neprihlásený Sobota, 20. apríla 2024, dnes má meniny Marcel
Štát významne prispeje na kúpu elektromobilu alebo hybridu

Značky: elektromobilySlovensko

DSL.sk, 10.11.2016


Slovenský štát finančne prispeje svojim občanom, firmám ale aj samospráve na kúpu elektromobilov a hybridov.

Dnes to oznámilo Ministerstvo hospodárstva SR, pričom na projekt sa vyčlenilo viac ako 5.2 miliónov eur z peňazí Recyklačného fondu a prostriedkov Zväzu automobilového priemyslu SR.

Na nový elektromobil bude príspevok 5 000 eur, na hybrid 3 000 eur. Podmienkou príspevku na hybrid je, aby išlo o plug-in hybrid teda hybrid nabíjaný z elektrickej siete a nie iba regeneračným brzdením.

Ministerstvo tiež avizuje, že musí isť o vozidlá predávané na Slovensku. Konkrétne musí mať výrobca na Slovensku autorizovaného zástupcu podľa podmienok autorizácie ministerstva dopravy.

Príspevok platí pre osobné vozidlá, kategóriu M1, a malé nákladné vozidlá do 3.5 ton, kategóriu N1.

Na podporu má samozrejme nárok každý model, ktorý spĺňa uvedené podmienky.

Podpora vstúpi do platnosti zajtra 11. novembra a využiť ju bude možné do konca roka 2017 alebo do vyčerpania prostriedkov. Tie stačia na podporu kúpy 1 040 až 1733 vozidiel podľa podielu elektromobilov a hybridov.


Ilustračné foto, dostupný elektromobil Chevrolet Bolt EV model 2017 s dlhým dojazdom, ktorý bude v Európe predávaný ako Open Ampera-e, kliknite pre zväčšenie (foto: General Motors)



V súčasnosti podľa informácií ministra hospodárstva Petra Žigu jazdí na Slovensku len cca 250 elektromobilov a 600 hybridov.

Nový príspevok nebude vyplatený naraz. Aby sa predišlo následnému okamžitému predaju, časť bude vyplatená pri kúpe a časť počas nasledujúcich dvoch rokov. Konkrétne pri elektromobiloch bude po registrácii vyplatených 2 tisíc eur, po prvom roku 1.5 tisíc a po druhom zvyšných 1.5 tisíc eur. U hybridov to bude pri registrácii tisíc eur a následne po prvom a druhom roku tiež tisíc eur.

Informácie o príspevku majú mať už v súčasnosti autorizovaní predajcovia vozidiel. Po zaregistrovaní zakúpeného vozidla vlastník uzatvorí zmluvu so Zväzom automobilového priemyslu, ktorý mu bude príspevok vyplácať.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Odmena za ťažbu Bitcoinov klesla na polovicu
NASA otestuje nový vesmírny pohon v podobe solárnej plachty
V najbližších dňoch bude spustený nový vysielač digitálneho rádia
Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia


Diskusia:
                               
 

OK, ako sa da najst zoznam modelov ktore su dotovane?
Odpovedať Známka: 3.1 Hodnotiť:
 

Hadam šecky nui?
Odpovedať Známka: 1.6 Hodnotiť:
 

tak si kupim z ciny elektroauto za 3000 a 2000 na tom este zarobim.. a kupim si jedno kazdy mesiac a nemusim uz chodit ani do prace
Odpovedať Známka: -6.6 Hodnotiť:
 

Kšeft ti padol:
"Ministerstvo tiež avizuje, že musí isť o vozidlá predávané na Slovensku. Konkrétne musí mať výrobca na Slovensku autorizovaného zástupcu podľa podmienok autorizácie ministerstva dopravy. "
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

nespravodlivy svet..
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

to sa oplati, elektromibil Golf za 35 tisic, dotacia bude 5 takze ho budem mat za 30 s dojazdom 150 km
Ze by som si radsej kupil passata 2TDI? za 30tis?
Odpovedať Známka: 1.9 Hodnotiť:
 

vela stastia s 2tdi passatom za 30k. prakticky social.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ale no za tridsaťtisíc možno bude mať už aj sedačky
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ano lebo golf bude vo full vybave ze?
napr. cena aktualna passat highline - 31 550 € a to je cenikova cena, a z toho dokazes zjednat este minimalne 10%

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

btw k tym tvojim sedackam...
highline ma vo vybave
Top-Komfortné predné sedadlá, poťah sedadiel v kombinácii Alcantara / koža "Vienna" - stredový pás sedadla a operadla "Alcantara", vonkajšie časti sedadla a operadla
"Vienna", výplne dverí a lakťová opierka v imitácii kože

traged najpr si nieco nastuduj a potom tu delaj trapka

Odpovedať Známka: 0.5 Hodnotiť:
 

Pre znečistenie zomrie viac ľudí ako pri dopravných nehodách.

AKCIA
Dnes kupiš naftový motor za 30000+ a za 5 rokov ho predáš za 1200eur lebo ho už nikto nebude chcieť.
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

pokial bude cena nafty lacnejsia a spotreba dizlakov nizsia ako benzinakov, tak nic take ako: ho uz nikto nebude chciet, nema sancu.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Zákaz vjazdu do centra miest s rakovinotvornym motorom.
Ekologická daň za každý kilometer.
O 5rokov budú samojazdiace autá bežné.

Takže tvoj naftovy kotol nebude chcieť nikto kúpiť.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Rozpravaj starej materi, aktualny konfigurator 2tdi passat 110kW s automatom len zacina na 31k v comfort line bez priplatkovej vybavy. Ak to chces bez automatu, tak si s par zakladnymi prvkami vybavy v zakladnej cene. A nie este highline.
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Neviem aky konfigurator pozeras:

Passat Highline 2.0 TDI 6G BMT · Diesel · 6-stupňová - 110 kW - 31 550
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Vsak to pisem vyssie, highline zacina od 31550 ale v manuali, nie v automate. Ak chces automat tak comfortline na 31020. A stale si si este neskrtol v priplatkovej vybave a ani farbu nezmenil.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

S automatom si zacal az ty, nikto pred tebou ho nespomenul. Je to osobna preferencia a nie kazdy chce automat.

Ja mam opacny problem, vacsina aut co ma zaujima su stvorkolky a tam zacina manual miznut. Ked dosluzi to auticko, co mam, nebude uz velky vyber :(

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

U EV a hybridov automat nie je osobna preferencia, ale jedina volba (prius, auris - eCVT, VW - DSG, tesla a viac som nestudoval tak mozno trepem). Tak treba porovnavat hybridy a EV s klasikou len s automatom, nie ze sa ucelovo porovnava cena passata s manualom voci hybridu s automatom. Porovnavat porovnatelne.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Ciste EV nemaju prevodovku ziadnu, pretoze ju nepotrebuju. Elektromotor ma na rozdiel od spalovacieho dostatocny krutak, aby sa rozbehol na pevnom prevode a zaroven bol efektivny aj po rozbehnuti (spomen si na trolejbusy ;) ).

Preto rovnako nema zmysel porovnavat ju s autami, ktore maju automat.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

vyborne, tak mozme EV porovnavat s trolejbusmi...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

si kokot alebo ano?
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

sice mimo temu, ale snad potesi niekoho - DIRT 3 COMPLET EDITION zdarma omedzeny cas, tak berte
http://ix.sk/FG23P
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Ako radsej Dirt Rally uz, v tej 3 je malo rally a vela gymkhany a rallycrossu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale no za tridsaťtisíc možno bude mať už aj sedačky
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vsetky okrem Tesly, podla tlacovky.
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

to byl taky účel, musí se podporovat hlavně ropní teroristé, co prodávají směšné parodie na EV, ne skuteční výrobci EV (pouze Tesla), co mají dostatečný dojezd
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

preco okrem tesly???
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zrejme nemá v SR oficiálne zastúpenie, keď aj najbližší servis je vo Viedni.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

dik
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Slovenský importér si prihodí na cenu +7000Eur
Takže sa to oplatí doviesť bez dotácie.
Dotácie sú podvod, klamstvo, čisté zlo.

Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Cisto elektricke: BMW i3, Citroen C-Zero, Kia Soul EV, Mercedes B electric drive, Nissan Leaf, VW e-Golf, VW e-Up!,...
Hybridy: BMW i3, BMW i8, Kia Optima PHEV, Mercedes S500e, Mitsubishi Outlander PHEV, Toyota Auris Plug-in Hybrid, VW Golf GTE, VW Passat GTE...
Je toho dost, nechce sa mi to za teba hladat a vypisovat, ruky mas aj ty, google tiez.
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

auris nie je plug in hybrid. Minimalne nie na slovensku. Iba prius je plugin a stoji ludovych 36000. S dotaciou 33000.
A neviem ale asi to bude aj najlacnejsi plugin hybrid.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

pravdu mas, tym Aurisom som myslel Prius
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Konfigurator S500e zrovna hadze nejaky error, takze ten zoznam moznosti prilis aktualny nie je.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Co ma nejaky error spolocne s aktualnostou zoznamu?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nuz, pokial nejaky ekologocki aktivisti deklaruju podporu a kladu podmienky, v prvom rade maju nutne podmienky realizacie zabezpecit na svojej strane a nie ze hned prva ponukana volba vedie... na pomerne znamy skracovac. To si rovno mozu hned vedla strcit cely zoznam, kym to opat skusim.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

U FOKIN W0T M8?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Aký ekologickí aktivisti deklarujú podporu a kladú podmienky?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ja ich osobne zlozky nemam.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

nemas toho viac..
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

syntax kasli na nich asi maju bohatych rodicov =;o)
Odpovedať Hodnotiť:
 

auto musí mať oficiálneho dealera na slovensku. takže nissan, hyunday (predplatiť, sú na lodi, dovezú v decembri), kia.
tie správy sú zmätočné, jedná sa o čisté elektromobily, bez "predlžovača dojazdu" a hybridy sa delia o "plug" (dobíja AJ zo zásuvky) a "NEplug, (nedá sa dobíjaž zo zásuvky)
Odpovedať Hodnotiť:
 

v cesku kupis rovnaky model lacnejsie aj bez prispevku
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Uz volaky ten cas rozmyslam nad kupou elektromobilu pre manzelku ktora hlavne jazdi do prace a pre maleho do skoly. A tato dotacia aj ked nie velka ma presvedcila. Idem do toho
Odpovedať Známka: -0.3 Hodnotiť:
 

Hneď po byrokratoch si na poradovníku.
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

Najde sa plugin hybrid do 20 000?
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Nestaci ti cisty elektromobil do 20 tisic?
http://dopice.sk/iz3
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Ten nema na SR distributora, kedze to nepredava Dacia ale Prime Motors. Takze z toho nic.
Odpovedať Hodnotiť:
 

zd-sr. sk/ modely
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

To vyzera velmi zaujimavo. Vdaka za link.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

to predsa nieje auto :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

modely s končiacou 5r zárukou na 80% batérie, bez tepelného nčerpadla, ... https://www.autobazar.eu/sk/
nisan - leaf
Odpovedať Hodnotiť:
 

A bude jej stacit dojazd ? Staci ze zakuri, nech jej a nedajboze synovi nie je zima ... a clovek je rad ak to ma aspon polovicu dojazd, co ma auto v papieroch.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Moc tomu neverim, ze bude ten statny prispevok nejak realne pristupny a cesta k nemu nebude zahatana brutalnou byrokraciou, alebo inymi nevyhodami, kedze by tak statu utekali peniaze hned 2 krat - za prispevok a aj za dane z PHM. jedine ze by zdvihol dan na elektrinu alebo baterie;)
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

1500 aut je nic a dobre to vyzera na eu homozhromazdeniach ze sme eko narod.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Nuz aj Slovensko podpisalo parizsku dohodu, tak daco robit musime.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

staci nam zavriet jednu uholnu banu a uspech je ovela vacsi aj lacnejsi
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Realny je, ale kto da uz za pluginhybrid 33000 tak 36 ho nezabije, to iste emobily.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Peniaze im neutekaju, prispeju 5 mil. na kupu aut na slovensku a 50mil dostanu z europeskej unie ze to zaviedli.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

peniaze utecu ked nas eu zazaluje za podmienku lokalneho predajcu a bude chciet 50 naspat
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Mozno by pomohlo brat do uvahy rozdiel voci nakladom na stavbu precerpavacej vodnej elektrarne v porovnani s nevyhnutnou kompenzaciou jaloveho vykonu rozvodnej siete.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Napriklad ja by som, s vynimkou platinovej kreditky, za poskytnutie bezplatneho pouzivania takeho vozidla mozno ani moc neziadal.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Takze ta tesla, čo stojí 50 bude po novom roku stat 55?
Odpovedať Známka: 5.5 Hodnotiť:
 

Nie.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

na Teslu sa príspevok vzťahovať nebude, zatiaľ nemá oficiálneho predajcu na SK
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Akoze nie.. ved Tesla Piestany u nas funguje dlhe roky
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

čo by nie? http://www.tesla.sk/sk/
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

to je právě ono, všichni krom Tesly zdraží, navíc Tesla záměrně není zahrnuta, protože jde skutečný EV s ne směšným dojezdem
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Ilustračné foto, dostupný elektromobil Chevrolet Bolt EV model 2017 s dlhým dojazdom, ktorý bude v Európe predávaný ako Open Ampera-e, kliknite pre zväčšenie (foto: General Motors)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

akonahle tesla zrusila program nabijacich stanic zdarma, cele to stratilo vyznam.
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

tesla nie je charita, bol to len marketingovy tah.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Keď si do BMW musíš kúpiť benzín za vlastné, tak jeho kúpa tiež nemá význam? Zvláštna logika toto.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

nj, lenze tankovanie BMW netrva hodinu
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nj, lenze nie je ziadny dovod, preco by nemohlo aj viac.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Lenže každý teslák sa oháňa práve tým že má "tankovanie" zadarmo. Nech sa snažia akokoľvek tak zatiaľ auto do ktorého sa leje D/B prípadne LPG je pre bežného Slováka výhodnejšia kúpa ako kúpiť si hoc aj dotovaný e-mobil.
Odpovedať Hodnotiť:
 

svine, zase si nasli nieco ako oblbnut ludi, dame vam akciu na hybridy ale nastavime take podmienky ze take auto u nas nekupite... no LOL,momentalne sa to vztahuje na dva modely, prius a volvo, ktore stoja takmer 40tis €... ked hybrid, tak hybrid, nech to daju na vsetky a hned zajtra si pojdem kupit yaris hybrid
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Dva modely? Slovami klasika by som sa ta spytal: A co si slepy, ty kokod?
Tych aut je kopec, lacne pochopitelne nie je ziadne.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

nie je ich vela. Dotacia je iba na plug-in hybrid. cena +40k
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Vyssie som vypisoval zoznam, prakticky kazda normalna znacka ma v ponuke aspon jeden plug-in hybrid alebo elektromobil.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Sa dosť bojím, že si človek kúpi auto s vedomím, že dostane dotáciu a potom ho štát pošle do hája, lebo nesplní nejakú podmienku o ktorej sa nikde nepíše.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nechapem preco sa dotacie tykaju hybridy? V com su ekologicke. Este keby tak plugin hybridy, tak sa to da pochopit ale inak je to zbytocnost. Ta dotacia mala prist tak o dva roky a mala byt iba na ciste EV. O dva roky koli ponuke EV s realnym dojazdom nad 300km a konkurencii. Teraz sa daju objednat iba drahe Tesly S a X a Bolt. Ostatne su len tzv. EV hracky pre nadsencov a odporucam nekupovat a nepodporovat take EV nezmysli s dojazdom ledva 150km pri spravnom vetre a bez klimy.

Zasa dalsi dokaz, ze uradnici nerozmyslaju.
Odpovedať Známka: -7.6 Hodnotiť:
 

Ze si ty ten clanok neprecital?
"Podmienkou príspevku na hybrid je, aby išlo o plug-in hybrid teda hybrid nabíjaný z elektrickej siete a nie iba regeneračným brzdením."
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nie, neprecital ale potom je blby nadpis clanku. V kazdom pripade ani PHEV nie je dobry napad dotovat. Jeho dojazd v EV mode je obmedzeny a casto krat nepresahuje 40km. Cize velke mnozstvo ludi to bude pouzivat aj ako spalovak. Navyse je tu problem uz vyssia hmotnost a komplikovanejsia konstrukcia kedze auto ma duplicitny pohon. Okrem toho, aky taky zmysel by PHEV mal vtedy, keby sa dalo vynutit pouzivanie EV modu v mestach aby neotravovali ovzdusie ludom.

V kazdom pripade je to z mojho pohladu stale zbytocne a nevhodne vynalozenie penazi. Prachy mali byt vynalozene na podporu cistych EV s realnym dojazdom 300+km inak sa tu v tejto spirale polorieseni budeme krutit dalsiu dekadu aj ked automobilky budu isto spokojne, ze nemusia privela investovat a ludia im budu calovat aj cez dotacie.

PS: Kazdy hybrid sa da premenit na plugin. Staci pripojit nabijacku. Nepise sa tam nikde o min. dojazde v EV mode. Kto prvy spravi taketo vylepsenie do svojich aut?
Odpovedať Známka: -5.5 Hodnotiť:
 

Typicky nazor cloveka co vie z praxe prd. V prvom rade plug in hybrid je len ofajc na papierovu spotrebu a tym nizke dane na zapade. 90% ich nocuje v meste kde ich aj tak nik nenabija a funguju ako klasicky hybrid. Na com by nebolo nic zle, keby neboli umelo zvyhodnene.
Na beznom hybride napriklad od Toyoty si vies nastavit EV mod. Okrem toho aj bez toho ides meste viac ako 50% bez spalovaku. V zapche sa spalovak nezapne aj 15 minut. A v meste pokial vyuzivas rekuperacne brzdenie nemas problem jazdit za 4. Bez toho aby si z vyfuku vyklepaval sadze. Preto mi pride chore, ze klasicke hybridy ktore by sa vedeli aspon trochu presadit(nie je to luxusny tovar) nie su nijak zvyhodnene, ale dechtaky profituju z nizsej dane na palivo.
EV by boli fajn, ale nie pri sucasnom stave techniky a zmenu neocakavam za dva roky, to este potrva.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

A vies ze v toyote mozes ist na EV mod asi tak 2km? To ti ako pomoze v meste a hlavne velkom, kde potrebujes prekonat vzdialenost 20km a viac ked ides z periferie?

"Okrem toho aj bez toho ides meste viac ako 50% bez spalovaku"
To je uplny NEZMYSEL, pokial nejdes s autom do vedlajsieho obchodu.

"nemas problem jazdit za 4. Bez toho aby si z vyfuku vyklepaval sadze."
Hmm takze pri 4 litroch uz nebudem mat sadze? To je novinka, ved ty si vynasiel lepsie riesenie nez DPF filtre. Staci znizit spotrebu na 4l/100km.

Klasicke hybridy su nezmysel a preto sa nepresadzuju a nebudu ani dotovane, co je len dobre. Sadni si do PHEV a uvidis ten rozdiel.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tvoj komentar dokázal co som z napisal. Ze vies z praxe prd. Mame na firme hybrid a viem kolko prejde na EV, viem ako rychlo dokaze natlacit baterie na dalsi km. Ty vies tak citat letaky. Skus sa poriet na reakcie v DPF a zistis, ze to nie je ziadne terno. Okre toho prelezu aj sadze len v mensom mnozstve. Zato benzinak bez priamaho vstreku a z nizsim kompresnym pomerom na strane stlacania nepotrebuje DPF a sadze z neho nelezu. O v sucasnosti casto prieperanych NOx ani nehovorim.
Ale ked citam tieto riadky tak je jase kto volil sucasnych borcov co zvyhodnuju naftu(nizsou spotrebnou danou), lebo ved ma DPF. A klasicky hybrid, ktory sa uz osvecil realnom prevadzkou aj v krajinach bez dotacii je zly a zvyhodnovat ho je predsa blbst.
Odpovedať Hodnotiť:
 

pokracovanie:

Co sa tyka nabijania, to je problem ale nie neriesitelny. Nabijaci stojan je velmi lacna zalezitost. Navyse sa da pouzit aj rychlonabijanie. Problem len je ze PHEV maju dojazd tazko cez 40km cize nic a preto TIEZ NIE SU RIESENIM. Mozno este tak opel ampera s dojazdom 60km a tusim mala byt aj verzia s dojazdom este vyssim (tusim az 100km ale to nemam overene). Pri takom malom dojazde sa ti neoplati pouzivat rychlonabijanie co sa oplati prave pri cistom EV s dojazdom 300+km.

Ciste EV uz ma vsetky potrebne technologie len ich vyroba je marginalna a preto su drahe. Termin dva roky spominam koli konkurencii. Teraz u mame Bolta, o rok bude Tesla model 3 a na dalsie roky sa chysta aj novy Leaf. To su uz EV co stoja za to a budu stacit 95% ludom. Lepsie by bolo keby sa tieto dotacie naakumulovali a pouzili o tie dva roky a idealne celoeuropsky, lebo by sa urcite pridal aj VW a ostatny.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ano ty, ze vsetci zacnu produkovat EV na sucasnych technolgiach, drahe kovy potrebne pre baterie zacnu klesat na cene. No to by normalneho coveka nenapadlo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

aj cisto EV auto je vacsia zataz na prostrednie ako klasicky spalovak ... podla mna je to cista hipstercina, dotovana statom.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

To by ma zaujimalo preco si dostal tolko minusiek... Jedina "vyhoda" sucasnych baterkovych elektromobilov je to ze neznecistuju priamo prostredie v ktorom sa pohybuju, to ze znecistenie z fosilnych elektrarni ktore dodavaju nezanedbatelnu cast energie do energetickej siete je snad horsie ako to z vyfukov benzinovych aut a to ako sa zatazuje prostredie tazbou surovin potrebnych na vyrobu akumulatorov je uz potom druha vec, ktoru ekohipsteristi akosi prehliadaju.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

vyrobit litiovu baterku tiez nie je jednoduche kedze litium sa vacsinou v prirode nachadza iba v stopovych mnozstvach
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

blbosť...treba ho vybrať z termonukleárnej bomby...tam sú ho mrte
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hmm,prichádza doba hybridov..Len taký podnet k zamysleniu sa,viete detičky,že v akom prostredí vznikajú hybridy?No predsa v zlom,nehostinnom prostredí.Vivat 2017 :) Bude to len dočasné a neskôr prevládnu elektrické autá,benzín,nafta,atď zostane len ako kuriozita s poriadne vysokou daňou za ich emisie.Nebojte sa,bohatí si svoje hračky ustrážia a plebs dostane fungel nové :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

80% elektriny vo svete sa vyrába spaľovaním uhlia.. jedna takáto elektráreň vyrobí za hodinu toľko emisií asi ako 100 priemerných áut na spaľovací motor za celý svoj životný cyklus
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

podla wiki z 2008 iba 41% je uhlie. Dalsi taraj
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Wiki-picoviny. Neber to tak, ze co precitas na wiki je prave, spravne, ultra cool! Casto prave naopak. Aj tam casto pisu clanky vsakovaki trollovia ktori cisla opisuju z denniku Novy Cas pre Zeny.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Na Slovensku sa vyraba z uhlia len cca 10% elektriny, jedina uholna elektraren na SK - Novaky na instalovany elektricky vykon uz len 266MW
Odpovedať Hodnotiť:
 

A rafinerky na spracovanie ropy pouzivaju gumove medvediky ? Jedna rafinerka ma spotrebu elektriny ako dva mensie mesta.....tu je vasa ekeologickost fosílnych paliv
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Možné to samozrejme je. Zelený vraj vydávajú najviac energie spomedzi všetkých farebných variánt macíkov. Žltý sú naopak úplne na kokot.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Väčšina áut je na objednávku, ale podľa článku sa zmluva uzatvorí po registrácií vozidla. Takže objednám auto, zaplatím zálohu, čakám pár mesiacov a potom mi povedia, že sú dotácie vyčerpané a zaplať plnú cenu ?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Presne tak a daň za to zaplatíš tak či tak! :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Možno by sa k tomu dal urobiť nejaký eRegistračný systém nakódený za hodinu za cca smiešnych 2 milióny euro.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To sa vzťahuje len na nové autá, alebo aj na veterány?

http://dopice.sk/iz6
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dávam plus za zmysel pre humor :) Áno,len na nové,totižto staré majú zlé,zlé olovené batérie :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Presne tak, majú tie "bakané" recyklovateľné batérie :(
Na rozdiel od tých "nezávadných" lítiových v nových autách.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

fuha, tak o tom som fakt netusil a ze to dokonca realne pouzivali.. :) len by ma zaujimalo akou rychlostou priemerne jazdili, aky bol maximalny dojazd, ako dlho sa to nabijalo..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Veru, to by aj mňa zaujímalo. Asi 3 dni nabíjaš a 1 hodinu jazdíš 10 km/h.

A tú dobovú nabíjaciu stanicu by som chcel domov ako taký vintage vešiak na kabáty :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

vedeli ste, ze UZ AZ rumunsko davno ma 6000 eur prispevok na EV?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dotácie od štátu dopadnú ako aj dotácie hypoték pre mladých (do 35 rokov). Akú dotáciu dá štát, o to bude produkt drahší a teda dotácia pôjde v konečnom výsledku predajcovi.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ked je uz prispevok na auta mal by byt aj na e-bicykle ;-)
Pre stat ovela prospesnejsie s potencionalom vyriesit dopravne zapchy..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to musi byt riadny blazon, co kupi bike na motor, ktory sa vypne ked neslapes. DPC ved nato som si kupil bike na motor aby som nemusel slapat!! Ked ktomu pridas 250W... vsetko zle.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

tak si nepochopil zmysel elektrobiku. Ak nechces slapat, mas si kupit motorku - na to potrebujes aj prislusne osvedcenie. Elektrobike ti ma len pomahat pri slapani, aby sa ti slapalo lahko napriklad do kopca, popripade je vhodnejsi pre starsich ludi, co sa potrebuju premiestnovat a robia to najradsej bikom alebo aj pri beznom bicyklovani pre masu, ktora nevnima bike ako sport nastroj. A este par specifickych pouziti, ale nemal nikdy nahradit motorku.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

su take kolobezky (nie uplne kolobezky) ktore vyzeraju ako mensi bike a netreba pedalovat
Odpovedať Hodnotiť:
 

yo to som si chcel kupit a mozno este kupim. Kolobezka so sedackou, len to stoji 600€ abo tak dako, to mozem autom chodit radsej 15 rokov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

prispevok pre bohatych v peknom sate
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Tankovanie vodika je pohodlnejšie ako nabíjanie batérie. Týmto smerom by sa mali zamerať automobilky.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Hindenburg odporuca ...
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

tu vo viedni typek kupil 10 kusov tesla S na taxisluzbu, kus by stal 100.000, dostal na kazde 25.000 dotaciu od statu a este picoval, ze v holandsku je dotacia 50%... co k tomu dodat.... slovenskooooooo
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Sme v Slovenskom state alebo Slovenskej Republike? Trocha ma to zarazilo hned na zaciatku clanku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

V Slovenskej federácii vlastníkov spoločenstiev
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár