neprihlásený Pondelok, 11. decembra 2017, dnes má meniny Hilda   DonaskaKvetov.sk - donáška kvetov v SR a zahraničí Pošli kvety
Škoda plánuje päť modelov čistých elektromobilov, prvý v 2020

Značky: elektromobily

DSL.sk, 20.11.2017


Česká automobilka Škoda, ktorá je výrazne populárna aj na Slovensku, plánuje do roku 2025 uviesť na trh päť modelov čistých batériových elektromobilov. Prvý príde v roku 2020.

Škoda to oznámila na konci uplynulého týždňa.

Najznámejším výrobcom elektromobilov je v súčasnosti Tesla, ktorá odštartovala reálny príchod čistých elektromobilov. Takmer všetky veľké klasické svetové automobilky ale pripravujú a často aj ohlásili plán na intenzívnejšie uvádzanie plug-in hybridov a čistých elektromobilov.

Škoda patriaca koncernu Volkswagen zatiaľ predstavila minulý rok len koncept plug-inu Vision S a tento rok zase koncept už čistého elektromobilu Vision E. Ten má dva motory, jeden vpredu a jeden vzadu, s celkovým výkonom 225 kW, dojazd 500 km, maximálnu rýchlosť 180 km/h a avizované funkcie autonómneho jazdenia úrovne tri.


Koncept Škoda Vision E, kliknite pre zväčšenie (foto: Škoda)



Reálne začne podľa aktuálne oznámeného plánu Škoda v 2019 vyrábať elektrické komponenty, ktoré budú použité v plug-in hybridoch v rozličných modeloch viacerých značiek Volkswagenu. V 2019 príde na trh aj prvý plug-in Škoda SuperB, ktorý sa bude vyrábať v závode v Kvasinách.

V 2020 sa začne vyrábať prvý čistý elektromobil v Mladé Boleslavi. O model ktorého segmentu pôjde Škoda neuvádza, päť plánovaných modelov do 2025 má byť z rozličných segmentov.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Pozor, chyba v Androide umožňuje falšovať aplikácie
Lietadlo núdzovo pristálo kvôli nevhodnému menu WiFi siete
Vedci namaľovali najmenšiu Monu Lisu, z DNA
Reklama "nemáme nič nové" napriek 2x zdraženiu dát je v poriadku, rozhodla AK RPR
Na Slovensku spustená ďalšia sieť pre Internet vecí, cez 4G LTE sieť Telekomu
Video používania prvého plnohodnotného ARM notebooku
Nvidia uviedla 3000-dolárovú grafiku
Boeing vážne spochybnil plány SpaceX ohľadne Marsu, prvého človeka tam nedovezie
Nový Star Trek by mohol vytvoriť Quentin Tarantino
Štát upozorňuje na riziká uzatvárania zmlúv s operátormi pred Vianocami


Diskusia:
                               
 

Všetky nové autá majú už tak zredukovaný motor, všetko začína na 1.0 a za príplatok +6000€ dajú aj 1.5 čo je najviac pre benzín. Ok, pravidlá sú jasné a ťažké dodržať normy. Ale prečo nie je na trhu potom viac hybridov alebo čistých elektro, keď už EU tak tlačí na normy? To sa tým automobilkám fakt asi oplatí vyrábať spaľovacie motory kôli výrobným nákladom
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Keď sa to predáva, nie je o čom...
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Presne tak. Vo vojne s oznamovanim planov vopred zrovna vitazstvo asi dvakrat vyhrou priekazne byt nemusi.
Odpovedať Známka: -8.2 Hodnotiť:
 

Lebo druhé miesto nikoho nezaujíma.
Škoda môže byť stále prvá v regióne.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

VW ide vyrábať elektromobili pre čínsky trh.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

trolejauto je buducnost.... akumulator je parada, ale dnes som nenastaroval, a to jazdim len dlhe trasy..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Myslim ze je to podobna situacia ako s LCD monitormi, dlhu dobu to bolo nieco strasne drahe a luxusne a naraz sa to zmenilo a novy crt monitor sa uz ani nedal kupit.
Aj teraz sa musi zaplatit a dozit cela technologia na vyrobu spalovacich motorov.
Odpovedať Známka: 6.3 Hodnotiť:
 

Taka LADA prinesie prvy elektromobil v 2089
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

Lada ho uz nahodou niekolko rokov ma.
http://elektromobily.sk/el-lada
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To je pravda. No Lada má aj novší model
https://www.google.sk/search?q=lada+vesta+electric
Odpovedať Hodnotiť:
 

To boli času keď boli crt monitory. Si si mohol aké koľvek rozlíšenie nastaviť, a ten kontrast a koľko odtieňov ba dokonca aj čierna bola čierna.
To boli časy keď som na intrak sťahoval 19 palcové crtcko.
Teda dvaja .
Ach jaj....hmmmm
Odpovedať Známka: 3.7 Hodnotiť:
 

Dnes 50" obrazovku jeden človek odnesie nie ako pred 10 rokmi.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A vo vacku mám 2436x1125 pixlov, na to by som potreboval dakedy štyri 14"crt-čka a fúrik.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Do jedného fúrika sa zmestia tri crt-čka.
Mám to odskúšané
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Do jedneho crtcka sa nezmesti ani jeden furik... Mam odskuskovane...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Darujem plazmový krb. 120cm.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

hreje len zo zadu ci aj zpredu ?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

teba kludne zohrejem zozadu pupáčik <3
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Aj mna prosim :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

teraz tebe spadne mydielko...
Odpovedať Hodnotiť:
 

No veď vtedy bolo prenášanie monitora sociálna udalosť, zavolal si kamarátov, nachystal chlebíčky a tak...
Teraz drapneš do ruky a za 10 minút máš hotovo.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

veru a niekedy drapnes do ruky a das aj za kratsie :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale to podľa toho, či zaň platíš :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

S tým rozdielom, že LCD monitor som mohol zapojiť do elektriky rovnako tak ako CRT monitor. Ak by som si chcel dnes kúpiť elektrické auto, potrebujem k nemu buď garáž, alebo 100 metrovú predlžovačku s ochrankou.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

skus sa na to pozriet inak, napr. keby boli akumulatory vymenitelne, ze nejaky mechanizmus ti vymeni akumulator za nabity a zaplatil by si za energiu, prenajom a opotrebenie, tak by to mohlo trvat kratsie ako dnesne tankovanie.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Jedine že by nie...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Môj prvý 17" LCD stál toľko čo teraz 5 kusov 24".
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

za pripkatok aj volant :D
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Áno, presne v duchu firemnej politiky... :D
Ale aspoň kolesá snáď budú v základnej cene.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ciste elektro na trhu neuvidime vo vacsom mnozstve, ako spalovacie motory, pokial ako zdroj energie nebudu minimalne palivove clanky, alebo nieco o com este nevieme ( alebo sme o tom este nepoculi ). Elektro auto je vyborna "propaganda", ale nic viac. Ziadna krajina na svete, nie je pripravena na to, aby dokazala pri masivnejsom nastupe elektromobilov, zabezpecit vyrobu a distribuciu tolkej elektrickej energie, co v reale potrebuju auta ciste na elektricky pohon. Nehovoriac ekologia pri elektro autach je tiez otazna. A to uz vonkoncom nehovoriac o celosvetovej ekonomike, ktora je velmi zavisla aj od ropy. Cele elektro sialenstvo je len na oko vymyslena "rozpravka" ( alebo si fakt niekto mysli, ze to iste vozidlo musi stat v elektro verzii 3 x viac, lebo je to o tolko komplikovanejsie? ) Elektropohon je tu s Nami uz velmi dlho, ziadna nova technologia. Este je jednoduchsia, nez spalovaci motor, len...
Odpovedať Známka: -3.6 Hodnotiť:
 

1) Elektro auto je vyborna "propaganda", ale nic viac.

Nie je. Elektrické autá sú autá, ktoré sa presadia hneď ako všetky tie Shell, Moll, Gazprom, Aramco, BP, Bosch a pod. dokopú.

2) Ziadna krajina na svete, nie je pripravena na to, aby dokazala pri masivnejsom nastupe elektromobilov, zabezpecit vyrobu a distribuciu tolkej elektrickej energie

Je, a nielen jedna. Problémom nie je množstvo elektrickej energie ale dobudovanie prenosovej infraštruktúry.

3) Nehovoriac ekologia pri elektro autach je tiez otazna.

Určite je omnoho, omnoho lepšia ako pri spaľovacích motoroch.
Odpovedať Známka: -1.3 Hodnotiť:
 

Shell a pod nepokapu, kedze uz teraz zacali stavat cerpacky pre elektricke auta a to nieje ziadna mix benzinka uz stavia cisto elektricke nabijacie stanice, takze tak.
Odpovedať Hodnotiť:
 

2, nie je problem dobudovat infrastrukturu,ked budu na to poziadavky..nikto nemoze cakat,ze energeticke podniky budu dopredu budovat infrastrukturu na 10000percent dopytu.
3, ak je aj elektina produkovana z fosilnych zdrojov, tak je produkovana mimo velkych miest. treba si uvedomit, ze tlak na nizke emisie automobilov nie je z ekologickeho hladiska ale predovsetkym zo zdravotneho hladiska.. produkcia emisii autami v centrach velkych miest je pre zdravie vyrazne skodlivejsia ako ich produkcia hoc aj v uholnej elektrarni mimo mesta..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Asi si nepochopil moj komentar.
1. Ano je to momentalne vyborna "propaganda" maximalne, ale nic viac. Samotny elektropohon? Uplne super oproti spalovacim motorom. Iba same vyhody. Vyriesit treba ale dodavku elektrickej energie ( a nie je riesenim nabijanie extra velkych baterii, ktore su uz len pri vyrobe takisto neskutocne vysokou ekologickou zatazou ).

2. Nie, nie je pripravena na masivne nasadenie. ( zaroven vsetky aspekty, ktore s tym suvisia a nejde len o dobudovanie prenosovej sustavy ).

Odpovedať Hodnotiť:
 


3. Ano, pri samotnom vozidle bez pochyby. Ale tu musime brat ohlad na celkovy dopad na zivotne prostredie ( od vyroby az po likvidaciu ).

4. Niekto spomenul mesta. Ano, toto je jeden aspekt. Lenze, tu je problem trosku inde. Preco dovoluju v strede miest budovat obrovske kancelarske priestory? Preco dovoluju ich stavat bez potrebnych parkovnych miest pre zamestnancov. Preco im neprikazu postavit pripadne zachytne parkovisko a potom prevadzkovat kyvadlovu dopravu vo vyhradenom pruhu? A toho je o hoodne hoodne viac.

Ale ano, elektromotor je buducnost, len musi byt doriesene rychle a ekologicke doplnenie energie. ( a terajsie baterie, nie su tym spravnym riesenim )
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ekologia nieje otazna, len ty si idiot. Skus zo solarnych paneloch natankovat svoj diesel alebo benzinak.

Recyklacia bateriek tiez existuje a da sa pouzit ako smart wall do domu potom ako znizi kapacitu pre auto.
Prevadzka elektro auta je lacnejsia a ekologickejsia a zdroj energie takisto je na tom lepsie ked elektrickemu autu je jedno ci palis uhlie alebo mas solarka na nabitie.
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

idiot, asi si myslel fotovoltaicke panely, lebo na teplu vodu zatial nejazdi ani Prius.
Okrem toho, podla teba, je ten fotovoltaicky panel asi vyrobeny zo zhniteho sena - teda bio ekologicky
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Eventualne dokonca mozno i fotovolticke... ktozehovie... skutocna pravda moze navzdy ostat zahalena v zavoji gramatiky... a deviateho kanalu b/g frekvencie wifi kdesi za tretim extenderom
Odpovedať Hodnotiť:
 

Máš pravdu. Je to zatiaľ len módny boom.
Na papieri dokážeš najlepšie auto "dotankovať" za 30 min. na 80%, v praxi to ale trvá väčšinou oveľa dlhšie.
A teraz si predstav, že prídeš na čerpaciu stanicu a každý pred tebou tankuje 30 a viac minút. Kým sa dostaneš na radu, budeš tam musieť stáť aj niekoľko hodín a potom možno ďalšie 2 hodiny tankovať. Aby sa toto vyriešilo, potrebovala by mať každá čerpačka rozlohu pomaly futbalového štadióna, aby sa každý dostal na radu bez čakania.
Poznáte niekto čerpačku s takými veľkými plochami vo svojom okolí kam by sa mohla rozšíriť? Dnes môžu na najväčších pumpách tankovať max. 6 áut naraz klasické palivo, elektrinu vie dobíjať max. 2 autá. Aj keď sa to otočí, budú šialené rady na pumpách. Neverím, že to vyriešia nové typy batérií.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

namiesto bicykla na dochadzanie do roboty dobre....
A co plastove PET flase, to je kedy na programe.ci z toho nemaju zisky?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Plastove PET flase nepouzivam a zijem. Keby si ich nepouzival ty a dalsi, tak ich nebudu mat komu vyrabat...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dúfam že plánujú ale iný tip bateriek. Napríklad s titanovou anódou.

https://lnk.sk/qtw2

Alebo palivové články na základe etanolu alebo vodíka.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

naco su ludom rychle auta,ked sa v nich denne zabijaju,ako vo vojne,zeby tretia svetova v priamom prenose ?
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Preto ide na scénu AI aby si nešoféroval ty. Chladnička, ktorá ti nakúpi. Televízor, ktorý sa sám nastaví a ponúkne ti denné porno
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

...a zachod co sa sam miesto teba vyserie...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

decko,ak nevieš odpoved tak čuš a šuchotaj nohami o)))))
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

ked som tieto fakty (zname uz x kvartalov) tvrdil tu: https://goo.gl/4J7Pgf (pridané v dvoch prispevkoch: 17.11.2017 14:17), bol som tesla-fanusikmi vyminuskovany domenoty

tesla nema zakaznikov, tesla ma fanusikov: https://goo.gl/LPz3za
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

A dnes, ako Tesla fanúšik s pred toľkých rokov, budeš vymínuskovaný opäť.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

mozno bude vyminuskototo,ale ma pravdu
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

aj tebe minus. na
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Namiesto bicykla do roboty bude fajn! A te plastove flasky PET .uz pracujete na alternatiiive?

Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár