neprihlásený Piatok, 19. apríla 2024, dnes má meniny Jela
Windows má dnes 30 rokov

Operačný systém Windows, v súčasnosti dominujúci operačný systém na osobných počítačoch, dnes oslavuje presne 30 rokov od uvedenia svojej prvej verzie na trh. Windows 1.0, prvý pokus Microsoftu o grafický operačný systém podporujúci používanie viacerých aplikácií súčasne, bol uvedený na trh 20. novembra 1985, vyžadoval minimálne 256 KB pamäte a nepodporoval prekrývanie okien užívateľského rozhrania.

DSL.sk, 20.11.2015


Operačný systém Windows, v súčasnosti dominujúci operačný systém na osobných počítačoch, dnes oslavuje presne 30 rokov od uvedenia svojej prvej verzie Windows 1.0 dňa 20. novembra 1985.

Windows 1.0 bol prvým operačným systémom od Microsoftu s grafickým užívateľským rozhraním a umožňujúcim súčasné používanie viacerých aplikácií, technicky bol softvérom bežiacim nad MS DOS.

Vyžadovaných bolo minimálne 256 KB pamäte a MS DOS 2.0, pri spúšťaní na MS DOS 3.0 alebo pri spúšťaní viacerých programov súčasne bolo odporúčaných 512 KB pamäte.

Základné okná okrem dialógových sa vo Windows 1.0 nesmeli prekrývať, mohli sa nachádzať len vedľa seba.

Vo verzii Windows 2.0 z roku 1987 sa už okná mohli prekrývať, nasledovné aktualizácie priniesli podporu procesora Intel 286 a Intel 386, aj s jadrom bežiacom v chránenom režime.


Windows 1.0 (screenshot: Microsoft)



Výraznejšiu inováciu predstavovala verzia Windows 3.0 vydaná v máji 1990, s výrazne lepším grafickým užívateľským rozhraním a podporou virtuálnej pamäte.


Windows 3.0 (screenshot: Microsoft)



Revolučnou verziou bol 32-bitový Windows NT 3.1 z roku 1993 určený najmä pre pracovné stanice a servery, s novým jadrom označovaným Windows NT s preemptívnym multitaskingom, teda prepínaním medzi bežiacimi procesmi aj bez spolupráce aplikácií, ochranou pamäti a novým súborovým systémom NTFS.

Veľkým skokom vo verziách pre PC bola verzia Windows 95 z roku 1995 s inovovaným užívateľským rozhraním, ktoré bolo základom užívateľského rozhranie až minimálne po verziu Windows XP a viaceré prvky ktorého sú prítomné aj vo verziách Windows Vista a novších.


Pracovná plocha Windows 95 (screenshot: Microsoft)



Tejto verzii ale oproti verziám s jadrom NT chýbali viaceré dôležité prvky, stále obsahovala aj 16-bitový kód, neobsahovala úplný preemptívny multitasking kvôli podpore 16-bitových aplikácií a nemala ani plne implementovanú ochranu pamäti.

Po verzii Windows 98, vylepšenom Windows 95, nasledovala verzia Windows 2000 dostupná v edícii Professional pre firemné PC aj v serverových edíciách, prvý pokus o spojenie možností a funkcií pre spotrebiteľov dostupných v Windows 95/98 s jadrom z Windows NT.


Windows XP (screenshot: Microsoft)



Po neúspešnom Windows Me nasledoval v októbri 2001 operačný systém Windows XP, ktorý vydržal viac ako desať rokov v pozícii celosvetovo najpoužívanejšieho operačného systému na osobných počítačoch a v súčasnosti mu ešte patrí tretie miesto.


Windows 7 (screenshot: Microsoft)



Pre PC nasledoval v novembri 2006 nie príliš pozitívne vnímaný operačný systém Windows Vista, v októbri 2009 ho nahradil Windows 7, v súčasnosti výrazne najpoužívanejšia verzia Windows a všeobecne hodnotená ako najlepšia verzia od Windows XP.

V roku 2012 nasledovala kritizovaná a aj presadením sa neúspešná verzia Windows 8 neskôr inovovaná na Windows 8.1, u ktorej sa Microsoft snažil kvôli snahe zachytiť unikajúci mu trh mobilných zariadení presadiť aj na PC nové spoločné dotykové rozhranie na úkor klasického desktopu.

Tento rok v júli prišla zatiaľ posledná verzia Windows pre PC, Windows 10. V nej Microsoft opäť na PC preferuje klasické desktopové prostredie a operačný systém je samotnou funkčnosťou vnímaný pozitívnejšie ako Windows 8. Windows 10 má ale aj svoje výrazne kontroverzné oblasti, zbieranie a odosielanie príliš veľkého množstva dát Microsoftu v štandardnom nastavení, kontroverzný ohlásený automaticky ponúkaný upgrade Windows 8.1 a dokonca Windows 7 na Windows 10 a problémy s hardvérovou kompatibilitou s nezanedbateľným počtom existujúcich doterajších modelov PC bez problémov podporujúcich Windows 8.

Pre servery a pracovné stanice bol v 2003 vydaný systém Windows Server 2003, v 2005 Windows XP Professional x64 Edition, v 2008 Windows Server 2008, v 2009 Windows Server 2008 R2, v 2012 Windows Server 2012 a v 2013 Windows Server 2012 R2.

Detailnú históriu Windows je možné nájsť na stránkach Microsoftu.


      Zdieľaj na Twitteri


Ktorá verzia Windows bola doteraz podľa Vás najlepšia? (hlasov: 689)

Windows 10      10%
Windows 8.x      2%
Windows 7      60%
Windows Vista      1%
Windows XP      20%
Windows Me      0%
Windows 2000      2%
Windows 98      2%
Windows NT 4.0      1%
Windows 95      1%
Windows NT 3.x      1%


Najnovšie články:

Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii
Helikoptéra na Marse bude zbierať dáta aj po strate komunikácie so Zemou


Diskusia:
                               
 

http://tinyurl.com/q78xuxz
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Nepodstatná správa
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

opera je aj tak najlepsia
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Windows bol najlepsi system aky som kedy skusil, iny som neskusil.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

nostalgia za Win95 :( resp 98.. ach tie ikony, MOJE MLADI!!!
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

prve stretnutia s bsod, hoci uz len pri pokazenej diskete :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

S w95 sa mi neodmyslitelne spaja krasna uvodna znelka, file manager s nazvom salamander a duke nukem 3d;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ha som uz vtedy fungoval na vtedy windows commander, teraz total.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

jedine volkov...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Dos Navigator...
Odpovedať Hodnotiť:
 

davam hlas NT3.11 .. jediny OS od MS, na ktorom fungoval realny multitasking pri kopirovani diskiet tak, ako mal. Aj ked pravda, na DV pod DOSom, alebo OS/2 to nemalo aj tak. A raz sa mi sekol.
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

veru to zavyjanie diskiet bolo fajn.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Nacitavat z diskety a tlacit na ihlickovej epsonke -hotova symfonia
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ihlickovu epsonku mam doteraz.

ked treba tlacit noty, neni lepsej veci. zajebes traktor, a moze v pivnici tlacit aj celu noc :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pripomenul si mi Meliska, ale inak mas pravdu.
A samozrejme aj plusko. ;-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

dal som hlas XP. W7 je samozrejme tiez OK, ale XP ma jednu malinku vyhodu navyse: neupgraduje sa na w10 :)
Odpovedať Známka: 8.4 Hodnotiť:
 

Nikto ťa však nenúti, takže si to odôvodnil zle. Neposielam kvety.
Odpovedať Známka: -7.9 Hodnotiť:
 

tak inak.. xp ti neponukalo nonstop upgrade na win7 (ako to robi w7 na w10-ku)
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

NT3.11???
Taký kde si zobral?
Ak nejaký NT u nás bol, tak NT3.51 a potom NT4 systém...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

On bol aj NT 3.1.

Akurat ze tych 16 MB ram, co to chcelo, bol vtedy problem.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

akoze??? nestacilo mu 640KB???
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a co Windows 98SE?? tato verzia bola nieco medzi win98 a me a stabilnejsia ako tieto os
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

windows a stabilita?
to ide dokopy?
lebo ja mam ine skusenosti s windowsom.
Odpovedať Známka: -2.4 Hodnotiť:
 

Aký pán, taký krám?
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

Teda 98 a tieto shity určite stabilné neboli, ale sedmičku som na troch rôznych strojoch zatiaľ videl vyBSODovať raz, aj to bol zlý HW... a horšie nič.
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

98 bola srot, ale 98se bola vyborna :D
xp bolo tiez temer dokonale, jediny dovod upgrade na 7 bolo kvoli novemu hw...
sedmicka tiez nie je na zahodenie ale xp bolo lepsie :D
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Nebolo.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

ked ty povies :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

To máš potom asi iba Ty.
Od Windows 3.11 beží mnohé tak ako má. Ak si to nevedel ani nainštalovať, nehádž vinu na Windows...
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Povedz Billovi G, ktoremu to zbluescreenovalo pri uvadzani.

Ked to ani v Microsofte nevedia sprevadzkovat, tak to o tom systeme vela hovori.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

to bola win 98 pri live prenose, ak sa nemylim. co nasledne okomentoval slovami: "hla, toto je dovod, preco ho este nedodavame."
a potom, neskorsie, win vista, pri prezentacii, hned ako zapojil usb kluc. to si uz nepamatam, ako okomentoval. :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tak ale porovnavam win 98, me a 2000. no a v tom case bol win98se idealne riesenie z pomedzi tychto. daval som to na x pc a slapal ako hodinky :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Win95 samozrejme mali preemprivny multitasking, minimalne pre 32 bit aplikacie.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

kde najdem windows 3.1 a win 95 iso download< chcel by som si ho dat do VM a potom ten system zavirovata znicit len tak zo srandy
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

ked zo srandy vies zavirovat OS, tak urcite si schopny aj najst iso..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

http://dopice.sk/fun
Odpovedať Hodnotiť:
 

neviem o tom, aby boli aj ISO instalacne media.. ja osobne mam zbierku vsetkych windowsov a 3.11 mam ako rozbalenu instalacku. Ale existuje ISO Win vse v jednom, nejaky cech to spravil a tam po nabootovani sa ponukne na instalovanie vsetky mozne verzie windowsoch v ceskom jazyku..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

daj link sak
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Co bolo bolo. Terazky je teraz...
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Terazky bezi hiphop, socialne siete a utecenci
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Posielam arch
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Arch ma 13 rokov, prinesie nestastie Microsoftu
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

treba spomenut ze win 1 vedelo cez seba okna prekladat ale tuto ficuru museli vypnut pre nejake zaloby applu
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

hm, nech zije pokrok
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Posielam Service Pack.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

uz nemas Service Pack, uz mas novu verziu rovno.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Posielam kvety
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A kde je v tabuľke Windows 1.01?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

A WfW3.11?
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

A WoT ?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ked nie kvety tak ja posielam BSOD.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Xpcko je naj windows. Zbytocne nezatazuje system prkotinamy ako tieto moderne hovadiny... Keby bolo podporovane mam ho doteraz na vsetkych pocitacoch...
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

svata pravda. Preco vlastne nova verzia musi mat novy dizajn, architekturu a nekompatibilne API?
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Kecy v kleci.
V čase uvedenia všetci na XP nadávali - že aké pamäťové nároky, nekompatibilita, omalovánky, aktivácia...
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

No trochu sa mýliš.
Jej hardvér bol dosť dlho dosť drahý...
Ale to je celé.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

jasne ze nadavali, ked XPcko "chodi dobre" s minimalne 1GB RAM a to nebol standard ani v 2007 ked uviedli Vistu. Vista bola doteraz najvacsia sracka, z velkej casti preto, lebo ju davali na PC s 512MB Ram. Niekedy v 2007 uz ale itckari mali 4GB ram, avsak az s uvedenim win7 sa zacalo rozsirovanie. Dnes ma 4GB ram bezny kancel PC. V casoch uvedenia XP bol ale standard 128, ti lepsi 256MB ram, jasne ze na tom to XPcko slo jak trabant.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V čase uvedenia WinXP boli bežné 256 MB RAM moduly.
A prvé XP malo podporu DirectX 8 a ten systém aj na pomalých HDD celkom v pohode zbehol.
Nemôžete stále porovnávať tak, že teraz sa budete pozerať 15 rokov dozadu!
Odpovedať Hodnotiť:
 

maniak, v novembri 2002 - cize presne 13 rokov dozadu sme zakladali internetovu kaviaren a osobne som tam objednaval trochu neskor ked sme pridali druhu miestnost 850tky durony a 128MB ram. Vtedy kus takeho pocitaca aj s winXP vysiel 25000Skk, tak mi kurva nehovor, co bolo a co nebolo, ok? Tu ramu sme kratko na to upgradovali na 256, ale aj tak to slo jak v lete na saniach. Moj prvy book som si kupoval ked na Slovensko prislo aDSL a tam som si dal 1GB ram, co ale bezne nikto nemal, bezne sa este v 2007 davalo 512MB ram a medzi inymi preto neuspela Vista. 4GB Ram sme zacali bezne davat do pocitacov az po 2009, ked prisla 7ka.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Firemny book sme kupovali hned zaciatkom 2003, bol to acer 1200MHz celeron, 256MB ram a stal nad 60000Skk :) Potom prislo zlacnenie obrazoviek a na vianoce som si kupil HP nx9020 + 2x512MB ram za 30000Skk + neviem kolko stali ramy. Oproti tomu aceru to bolo delo, kolega si ale kupil thinkpad s pentiomM a to zas bolo delo oproti mojmu. To boli casy, ked si vramci roka za rovnaku cenu mohol kupit mozno 1,5-2x vykonnejsi pocitac, dnes napriklad Intel tlaci 1,7Ghz i3ky, ked pred 2-3 rokmi boli 2,4-2,6GHz. KKti.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie každý sa naháňa za nejakými číslami...
Načo Ti je auto, ktoré pôjde 400km/h? Nanič.

Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Presne tak, void je veľmi dôležité.
Odpovedať Hodnotiť:
 

pussymagnet...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

koncom roku 2001 som vyskladal 1.1 celera na hranie. 128 mb ramky, ak si dobre spominam.

s xp-ckami som nemal problema, po miernom 'tuningu' slapali jako svajciarske hodinky.

ze to tebe neficalo na amd-cku s dvojnasobnou ramkou nie je problem systemu. bud si mal na picu procak, alebo potom admina, co ich instaloval :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zrejme nefičalo na Durone, čo fičalo na Athlone. AMD má pre jednoduchšiu segmentáciu zákazníkov triedy diferencovanejšie než Intel. (zdroj: používateľ Athlon 800)
Odpovedať Hodnotiť:
 

ee.. tu ide o definiciu slova "ficalo" Pre teba to totiz zrejme znamena cosi ine ako pre mna. Dnes som bol u chlapika, kde startoval chrome asi 15 sekund a ked som mu hovoril, ze ten pocitac je nejak pomaly, tak oponoval, ze normalka, ved rychly ako blesk. Bo ja tu kliknem na ikonku chrome vpravo dole, a chrome sa zobrazi. Ale co cakat od cloveka, ktory pri konfiguracii adsl routra skonci pri obnove windows na factory default :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

normalka, jako namydleny blesk, ofc (maximalne pri hrach a zlozitych programoch mi chvilku skrecal pomaly disk, kym nacitalo potrebne data).

zase na xp-cka to clovek musel vediet, bo oproti win98se boli bez optimalizacie desne pomale :)

btw... 15 sekund na chrome? pice, 15 sekund mi nestartuje ani cely windows z cold startu...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Máš nejaké komplexy z Maniaka, alebo načo ho vzývaš?
Či komu si vlastne písal - odpísal?

Vista uspela, ale nie na 512MB RAM. Zrovna tak aj W7 potrebuje aspoň 1GB na totálne minimum práce, a aspoň 2GB RAM na preklenutie aktualizácií.
2002 už mnohé s kaviarňami končili, to bola vcelku slepá cesta...
No každý si kúpil to svoje...
Odpovedať Hodnotiť:
 

:) taras. Aktualne mam vytazene 2,59GB Ram a nic extra nerobim. 4GB Ram je minimum. Optimalne 8GB, a aby si nemal starosti nikdy tak 16GB, co je presne tolko co tu mam.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Systém sa do určitej miery vie prispôsobiť veľkosti RAM v ňom použitej. Ak je jej dosť, plytvá, rozťahuje sa.
Píšem o minime, nie o tom, čo by kto chcel.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aktualne mam obsadene 2.4GB a to tu mam chrome s tuctom tabiek, steam, qbittorrent,libreoffice par pdfiek, par obrazkov, FM tiez viac ako raz otvoreny a to po 4 worspaceoch, a este spusteny OS pod virtualizaciou.(nenazrane KDE Plasma 5) Mam 8 GB ram co povazujem za plne dostatocne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ram: in use 1.2GB, available 737MB.

win 8.1 a vo firefoxe fb, youtube, /b/, /pol/

pri troche optimalizacii ziadny problem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mam v zbierke HP mini 2133 z roku 2007 a je v nom 2GB RAM modul povodny s, ktorym to bolo kupene, ide na nom krasne Debian s LXDE a zabera 70MB RAM.
A to je lacne mini PC (8.9 palca) tak neviem 2GB v tej dobe bolo docela bezne v novych PC
Odpovedať Hodnotiť:
 

No ani tak moc nebolo. Stáli tie bôčiky ešte docela majland s 1GB RAM.
Odpovedať Hodnotiť:
 

1 pohlad do google vyhodil ako uplne prvy clanok na sme s nadpisom HP Mini-Note 2133 - malý a spoľahlivý, avšak pomalý :) takze tolko k tomu. Cenu neuvadzaju, ale tvoja konfiguracia stala v JuEsEj 750 dolacov s 1,6GHz Via + 2GB ram. Z toho vyplyva, ze to bol drahy maly a pomaly netbook, kde asus ktomu mal atom a ceny zhruba 1/3 az 1/2. Tieto asusy boli s 1GB ram, okrem ineho sa tam preto nedala pouzit Vista. Takze nie, nebolo to "docela bezne v novych PC". Za dalsie aby sme presli k argumentom, mam tu cennik BGS z 14.11.2007, mozem ti ho dat k nahliadnutiu a tam uvidis ako booky s koncovou predajnou cenou okolo 18.000,- Skk boli s 512MB Ram a Win Vista. ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

tu mas najlacnejsi a najdrajsi desktop s c2d, ceny velkosklad bez DPH
GE116EA DX2300 MT E4300 160/512/DVDRW/noFDD/FreeDOS - 10130
Celsius M450 C2D E6600/2GB/HD500/DVD+-RW/FX1500/XP - 38450

najlacnejsi desktop s 2GB ram bol za 14490 (predaj koncakovi cca 20k s dph), na druhu stranu je tam aj fujitsu za 15000 s 512 ramou :)


Odpovedať Hodnotiť:
 

najdrahsi je jeden acers s 512MB Ram 17800 :D nakup bez dane. To muselo byt "DELO" Ktomu samozrejme vista business paa raaa da!
Odpovedať Hodnotiť:
 

posledny vstup, slubujem. 03.01.2007 co je tiez obdobie o ktorom hovorime je najlacnejsi notebook s 1GB ram Acer AS3103NWLMi s velkoskladovou cenou 19810 bez DPH, co mame predaj pre koncoveho zakaznika niekde okooolooooo, hmm... 27 tisic korun, taaadaaaa!!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

fakt sorry, ospravedlnujem sa, ale neda mi, kedze tu nemaju editaciu prispevkov a fakt chcem ukazat, ze 2GB ram nebolo bezne, najdrahsi notebook v ponuke 3.1.2007 je IBM TP T60 za 93800 dukatov (predaj koncovemu cca 125 tisic) a na velke prekvapenie vsetkych vas ma 1 GB RAM! Koncim na tuto temu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

fakt sorry, ospravedlnujem sa, ale existencia MacBookov v 2006 ukazovaniu ani prekvapeniu zrovna nepraje.
Odpovedať Hodnotiť:
 

macbook 2006 napr. 13" stal najlasbsi 1300$ a mal 512Mb ram. V ktorom alternativnom vesmire to bol bezny priemerny pc?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Napríklad v tom, kde je "najdrahsi notebook v ponuke 3.1.2007 je IBM TP T60 za 93800 dukatov (predaj koncovemu cca 125 tisic)".
Odpovedať Hodnotiť:
 

A nie je to jedno? Každý sme si tú dobu zažili po svojom. Ako sme vtedy mohli a vedeli.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ukazujes tu, ze ziadny nemal 2GB RAM a pritom to mini co bola len hracka netbook 2GB malo a zdaleka nebol jediny ale castejsia bola 1GB RAM kde Vista aj 32 bit nebolo nic moc, 512MB bol uz vyslovene lowend kde sa ale tiez dala semtam najst Vista co bola absolutne nepouzitelna kombinacia.
V tej dobe som mal v notebooku naozaj len 1GB a 2GB az po doplneni ale windows Vista som nepouzival, pouzival som XP a vlastne 2007 bol posledny rok co som windows pouzival vobec ako taky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

posielam veniec
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ach, si pamätám moje prvé PC (Pentium 75 MHz, 32 MB RAM, 1 MB grafická karta a polgigový disk) a bežal na tom Windows 95 :-)

A tá hláška na monitore "nyní mužete počítač bezpečne vypnout"

A na screensaver "prulet hvezdokopou" som len tak pozeral :-)
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Na tej zostave v pohode bežal Win 98 2. vydanie.
Ano, aj iné OS nevedeli vypnúť ATX zdroj.
A?
Win95 bol v čase keď boli systémy AT.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

na tej P75ke este asi ATX zdroj nemal (a povodne AT zdroje sa vypinali normalnym mechanickym vypinacom ktory im rozpojil stavu....)
Odpovedať Hodnotiť:
 

To je jedno aký to malo zdroj. Ak to OS nevedel, tak nevypol ani ATX zdroj.
Odpovedať Hodnotiť:
 

OS nikdy nevedel vypnut zdroj - on o to vzdy poziadal BIOS. A ten to bud vedel, alebo nie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nemusí ho predsa žiadať, môže ho zmazať a vytvoriť vlastný.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To nie je celkom tak.
Dali sa vypnúť aj v takomto OS, po nainštalavaní určitých aktualizácií...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pointa bola, ze OS nikdy zdroj nevypinal. Vzdy zavolal ACPI.

Takze ked do OS doplnis podporu ACPI a doska podporuje ACPI, tak sa bude vypinat. Ked si mal dosku, ktora ACPI nepodporovala (napr. vsetky AT dosky), tak si mal smolu, mozes tam dat aj Windows XP, ale zdroj nevypne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

prulet hvezdokopu bol dobry zahul hlavne riadne zcadeny, este donedavna som to mal
Odpovedať Hodnotiť:
 

ked som uvidel tie stare win, hned sa mi rozbuchalo srdce a
spomenul som si na OS workbench

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Určitě Windows Me
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Posielam blue screen of death
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ja som dal hlas NT 3.51, žiadne frameworky, service packy, aktualizácie, nič. Čo som nainštaloval, to išlo. Roky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Najlepšie prepracovaný bol v ích dejinách Windows 7 ,Mali ostať pri ňom , a vyladovať ho k dokonalosti , lenže Microsoft nejde už len o kvalitu im už ide len o zzisky a zbieranie informácii o užívateloch !!!!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nemyslím.
Hoc len kalkulačku má najlepšiu Win XP...

Odpovedať Hodnotiť:
 

Pamatam si, ked som prvy raz doniesol win95 od kamosa, bolo to asi na 25 3,5" disketach ked som tam mal uz nakopirovanych 22 tak to seklo a nechcelo nacitat disketu ani zasvet. Tak som to musel opat znova nakopirovat az kym sa to nepodarilo.
Inac nerozumiem celkom preco boli WINDOWS ME taky prepadak, mal som ich nainstalovane cca 3 roky a isli uplne v pohode, prave sa mi na nich pacilo, ze uz vedeli nacitat hociaky USB kluc, co WIN98 nevedel, iba ked sa nainstaloval driver.
A teraz len tak z nostalgie som si opat nainstaloval MOPPY fish, kto pamata ten pozna a sila, že na WIN7 ide tento saver uplne v pohode.
Odpovedať Hodnotiť:
 

kvoli tomu, ze win me bol az prilis ladeny na rychlost a stabilita ziadna (aka dal sa rozhasit velmi rychlo hociakou kokotinou, co sa ti pri 98se stat az tal lahko nemohlo).
- dalej sme dost nadavali na sprznenie dosovskych aplikacii, ktore pod winme neficali. co bolo dost na picu.
- potom nam odjebali admin tools. co ta dost sralo, kedze si to bezne vyuzival.
- na zaver, winme doniesol automaticke updaty, co bola picovina ako voda v kosi. system restore sa vedel zacyklit, a nefungovat spravne. maximalne ti iba zral miesto...

tl/dr> winme bola len sprznena 98 pre noobov a blbcov. akonahle si chcel nieco naviac, tak si bol v pici.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A kde ste k takej verzií niekto prišli? Ja osobne som ju za 20 rokov práce s PC nikde nevidel nainštalovanú!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Herný OS sa vo firemnom prostredí zvyčajne nevyskytuje a jeho používatelia sú gameri, pohŕdajúci externou podporou. Naviac, správanie sa nezávisí ani tak od samotných nastavení, ale skôr toho kto a ako ich robí.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A kto tu píše o firemnom prostredí?
Odpovedať Hodnotiť:
 

"za 20 rokov práce s PC"
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

?A?
Odpovedať Hodnotiť:
 

B?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Skúsme C.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To je možné skúsiť vedľa, tu nasleduje BA.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ved toto, dokial si sa explicitne nevenoval bud hram, taktovaniu, skladaniu pc, alebo si netestoval kazdu picovinu, ku ktorej si sa mohol/vedel dostat, tak je vysoka pravdepodobnost, ze ta winme obisli...

winme bol cisty srot, ktory by si dobrovolne nainstaloval na pouzivanie iba masochista. vacsina it pozitivnych blbov si ho zohnala, odskusala a jebla do kosa.
(mne osobne vydrzal 3 tyzdne, kym sa uplne nerozpadol - 3-4 bsod este pred startom, kvoli rozjebanym registrom vdaka directx a zvukovke. format c: a spat isla 98se)

do masin sme potom instalovali bud 98se, pre hracov a na doma, resp. potom 2000, ktore isli do firiem, serverov a na robotu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na druhej strane... kto mal dostatok trpezlivosti, naučil sa pritom toľko, že dokáže vyladiť všetky iné verzie aj bez manuálov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

picu s makom pod padakom...

winme nebolo nic insie ako osekana windows 98se /kto vedel robit s 98se, ten sa nestratil ani v me/.

problemom winme bolo, ze bolo vyhodene vsetko, co mohlo ten system brzdit - napr. realtime dos support, co v principe odrovnalo velke mnozstvo dosackych veci, ktore pod 98se ficali.
potom odjebali veci, pri ktorych sa mohol niekto nieco uzitocne naucit - active directory, autoinstall, spe, filewiewer (quickview?), doublespace a mnoho inych uzitocnych veci.

winme bol dovod, aby sa clovek zacal hrat s freebsd :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vo vesmíre gta5 čistý superšport, vrátane manuálnej prevodovky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nie si ty nahodou jeden z tych kaviarenskych pseudointelektualov?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Jeden ani náhodou.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aha tak zato mi tie WINME isli, lebo som ich neaktualizoval...
Ale z toho co si napisal som pochopil, teraz by ma to isto sralo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

i my mame uz vyse 30 rokov stare okna, staci prebrusit a natriet a hned vypadaju ako nove
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ten v článku nie je spomenutý, ale stále používaný.
Odpovedať Hodnotiť:
 

How NSA access was built into Windows
http://heise.de/tp/artikel/5/5263/1.html

Vo verzii 10 sa tým už ani netaja...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

NTFS a ostatné veci v 93??
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

PRE KOHO kurva pracujete
Odpovedať Hodnotiť:
 

NT im robili ľudia z DEC...
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár