neprihlásený Štvrtok, 25. apríla 2024, dnes má meniny Marek
AMD Zen údajne príde na prelome februára a marca, výrobcovia čakajú dobrú cenu

Značky: AMDZen / Ryzen

DSL.sk, 2.1.2017


Nová platforma desktopových procesorov AMD Ryzen postavených na mikroarchitektúre Zen bude oficiálne uvedená na trh až na konci februára a jej masové dodávky začnú v marci.

Na základe zdrojov z prostredia výrobcov základných dosiek to tvrdia taiwanské noviny DigiTimes. Noviny majú často relevantné informácie od miestnych výrobcov ešte v čase návrhu a výroby produktov, zrejme okrem iného pre následne uskutočnené zmeny sa nie všetky informácie nakoniec ale v čase reálnej dostupnosti produktov vždy potvrdia v plnom rozsahu.

Podľa DigiTimes v každom prípade výrobcovia dosiek začali dostávať od AMD dodávky čipsetov X370, B350 a A320 a len teraz sú vo finálnych fázach ich dizajnovania a testovania.

AMD zatiaľ avizovala pre uvedenie Ryzenu na trh len termín prvý štvrťrok 2017. Avizované uvedenie na prelome februára a marca samozrejme neznamená, že procesory nebudú oficiálne spolu s parametrami predstavené skôr.

Ak by sa ale potvrdil termín reálneho uvedenia a dodávok, procesory budú na trhu cca o dva mesiace neskôr ako nové desktopové procesory Intelu Kaby Lake. U tých sa očakáva predstavenie aj uvedenie počas veľtrhu spotrebnej elektroniky CES na konci tohto týždňa.

AMD čiastočne parametre 8-jadrových procesorov Ryzen predstavila v polovici decembra, informovali sme o tom v tomto článku. Pred koncom roka boli zverejnené aj výsledky prvých nezávislých testov uniknutej vzorky procesora. Podľa doterajších informácií sa AMD v posledných rokoch zaostávajúca za Intelom v maximálnom výkonu jedného vlákna aj v pomere výkonu a spotreby dotiahne alebo minimálne výrazne priblíži procesorom Intelu, presný stav ukážu až reálne testy finálnych modelov.


Decembrová prezentácia AMD k Zenu (video: AMD)



Výrobcovia dosiek sú v každom prípade podľa DigiTimes optimistickí ohľadom dobrého pomeru ceny a výkonu, dávajú objednávky agresívnych objemov výroby dosiek pre nové procesory a niektorí podľa novín veria vo zvýšenie podielu AMD na trhu desktopových CPU už v druhom štvrťroku 2017.

Údajné ceny desktopových AMD Zen unikli v novembri, podľa týchto neoficiálnych zatiaľ nepotvrdených informácií majú v Číne stáť 1500 až 2000 juanov, čo je v prepočte 205 až 273 eur.

Procesory s mikroarchitektúrou Zen budú samozrejme neskôr k dispozícii aj pre notebooky, podľa novín sa tak stane v druhej polovici tohto roka.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Vydané Ubuntu 24.04 s dlhou podporou
Uvedený notebook používajúci nový formát menších pamäťových modulov CAMM2
Nová verzia Windows 11 bude vyžadovať CPU s podporou ďalších inštrukcií, nepobeží na starších CPU
Google opäť odložil vypnutie cookies tretích strán v Chrome
HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom
Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke
Japonská sonda nebola skonštruovaná aby prežila noc na Mesiaci, funguje aj po tretej
Železnice opäť aktualizujú systémy, v noci nebude fungovať internetový predaj lístkov - aktualizácia 1
Vydaná Fedora 40
Samsung spustil výrobu takmer 300-vrstvovej flash pamäte


Diskusia:
                               
 

Ak AMD nebude na tom lepsie ako Intel, Islamsky Stat vyhra tretiu svetovu vojnu.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

pochybujem o oboch...intel by musel najprv tvrdo padnut jak nokia, aby ho amd mohlo predbehnut a islamisti mozno zdevastuju zapadnu europu, ale proti USA/Rusku/Cine nemaju sancu
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

v celom rusku je ludi co vyznavaju islamske nabozenstvo viac ako v europe...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

A predsa tam s nimi nemajú také problémy ako západná európa.Nemci,Rakúšania a Francúzi by tam mali poslať nejakých policajtov na školenie..
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

A ty si v zivote nepocul o Beslane, Cecensku, Dagestane, Dubrovke, bombovych utokoch v Moskve na letisku a desiatkach teroristickych utokov po celom Rusku, ze tak kolosalne trepes?
Odpovedať Hodnotiť:
 

dúfam,že sa nové procáky podarili..,lebo už je načase trochu pristrihnúť krídelká Intelu:)
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

preco pristrihovat uspesnych? nech sa radsej lamy vypracuju!
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

uz peknych par rokov nic poriadne nevedia vymysliet, to nepovazujem za uspech, skor za zneuzivanie monopolu, takych treba potrestat
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

nic poriadne?
sb - avx, ht...
ib - 22nm, rdrand, f16c, pcie3.0,
hw - zvacsenie jadra /+alu, +agu/, avx2, ddr4, iris s edram
bw - adx, rdseed, tse, smap
sl - 14nm, zlepseny ooo, eu a ht, avx-512, mpx, sgx, speedshift
kl - zlepsenie grafiky, speedshift

pri kazdej generacii mas narast vykonu, znzovanie spotreby, extra jadra, plus to cele mas furt za rovnaku cenu /+- kurz dolara/...
nove instrukcne sady sa pridavaju s kazdou generaciou...
ipc sa tiez uz blizi maximu /5 na jadro/, tam vela moznosti nie je...

co by si viac potreboval?
Odpovedať Známka: -3.6 Hodnotiť:
 

- na nove instrukcne sady ti 99,99% ludi kaká pretoze taká teta sekratarka v zivote nebude potrebovat avx2, avx-512, tsx a ani 99% ostatnych pouzivatelov pc

- na pci-e 3.0 ti tiez 99% majitelov nejakeho pc kaká, to je akurat pre hracov a zvysenie priepustnosti pre grafiku

- zvacsenie jadra /+alu, +agu/ ano zvysili pocet z 3 na 4 co malo za nasledok zvysenie IPC o 11%


Odpovedať Známka: -0.7 Hodnotiť:
 

Pcie 3.0 vobec vyuzije nejaka sucasna karta? Afaik je 2.0 stale viac nez dost
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

technicky si setris pasmo.
jedna pcie3.0 linka je 2x taka rychla ako pcie2.0, co znamena, ze si mozes dovolit nasukat viac kariet...

standardne na jednej starej gpu ti to da len cca 5-7%. co neni vela. za zvazenie ale stoji sli. tu ti to pri dvoch starych 680 grafikach dalo vyse 10%. musim pozriet presne, ked som sa s tym hral, ale viac ako 15% to urcite nebolo.

pri novsich ti to spravi, napr. na gtx1070, peknych 15-20 fps. to, co bezalo na 80-90 fps v pohode skace cez 100.
sli vysledky nemam k dispozicii. zatial.

disky som neskusal, ak sa mi dostanu do ruky, tak testnem aj tie.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Sice "si mozes dovolit nasukat viac kariet", ale procesoru je dodatocne PCIe linky mozne pripajkovat akurat na existujuce PCIe linky.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

procesor mi ich da 40, co mi zatial bohate staci.
je uz len na mne, ci chcem 40 pomalych pcie 2.0 alebo 40 dvojnasobne rychlejsich pcie 3.0.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

pjetro, kuratenko male, to, ze

- ty niecomu nechapes,
- ty nevies, co to robi,
- ty si to nedokazes predstavit,
- ty si myslis, ze je to pre niekoho ineho zbytocne,

stale neznamena, ze to nie je dobre.

prosim, dietko male, dostuduj si tematiku.
potom sa mozme bavit ako rovny s rovnym.
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

nooooblet kuratenko, to ze ignorujes realitu je smutne

to ze si nedokazes ani len predstavit co znamena pojem "lama BFU" neznamena, ze nieco take neexistuje a ze toho nie je 99%

prosim uvedom sa, potom sa mozme bavit ako rovny s rovnym
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

kuratenko, to ze si lama bfu je tu kazdemu jasne.

keby si nebol, daju sa tvoje prispevky povazovat za priemerny trolling. inak sa jedna len o ubohy pokus strielat na terc a modlit sa, ze sa jedna gulka trafi...
co by este ospravedlnovalo nejake pseudointelektualne humanitne vzdelanie - nevystudoval si nahodou nejaku filozoficku fakultu /idealne ruzomberok/?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nie, socialnu pracu v sladkovicove, po znamosti, bol som tlacenka ... tiez mam docenturu a phd, tiez po znamosti

a chystam sa na profesuru
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

pri tvojom vyjadrovani to prve je dost mozne.
na phd, docenturu a ostatne veci nemas, ani keby si denne sto karov vyfajcil.
holt, aj ta socialna praca v sladkovicove ma svoju uroven.
v dobrom, samozrejme.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Cudoval by si sa, ake individua maju doc. tituly. Ja sa mozem ist s mojimi titulmi - netitulmi skovat ... ukrytie. Nie len ze stale nemaju zvladnute zaklady gramatiky, ale aj ich rozhladenost je ako pozerat teleskopom z tribuny na futbalovy zapas v tom istom stadione. Tituly su vecou pre niektorych oddretou, pre inych len vecou znamosti a dobreho obeda. Ved inak by nase tituly museli v zahranici aj nieco znamenat, ale nie je tomu tak a ani nikdy nebude. Zahranicni studenti nie su sprosti. Ak chcu lahko nadobudnuty titul, idu na SVK, a slovenski studenti chcu nieco znamenat, tak idu do CR.
Odpovedať Hodnotiť:
 

- ddr4 a co jakoze? v dekstope je mi znizena spotreba jedneho modulu o par stoviek mW u zadnice, ak si odmyslim cenu tak ziadny "must-have ddr4" dovod oproti ddr3 nevidim, aj ddr3 ma velke 8-16 GB moduly (s DDR2 je to uz ovela horsie tam uz dovom na precho na DDR3 vidim), latecie a IOPS su pri RAM uz 2 dekady furt tie iste a furt sme od 80-70 ns (FPM a EDO SIMM RAM v 1997) do 50 ns dnes, akurat nad kontinualkami si moze majitel DDR4 lestit vtaka pri benchmarkoch

- iris s edram, to je ten nezmysel na APU nezmyselne "silna" grafika, na hranie s dedikovanymi grafikami zasa nezmyselne slaba?

- myslis tych 14 nm, ktorych porod bol taky tazky, ze cela ganeracia Ci7/Ci5/Ci3 5xxx v podstate ani neexistovala?
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

ddr4 - kuratenko mojo, to si vazen myslis, ze sa pri ddr4 len znizila spotreba a dalej nic? ubohe. nehovoriac o tom, ze si zaspal dobu, napr. tu v pc mam 3200cl15 ramy, read latency cca 9 ns...

iris - presne ten, ktory sa vyrovna mobilnym geforce 945m/950m. a ano, dobre citas, mobilnym, co je presne ten segment, kde je taka vec mrte vitana.
skus si zagooglit pojmy ako laptop, notebook, netbook.
pozri fotky. pochopis. snad.

14 nm - kazdy porod je tazky. zvycajne su to dva roky, kym sa ti podari rozbehat subezne novy produkt a novu linku tak, aby si sa na nu mohol spolahnut. mohol by som pohladat technologicke minimum, aby si pochopil, co tato zmena obnasala, ale pre teba by to bolo zbytocne. nie su tam obrazky a pochybujem, ze text pochopis. nic v zlom, ale na to nemas potrebne zaklady.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Kuratenko, to co sa zmenilo na ddr4 oproti ddr3 si na wiki precita aj blb, ale aj bez precitania viem ze to nie je nic preco by som musel menit platformu z ddr3 na ddr4, podobne aj bez citania viem ze prechod z ddr2 na ddr3 je opodstatnenejsi nielen kvoli velkosti modulov ci znizenej spotrebe, ale napr. pri ddr3 vs. ddr2 sa opat prehlbila priepast medzi realnou frekvnciou DRAM cipov a marketingovou tzv. "frekvenciou", t.j. bol radilane zmeneny signaling kde pri ddr2 je to 4-nasobok a pri ddr3 az 8-nasobok, k podobnemu doslo v pripade dvojice GDDR5 a GDDR5X. Napr. pre 2400 tzv."MHz" DRAM DDR3 cipy (ale aj DDR4) pracuju na REALNEJ FYZICKEJ frekvencii iba 300 MHz a to hausnumero 2400 nie su ziadne MHz, ale priepustnost v bitoch na pin zbernice.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

aha, kuratenko,
takze v skratke chces povedat, ze nevies, co sa zmenilo /lebo si to nechces precitat, napr. na wiki/, ale nechces to, lebo "vies" ze to je nepodstatne.
nechces ist brigadovat do betlehema?
maria, jozef a gymnasta su uz obsadeni, ale urcite sa najde miesto pre osla.

ps> zvysok tvojho rantu je len nepodstatna vata. a k tomu este aj nepresna, ba i priamo zla.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

som stasne zvedavy na tvoje uzasne argumenty, preco by lama bfu nevedela zit s ddr3 a mala utekat do banky o pozicku tisic €, aby si kupila zostavu s ddr4 ... pretoze pri ddr2 vs. ddr3 je tych dovodov viac
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

poziciavat si tisic eur?
to kde ty na to chodis?
ta to doma tak ucili?

ked si niekto kupuje novy pocitac, tak si kupi ddr4 pamate. nema dovod kupovat do noveho stroja ddr3. tak isto ako si kupi novu dosku a novy procesor.

ci ma po bazaroch hladat nejaku i3 2100, stare pamate a vysluzily hdd len preto, ze pan pjetrik mu tak povedali?
alebo este lepsie, rovno si moze kupit nejaky phenomII, lebo volakedy to bol intel drtic, a to nam predsa musi stacit aj vcil, vsakze?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nerozumiem, co to trepas? Ked ma niekto napr. 6 rocny komp na ddr3 platforme a silou mocou chce ddr4 platformu, lebo mu to ujo nooooobles poradili, tak to cele moze dat do riti a kupovat vsetko nanovo, minimalne mb (asi nie 60 eurovu), cpu (asi nie najlacnejsi Ci3), chladic (asi nie 10 eurovy), ram (no asi nie 4 GB), ked nema ssd tak aj ten ... ked je poctifka, tak kupi aj wokna10 a kto vie co este sa ukaze idealne upgradovat ...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

mb: msi b150 /vyber si podla farby, grenade sa mi lubi/
cpu: i5 6400
pasta: mx-4
chladic: 212 evo
ram: kingston 16gb 3000cl15
ssd: crucial mx300 275gb
zdroj: seasonic s12ii-520
bedna: coolermaster haf912
podla alzy 650 eur, presne.

a to sa da este dobry stovec skresat - bedna je draha /ale pekna vzhladom/, zdroj prisilny a predrazeny /na tuto zostavu/, doska sa da aj lepsie vybrat /ale farba je pekna/.
ale aj navysit - par eur naviac a mas tam i7. par supiek extra a mas aj par terovy disk na data. a stale sa nechytas na tu 1000 eurovu ciastku.

ako si dospel k o polovicu vyssej cene?
ci zase strielas od pasa a modlis sa, ze sa trafis?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

co drizdas, uz keby som menil platformu pre nejaku rodinnu lamu BFU, tak na ci7 6700k a ssd iba 1/4-TB like (rozumej 240-250-256-275 GB modely?) ... to cochvila staci iba pre OS (u lamy BFU zvlast, kedze nic necistia a zachvilu sa im to totolne zasvini OS bordelom a entropiou), takze 1/2-TB like SSD (rozumej 480-500-512-575 GB modely)

aj HDD do stovky by sa zisiel (osobne HDD pod 6 TB uz ani nepozeram a cenovo nesledujem, takze neviem aky HDD je za stovku, ci 2-3-4-5 TB)

aj decko v tej familii sa chce hrat, dedikovanu grafiku mas kde, v smetiaku?

ano samozrejme pre babku a dedka co PC pouzivaju na bruzdanie po nenarocnych strankach a na mail, staci aj poskladane NUCko a este k tomu na AMD platforme dokopy za 350 € s 8 GB 1066 Mbps/pin DDR3
Odpovedať Hodnotiť:
 

este raz uvedom sa: mas nahradit 6-7-rocny rodinny komp pre lamy BFU (lebo ddr4 je neskutocne brutalne lepsie jak ddr3 a to je prava a jedina pricina preco by mala chudobna slovenska rodina vy**bat tisicku za fungl novy komp)
Odpovedať Hodnotiť:
 

tisicku a viac na novy komp vyjebu len:
- hraci, bo grafika ta vyjde dobrych par stovak,
- cadkari, lebo xeon za 600 (s moznostou jebnut druhy) a quadro za 800+
- cisti kokoti, ktori nemaju paru o com tocia. picuju presne ako ty, vyznaju sa rovnako ako ty, a penazi maju tiez rovnako ako ty (vid heslo pozicka).

ps: ak by si chcel stvorjadro s ht, tak beries xeon 1230v5 a gigabyte x150 plus ws. co ta stoji o cca eur 50 viac. upgrade na pol terove ssd trovnakej znacky dalsia pajda. dvojterove disky su za 80.
skaredsia bedna a cx 430 -80 eur

spolu za 750.
stale o tretinu lacnejsie, ako tvoj ciel...

takze o com trepes?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ak sa chces hrat, kup si ps4, spravis lepsie.
je to blbuvzdorne a, hadam ani ty, na tom nemas co dosrat.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

My youngest son consumed nearly an entire bottle of gummy vitamins (his Dad brought them home, I wo8&n#217;t buy the either) in a week or so. I discovered this looking for a reason for his rash. I threw away the gummies, the rash went away.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty si mechanik od čínskeho Forda, však?
Však nebudem v novom kompe používať VGA z CPU predsa, že?
Ani si nebudem takú trapnú skrinku kupovať a už vôbec nie pofidérny ATX zdroj. Rozhodne nie SSD iné ako Intel a podobne, VGA nVIDIA. OS mám ukradnúť? Tak dík, mechaniku!!!
MSI si málokto dnes dá. Microstar bol dobrý kedysi, dnes už dáme Gigabyte, alebo ASUS. Chladič je príliš chudobný k jeho cene. Navyše príliš hlučný.
Inak máš pravdu, v Alze nikto normálny nekupuje, iba deti, ktoré kašlú na tatove peniaze.
Pasta Ti stačí hociaká silikónová vazelína.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

ako, ze si to ty:
cpu - i7-6950X,
mb - rampage V,
ram - trident z 128 GB 3200,
ssd os - intel pcie dc p3608 - 4tb
ssd data - 2x intel sata p3600 - 1.6tb, raid 0
gpu - 2x gtx 1080
sc - creative zxr
psu - ax1500i
bedna - cosmos II
chladenie - custom vodnik

20k eur poprosim.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Machruješ?
Proste sme vyrátali, čo treba kúpiť do 1000 Eurového počítadla.
Ja mám obdobný problém. Ale nemám ani 100 a ani 1000 Eur navyše na nejaký komp! Načo. Keď som naň mal, tak som dal, fachčí 7 rokov. Načo zmenu? Bolo to vždy dosť drahé na to, aby som tak skoro robil zmenu. Možno tak po 10-tich rokoch.
Bedňu mám 13 rokov. A?
Ale vymeniť to komplet všetko nemá pre mňa zmysel a jednotlivo to nejak nejde.

A ozaj, načo by komu bol takýto nezmysel? Len aby utratil prachy??
P.S. Kde furt chodíš na tie jebnuté skrinky??
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ti ebe? cosmos je najlepsia skrinka na svete. Len do skriniek sa tolko vela $$$ neoplati davat, lebo ochvilu vymyslia take usb a hentake usb a uz je skrinka zastarala..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Najlepšia na svete, druhá najlepšia na Slovensku.
Je to črep za nehorázne prachy. Teda neštudoval som ju, ale na prvý dojem je otrasná!!!
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

A zasa si zabudol na OS!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

mint /linux,/ samozrejme. toto je facebook masina.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tebe prcá, že? Osrať lenivé tučniaky!
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

na pc pre nenarocnu populacia, kde mas mat maximalne internety, office, e-mail klienta, vlc, gimp na grafiku, blender na video a nejake miesto na nastahovane obraztoke, je ten system dokonaly.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

No schválne som chcel vedieť, aký OS si dá na 20k komp.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

1. by to bol dobry debil, co si kupi 4TB systemovy ssd a na data 1,6 ci kolko tam je pisane. 2. by bol dobry debil, kto kupi 2x1080 do SLI, lebo za rok vydaju 1 VGA s tym vykonom a cenou a 3. samozrejme windows, na keru rit by ti to bolo s hocicim inym.
Odpovedať Hodnotiť:
 

1, samozrejme, ze je to kokotina ako voda v kosi. najma ak ten 4tb systemdisk stoji tolko, co cely zvysok dokopy.
ale tu sa bavime o maniakovi, a pc sa sklada vzdy pre konkretnu osobu... takze kde je problem? :)

2, predas a kupis novsie... alebo obmenis ob generaciu, za tu dobu si tych 'par' stovak nasetris.

3, na hranie urcite. aj ked je treba tu desinku !ierne upravit - tvorcovia spybot s&d mali na to nejaku utilitku
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nikto sa tu nebaví o maniakovi, bavíme sa tu o kompe za 1000ku!
Odpovedať Hodnotiť:
 

1000cka je vela, ak neskladas vyslovene hracsku alebo pracovnu masinu - tu ti len gpu zozerie 600+ eur.

za cca 400 mas prebuilt i3, 4GB RAM, 1 TB HDD,
do 500 mas i3, 8GB RAM, 120GB SSD, 1 TB HDD,
za 750 mas Xeon stvorjadro s HT, 16 RAM, 500 GB SSD, 2 GB HDD,
za 800 a mas stvorjadro bez HT, 16 GB RAM, 256 GB ssd, 2TB hdd, 1050 ti grafiku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A stále nemám OS, monitor a podobne, že?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

a ani byt, zariadenie miestnosti, kde si ten pocitac postavis... a ani pocitac, ktorym si tie komponenty objednas... ci pistol...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bože prečo si neuschol na gauči?
Odpovedať Hodnotiť:
 

kazdy erudovany clovek v IT ma uz intel-dementel na salame a plny net je posl. 5 rokov nadavania na to, ako sa nic nedeje, pretoze tie tvoje argumenty su kazdemu u prdele a lama bfu o nich nielenze netusi, ale tam je to ako keby si hovoril po cinsky

na lumu bfu treba strategiu:
- stupajuca frekvencia, ale posl. 13-14 rokov sa stupanie zastavilo, vtedy sme boli na 3-4 GHz dnes sme sa symbolicky presunuli k 4-5 GHz ale keby to stupalo jak v 1997-2003, dnes sme na 1/4-1/2 THz a schyluje sa k 1 THz vojne, ale fyzika je SVINA, takze tento trik sa uz na lamu BFU pouzit neda
- kazdy rok nove a uzasne kodove nazvy cpu a oznacovanie cpu, pricom sa v zasade zmenilo velke hovno a este si dovoluju to nazyvat ze "generacia"
- zvysovat pocet jadier, 2-4-6-8-10 ...

to su veci co vidi lama bfu, nie tvoje argumenty, ktore su kazdemu u zadnice

Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

pjetricek, a co je podla teba 'generacia'?
noze nas pouc...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

velmi jednoduche: PII/PIII su P6 (80686tka, slepe P4 moznmo nazvat 786tka, ale neriadime sa slepym, ale Core2 (2006-2009) su uz fakt ta 786tka a od Nehalemu (2009-docul) to mozme nazvat 886tka
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

a podla coho si tie cisla oddelil?
aka je definicia tej tvojej generacie?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

zhruba taka, preco sa 286tka poklada za druhu, 386tka za tretiu, 486tka za stvrtku a 586tka (v 1993 vymyslena uzasna obchodna znacka pentium) poklada za piatu generaciu cpu

zmenu generacie cpu (a ani architektury) istotne neurobi pridanie ALU, alebo nejakej priblblej instrukcnej sady co 99,99% ludi nevyuzije, alebo zvacsenie niektorej cache ci nejake vylepsenie spracovania instrukcii ci zvysenie frekvencie "zbernice"... atd ... sa pozri jak vyzeralo prve P4 Wilamette 1,3 GHz v 2000 a jak vyzerali posledne P4 NorthwoodB, Prestott 2M, PentiumD, Pentium Extreme 3,2-3,8 GHz v 2005/2006 ... a vsetko to bola jedna jedina (aj ked slepa) generacia a dokonca aj jedne jedina architektura

pretoze podla cislovania Intelu-dementelu dnes uz mame asi tak tridsiatu-prvu generaciu CPU (pocitajuc od 8086) a tridsiatu-osmu (od 4004) a petdesiatu-deviatu generaciu pocitacov pocitajuc od turingovho COLOSUSa
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

definicia zvycajne zacina slovami:
GENERACIA JE...

skus to naformulovat ako clovek, nestrielaj od pasa.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Jasne, zretelne, zrozumitelne, jednoznacne, bezosporne, uplne, rigorozne presne a logicke definicie pojmov existuju LEN V MATEMATIKE ... NIKDE INDE! Uvedom sa.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Presne tak!
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Such exciting news. The more the merrier (and crer!az)!iI say bring a baby or two hime every February for as long as you want. Sounds like fun. 8^)
Odpovedať Hodnotiť:
 

takze, nemas paru, co to je ta 'generacia' ale budes sa hadat, ze je to presne to, co si momentalne myslis?
joooj, ty si mi ale za experta.

ps: medzinarodne normy /iso, ts, din, en/ definuju generaciu produktu ako jeho stav pocas rovnakych/nezmenenych/ funkcnych charakteristik a procesnych podmienok.

pre teba - akonahle sa zmeni:
- funkcnost produktu /napr. pridanie instrukcnej sady, zmena Si na nanoC alebo InGaAs/
- process vyroby /mensie nm, prestahovanie fabriky/
meni sa automaticky aj generacny stav...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No daj ešte jeden...
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Ono tie procesory najmä INTEL sú ti také zaujímavé súčiastky...
Napríklad tá i4004 a potom i8080(medzitým i8008), to sú riadne oddelené generácie. Ale napr. i8085 je len vylepšenina i8080. Už napr. 8086/8088, 80286, 80386, 80486, 80586 sú zasa celistvé generácie a výrazné rozdiely.
Po období Pentií to začal sám výrobca nazývať CPU 0-tej(rada i7-9xx) až po súčasnú 7-mu generáciu CPU(i7-7xxx) a ich web stránku, lebo ide aj o marketing, obchodné označenie. Nechajme to teda na výrobcovi, ten hádam vie najlepšie o svojich výrobkoch.
Zaujímavé zhrnutie napríklad aj tu:
https://lnk.sk/kPXW
Odpovedať Hodnotiť:
 

vtedy prisli s novym produktom - cpu s integrovanou gpu.
a od vtedy isli generacie:
1. i7-9xx
2. sandy bridge
3. ivy bridge
atd...

rovnako si to mal aj predtym s core - conroe, penryn, yorkfield
a predtym si mal pentia, p5 - p5, p54, p55; p6 - klamath, coppermine; netburst - prescott, villamette...

a este pred tym 486, 386, 286... a ako pises, mozme ist az do zblbnutia...

holt tych generacii tam bolo pozehnane.
'lama bfu' pjetrik ma ale problem. nevie sice o co ide, ale nadavat na intel je hip a in, tak sa vezie s davom...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Si zle spal, že? Lebo zjavne o tom moc nevieš...
Odpovedať Hodnotiť:
 

s tymi latenciami mas pravdu, nie je to 50 ns, ale 15 ns a to v podstate pri mainstreame furt uz dekadu (https://goo.gl/VwQw0m), pretoze pamate 3200vky na cl15 nie su bezna vec co ma kazda lama bfu

14 nm - nic v zlom ale ja som ten poslednyy komu treba vysvetlovat co vsetko obnasa prechod na novy vyrobny proces - ak si to nepotrehol, treba to vysvetlovat managerom intelu a vobec vsetkym, ktori maju mokre sny o vysoko vykonnych CPU a grafikach na 10/7/5 nm za 2-3 roky ... pretoze podla roadmap intelu-dementelu niekde spred 5-7 rokov sme neska mali byt daaaaaaaavno 2 roky na 10 nm a v tomto obdobi mali zacinat 7 nm produkty, nech uz marketingove hausnumera 16/14/10/7 nm znamenaju hocico ... ale mokre roadmapove slubotechny sa netykaju len intelu
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

manazerom?
ak je to ich naplnou, co potom robi oddelenie r&d? vyvojari? projektovy inziniering? procesne inzinierstvo?
ci si myslis, ze manazer bude robit skusky vo vyrobe?
studovat vsetky zakulisia ohladne vyrobitelnosti?
miesat sa do vsetkych vyrobnych zalezitosti?
behat okolo stroja, aby ho korektne nastavil?
aby odladil proces?
navrhol chip?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ty si to asi este nepochopil ... manageri marketingovych oddeleni rozhoduju o tom, aka informacia pojde von a co je/nie je technologicky mozne, nie technici ...

ak manager povie, ze pi = 4, technik povie dobre pi = 4

a ked je manager c0c0t (co sa stava dost casto) a neda si veci vysvetlit, dostavuju sa vysledky ake sa dostavuju

----------------- ----------------- -----------------
https://www.youtube.com/watch?v=BKorP55Aqvg
----------------- ----------------- -----------------
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

a z kade ma take marketingove oddelenie podklady?
kto mu ich dodava?
ako ich ziskava?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

YOU SEE WHAT HAPPEN TO ADREW NOW, IF HE NO LISTEN TO THAT WOMAN SONG FOR THAT TIME AND HE CHCEKOUT HE FOR STILL DEY ALIVE. RIP.
Odpovedať Hodnotiť:
 

mam 3 rocne CPU, absolutne nie je dovod na upgrade

za podobnu cenu (~250) kupim dnes presne to iste, max +5-10% vykonu co mozem z vysoka okakat

doba dvojnasobnych vykonov za kazde 2 roky je davno prec
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

je, je, x86 je v koncoch...

ipc sa blizi k 5, viac nebude...

kremik je na svoje hranici, hnat frekvencie nad 5.0 GHz je sialenstvo. ibm aj intel maju svoje riesenie, ukaze cas, ktore sa presadi...

mozes najebat viac jadier, co ti je na kokot, kedze drviva vacsina veci je singlethread, kde ti ani milion jadier nie je nic platne.

mozes davat nove instrukcie, ktore zvladnu robit 3-4 veci naraz /ako napr. fma/, resp. hw en-/de-kodovat videa, sifrovat <- ale toto pjetrikovi vadi, takze je to picovina

mozes zlepsovat gpu vykon, ktory ti potom moze pomoct s istymi vecami /gpgpu/ <- tomuto pjetricek nechape, takze je to taktiez picovina

kvantove pc su zatial v nedohladne, wliv ani nic ineho si clovek nemoze dvolit kvoli spatnej kompatibilite...
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Osvetli mi prosim kde som tvrdil ze mi vadi HW podpora enkodovania a hlavne dekodovania videa? Pretoze keby to malo robit cisto len CPU a este raz len CPU, tak len na prehravanie v 4K H265 potrebujes total plny vykon vsetkych 8 vlakien Ci7 6700K !!! Zalezalo by od nastavenia a kvality kompresie.

Bolo by dobre postrehnut, ze instrukcne sady su sice fajn, vedia iste veci urychlist aj 20-nasobne (napr. AES urychli sifrovacie algoritmy napr. v TrueCrypte), ale mimo toho su ti na hovno a este aj hovno, pretoze surovy x86/x87 ALU/FPU vykon (ktory by sa prejavil VZDY a VSADE) ti nijako nezvysia a SuperPI ti neda 1M desatinnych miest na jednom vlakne na 1 GHz za 0,5 sekundy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

este ako "vyhodu" spomen, ze kazde 2 roky refresnu socket na ma drbne
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

aha, kuratenko male, a ty by si rado ostalo u rovnakeho od roku pana 2008 do vcil?
bez ziadnych noviniek?
bez podpory novsich zariadeni?

kludne mozes, konkurencia tak robi...
len, ci to rozdychas, ked teraz zmeni paticu na am4...
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

ako nepises zle co pises, len to tahas do absurdity. 1. socket.. nevidim jedny jeden dovod, preco Intel nemohol technicky zachovat kompatibilitu procesorov od sandyB. Vsetko co prislo po nom je len mierny upgrade. Potom by si si do dosky co si kupil 2010 mohol dnes kupit 7700K. A preco nie??? No lebo Intel chce zarabat, tak schvalne neudrziava kompatibilitu. AM4 by malo byt presne to co si napisal, na dlhu dobu riesenie pre VSETKY ZEN-based procesory, teda aj APU aj klasicke CPU. Cize ak o 2 mesiace vydaju 3400MHz 8core Ryzen a bude drahy, tak si proste kupis 4core za menej a o 2 roky dokupis ten rychlejsi, alebo kupis APU alebo hocico. A tak to ma byt! PC je modularna architektura, intel ju svojou chamtivostou zabija.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

2. vsetky tie veci co pises vyssie, ze priniesol Intel mam na salame 7*** i3 sa ma vyrovnat vykonovo 2500k (koli frekvenciam samozrejme) a co ti to je platne, ked budu za rovnaku cenu??? UUUZAAASNEEE intel dorovna vykon 5 rocneho procesora, za rovnaku cenu :) to je skor na smiech ako chvalu
3. vsetko toto sa deje preto, ze od vydania K10.5 phenomII x6 AMD nevydalo nic, co by konkurovalo vykonom aktualnym Intelom. Teraz sa to ma zmenit.. uvidime, velmi si prajem aby sa zmenilo. Lebo 7700k bude za/nad 400€, pockaj..
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

2,
i5 2500k zacinala na usd 216; i5 6600k usd 243...
i3 2100 startovala na uds 120; i3 6100 usd 117...

z kade si prisiel na rovnaku cenu i3 a i5?
ci zaratavas aj kurzove straty, dane a poplatky?

3,
myslis?
intel si uz roky drzi jednotnu cenovu politiku.
na porovnanie cenovky:
i5
7600k usd 239
6600k usd 243
5xxxk nebolo
4690k usd 243
3570k usd 235
2500k usd 216
i7
7700k usd 349
6700k usd 350
5xxxk nebolo
4770k usd 350
3770k usd 342
2600k usd 317
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tu ti neviem oponovat, zobral si oficialne predajne ceny, ok. Vsetky zostavy za poslednych x rokov co tu mam a niekomu som robil cenu su s AMD :) Napr. v roku 2013 sa fx 8350 predaval za 188€, dnes 176. Celkom smutne :( Napr. 2x4GB corsair 1600 60€, dnes o >3 roky neskor 55€. WD Black rok 2013 1TB 82€, v roku 2017 92€. A potom ze klesaju predaje pc, no dopice bodaj by nie! za 92 mal dnes byt aspon 4TB disk!!!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

jedine co kleslo je ssd intel 330 120GB 112€ ked ako alternativu zoberieme 540s za 62€. Tak mali ist aj ostatne komponenty. A nieze 6600k o picny chlp rychlejsi ako 4770k za rovnaku cenu. To kto by naco menil???
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

holt, ked budes skladat nove pc, urcite tam nebudes davat 4770k, ked ta 6600k ta vyjde rovnako /a prinasa so sebou par dobrych vyhod novsej architektury/?
plus, zaruka je cca dva roky, potom sa oplati predat /za stale dobru cenu/, a kupit novy stroj.

ak chces menit /a nechat si stary sunt/, tak potom to dava logiku.
vtedy menit len za lepsie - v tomto pripade o stovku drahsie sestjadro do 2011-03...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ty stale nechces chapat pointu. Jasne, ze do noveho PC kupis 6600k, ale ked si si kupil pred 2 rokmi duron 750, tak dnes si tam kupis 1200vku atlon, mas tam +60-70% vykonu a si happy. Co si mam kupit ja teraz po 2 rokoch, ked mam 4790? Jediny vykonnejsi je 4790k a tam nieje +60%, ze nie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

mas smolu, ipc viac ako 5 nepojde, 5ghz je prakticky strop kkremika; nemas z kade nahrabat singlethread. volakedy, v casoch 386, si z 0.8 isiel na 1.0, co bolo hned 25%, a potom to islo zavratne hore. casy phenomii su uz ale prec.
teraz ides z 4.4 na 4.6, tiez o 0.2, ale je to len 5%.
chyba intelu, ze to v '78 lepsie nenavrhli.

max mozes kupit 6800k alebo 6850k, co ti da o polovicu viac jadier, co je dost dobry gain, ak ho dokazes vyuzit. alebo xeon, napr e5 1650v4... mas vela moznosti.

alebo si vyckaj na 7700k, ten uz pretaktovali na 7ghz a bol dostatocne stabilny na to, aby trhal rekordy v superpi.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ale nejde do rovnakej dosky wole! Menit celu platformu aj s windowsami je drahe.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

ale rovnaka doska ti je aj tak po dvoch-troch rokoch na dve veci - ak chces do nej osadit napr. m.2 disk, musis ju vymenit. chces pcie 3.0 /lebo mas vela kokotin v pcie slotoch/? musis zmenit staru dosku, lebo ta z 2013 to nema. to same napr. tb, usb 3...
to, ze do nej pichnes aj o 10 rokov procak je fajn, zase o 10 rokov tu mas nove periferie, ktore tam uz nepopchas a beztak ju budes musiet zmenit.

ps: e3-1230 v5 a x150plus ws su ani nie 4 stovky na zelenom kokotovi. za 4 jadro s ht, ak netreba taktovat, je to super vec :D
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Tak si kúp hneď 3 a neotravuj.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Yep, Pole#l&w8217;s a rat all right. He and Armitage knew what happened and kept quiet to give Fitzpatrick enough room to get Dick Cheney&#8217;s chief of staff Scooter Libby. They wanted LIbby out and they wanted to get back at Chene16a0y for policy disagreements.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hello Tamim! Just heard the news about Obama and Pan2#ta&t8e17;s decision to pull troops out of Afghanistan ahead of schedule. I&#8217;m sure I&#8217;m not alone in wanting to hear your comments. Thanks. Elise
Odpovedať Hodnotiť:
 

neni mozne, este aj doska sa stale predava :D GIGABYTE 990FXA-UD3 2013 117€, 2017 125€.
Odpovedať Hodnotiť:
 

intel opusta biznis s maticnymi doskami, takze argument 'intel chamtivost' a 'intel zaraba' je trochu scestny. a tak isto, ze chce zarabat na zmene chipsetu...

a za dalsie - intel postupne presuva riadenie mb z cipov na maticnych doskach priamo do procesorov. co ma svoje vyhody aj nevyhody a, za nasledok tych druhych musis nejakym sposobom dostat data z/do cpu.
na co ti treba upravit piny - bud pridat alebo potom nepotrebne ubrat. a samozrejme treba upravit aj dosku, aby bola schopna signal spravne spracovat.

takze, nie 'zly, zly, intel' chce; skor nevyhnutnost.
ak teda nechces byt odkazany na riesenia tretich stran, co ti zbytocne predrazia dosku. resp. pouzitim ktorych musis potom setrit na niecom inom, ak chces ostat konkurencieschopny.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tu sa bohuzial nikomu nezavdacis a bez ohladu na pravdu tak sa vyzuria diskutujuci na tomto.

Priciny:
1. Diskutujuci zvacsa deti
2. Ak nie deti tak taki co si myslia ze nainstaluju Linux a su z nich hned odbornici
3. Ak nie linuxaci, tak nejaky web koderi
4. Ak nie koderi tak slabi programatori - python + google
5. Zvacsa maju len malu sajnu o elektronike a dizajne procesorov.
6. Zakomplexovani ITckari ktori sice zarobia nadpriemerne v Blavoske, ale aj tak pre nich plati bod 5.

Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

TOTO. Tento Jano ma pravdu.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tak Kaby Lake brutálne znížil spotrebu oproti Skylake.

Moment...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

My personal fave is #4 &#8211; they all look great but #4 is unetastrded and simple, yet elegant. Just the right balance. But if we&#8217;re talking wow factor, then #5 is definitely unique with pow!
Odpovedať Hodnotiť:
 

cítim Maniaka?
Odpovedať Hodnotiť:
 

id sa liecit, bobe, zacinas byt paranoidny.

ps: maniak nema rad uspesnych a picuje na vsetko, co zarobi viac ako on :D
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

a kde je sprava na DSL.sk o intel processoroch kaby lake.. a ze ziadna revolucia intel len zvysuje takt a o malicko znizuje spotrebu... to potom ten zen by mohol byt bomba,....
Odpovedať Hodnotiť:
 

plus:
- prihodili podporu pre octane,
- mame novy avx offset dobry pre pretaktovanie,
- procak dokaze bezat stabilne na 5 GHz,
- cakaju nas taktovatelne i3,
- lepsia grafika, lepsia podpora 4K videa
- novy chipset nam da extra 4 linky.
minus:
- ziadny ipc gain
- vykonovo sa to sprava ako pretaktovana 6xxx
- win 10 only
pouzitie:
- popici vec, ked clovek stavia nove pc,
- prijemny upgrade pre laptopy a prenosne zariadenia,
- trhac rekordov - superpi32m na 7.0 GHz
- relativne fajn pre ludi, co nechcu taktovat,
- zbytocne pre power users so skylake
tldr:
nic nove pod slnkom, ale ludi, co skladaju zbrusu nove pc to zarucene potesi :)

ps: zen sa zatial tvari ako bulldozer 2, uvidime, ako dalej.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty máš veľmi zvláštny pohľad na svet. Na nový CPU si dám kľudne aj starý OS, ak zvládneš v BIOSe odstaviť vyššie "C" stavy. Načo by to kto pretaktovával???
Sériové linky mi naozaj netrhajú žilky.
Je to móda a tlak aj EÚ na znižovanie energetickej náročnosti zariadení. Výkonu je až-až...
Odpovedať Hodnotiť:
 

procak, ako taky, to prezije.
prpblemy su hlavne kvoli integrovanej grafike - tam nie su k dispozicii dobre drivre. tie pribalene ti potom sposobuju na 7 a 8.x problemy. stale to prehadzuje na default, rozhasi ti to rozlisenie, mas artefakty.
da sa to obist dedikovanou grafikou, ale, ani srnka netusi, ci tam nie je ste nejaky iny zadrhel. zatial.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Oh I do love it when something I&8;v17#2e written has been helpful &#8211; thank you Sarah. This other person will have their own reasons for behaving their way, and those reasons are not for us to question. I&#8217;ve added to my blog schedule a post about being unaware of the negative impact our behaviour might have on others. Stay happy x
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár