neprihlásený Utorok, 23. apríla 2024, dnes má meniny Vojtech
Nemecko požaduje od Tesly, aby prestala používať označenie Autopilot

Značky: samojazdiace technológieTesla Motors / Tesla

DSL.sk, 17.10.2016


Nemecký dopravný úrad KBA spadajúci pod ministerstvo dopravy požaduje od automobilky Tesla, aby prestala označovať samojazdiace funkcie v jej vozidlách termínom Autopilot.

Miniterstvo to po prvotnej informácií novín Bild am Sonntag potvrdilo pre agentúru Reuters.

"Aby sa predišlo nedorozumeniam a nesprávnym očakávaniam spotrebiteľov, požadujeme aby sa v propagácii tohto systému ďalej nepoužíval zavádzajúci termín Autopilot," uvádza sa v liste poslanom úradom automobilke.

Okrem listu automobilke kontaktoval úrad listami aj majiteľov vozidiel Tesla a upozornil ich, že riadenie ich áut vyžaduje stálu pozornosť.

Tesla sa v reakcii pre agentúru bráni a avizuje, že termín Autopilot je štandardným termínom používaným napríklad v letectve po desiatky rokov a že vždy jasne od spotrebiteľov požadovala aby neustále venovali jazde pozornosť.


Ilustrácia senzorov systému pre samostatnú jazdu a ich dosahu, zelenou radar, modrou kamera, žltou sonar (obrázok: Tesla Motors)



Americká automobilka vyrábajúca elektromobily sa dostala pod verejnú kritiku a tlak za masové sprístupnenie samojazdiacich funkcií a spôsob tohto sprístupnenia respektíve propagácie týchto funkcií v letných mesiacoch po tom, ako prišlo v máji k prvej smrteľnej nehode Tesly Model S v režime so zapnutým autopilotom.

Automobilka v reakcii na to uskutočnila v novej verzii firmvéru 8.0 niektoré zmeny, ktoré majú okrem iného viesť k zodpovednejšiemu používaniu samojazdiacich funkcií. Napríklad podľa dostupných informácií po troch ignorovaniach výzvy položiť ruky na volant v priebehu hodiny sa aupilot režim až do najbližšieho odparkovania vozidla deaktivuje. Zároveň samojazdiace funkcie sa začali viac spoliehať na informácie z radaru ako doteraz.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Samsung spustil výrobu takmer 300-vrstvovej flash pamäte
NASA opravila sondu Voyager 1, aktualizovala softvér aby nevyužíval poškodenú pamäť
Telekom má nové programy Swipe pre mladých, aj s neobmedzenými dátami
Dánsko chce vybudovať minimálne 6 GW veterných elektrární, v mori
Dnes pribudne ďalší vysielač digitálneho rádia
Skylink zvažuje sprístupnenie Live TV pre Linux s nižším rozlíšením
Qualcomm uvedie nový CPU pre notebooky v stredu, bude mať aj nižšiu verziu
Android prešiel na lepší SW dekóder AV1, umožní prehrávať AV1 videá na viac smartfónoch
Odmena za ťažbu Bitcoinov klesla na polovicu
NASA otestuje nový vesmírny pohon v podobe solárnej plachty


Diskusia:
                               
 

Zaujimave, Tesla ten system ani autopilotom nenazyva a dokonca od toho odraza, takze co ma prestat pouzivat? Nemci su uplne mimo a to uz par rokov. Ohrozuju Europu svojou blbostou.
Odpovedať Známka: -6.3 Hodnotiť:
 

Spadol si na hlavičku?

"Tesla sa v reakcii pre agentúru bráni a avizuje, že termín Autopilot je štandardným termínom používaným napríklad v letectve po desiatky rokov a že vždy jasne od spotrebiteľov požadovala aby neustále venovali jazde pozornosť. "
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Preco?

Clanok zo zaciatku decembra minuleho roka:

"Šéf automobilky Tesla Elon Musk priznal, že dať novému asistenčnému systému názov Autopilot, bola chyba. Ľudia od neho totiž očakávajú zázraky. A to môže byť nebezpečné."

Tesla teda sama uznala, ze ten pojem je nepresny a zavadzajuci pred 11-timi mesiacmi. Ten system oficialne nazyva Autosteer. Autopilot je iba marketingovy nazov, ktory radi pouzivaju hlavne novinari. Im to treba zakazat.
Odpovedať Známka: 5.5 Hodnotiť:
 

Tak ja im to od teraz zakazujem.
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

Ľudia sú citlivé stroje.

.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Pôvodným vyjadrením je primárne rozporované používanie v spojitosti s funkciou, jeden zo základných pilierov ktorej absenciou bijektívnosti spôsob distribúcie aktualizácií principiálne popiera.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

odkedy novinari tvoria stranky tesly?

https://www.tesla.com/models

celkovo 7x sa len na tej stranke pise o autopilot-ovi

tesla ten termi normalne pouziva aj pri propagacii

darmo potom v manualy na strane 157 v 3 odstavci napisu co konkretne pod tym autopilotom myslia a ake ma obmedzenia. kolko ludi cita manualy?
jednoducho z reklamy maju vsugerovene, ze to ma autopilota a podla toho aj pouzivaju
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

a čo sa píše také dôležité po 157. stranu, autopilot je na konci, alebo má ten manuál 500 strán?. Spotrebiteľ nemusí byť vysoko kvalifikovaný vedec, aby sa povozil v aute, ktoré by dokonca malo šoférovať aj bez neho
Odpovedať Hodnotiť:
 

Autopilota máš na ich stránke spomínaného všade. Tak aké nepoužívajú?
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Tesla ma problem hlavne v tom, ze ho autopilotom nazvala predtym a teraz uz nikto nebude pouzivat pojem autosteer, lebo autopilot je viac sexy. Nemecky sud s tym vobec nic neurobi. Proste sa to nazyva autopilot aj ked sa to tak v aute a myslim ze ani v ani v manualy nie je nikde spomenute. Vela ludi z tesly uz nerado tento pojem pouziva ale bohuzial ine meno uz nikto nepozna. Ako pisem, najskor to treba zakazat pouzivat novinarom a beznym ludom.
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

samozrejme, ze ten novy termin nebude nikto pouzivat ked ho nepouziva ani samatna tesla
co je v manualy je nepodstatne, lebo tie nikdo dopodrobna citat nebude. podstatne je to ako to samotna tesla prezentuje a ona to prezentuje este stale ako autopilot

ked si das vyhladat autopilot na stranke tesla.com tak google najde 17000 stranok kde sa toto slovo nachadza
pri autosteer ich najde len 1400

a ani autosteer nieje najlepsie oznacenie
preco to nemozu normalne nazyvat nejakymi asistencnymi, bezpecnostnymi, alebo pomocnymi sluzbami
preco za kazdu cenu musia tomu hladat sexy jednoslovny nazov, ktory v konecnom dosledku aj tak nebude zodpovedat tomu, co tie systemy robia a vedia
Odpovedať Hodnotiť:
 

Napríklad podľa dostupných informácií po troch ignorovaniach výzvy položiť ruky na volant v priebehu hodiny sa aupilot režim až do najbližšieho odparkovania vozidla deaktivuje.

Počkať, to akože keď zaspím, tak sa ten autopilot deaktivuje?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Aby ti dal raz a navzdy priucku ze za volantom nemas chrapat
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

Režim ako v elektrickom rušni.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

*šušni
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tiez ma(i) toto presne napadlo, zaspaty vodic, deaktivovany "autopilot", dialnica, kamion...
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Ano, ale urobi to inteligentne. Najprv kratko pipne, potom dlhsie pipne, potom zacne pipat non-stop nahlas ako blaznivy, a nakoniec (za staleho pipania) zapne 4 smerovky a postupne zacne spomalovat az uplne zastavi. Zaroven je tato udalost nahlasena na dispecing Tesly spolu s polohou vozidla.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ale odparkuje sa do odstavneho pruhu, nie?
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Rovno na odpocivadlo a objedna ti kavu.
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

to moze fungovat v madarsku... u nas vela odpocivadiel nie je
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

pekne ta odstavi na trase BA - TT v pavom odstavnom nech si odychnes :-D :-D
Odpovedať Hodnotiť:
 

samozrejme v pravom pruhu :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

hej, a preto je dolezite nemat nastavenu krajinu Britaniu aby ta neodparkovalo do laveho pruhu
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

myslím, že ani u nás, najmä z Trnavy do Blavy
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Čo urobí autopilot ak nejaký blázon sexuje za volantom? Začne pípať? Nahlási polohu? Dispečink?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

A vzdy ked zmenite polohu, nahlasi to znova. Len to musi byt cosi standardne z kamasutry. :-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

myslíš napríklad 69?
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

a nemcom nevadi, ze by mohol niekto ocakavat od AUTO-MOBIL ze bude samo-jazdit ? auto-pilot v lietadle tiez nezanmena ze lietadlo vie samo vzlietnut, letiet a pristat.
Odpovedať Známka: 0.6 Hodnotiť:
 

znamena to presne to, ze vie automaticky pristat, vzlietnut aj letiet. Snad si nemyslis ze pilot vykonava pristavaci manever :D :D :D
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

ano, presne tak
akurat myslím, že prípade neštandartných poveternostných podmienok, nepriaznivého počasia pilot zasahuje, koriguje autopilota

a stavil by som sa že niektorý piloti stále pristavaju a vzlietajú manuálne (tréning a skúsenosti)
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Len tak mimochodom. Drvivu vacsinu tj 98 % pristati mame manualne. Autoland sa pouziva hlavne v nizkej az nulovej viditelnosti a niekedy na overenie jeho funkcie.Cize take kecy, ze sa pouziva vzdy si nechaj pre seba.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

je nejaky dovod, preco sa to na pristavanie nepouziva?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

zvykne totiz pristat sam, bez lietadla :D
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A lietadlo samo vzlietnut nevie. Neviem si zivo predstavit ako by to fungovalo.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

a co tie, co miesto pre pilota ani nemaju?
ty keket^22

Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

auto-pilot v lietadle presne nezanmena ze lietadlo vie samo vzlietnut, letiet a pristat

pri bezproblémových letoch je pilot prítomný len kvoli komunikácii s vežou a kontrole/dohladu
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Pozorne som si precital obidve vety a myslim si, ze si vzajomne odporuju.
Este jedna informacia. Nepoznam lietadlo s funkciou "auto take off" ale rad sa dam poucit.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

v tej prvej vete nemal byt zapor, som zrana vselico popil a a takto to vyzera

z leteckej stranky http://aviation.stackexchange.com/: CAT II equipped aircraft can land under autopilot and CAT III equipped aircraft can land and roll out under autopilot

takze dokazu, ale dalej tam pisali ze sa to robi rucne, lebo kazde letisko, situácia je odlisna a je to jednoduchsie (najma lietadlo sa nevie riadit instrukciami z veze)
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Lenže pilotský výcvik zahŕňa i overenie schopnosti chápania fungovania autopilota a jeho absolvovanie možnosť individuálnych úprav chovania a výcvik vodičov vyžaduje iba akceptáciu možnosti prítomnosti záhadnej čiernej skrinky, stanovujúc tým rôzne urovne ochoty prijímania zodpovednosti.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

To mi pripomína, že súčasťou "výcviku vodiča" je časť "údržba automobilu". Absolvujú to všetci.

AJ ŽENY. ÁNO, AJ ŽENY.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

no, dnes sa to zúžilo iba na leštenie zrkadiel
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vysvetlím pre tých, ktorí nepochopili.

A: (Autopilot) vie automaticky pristat, vzlietnut aj letiet ...
B: Presne tak

C: Nevie vzlietnut

B: Ále vie, citujem zo stránky: Autopilot vie pristáť alebo vo verzii deluxe vie pristáť a odjebať sa z dráhy dopiče.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Este raz, hovorime o "take off", teda o vzlietnuti. Ake liedadlo ma autopilot s funkciou "take off"? Drony prosim vypustit z moznej databazy odpovedi.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

To nie je možné, nakoľko komisia EU ešte nevydala oficiálne nariadenie kam.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

no nemci by tomu urcite vymysleli nejaky lepsi nazov, nieco ako fastselbstbetriebenenautomitgelegentlichenEingriff
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Je uplne jedno ako sa to bude volat, ked je raz niekto jebn*ty tak ta zmena nazvu nepomoze. Aj keby ste nozik premenovali na pernicek tak vam vrah kludne polozi 10 pernickov na oblicku.

Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

autopilot v Tesle je asi taky, ako ked si kupis tlaciaren s duplexom a potom by si musel po vytlaceni strany A rucne otocit papier a vlozit ho spet do podavaca ;) Ak musis sledovat cestu rovnako ako bez autopilota, tak to kuwa nieje autopilot!!!!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

a čo tak dotiahnuť autopilota na úroveň, aby si to pomenovanie zaslúžil
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Presne tak. Urobiť z Tesly auto nemusí byť zlý ťah.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár