neprihlásený Štvrtok, 18. apríla 2024, dnes má meniny Valér
V Tesle s autopilotom zomrel prvý vodič, prešetrujú ju úrady

Značky: samojazdiace technológieTesla Motors / Tesla

DSL.sk, 1.7.2016


V máji prišlo podľa informácií automobilky Tesla Motors k prvej smrteľnej nehode jej vozidla Tesla Model S so zapnutým autopilotom.

Automobilka to oznámila v noci na dnes.

K nehode prišlo ešte 7. mája v americkom štáte Florida. Stala sa na dvojprúdovej ceste predelenej križovatkou, cez ktorú cez pruh Tesly kolmo prechádzal biely kamión.

Podľa stanoviska Tesly si kvôli jasne osvetlenej oblohe autopilot ani vodič nevšimli biely kamión a auto vôbec nebrzdilo. Narazilo tak do kamiónu a vzhľadom na vyššiu výšku návesu podbehlo pod náves.

Podľa Elona Muska dáta z radaru zrejme boli vyhodnotené ako podobajúce sa na veľké značky nad cestou pre elimináciu falošných brzdení.

Do akej miery majú zodpovednosť ostatní účastníci nehody nie je zatiaľ jasné. Nehodu aj celkovo funkčnosť autopilota v Tesla Model S teraz prešetruje americký úrad pre bezpečnosť cestnej premávky NHTSA, National Highway Transportation Safety Administration.


Ilustrácia senzorov systému pre samostatnú jazdu a ich dosahu, zelenou radar, modrou kamera, žltou sonar (obrázok: Tesla Motors)



Tesla v oznámení nehody uvádza štatistiky smrteľných nehôd, podľa ktorých sú na tom zatiaľ Tesly v autopilot režime lepšie ako je americký priemer. Kým v USA pripadá jedna smrteľná nehoda na 94 miliónov prejdených míľ, Tesla zaznamenala prvú smrteľnú nehodu po 130 miliónoch v autopilot režime.

Samojazdiace funkcie podporované v Tesla Model S od októbra 2015 sú zrejme najpokročilejšie zo samojazdiacich funkcií v bežne dostupných modeloch automobilov, keď režim Autosteer sa dokáže sám držať v cestnom pruhu a to napríklad aj pri zdĺhavom posúvaní sa na križovatkách s úplným zastavovaním a vozidlo na pokyn vodiča dokáže samé prejsť aj do druhého pruhu. Pri bežných podmienkach má v absolútnej väčšine použití technológia pôsobivé kvality.

Objavilo sa ale aj niekoľko situácií, v ktorých sa vodiči Tesly so zapnutými samojazdiacimi funkciami len tesne vyhli nehode a v niektorých prípadoch Tesly zrejme nezareagovali optimálne. Už pri a krátko po uvedení podpory týchto samojazdiacich funkcií tak vznikali otázky, či je ich masové nasadenie v súčasnej podobe vhodné. V každom prípade v reakcii na incidenty Tesla ešte v novembri avizovala sprísnenie situácií, za ktorých je možné aktivovať autopilota.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii
Helikoptéra na Marse bude zbierať dáta aj po strate komunikácie so Zemou
Vývoj pôsobivého dvojnohého robota prekvapivo končí
Spustená výrobca QLC flash pamäte s viac ako 200 vrstvami
Batérie vyhodené z vesmírnej ISS neočakávane nezhoreli a poškodili dom v USA
Sprístupnená beta verzia Ubuntu 24.04 LTS


Diskusia:
                               
 

Možno si ju aj všimol...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Posielam kvety
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Som dost prekvapeny, ze rozlisovanie predmetov na ceste riesi senzor pomocou rozdielov farieb a nie na zaklade vzdialenosti predmetu. To nie je chybicka, to je poriadny fail...
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Koľko náhod a nehôd je v skutočnosti naschval?
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

možno to urobil terminátor
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

vodic spal pri zapnutom autopilote a v tom mu prisla aktualizacia na W10
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

V tesle je ubuntu.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Prvý mŕtvy s ubuntu
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

vďaka smartfonom a sms-kovaniu už zomreli stovky ľudí.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

mozno to bol idiot bez rozlisovacej schopnosti, asistencna sluzba nie je autopilot, vsetci chodime na zachod a riit si musime utierat sami, aj ked japonske zachody vam aj riitku omyju, ofukaju a aj muziku zahraju, vytriet si ju musis najrv sam, pokial vam 100 percent nnikdo negarantuje ze je to autopilot, tak to autopilot nie je, rozumny to pochopi a nebude robit hluposti

Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Fakt neviem co ma hajzel (ako aj ty) spolocne s autonomnostou. Poznas vyznam too slovicka ty filozof?
Odpovedať Známka: -8.6 Hodnotiť:
 

To by som bol fakt prekvapkaný, keby táto správa o Tesle nebola aj na dslku :D
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Posielam zopár senzorou
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

u3d8B4 http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mohli zverejnit aj video z havarovaneho auta, nieco ako tu

http://dopice.sk/hPU
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

ooo skandal... dopice.sk je down... 403 Forbidden
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Trápny skracovač.
Odpovedať Známka: -7.4 Hodnotiť:
 

Priatelia stránky dsl.sk vyzývajú redakciu na odstránenie tohto nevhodného komentáru.
Ďakujeme.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

lepsie info o otm som nenasiel https://www.youtube.com/watch?v=gQNMvHbL3jU
Odpovedať Hodnotiť:
 

No, že si ani vodič nevšimol kamión, to je už ozaj čudné. Nakoniec sa asi zistí, že "vodičom" bol Stevie Wonder.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vodič asi spal...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Alebo onanoval, ved obrazovka je tam velka ...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ked to auto nesoferujes, tak sa proste nevenujes riadeniu. Nieco ako ked si spolujazdec, tak pozeras hore dole, ale nedokazal by si zareagovat v spravny cas. To sa stalo aj tu. Autonomne auta maju este vela rokov vyvoja, a ze tesla nevidela kamion lebo bola biela obloha nech hovoria tomu co seno zere
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Je to zvláštne ale, mal som pocit, že Tesla je vybavený aj hĺbkovými senzormi, takže biela farba by nemala ovplyvniť to, že Tesla deteguje objekt v ceste. Aspoň nejaké safety brzdenie by som čakal
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

radar si vlecku kamionu pomylil s tabulou nad cestou (vid ten muskov tweet)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

prisla aktualizacia na W10
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

radary povazuue za bezne, ze tabule nad cestou maju nenulovu rychlost s koliznym kurzom a nebudeme preto brzdit?
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

pred autom bol volny priestor, cize ultrazvuk ho nezachytil, kamera si ho pomylila s oblohou a tym padom data z radaru boli vyhodnotene tak, ze je to asi ok a bude to len tabula nad cestou.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

ono na roznych strankach o tom pisu rozne, nikde nepripisuju vinu kamionu. Kludne sa mohlo stat, ze kamion odbacal na hlavnu - pripajal sa na "dialnicu" Co spravi normalny clovek ked vidi auto sa pripajat na dialnicu? tos ide do laveho aby sa mohol kludne pripojit. Tesla zrejme nesla.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

https://www.youtube.com/watch?v=9I5rraWJq6E

mesiac pred tym sa verejne vystatoval aky paradny system to je. Sofer kamionu tvrdi ze siel rychlo a pozeral Henryho Plotera :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Suhlasim, ak auto ide samo, tiez by som sa ani nevedel prinutit plne sustredit na moznost, ze sa nieco po... a byt schopny okamzite reagovat.
A potom to dopada tak ako vo filme Vesnicko ma strediskova pri hlaske "Kluci, tohle jede uplne samo!"
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

vodič zjavne nevedel o križovatke, pretože pri šoférovaní s autopilotom človek vie, čo zvládne a čo nie, kedy sa dá viac dôverovať a na čo treba dávať celý čas pozor, čo drží pozornosť na ceste. Takým spôsobom človek "nezlenivie". V tomto prípade si šofér určite bol plne vedomý, že takúto situáciu autopilot nezvládne a určite pred každou križovatkou zbystril pozornosť. Túto ale zjavne nečakal, čiže sa jednalo najmä o zlý prepoklad, že križovatka tam nebude, namiesto toho, aby to priebežne kontroloval
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

sofer nevedel o krizovatke? sofer bol v prvom rade debil, ktory sa nechal zmagorit reklamou od tesly, ze obsahuje autopilota

tesla to naozaj propaguje ako autopilota, sice potom niekde "malymi pismenami" spomenie, ze to ma svoje obmedzenia ale to je uz neskoro. proste tesla tu propagaciu autonomneho riadenia nezvladla

si prebehni tu cestu cez google streat view, odkaz je tu v diskusii
na tej ceste je krizovatka na kazdom kroku takze neobstoji,ze nevedel o nej

Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Pokiaľ viem autopilot v Tesle sa má používať na diaľnici, kde dokáže výborne držať stopu a odstup od ďalších áut. Nie je vhodné to používať na križovatkách a cestách kde ti každú chvíľu niečo vojde do cesty. (traktor, kamión, stádo kráv alebo oviec).
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

Stalo sa to na dialnici na ktorej bola krizovatka. Architekt level expert. Nieco jak prechod pre chodcov na dialnici pred krakowom
Odpovedať Známka: 8.4 Hodnotiť:
 

kde presne ?
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

pred krakovom na dialnici a1 nie je ziadny prechod, ten je az na statnej ceste ktora uz nie je dialnicou ;)
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

v Európe robíme nadchody a podchody, ale v Amerike je bežné, že keď chceš z diaľnice odbočiť doľava, tak križuješ protismer (čo sa stalo aj v tomto prípade). Autopilot ale na toto nie je stavaný
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

takze prednost ma auto ktore odbocuje do protismeru?


Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Nie, prednost ma zdravy rozum. Kazdy moze urobit chybu - ak ti niekto neda prednost, bud si ta nevsimol, vsimol, ale neodhadol tvoju rychlost, vsimol, ale mal pici.
V pripade, ze si kamion a nedas prednost, tak tebe moze byt takmer jedno, ze si nedal prednost, ked si to odnesie ten, co adekvatne nezareaguje. Na mieste je otazka, ci by pri plnom riadeni urobil rovnaku chybu a potom otazka, ci programator autopilota ratal aj s takouto koliznou situaciou a ak zanedbal tuto (lebo ved na dialnici nie su krizovatky ....), tak este co zanedbal a ake dalsie malo pravdepodobne situacie su neosetrene?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Všetky situácie sú neošetrené a nechať sa zabiť počítačom je vrchol debility.
2 ľudia = 3 názory.
Ako tu už niekto napísal, kde je softvér, to nikdy nebude ani bezpečné a ani spoľahlivé...
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

A freeware?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Prosím???
Ten je na tom ešte horšie..
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Chlapče, ty si tupý ako tágo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

zly preklad. Bola to divided highway. cize 4 prudova cesta rozdelena, ako mas v BA napr. cestu cez karlovu.

Dialnica v USA mimourovnova je freeway, alebo superhighway.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ako vedia ze si nevsimol? Ved je mrtvy, kto im to povedal?
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

ani sa nedotkol brzdy a predpokladane nešlo o zámernú samovraždu
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tesla live car stream webcam ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

"wow" prva smrtelna nehoda s autopilotom. urady to presetruju. kolko smrtelnych nehod bolo s autom co nema autopilot ? ..... hmmm ..... stotisice miliony ? lietadla tiez maju autopilot a tiez tam zomieraju stovky, tisice ludi. mozno keby aj ten kamion mal autopilot a komunikoval aj s autom za nim tak sa to nestane. hlavne si to nevsimol ani vodic auta takze z toho vyplyva, ze je treba zakazat skor soferovanie ludom ako robotom.
Odpovedať Známka: -3.7 Hodnotiť:
 

Aj prvé autá a komerčné lietadlá mali určite prvú smrteľnú nehodu až po niekoľkých mesiacoch. Tvoj komentár nepovedal vôbec nič o ničom
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Statisticky zomrie jeden clovek v autonehode kazdych 30s.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

statisticky je vacsia sanca ze ma zje zralok v tesle ako v obycajnom aute
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

A podľa akej štatistiky si na to prišiel? Skús niečo iné.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

tesla dokaze plavat, normalne auto nie
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

je jedno ci ma lietadlo pilota, alebo autopilota. Ked nan ukrajinci vystrielia raketu, tak padne urcite...

Len taka ceresnicka ohladom AI vo vzduchu: http://dopice.sk/hPV
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

Co to trepes? Vsetci vedia ze to nebola ukrajinska raketa, ale stihacka. Ci dve.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

vysetrovali to holandania a preukazali, ze to bola ukrajinska raketa. Tolko z pohladu faktov...
ak to mienime brat z pohladu propagandy, tak ano vsetci dobre vieme, ze to putin zostrelil prdom
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Čo myslíš, keď budeš svoje fantasmagórie opakovať do zblbnutia vo všetkých s týmto nesúvisiacich témach, tak Ti všetci uveria, alebo len zistia že si magor?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Nuz kto si sadne do auta o ktorom si mysli ze je pripravene na kazdu situaciu co moze vzniknut pocas jazdy v hocijakej premavke, je podla mna adept na Darwinovu cenu.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Velmi vela vodicov vratane teba nie je pripraveny na kazdu situaciu... Vid statistiky nehodovosti.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

No ale auticko ktore ta ma uplne same odviest z bodu A do bodu B bez tvojho pricinenia by pripravene malo byt; naviac s poslednymi vydobytkami techniky...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Možno ak šľapacie autíčko...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Raz to muselo prist, aj ked cakal som ze skor nejaka menej standardna situacia to bude, alebo snaha samotneho vodica o "pokazenie"autopilota.
Kazdopadne zatial by som autopilota pouzival len na dialnici, v meste je este strasne vela situacii s ktorymi auto nerata. A to si myslim ze tato situacia nebola teda vobec nestandardna.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

snazil sa podist kamion? :D
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Toto bude moje nove prirovanie: "Standardny asi ako krizovatka na dialnici". Diky!
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

dialnica predelena krizovatkou? a to zrejme aj bez semaforov? hmm... Je to v amerike bezne riesenie?
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

podla mna na tom mieste uz bolo tolko kolizii, ze tato jedna nedava vobec zmysel. krizovatka na dialnici. ako fakt, kto ma vacsi podiel? tesla alebo ten inteligent co to navrhoval.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

No jasne, ze ten inteligent co navrhoval autopilota.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

v Amerike je to bežné
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

V amerike sa vacsine ciest povie freeway, tu je miesto nehody https://goo.gl/maps/oWDhUcSfaSH2
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Pokiaľ dovidím, tak tam žiadne značky nad cestou nie sú. Jedno riešenie na odstránenie podobných omylov existuje. Očipovať všetkých účastníkov a zariadenia cestnej premávky, aby vedeli kto alebo čo tam je.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

"v USA pripadá jedna smrteľná nehoda na 94 miliónov prejdených míľ, Tesla zaznamenala prvú smrteľnú nehodu po 130 miliónoch v autopilot režime"
Pri jednej autonehode je to statisticky tak bezvyznamna hodnota, ze sa vobec neda vyhlasit, ze su na tom lepsie.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Hlavne ak sa vezme koľko "normálnych" áut tam jazdí a koľko tesiel.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

asi ten maly pocet nehod budi dojem, ze je to malo statisticky vyznamne...

ale nezabudaj, ze je tam statisticky vyznamnych 130 mil mil.

statisticka vyznamnost sa este zvysi, ale aj toto o niecom uz vypoveda.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Pri jednej nehode to nevypoveda vobec o nicom.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Matematika asi nie je tvoja silná stránka. Nevadí.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

takto vyzerá "smrteľná" križovatka https://goo.gl/maps/KeqgeQAfjAT2
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A toto je akoze dialnica? Ziadne zvodidla, ziadne znacky upozornujuce na krizovatku, obmedzenie rychlosti, atd.

K tomu ked Tesla isla po dialnici a kamion jej krizil cestu, nebola to chyba kamionu? Ci amici maju aj na dialniciach nejake jebnute pravidlo pravej ruky?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Chyba kamionu ak nedal prednost, ale rovnako chyba autopilota, ze s tym neratal. Je lahke zbavit sa naoko zodpovednosti tym, ze povies, ze len na dialnici. Pokial nema tesla zmapovane vsetky dialnicne useky na svete a nema 100% blbuvzdornost a doriesene akekolvek malo pravdepodobne situacie, nemala by to takto vyhlasovat, lebo sa jej to moze vypomstit. Podla mna to bude mat sudnu dohru, lebo USA a tazke odskodne.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ak sa pozrieš poriadne môžeš tam vidieť, že vodič prichádzajúci sprava tam má značku, pravdepodobne STOPku, takže by mal dať prednosť tesle idúcej po hlavnej...
Odpovedať Hodnotiť:
 

to nieje dialnica, ale 4 prudova cesta
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mne sa páčia detaily v tráve. Pri poštovej schránke vidno, že poštár nevychádza z auta, aby dal poštu do schránky a tiež, že sa veľmi netrápia s križovatkami a cestu si skrátia krížom cez trávu oddeľujúcu 2 protismerné pruhy.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V USA neexistuje pravidlo pravej ruky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

siel na hlavnej, takze mal mat prednost automaticky. kazdopadne chyba vodica, tesla neodporuca sa na system plne spoliehat
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale existuje. Vola sa fap fap fap.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

keby hned aj nie, existuju stopky, jedna znich je na ceste odkial vysiel ten kamion.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tá Tesla-S nemá klasický radar, či.. ?

(abo aspon LIDAR, ten predpokladám že má..
(ale ak by aj mala, ten náves kamiona (by) bol pre nu asi aj tak "stealth - mohol být tvorený takmer celý len z nekovových materiálov (takmer celá korba, len plachty), a jediná kovová část by bola len ten úzky, a najma nízky podvozok - a ten by radarom mohla, ale ajni nemusela (kvoli velmi nízkemu "stealth profilu) zachytit..

Odpovedať Hodnotiť:
 

´´ ..plachty, navyše velmi svetlé, /bíele
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja byt Musk tak zvalim vinu na nejaky prototyp Stealth technologie kamionu, ktory zabranil tesle tetekovat prekazku, vlny sa z neodrazili naspet k radaru ale stealth kamion ich pohltil.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nechapem a nechapem.... v tej amerike samy retard... kazdy sa tam na nieco spolieha... na HDD, SDD ale zalohu si to nerobi... potom placu ked sa stratia data, mikrovlnka vie osusit... tak dame do nej macku... ved co uz...
A teraz k tomuto... kua... mam auto, autopilota, ale aj ked je zapnuty, tak sledujem... ako vazne by som sa nespoliehal.. ak by si ovsem to auto somnou vedelo pokecat ako terminator, dobre... potom by ma to nesralo a nedaval by som pozor.. len do tej doby "umelej inteligencie" a "autonomnosti" prebehla kratka doba na to aby to bolo naozaj spolahlive na 1000%
Proste demencia..
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Problém je tam,že vodič so zapnutým autopilotom môže veľmi rýchlo znížiť svoju pozornosť,prípadne aj zaspať.Riešením je monitorovanie jeho životných funkcií a v prípade,že sa jeho pozornosť zníži,treba ho okamžite na to upozorniť
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A na dodatok:vôbec nerozumiem tomu,že ako mohli tak nedoladený systém vôbec v teslách aktivovať.To akože vodiči majú byť pokusní králici?Ešte aj google to robí lepšie..
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

ako to mohli vypusti? lebo musk :)
on sa zacal robit az priliz dolezity a za kazdu cenu chce byt prvy
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zomrel prvý...
Zomrel druhý...
Zomrel tretí...
a už nikto nebude nič riešiť...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Chlapče, ty si dobre jebnutý.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Podla izraelskej firmy Mobileye, ktora je spoluautorom autopilota islo udajne sitauciu, ktoru sucastna generacia autopilota nevedela riesit, resp. nebola na nu dizajnovana.
https://techcrunch.com/2016/07/01/mobileye-tesla/

Odpovedať Hodnotiť:
 

Senzorov, nie "senzorou".
Odpovedať Hodnotiť:
 

Podľa mňa je na vine ten debil, ktorý navrhol vlečku tak, že vie skalpovať autá aj s vodičom! Inak fakt, keď auto nevie samo akú má výšku a bezpečne podchádzať prekážky bez samooskalpovania, tak to je fakt obrkonzerva a nie autonómne vozidlo s autopilotom :D zažalovať!!! nech si tam riadne robia svoju robotu a nech nepropagujú tupý balast, ktorý vlastne o sebe ani nevie, že je autom!
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ze sa to Elonovi podarilo tak dlho drzat ftajnosti!? To bude poriadna mafia ta tesla ked sa jej to podarilo skryt aj pred guglom 8-O
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie je to potvrdene, ale mozno pocas zrazky pozeral Harryho Pottera
http://dopice.sk/hQ6
Odpovedať Hodnotiť:
 

Je tu toho veľa.
Ale pravdupovediac nedal by som dôveru do auta co ide samo . Ani keby som v ňom šiel sám nieto ešte s rodinou. Reklamy sú reklamy keci sú keci ide o to aby sa to predávalo takže ja naslubujem a vy platte a doplacajte. A ten človek si tam kľudne sedel fíha. Fakt odvaha možno písal sms alebo chatoval či fasabok. Kto je vlastne na vine ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ešte daj nejaké zbytočné a nič nehovoriace drísty. A do čoho ešte by si nedal dôveru? Strašne to všetkých zaujíma. Tipujem do mikrovlnky alebo umývačky riadu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Možno v tej TESLE zomrel ako prvý najskôr nejaký polovodič a až potom vodič...
:-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

A možno polovodič funkoval skvele, ale softvér robil nejaký pakoň
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kamión sa na podobá na kurva veľkú značku...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tesla tresla
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár