neprihlásený Piatok, 19. apríla 2024, dnes má meniny Jela
Putin verejne prehovoril o hackovaní medzi Ruskom a USA. USA nechceli dohodu

Značky: hackovanieRuskoUSA

DSL.sk, 17.6.2017


Prezident Ruska Vladimír Putin verejne a pomerne rozsiahlo adresoval otázku špionážnych a útočných aktivít v oblasti kyperpriestoru medzi Ruskom a USA.

Spravil tak v štvordielnom rozhovore s režisérom Oliverom Stoneom, ktorý tento týždeň odvysielala televízia Showcase pod názvom The Putin Interviews. Hackovaniu sa venovala podstatná časť štvrtého dielu, pričom túto otázku preberali vo februári tohto roku.

Putin explicitne nepotvrdil útoky z ani jednej strany na druhú, podľa jeho naznačení sa ale pravdepodobne v kyberpriestore reálne a v súlade s očakávaniami odohráva boj Ruska a USA.

Voľby prezidenta USA v 2016

Téma hackovania je jednou z dôležitých aktuálnych tém vzájomných vzťahov týchto dvoch veľmocí, keď USA po rokoch obviňovania Číny z masových hackerských útokov teraz verejne obviňujú Rusko zo zasahovania do amerických prezidentských volieb v minulom roku a v súčasnosti sú prešetrované prípadné vzťahy medzi novou americkou administratívou a Ruskom.

Vo februári, kedy sa uskutočňoval rozhovor, USA a ich spravodajské služby obviňovali Rusko z útokov na systémy dvoch hlavných politických strán a zo zverejnenia emailov Demokratickej strany v mesiacoch pred voľbami. Emaily okrem iného ukázali neprimerané preferovanie Clintonovej štruktúrami strany pred druhým hlavným kandidátom Bernie Sandersom, ktorý bol podľa mnohých lepším kandidátom.

V posledných týždňoch sa zatiaľ len vo forme únikov objavili ďalšie obvinenia, podľa ktorých sa malo Rusko snažiť hackovať a hackúť aj volebné systémy. Hlasovanie ale údajne nakoniec nemanipulovalo.

"Vôbec sme nehackli voľby. Nie je žiadny dôkaz, že sme tí zodpovední. A to je najväčší dôkaz, najlepšia obrana ktorú máme," uviedol vo februári v rozhovore Putin.

Hackeri, ktorí zverejnili emaily, podľa Putina len poukázali na interné problémy v Demokratickej strane. Voľby podľa neho neovyplyvnili. "Nezáleží na tom, odkiaľ títo hackeri boli - z Ruska, Latinskej Ameriky, Ázie alebo možno boli z Afriky."

Stone poukázal naopak na hacknutie ruských bánk v dňoch amerických volieb. "Netvrdíme, že sú za to zodpovedné USA. Nemáme dôkazy, ktoré by takéto tvrdenia podporovali," uviedol k tomu Putin.

Rusko zaostávalo

Putin sa venoval aj otázke, kedy sa začalo Rusko aktivizovať v kyperpriestore. USA boli podľa dostupných informácií totiž mimoriadne aktívne napríklad podľa únikov Snowdena už pred viac ako desiatimi rokmi.

Hoci z Ruska pochádza a už dávno v minulosti v ňom bolo aktívnych množstvo hackerov, minimálne aspoň podľa tvrdení Putina sa štát touto oblasťou donedávna ešte nezaoberal.

"Vtedy sme tomu nevenovali pozornosť," uviedol k obdobiu cca 2005 až 2007.

Putin pripomenul, že krajina v minulosti hardvér aj softvér nakupovala výlučne z USA a Európy a bola závislá na týchto riešeniach. "V poslednej dobe sme si uvedomili, akú hrozbu to všetko predstavuje. Iba v posledných rokoch sme začali rozmýšlať ako si zabezpečiť technologickú nezávislosť a bezpečnosť. Určite tomu venujeme veľa pozornosti a prijímame primerané opatrenia," uviedol.

"Tento proces bol veľmi dlhý. Museli sme dobehnúť ostatných. Máme veľmi dobré základy. Máme veľmi vysokú úroveň vzdelanosti a veľmi dobré školy v matematike. Niektoré naše ruské spoločnosti majú teraz ročný obrat 7 miliárd dolárov a stali sa veľmi konkurenčnými na softvérovom trhu a sú veľmi aktívne aj v hardvéri. Staviame superpočítače," odpovedal na otázku kedy začali budovať schopnosti v kyberpriestore bez uvedenia konkrétneho roku.

Hrozba pre civilizáciu

Na otázku či prebieha tajný boj na kyberpoli Putin odpovedal "možno kde je akcia je vždy aj reakcia". Na poznámku Stonea, že Putin pri odpovedi vyzeral ako líška, ktorá sa dostala do kurníka, uviedol "v kurníku neboli žiadne sliepky, bohužial."

Boj v kyberpriestore je podľa neho v každom prípade nebezpečný, reagoval na otázku či sa americký škodlivý kód Stuxnet ničiaci iránske centrifúgy dá prirovnať k atómovým bombám použitým v 1945. "Je to veľmi nebezpečné. Myslím ale, že porovnanie Stuxnetu a nukleárnych zbraní je prehnané. Ak sa ale nedohodneme na istých pravidlách správania v tejto oblasti, a v tomto s Vami súhlasím, dôsledky tejto špirály krokov môžu byť veľmi vážne a dokonca tragické," uviedol.

Od Putina zaznelo aj vyjadrenie, v ktorom avizuje, že z praktických dôvodov je Rusko menej ohrozené ako vyspelejšie krajiny. Zároveň by ho niekto mohol ale asi interpretovať aj ako náznak hrozby pre iné krajiny a špeciálne USA.

"Je takmer nemožné rozsiať strach medzi ruských obyvateľov. To je prvá vec čo som chcel povedať. A podruhé, ekonomiky, ktoré sú viac sofistikované v technologických aspektoch, tie sú omnoho zraniteľnejšie na tento typ útokov," uviedol.

Rusko sa podľa Putina pokúsilo s USA dohodnúť na pakte o kyberpriestore, USA ale údajne neprejavili záujem. "Pred rokom a pol, na jeseň 2015, sme prišli s návrhom zaslaným americkým partnerom. Navrhli sme, že by sme mali vyriešiť tieto záležitosti a prísť k paktu, dohode na pravidlách v tejto oblasti. USA neodpovedali."


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

V najbližších dňoch bude spustený nový vysielač digitálneho rádia
Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii


Diskusia:
                               
 

Sparring partner
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Putin je jeden z najrozumnejších politiokov na svete, a teraz to zase dokázal.
Koľko krát ponúkal riešenia, vždy ich USA ignorovali. To aby mali na koho hádzať špinu, hajzli "demokratickí"
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Naozaj si myslíte, že Putin, agent brutálnej tajnej polície, vždy hovorí pravdu? Klame rovnako tak, ako takmer každý iný politik. Pravdu hovorí tam, kde mu to vyhovuje.
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

Ja si skôr myslím, že priekazne nie práve najschopnejší adept na pozíciu "agent brutálnej tajnej polície" by o niekom zo závisti zisťoval, či "vždy hovorí pravdu", ale osobne som ho klamať nepočul.
Odpovedať Známka: -1.6 Hodnotiť:
 

Tak to je zaujímavé, pretože celý civilizovaný svet už Putina počul klamať x-krát. Napríklad o dovolenkároch na Kryme a podobne. Samozrejme ani USA nie sú žiadne neviniatka .
Odpovedať Známka: -0.1 Hodnotiť:
 

chyti ta za zlovicko, on predsa povedal "osobne nepocul klamat" :) mozno len cital, alebo mu niekto hovoril :D
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Prediktívna analytika skill increased +5. Charater level increased +1. :D
Odpovedať Známka: 4.1 Hodnotiť:
 

character level: over 9000!
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Putin je jeden z najúspešnejších psychopatov.
Pardon korektne sa tomu hovorí politik.
Odpovedať Známka: -1.8 Hodnotiť:
 

no tak moment, hit points zostávajú rovnaké?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pri zmene character level určuje rozloženie zvyšovania postava.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak to je zaujímavé, pretože pokiaľ je súčasťou množiny "celý civilizovaný svet" viac než žiaden hluchý prvok, je minimálne jeden klamár jednoznačne identifikovateľný a Putin ním priekazne nie je.
Odpovedať Známka: 2.1 Hodnotiť:
 

nerozsiruj tu konspiracne sorosovske teorie prosim ta.... Sionizmus a ani ich bratranci Islamizmus nemaju najmensi problem klamat neveriacim pretoze to maju vo svojich svatych knihach...
Odpovedať Známka: 1.9 Hodnotiť:
 

jediny kto tu rozsiruje konspiracne teorie si ty. strucne zhrnutie: po vyslani svojich vojakov na krym rusko tvrdilo, ze "neoznaceni vojaci na kryme nemaju ziadny vztah k ruskej armade". az po dokonceni anexie putin priznal, ze vojaci, o ktorych predtym tvrdili, ze nemaju nic s ruskom, predsalen boli ruski vojaci.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ano, kazdy klame.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Kto vie, prečo tvoje prosté zhrnutie faktov väčšina označila mínuskom. Fakt by som to rád vedel, lebo si to neviem nijako vysvetliť. Prosím Vás napíšte mi tu nieto z Vás, čo ste mu zamínuskovali príspevok, že aký ste mali na to dôvod.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Ten celý civilizovaný svet začína na východ od Doneckej panvy.

Na západ of nej sú len bezočiví "humanitárne a demokraticky" vraždiaci klamári.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

si len kus kokota, bež si za Ural k svojim
Odpovedať Známka: -4.2 Hodnotiť:
 

Kus kokota ti v papuli zostal z obete západného humanitárneho bombardovania.



Odpovedať Hodnotiť:
 

Rusi majú príslovie, táradlo je požehnaním pre špióna. Putin toho prezradil privela. Teraz každý novinár v tom nájde dôkaz ruského zasahovania.
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

kazdy co sa tomu aspon trochu venuje vie, ze utoky prebiehaju obojstranne
to len teraz amici spravili z toho velku kauzu ako keby oni nikdy nezasahovali do volieb v inych krajinach a konkretne aj v rusku. ved nebyt americanov a ich zasahovania do volieb tak jelcina na druhe obdobie nezvolia
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

To, ze usa (niekde) zasahuju do volieb povazujem za konspiracne teorie. Im je totiz jedno kto vyhra, pretoze si ho kupia. A ked sa dotycny kupit neda -
ako napr. Hussein, Kaddafi, Assad - tak to vyriesia vojensky.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ale no ták, Putin nepovedal nič, čo by každý už dávno nevedel.

Že Amíci zasahujú a zasahovali do volieb od nepamäti, je všeobecne známe.

Na Apeninskom polostrove, ktorý obsadili a kde opäť priviedli mafiu k moci, odpaľovali výbušniny na námestiach počas verejných zhromaždení, na železničných nástupištiach i v nočných vlakoch počas v rámci tzv. Zámerožni napätia počas Rokov olova.

Dokonca usporiadali aj únos predsedu vlády Alda Mora za to, že chcel vytvoriť spojenectvo s komunistami vedenými Enricom Berlinguerom známe ako Dejinný súsľub.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Putin a riešenia? Ehi ehi ehi
Odpovedať Známka: -3.7 Hodnotiť:
 

Ale kdeže, tie americké riešenia konfliktov, ktoré sami vyvolali sú super...
Odpovedať Známka: 4.2 Hodnotiť:
 

a preco sem tahas USA? hovoril on snad o americkych rieseniach? aha, lebo ked si niekto kopol do tvojho putina a ruska tak ty si musis kopnut do USA...
Odpovedať Známka: -3.6 Hodnotiť:
 

neviem kto stal na podiu na majdane (mcCaine) nvm kto pumpuje peniaze na ukrajinu aby zajtra neskrachovala (IMF) to su vsetko ludia Sorosa a Rotchildovske institucie ktore maju svoj Kalergiho plan a Houstonsky projekt.... Kalergiho plan je znicit povodnu europsku kulturu a rasu a zmiesat ju s islamistami aby sa dali l;ahko ovladat.. a Houstonsky projekt je o rozhadani slovanov a rozbiti vseslovanskeho bratstva... Ja to nedovolim...
Odpovedať Známka: 0.4 Hodnotiť:
 

no daj este nejake nezmysly zo zjem aj vlek alebo slobodneho vysieraca
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Haters gonna hate... vzdy lepsie a pravdivejsie info ako Fake news DennikN AKA ESET, SME AKA Penta.... ja nemam problem diskutovat a argumentovat.. alo to ty lajkovac cynizmu a nihilizmu v podobe ZOMRI a ostatnych protinarodnych stranok nemozes pochopit...
Odpovedať Známka: 1.9 Hodnotiť:
 

No asi to nebudu nezmysly ked servery co si spomenul tak velmi lezia v zaludku tretiemu sektoru.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

prosim ta, komu lezia v zaludku? kazdemu normalnemu cloveku su tieto 2 servery a ich autori akurat na smiech :D
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

Ja veľmi rád čítam Rusku propagandu.
Je taká živočisna nie ako tá americká.
Škoda že Európa má len peknereci a vedu.
Ale najviac ma zábava kapitán Danko.
Hrdo odborné a slušne, lebo v živové nepoužíva papier, keď číta.
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

Tie dva myslíš dennik N a SME? Ano sú na smiech každému inteligentnému človeku a bohužiaľ aj na zaplakanie, ludia čo tam pracujú sú psychicky chorý, stačí sa pozrieť na Schulza.

Mimochodom nezávislých medii ktoré vadia sorošovcom a americkým kurátorom je niečo okolo stovky. Smatana pravidelne doplna zoznam.

Z velkých medii sú normálne a neširiace americkú progandu ešte Pravda, HN a TASR.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Si plný nenávisti a širiš hnev.
Je my s teba smutno.
Kým si sem neprišiel bolo dsl.sk krajšie a zábavnejšie .

Odpovedať Známka: -6.5 Hodnotiť:
 

Klameš ty si sem neprišiel teba sem na Slovensko vysadili americký agenti.;)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

No vidíš konečne sa neopakuješ a vymyslel si niečo nové.
Ešte skús začať športovať a uvidíš budeš sa cítiť lepšie.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

A ty keby si prestal sledovať markízu a začal čítať knihy tak by si možno získal prehlad o svete a možno aj pochopil že ťa kŕmia propagandou a nenávisťou voči jednému národu. To ti nieje divne že ťa nútia vidieť za všetkým rusov. Ved to je základný znak progandy, aj hitler obvinoval zo všetkého židov.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Odpočívaj v pokoji.
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

S amerikou na večné časy.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

?
Si zmenil meno, ale smrad zo zatrpknutosti ostal.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Ked američanovi predhodíš fakty o krajinách kde všade zasahoval, podnecoval a financoval nepokoje ako na majdane, tak ťa obviní z nenávisti. Hold pravda mu nevonia, narúša to jeho fiktívny obraz ameriky ako krajiny mieru, ludskosti a pokroku.
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Áno očividne máš problém, ďakujeme že si sa sním podelil.
Na najbližšom konzilii ho určite vyriešime.

Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

To bola obranná reakcia pred realitou? Prestaň už veriť denniku lebo ti s toho prepne :) Amerika nieje zem zaslúbená.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Nie nebola.
Robím si o teba starosti, nie o Ameriku ani o Rusko ani o eú.
Ale v určitých životných situáciách nieje možné čakať vzájomné porozumenie z dôvodu prepracovanie, nadmerného stresu zdravotných komplikácii.....
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Argumentum ad hominem. Odporúčam pozrieť na wiki. Dokázal si že euroatlantisti nemajú argumenty. Ďakujem.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ked ma argumenty skupina, ma leda spolocne hovno*.
*argumentum ad kominem.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nemôžem si byť istý či som Slovák nakoľko tu boli nemci rusi tatari.
Takže konečne si ma pochopil že argumenty sú mi ukradnuté.
Ja chcem chlieb a hry to je moja robota.
Nie
Argumenty.

Stále mi ostáva nádej, že táto pusta diskusia raz skončí.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Zaujimave, ty nevieš či si Slovák? Národnosť netvoria gény ale identita človeka, kultúrna, historická, jazyková alebo politická. Ak zdielaš slovenský historický odkaz či politickú doktrínu Slovákov si tiež Slovák.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Presne tak. Národnosť je priekazne prejavovaná používaním zodpovedajúceho skracovača na zdieľanie.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

az na to, ze pravda je propaganda ruska resp. smer, TASR to iste. HN suhlasim, su podla mna najvyvazenejsie noviny, ktore uverejnia prispevky od Sulika aj Fica.
Odpovedať Hodnotiť:
 

este keby taka kokotina vysla z tvojej hlavy, tak budiz. Prestan aspon papagajovat frazy, ktorym nerozumies. Lebo ocividne ani len netusis co znamena treti sektor.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Neber mu zmysel života.
Chce nás nakaziť stareckou zatrpknutostou.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Lepsie byt mlady, bohaty a zdravy ako stary, chudobny a chory.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A ty si necital tento clanok o com je? Ty obdivovatel usa.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Prečo sem ťahá SŠA (Spojené štáty agresívne, známe tiež po starśou skratkou USA – Útočné štáty Americké)... ktoré rozvracajú dŕžavy (štáty) po celom svete?

Prečítaj si aspoň názov článku, ty fashingtonský riťolez!
Ešte stále ti to nedochádza, alebo si sem „zablúdil“ z nejakej cezatlantickej (transatlantickej) mimovládky v rámci podarúnkov (grantov) na sledovanie občianskej spoločnosti?

Tvoja otázka je taká debilná, ako keby si sa dejepisca pýtal, prečo do rozprávania o Celopale (Holokauste) ťahá nacistov.


Odpovedať Hodnotiť:
 

Najlepšie frázy politikov, musíme si plniť záväzky voči NATO a ešte zodpovednosť voči spojencom. Za to skryjú čokolvek aj vraždenie civilistov v Afganistane, sú to bláboly zločincov súčastnosti.
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

Áno
Mali by sme si plniť záväzky voči okupantom.
A odstrániť už konečne tie toxické skládky ktoré tu po nich ostali.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ano tiež som to videl v propagande, myslím že išlo o sté opakovanie. Historia nezačína 68. ani nemá jediný dátum. Slovensko má s Ruskom historicky dobre vzťahy. Stači si spomenuť na Štúrovcov, ale aj na "Világoš" ktorý nám ako národu dal 5 rokov na nádych z pod národnostného útlaku. Balkánske národy tiež maju dobre vzťahy s Ruskom, oslobodzovali ich spod Tureckej okupácie. Stačí trošku študovať a neveriť len tomu čo ti predhodí Václav Mika či niekto z denníka.
Odpovedať Známka: 2.4 Hodnotiť:
 

Rusi sú pre mňa okupanti.
To nieje propaganda, ale osobná skúsenosť mojej rodiny.
Tak mi nevrav, že keď Rusi dedovi ukradli kone, a otcovi dojebala kariéru že je to propaganda.

Rusi sú okupanti to je rodinná tradícia a nie propaganda.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

To, ze ti amici beru slobodu ti akosi nevadi, pekne ta opantali ....
Odpovedať Známka: -0.5 Hodnotiť:
 

Môj otec v Rusku bol a bolo tam na picu.
A keď sa brať vrátil z USA doniesol mi samé super veci.
Tak mi porozprávaj o tom čo si čítal.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Lebo si mamonar a zakladas si na peknych veciach. Cela zapadna kultura je jeden mamon. Vies preco starsi ludia vravia ze za sociku bolo lepsie hoci nicoho nebolo? Sa spytaj starych rodicov .... mozno casom pochopis
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

A ich stari rodicia by hovorili ako bolo za hitlera dobre. Im bolo za sociku dobre, lebo boli zdravi - tam konci cely ten traktat o "starych dobrych casoch". Dnes su stari, mnozstvo zdravotnych problemov, niektori trpia stareckou demenciou, ini alzheimerom ziju z mizernych dochodkov. Ak sa ich spytas na konkretne veci, ktore boli vtedy svinstvo, tak si bud "nepametaju", alebo to prekrutia, alebo ani o nicom netusili, lebo cenzura. Ak niekto chce navrat stareho skurveneho sociku, tak nech, ale nie v rovnakej krajine ako zijem ja.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Za sociku bolo dobré chudobnym, nevzdelanum, zlodejom a lenivcom. Do roboty chodili všetci, ale niektorí viac ukradli ako vyrobili. Kto by si to nechválil.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Treba tiez ale dodat, ze za sociku prave vyrastli generacie, ktore dnes su najvecsi gauneri, zavistlivci a ojebavaci. Nie mladi, ale prave ta generacia, co zazila ten "raj" na zemi je mentalne poznacena mamonarstvom, na ktore sa odvolava nostaligk vyssie.. Este vela z nich musi vykapat, aby sa nieco zmenilo.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

tak tak, len mu povedz. kto ta pojebe do riti, ten je k tebe aspon uprimny a mal by si si to vazit. ale na krajiny, v ktorych moze mat clovek dobry zivot si davaj pozor. dobry zivot by som neprial ani najvacsiemu nepriatelovi...

koniec sarkazmu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Lebo si mamonar a zakladas si na peknych veciach. Cela zapadna kultura je jeden mamon. Vies preco starsi ludia vravia ze za sociku bolo lepsie hoci nicoho nebolo? Sa spytaj starych rodicov .... mozno casom pochopis
Odpovedať Hodnotiť:
 

To bol SOVIETSKY ZVAZ... vojska varsavskej zmluvy to boli v tom case.. a dnes tu rolu prebralo USA a NATo... ZSSR sa nerovna Rusko.... ty pleties hrusky s jablkami.. skus si nieco precitat o historii a kedy zanikla ZSSR a kedy vzniklo rusko...
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

Boli to Rusi čo znásilnovali kam prišli.
Mongoloidneho rusa s kockatou hľavou spoznám bez ohľadu na to čo má napísané v páse.

Odpovedať Známka: -0.7 Hodnotiť:
 

USA sa zahrávajú, neuvedomujú si že skoro všetko je v kyberpriestore, firmy, banky, štát, energie ....

Kľudne sa to môže skončiť, že sa ocitneme v dobe kamennej, nie sú dobré vyhliadky, USA provokujú ale Rusi sú dobrý to sa im nesmie zapierať a určite majú dačo v úschove na najhoršie časy.
Odpovedať Známka: 1.6 Hodnotiť:
 

Propagandu staru dobrú vytiahnu.
Keď Putin povie že pred 7mimi rokmi boli pozadu, tak určite sa 7 rokov pred dňom USA.
Takto uvažuje telo.
Putin klame a mne je úplne jedno či hackuje rus USA, alebo USA Rusko.

Hlavne nech sa nejebu do Európy kde žijem ja.
Nech robia bordel v afganistate.

Odpovedať Známka: -6.3 Hodnotiť:
 

Ty si teda neskutočný EGOISTA ! Nech robia zle inde, len nech nerobia zle mne .
Úbohý človek ...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ludia su od proirody egoisticki... musis sa s tym zmierit. To co sa deje niekde v talibanskom ciganistane - pravlasti teroristov asi vacsinu slovakov nezaujima.
Odpovedať Známka: -4.2 Hodnotiť:
 

Keby sa každý staral o svoju rodinu a ostatným dal pokoj bol by všade mier.
Keď sa američania chcú zbaviť duševne chorých mužov pošlú ich do vietnamu a majú pokoj.
Rusi nezamestnaných alkoholikov bez životného cieľa, ktorí by robili bordel pošlu do donecká nech urobia škodu ukrajincom.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Lenže aj Rusi žijú v Európe a sú Európania.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Etiopania !
Odpovedať Známka: -7.0 Hodnotiť:
 

A dokonca europska cast ich krajiny zabera 40% uzemia Europy.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Rusi v Európe nežijú.
To je geografický výmysel.
Rusi v Európe chlastaju a potom znepríjemňujú život.
Ešte že je v Rusku toľko moslimov (15%) a jedného dňa Rusi prestanú piť.
Odpovedať Známka: -7.3 Hodnotiť:
 

Ruski moslimovia nepiju? LOL
Chod sa spytat lubovolneho Tatara
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lenže v ruskom kalifate piť nebudú.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Rusi sú okupanti.
USA sú nenazranci.
Kam sa chceš vopchať ty?
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

tebe do riti kam inam
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Očividne ako každý troll.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Rusi sú len svojstojní.

Na Jalte bolo dohodnuté rozdelenie Európy. Rusi spolu s inými národmi oslobodili jej veľkú časť časť. Za oslobodenie Česko-Slovenska obetovali desaťtisíce svojich životov. Oháňať sa tu nejakou "okupáciou", ktorá vlastne ani nebola (prečítajte si článok 42 Haagskeho dohovoru o zákonoch a obyčajoch pozemnej vojny) a nejakými smiešnymi stovkami obetí, môže iba úplný chuj, najmä ak žije v dŕžave, ktorá stále velebí okupanta Štefánika, za ktorého činy a okupáciu Sibíri sme sa Rusom dokonca ani nikdy neospravedlnili!

Mimochodom, Amíci sú predovšetkým vrahovia; na rozdiel od Amíkov tu Rusi nikdy nepodporovali vraždiace polovojenské jednotky a vojenské režimy, ako to Amíci robili v Amerike...
Odpovedať Známka: -3.6 Hodnotiť:
 

chuj si ty, bež za Ural k svojim!
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

Rusi sú stepny kmeň z nevolníkov, mongolov a tatarov.
Tých pár kultúrnych ľudí a autistickych matematikou tam splodila Francúzska šľachta a Napoleonovi vojaci.
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

Silne rasistický príspevok. Hajloval si dnes pred americkou vlajkou? Zjavne nie ked máš taký záchvat.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ocividne si ty este nehajloval pred ruskou vlajkou. nevidim, ze by niekde spomenul, ze USA je najlepsia krajina na svete, vlastne tam vobec nevidim ziadnu zmienku o USA, tak nechapem co ich sem tahas...
Odpovedať Známka: -2.6 Hodnotiť:
 

Lebo prispevok na ktory reagoval moze napisat len ortodoxny zapadofil.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Západofili = politický pedofili. Zneužívajú deti a študentov na politickej ciele. V politológií sa na to už objavil nový termín - politická pedofília. Všimli ste si tie rovnaké pochody tzv. "mladých" v krajinách SVE europy? Všade rovnaký scenár a aj úspech.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

To plati aj opacne. Alexander I., Pariz? Navyse vacsina Napoleonovej armady v Ruskej kampani neboli Francuzi. To ako sa v Rusku spravali, rozhodne nebolo moc kulturne. Alexandrova armada sa spravala o dost "civilizovanejsie".

Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Áno v Paríži sa výrazne scivilizovali "ruský vojaci".
Našťastie väčšina zdivočenych francúzskych vojakov sa nevrátila do Francúzska. A tým si francúzi tiež polepšili.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

radsej budem toto co si napisal ako neaky americky vykal
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A čo takto byť sám sebou?
A prestať hladat alternatívnych rodičov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keď môže byť alternatívna história, tak môžem mať aj alternatívnuch rodičov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

v rusku bola kultura (ako aj v celej azii) ked tvoji zapadniari sedeli vo vlastnych srackach v mesteckach 15000 pariz 1000nl 50000 kyjev
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A netrafit don je, vzhladom k priekaznej velkosti, este obdivuhodnejsi vykon.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ďakujem za zhrnutie, pretože osobne by som nevydržal počúvať lži toho najväčšieho vojnového zločinca tohto storočia. Ale zasmial som sa, ako začali robiť vlastné riešenia mimo US a EU. Aké už riešenia môže mať taká zaostalá krajina, kde sa všetko rozkradne? Potenciál má, ale ten uteká na západ. Ich "hackovanie" je podplácanie a platenie armády trollov snažiacich sa ovplyvniť verejnú mienku.
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

Ty si ten najlepší troll, po prečítaní tvojich príspevkov rastú Rusku sympatie raketovým tempom. Lenže teba určite za to neplatia, ti si iba nenávistný idiot.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Trafena hus zagagala
Odpovedať Známka: -3.6 Hodnotiť:
 

Je docela tragikomicke ked trol pise o troloch. Takisto tragikomicke ako nizka miera pochopenia akcie/reakcie, kauzalnych, medziludskych vztahov... Ziadne argumenty, nazorova jednostrannost => kontraproduktivita => tragikomedia.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

boze burzuj zase si nebral lieky? ah preco sa len takto trapis :]
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Je zarážajúce aká veľká časť vysokopríjmových intelektuálov sa začína prikláňať názorovo k socializmu, marxizmu, komunizmu a totalitarizmu. Asi nezažili detstvo, v ktorom museli čakať hodinu na mandarínky aj so svojou mamou a súrodencami a rifle si kupovať v druhom, väčšom meste nad 40 000 obyvateľov, keďže v ich vlastnom meste nikde rifle nepredávali.
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Najviac neomarxistov, socialistov a komunistov na m^2 najdes v EU parlamente :)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Tak v tomto suhlas socialisticka EU sa na socialisticke Rusko zacina velmi podobat. Ono v Rusku vladnu nacionalni socialisti, v EU internacionalni ale inak ako keby ich jedna mater mala.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

vidis teraz tie rifle su tak nahovno ze som ich uplne prestal nosiť
Odpovedať Známka: 4.1 Hodnotiť:
 

Ty nebodaj podporuješ kapitalistickú debokraciu?
Asi si nikdy nezažil rozbombardovanie svojho domu z výšky 5 km nad medzinárodným právom, všakže?
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

Sa mi paci ako putin predal chudobu v rusku ako super vec. Vidiet ze nas fico ma v nom velky vzor.
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

Tak kazdy politik reprezentuje tu svoju statnu mafiu: Putin rusku, trump americku, fico slovensku. a nakolko stat je zlocinecka organizacia, tak najvyssi predstavitel statu musi vediet dobre klamat a kradnut.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

V Rusku je v štátnej správe priemerný plat cca 1200€ (zdroj wiki), máš viac?
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

V štátnej správe v centre Moskvy? By si zbledol závisťou koľko majú v BA...

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_European_ countries_by_average_wage

medzeru si odtráň...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Daj odkaz na tu wiki. Nic take tam nie je. A ak nahodou tak je to urcite len moskva a petrohrad. Tam nie je problem mat taku mzdu bezne.
Kazdy rus by ti ale povedal ze moskva a petrohrad nie je rusko.
Zaujimavajesia je minimalna mzda(110usd). Priemerna je na to uz trochu lepsie(nieco cez 550usd).
Zdroj
http://dopice.sk/jMa
Ale take dochodky uz ani nie, a to take maju aj ludia v mosvke a petrohrade.
Aspon spravny rusofil verim ze vies po rusky a precitas si.
http://dopice.sk/jM9

Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

hlavne cena vodky nesmie stupnut...
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

precitaj statistiky spotreby alkoholu v jednotlivych statoch urob si poriadok v hlave a uvidis, ze nabuduce nebudes zivit jebnute predsudky. da budet tak. amen.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Ano, oficialne statistiky su pre rusov pozitivne. Ale nezahrnaju ziadnu domacu vyrobu, kopu alkoholu si vyrabaju doma a o tom nie su ziadne statistiky. Ci si fakt myslis ze boj proti alkoholu v rusku by existoval keby boli na tom rusi podobne alebo lepsie ako my?
Horsie je ze kazdy kto rusko obhajuje tam nikdy nebol.
Odpovedať Známka: -0.7 Hodnotiť:
 

rozmyslanie typu kydanie na usa rusofilstvo je chore. normalne je co je pravda a spravne.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Nahodne spajas slova ci co?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

v podstate ma nebavi citat taketo diskusie, obcas sa este naserem. ale vidno ze kretenov ubuda, treba pockat, vsak sa rozjasni. aha a je to... prave ma napadlo ze propaganda v informacnej dobe je vlastne nemozna. pekny den priatelu!
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

To plati aj o mnozstve USAfilov, ktori si myslia, ze je to raj na zemi. Samozrejme, je to rozhlahla krajina a zalezi od lokacie, ale USA ako celok nie je "civilizovana" stredozapadna Europa. Pre akehokolvek xfila, najprv si tam kupte letenku a potom nieco filujte :P
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Na rozdiel od teba som bol v oboch krajinach viackrat. Samohonku pili v rusku aj relativne bezny ludia. V usa nikto, aj bezdak chlastal jacka danielsa.
A skus teda povedat preco je teda v rusku taky silny boj proti alkogolu oproti usa? Lebo sice si ma oznacil za usafila ale bez toho aby si cokolvek z mojich tvrdeni vyvratil.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Pondelok, 19. júna 2017, 20.00 hod.
Prima Zoom
Svět podle Putina (1)
Putinův zeměpis: Sever

Utorok, 20. júna 2017, 20.00 hod.
Prima Zoom
Svět podle Putina (2)
Putinův zeměpis: Jih – Afghánistán, Čečensko, Sýrie, oblast plná teroru

Streda, 21. júna 2017, 20.00 hod.
Prima Zoom
Svět podle Putina (3)
...

Štvrtok, 22. júna 2017, 20.00 hod.
Prima Zoom
Svět podle Putina (4)
...

----------------
Nahlédněte do světa i mysli kontroverzního ruského prezidenta Vladimíra Putina očima oceňovaného filmaře Olivera Stonea… Americký dokument (2017)
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

Ked to bude na torentoch v originále :) tj. v ruštine.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Oliver Stone po rusky moc nevie, divaci stanice, kde sa to povodne vysielalo tiez moc nie, original je EN+RJ a RJ je otitulkovane do EN.
Odpovedať Hodnotiť:
 

slnko je zelene. klamem? je vecer slnko zapadnute - rano vyjde - nie je zelene. klamal som? nie. nepovedal som pravdu ale vedel som ze kazdy ju bude vediet. to akoze s tymi zelenymi putinovymi muzickami pre vsetkych socialnych idiotov nadomnou. da budet tak amen.
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Najzabavnejsia ta veta o tom, ze nemozno rozosiat strach medzi ruskym obyvatelsvom. Fakt je taky, ze sa boja vsetkeho od NATO az po gejov.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

KTO BY DOVEROVAL USAKOK, OKLAMU VLASTNY NAROD (pad dvojiciek) ASI PRETO, MAJU LEN 300 ROCNU HISTORIU, SKRATENE, SU SPROSTI!
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Stlac caps lock.
Inak na tvojom vyjadrovani je krasne vidiet tvoju hlupost.
A ok, dajme tomu ze americania zabili par tisic vlastnych, stale je to nic v porovnani s vyvrazdenim milionov vlastnych obcanov v rusku a inych sovietskych republikach, vazneni dalsich milionov v gulagoch.
Uznavam ze sa to stalo davno, ale zodpovednych za tie zverstva stale rusi uznavaju ako najvacsich hrdinov a chodia sa im klanat.
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

Myslis vyvrazdenie indianov? Koho hlupost? Ten bordel comu usaci hovoria demokracia, navrazdil tolko ludi po svete, ze to ani tvoja vedecka kalkulacka nezrata. No a k dvojickam, ved to je fo neba volajuce zverstvo a nic sa tam neudialo, absolutne nic. Uz maja byt zrusena svojpravnost krajiny! Cau, ty caps lock.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Som vedel ze vytiahnes indianov. Odsudit tvojcih hridnov stalina s leninom nemozes ze?
Rozdiel medzi tym ze sucasny americania na to vyvrazdovanie hrdy nie su, a rusi na svoje su, asi tiez nevidis.
Rozdiel ze rusi vrazdili svojich vlastnych obcanov, a amici iny narod tiez nie je pre teba nic.
Ta bordel demokracia v USA nedovoli robit oficialne najmocnejsiemu cloveku na planete skor nic bez suhlasu kongresu, narozdiel od diktatora putina, ktory je realny najmocnejsi muz na svete lebo moze robit co ho len napadne. nastastie medzi diktatormi je este celkom OK.
Ale to vsetko je ti zbytocne vysvetlovat.
Chod sa radsej pozriet do oboch krajin ako veci funguju a co je lepsie.
Zaujimave je ze este ani raz som nepocul obhajobu na rusov od ludi co rusko realne navstivili.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Velmi lahka reakcia na teba, ty sa pravdepodobne pohybujes v v nejakom ustave. Za to, aby si tu mohol takto cmarat, zomrelo 60 milionov rusov. O akom kongerese to tlaipes? Ten je rusky? Vsivava politika Ameriky vedie tento svet do zahuby. Vojnovi stvaci. Malicka facka pre teba https://goo.gl/GtF0eV
a citaj, citaj, citaj, aj ked sa ti bude tazko glgat, neprestavaj citat, nech vies comu tlieskas. Ta velka facka este len pride, spomenies si, pamataj.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Kolko z tych 60milionov zabili rusi a kolko nemci?
Ale to Vam na skoleni ruskych trolov nehovoria, a najst si informacie sa m nedokazes, vsak inak by ta tam ani nezobrali.
Pobozkaj stalinov obraz co ti visi nas postelov a chod spat. Zajtra mas zase sluzbu.
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Stalinov? hehe, ako si sa rozcertil. Glgal si tazko? Alebo si to nedokazal citat. Tu mas, ty chmulo americky. Mne obraz Stalina nevisi, ale tebe pierko odvislo, a preto sa uz nemas o co opriet, iba o usakov. Ahoj.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

60 milionov rusov? No pekne hluposti tu pises. V prvom rade si pleties Rusov a Sovietov, Rusi tvorili cca 50-60% armady. Dalej to cislo vsetkych obeti vojny je cca 25 milionov a to su tam zaratani aj taki, co zopmreli na Sibiri v gulagoch. Celkovo padlo cca 9 milionov sovietskch vojakov z toho bolo cca 6 milionov Rusov.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Prosím pekne, operácia AJAX alebo financovanie contras boli schválené v kongrese?

A teda finančná, vojenská aj politická podpora krvavého masového vraha Mobutua schvalena bola, len nevim, čo presne z toho vyplýva.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:

Pridať komentár