neprihlásený Štvrtok, 18. apríla 2024, dnes má meniny Valér
Uber musí spĺňať pravidlá ako taxislužba, rozhodla EÚ

Značky: UberSlovensko

DSL.sk, 20.12.2017


Službu Uber je aj v prípade služby UberPop, ktorá oficiálne sprostredkováva prepravu vodičmi bez licencie taxikárov, potrebné považovať za prepravnú službu a spoločnosť musí spĺňať podmienky kladené na prevádzkovateľov prepravných služieb v jednotlivých krajinách.

Dnes tak rozhodol Súdny dvor EÚ, informuje agentúra Bloomberg.

Uber sa doteraz snažil prezentovať ako iba poskytovateľ aplikácie medzi vodičmi zabezpečujúcimi samotnú službu prepravy a ich klientami.

Spoločnosť a často ani vodiči, v prípade UberPop oficiálne, ale nespĺňajú rozličné regulácie aké musia spĺňať vodiči bežných taxislužieb a tí proti tomu vo viacerých krajinách protestujú. Samozrejme je otázne, ako by mali byť nastavené tieto pravidlá, a zrejme by mohli byť viac posunuté k možnosti poskytovať flexibilné služby ako Uber. Na druhej strane je zrejme objektívne potrebné, aby pre všetkých vodičov platili rovnaké pravidlá a skupiny dodržiavajúce plne legislatívu neboli znevýhodňované.

Situácia v Bratislave, kde Uber funguje od leta 2015, je ešte komplikovanejšia. Uber tu poskytuje služby UberX a UberSelect, kde by vodiči zrejme mali spĺňať podmienky pre taxislužby. Reálne ale jazdia pre Uber aj vodiči nespĺňajúci také kritériá.

Len nedávno prvý z nich za porušovanie príslušnej legislatívy dostal prvú právoplatnú pokutu vo výške 200 eur, informovali sme o tom v tomto článku.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii
Helikoptéra na Marse bude zbierať dáta aj po strate komunikácie so Zemou
Vývoj pôsobivého dvojnohého robota prekvapivo končí
Spustená výrobca QLC flash pamäte s viac ako 200 vrstvami
Batérie vyhodené z vesmírnej ISS neočakávane nezhoreli a poškodili dom v USA
Sprístupnená beta verzia Ubuntu 24.04 LTS


Diskusia:
                               
 

Zakáže nám EU nabudúce brať aj stopárov?
Odpovedať Známka: -1.3 Hodnotiť:
 

No kolkoze stoparov si za posledny rok zobral, prezrad :D
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Žiadneho, a stopovať som videl jedného aj to som si nie istý.
UBER je super služba, ekologická a moderná. Škoda že ju obmedzujú.
Papaláši majú štátneho šoféra.
Regulovať treba Taxikárov, šmelinarov a zlodejov.
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

Je to obyčajná ekonomická vojna.
Eu nechce americký startup.
A inak nezamestnatelnych taxi-cigaňov sa nezbavíme.
Prečo by nemohol taxikár povedať cenu dopredu?
Odpovedať Známka: 2.6 Hodnotiť:
 

V Číne je zakázaný YouTube, Facebook, Skype, Twitter...
V eú iba obmedzujú Uber.
Chýbajú mi 90roky vtedy bolo všetko mladé krásne a slobodné.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

A vraždilo sa tu denne, anarchia akú slovensko ešte nezažilo, všetko sa rozkradlo.
Ďakujem, už nikdy viac.
Odpovedať Známka: 0.5 Hodnotiť:
 

chuj, lebo teraz sa nevrazdi a nekradne > este viacej a OKATO!!!!
Odpovedať Známka: -7.6 Hodnotiť:
 

chuj si jedine tak ty , zrejme si tu dobu nezazil ...
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

tak tak, doby ked sa drogy prekladali z kufra do kufra za bieleho dna, len tak pri garazach a nikoho netrhalo, teda organy :D teda.. stara mat spominali
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mozes si to priamo porovnat Meciar vs Fico a Slota vs Danko. Ostatne veci su obdobne, ale tu to vidiet najlepsie...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

pletieš si 80-te z 90-timi rokmi. Do deväťdesiatich rokov sa tu vraždy dali spočítať na prstoch jednej ruky. A tiež mega krádeže začali po zmene režimu
Odpovedať Hodnotiť:
 

Každému je jasné, že v prípade Uberu je slovo "spolujazda" iba právnický trik. Keby niekto jazdil pre Uber naozaj iba tak, že niekam ide a zoberie si niekoho na spolujazdu, nezarobí ani na studenú vodu.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Uber sa zahral na hlupeho a nevyslo to...

Original clanok spomina aj airbnb. Obe sluzby boli prospesne pre beznych ludi... skoda, ze nie je snaha ich zlegalizovat
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Airbnb to má asi jednoduchšie, ak by donútil poskytovateľov ubytovania platiť mestskú daň a dane.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

“Without transport services, the business wouldn’t exist.”...Airbnb možno, ale kolotočári to majú nahnuté.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Taxi kolotočari a obsmŕdači staniční vyhrali.
Dúfam že nie nadlho.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Velmi vela veci moze byt prospesnych, ale nemozes na ich stavat na nezakonnosti. Ak v urcitom odvetvi existuje regulacia (chap zakonne pravidla), nemozes sa ju snazit obchhadzat a vytvarat tak duale prostredie fungujuce na dvoch roznych zakladoch pravidiel.

Ako priklad mozu sluzit aj stavkove a herne stranky. Stat ich zakazal a tak isto by mal zablokovat vsetky AS rozsahy a DNS nazvy pouzivane UBER aplikaciami. To je jediny realny nastroj na boj proti SPEKULATIVNEMU podnikaniu ALA UBER. Nijako inak sa to neda ani nazvat. Mozete sa snazit schovat to pod hociaku prospesnost, ale v konecnem dosledku PORUSUJU PLATNU LEGISLATIVU. Ak chcu podnikat, nech najprv pracuju na zmene zakona a potom mozu zacat podnikat, ale nie naopak. Ak by u nas nebol skorumpovna statna a verejne sprava uz DAVNO by si s nimi poradila. Zakonov na to mame viac ako dost, len nie je ochota autority (statu, uradu, prokuratury atd...) to riesit.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Pre presnost doplnim - stavkove stranky zakazane nie su. Statu sa ale podarilo pri niektorych strankach prekrocit trochu hranicu medzinarodneho prava a zrobit poriadny bordel. Podla Rimana je pravo na tej strane, kde sa hodnota tvori a nie tam, kde za nu platia. Nas stat si len zase mysli, ze je Bohu rovny, a toto pre nas neplati.

Uber detto, ten nerobi nic protizakonne - sprostredkuje len sluzbu. Tam, kde ma server. Za poplatok. To moze.
Problem je ale s druhou pridanou hodnotou, ktora je vykonavana na uzemi nasho statu - preprava osob (taxikarcina). Na tu u nas potrebujes koncesiu, taxameter a poistku pre taxi. Plus z prijmu aj platit dane a odvody.
Co je vsetko povinnostou taxikara, nie uberu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Toto vsetko je zase regulovane pravnymi vztahmi medzi uberom a prepravcami.
Ak su zamestnancami (pracovna zmluva) uberu, pripadne funguju na nejakej dohode o vykonani prace, tak uber musi este ctit vsetky zakonne poziadavky (a planovat a evidovat napr. povinne zdravotne prehliadky, sposobilosti na vykon povolania, etc...), a v pripade, ze nieco neni OK, odmietnut sprostredkovat kseft.
Ak su len freelanceri (zivnost, pripadne len zaregistrovani "chlapi s autami"), tak je vsetko v rezii sofera, ktory musi mat vsetko OK.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kokotiny regulovat ale banky si mozu robit co chcu.

Do pice aj s akoze dospelackym systemom.

80 percent zakonov je nahovno.

Matrix. Ferko si mysli, ze je pravnik. Jozko sa hra na sudcu. Ivan na policajta a ked ma prist na riesienie moralnej situacie nepoznaju nic len svoje role.

Chcem restart.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Moralka je len fikcia pouzivana stadom podradnych ludskych bytosti na branenie napredovania tym najlepsim.

Ak chces napredovat, ako stat a jeho obcania, musis sa zbavit svojej otrockej mentality a otrockej moralky.
Treba si zvolit tych par najlepsich, s mentalitou vodcov, ktori nas privedu dopredu a nie otrokov, co vy, kriticky "mysliaci" moralisti, volite, a ktori veselo rozhadzuju peniaze nas vsetkych slabym clankom, dalsim otrokov, dufajuc, ze sa stane zazrak a otrok sa panom stane.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Si pleties pojmy z dojmami.

Bez moralky by ta odjebal na ulici hocikto silnejsi ako ty.

Ved prave ti, ktori su na som vrchu tejto pyramidy ti zabranuju napredovat. Nicia konkurenciu a idu si za svojimi zvratenymi viziami. Udrzuju tento prehnity system pri zivote.

Kolko percent ludi bez nicoho sa dostane k nim? Hmmm... 0 nikto dostanu sa hore vdaka nim. Vdaka ich kapitalu. Vacsina penazi nekonci u slabych ale u nich. Slabym tu nikto nic nerozhadzuje.

Bohuzial ELITA si zotrocila komplet svet. ELITA si vybera zastupcov v krajinach nie ludia. Uz to pochop.



Odpovedať Hodnotiť:
 

napriklad ja keby som to takto vyuzival - ze niekoho pripadne odveziem, ked mam aj tak cestu, bohate mi staci ked mi zaplati naklady a ja sa veziem takmer zadarmo.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Na to sa ale Uber vôbec nevyužíva a nezameriava. Na to sú iné služby alebo facebookové skupiny.
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Práveže oficiálne sa využíva iba na toto!
Ale všetci vedia ako to je.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Nemá kto kupovať turbo-taxametre.
Odpovedať Hodnotiť:
 

KeĎ ti niekto zaplatí náklady, tak sa vezieš takmer zadarmo. Tomu nerozumiem, kedy by si sa viezol úplne zadarmo?
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Naklady na cestu nie su to iste ako naklady na prevadzku. Jedine, ze si to premietnes do ceny cestovneho - co jednak neodhadnes a jednak by si 100% ciest musel mat zdielanych. Preto "takmer" zadarmo.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No, kedysi si hovoril len o nákladoch, nie o takých či hentakých. Ale dobre, beriem to ako upresnenie.
Ale teraz mi prosím ťa vysvetli, čo sú to náklady na cestu, keď to nie sú náklady na prevádzku (nenapísal si čoho ale keďže verím v silu telepatie tak asi motorového vozidla).
Jediné, čo mi napadlo bolo, že keď ideš napríklad k babke na lazy, tak objednáš firmu aby tam urobila cez lesy a polia cestu. A to sú náklady na cestu.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Naklady na cestu dostava od kamionov.

Bomby jej to dava z tych kolies.
Odpovedať Hodnotiť:
 

je ekologické a ekonomické, stojí to tých, ktorí sa dohodnú skoro RÁDOVO menej ako verejná doprava.
takže analogicky - zakážu odviezť iných ako rodinných príslušníkov v priamom rade?

ak mám záujem denne jazdiť určitú trasu a hľadám užitočnú záťaž na prázdne sedadlá s podmienkou podieľať sa na nákladoch ...?
ako je dnes poistenie "sedadiel" - kedysi sa poisťovali iní ako rodinní príslušníci.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak by Uber bola realne zdielana ekonomika, cize "stopari", tak proti nemu nikto neprotestuje. Lenze Uber je v praxi taxisluzba, kedze jeho vodici neberu ludi cestou do svojej prace, ale ich praca je vozenie ludi pre Uber. A vozenie ludi za ucelom zisku je taxisluzba.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

takze musia okradat zakaznikov, kseftovat s autickarmi a nahradnymi dielmi z cornutych aut? :D
Odpovedať Známka: 6.1 Hodnotiť:
 

Na to si ako prisiel?
Odpovedať Známka: -7.6 Hodnotiť:
 

odpozoroval
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Kde konkretne sa da odpozorovat ze EU nariadila Uberu aby okradal a kseftoval?
Odpovedať Známka: -7.3 Hodnotiť:
 

to si naozaj taky natvrdly, alebo sa len tvaris ?
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

Takze kde sa to da odpozorvat?
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

narazal na taxikarov
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Narazanim na taxikarov si zistil ze EU chce aby Uber kradol a kseftoval?
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

SMRŤ UBERU! Jazdím jedine LEGÁLNYM taxíkom! A všetci vieme ze za KVALITU sa pripláca!
Odpovedať Známka: -8.0 Hodnotiť:
 

Pripadá mi to ako keby si taxíkom moc často nechodil
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

taxíky mimo BA = v pohode, ale v BA prejdem radšej z karlovky na zlaté piesky pešo ako taxíkom....
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Keď vám nejaký šmejd v NM povie, že zákazníka treba len dobre odrbať, tak asi sa tou taxi službou už nikdy nepoveziete.
Prečo majú v BA taxíky také nehorázne ceny???
V BnB jazdia aj po 1 Eur v meste. V PD sú okolo 1.5 Eura v meste a to je väčšie dedina!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Šmejd v Novom Meste nad Váhom...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Smejdi z NMnV maju vyssie ceny ako ini smejdi v BA. A ked som videl tych vyrastkov, tak mabpresla chut sa odviest taxikom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Partizánske od 0.88 € km, zvyčajne z mesta na najvzdialenejšie sídlisko v meste ma výjde 1.80 €, z Kraja mesta na kraj mesta ma výjde cca 3.5 €. Viac nie.
Pe > BnB - 12 €. 15 € do TN.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale chodi, kazdy den len za volant..
pre sasa:
lolek ze za kvalitu, to myslis to turbo co mas pod volantom? ci tie uctenky co nedavas kym si clovek nevypyta?ci za cigaretovy smrad? za blbe reci ktore nikoho nezaujimaju?
ved napis v com je taxik kvalitnejsi ty "vsetci dobre vieme" :D
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Neviem akými taxi službami chodíš, ale ja mam v BA v pohode skúsenosti, iste taxi sluzny som vynechal, a využívam hopin, a pekne si viem podľa ratingu zistiť ci je ok a s autom tiež nie je problém zistiť co a ako (aspoň na prvý pohľad).
A súhlasím, keď ma Uber voziť, nech spĺňa tie isté podmienky na vodičov ako taxi.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

jóój, len sa nepokakaj
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Stop fet!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

chodim aj taxikmi aj uberom. Skusenosti s taxikmi 4/10, skusenosti s uberom 8/10
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Popravde mne je jedno ci ma zo stanice odvedzie felicia alebo audi. Hlavne, ze sa dostanem domov.

To ze ma na sedadlach displeje a ponuka varenu kavu, abo co ja viem co este, ma totalne nezaujima. Proste dostat sa z bodu A do bodu B. Na tych 10 - 15 minut max fakt nepotrebujem predrazenu kvalitu.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

EU: zregulujeme vsetko a kazdeho.
Odpovedať Známka: 0.5 Hodnotiť:
 

neviem preco ma minuskujete, v amerike pridete o robotu, tak prva vec co urobite ze jazdite pre uber kym si najdete novu, v socialistickej unii vas najskor poslu na urad prace sa zaregistrovat, inak vam bude vznikat na socialke dlh a ak nahodou mate auto, tak to vam najskor zoberu, alebo vam socialku nedaju bo ste velmi bohaty a potom vam daju almuznu z ktorej aj tak umrete.. v emerieke vas oprdia hned od zaciatku a ked zacnete jazdit je len dopre pre vas, mate prijem a stat sa do vas nesere. (a ani nieste pritazou pre stat a ludi platiacich dane)
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

tak este mame nastastie Taxify... aspon dva-tri roky, nez aj ti budu musiet mat taxametre a tlaciarne blockov...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

No ja neviem ale prave koli tym "legalnym" taxikarom pouzivam UBER. Tam ta aspon nemozu oyebat na cene a typek sa snazi lebo dostava hodnotenia od zakaznikov.

Ked teda EU nechce nikoho neznevyhodnovat, tak potom nech taxikari davaju povinne blocky a nech schvalia zakon proti takym oyebom ako ze vezu neznalych naokolo alebo charguju cudzincom 5x viac a nech je povinne hodnotenie taxikarov aby ludia videli dopredu ku komu sadaju.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Konecne i mi taxykary sme si vidychli ;)
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

pises ako kazde druhe decko v sucasnosti, tak ze ty si iba cocot zo zakladnej skoly a do vodicaku mas este dost casu.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

viac krat sa mi stalo ze som obvolal niekolko taxi sluzieb(cakate 3 minuty kym dispecing zisti dostupnost) a ani jedna nebola schopna poslat taxi z centra BA (SNP a okolie) do petrzalky(dvory). Pripadne vysvetlovanie kde sa presne nachadzam pokial to bolo trocha zasite. alebo cesta znameho co ma problem s nohou za 15 euro z hlavnej stanici pri Hant arenu. Alebo ked odomna vypytal 10 a ked uvidel ze som sa pozrel na taxameter kde bolo 5 euro tak vypytal odrazu len 5.

Tomuto vsetkemu predchadzal prave uber. zadas adresu, da ti cenu a ked sa ti nepaci nepotvrdis. A napriek tomu ze nemali psychotesty a licencie som mal ovela lepsi pocit z jazdy a nikdy zlu skusenost.

Ale treba brzdit vyvoj nebodaj by sa mohlo nieco zmenitk lepsiemu.

Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Tu nejde o sluzbu ako taku, tu nikto nekritizuje. Tu ide o to ze Uber ma 25% zisk z kazdej jazdy. Neodvadza z toho dane a poistne. A vsetka zodpovednost, ked sa nieco dodrbe tak je na vodicovi.(myslim po pravnej stranke, napriklad ked sa mu stane nehoda. Keby bol v normalnej firme tak je to pracovny uraz. A takto je to jeho uraz a nech si to plati sam, alebo stat) a to je uz trosku mimo nasej a aj eu socialnej politiky

Odpovedať Hodnotiť:
 

Trochu ta doplnim - uber samozrejme dane odvadza, a to tam, kde ma sidlo a server. Co je, momentalne, hlavne v UK.
Tak to ma byt a tak je to aj spravne.

Vodici, co pre neho jazdia, su povinni odvadza dane tam, kde jazdia. Dostanu vypis s prijmami a ich psou povinnostou, ako nezavisleho poskytovatela sluzby, je vsetko zuctovat a podat danove priznanie.
Nakolko nie su zamestnancami uberu (a o tomto sa vedu este nejake pravnicke debaty, ze cim vlastne su), nie je uber povinny im ho zrobit a ani nic za nich odvadzat.
Rovnako aj s nehodami - taxikar je povinny mat taxikarsku poistka, vodic nie. Ak je vodic nezodpovedny a nezriadi si ju, cvaka skody zo svojho.

A nie, nie je to mimo ziadne socialnej politiky. Uber vodic podnika na vlastnu pest. Uber mu len sprostredkuje kseft.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Sak ale co pindaju ty taxikari, ved nech si tiez daju uber. Ale to by nemohli asi odrbavat.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Vo SWE to tak funguje. Miesto protestov a picungu ma kazdy taxikar v aute tablet / phablet a je Uber driver. Zalezi na zakaznikovi ci si zavola taxi (zvycajne drahsi), alebo Uber, v drvivej vacsine sa stava, ze pride rovnake auto (TAXI).
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Šak ale čo pindajú ubéristi, veď nech si tiež vybavia taxikársku licenciu. Ale to by asi nemohli odrbávať(na daniach, licenciách, miestnych poplatkoch...).
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

tie Vase licencie ktore nemaju vplyv na kvalitu vodica bude UBER plnit az potom ak budu mat TAXI povinne aplikacie z predbeznou cenou za jazdu. Oebavaci tlacite na pilu a nakoneic sa Vam to vypomsti a budete sa musiet prisposobit novej dobe a nie oebom z doby kešu a bez blocku takze este viac oebavate stat o dane ako ten UBER...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ono vies, taxikara serie:
- odborna sposobilost,
- minimalne odjazdene 2 roky,
- cisty registrik,
- auto mladsie ako 8 rokov,
- dolozenie vlastnictva auta,
- rocna stk a ek,
- zivnostensky list,
- uctovnictvo,
- dane a poplatky,
- poistka za zodpovednost skody,
- taxameter,
- technicka zakladna...

Je toho po kokot aj troska, co uberisti a ojebavaci, co jazdia na cierno, nechcu a nerobia...
Plus taxikarovi otecko stat zozerie vyse 1/2 toho, co zarobi...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Uber je fajn - rýchlejší, jednoduchší, menej obabratelnejší. To ale neznamená, že nemusí spĺňať rovnaké podmienky ako taxiky. To ale nie je nutne to, že musí začať platiť všetky dane a poplatky ako taxiky platia teraz. Kľudne sa môže zákon upraviť. V Každom prípade pre oboch musia byť rovnaké podmienky !!!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Najlepší spôsob by bol zjednodušiť podnikanie v preprave. Dať minimálne podmienky (tak ako má napr. práve Uber) a mohol by to robiť takmer ktokoľvek, len by odvádzal z každej jazdy daň. A takto by sa dalo úplne jednoducho zriadiť tzv. mikropodnikania, aby si ľudia mohli prilepšiť bez zbytočnej buzerácie. Ale čo by potom tie tisíce na úradoch robili? Táto krajina potrebuje pravicovú vládu ako soľ. Ale naozaj pravicovú a nie socialistov na bicykloch, čo sa za pravicu tvária. Ani ultrapravicu, čo sa zas tvári ako sociálna demokracia.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Na Slovensku treba zjednodusit kopmlet vsetko.

Nie pravicu ani lavicu ale inteligentnych moralne spravne nastavenych ludi, schopnych leaderov. Hlavne s chutov pomahat.

Lebo tych co sa hlasia k roznym eciam a izmom a neviem ciim vsetkym tak su to hlupy egoisticky ludia. A taky sa tam hlasia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ked nebude UBER bude Taxify, ked nebude Taxify tak bude ArcadeCity... 'Hail Hydra' nas nedostanu !
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

https://youtu.be/9x919x8_wFk
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nerozumiem, preco zase ludia nadavaju na EU. To rozhodnutie len potvrdzuje, co je kazdemu jasne, ze Uber ponuka plateny servis. Chyba je jednoznacne na strane jednotlivych statov, ktore spia a nereaguju na sucastny stav zmenou legislativy. Je predsa nonsens, ak zakaznik ma aplikaciu, kde dopredu vidi cestu aj pribliznu cenu, aby taxik este potreboval taxameter a takisto, ak plati kartou, aby sa vyzadovala blocik. Take Estonsko na vsetko toto myslelo a Uber tam nebude mat ziadne problemy.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A co take vbtaxi? V Bratislave je to jedna z lepsich volieb.
Odpovedať Hodnotiť:
 

citát: Situácia v Bratislave, kde Uber funguje od leta 2015, je ešte komplikovanejšia. Uber tu poskytuje služby UberX a UberSelect, kde by vodiči zrejme mali spĺňať podmienky pre taxislužby. Reálne ale jazdia pre Uber aj vodiči nespĺňajúci také kritériá.
čo je na tom komplikované uplatniť zákon (že by skorumpovanosť?)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie, obycajny chtic.

Vodici nechcu dodrziavat zakon, lebo to stoji peniaze.
Klienti tiez nechcu aby sa dodrziaval, lebo by sa to premietlo do ceny. A potom by sa vodicom neoplatilo jazdit.

Uber moze mat cele na haku, lebo on je len sprostredkovatel - najima si vodicov, ktori su povinni mat vsetko v poriadku.

Stat nemoze uber vodica pokutovat, dokial ho niekto nenatrie. A klientovi sa nechce, bo bude mat sam s tym opletacky. Vodic sam seba nenatrie, bo neni az tak velky kokot.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A este nieco - vodici samozrejme nemusia splnat podmienky taxisluzby.

Tu sa jedna o auto - v X ta moze vozit 10 rocny lenivy francuz s presedenymi sedackami, v selecte to musi byt luxusny sedan alebo suv v kozi.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár