neprihlásený Utorok, 16. apríla 2024, dnes má meniny Dana, Danica
Veľká väčšina Európanov hlasovala za zrušenie posúvania času

Značky: meranie časuzaujímavosti

DSL.sk, 29.8.2018


V oficiálnej verejnej konzulácii, ktorú v lete zorganizovala Európska komisia, sa veľká väčšina z veľkého počtu respondentov vyslovila za zrušenie posúvania času.

Výsledky 16. augusta skončenej konzultácie zatiaľ neboli oficiálne zverejnené, aktuálne ich ale avizovali najskôr nemecké noviny Westfalenpost a následne nemecká agentúra DPA.

Podľa týchto informácií zo 4.6 miliónov respondentov volilo zrušenie posúvania času viac ako 80%. Následne väčšina zvolila ako preferovaný čas, na ktorom zostať, letný čas.

V konzultácii neboli respondenti z jednotlivých krajín ale zastúpení ani približne v pomere k počtu obyvateľov, keď až 3 milióny respektíve 65% respondentov bolo z Nemecka. Nemecko je síce najväčšie, má ale len cca 16% obyvateľov EÚ a po blízkom odchode Británie niečo viac ako 18%.

V každom prípade vzhľadom na presvedčivé výsledky je tak možné až pravdepodobné, že EÚ začne analyzovať, zvažovať alebo dokonca priamo realizovať zrušenie posúvania času.

V súčasnosti platí v EÚ povinne pre všetky štáty povinnosť na konci marca posunúť čas o hodinu na letný čas a na konci októbra zase naspäť. Koncept letného času bol zavedený na začiatku 20. storočia, na jar sa hodiny posunú o hodinu dopredu, svetlo je tak cez leto večer o hodinu dlhšie. Na jeseň sa zase posunú o hodinu späť a ráno je o hodinu skôr svetlo. Zmyslom tejto zmeny malo byť zvýšenie produkcie a energetická úspora v lete.

Nie všetky krajiny sú ale v rovnakom časovom pásme a používajú rovnaký čas, keď v používaní sú tri časové pásma. Väčšina krajín používa stredoeurópsky čas, Portugalsko, Írsko a odchádzajúca Veľká Británia majú čas o jednu hodinu späť a viacero krajín juhovýchodnej a severovýchodnej Európy, Fínsko, Estónsko, Lotyšsko, Litva, Rumunsko, Bulharsko a Grécko, zase čas o jednu hodinu napred.

V poslednom čase ale zosilnel tlak na to, aby sa posúvanie času zrušilo alebo nebolo povinné. Takúto požiadavku vyslovili oficiálne aj viaceré krajiny, Európsky parlament zase vo februári prijal uznesenie, ktorým dal Európskej komisii úlohu preveriť súčasný systém posúvania času.

Litva na konci minulého roka avizovala, že bude od EÚ žiadať aby dovolila jednotlivým krajinám individuálne sa rozhodnúť či posun času budú alebo nebudú aplikovať. Fínsko zase na začiatku roka avizovalo presadzovanie zrušenia posunu času v celej EÚ a pripravenosť akceptovať jednotný čas aký EÚ zvolí.

EK chce podľa oznámenia pred konzultáciou kvôli vplyvu na vnútorný trh analyzovať najmä dve možnosti. Buď zostať na súčasnom systéme s povinnou zmenou času v každej krajine alebo úplne koordinované posúvanie času zrušiť a dokonca posun času zakázať, pričom jednotlivé krajiny by si mohli vybrať či trvalo zostanú na súčasnom letnom alebo zimnom čase.

Hoci letný čas sa aplikoval už pred programovaním moderného softvéru, posun času nie výnimočne spôsobuje problémy počítačovým systémom. Pri posune času sa z pohľadu počítačov mení posun pripočítavaný k univerzálnemu UTC času, v ktorom počítače väčšinou ukladajú čas. V prípade Slovenska je to medzi jednou hodinou v zime a dvomi hodinami v lete.

Najväčší problém tohto typu z posledných rokov na Slovensku sa stal pri minuloročnom jarnom posune času, kedy sa na viacerých eshopoch kvôli posunu času a posielaniu dát mimo špecifikácie nového protokolu eshopmi nedalo platiť cez systémy TatraPay a CardPay. Detailne sme problém rozoberali v tomto článku.

Problémom, ku ktorému prišlo viackrát, bolo nekorektné fungovanie nastavených budíkov na smartfónoch, viackrát k tomu v minulosti prišlo napríklad u iPhonov. Známy je aj prípad mobilných operátorov, ktorí v sieti nastavili aplikovanie letného času predčasne a telefóny synchronizujúce si čas zo siete mali plošne nesprávny čas.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Nový CPU Apple M4 majú dostať všetky Macy, s výnimkou najvyšších najneskôr do jari
Samsung sa v predaji smartfónov vrátil pred Apple
Zatiaľ posledný Star Trek seriál bude mať ďalšiu sériu, ohlásený aj nový film
Nový Android 15 je k dispozícii v beta verzii
Samsung má spustiť výrobu takmer 300-vrstvovej flash tento mesiac, budúci rok dosiahnuť 430 vrstiev
SpaceX použila prvý stupeň Falcon 9 už 20-krát
Apple čoskoro uvedie ďalší sci-fi seriál
Populárna databáza Redis má po zmene licencie ďalší klon, už bol vydaný
Apple údajne už tento rok uvedie nový procesor M4, s podporou AI
Western Digital predstavil 4 TB pamäťovú SD kartu


Diskusia:
                               
 

aj so zrusenim aj s ponechanim letneho casu
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

Rusi chceli na obežnú dráhu vypustiť 20metove zrkadlo - hlinikom nastriekanu fóliu, ktorá by odrážala svetlo na sibír ako umelý mesiac a mali by cez noc vidno. Načo posúvať hodiny.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

a bude to mat aj nadrz na vodku
Odpovedať Známka: 1.9 Hodnotiť:
 

Kolko svetla odrazi 20m zrkadlo ? A ked ho nechas rozptylit na plochu velku ako Sibir ??? Zase trochu rozmyslajte...
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

predsa 20m svetla
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

To stačí aby som trafil do krčmy, ale čítať by sa pri tom nedalo.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Prave rozmyslaj Ty. Je to realizovatelne. Treba si uvedomit silu Slnka. Luce zo Slnka su v podstate rovnobezne. Mesica v splne spravi slusnu viditelnost a to nie je ziadne zrkadlo a navyse je gulaty, tj svetlo rozptyluje. Zrkadlo odrazi v podstate vsetko ziarenie, s 20 m by nejaku dedinu vysvietili celkom slusne. Problem je skor s tym, udrzat odraz stale presne na tom istom mieste.
Odpovedať Známka: -2.1 Hodnotiť:
 

Spravia satelit co bude svetlo zosilnovat :D LOL...
To je jedno ake ohnute zrkadlo tam das. Poced dopadajucich fotonov nebude viac ako odrazajucich sa. Cize svietit na dedinu tym zrkadlom by bolo podobne ako svietit v dome jednym lapasom :D

Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

A to si ako vyratal? Aky je pocet dopadajucich fotonov? Hovorim, vsetci podcenuju silu slnka. So zrkadlom o priemere 25 metrov dokazes oziarit 7km kruh intenzitou 5-10 nasobku splnu, co je v pochode na bezpecne prechadzanie. To hovorime o Polovici Bratislavy. Ked to zuzia 1km dediny, bude intezita cca 250 splnov. To je bez problemov aj na citanie.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ale aby som si toto tvrdenie podlozil nejako.

Neviem ake bolo myslene zrkadlo, ale uvazujeme ze kruhoveho tvaru. Cize mame cca 314m^2 plochy. Vo vesmire ma slnecna energia intenzitu 1367 W.m^-2, ale toto cislo nemozeme pouzit kedze atmosfera ma aky taky odpor. Najkritickejsia hodnota sa pouziva 1050 W.m^-2 . Takze si to teda preratajme 314*1050 mame necelych 330kw svetelnej energie. Aku velku cast sibira si stym chcel vysvietit ? :D :D :D Este by sme sa mohli porozpravat o efektivite pouzitych nakladov. Ked kWh stoji pod 20centov :D a vynesenie velkeho satelitu ~ 100M
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Akurát že práve nad sibirou vhodne nadstavene zrkadlo na priame generovanie polarnej ziary vyuzitie odporu atmosfery uvazovanie zrovna tej intenzity slnecnej energie priekazne umoznuje.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Nech sa paci, googli projekt Znamya2. Rusi nie ze chceli realizovat, oni to zrealizovali uspesne. 20 metrove zrkadlo, osvietilo kruh o priemere 5km intenzitou jedneho splnu. V dalsej faze (Znamya 2.5) bolo navrhnute zrkadlo o priemere 25 m, ktore podla vypoctov malo na kruh o velkosti 7km vrhat svetlo s intenzitov 5-10 mesacnych splnov. Bohuzial, pre technicku zavadu zrkadlo zavadilo o antenu a nepodarilo sa ho rozvinut. Potom uz nemali peniaze, kedze to boli 90te roky. A co sa tyka nakladov, nechcel som ich diskutovat, kedze tie sa prudko menia. Ale vycisli naklady na osvetlenie povedzme Viedne, ci nejakej inej metropoly a potom sa pustime do dalsich cisel. Zatial uvediem len fakty, Progress, ktory tento satelit vyniesol, ma kargo nosnost 2.6 tony, tj ziadny velky satelit to nie je. Plachta sa da skalovat a nevazi skoro nic, kedze ide o jemnu reflexnu foliu. Vyroba dvoj, ci trojnasobnej velkosti nebude cenovo ani vahovo odlisna moc odlisna.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

samozrejme to zrkadlo malo mať 20km nie 20m :-)
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

jednoznacne letny cas navzdy
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Takze suhlasis s tym ze sa bude pouzivat vymysleny posunuty cas, a zaroven s tym ze v zime bude rano do deviatej tma..
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A neni ti jedno, ci sedis v praci za svetla alebo v tme? v tej praci budes tak ci tak... ale suhlasi s tym, ze v zime bude mat malu sancu, ze sa dostane domov este za svetla
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Prave naopak, v zime bude sice dlhsie tma rano, ale mas vecsiu sanciu ze prides za svetla, lebo bude zapadat slnko o hodinu neskor.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

no, ved to pisem... v pripade trvaleho letneho sancu mas nejaku tu sancu, ze pojdes za svetla z prace (zalezi od toho, do kedy pracujes), v pripade "zimneho" casu nemas sancu takmer ziadnu
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

preco nespravit priemer a neostat v casovom pasme gmt+0,5?
Odpovedať Známka: 0.5 Hodnotiť:
 

oprava: teda gmt+1,5...
Odpovedať Známka: 1.6 Hodnotiť:
 

Alebo posúvať hodiny iba raz do roka.
Októbrový posun času nikomu nevadí
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

no neviem ci by suhlasili aj ludia na nocnych :D im sa zmena predlzuje pokial viem
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Pan inzinier ale posuvanie casu len raz do roka znamena neustale posuvanie casu. O 3 roky by sme boli v SEC-3. Preto treba posuvat vzdy parny pocet krat do roka. Tam naspat.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Sudruh magister, netreba byť taký úzkoprsý.
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

Pán inžinier, posúvať sa dá aj len raz do roka, len nesmieš každý rok posúvať zanovito rovnakým smerom.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

takže vlastne by zostalo posúvanie času, ale bola by to už naozaj nezmyselná pičovina?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

o nič väčšia, ako napríklad zákaz halogénových žiaroviek
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

Podla mna by zas namiesto posuvania bolo Zem jednoducho naklanat priekazne optimalnejsie.
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

To by bolo pre Slovensko asi najlepšie a najviac v súlade s geografickou polohou. Ale pochybujem, že by to niekto dovolil.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Celé stáročia tu bol jediný čas bez posúvania. A zrazu je najlepší letný?
Odpovedať Známka: -1.2 Hodnotiť:
 

Ak sa to paci vychod slnka v lete o 3:50 namiesto o 4:50 rano, preco nie. Sucasne bude aj zapad o 19:55 namiesto o 20:55. Vtedy bude zimny cas v lete pre teba idealny.
Odpovedať Známka: 1.6 Hodnotiť:
 

Čomu presne nerozumieš v slovách celé stáročia a tu (medzi nami všetkými)?
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

Ze ten "zimny" si sam nezazil cely rok a posuva sa odkedy zijes, ale hlavne, ze mudrujes.
Odpovedať Známka: 4.2 Hodnotiť:
 

Sám vidíš, že zimný čas nie je a nikdy nebol. A posúva sa len od 1979. A garantujem ti, že v tých rokoch sa tu toho vybudovalo viac ako dnes.
Odpovedať Známka: 0.5 Hodnotiť:
 

ja mam u pici nejake tvoje garancie. Letny cas bol zavedeny v 1916 s dobrym dovodom. Takze ma tvojich 1979 vobec nezaujima ani predchadzajuci rezim, ktory nastastie je uz za nami a nebolo to ani predmetom diskusie.
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

s dobrym dovodom je nieco ako z dobreho dovodu?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

si protirečiaci si chuj bez argumentov
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Mozes to uviest konkretne, alebo ma obvinujes z niecoho, co si sam?
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Ale veď z toho, že by bol géniom, priekazne nikoho neobviňuje.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

fajn, že si len potvrdil moje konštatovanie
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

samozrejme že zimný je len nečas...ak aj v telke či kde vravia o zimnom čase tak sú debili...je len SEČ a SELČ /po "novom LSEČ..neviem prečo...stredoeuropsky letný čas sa nahradil Letným stredoueropskym časom...lingvisti dostali priekazne prémie za niečo nové...tak ako aj deteGovať//
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

deteGovať bolo vždy, to len ľudia nevedia pochopiť a prijať to, že to tak bolo a má to tak byť
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

zeby mali pred par storociami ludia trosku iny zivotny styl ako mame dnes a na takych blbostiach nezalezalo?
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

Práve si potvrdil, že ťa práca obmedzuje.
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

Cele starocia ludia chodili spravat, ked bola tma a vstavali, ked bolo svetlo. Uz tisicerocia sa upaluju ludia zaziva, napr. za carodejnictvo, a robi sa to do dnes. Preto je aj pre teba spravne vsetko robit tak, ako sa cele starocia dozadu robilo.
Len nezabudni, neser si pred vchodove dvere, kydaj fekalie aspon 5m od vstupu do domu.
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

https://en.wikipedia.org/wiki/Appeal_to_novelty
Odpovedať Hodnotiť:
 

Je to hra cisel... nechapem komu to moze vadit.

To ze ho zmenis a si myslis ze je dlhsie svetlo tak ojebavas sam seba.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

ked takto oklames jedneho cloveka tak je asocial. Ked milion mas fungujuce mesto. Ked stomiionov tak kontinent. Pre nas je najvhodnejsi to co sa dnes nazyva CEST. A take Spanielsko a asi aj Francuzsko by sa malo presunut do caosvej zony s UK. Geograficky tam sedia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Akurát že odbornou hĺbkovou analýzou historických dokumentov* je možné nájsť akurát množstvo indícií o snahe posúvanie zakryť a priekazne žiadny dôkaz o neposúvaní.
*
Deklarácia nezávislosti- zadná strana
Komunistický manifest -druhý diel
Biblia- sanskritský preklad Kama Sutra
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

cele starocia ludia srali do diery. A vida! Teraz tu mame splachovaci zachod.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Podla najnovsich vedeckych vyskumov nejde o splachovaci zachod, ale mimoriadne sofistikovany akcelerator internetu po mokrom spagate, odvaznostou vizie priekazne predbiehajucom svoju dobu.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

magor
Odpovedať Hodnotiť:
 

Cele starocia sa ludia nepozerali na hodinky, ze musia byt o 0700 v praci, proste ked sa panstvo zobudilo ked bolo prirodzene svetlo vybehli drabi s bicmi von a vyhanli sedlac na polia robit, posun casu nikoho nezaujimal. Naviac v zime sa na poliach nerobilo takze ked sa sedlac zobudila o 0900 bolo to jedno, tolko ten furman so sanami isiel drveo tahat aj tak len za svetla. Ak sa ti nepaci vrat sa o 300 a viac rokov s5!
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

mas velmi divnu predstavu o tom, ako to v stredoveku fungovalo. https://dopice.sk/lRT a ano, bolo to velmi podobne napriec Europou a okolim. Neporovnatelne s otrocenim v 19. storoci, kde bolo zvykom pracovat 14 hodin denne, 6x za tyzden.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ano, zaveďme nobú časovú zónu. Ktorú žiadne zariadenia nepoznajú. (a to hovorím napr o trocha lepších náramkových hodinkách s automatickou synchronizáciou času)

https://www.youtube.com/watch?v=-5wpm-gesOY

Pre ludí s takýmito nápadmi majú v pekle extra velký hrnec.


Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

"Nemecko je síce najväčšie, má ale len cca 16% obyvateľov EÚ a po blízkom odchode Británie niečo viac ako 18%." A kazdym dnom ma tych obyvatelov stale viac a viac. Obyvatelov, ktori sa prisposobia, a ktori budu pracovat.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Posúvanie času má za účel rozhodiť biorytmus človeka. Normálny čas je zimný, bezcitné ovce to necítia. Všetko je zbytočne posúvané o hodinu skôr, totálne neprirodzené. Máte jednanie o 7:30, no kôli hovädám je to o 6:30. Žiaci nechodia do školy na 8:00 ale na siedmu! Deti vstávajú potom o štvrtej, o piatej, keď chodia autobusmi z dedín. Komu vadí normálny zimný čas?
Odpovedať Známka: -1.5 Hodnotiť:
 

Odkedy sa mi automaticky posuva cas tak na hodinkach, pc mobile tak ano neviem ze sa nejaky cas posunul.
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

Mne a vsetkym tym, co sa vyjadrili, ze pokial sa ma rusit posun casu, nech ostane letny. Svoj nazor si vyjadrit mohol. Ak si tak urobil, vidis, ze vas je menej. Ak si tak neurobil, tvoj problem.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

to nebolo žiadne relevantné hlasovanie, ale len prieskum. žiadne menej ani viac nie je vierohodné.
a že tí akožehlasujúci sú nozaj blbí, dokazuje ich letný čas, ktorý chcú zachovať, pretože skutočný čas nášho pásma je ten tzv. "zimný"
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

pokrok v priamom prenose, skoda reci
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Mne je jedno ako ma nazves pokial ostane trvalo letny cas. Pripadne ak sa zachova jeho posuvanie tak, ako doteraz. S cim nesuhlasim, je trvaly "skutocne jediny spravny zimny" cas. Z troch scenarov akceptujem 2, pokial to zavazi za mna dobre.
PS: ked chces vidiet blbeho pozri sa do zrkadla.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

békanie ovčanov ma nejako nevzrušuje, pokračuj kľudne ďalej
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Opytaj sa tych "citnych oviec" medzi ktore sa medzi riadkami zaradujes, ci chcu aby bola v lete tma uz o 19:55 alebo az o 20:55.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Je úplne jedno, kedy je tma. Tmu v hlave majú tí, ktorým vadí normálny zimný čas.
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

Opytaj sa farmarov, ci im je to jedno ty midrlant.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Čo bude málo syra kôli času?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

a este aj ziarovky priekazne zakazuju
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

S tym mas problem len ty sam.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

NORMALNY cas. Lebo cas je normalny a nenormalny. 3:30 vychod Slnka je fasa, ze? Lebo je to normalne.

Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Lebo budiť deti do tmy do školy o pár týždňov v roku navyše je tiež fasa.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

ja ti GARANTUJEM, ze deti skor ocenia Slnko dlhsie v lete, a to, ze v lete nezacne svitat o 3:30, ak to, ze par dni v zime budu vstavat po tme, co vstavaju tak ci tak.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Avšak letný a zimný pár sú priekazne rovnaké. Ťažko oceniť jeden viac.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Tma bude ked zapadne Slnko... tak bude o 19:55 a xo je na tom zle? Spat ppjdes aj tak o polnoci.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

ludske telo tak nejako reaguje na denne svetlo. Rano sa budi a vecer zaspava. Ze to vieme potlacit nejakym umelym svetlom, liekmi, kavou a inymi napojmi je pekne, ale nie prave zdrave.
Velmi rad by som sa prisposobil dennemu svetlu ale z pohladu spolocnosti a zamestnavatela by som bol asocial a "nepouzitelny v pracovnom zivote".

Spravne nastavenie casovej zony je teda velmi dolezite.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Preco by to malo byt o 6:30 sak pojdes na 7:30.

Ked uz veris v cas tak ten je len jeden a je jedno ako dlho svieti Slnko.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Jezis ty si ale sprosty.. Kvoli ludom ako ty ide svet totalne do sraciek...

Vysvetlim ti to ako pre sprosteho dobre?
"Máte jednanie o 7:30, no kôli hovädám je to o 6:30"
Ked budes mat cely rok jednanie rano o 7:30 a nebude sa menit cas, tak ho nikdy-NIKDY nebudes mat o 6:30. Lebo tvoje telo sa do par tyzdnov prisposobi na to, ze 7:30 je proste 7:30. Pre tvoje telo to bude uplne prirodzene.

A neexistuje nieco take ako normalny zimny cas. To ze si si niekde nieco precital na internete ze zimny cas je vlastne povodny cas z 19. storocia, tak pre tvoju informaciu ludia tu ziju na tejto (podla teba) placatej zemi uz miliony rokov. Nieco take ako pracovny cas sa zaviedlo len pred cca 200 rokmi v casoch priemyselnej revolucie, ked nejaky tajtrlik povedal ze a bude to takto a hotovo!
Doba sa meni, treba aj zmenit vnimanie casu tak ako ho pozname. Hovori sa tomu pokrok. Len bohvie ci ty ako mozny zastanca flath earth nieco take ako pokrok vobec pripustis
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ved ty to vobec nechspes... kurva v lete je dlhy den v zime kratky... stale moze byt ci letny v zime alebo zimny v lete... tvoje telo sa prebudza na svetlo a na vnem ze spis dlho si prelezany...

Cas je uplne irelevantny... tu ste vsetci v pici ze v zime je den kratsi... a tomu prisposobujete ciselka... posuvate ako jebnuty hore dole...
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

60W ziarovna je najvacsie EU zlo ale o hodinu dlhsie svietit v celej europe je v pohode :D
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Lenže stiahnutie 100W a 60W žiaroviek z trhu je správny krok.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

ale hovno, spravny z akych dovodov? lebo to chcela Eurokokotmisia?
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Lebo niekto v EU rozmysla narozdiel od teba.
Co je na tom regulovat neefektivne spotrebice ?

Zapal si vecer petrolejku ty murdlant.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

nezabudni sa poďakovať, až ti zregulujú mozog do patričných medzí!
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Hlasovat som skusal asi 3x. A ani raz stranka nesla. Tolko k hlasovaniu.
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

No snáď si nemyslíš, že by sa v Štvrtej ríši nechali vyjadriť ľudí k niečomu takému, čo by mohlo narušiť jednotu Štvrtej ríše!

Občania Štvrtej ríše sa už môžu vyjadrovať nanajvýš tak k počasiu, aj to len prostredníctvom vopred schválených viet a výrazov, ktoré neurážajú žiadnu menšinu.

A hlasovať môžu už len na spoločenských (sociálnych) sieťach, aj to len tých, na ktoré má Štvrtá ríša dosah a ktorým sa môže vyhrážať 50 000 000 pokutou v €€.

Veď všeľudové hlasovania sú najväčším ohrozením Štvrtej ríše... a ako povedali pohlavári Štvrtej ríše, ešte zopár takých hlasovaní, a Štvrtá ríša sa môže rozpadnúť!
Odpovedať Známka: 1.6 Hodnotiť:
 

Jasne...Štvrtej...hlavne ze uz snaha o vybudovanie tretej bola opatovne zrazana na kolena akutnym nedostatkom vhodnych kandidatov na obcianstvo, schopnych do tolko naratat a to pritom este ani iPhony priekazne neboli...
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

štvrá ríša je priekazne vybudovaná, práve sa pracuje nba výmene ovčanov
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ja asi 5 krat potom to uz islo.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Mne to išlo hneď na prvý pokus, ale hlasoval som z Frankfurtu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

3 x nestačilo. Asi na 5 x sa to rozbehlo. Stránku im zhodilo to, že v jeden deň zverejnili články o tej ankete naraz všetky spravodajské servre a ľudia ich zahltili. Proste uhorková sezóna.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

hodiny by sa mali posunut same
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Uvedomte si, že každé hlasovanie predstavuje bezpečnostné ohrozenie celej Štvrtej ríše, pretože čo ak by si nejaký odpadlík dovolil hlasovať inak ako ostatní, čím by narušil jednotu Štvrtej ríše?

Jeden čas, jedna ríša, jeden vodca!
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Sklamem ta, tvoja teoria ma zasadne trhliny. EU ma rozne casy:
UTC = Island, UK, Portugalsko
UTC+1 = Od Spanielka po Polsko, Od Svedska po Taliansko
UCT+2 = Od Finska po Grecko

A to este kusok Islandu je technicky v zone UTC-2
a Cyprusu do UCT+3 tiez vela nechyba.

Ty pises o Cine. Tam to tak funguje, Opytaj sa Cinanov, co ziju pri Pakistanskej hranici (UCT+5) co hovoria na to, ze maju oficialne jednotny cinsky cas UCT+8.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

UCT je Universal čajna Time či čo??? :-)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Akoze posuvanie casu je blbost ale akym pocitacom to sposobuje problemy? Som este taky nevidel.
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

Tak sa zacni pozerat. Samozrejme, ze problemy to sposobuje obcas softveru a nie pc. Ale na nich ten softver bezi, takze nepriamo aj im.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Citanie s porozumenim:

- na viacerých eshopoch kvôli posunu času a posielaniu dát mimo špecifikácie nového protokolu eshopmi nedalo platiť cez systémy TatraPay a CardPay
Vid http://www.dsl.sk/article.php?article=19582

- nekorektné fungovanie nastavených budíkov na smartfónoch
Vid http://www.dsl.sk/article.php?article=9950

- prípad mobilných operátorov, ktorí v sieti nastavili aplikovanie letného času predčasne a telefóny synchronizujúce si čas zo siete mali plošne nesprávny čas
Vid http://www.dsl.sk/article.php?article=16552
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

všetko sú to pičoviny ukazujúce na niečiu neschopnosť. zrušme príznaky, neschopní idioti zostanú a budú škodiť ďalej, skvelé!
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ze najma tym, v ktorych su pouzivane presypacie hodiny, pre vzdelanych odbornikov zahadou priekazne nie je.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hmm, ono je to dost o hovne toto, lebo tu nejde ani tak o posuvanie ako to, ze je dost rozdiel v case.
Napr. medzi Sobrancami a BA je rozdiel cca 25 minut .. ale taka Malaga, tam zapada slnko este o dalsie 2 hodiny neskor. Vsetko rovnake casove pasmo...
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Ktože už chodí na týždňovky zo Sobraniec do Malagy? Veď sú už všetci na*****í v Bratislave.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Myslim si ze pre Slovensko by mal ostat len zimny cas (skutocny cas), letny cas treba zrusit. Zimny cas je vyhodnejsi pre polnohopodarstvo. Po vysutpeni EU bude polnohospodarstvo najdolezitejsim odvetvim v slovenskom hospodarstve, da pracu ludom ktori stratia pracu z dovodu odchodu zapadnych vykoristovatelov (VW, Kia, Peugeot, Samsung, ...) a da pracui zenam co dnes v zahranici utieraju starym ludom smradlave zadky! Je lepsie ked v lete bude skorej vidno a vecer bude skoro tma, ako sa vravi kto skoro stvava dobre sa mava!
Odpovedať Známka: -4.1 Hodnotiť:
 

žiadny zimný čas neni...ty vole!
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

"skutocny" cas. Ach. Si sice len troll, ale aj tak.. ach
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ale má pravdu. Rozumný čas je SEČ a ten by mal ostať. Popravde by o tom ani nemalo rozhodovať žiadne hlasovanie, existuje iba jediná správna voľba.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

LIDL!
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Toto je skutocne uzasne. Ked sa "EU" napyta, je zle. Ked sa "EU" spyta, nemala by sa a mali by nieco nariadit (zhodou okolnosti co vyhovuje tebe), lebo inak je to zase zla "EU". Ak hovorime o rozumnom nastaveni, ten mame teraz - s posuvanim casu. Ma to svoje opodstatnenie a prinasa vyhody ako v zime, tak v lete. Mimochodom mne to vyhovuje a nevadi. Druha rozumna alternativa pre nas je naopak "letny" cas vzhladom na nasu geograficku polohu, kedze bude statisticky viac slnecneho svetla vo vhodnejsich popoludnajsich hodinach a nebude zbytocne nepouzitelne svetlo rano. Zhrnute - vidim dve spravne volby, ani jedna vsak nie je taka, ktoru povazujes za spravnu ty.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

ked sa raz zavedie jeden stabilny cas, tak uz nie je problem zapracovat aj na pracovnych navykoch. tak nocny klud bude uz od 21.00 do 5.00, do prace sa bude chodit standardne na 6.00 apod.

dolezite je, aby sa cas nemenil 2x do roka, pretoze to je jedina neprirodzena vec na tom celom, vsetko ostatne je uz len o navykoch, ktore sa mozu menit. ale nemozes menit to, ze polku roka chodis do prace napr. na 7 a druhu na 6. a to nehovorim o deckach v skolach, ktore su po posuvani casu dalsi mesiac nepouzitelne (nie ze by boli v poriadku standardne, ale posuvanie casu ma este horsi vplyv)
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

To ako sa bude standardne chodit do prace nema spolocne nic s tym, ako bude vychadzat slnko. Ak sa stanovi standardny "zimny" cas, svitat ti bude v lete uz pred stvrtou rano. To ti je zbytocne - aj keby si chodil do prace na piatu. Ak naopak bude letny v zime, tak budes mat o hodinu dlhsiu tmu, lenze ak si chodil na siedmu do prace aj tak si vstaval po tme - tym sa nic nemeni, tma bude o hodinu dlhsie, naopak, bude neskor v zime zapadat. Posuvanie casu daval obe vyhody - az teda na tu "psychiku" kedy to ludi zakazdym prekvapi (zaujimave, ze vzdy len ked sa spi o hodinu kratsie, ked je to naopak, tak to vyhovuje).
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

mne to nevyhovuje ani jednym smerom, v oboch pripadoch to robi problemy najblizsi mesiac.

ako pisem, pre mna je dolezity JEDNOTNY cas, lebo vsetko ostatne sa mu moze prispobit, tak aby to bolo prirodzene. ked bude v lete tma uz o 9, tak jednoducho sa bude chodit do prace skorej, do hospody skorej a nocny klud bude skorej... cas je len cislo, no pre mna je dolezita RUTINA a vazne mi je jedno, kedy je svetlo a kedy je tma...

ako pises - v tej zime tak ci tak pojdes za tmy do prace a za tmy z prace, len v lete riesis to, ci budes mat tmu uz o 9, alebo az o 10. dokonca, mozno by mi bolo prijemnejsie, ak by bola tma uz v 9 (aj ked som hlasoval za trvaly "letny cas", tzn prehodenie sa do GMT+2, lebo geograficky sa k nam viac hodi toto casove pasmo), lebo aspon ludia v hospode by si mozno uvedomili, ze sa zacina stmievat a blizi sa 10 hodin a treba sa stisit/ist dnu...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale inak, toto riesime hlavne my v prostriedku krajiny - ludom na severe mozu osrat nejake "setrenie" posuvanim casu, lebo v zime je stale tma a v lete je stale svetlo (cize im to narobi viac skody ako uzitku), rovnako na juhu - tam zasa sa to stmievanie/svitanie moc v priebehu roka nemeni, cize tiez maju z toho viac skody ako uzitku... cize nejake "setrenie" sa da dosiahnut len v nasich koncinach a cize centralne pre europu to ma vyznam nulovy...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Toto nie je vec, o ktorej sa má demokraticky hlasovať, rovnako ako sa nehlasuje o hodnote Planckovej konštanty. Vzhľadom na našu geografickú polohu je rozumný čas SEČ, s výnimkou asi 0.07% územia pri Novej Sedlici.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Čo je to vysutpenie EÚ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nevlastný bratranec skorého stavania.
Odpovedať Hodnotiť:
 

zanedlho jediná možnosť vyhnúť sa podobným kokotinám o čase
Odpovedať Hodnotiť:
 

Snivajte s nami...pardon, snivaj ten svoj vlhky zimnocasovy sen akurat tak sam za seba aj s tym tvojim Kotlebom... :-)
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

aj demografia by sa zlepšila, skorej tma - viac narodených detí
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keď už posúvanie času, zo zákona iba deň pred štátnym sviatkom. Vybavené.


dobré, nie?
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

zavedieme dva štátne sviatky do roka navyše, priam výborné!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nie je ani 1% populácie Európy, tak o čom to bolo?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ze zvysku je to sumafuk?
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

nie, určite nie je. šumafuk im je vedenie EU.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Takze ukradnuty im je ten, kto o tom "rozhoduje", ale nie je im ukradnuty prieskum verejnej mienky, na zaklade ktoreho sa ten niekto, kto im je ukradnuty bude rozhodovat a pre istotu ho teda odignoruju hoci im ukradnuty nieje. Rozumiem spravne, ano?
Odpovedať Hodnotiť:
 

nie, nerozumieš.
to, čo im nie je ukradnuté je samotná existencia letného času, ukradnutý im je nejaký pofidérny prieskum aj s celou EU.

Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Inymi slovami je im to ukradnute. Mat nazor nestaci, treba ho aj aplikovat - a vtedy, ked sa to vyzaduje. Pri pive to naozaj vahu nema.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zvyšku evidentne vyhovuje súčasný stav.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Taka moznost tam bola tiez - tj, ze zvysok sa nezaujima o veci, ktore sa ich tykaju a potom kdesi pri pive nadavaju. Moze im sucasny stav vyhovovat, ale prieskum ich nezaujimal => je im v konecnom dosledku jedno ako s tym niekto nalozi.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

to je čo zasa za nezmysel, ak mi vyhovuje súčaný stav, tak mi vôbec nemusí byť jedno, ako s tým nejaký komisár naloží! ale necelé 1% je absolútne tak nereprezentatívne číslo, ako sa na základe prieskumov verejnej mienky neobsadzuje parlament.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Tak si mal svoj nazor vyjadrit vtedy, ked sa to niekto pytal. Slovaci maju jednu typicku vlastnost - stazovat sa neskoro a na nespravnom mieste. Ale ze by si otvorili hubu vtedy, ked treba tak to nie.
Bol prieskum, medializovany bol tiez. Mohol si sa vyjadrit. Ci si za ponechanie aktualneho stavu, alebo ci chces zrusit presun a ak zrusit, tak ci si za letny alebo "zimny" cas. Boli na vyber 3 moznosti aj s pripadnym pripomienkovanim. Mohol si sa vyjadrit a mhol si to ignorovat. Ak si to ignoroval, je to tvoj problem, ak si sa vyjadril, vecsina ludi je za zrusenie posuvania a chcu trvalo letny cas. Ak si o tom "nevedel", je to len a len tvoj problem. Mas sa zaujimat <=> v opacnom pripade ti je to jedno ako sa s tym nalozi. Nic nie je zavezne, nic sa zatial neschvalilo, ale verejna mienka sa ukazala z mojho pohladu dostatocne. Vobec ma nezaujimaju nareky tych, co "nevedeli" alebo si to vylozili posvojom a nevyjadrili sa. To je len problem dotycnych.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

"verejna mienka sa ukazala z mojho pohladu dostatocne" - áno, tvoj 1%-ný pohľad je bohužiaľ fakt.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Nejde o % ako take, ide o angazovanost a v ramci nej ide o %. Ak si budem robit prieskum doma na dvore, vypovednu hodnotu to ma len pre ten dvor, nie pre ulicu - to mas pravdu. Avsak prieskum bol verejny aj propagovany. Takze nie kto bol osloveny sa zucastnil prieskumu, ale prieskumu sa mohol zucastnit kazdy spoza monitora kto chcel. A ano, viac ma zaujima nazor toho, kto sa zaujima o svoje okolie ako 100 takych, co maju plnu hubu reci a skutek utek. A z tych, co k tomu cosi povedali, je to % vyznamne.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ale ono ide o to %, lebo to určuje reprezentatívnosť prieskumu! 1% nie je ani hrubý nástrel, nie je to ani štatistická odchýlka, nie je to skrátka nič. Nie je možné o niečom rozhodovať na základe 1% hlasov, tým skôr, že sa to bude týkať KAŽDÉHO OBČANA bez výnimky! Buď si súdruhovia eurokomisári vymyslia nejaký iný, lepší a hlavne vierohodnejší spôsob, ako zistiť názor ľudí, alebo nech urobia tak, ako doteraz vždy a rozhodnú spoza zeleného stola bez ohľadu na názor voličov, ale nech nezalepujú oči nejakým smiešnym jednopercentným "prieskumom" a hraním sa na nejaké počúvanie názoru ľudí.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

To, ci to vezmu do uvahy je otazne, zistovali verejnu mienku - ta ukazala nejake vysledky. Kolko ludi bolo zapojenych je v tomto pripade irelevantne. Lebo: neslo o prieskum na vzorke 1000 nahodne okoloiducich ludi vo vybranej lokalite - vtedy by tvoje vyplakavanie malo zmysel a suhlasil by som s tvojimi argumentmi - Nedostatocna a nereprezentativna vzorka ludi.
ALE: urobili verejny prieskum, ktoreho sa nezucastnil len ten, kto nechcel. Dalo sa spravit viac? Mozno ano - viac to medializovat, avsak je zaujimave, ze ja, co media nesledujem som o tom vedel dokonca ho aj viac propagoval a znamym posielal nech sa vyjadria a ti, co media sleduju az tak asi nie. Dokonca to propagoval s priamym linkom aj BULVAR!! ktory je stale najsledovanejsi, napriek tomu ludia mali uprdele. Takze sudruhovia eurokomisari su v tomto cisti a ludia sa mozu vyhovarat len na svojich sukmenovcov, nie na EU ci sudruhov.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

a ja by som povedala, ze kto sa nezucastnil, ten by mal dostat zakaz sa k tomu viac vyjadrovat. nevyjadril si nazor vtedy ked si mal, tak teraz bud ticho. bez naroku na staznosti.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Evropská komise v pátek schválí návrh na zrušení každoročního pravidelného přechodu na letní čas, řekl její předseda Jean-Claude Juncker.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nasi radoby novinari (cz aj sk) by sa mali najprv naucit korektne prekladat. este aj ten google translator to zvlada... "We carried out a survey, millions responded and believe that in future, summer time should be year-round, and that's what will happen," Juncker told.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár