s teslou?
Si normalny?
To bezne porovnavas dve uplne rozdielne veci na zaklade jedneho spolocneho parametra?
Vidiet ze si v zivote nesedel v supersporte a v tesle, hovoril by si uplne inak. Tesla je auto na chodenie do roboty, supersport je cista zabava a imidz.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Och, pacia sa mi tie Tesly... Len keby si to realne chcem kupit tak by mi museli dat 30 rocnu hypoteku kt. by som ledva zvladal platit... :-(
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Vsetko je to len kvoli cenam baterii. Ked klesnu na rozumnu cenu bude sa dat kupit pekny elektromobil za 30k.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Si na omyle, Tesla je premiove auto a preto ta cena. Aktualna cena bateri je cca 350$ za kWh, tj Tesla ma bateriu v hodnote cca 30 000$. Pri Nissane Leaf je to cca 8000$.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

tak to je potom dost pruser lebo tesla je sice premiova ale zdaleka nie top luxusna typu A8 alebo S Classe

u mercedesu ledva dosahuje lepsie vybavene Ecka a dobre vybavena A6tka by ju tiez vedela dat

hovorim o tesle model S, ktorý som videl a vozil sa vnom
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

a6 ka?..... ecko?tych mas kopu modelov... aj cenovo nad teslu
Odpovedať Hodnotiť:
 

No niekto za nadpriemer povazuje volant potiahnuty pokozkou z tulenieho penisa a niekto za premiovu znacku povazuje, napr, ked dostane dozivotnu zaruku alebo dozivotne nabijanie zadarmo. Vyber si sam, kam sa radis. V kazdom pripade myslim, ze som jasne vyjadril, preco Tesla nikdy nebude patrit medzi "lacne" automobily. Ponukaju cosi viac, nez len skatulku na odvezenie.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

no ale pozri kolko je tu A8 alebo S, Tesla to moze casom na ten level komfortu dotiahnut tiez... Si spomente kolko stali prve plazmove ploche TV s vyblitym obrazom...
Odpovedať Hodnotiť:
 

kone, lakte, stopy, palce..
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

fahrenheit
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

... libry a librostopy :D
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

šak petrodoláre...
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

futbalové ihriská, fábie na dĺžku,...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Skoda ze je to take predrazene.
V podstate je to len baterka a elektromotor. Vsetko ostatne je ako na beznom aute. Cize presne ako Apple, sice mozno premiova kvalita, ale clovek plati prvu cenu.
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

ano, a investicie do fabrik, ludi, energii, technologii, infrastruktury, rychlonabijacich stanic atd.. to vsetko im padlo z neba len tak a nemusi sa to vratit.

kurva ludia co tu fnukate o cene. je to premiove auto na zaciatku novej ery elektromobilizmu, cena je primerana a casom pojde dolu. mali by ste byt radi ze sa musk pustil odvazne do budovania celej novej industry a do boja s konkurenciou a lobby od vyrobcov spalovacich aut a ropnych rafinerii.
ja sa len tesim a dufam ze za 10r si kupim elektromobil a nabijat ho budem z domacej veternej/solarnej elektrarne. treba pockat a nepchat si kukuricu do zadku
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Smutne je ze vela ludi veri v to co ty. Pritom realita bude ze sa o 10 rokov v podstate nic nezmeni. Auta budu jazdit na ropu, elektromobily budu stale na kraji(lebo cena baterky s dostatocnou kapacitou je fakt draha), a stale si myslite ze vyvoj bateriek dokaze ist tempom ako vyvoj procesorov.
Fakt by som bol rad keby ste mali pravdu, ale na rozpravky neverim. Na to co chces potrebujes uplne novy typ baterie, ktora mozno ani v labaku neexistuje.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

smutné je, že komentuješ, pritom nesleduješ novinky. Len tento rok bolo predstavených niekoľko elektromobilov s použiteľných dojazdom a každým rokom tento počet stúpa. Tesla im otvorila oči. Minimálne 2 elektromobily sú v pokročilej fáze vývoja (nie len prototyp, ale určené na trh) s cenou pod 40000 a dojazdom cez 300km!(Chevrolet Bolt a Tesla Model 3). Tesla má Li-Ion baterky za asi tretinovú cenu oproti tomu, čo stáli pred 10 rokmi ($700/kWh oproti $230/kWh). Nehovorím, že prechod na elektromobily bude z roka na rok, ale už je to rozbehnuté s nezastaví sa to. Aj keď je pravda, že neverím, že skôr ako za 20 rokov bude aspoň polovica predávaných áut elektromobily. Ale verím tomu, že u o 5 rokov to bude nezanedbateľná časť
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Novinky sledujem, ale nie som blbec aby som veril kazdemu marketigovemu zvastu a z prsta vycucnanym cislam.
Druha vec je ze stale nie je zjednotene nabijanie eletromobilov, kazda znacka sa nabija inym kablom.
Cena bateriek s normalnym dojazdom je cena celeho bezneho(nie lacneho) auta. Ze pojde cena baterii dole? Uvidis ze nepojde.
Co je nezanedbatelna cast? A kolko si ochotny na to stavit?
Posledna vec, vyrobit tolko bateriek urcite nie je EKO, cize nevidim dovod pouzivat eletromobily namiesto normalnych aut, ked jedine co robia je ze exportuju bordel niekam do ciny kde sa lithium tazi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zjednotené nabíjanie elektromobilov v podstate je:
Pomalé nabíjanie elektromobilov je cez Mennekes Typ 2 v Európe (všetky elektromobily), väčšinou 11-22kW striedavého prúdu
Rýchle nabíjanie elektromobilov je v Európe CHAdeMO (obvykle 40-60kW jednosmerného prúdu) - to podporuje každý elektromobil, ktorý vie tak rýchle nabíjať.

No a potom sú superchargre, kde však nepotrebuješ kábel, lebo ten je na stanici a pasuje do všetkých elektromobilov, ktoré vedia prijať taký prúd (rozumej Tesla) - 120kW. Keďže nad takými rýchlymi nabíjačkami nikto nerozmýšľal, Tesla si musela spraviť svoje.

čiže jeden na pomalé nabíjačky striedavým prúdom, jeden na rýchle jednosmerným a jeden neštandard na ultrarýchle. Nie je to tak, že by sa 2 štandardy prekrývali na rovnaký účel.


Odpovedať Hodnotiť:
 

Cena batérií za posledných 10 rokov išla na tretinu. Prečo by to malo práve teraz prestať?

Nezanedbateľná časť je pre mňa 500 000 kusov ročne o 5 rokov. O ~20 rokov polovica. Koľko máš na tú stávku?

Výroba bateriek nie je 100% EKO (to nie je výroba ničoho, ani plastu, ani kovu, ani takmer ničoho iného), no je to omnoho viac EKO ako ťažba a spracovanie ropy. Navyše Li-Ion baterky zvyknú vydržať pri dobrej starostlivosti neskutočne dlhú dobu a keď ti už dojazd na elektromobile nestačí, stále ju vieš použiť na stacionárne použitie (na vykrytie výkyvov v produkcii/spotrebe elektriny). A keby o 30 rokov bola už nepoužiteľná, viac ako 95% sa dá recyklovať.
Odpovedať Hodnotiť:
 

dobra starostlivost je ako ty ze hodinu dve jazdis a 10 minut nabijas?? Musi prejst strasne dlha doba, aby si ma presvedcil, ze to je koser, lebo baterie s ktorymi sa stretavam bezne by pri takomto pouzivani nevydrzali ani rok
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dobrá starostlivosť je nenechávať baterku vybitú a mať tepelný management, aby napríklad nenabíjala keď je studená, alebo sa neprehrievala.

rýchlonabíjanie niekoľkokrát do roka nemá badateľný vplyv na životnosť, ak vôbec nejaký
Odpovedať Hodnotiť:
 

Poviem to inak.
Kym nebude elektromobil pohodlny ako klasicke auta, tak ziadna revolucia sa konat nebude.
A to vidim tak v horizonte 20rokov.
Co sa tyka eko, mozno mas pravdu, skus hodit odkaz kde je to porovnane.
Ale silno pochybujem o tom co pises, kedze cena baterky vyjadruje hlavne narocnost na tazbu.
Spracovanie ropy uz davno nie je tak tragicke ako hovoris, inak by asi nemohli stat rafinerky pri mestach.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Palivové články sú budúcnosť, nie trapné nabíjanie. Honda aj Toyota ich má. Natankovanie vodíku časovo ako bežný spaľovák a dojazd 500 - 700km
Odpovedať Hodnotiť:
 

"Spracovanie ropy uz davno nie je tak tragicke ako hovoris, inak by asi nemohli stat rafinerky pri mestach."

tak pre teba a dalsich co si myslia ako je vyroba baterii neekologicka, to je este nie najhorsia foto slovnaftu, teda relativne malej rafinerky. http://dopice.sk/eTE
a tu sanyo fabriku na vyrobu li-ion bateriek do elektromobilov http://dopice.sk/eTF

co sa deje pri tazbe ropy a s oceanmi vsetci dobre vieme, to ze sa pri tazbe litia rozdrbe kus zeme.... no neviem co je vacsia katastrofa.
ps: litia sa na zemi nachadza cca 10x viac ako medi (a cca 150x menej ako zeleza), problem je, ze ho nebolo tolko treba tazit a tak je stale relativne drahe, automobilovy priemysel to moze vsetko zmenit a aj zmeni.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Elektromobil (s dojazdom 300+km) je už aj teraz praktickejší a pohodlnejší ako spaľovací motor. Prečo? lebo 2 krát do roka prejdeš za deň viac ako 300km, ale celý zvyšok roka jazdíš do 300km (respektíve tak to je u 99% ľudí). Doma máš elektriku, no benzínku doma nemáš. To znamená, že pri elektromobile nemusíš chodiť nikde, len doma zaparkuješ a zapojíš, jak telefón. Naproti tomu s autom musíš chodiť na benzínky. Je to asi taký rozdiel, ako keby som ti teraz dal telefón na palivové články, - vydrží síce týždeň, ale každý týždeň si musíš ísť kúpiť nový članok do obchodu a nemôžeš si kúpiť do zásoby. Ja radšej každý večer doma nabijem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

99% aut nejazdi take kratke trasy.
Je kopa sluzobnych aut kde 500km denne a viac nie je problem.
Je kopa ludi co chodi 2kart do mesiaca na vychod za rodinou, s tymi autami by tam ani nedosli. A ak hovoris o rychlonabijacke tak tiez nie.
Este mam k tomu otazku.
Preco stale mame mobily ktore sa nabijaju cca 2hodiny? Ked je to take lahke ako prezentujes tak uz davno sme mali mat mobili kde 20minut je max co im treba.
V principe mi je jedno co tvrdis, cas ukaze kto mal pravdu.
Ale som ochotny sa s tebou stavit o 10000eur ze do 10 rokov sa toho vela nezmeni a stale bude elektromobilov mizive percento a stale sa budu viest na diskusiach podobne reci ako dnes. Ides do toho?
Odpovedať Hodnotiť:
 

500km a viac denne??? to by bolo 160 000km ročne. Asi som nevidel ešte nikoho, kto by dal vôbec polovicu z toho. Väčšina tak 20-40k ročne.

Tí čo chodia 2 krát do mesiaca z Blavy na východ to majú v pohode, lebo večer nabijú, na jedno nabitie (400km)dôjdu na východ, pri najhoršom postoja 5-15 min na superchargeri (čo by si aj tak dali pauzu) a u rodiny zapoja, hneď ráno majú nabité na cestu späť.

Preto mobily nenabíjajú rýchle, lebo takmer nikoho to netrápi, mizivé percento si kúpi telefón kvôli rýchlejšiemu nabíjanu. Pri telefóne nemusíš čakať, kým sa nabije, môžeš nabíjať pri hocijakej inej činnosti.

ja som ochotný sa staviť o 10 000€. Otázka je, čo nie je mizivé percento. Verím tomu, že o 10 rokov sa môže predať cca 5mil. elektromobilov ročne - stále to nie je ani 10 percent predaných áut, no je to nezanedbateľné množstvo
Odpovedať Hodnotiť:
 

opakovanie je matka mudrosti :) tu von oknom vyhodim predlzovacku, a ak sa mi postasti stat nedaleko, tak len 20 metrovu. Niekedy budem tahat az hen na autobusku a to mam tak 100 metrovu predlzku. V najblizsom okoli su 4 cinziaky, cca 300 bytov takze kazdy tu bude mat vyhodenu predlzovacku z okna. Smolu maju ti na 12tom, lebo len vyska cinziaka je 36 metrov :) To bude nadhera!
Odpovedať Hodnotiť:
 

parkuješ niekde každý deň? parkuješ. Parkujú niekde všetci ostatní? Parkujú. Dá sa vytiahnúť elektrina hocikde? Dá. Budú mať z toho elektrárne prachy? Budú. Sú ochotní pomôcť, aby viac zarábali? Sú. Neviem kde je problém
Odpovedať Hodnotiť:
 

presne..., problem je len v tom ze je stale dost ropy, zatial...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Využitím plného výkonu po naložení množstvom batožiny mladej rodiny a súvisiacich doplnkov dáva vodič najavo, že sa ponáhľa z rodinných dôvodov. Radšej raz vidieť, ako 2x počuť.

Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Zda sa mi to hrozne velke, aj v porovnani s klasickymi SUV. Jazdit s tym po meste by som veru nechcel. Ale na usa pomery asi v norme.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

tak za 130 tisíc keby ze dostanem kinderkové SUV tak budem dost nasraty ;-)

myslim ze na to ze to ma 7 miest a este aj odkladaci priestor je velkost tak akurat, aj do mesta pochybujem ze je vacsia ako taky bezny rodinný VAN
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

4,99m
Odpovedať Hodnotiť:
 

vsak aj nova octavia III - sedan ma myslim 4,75m, alebo pasat combi a bezne po mestach behaju bez problemov

to nehovorim o nejako landroveri alebo toyote hilux ci landruiser, ktore bezne po mestach behaju a daju sa zaparkovat

auto vobec nie je velke, bezne mensie americke pickupy maju 5,5m
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ako majitel 4,65 m dlheho a trosinku sirsieho a vyssieho auta - beha sa s tym po meste uplne v pohode, akurat nezaparkujes uplne vsade. Stane sa, ze prejdes okolo volneho parkovacieho miesta, kam by si sa s fabiou vopchal, ale s vacsim autom nie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pri prezentacii bolo X zaparkovane medzi dve auta, ako sa vravi na tesno. CHVALIA sa ze zadne dvere sa v pohode otvoria a da sa vystupit / natupit.
A co PREDNE dvere, ked je natesto zaparkovane chcel by som vidiet ELONA ako vystupuje ;-)
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Pre info z ktoreho je zrejme kde sme mohli byt keby niektore skupiny nerobili, co spravili.

1865 - prve funkcne elektromobily v USA.
197X - 70-te roky - seriova vyroba modernych elektromobilov v USA s dojazdom cca 120-200km, ale len na leasing, mal ho aj Mel Gibson, vsetkym im ich zobrali a zosrotovali.

Ak ste to doposial vsetko vedeli, tak toto malo kto:

199X - 90-te roky - seriova vyroba elektromobilov Skoda Favorit (export, hlavnedo Fr)

Minuly vikend som videl 20 rocny Peugeot 206 elektromobil v ktorom majitel nahradil povodne olovene AKU za Li-ion cim zvysil dojazd na viac ako 500km :).

Ak by bol zaujem, tak sme nemuseli ani poznat spalovacie motory s dnesnou ucinnostou 30% a jazdit s elektromotormi uz aj s vyssou ucinnostou ako je dnesnych cez 90%.
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Nejak ti tie roky uchádzajú....
1865 - prve funkcne elektromobily v USA.
Sranduješ?

197X - 70-te roky - seriova vyroba modernych elektromobilov v USA s dojazdom cca 120-200km, ale len na leasing, mal ho aj Mel Gibson, vsetkym im ich zobrali a zosrotovali.
Toto boli 90 roky, konkrétne 1996/97 ak si dobre pamätám ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nesrandujem, pozri si "Kto zabil elektromobil".
Vdaka.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Studie preukazali, ze elektromobily maju o 60% mensiu "uhlikovu stopu" ako spalovacie motory.

Vela ludi si napr. mysli, ze baterky su len odpad, pritom uz v sucasnosti je ich 95% recyklovatelnych.

Co sa tyka zdroja energie, tak je dokazane, ze je pre cloveka (ekologia, zdravie) lepsie a efektivnejsie ak sa produkuje vo velkom ako mnohokrat v malom. Lepsie je ked je elektraren za mestom s mnohymi filtrami, ktora ma niekolkonasobne vyssiu ucinnost (aj filtre maju ovela vyssiu ucinnost) ako male spalovacie motory ktore nam "smradia" par metrov pred nosom s nizkou efektivitou!

Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Tesla je plná elektromagnetických polí.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Nabíjanie by sa teoreticky malo dať zrýchliť použitým vyššou napäťovou sústavou. To by však bolo zložité. Podobne to spravilo sa mi zdá Porsche, ktoré má v pláne ževraj tiež elektrické autá vyrábať.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:

Pridať komentár