neprihlásený Streda, 24. apríla 2024, dnes má meniny Juraj
Nový konkurent Tesly predstavil prvý produkčný elektromobil, so 130 kWh batériou a 36 samojazdiacimi senzormi

Značky: Faraday Futureelektromobily

DSL.sk, 4.1.2017


Nový vznikajúci výrobca elektromobilov, spoločnosť Faraday Future, v noci na dnes na výstave spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas predstavila svoj prvý produkčný model označený FF 91.

Spoločnosť sa prvýkrát predstavila približne pred rokom, stojí za ňou čínsky miliardár Jia Yueting vlastniaci čínskeho výrobcu LeEco.

Pred rokom spoločnosť predstavila len futuristický superšportiak, ktorý ale mal byť postavený na flexibilnej elektromobilovej platforme použiteľnej aj v reálnych produkčných modeloch.

FF 91 je formou zrejme SUV, má ale viacero motorov s celkovým maximálnym výkonom 1050 koní respektíve 783 kW a z nuly na 60 míľ za hodinu, cca 96.6 km/h, zrýchli na 2.39 sekundy.

Technickými parametrami aj dizajnom mieri vozidlo zrejme do najvyššej triedy, cenu zatiaľ spoločnosť ale nezverejnila.

Elektromobil je osadený batériou s kapacitou až 130 kWh a podľa výrobcu má dojazd až viac ako 700 km podľa európskej metodiky NEDC a 608 km podľa americkej metodiky EPA.




FF 91, jeho vysúvateľný Lidar a kamera namiesto spätného zrkadla, kliknite pre zväčšenie (foto: Faraday Future)



Batéria využíva technológiu LG Chem, pričom rýchlosť dobíjania dosahuje až viac ako 805 km dojazdu za hodinu. Domáca dobíjačka na 240 V nabije batériu spolovice za 4.5 hodín.

FF 91 je vybavený množstvom senzorov využiteľných pre samojazdiace funkcie a ďalšie účely. Ako prvý automobil má laserový senzor Lidar, ktorý vytvára 3D model okolia pomocou laseru. Lidar je vysúvací a nachádza sa na prednej kapote. Okrem toho disponuje 10 HD kamerami, 13 radarmi a 12 ultrazvukovými senzormi.

Vozidlo nedisponuje klasickými spätnými zrkadlami, namiesto bočných má kamery a v priestore hlavného vnútorného má displej zobrazujúci naraz obraz z bočných kamier a zadnej kamery.


Propagačné video predstavujúce FF 91 (video: Faraday Future)



Či si samojazdiace funkcie výrobca vyvíja sám alebo využíva softvér od niekoho iného a akými samojazdiacmi funkciami bude disponovať pri príchode na trh nie je jasné. Výrobca zatiaľ avizoval len samostatné zaparkovanie, to sa pri oficiálnom predstavení podľa amerických médií ale nepodarilo na prvý krát a vozidlo sa po aktivácii parkovania najskôr nepohlo.

FF 91 sa dá v súčasnosti rezervovať za 5 tisíc dolárov, jeho výroba má podľa oznámenia odštartovať v roku 2018. Faraday Future má zatiaľ podľa Wired ale vyrobených len dvanásť demo kusov.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Vydaná Fedora 40
Samsung spustil výrobu takmer 300-vrstvovej flash pamäte
NASA opravila sondu Voyager 1, aktualizovala softvér aby nevyužíval poškodenú pamäť
Telekom má nové programy Swipe pre mladých, aj s neobmedzenými dátami
Dánsko chce vybudovať minimálne 6 GW veterných elektrární, v mori
Dnes pribudne ďalší vysielač digitálneho rádia
Skylink zvažuje sprístupnenie Live TV pre Linux s nižším rozlíšením
Qualcomm uvedie nový CPU pre notebooky v stredu, bude mať aj nižšiu verziu
Android prešiel na lepší SW dekóder AV1, umožní prehrávať AV1 videá na viac smartfónoch
Odmena za ťažbu Bitcoinov klesla na polovicu


Diskusia:
                               
 

vseto OK ale nech idu do 3.1415ce so zrkadlom ala kamera...
Odpovedať Známka: 3.5 Hodnotiť:
 

aj keby som o to mal záujem (čo nemám) tak by som si to presne pre absenciu klaciských zrkadiel nekúpil

nemohli namontovat tie kamery do klasickeho zrkadla ? tak by sa stym dalo jazdit aj po zlyhaní kamery
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

Presne tak, vyrobca auta nepochopil, ze spatne zrkadla su umiestnene na prednych dverach kvoli tomu, aby vodic na ne dovidel. Takze kamery nahradzujuce spatne zrkadla mohli byt kludne v zadnej casti auta. Ved nakoniec tam umiestnili tretiu kameru. Ach jaj.
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

Ak si si nevsimol, tak dlzka toho auta uz od pohladu vysoko presahuje 4,5 metra. Z miesta vodica (kedy by si bol schopny spozorovat vedla prechadzajuce auto) ku koncu auta je to tak dobre 4 metre. Teda inymi slovami by si mal slepy uhol dobre 4 metre, kam sa ti bez problemov schova vacsina mestskych aut. Ach jaj.
Odpovedať Známka: 3.0 Hodnotiť:
 

Bocny pohlad sa da lahko vyriesit umiestnenim kamier do boku medzi strechu a dvere. A okrem ineho, auto ma plnu prdel radarov a senzorov. To len tak, keby si bol schopny citat text. Ach jaj.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Aha, takze v podstate aj sam uznavas, ze ten tvoj napad so zrkadlami v zadu by bola <>ovina na n-tu, ale stale sa budes tvarit jak najvacsi kapo, co vsetko vie a vsetko videl. THUMBS UP
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

Nie, to sa len prasati o kukurici sniva.
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

Keď už sme pri ošípaných, toto by si mohol kúpiť Baštrnak o 20rokov keď ho pustia z basy. Aj tak nevie parkovať. Ísť do mesta s 8 litrovim rakovino tvornym naftakom môže iba debil a ignorant.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

DPF... v meste to dychat tolko nebude, on nam to pekne zobrakom, co sa v honbe za zdravsim zivotom prestahovali na dedinu, vypusti na dialnici za dedinou...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

https://youtube.com/watch?v=TYnl0vr5RRU
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Celkom príjemne keď ťa dopredu upozorní Tesla na haváriu.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Tesla je reálne auto od poctivého výrobcu na rozdiel od FF.
Možno má fc dobrý úmysel ale to nezaručuje reálne auto.
Dúfam že to nedopadne ako Fisker Automoti.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Bolo ti to treba, takto sa zhovadit?
Odpovedať Známka: 3.0 Hodnotiť:
 

Bolo ti to treba, takto sa zhovadit?
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

When u have 2, then u have 2.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Presne preto existuju konkavne zrkadla...
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

ty si uz videl na aute konvexne alebo priame zrkadla? Nie, vsak. A aj napriek tomu sa zrkadlom, neda mrtvy uhol spolahlivo osetrit. Ked uz nic ine, velke zakrivenie zrkadla je na ukor zmensenia obrazu.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ake su to priame zrkadla? Myslis rovne? Sak jasne, ze tie na autach boli. U nas v casoch skodoviek a favoritov napr.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Do piče, zas je to tu samý expert, ktorý to vie lepšie.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Ked sa vyrobca snazi (zbytocne) napodobnit klasicky dizajn zrkadla. Asi aby bolo na parkovisku co odrazit.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

... cim vlastne podporime subdodavatelov, takze asi to tak ma byt.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

to nič nemení na fakte, že tie kamerokadlá sú úplná pičovina
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Aj keby som o to nemal záujem (čo mám), kúpil by som to už len pre tie kamery miesto zrkadiel. Že to konečne niekomu napadlo. A konzervy, pojebte sa.
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

Do klasického zrkadla keď sa pozrieš pod mierne iným uhlom tak vidíš to čo si pred tým nevidel. U monitora vidíš stále to isté
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

avsak, ak by pohyb hlavy v kabine bol snimany, je uz iba detail zobrazit na monitore plynule sa pohybujuci vyrez obrazu, snimaneho spatnou kamerou. Skor by ma zaujimalo ako inzinieri vyriesili problem so zasra..znecistenim sosoviek kamier. Staci trochu vody na ceste, auto vpredu a taska je na hlave
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

> ak by pohyb hlavy v kabine bol snimany

Tebe to už drbe, choď von do reálneho sveta a sprav si vodičák. Navyše keď sa ti baterky vybijú a budú ťa tlačiť sú si kamery na 2 veci
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Nemyslím si. Určite je tam viac zdrojov. A veľká batéria má ešte vždy dosť kapacity na malé spotrebiče aj keď už nevládze pohnúť motorom!
Odpovedať Hodnotiť:
 

...akumulator s nabijackou beriem (to vyuzijem), ostatok si strcte do ctenej pr..le
Odpovedať Hodnotiť:
 

A preco by si mal hybat hlavou, ked Ti monitor zobrazi vsetko, co potrebujes vidiet?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Bolo ti to treba, takto sa zhovadit?
Preco kamery. Daj argumenty.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Nemám nič proti kamerám, len potom nerozumiem, prečo musia tak otrasne vyčnievať.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Napadlo to už aj Teslu. Prototyp Model X to mal. Zlepšuje to aerodynamiku vozidla. Kameru môžu mať široký pozorovací uhol.
Odpovedať Hodnotiť:
 

za auto dat tolko penazi len ak bude jazdit samo. a samojazdenie nie je sranda, to chce roky kvalitneho vyvoja
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ďa&#311;ujeme za podnet. Preveríme situáciu. Vaša Billa.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

mohli ebnuť zo štyri selfi tyčky:

https://goo.gl/qL0Ls6

a na oči dajaké VR
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Drzte sa, experti DSL sk prichadzaju. Ja sa len cudujem, preco ked robia koncept auta neoslovia tuto komunitu.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Aká redakcia, takí čitatelia.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Načo je dobré takéto auto s tak obrovským možným výkonom motorov? To bude určite pre nejaké socky určené, alebo sociálny taxík...
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

kup si fabiu
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Marketing. A elektromotor je velmi lacna zalezitost, takze ci tam das 200kw, alebo 700kw nie je az taky cenovy rozdiel.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

veru tak
otázne len zostáva ako dlho tá baterka vydrí max výkon bez prehriatia
tesla na teste na nejakom okruhu (myslím v norinbergu) ukázala že tak 20m
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Myslím, že to bolo podstatne menej - na okruhu v Brne to bolo jedno kolo.. čo aj v prípade amatéra na výkonnom aute je pod 2 minúty
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

link or GTFO
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

http://127.0.0.1/
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nechodte tam dostal som vyrus
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Ty si dobre v piči!!!
Je to sakra rozdiel!!!
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Narazim a zhorim zaziva, bez moznej pomoci. Dakujem pekne za take auto.
Odpovedať Známka: -7.3 Hodnotiť:
 

neboj, nenarazis ani nezhoris... ani take auto mat nebudes ;-)
Odpovedať Známka: 9.5 Hodnotiť:
 

tak si daj do plomby implantovat kyanidovu kapsulu. Ked zacne horiet, kapsulu prehryznes a uz nezhoris za ziva.

Okrem toho, v autach sa neuzivaju LiPo batt, ale LiPoFe, a tie su nasobne bezpecnejsie a nevznietive.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Nepovedal by som:

"Tesla car explodes in horror smash after hitting tree causing several fires so intense firefighters couldn’t save trapped passengers"

goo.gl/9ttnLq
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

zaujimalo by ma, ako by dopadol benzinovy alebo dizlovy motor/auto...
pokial by teda narazil do stromu absolutne rovnako..zopar takych nehod bolo, a tiez ludia zhoreli (Paul Walker)
otanze len je, co je lahsie uhasit, ak sa hasici nachadzaju blizko.
zrejme tie baterie hasia asi dlhsie, nez benzin, netusim...
kazdoapdne, asi maju co robit tie automobilky, co sa tyka bezpecnosti...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Uhasit benzin je relativne jednoduche - staci zamedzit pristupu vzduchu. Baterka ti vsak bude "horiet" aj bez pristupu vzduchu - musis neutralizovat chemicku reakciu. Preto su elektromobily so sucasnou technologiou baterii de facto vrazednou klietkou. Ale to dneska nikto nebude brat vazne, dokym sa tie elektromobily nezacnu masovo rozsirovat a nebudu taketo nehody na dennom poriadku. Az potom si mozno ekoaktivisti uvedomia, ake dobre boli tie stare neekologicke auta.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Neuvedomia. Ekoaktivisti mozog nepoužívaju lebo spotrebuje veľa energie. Oni budú bojovať potom za zníženie rýchlosti na 20km/h aby autá nehoreli pri nehode.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Hmm, viem si to zivo predstavit, ze to takto skonci. A aby sa to aj naozaj dodrziavalo, tak pre istotu zakazu soferovat ludom.

BTW este k tej povodnej otazke - najbezpecnejsie su z tohto pohladu prave tie (dnes) najviac zatracovane "smradlave" naftaky, kedze nafta sa za beznych podmienok ani pri priamom styku s ohnom nevznieti.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Čo to tu trepeš?
1. Vysvetli mi prosím Ťa, ako jednoducho zamedzíš prístupu vzduchu do havarovaného auta.
2. Na dennom poriadku? Čo má fakt, že to bol elektromobil, spoločné s tým, že chalan vo vysokej rýchlosti vrazil do stromu?
Keď už chceš silou mocou elektrohate kvôli nejakým osobným komplexom, tak aspoň si nacvič nejaké normálne argumenty.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

nafta nehori, ale hej, ak uz nadrbes tak ze roztrhnes benzinovu nadrz tak horis pravdepodobne uz posmrtne..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

lifepo sa v autach velmi nepouzivaju lebo maju nizsiu energeticku hustotu a preto su tazsie a vacsie a su aj drahsie
Odpovedať Hodnotiť:
 

Z nariadenia najvyssich kazde auto uz bude privolavat pomoc same. Ak budes mat stastie tak umries az v momente ked budu prichadzat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to je pri 240V sieti 60A prud, to bude chcet slusny kabel aj istic
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Mozes mat v domacnosti viac ako 25A istic?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

V dome samozrejme môžeš.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mozes mat aj viac ako 25A, ale musi ti to distribucka schvalit. Niekde to nie je problem a niekde to problem byt moze. A pokial je to len otazka penazi, tak problem neexistuje.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

pokial je to problem, tak vacsinou sa jedna o nedostatocny transformator. V tom pripade mozes dat na svoje naklady postavit lepsi - ale aj napriek tomu to bude majetok distribucnej.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Prdlajs. Mat je mozne aj 1MA istic i lubovolny transformator, len pri pripajani k sieti moze dochadzat ku ciastocnej zmene vlastnickych prav.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Ty si fakt úžasný Matelko.
Ty kôň žeravý...!
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Lenze standardna siet je 400V, 230 by slo, keby si siel auto nabijat na beznu 1f zasuvku, vtedy by si potrebola na 9h nabijanie tych 60A. Pri 3f ti staci 20A co je nic.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to je mi jasne ze 3f by si pri tom len s kludom poprdkavala lenze oni tam pisu prave tych 240V
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

lenze v USA ma bezna zasuvka 120V a 3-faza ma prave tych spominanych 240V
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

lenze v USA maju aj ine hodnoty prudov.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

????
ak sa este nezmenili zakony fyziky, tak podla mna stale plati, ze (zjednodusene) P=U*I
Teda ak sa ma nabit 130kWh bateria na polovicu za 4.5h, tak to znamena (ak neratame so stratami), ze musis dodat 65kWh energie za 4.5h, resp. 14.5kWh za hodinu. Po dosadeni do vyssieuvedenej rovnice ti vyjde ze 14.5kW=240V*I, z coho vyplyva, ze I=~60A. Kedze to ide cez 3 fazy, tak na kazdu potrebujes 20A. A je jedno ci si v amerike, europe alebo v antarktide, pokial bude v sieti trojfazovych 240V, tak stale to bude tych 20A. Samozrejme ked pouzijes slovensku 3fazu so 400V, tak ti vyjdu mensie hodnoty prudov.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Ano - principialne. Vypocet mas spravny ale pre 3f vykon, takze hodnoty 20A platia pre nasu sustavu, pre USA budu vyssie.
Ale myslene to bolo tak, ze kym u nas riesis ci mas doma 25A hl.istic, tak v amerike kvoli rovnakemu vykonu musis mat aj ine(vyssie) hodnoty isticov, inak by to pozadovany vykon nedosiahlo.

Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

vies vobec citat? 20A plati pre 3f sustavu s 240V (tj. americku), teda v takejto sustave ti staci 25A istic

pre nasu 3f sustavu s 400V plati
14.5kW = 400V*I, tj. I=~36A, tj. na jednu fazu 12A
v nasej sustave ti staci 15A istic
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ja citat viem, za to ty mas problem s fyzikou.
P=Uf*I ale 1fazovy!!!
3f vykon je 3nasobok 1f vykonu P=3*Uf*I alebo ak chces P3=sqrt3*Us*I. Pricom Uf = 230V, Us=400V.
Takze znovu, pre nasu sustavu plati 20A(takmer 21A).
Pre americku bude platit 14,5kW=sqrt3*240*I => I = 35A.




Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

20A na 400V da 8kW, cize len 1 vetva by nabila 65kWh bateriu za 8,125 hodiny. 2 vetvy by to zvladli za 4,06 co uz je menej ako sa hadate.
Odpovedať Hodnotiť:
 

clovek sa vzdy dozvie nieco nove. Samozrejme 1 vetva ma 230V nie 400 a ked sa spoja vsetky 3 tak to ma dokopy 400 a nie 690. Ak teda chceme 14,444kW, musime mat 3x20,934A istic
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pozor, v amerike nemaju 3-fazove vedenia, jedna sa o 2-fazove vedenia, kde dve fazy maju voci neutralu 120V a medzi fazami je 240V. Keby mali 3-fazove vedenie, tak by malo napetie 208V a nie 240V.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

S 3 fazami a zapojenim do trojuholnika (400 V) to bude podstatne menej
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mozes nabijat aj prudom 1A, len to potrva dlhie.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Velka chyba uvahy/myslenia, nie nemozes nabijat lubovolne malym prudom! Teda prakticky nie, z jednoducheho vzorceka to mozno teoreticky plynie.

Prud musi dosiahnut istu "priebojnu" velkost, inak sa nebude nic nabijat, maximalne udrziavat. Ani normalny vybity 50-60 Ah 12 V akumulator z osobneho auta nemozes nabijat s 0,1 A a dokonca ani s 0,5 A. Normalne nabijacie prudy su 10-12-15A, rychlejsie su 20A a super-expresne su 30A a viac. 30A tam budes ladovat, ked chces mat totalne vyflusany minikapacitny 45-50 Ah akumulator nabity za nejakych 90 minut = 1,5 hodky.

Ani tuzkove baterie nemozes nabijat prudom v mikroamperoch ...
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Nie to skor o napati ako o prude, aby sa dal ten prud pretlacit?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Ďalší mudrlant na obzore...
Prečo nejdeš na pivo?
Tak šup-šup a neotravuj slušných ľudí.
Čau...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

preco maju potom lacne nabijacky napriklad 3.8A ?
tie iste nabijacky dobijaju aj s prudom 0.8A, mam poslat manual ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tie jeho boli asi na traktor.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No lebo všetky doteraz mne známe batérie sú vyrábané na nabíjanie prúdom 1/10 C teda desatinou kapacity.
Odpovedať Hodnotiť:
 

xxx
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neni to az take skarade ako sa mi na prvy pohlad zdalo, ale tesla sa mi paci viacej. Aj ked interior na tomto je vydarenejsi co som tak zahliadol z tych utrzkov. No uvidime co si v tom 2018 kupim pod strom nakoniec.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Stojan. :P
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

hahaha, tak na ten som teda nepomyslel.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Je pekne, ale tvaricku ma ako kyberzaba.
Osobne sa mi najviac paci google auto - to ma tvaricku koaly, aj s nufakom.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ak sa vám novinka páči, môžete si ju objednať za 5 000 dolárov. Ide však iba o zálohu. Koľko bude stáť zatiaľ nie je známe, cena sa odhaduje na sumu okolo 180 000 dolárov.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Nie ďakujem. Radšej V12.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Posielam 5000 dolarov.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Carmern, si to ty? :-D :-D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Cartman.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

"maximálnym výkonom 1050 koní respektíve 783 kW" ... aj vydrzi na tom vykone, alebo bude fungovat ako tesla ? Tesla padne do safe modu, z vykonom okolo 80 koni, po ani nie minute-dvoch agresivnej jazdy. Na start zo semaforu je to sice "cool", ale potom clovek moze akurat hladkat plynovy pedal az do dalsieho nabijania ... teslu skusali na okruhu Nürburgring v nemecku a dopadla velmi zle ...
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

bezny vodic sa do 2 minut vbura pri 700kW
resp, sportovy vodic nebude pouzivat 700kW non stop nikde, maxialne tak na nemeckej dialnici.
na okreske tazko.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

bezny vodic sa vybura aj s uplne bezne predavanym 2 litorvym 130-140 kW fosilnym motorom, pokial jazdi ako idiot - to su najsilnejsie bezne motory beznych znaciek pre bezne masy
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

a hlavne dnes ked nasnezilo 20cm snehu a cestari sa schovavali dakde v teple a pre istotu ani nos nevystrcili.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A vieš Ty, ktorí ľudia sú najmenší na svete?
No predsa cestári!
Napadne 1 cm snehu a už nie je vidno!
:-)
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Agresívna jazda nie je závodenie na okruhu. A Tesla nie je závodné auto. Rozumieš?
Odpovedať Hodnotiť:
 

ked to nieje zavodne auto, naco ma stovky kW motor a zrychlenie 2cojaviemkolko sekundy na 100? A este je to najcastejsi argument, preco je lepsia ako ferrari, lambo, koenigsegg...
Odpovedať Hodnotiť:
 

No naozaj neviem, načo je bežnému osobnému auto motor viac ako 100kW, nieto 700kW!!!

Odpovedať Hodnotiť:
 

pissing contest.. ved ked sused kupil 500 koni, tak co som ja nejaky chudak? 600 koni kupim!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tesla, na rozdiel od Ferrari, Lamborghini, Koenigsegg, atď nie je superšport a ani sa nikdy tak neprezentovala. Pri elektromotoroch máš tie kW v podstate zadarmo, stačí len dostať dostatok šťavy dovnútra za určitý čas a ideš. A veľa šťavy potrebuješ kvôli dojazdu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tento shit vyzera ako citroen aj s tym ich logom. To bude velky fejl.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

ja som len zvedavy kolko vam tie uzasne baterky vydrzia ked pride tuha zima,
Odpovedať Hodnotiť:
 

Možno pôjde na pár miliwattov...
Ale neboj. Tie sú zahojené...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Však to otváranie dverí asi nie je praktické. Však keď chcú dvaja do auta nastúpiť naraz v jednom čase, tak jeden musí počkať, pokým ten druhý nastúpi. Inak sa zrazia :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

preco setril na dizajneroch?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kamerky tam vedia dat, ale aby dali solarne panely do kapoty, strechy a dveri, tak to nie. Naco nabijat baterku pri odstavenom aute (parkovanie a pod.) zo slnka "zadarmo" ? Alebo slabsi motor s mensou spotrebou elektriny, ktorym prejdem viac km na jedno nabitie ? Mam taky dojem, ze komunita by dnes vytvorila lepsie e-auto ako "odbornici"...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Veď preto to riešime tu na DSLku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vážená redakcia DSL. Včera som napísal pod týmto článkom príspevok ktorý sa týkal upresnenia okolo LIDARu. Príspevok neobsahoval nič urážlivé a venoval sa iba technickej stránke textu. Preto by som rád vedel prečo bol zmazaný.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takže pri plnom výkone tých motorov tú baterku vybijem za pár minút.
Hmm... to je fakt potrebné pri aute...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:

Pridať komentár