neprihlásený Piatok, 19. apríla 2024, dnes má meniny Jela
Samojazdiaci Uber vo vážnejšej nehode, firma zastavila testy

Značky: samojazdiace technológieUber

DSL.sk, 26.3.2017


Samojazdiace auto spoločnosti Uber sa stalo v piatok večer miestneho času v štáte Arizona účastníkom vážnejšej dopravnej nehody.

Upozornila na to agentúra Bloomberg.

Práve taxi služby respektíve služby sprostredkovania jazdy akou je Uber sú z viacerých dôvodov predpokladaným prvým budúcim reálnym masovejším nasadením plne samojazdiacich automobilov. Uber tak vyvíja vlastné samojazdiace technológie.

Spoločnosť ale najmä v poslednom období čelí z viacerých dôvodov intenzívnej kritike, viacerým problémom a škandálom. V oblasti samojazdiacich áut ide najmä o žalobu Google respektíve jeho samojazdiacej divízie Waymo obviňujúcu Uber s ním vlastneným startupom Otto z krádeže technológie, konkrétne dizajnu laserového radaru, lidaru.

Aktuálna nehoda nebola podľa informácií polície pre Bloomberg spôsobená samojazdiacim autom Uberu. Spôsobil ju vodič iného auta, ktorý mu nedal prednosť. Podľa informácií The Arizona Republic konkrétne auto nedalo prednosť pri odbočovaní doľava. Následne prišlo ku zrážke, pričom do kolízie sa dostalo aj tretie auto.

Uber pre Engadget potvrdil, že jeho vozidlo bolo v čase incidentu v samojazdiacom režime. Hoci podľa polície nehodu nespôsobilo, otázkou stále zostáva či vozidlo v režime samostatnej jazdy konalo optimálne a zrážke napriek nedaniu prednosti v jazde nebolo možné zabrániť.



Uber v každom prípade podľa Bloomberg pozastavil program samojazdiacich áut a ich testy na cestách, pokiaľ nebude skončené vyšetrovanie incidentu.

Účastníkmi viac ako desiatok nehôd boli v minulosti aj testované samojazdiace autá Google. V ich prípadoch išlo typicky ale o nárazy v nižších rýchlostiach a napríklad pri zastavovaní na križovatkách.

Na rozdiel od týchto nehôd vyzerá aktuálna podľa fotodokumentácie výrazne vážnejšia, keď sa auto Uberu dokonca prevrátilo na bok a ďalšie auto je relatívne dosť poškodené. Pri nehode nebol nikto zranený.

Najvážnejšou nehodou samojazdiach automobilov je doteraz nehoda Tesla Model S z mája minulého roka, pri ktorej auto v režime samostatnej jazdy v pruhu vo vysokej rýchlosti nezaregistrovalo kamión prechádzajúci krížom cez jeho stranu vozovky a narazilo doň vo vysokej rýchlosti. Vodič Tesly zrážku neprežil.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii
Helikoptéra na Marse bude zbierať dáta aj po strate komunikácie so Zemou


Diskusia:
                               
 

ked niesu mechom udrety, tak v tom aute maju minimalne 2 kamery. Takze sem s videom...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Keby video poskytli diskuterom na dsl.sk, to by hned vysetrovanie trvalo o polovicu kratsie
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

V tom pripade najdete videa tu, tu a tu.
Dakujeme za spolupracu.
Odpovedať Známka: 6.6 Hodnotiť:
 

"otázkou stále zostáva či vozidlo v režime samostatnej jazdy konalo optimálne a zrážke napriek nedaniu prednosti v jazde nebolo možné zabrániť"

Sa vsetci tvaria, akoby tie auta v jazdili uplne same, ved tam vzdy sedi "vodic" co na to furt dohliada. Takze ak by aj samojazdiaca technologia mohla nehode zabranit, mohol jej zabranit aj vodic.
Odpovedať Hodnotiť:
 

* Ďakujem sa spolusprácu
Odpovedať Hodnotiť:
 

Inovačný tank na dsl.sk by nielenže poskytol rýchle, lacnejšie a odbornejšie vyšetrenie prípadu kolízie, ale zároveň by načrtol aj ideálne smery vývoja firmy Uber a jej preferovaných technológií v najbližších rokoch, poskytol by hodnoverné odporúčanie pre smerovanie jej investícií do konkrétnych regiónov.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Áno, mali by sme nočnú pri ktorej by sme fičali na lsd
Odpovedať Hodnotiť:
 

chudak tester Samo, jazdiaci pre Uber, nedali mu prednost :(
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Presne tak. Komu niet rady, tomu netreba cakat.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Komu niet rady, pomozu vedci NASA dsl.sk
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Google si mysli ze libar este nikto nevymislel?
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

Je to lidar a mysliet sa pise s Y .. nie ze by som bol nejaky expert ale co je vela to je vela
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

No ale čo je veľa, to je málo.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

čo je moč, to je moč
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ale on hovori o kniznici na rozsirenu realidu: libar
Odpovedať Hodnotiť:
 

g.prekladac nevie co je to misliet , takze ano alebo nie
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

k tomuto iba copypastnem svoje vlastné vyjadrenie z 29.6.2016 (a iného portálu): a skúste mi aj odpovedať.
Som zástancom pokroku aj autonómnych vozidiel v premávke, ale ... V podobnej situácii som bol nedávno aj ja, aj keď to nebola svetelná križovatka. Ja som bol na hlavnej ceste a auto prichádzajúce sprava na vedľajšej so značkou daj prednosť v jazde. Len to, že som videl, že vodič auta na vedľajšej ceste približujúceho sa ku križovatke sa vôbec nepozerá mojim smerom, zabránilo nehode (následné trúbenie, brzdy, uhýbacie manévre a gestá nerozpisujem). Toto asi žiaden senzor, ani softvér v súčasnosti nedokáže. Som si istý, že už skoro každý vodič bol v situácii, že svojim konaním zabránil nehode, ktorej vinníkom by bol druhý nepozorný vodič nerešpektujúci niektoré z pravidiel cestnej premávky. Vo všetkých týchto možných situáciách, v ktorých to človek dokáže, dokázalo by to aj autonómne vozidlo?
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

a teraz si polož otázku koľkým nehodám by zabránilo samojazdiace auto z tých čo sú spôsobené vodičmi

napríklad, vybiehajúce srnky na cestu (infra kamera ich zbadá, človek nie)
alebo mikrospánok
bezpečnostné brzdenie ked si vodič neskoro všimne že autá pred ním stoja (ale auto to vdaka radaru vidi perfektne)
potom mrtve uhly spätných zrkadiel pri preradovani do pruhov, ktoré sú už dnes krásne vykrývané technológiou

samojazdiaca technologia potrebuje len jedinu vec - trochu času na zdokonalenie a dovtedy testy s vodičom ktorý to kedykoľvek preberie

Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Mi z kamosom sme sli n vychod a tam lesa vibiehali romovia a skoro sme do nich narazili!
Odpovedať Známka: 5.9 Hodnotiť:
 

Aj si ich skoro dostal len zabehli naspäť do lesa?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To sa vam blicovanie nevyplatilo skoro dvojnasobne... takto to odniesla len gramatika
Odpovedať Hodnotiť:
 

odpoviem takto:
system pozorovania mrtveho uhla mam, trvalo vypnuty
vies preco?
pre menej znalych:
ono je to super, ked to to 1-2x za rok zachrani prdel, ale akonahle to zlyha co i len raz a ty na to spoliehas, tak si v prdely ty
spolieham sa na vlastny usudok, ten system ma vela krat falosny alarm a vela krat nefunguje, lebo napr blato a senzor.
cas ano, ale aj tak. su udalosti (ako velky biely kamion, a 1000 inych) ktore senzor z roznych bugovych dovodov nezachyti
nechcem nebyt v kontrole nad vozdilom v takom pripade.
ano, srnka je jedna vec, mne napr strnka nabehla do boku auta, su uhly, ked ani IR nepomoze (krik pri ceste), vela zalezi aj od stastia, ale predovetkym od paranoje - vela krat ma zachranilo to, ze namiesto 100 ako je zvykom u vodicov som siel 60 na danom useku, presne ked som tam isiel 60 tam srnka bola (obrovske hovado co mi preslo cez cestu, to ani srnka nebola uz, neviem Danie?), cize chce to aj databazu bermudskych trojuholnikov v samojazdiacich.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

ak ste isli do roznavi tak to asi nebola srnka ale skor velka romka
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

na podobnyhc systemoch je super jedna vec: ked uz sa nieco opomenie a dojde k nehode, tak sa zavada odstrani. tesly uz vidia velke biele kamiony a stale pracuju na zlepseni detekcnych schopnosti vozidla.

lenze ked tutmak nedal prednost vcera, ked trulo sa nevyspal a dnes sa zrusi vdaka mikrospanku, ked idiot sa zajtra bude hrabat v priehradke zatial co pred nim na prechode su ludia, tak tie iste chyby budu kreteni robit vzdy kym budu auta ovladane manualne. kolko smrtelnych nehod bolo sposobenych prekrocenim rychlosti? a jazdia dnes vsetci podla predpisov?
kolko nehod bolo sposobenych, lebo vodica oslepilo slnko. a maju dnes vodici oci, ktorym nerobi problem pozerat sa priamo do slnka? nie. clovek bude furt rovnako nespolahlivy, ale elektronika sa zlepsuje.
pride doba (a je otazne, ci tu uz nie je), ked samojazdiace auta budu spolahlivejsie nez ludia.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

"pride doba (a je otazne, ci tu uz nie je), ked samojazdiace auta budu spolahlivejsie nez ludia."

To je uz z principu blbost a tvrdenie odopuje samo sebe. Tie auta vyvijaju ludia. Tj tvoje tvrdenie by znamenalo, ze ludia budu spolahlivejsi nez ludia. Co uz bolo vyvratene viackrat v historii ;)
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

aj lietadla vyvijaju lucia. a cuduj sa svete, lietadlo lepsie lieta, nez clovek.

okrem toho, samojazdiace funkcie nevyvija jozko z hornej dolnej, ktory vcera dostal do ruky vodicak a zobral si tatkove bavo na prevetranie.

a v neposlednom rade, o evolucnom programovani si asi este nepocul ze?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Letecka doprava tiez nie je bezchybna a je cela rada faktorov, ktore ovplyvnuju bezpecnost samotnu (skus obcas mrknut letecke katastrofy).

Nerozumiem argumentacii typu "lietadlo lepsie lieta, nez clovek", resp. "auto jazdi rychlejsie ako clovek". Ale v principe aj obycajny vtak - zivocich lieta lepsie ako lietadlo a dostavame sa opat k tomu, ze lietadlo postavil clovek, clovek ho riadi, navadza, opravuje a preto pada ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

nie je bezchybna. ale lietadla kurva lietaju. a ludia, ktori ich vyvijaju NIE.
argumentaci (ktorej nerozumies) vyvracia hovadinu, ktoru si povedal, ze to co vyvija clovek je z principu menej spolahlive, pretoze clovek je menej spolahlivy.
este aj pojebanu kalkulacku vymyslel a zostrojil clovek a ta pocita ovela lepsie a spolahlivejsie, nez ktorykolvek clovek na svete.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Krásne si to napísal, gratulujem!
A tomu druhému chlapcovi už došli argumenty :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

"v principe aj obycajny vtak - zivocich lieta lepsie ako lietadlo"
a preto napr. pri veterných elektrárňach umiera kopa vtákov...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ano, predvidat ze nejaky pako porusi predpisy autonomne auta nezvladnu tak dobre ako ludia.
Ale inak uz teraz keby si vymenil vsetky auta za autonomne tak ti klesne nehodovost(vsetka, nielen smrtelna) pomaly na nulu.
Druha vec je kolko takych incidentov ako pises skoncilo aj teraz burackou, a kolkym z nich by autonomne auta dokazalo zabranit.
Tak ci tak, ironiou je ze presadeniu autonomnych aut najviac brania ludia co nerespektuju pravidla cestnej premavky. Nemyslim tym ze ich bojkutuju, len ze drviva vacsina nehod autonomnych aut bolo sposobena inym clovekom riadenym autom.
Odpovedať Známka: 5.5 Hodnotiť:
 

keby som bol ty, nesudil by som,
najviac brania ludia co nerespektuju pravidla cestnej premavky.
rocne dam 50 tisic KM, dialnice idem 100kmh (ekonomicky), respektujem, zastavujem a davam prednost daleko viac, ako je priemer.
no predsa by som NEVERIL samojazdiacemu autu, len preto, lebo nedam svoj zivot do ruk programu, ktory moze byt odflaknuty ako
microsoft, java, a milion inych programov aj v letectve a podobne.
dnes este nie, az ked budu vsetky auta autonomne a s obrovskymi poistkami poistene v pripade nehody. odmietam byt testovaci kralik.
to, ze clovek sa vyburava castejsie odmietam - potom by boli zosmiesneny aj ludia co maju 3 miiony KM bez nehody - da sa to. zaroven zalezi od okolnosti, stastia, smoly.. stav vozovky..
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

A co ze si dobry sofer?
Vies kolko je zlych soferov? Soferov co sa precenuju?
Plus sa mi nesnaz povedat ze si ty ako sofer neurobil nikdy chybu, akurat ze ta chyba bola bez nasledkov.
Kolko nehod co sa stalo sposobili soferi preto ze nerespektovali pravidla? Driva vacsina, ze?
Niekto ta nuti testovat? vsak v klude cakaj kym nebude vsetko otestovane, schvalene, dohodnute podmienky odskodenia atd..
To ze neveris SW znamena len to ze si slaby programator. SW uz teraz ovlada kopu veci kde keby sa softver nejako sialene pokazil tak zabije cloveka, a zatial o takom pripade neviem.
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

no osobne si myslim, ze clovek urobi chybu lahko.. sam som ich urobil dost a ako pises, bez nasledkov.. kludne moze byt prvy kilometer od teraz moj osudovy.. a nemusi..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no, ísť po diaľnici 100 nie je bohvie aké bezpečné. Tiež som to kvôli spotrebe skúsil, ale nemal som dobrý pocit z toho, čo zažívali ostatný šoféri, keď ma museli obiehať a neraz aj intenzívnejšie brzdiť. Iné je to u kamiónoch, tam je tá nižšia rýchlosť samozrejmá.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

tak zas stovkou nejazdis v stednom pruhu. pravy je na stovku, uplne v pohode.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ak idu po dialnici dvaja normalni soferi, neexistuje aby museli intenzivnejsie brzdit, aj ked jeden ide 130 km/h a druhy len 100 km/h.

Bud ten pomaly vojde rychlemu do drahy na poslednu chvilu alebo ten rychly pusti plyn a zabrzdi az ked to uz inak nejde, lebo karoserie su uz skoro v sebe.

Na dialnici mam dostatocny prehlad, aby som priblizovanie k autam vedel korigovat iba ubratim/uvolnenim plynu, dokonca aj ked naozaj pomaly vodic predbieha kamion. Staci byt trocha ohladuplny.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na dialnici mam dva rezimy - bud idem realnych 130km/h a decentne predbieham tych co idu tachometrovych 130km/h alebo ked sa neponahlam tak tempomat ma 111km/h (pekne to vyzera, spotreba je 4-5 litrov a nesmrdim velmi na prirodu) a ohladuplne prechadzam do laveho pruhu. Ked je v pravom nejaka naozaj kolona kamionov, su v zasade tri druhy rychlych vodicov:
1) Slusny, co sa preradi za mna do laveho, priblizi sa cca na dlzku 2/3 kamiona a ked sa zaradim, plynulo prida a predbehne nas
2) Majstri, ktori vybehnu do laveho a tlacia sa ako keby potrebovali ist na toaletu a cimkolvek pod 129km/h opovrhuju
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

3) Kreteni, ktori uz z pozorovatelnej dialky idu v lavom pruhu (obcas s hmlovkami aby ich bolo vidiet cez to "ostre" slnko) snaziaci sa ukradnut mi zadnu SPZ (aj ked nemam pekne cislo) a v momente ako sa nase (materialovo takmer zjednotene) SPZ dostanu na uroven SPZ predbiehaneho vozidla zacnu trhat zelen pri stredovych zvodidlach (zrejme maju percenta z usetrenych prostriedkov na udrzbu zelene z NDS) a popri tom sa za velkeho hluku a dymu z jeho vyfuku dostavaju na rovnaku uroven aj nase predne SPZ, hoci mam este pol auta v lavom pruhu.

K tomu existuju este nejake podkategorie, ktore sa vyskytuju hlavne tesne pred oblastami s odpajacimi a pripajacimi pruhmi (specialne za tunelom Sitina pri vyjazde na Dubravku/Lamac)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ked uz sa rozhodnem na dialnici predbiehat tak je slusne ist aspon tych 130 nech nezavadzam, ze ?
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Ahoj typ cislo 2. Neposudzuj podla seba. Citaj s porozumenim! Pisem: "ohladuplne prechadzam do laveho pruhu"

Na dialnici nemusim (NIE ASPON! ale maximalne) ist 130 aby som nezavadzal. Ked nie je dialnica plna, uplne staci jemne narabat s plynom aby som prisiel ku kamionu tak, aby som sa vedel zaradit za rychlejsie iduce auto. Ked je dialnica plna, aj tak sa nejde 130 (tu jednu 3 pruhovu neratam, ked je plna aj tak je tam obmedzenie v spicke na maximalne 110)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Jaj este som chcel napisat. Ked kamion ide 90km/h, ja idem 111km/h a ty ides "aspon" 130km/h su nase vzajomne rychlostne rozdiely cca 20km/h. Inak povedane, kym ja predbehnem ten kamion (alebo dva) ty sa ku mne priblizis o presne rovnaku vzdialenost. Takze ked idem predbehovat kamion a za mnou je auto vo vzdialenosti kamiona tak sa mu tam ohladuplne necpem. Ake jednoduche, ze?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na diaľnici smie vodič motorového vozidla jazdiť rýchlosťou najmenej 80 km/h. V úseku diaľnice prechádzajúcom cez obec smie vodič motorového vozidla jazdiť rýchlosťou najmenej 65 km/h. Táto minimálna rýchlosť jazdy sa nevzťahuje na vodiča motorového vozidla vchádzajúceho na diaľnicu, vychádzajúceho z diaľnice, pri súbežnej jazde a v iných prípadoch, ak je to potrebné z hľadiska bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky.

Vodič motorového vozidla je na diaľnici povinný za vozidlom idúcim pred ním dodržiavať bezpečnú vzdialenosť. Bezpečná vzdialenosť je minimálne taká vzdialenosť, ktorú vozidlo prejde za dve sekundy. Ak ide o motorové vozidlo kategórie M3, N2 alebo N3, vzdialenosť, ktorú prejde za tri sekundy.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

dal som ti plusku za tu JAVU. Neni zac...
Odpovedať Hodnotiť:
 

JAVA, jazyk kde sa nemozes spolahnut ani na to, ze == == ==
Odpovedať Hodnotiť:
 

keby vsetky auta teraz vymenili za autonomne, museli by zmiznut z ciest vsetky ostatne "zive" veci, ktore by celu tu autonomnu siet narusali. cize by sa uz nikdy nikde nedalo ist po terajsich cestach inym sposobom ako nejakym dopravnym prostriedkom. ti co chodia radi na prechadzky by sa museli odviest na miesto do prirody a len tam by sa mohli prechadzat. ti, co radi behaju by mohli behat tiez v prirode alebo hoci aj vo vyklade na beziacom pase. ti, co sa radi korculuju by sa mohli korculovat len na specialnych okruhoch. a bicykel by uz tiez nebol dopravny prostriedok ale len ako zaluba mimo ciest. alebo by sa musela kompletne zmenit infrastruktura, co ked si uvedomime, kolko rokov nie je mozne dokoncit 1 (slovom JEDNU) dialnicu, tak to asi tak skoro nebude.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

samozrejme nechcem tym povedat, ze je napriklad v poriadku ked sa ide niekto korculovat niekde v meste na hlavnom tahu ale napriklad na dedine v uliciach kde je mensia premavka je to normalne.
v kazdom pripade by som sa pozrel napriklad ako by sa samojazdiace auta prisposobili vplyvom pocasia napriklad niekde v kopcoch kde nasnezi, potom sa to zacne topit a potom to zamrzne na lad a cestarom je to uplne jedno lebo vsak to je normalne :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

nechápem, prečo by museli chodci, či bicyklisti vymiznúť z ciest. Veď tie autonómne vozy ich sto percentne registrujú a reagujú, napríklad na prechode sa nemôže stať, aby tam autonómny voz zrazil chodca
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

V skutočnosti je všetko úplne inak, čo je jasné už z toho, že žiadny iný portál nie je!
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Lenze to je prave pointa. Ohrozil Ta iny sofer, samojazdiace auto Ti sa prednost v jazde da, nikdy nepojde na cervenu, rovnako vzdy pouzije smerovky. Proste nasadenie samojazdiacich aut nie je o tom, ze auta ziskaju zazracne schopnosti,ale bude dodrziavat zakladne predpisy, co dnes 30% vodicov nerobi a preto vznikaju nehody.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Ano.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A teraz si predstav, ze to druhe auto by bolo samojazdiace.
Odpovedať Hodnotiť:
 

z toho vyplyva iba jedno, bud vsetky samojazdiace auta, alebo ziadne.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Veď práve pre tento dôvod sa v budúcnosti predpokladá zákaz šoférovania ľudmi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kedy už tí blbci pochopia, že nič bez ludského rozumu nebude fungovať a už samojazdiace auto vôbec nie. Asi si niekto spomenul na serial Knight rider.Tie peniaze , čo to toho dali, mohli využiť ovela lepšie.
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

práve sme počuli názor, výrok nemajetného, (a najma) negramotného rolníka-nevolníka, "bezzemka´, kolem roku 1369..

kt. svet vtedy naozaj, a skutočne siahal len (od tej Nitry) najdalej po susedný chotár, po Trnavu..
úplne maximálne po Pózson (a to sa už ten dotyřný mohol pokladat za svetobežníka, a vzdelanca..

a memy typu "..všetky akademické,svetské autority považujú možnost jazdy vlaků (tích železních diabolskích saní) rýchlostou vyššou jako 33 mál /hod za nezmysel - však by sa vplyvom podtlaku vzduchu cestujúci udusili, /a ješte by ich to vycuclo von..)

príp. "nič tažšieho jako vzduch jakživ nemůže létat, bůh to tak ani neplánoval, a teda nedopustí!."

už možno aj redundantné pridávat..
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

´´míl

*Pozsonyi
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Pekne Píš boha tvojho! Bolia nás oči...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Toto moze tvrdit iba hlupak. Vies o tom ze lietadla su uplne autonomne a zlietnu, letia a pristanu bez zasahu pilota? Takze nieco predsa len funguje bez ludskeho rozumu. Daj tym autam cas a uvidis ze budu fungovat dokonale.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

zabudol si "v".
Odpovedať Hodnotiť:
 

s tým autonomnym vzletom a (najma) pristáním to není tak automatické, rozhodne ne u všech letadel,
tieto automatické systémy řízení letu (AFS) majú zvačša len novšie Airbusy (napr.A320, 380 apod.), budú ho mat aj Dreamlinery (tie takmer na cca 70 - 90 % ozaj nezávislé, na RLP (letové radiomajáky),
takmer sebestačné (nemmusia mít zapnuté tzv. odpovídače (radarové transpodery)

ale staršie, (takmer všetky s r.v. spred cca 1996-2002 nevedia samé osebe autoamtické pristátie.. (ne bez velmi nákladného (a mnohdy technicky, ingi.temer nemožžného) refittingů..)

Odpovedať Hodnotiť:
 

ON to ani tak nemyslel. Islo o to, ze pre letecky priemysel existuje autonomny system, ktory dokaze odletiet v podstate cely let sam. Ale aj tak by som to so samoriadiacimy autami neporovnaval. U lietadiel nejde o umelu inteligenciu, ale len o vysokospecializovany automat, ktory stale v pripade necankaneho vstupu ocakava zasah pilota. U aut sa predpoklada system, ktory dokaze vyhodnotit aj nezname situacia poradit si s nimi. Tak ako to Google povodne chcelo, aby v aute ziadne ovladcie prvky neboli. A to v lietadlach kniple a pilot este dlhu dobu budu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

https://www.rt.com/usa/ 382340-uber-self-driving-car-crash/
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár