|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nvidia
Od reg.: nemam a nebudem mat
|
Pridané:
22.7.2016 11:42
4 kupim
|
|
Re: Nvidia
Od: >.>
|
Pridané:
22.7.2016 11:48
ja 6 a naucim ich 4maniakovat...
vaetky fora budu zaplavene mudrostou rovnako uzasnou ako je vorgonska poezia ;)
|
|
Re: Nvidia
Od: 20781
|
Pridané:
22.7.2016 11:52
Taký domáci generátor 3,14čovín? :D
|
|
Re: Nvidia
Od reg.: jupiii
|
Pridané:
22.7.2016 17:02
Skus to trochu rozviest...
|
|
Re: Nvidia
Od: syntaxterrorY
|
Pridané:
22.7.2016 12:07
To ale nevylučuje, že uvedením grafiky, vhodnej aj pre prirodzenú inteligenciu, by dokonca bolo možné osloviť i náročnejších potenciálnych zákazníkov.
|
|
Re: Nvidia
Od reg.: roob_
|
Pridané:
22.7.2016 17:48
Vogonska..
|
|
hádam Vogonská
Od: Ferikuš1
|
Pridané:
22.7.2016 21:25
A krákorně
zafras mě svými scvrknuvšími patlocaráty / nebo Tě roztrhám na fidloprčičky
svým frkodrťákem, tak bacha na to!
|
|
Re: hádam Vogonská
Od: TvojaBabka records
|
Pridané:
22.7.2016 22:10
Divné chute... ale budiž!
|
|
GTX Titan X vs Nvidia Titan X
Od: v0id
|
Pridané:
22.7.2016 11:54
Môžem poprosiť o porovnanie parametrov minuloročného a terajšieho modelu ? Ďakujem.
|
|
Re: GTX Titan X vs Nvidia Titan X
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
22.7.2016 13:47
V clanku je uvedene: 6.1 vs. 10 az 11 TFLOPs, teda o cca 40-45% viac.
Comu z toho si nerozumel?
|
|
Re: GTX Titan X vs Nvidia Titan X
Od: Palino_
|
Pridané:
22.7.2016 14:01
Gratulujem, prave si pripravil o pracu vsetky herne weby. Naco testovat grafiky, ked pozname hruby vypoctovy vykon?
|
|
Re: GTX Titan X vs Nvidia Titan X
Od: Bokadin
|
Pridané:
22.7.2016 19:03
naco by si toto daval do herneho PC?
|
|
Re: GTX Titan X vs Nvidia Titan X
Od: syntaxterrorY
|
Pridané:
22.7.2016 19:16
Herné weby testujú aj game streaming, a toto na serveri zrejme v pohode utiahne nie jeden nvidia shield na full.
|
|
Re: GTX Titan X vs Nvidia Titan X
Od: Trololo
|
Pridané:
22.7.2016 14:50
Navysenie treba pocitat ako rozdiel existujuceho riesenia voci novemu, teda pri aktulne 6,1 TFLOPs ide o navysenie o 80%.
|
|
Re: GTX Titan X vs Nvidia Titan X
Od: Murkoslav
|
Pridané:
22.7.2016 15:45
Presne tak. Trololo má pravdu. Čo je Pjetro nejako ti nejde karta. Treba používať aj rozum, nie len kalkulačku.
|
|
Diskusia k článku: Nvidia uviedla grafiku s výkonom až 11 teraflopov / s, vhodnú aj pre umelú inteligenciu
Od: titulok
|
Pridané:
22.7.2016 11:54
s tymto by uz tesla mozno aj identifikovala biely kamion
|
|
Re: Diskusia k článku: Nvidia uviedla grafiku s výkonom až 11 teraflopov / s, vhodnú aj pre umelú inteligenciu
Od: takynapad
|
Pridané:
22.7.2016 12:02
radsej nez sa spoliehat len na identifikacne schopnosti senzorov a algoritmov, nebolo by lepsie, lacnejsie a efektivnejsie vybavit kazde auto vysielacom ktore ostatnym vozidlam v okruhu dajme tomu 50 metrov bude hlasit svoju polohu?
|
|
Re: Diskusia k článku: Nvidia uviedla grafiku s výkonom až 11 teraflopov / s, vhodnú aj pre umelú inteligenciu
Od: kalich
|
Pridané:
22.7.2016 12:07
To kvoli senzorovej a algoritmickej lobby
|
|
Re: Diskusia k článku: Nvidia uviedla grafiku s výkonom až 11 teraflopov / s, vhodnú aj pre umelú inteligenciu
Od: was2
|
Pridané:
22.7.2016 12:12
co
|
|
ujoviny
Od: Juniper
|
Pridané:
22.7.2016 12:12
To by museli aj značky, tabule, kruháč, križovatka a čo ja viem čo, vykríkať o sebe do okolia napr.: Ja som STOPka, ja 2-prúdový kruháč, ja nákladné auto 3.5 x 3.5 x 16 m...
|
|
Re: ujoviny
Od: tojestrasne
|
Pridané:
22.7.2016 12:32
a v com je problem?
|
|
Re: ujoviny
Od: Trololo
|
Pridané:
22.7.2016 14:54
Napriklad v tom, ze by si pre par aut musel nechat nainstalovat miliardy senzorov. Aj ked by jeden aj s instalaciou stal 10e (co neverim), tak sa dostanes na cenu vesmirnej stanice.
Vzdy sa nove Technologie dostavaju do obehu postupne tak, ze sa napr na prikaz EU zacne nieco montovat do novo vyrobenych vozidiel (ako napr. airbagy, ABS, ESP ...)
|
|
Re: ujoviny
Od: sdfgasasdf
|
Pridané:
22.7.2016 16:43
Aj v tom ze by sa na tie data nedalo spolahnut. Napr. porucha vysielaca, zamerne vypnutie a asi najhorsie zamerne vysielanie neplatnych udajov.
Ako dodatocna informacia by to mohlo byt vhodne (ako pri transponderi lietadla) ale nieje mozne podla toho riadit vozidlo.
|
|
Re: ujoviny
Od: >.>
|
Pridané:
22.7.2016 12:46
neni problem, audina ma napr. detekciu znaciek uz zabudovanu v svetlach.
|
|
Re: ujoviny
Od: Hroch_asdf
|
Pridané:
22.7.2016 13:05
Co by bola pre tie samokazdiace auta alternativna realita, ktora by sa nepodriadovala realite a vypadol senzorov na kruhac by znamrnalo rovnu cestu :D (ak neuvazujěe iny sposob detekcie okolia).
|
|
Re: ujoviny
Od: not so fast
|
Pridané:
22.7.2016 13:37
vzdy sa daju vymysliet nejake preventivne mechanizmy.. napriklad logiku dopravneho znacenia otocis tak, ze vsade kde nie je explicitne uvedena hlavna cesta sa predpoklada ze je vedlajsia cesta. teda ak by vozidlo nedokazalo jednoznacne zistit ze sa nachadza na hlavnej ceste (teda ani by nedostalo signal zo znacky, ani by ju vizualne neidentifikovalo a ani podla map by nebolo jasne co tam je) tak by davalo prednost rovnako ako keby bolo na vedlajsej ceste, aj keby v skutocnosti to hlavna cesta bola. tie auta navyse ak by medzi sebou vedeli komunikovat a predavat si informacie, teda nielen hlasit svoju polohu, rychlost ale na poziadanie ineho vozidla aj poslat napriklad nejake lokalne mapy a dalsie informacie o dopravnej situacii, tak by miera takych zadrhelov bola minimalna (a ak by sa sprava ciest riadne starala o signalizacne zariadenie apod)
|
|
Re: Diskusia k článku: Nvidia uviedla grafiku s výkonom až 11 teraflopov / s, vhodnú aj pre umelú inteligenciu
Od: Sloniik
|
Pridané:
22.7.2016 12:26
A cim asi tak chces spracovavat signal z toho hlasica polohy? Nie nahodou opat senzormi a algoritmami?
|
|
Re: Diskusia k článku: Nvidia uviedla grafiku s výkonom až 11 teraflopov / s, vhodnú aj pre umelú inteligenciu
Od: syntaxterrorY
|
Pridané:
22.7.2016 12:36
Spracovanie signalu je vecou autopilota. Moze si vybrat ako.
|
|
Re: Diskusia k článku: Nvidia uviedla grafiku s výkonom až 11 teraflopov / s, vhodnú aj pre umelú inteligenciu
Od: omggg
|
Pridané:
22.7.2016 12:37
a ty rozmyslas hlavou ci ritou? vediet prijat signal a dekodovat v nom informaciu o polohe v nejakej normovanej podobe je asi podstatne trivialnejsia uloha nez nejakou heuristikou rozpoznavat pohybujuce sa 3d objekty
|
|
Re: Diskusia k článku: Nvidia uviedla grafiku s výkonom až 11 teraflopov / s, vhodnú aj pre umelú inteligenciu
Od: rolh
|
Pridané:
22.7.2016 12:39
No sranda ze v dobe ked mame vykon po kokot teraflopov, po kokot senzorov na vsetko (vzdialenost, 3d mapa okolia, plno kamier, teplomer, barometer, akcelerometer atd atd) technika sa stale nechyta na ludsky mozog.
Pritom pri soferovani pouzivame len par senzorov:
oci (2 kamery)
usi (stereo mikrofon)
nos (senzor dymu a inych pachov)
Dokonca da sa ist len na 1 sezor (1 oko), vsetko spracuje CPU a GPU v jednom (mozog) a popri tom ma este kopec casu na dalsie blbosti, takze soferovanie ho nezatazi ani na 5%.
Z tejto analyzy vyplyva, ze sposob ako vykonava vypocty mozog je daleko efektivnejsi ako vsetky cpu sveta dokopy. Netreba mu vediet presne data a aj tak to funguje bezchybne.
|
|
Re: Diskusia k článku: Nvidia uviedla grafiku s výkonom až 11 teraflopov / s, vhodnú aj pre umelú inteligenciu
Od: not so fast
|
Pridané:
22.7.2016 12:46
1) nefunguje bezchybne ani zdaleka
2) ludsky mozog sa vyvijal miliony rokov, umela inteligencia je oborom poslednych par dekad
3) mozog je efektivnejsi ZATIAL a len v niektorych typoch uloh
|
|
Re: Diskusia k článku: Nvidia uviedla grafiku s výkonom až 11 teraflopov / s, vhodnú aj pre umelú inteligenciu
Od: rolh
|
Pridané:
22.7.2016 12:48
1) myslim co sa tyka soferovania a riesenia uloh ktore AI nezvlada na istotu (cize nepredvidatelnych scenarov)
2) ziadne miliony rokov ale iba cas co je clovek na svete
3) To co robi a pocita mozog na pozadi, o tom moze AI iba snivat :))
|
|
Re: Diskusia k článku: Nvidia uviedla grafiku s výkonom až 11 teraflopov / s, vhodnú aj pre umelú inteligenciu
Od: not so fast
|
Pridané:
22.7.2016 12:56
1) pozri si statistiky nehod a potom si v slovniku nastuduj vyznam slova "bezchybne"
2) clovek a ani jeho nejaky opici predok nevznikol z nicoho nic zo dna na den
3) so far
|
|
Re: Diskusia k článku: Nvidia uviedla grafiku s výkonom až 11 teraflopov / s, vhodnú aj pre umelú inteligenciu
Od: rolh
|
Pridané:
22.7.2016 12:57
pusti tesly nech si jazdia same a hlavne po slovenskych cestach a potom updatni statistiky.
|
|
Re: Diskusia k článku: Nvidia uviedla grafiku s výkonom až 11 teraflopov / s, vhodnú aj pre umelú inteligenciu
Od: not so fast
|
Pridané:
22.7.2016 13:09
tesla nie je autonomne vozidlo, navyse o nejakych sucasnych prototypoch ktore su este v plienkach nie je ani rec. bavime sa o technologiach ktore maju potencial sa v buducnosti doladit tak aby mohli nahradit ludsky faktor a ktore budu mat radovo lepsie vysledky v bezpecnosti, plynulosti atd. dar cloveka je hlavne v kreativnosti a fantazii ale vykonanavanie nejakych uloh ktore ma robit po dlhu dobu a bez chyby (napr soferovanie) sa ukazuje ako znacne rizikove a nestabilne
|
|
Re: Diskusia k článku: Nvidia uviedla grafiku s výkonom až 11 teraflopov / s, vhodnú aj pre umelú inteligenciu
Od: daf43
|
Pridané:
23.7.2016 9:21
Ono by na zaciatok dost pomohlo keby cez autoskolu nepresiel kazdy idiot za ktoreho potom musite riesit problemy na ceste...
|
|
Riešenie.
Od: Káblik.
|
Pridané:
23.7.2016 10:16
Chyba je na viacerých frontoch. V prvom rade, oteckovia zadotujú synčekovi auto, vodičské oprávnenie by malo byť až niekde od 25 rokov pre samostatnú jazdu, autá s obmedzenou rýchlosťou a podobne. A žiadne odpúšťanie na skúškach. Pri prevej nehode mladého vodiča odobrať oprávnenie aspoň na 2 roky bez výnimky. Mladí ľudia by sa pravidelne mali podrobovať psychologickému a toxikologickému vyšetreniu. Ako môže človek s ADHD a nejaký dis-xy sadnúť vôbec za volant???
|
|
Re: Riešenie.
Od: ...
|
Pridané:
23.7.2016 21:07
Este stastie, ze taky vol o nicom nerozhoduje.
|
|
Winnetou konica
Od: Hatatitla.
|
Pridané:
24.7.2016 1:23
Ten vôl za volantom rozhoduje aj o ľudských životoch. A to dosť často!
A čo s tým? Mladý človek = hotový tokok... takže to bude trochu problém...
|
|
Re: Winnetou konica
Od: ...
|
Pridané:
24.7.2016 5:58
Mlady clovek, je mlady clovek, stary clovek je stary clovek a kokot je kokot. mlady!= kokot automaticky a rovnako stary!= automaticky nieco viac. Tvoja rovnica ukazuje, ze mas len prehnane velke ego. Ak chces akoze nieco riesit, tak celoplosne. Pokial sa znizujes na primitovnosti ako vek vodica, vykon a podobne vykriky do tmy, ide len o absolutne cistu zavist a absolutnu aroganciu k problemu.
|
|
Winnetou konica
Od: Hatatitla.
|
Pridané:
24.7.2016 10:28
Skúsenosť?
Ako Ťa napadajú také voloviny ako závisť?
Mám závidieť tú ich dnešnú neschopnosť niečo aj sám, bez dlhov, otecka a drog dokázať?
Ďakujem, nemusím mať všetko.
Na stredných školách sú dnes úplne bežné 3 a 4-ky zo správania...
|
|
Re: Winnetou konica
Od: ...
|
Pridané:
24.7.2016 11:34
Tvoje skusenosti su v globalnom meritku hovno platne, nic nevyjadrujuce a hlavne nic nedokazujuce. Ty poukazujes na nejakych tatkov, tetky apod. Alkohol za volantom je vysada tych, ktorych zo svojej uvahy ucelovo vynechavas - tolko k tvojim drogam. A ze su bezne 4ky zo spravania? Nie su, a aj keby, tak co to je za stupidny argument?
A ak robis ucitela na nejakej podurovnovej skole, co by zodpovedalo tym "argumentom" a "skusenostiam", tak by si si mal rozsirit obzory.
Kokot moze byt mlady aj stary. Lenze stary kokot si neprizna, ze je kokot.
|
|
Re: Winnetou konica
Od: Hatatitla.
|
Pridané:
24.7.2016 13:41
Mladý už tým dupľom nie. Problém je v Tvojej slepote a nadradenosti... Ty si jednoducho myslíš, že iba Ty máš pravdu. O akej podúrovňovej škole to tu trepeš??? Však si do nejakej zájdi? Hoc aj na gympel, aby sa Ti otvorili tie šikmé slepé oči.
Mal by si ísť konečne robiť roboša do fabriky, aby si tu netrepal stále tie bludy.
|
|
Re: Winnetou konica
Od: ...
|
Pridané:
24.7.2016 14:33
Moja nadradenost sa nazyva objektivita, to tupcovi tvojho kalibru nedojde. Ak chces niekoho poucovat, zakazovat, obmedzovat, riesit - tak vsetkych doradu, nie len mladych, z ktorych mas komplexy, ale aj takych starych vorvanov ako si ty, ktori su este ovela horsi, pretoze si myslia ako maju "skusenosti" a podobne mylne predstavy o ich trapnom zivote. A este mi pri svojej nehoraznej sprostosti vysvetli, preco by som mal ist robit robosa do fabriky? Aby som mal potom rovnako pridrbane nazory a bol cely zivot zatrpknuty ako ty, lebo som to nikam dalej nedotiahol?
|
|
Winnetou konica
Od: hatatitla.
|
Pridané:
24.7.2016 15:37
Som mladý, ale nie debil ako Ty.
Ak je tu niekto pridrbaný, tak zasa len Ty, smiešny vole!
|
|
Re: Winnetou konica
Od: ...
|
Pridané:
24.7.2016 16:13
ale vsak ako povies. Mne to zily netrha, vsak som to pisal vyssie.
|
|
Re: Winnetou konica
Od: ....
|
Pridané:
24.7.2016 19:33
To bude tou kokotiou hlavou co nosis na krku...
|
|
Re: Winnetou konica
Od: acotak
|
Pridané:
24.7.2016 23:28
Zrejme žiješ v prostredí ktoré ti dáva takéto skúsenosti. Ale sú mladí aj ďaleko šikovnejší a inteligentnejší ako ty.
A pýtam sa koho je to chyba?
Deti sú obrazom svojich rodičov a ak ich máš aj ty určite to neskôr zistíš sám.
|
|
Re: Winnetou konica
Od: ....
|
Pridané:
25.7.2016 0:35
O to predsa ide, aby ziak bol casom chytrejsi ako jeho ucitel.
Mladi maju vsetko pod nosom. A iba blbec by v dnešnej dobe toho nevyuzil a hanbil sa. Oni take slovo ani nepoznaju...
Maju techniku, rodicia, ci už rozvedení alebo akí ich prepchavaju peniazmi, nemusia robit, skolu prejdu tak, ze nechapes a pritom su tupi jako brok.
Dnes nepoznaju atramentove pero, lievikove perko a tus, nepoznaju okraje a cislovat strany v zosite, nevedia co je to zosit, nieto este prepisat a prekreslit za noc cely hruby zosit aj s obrazkami tusom, robit na Vianoce ulohy, robit za 2 koruny... Maju sa mnohi ako prasce v zite. Pytam sa preco?
|
|
Re: Winnetou konica
Od: ...
|
Pridané:
25.7.2016 5:26
Dakujem za vysvetlenie, a uz viem, ze ked znovu zacnu kreslit okraje a robit domace ulohy na vianoce, tak vsetky problemy nasho skolstva, mladych aj "dospelych" zmiznu. Sklanam klobuk pred tvojim duchaplnym zamyslenim a sirokym dychberucim rozhladom plnym trefnych otazok.
|
|
Re: Diskusia k článku: Nvidia uviedla grafiku s výkonom až 11 teraflopov / s, vhodnú aj pre umelú inteligenciu
Od: >.>
|
Pridané:
22.7.2016 12:47
nah, je len trochu iny, ako sme zvyknuty vo vypoctovej technike.
a prave na prekonanie tohto "handicapu" su tu momentalne neuronove siete
|
|
Re: Diskusia k článku: Nvidia uviedla grafiku s výkonom až 11 teraflopov / s, vhodnú aj pre umelú inteligenciu
Od: rolh
|
Pridané:
22.7.2016 12:51
Neuronove site je tiez iba druh vypoctu kde sa snazia ako tak simulovat mozog ale v konecnom dosledku je to len par tranzistorov. Co AI nikdy nedostane je "psychika", moze sa snazit simulovat ale nikdy nebude vesiet zladat dusevne vypocty.
Mozes mat dokonaly pocitacovy system ale stale ho clovek presti :)
|
|
Re: Diskusia k článku: Nvidia uviedla grafiku s výkonom až 11 teraflopov / s, vhodnú aj pre umelú inteligenciu
Od: not so fast
|
Pridané:
22.7.2016 12:59
no to je tazka konspiracia.. mozeme sa maximalne sporit o tom ci sa da pocitacovo generovat vedomie, ale vsetky ostatne dusevne procesy ako percepcia, uvazovanie, predstavivost alebo orientacia v priestore su urcite replikovatelne
|
|
Re: Diskusia k článku: Nvidia uviedla grafiku s výkonom až 11 teraflopov / s, vhodnú aj pre umelú inteligenciu
Od: syntaxterrorY
|
Pridané:
22.7.2016 14:36
Dá. Samotný spor o tom ci sa dá, je dôkazom.
|
|
Re: Diskusia k článku: Nvidia uviedla grafiku s výkonom až 11 teraflopov / s, vhodnú aj pre umelú inteligenciu
Od: Ručná pizda
|
Pridané:
22.7.2016 16:52
Nie, nieje.
|
|
Re: Disleksia k článku: Nvidia uviedla grafiku s výkonom až 11 teraflopov / s, vhodnú aj pre umelú inteligenciu
Od: syntaxterrorY
|
Pridané:
22.7.2016 17:10
Nie, nie nieje.
|
|
Re: Disleksia k článku: Nvidia uviedla grafiku s výkonom až 11 teraflopov / s, vhodnú aj pre umelú inteligenciu
Od: Ručná pizda
|
Pridané:
22.7.2016 17:19
Áno, áno je.
Nie, nie je.
Áno, je.
Nie, je.
Nie, nieje!
Jedno po druhom, druhé po prvom.
Jebnutá degenerovaná slovenčina.
|
|
Re: Dyslexia k článku: Nvidia uviedla grafiku s výkoňom až 11 tetraflopov / s
Od: syntaxterrorY
|
Pridané:
22.7.2016 17:32
Áno, aj áno je, aj nie je a nie že nie je áno a áno nie je.
|
|
Re: Diskusia k článku: Nvidia uviedla grafiku s výkonom až 11 teraflopov / s, vhodnú aj pre umelú inteligenciu
Od: sgdgfsdgf
|
Pridané:
22.7.2016 13:38
tak urcite. co sa ma co sietovat so svetom? aby sa lepsie zavirilo a rozmlatil si sa na dialnici, lebo nejaki debilkovia v Kii zabudli osetrit podmienku? a uz vobec nema co moje auto vykrikovat kde je. wtf dude, trochu sukromia
|
|
Re: Diskusia k článku: Nvidia uviedla grafiku s výkonom až 11 teraflopov / s, vhodnú aj pre umelú inteligenciu
Od: not so fast
|
Pridané:
22.7.2016 13:43
a preco chodis na aute a nie na koni? aby si sa rozmlatil v 140kmh na dialnici ked nebudes stihat reagovat lebo pred tebou je nehoda o ktorej nevies?
|
|
Typicka situacia pre vyriesenie:
Od: rolh
|
Pridané:
22.7.2016 13:04
Clovek alebo nejaky Musk sa nemoze hrat na Boha.
Ako naprogramuju pud sebazachovy? V kritickej situacii zachranit co najviac zivotov, alebo iba sofera alebo auto seba?
Typicka situacia pre vyriesenie:
Vlavo a vpravo skupina deti po polnej ceste (asi skolsky tabor), ides 90km/h podla predpisov (mimo mesta). Oproti tebe ozraty sofer s autobusom plnym ludi vo velkej rychlosti sa dostava do smyku a krizi cestu. Co spravi autopilot?
|
|
Re: Typicka situacia pre vyriesenie:
Od: awdawd
|
Pridané:
22.7.2016 13:16
prikáže dať vodičovi ruky na volant, aby za to autopilot nemusel brať plnú zodpovednosť :D
|
|
Re: Typicka situacia pre vyriesenie:
Od: not so fast
|
Pridané:
22.7.2016 13:22
daju sa nastavit priority a rozne rozhodujuce faktory, to by mohla riesit aj priamo legislativa. viac ludi ma vyssiu prioritu ako menej ludi, deti pre starsimi, zeny pred muzmi, lahsie zranenia pred tazsimi (podla rychlosti pohybu vozidiel atd) a nejednoznacne kombinacie vyhodnocovat zlucenim vsetkych priorit faktorov a nasledne ist podla nejakych vah, napr jedno dieta = traja dospeli. teda v tvojom pripade ak v autobuse sedi 30 ludi nezistitelneho veku a pohlavia, vedla cesty je 11 deti a riziko vzniku urazov z nehody je u oboch skupin rovnake, tak to autopilot radsej napali do autobusu. je to idealne? to nie, ale taketo situacie sa idealne riesit nedaju, ale autopilot ich bude vdaka bleskovemu zvazovaniu aspon schopni riesit nie nahodne (podla "bozej vole") ale podla nejakych pravidiel na ktorych sa moze aj dohodnut cela spolocnost danej krajiny ako na akceptovatelnejsich nez je ta nahoda alebo vylozene neakceptovatelnych rieseniach. takze tak
|
|
Re: Typicka situacia pre vyriesenie:
Od: Juniper
|
Pridané:
22.7.2016 13:26
Však a toto je to zlo celého umelého systému...
|
|
Re: Typicka situacia pre vyriesenie:
Od: not so fast
|
Pridané:
22.7.2016 13:38
a v com konkretne? ze sa to da exaktne podchytit a ze sa aspon nebudeme musiet spoliehat na nahody?
|
|
Re: Typicka situacia pre vyriesenie:
Od: kartac
|
Pridané:
22.7.2016 13:39
a co ked si autopilot nevsimne biely autobus?
|
|
Re: Typicka situacia pre vyriesenie:
Od: not so fast
|
Pridané:
22.7.2016 13:51
a co ak si ho clovek nevsimne? zakazame vsetky auta? automatizacia cestnej dopravy urcite nebude 100% bezchybna, ale urcite bude bezpecnejsia ako s ludmi co sa hraju na zavodnikov, co maju velke ego, co su unaveni, alebo co sa hraju s mobilom, co su zrovna zamysleny co budu mat na veceru, co maju dioptrie, alebo co sa im da srat a sa ponahlaju na najblizsi zachod, alebo co ich nastval sef a teraz mu v duchu picuju a buchaju po volante, alebo co ziskali vodicak "ustnou skuskou" a nevedia ani len zaparkovat nieto reagovat v kritickych situaciach kde zalezi na kazdej milisekunde..
|
|
Re: Typicka situacia pre vyriesenie:
Od: Juniper
|
Pridané:
22.7.2016 13:56
to by sa dalo jednoducho obmedziť. Nedovoliť elektronicky aby autá jazdili rýchlejšie, ako je predpísané na tom ktorom úseku cesty, to platí aj pre predbiehanie.
Povinné používanie smeroviek, žiadne zhlučňovače výfukových rachotov a podobne.
|
|
Re: Typicka situacia pre vyriesenie:
Od: not so fast
|
Pridané:
22.7.2016 14:05
smerovky su povinne uz teraz, co su to "zhlučňovače výfukových rachotov" neviem, a elektronicke limitovanie rychlosti tie chyby ludskeho faktora o ktorych pisem zasadne tiez neelimunuje, teda pokial sa nebavime o limitovani rychlosti na 30 kmh na vsetkych cestach.. proste ludsky faktor je nieco co je nezlucitelne s bezpecnou dopravou, pretoze je to v doprave najnestabilnejsi a najchybovejsi prvok
|
|
Re: Typicka situacia pre vyriesenie:
Od: Juniper
|
Pridané:
22.7.2016 14:29
Povinné sú, ale sa nepoužívajú!
Aby sa zabránilo zhlučňovaniu výfukov!
Zákaz fajčiť a čítať či telefonovať za volantom sa tiež nijako nedodržuje. Mladé vodičky kľudne v kopci zastavia do protismeru a ani netušia čo to ten protismer je...
|
|
Re: Typicka situacia pre vyriesenie:
Od: Arti Kel
|
Pridané:
22.7.2016 16:56
Myslím, že ľudia s veľkým egom a/alebo agresívni vodiči, jazdiči rallye a/alebo miľovníci manuálu nebudú vyhľadávať automatizované kokotinky.
|
|
Re: Typicka situacia pre vyriesenie:
Od: Arti Kel
|
Pridané:
22.7.2016 16:56
Myslím, že ľudia s veľkým egom a/alebo agresívni vodiči, jazdiči rallye a/alebo miľovníci manuálu nebudú vyhľadávať automatizované kokotinky.
|
|
Re: Typicka situacia pre vyriesenie:
Od: Juniper
|
Pridané:
22.7.2016 17:00
A teda bude viacero typov vodičov na cestách ako doteraz, plus nejaké počítačové magorstvo.
A je o ďalší problém na svete via.
|
|
Re: Typicka situacia pre vyriesenie:
Od: Juniper
|
Pridané:
22.7.2016 13:45
Že sa začneme viac spoliehať na techniku, ako na seba, svoje cítenie, emócie a podobne...
|
|
Re: Typicka situacia pre vyriesenie:
Od: not so fast
|
Pridané:
22.7.2016 13:54
tak to treba vyhodit veskeru techniku co ti uz teraz ulahcuje zivot a vratit sa do jaskyne.. mimochodom stavat svoju zodpovednost na soferovani auta je vazne posetile
|
|
Re: Typicka situacia pre vyriesenie:
Od: Ručná pizdal
|
Pridané:
22.7.2016 17:01
To ale nikto nepovedal, len ty. Stále si môžeš zvoliť svoju hranicu demencie - prestať používať sms-ky a začať trénovať poštové holuby?
|
|
Re: Typicka situacia pre vyriesenie:
Od: somZhrozeny
|
Pridané:
22.7.2016 17:49
to chces byt tak pohodlny a nezodpovedny a namahu a zodpovednost za dorucenie listu odovzdat holubom?
|
|
Re: Typicka situacia pre vyriesenie:
Od: syntaxterrorY
|
Pridané:
24.7.2016 10:40
Holuby list cestou určite neupravia ani neotvoria.
|
|
Re: Typicka situacia pre vyriesenie:
Od: rolh
|
Pridané:
22.7.2016 13:36
Toto by autopilot nevypocital a napisal by ti 1m pred autobusom ze preber riadenie, tak naco nam taky autopilot?
|
|
Re: Typicka situacia pre vyriesenie:
Od: not so fast
|
Pridané:
22.7.2016 13:39
na to si ako prisiel?
|
|
Re: Typicka situacia pre vyriesenie:
Od: stoneage
|
Pridané:
22.7.2016 16:46
Tak ked mam byt cynik tak deti nemaju pre spolocnost taku hodnotu ako dospeli.
|
|
Re: Typicka situacia pre vyriesenie:
Od: Juniper
|
Pridané:
22.7.2016 16:53
Za komančov bol ľudský život ohodnotený na 200.000 korún.
|
|
Re: Typicka situacia pre vyriesenie:
Od: Ručná pizda
|
Pridané:
22.7.2016 17:03
Niektorých z čias komančizmu by som neohodnotil na viac ako 20 korún
|
|
Re: Typicka situacia pre vyriesenie:
Od: McUH
|
Pridané:
22.7.2016 13:54
Autopilot preberie riadenie autobusu.
|
|
Re: Typicka situacia pre vyriesenie:
Od: not so fast
|
Pridané:
22.7.2016 13:55
presne tak, ak by tie 2 auta vedeli komunikovat, vedeli by zabranit nehode spolocne a nakoniec by sa nemuselo stat nic, alebo by minimalizovali skody do takej miery ako by to nezvladol ziadny ludsky vodic
|
|
Re: Typicka situacia pre vyriesenie:
Od: Juniper
|
Pridané:
22.7.2016 13:58
No aj lietadlá majú režim autopilot, ale 2 cudzie lietadlá, ktorým hrozí kolízia sa aj tak zrazia. Ktovie prečo asi, že?
|
|
Re: Typicka situacia pre vyriesenie:
Od: syntaxterrorY
|
Pridané:
22.7.2016 14:01
Lebo sa neprišli poradiť do dsl diskusie a prebrali si riadenie navzájom.
|
|
Re: Typicka situacia pre vyriesenie:
Od: Ručná pizda
|
Pridané:
22.7.2016 17:06
Ja viem že sa silou mocou snažíš pôsobiť vzdelane, ale sú praktické prípady z minulosti kedy vedel aj posledný sedlák čo je správne a korporácie nie a nie si dať povedať. Niekedy ide o hrdosť, niekedy o kokotnosť...
|
|
Re: Typicka situacia pre vyriesenie:
Od: not so fast
|
Pridané:
22.7.2016 14:07
neviem o tom ze by lietadla v sucasnosti mali nejaky kooperativny autonomny system
|
|
Re: Typicka situacia pre vyriesenie:
Od: Deer
|
Pridané:
22.7.2016 15:54
Maju, vola sa TCAS. Nie je to autopilot ale iba protikolizny system. Predrecnik mozno mysli na zrazku dvoch lietadiel kdesy nad Nemeckom. Oboch pilotov TCAS vtedy spravne upozornil na kolizny kurz ale pilot v jednom lietadle sa zle rozhodol a jeho varovanie ignoroval. TCAS v jednom lietadle prikazal klesat, v druhom stupat, v tom druhom ale pilot pocuvol dispecera a zacal klesat tiez.
|
|
Re: Typicka situacia pre vyriesenie:
Od: not so fast
|
Pridané:
22.7.2016 17:52
takze opat chyba ludskeho faktora
|
|
Re: Typicka situacia pre vyriesenie:
Od: poldinko
|
Pridané:
22.7.2016 14:29
autopilo v lietadle je dost jednoduchsi, lebo staci ak sleduje vysku, rychlost, výkon motorov, smer a polohu a v ich závislosti ovláda riadiace prvky (taky autopilot sa zmesti aj do partoerového drona - DJI)
o vyhnutie sa prekážkam sa starajú letecke koridory a pri letiskách "veža"
|
|
tak tak
Od: Guru
|
Pridané:
22.7.2016 16:04
Správne, tiež si to myslím a nesúhlasím so sebou.
|
|
12GB RAM
Od: a777extra
|
Pridané:
22.7.2016 19:45
Hm, kde su casy, ked boli 128MB a 256MB karty, obcas ulet ako 512MB marketingovych a hadali sme sa, ze nejde ani tak o MB ako o to ci je karta 64 alebo 128bitova..
|
|
Re: 12GB RAM
Od: Msniaks
|
Pridané:
22.7.2016 20:58
Tak ako... mne ešte doma šlape GeForce4 MX440 (64MB). V kompe na tlačenie dokumentov. Beží na tom v pohode Q3A, San Andreas na low-všetkom; nič daľšie som neskúšal. Win 7 (bez Aera) tiež išiel, na 512MB RAM, ale pustíš pár softov a system K.O. CPU je 2GHz kaleráb.
|
|
Total Fail
Od: syntaxterrorY
|
Pridané:
22.7.2016 21:16
Hranie Q3A cez wifi je ako tlač cez kábel.
|