neprihlásený Sobota, 20. apríla 2024, dnes má meniny Marcel
Ďalšia vláda zakáže autá so spaľovacím motorom

Značky: elektromobily

DSL.sk, 22.11.2018


Predaj áut so spaľovacím motorom na benzín a naftu bude zakázaný na ďalšom území, keď ho postupne plánuje zakázať vláda veľkej kanadskej provincie British Columbia.

Podľa tohtotýždňového oznámenia vláda pripravuje legislatívu, podľa ktorej bude od roku 2040 dovolený iba predaj áut bez emisií, teda najmä elektromobilov. Týkať sa bude aj nákladných áut.

Legislatíva, ktorá má byť prijatá na jar budúceho roka, bude požadovať od roku 2025 predaj aspoň 10% áut bez emisií a od roku 2030 30%.

Vláda bude presadzovanie elektromobilov aj aktívne podporovať, najbližšími krokmi sú rozšírenie vlastnej siete nabíjacích staníc zo 71 na 151, zvýšenie dotácií na kúpu elektromobilov a postupné prispôsobenie dotácií tak, aby boli vhodné aj pre občanov so strednými a nižšími príjmami.

V súčasnosti je v tretej najväčšej kanadskej provincii s cca 5 miliónmi obyvateľov a najväčším mestom Vancouver registrovaných podľa vlády 12 tisíc vozidiel s "čistým" pohonom.

Zámer zakázať autá so spaľovacím motorom už oznámili aj viaceré celé krajiny. Naposledy to bol Izrael, ktorý plánuje po 2030 povoliť už len predaj osobných elektromobilov, dve veľké európske krajiny Veľká Británia a Francúzsko chcú zakázať predaj áut so spaľovacími motormi od 2040. Dve menšie krajiny Nórsko a Holandsko, kde elektromobily už aj v súčasnosti tvoria vysoké percento nových predávaných vozidiel, zvažujú dokonca rok 2025.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

NASA otestuje nový vesmírny pohon v podobe solárnej plachty
V najbližších dňoch bude spustený nový vysielač digitálneho rádia
Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka


Diskusia:
                               
 

Posielam baterky..🤔
Odpovedať Známka: 8.4 Hodnotiť:
 

Pošli. V roku 2030 už budú mať nabíjacie batérie takú životnosť, že nebude treba.
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

čo nebude treba?
čo tým chcel básnik vlastne povedať, neviete niekto?
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

chcel tým povedať že baterky budú aj v nákladiaku iba dve či tri také jak mal v sebe T101CS...100 rokov životnosť...
No nekup to!!! :-)
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Ale prd, nebudu mat baterky vobec a budu mat tykadla, ako trolejbusy. Problem vyrieseny :)

Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Tykadla? TYKADLA?!!! Ty sa spamataj, zberace sa vravi.... jaaj to aj mamku s tyma ustama bozkavas?
Odpovedať Známka: -5.2 Hodnotiť:
 

Ked poviem tykadla, kazdy rozumie, co myslim, od babky z lazov az po teba. Keby som povedal zberac, tak len ti, co maju elektrikarsku vyhlasku alebo vyssie vedia, o com hovorim.

A kedze jazyk je urceny na komunikaciu a dorozumenie, mame tu take publikum ake mame, tak sa slovnik prisposobi situcii a tak tu su to tykadla.

Odpovedať Známka: 6.1 Hodnotiť:
 

Ty si strateny pripad
Odpovedať Známka: -8.7 Hodnotiť:
 

Mozno ano, ale aspon je so mnou zabava na party.

Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

to si len myslíš :-)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Party? Myslis, ked si s kamosom pustis pri pive a cipsoch nejaky stupidny serial? To party nie je mojko.
Odpovedať Známka: -8.1 Hodnotiť:
 

Už ťa pustili z basy?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

jeho nepustia ani DO basy..
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Na dsl chodi len vysoko vyberana odborna spolocnost, ktora priekazne rozumie aj vyrazu zberac.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

bavlny.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Tss, tss. Co by robil cernoch na streche elektromobilu. To mi dajako nesedi. :D
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Čo sú to tykadlá?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Čo sú to tykadlá?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dalsi, co by chcel poroucet vetru desti a nepozna ani zaklady fyziky. Co tie deti dnes v tych skolach ucia?

Co bude dalsie, perpetum mobile? Aj to vyzera na papieri dobre.
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

Práveže ak existuje vesmír v súlade s predstavou školského systému( Big Bang, guľatá Zem, atp.), priekazne je možné všetko.
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

A teba v škole neučili, že Zem nie je guľatá?
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Akože tí, čo v škole predvádzali, že jeden všetko sám priekazne naučiť nedokáže?
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

fyziku neojebes a to ani za 100 ani za 100 rokov
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

a co vieme o fyzike? o nejakych cca 5% vesmiru (viditelnej hmoty) dajme tomu, ze daco hej. ale co vieme o zvysku? a v tom zvysku je tolko energie, ze hybe celymi kopami galaxii.

Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Možno. Možno žiadna temná hmota neexistuje... :-)
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

tak daj hypotezu co drzi galaxie pokope resp. preco hviezdy rotuju rovnakou uhlovou rychlostou.

ani temna energia neexistuje?
a co sposobuje zrychlovanie rozpinania?






Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Hviezdy vôbec nerotujú rovnakou uhlovou rýchlosťou.

Po prvé, ide o ich obežnú rýchlosť, nie o rotačnú.

A po druhé, približne konštantná je ich lineárna, obvodová rýchlosť, a nie uhlová. Uhlová klesá s r^-1 naproti r^-(3/2), ako u planét.

Konkurenčnou teóriou je napríklad MOND, modifikovaná newtonovská gravitácia. Tá tvrdí, že gravitácia neslabne s druhou mocninou, ale trochu inak (menej). Mnohé javy vysvetľuje omnoho lepšie a jednoduchšie, ako tmavá hmota (ale treba priznať, že niektoré ďalšie horšie alebo vôbec, https://dopice.sk/mdi).

Bude to ešte veselé.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

ano obeznu a nie rotacnu som myslel.

hviezdy obehuju stred galaxie rovnako rychlo blizsie aj dalej od stredu. ja som si to predstavoval ako rovnaku uhlovu. ak je to myslene rovnaka linearna tak tie blizsie spravia jeden obeh skor ako tie dalej. je to tak?

tiez si myslim, ze gravitacia funguje inak ako si myslime.
tak isto ako pri rychlosti svetla nastava dilatacia casu a kontrakcia dlzky tak pri tak vysokych hmotnostiach ako je hmotnost galaxie ci kopy galaxii funguje inac aj gravitacia.

ale ja prd o tom viem. len mi proste nejde do hlavy ani TH ani TE.




Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

cize este aj tych cca 5% vychadza len z predpokladu, ze priekazne nema 100%...
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Áno, samozrejme bližšie obehnú okolo stredu skôr, lebo idú ~rovnakou rýchlosťou po kratšej dráhe.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

jáák teda rovnako rýchlo?...však to je jasné že tie pri čiernej diere musia ísť rýchlejšie jak tie na okraji Galaxie...a to že za pár tisíc Yrs budú hviezdy okolo v úplne iných pozíciách než dnes len naznačuje že letia rôznymi rýchlosťami... či nie??
keplerove zákony funKujú iba v našej slnečnej sústave???
šak predsa neni možné aby na krátkej obežnej dráhe mali hviezdy obežnú dobu 250 MY tak ako tie na okraji ktoré samozrejme musia letieť jak sviňa??? Ako by to dopadlo?? Však by tá blackhole sa nimi len krmila v jednom kuse ako by ich priťahovala keby išli pomaly....a to už je iná sviňa ako nejaké naše Slnko, aj tu musíš mať určitú obežnú rýchlosť aby ťa nezožralo...
ale priekazne sa asi mýlim :-)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Vidím že sa vyznáš, dáme debatu?

chod@dopice.sk
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale vsak ked otvorim na aute krytku nadrze, mam tam ciernu dieru aj teraz. Ani benzin uz nevidim (ako kedysi ked tam boli vrtulky za sklom). Takze vlastne mam auto na temnu hmotu! :-)
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

cierna diera je daco ine. mrtva hviezda.
temna hmota a energia je zas nieco ine.


Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

Ty <> vies o ciernej diere. Chod sa pozriet nejakej cokoladovej krasavici na Lunik IX medzi nohy a tam uvidis ciernu dieru
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

hmmm, pan je kajsmentke
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ono to tak priekazne neni...je tam čierna papacha a pod ňou je diera....ale ani čokoládové krasavice z Luníku IX ju nemajú čiernu :-))
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

KERE© Košice Represent – oblečenie vyrobené s láskou na Slovensku
Odpovedať Hodnotiť:
 

Predpokladám, že si to myslel inak, ale Tvojej vete dávam za pravdu.
Fyziku ako takú určite neojebeš, ale naše znalosti a predpoklady o fyzike stoja na bode už dnes, nie ešte o 100 alebo 1000 rokov.
(viď napr. dvojštrbinový experiment - pred pár rokmi to bola zrejme len konšpiračná teória, dnes už realita).

Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

*na vode...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Hlavne aby sa nenašiel nejaký ekonomický expert, čo po zamyslení sa nad hypotekárnym trhom automobilkám poradí, že autá je možné priekazne len prenajímať.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Myslím že operatívny leasing pre súkromné osoby už pár rokov beží..potrebujú točiť nové autá...auto je tak ako mobil na paušál tiež len služba a niekomu to pri správnej konštalácii najazdených KM/ročne môže byť výhodnejšie ako srať sa s vecami okolo auta ako servis atd...
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

ty mudrák, tak prečo je na cestách podstatne viac súkromných áut ako taxíkov? auto je pre normálneho človeka vlastný majetok, mobil vďaka podstatne nižšej cene môže operátor ponukať každý rok a pol fakticky zadarmo.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Nastuduj si porovnania nákladov pri vlastníctve auta a operatívneho leasingu kde más každé 2 roky nove auto-nový model a nič iné neriešiš. Nie je to pre každého...niekto chce mať doma 10 ročné auto s min. hodnotou a prchat  do toho prachy a nemať istotu či ho to niekde nenechá a nema istotu za akú cenu to raz predá...všetko záleží od preferencie. Vlastniť veci je prežitok &#128521;
Odpovedať Známka: -7.0 Hodnotiť:
 

nedá sa inak, len súhlasiť. z hľadiska cash flow je to výhodnejšie. akurát, že mnoho súkromných osôb určite nespĺňa úverové, resp. príjmové limity na schválenie operatívneho lízingu a tak ich jediným východiskom je trápiť sa s jazdenkami
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Určite, lebo mať usmrtených kdesi 20k alebo ich mať na preinvestovnie a platiť mesačný paušál 200-300€ je rozdiel. Záleží aj ten mesačný nájazd...ak niekto robí 50k a viac už by sa to asi dosť predražilo...no a samozrejme aj voľba modelu zohráva rolu..

webapps.skoda-auto.sk/ Financovanie/ Bez-Starosti.php
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

"Mat usmrtenych" predpoklada, ze pre ne vies najst lepsie umiestnenie z investicneho pohladu, ako je RMNP financovania auta.

Co je pre 99% ludi problem, nehovoriac o tom, ze 20K nie je suma, pri ktorej su dostupne zaujimave investicne prilezitosti.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Crypto líže dno...tam umiestniť 20k tak o rok si vás kúpim "všecky" ;-)
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

take dno este nevymysleli aby sa nedalo lizat hlbsie. cele krypto je len o tom, kolko naivnych dusi sa podari nalakat. cim ich bude menej, tym bude to dno hlbsie. realna cena vsetkych krypto je presne 0,00 EUR, to je asi jedine dno ktore to neprerazi.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

neviem, aký je náklad za elektrinu na vydolovanie jedného BTC, ale bola by sranda, ak by hodnota BTC bola jedného dňa nižšia
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ono vela ludi zazilo aj to, ze jeden den mas a druhy nie. Ale stale sa potrebuju presuvat. To nie ako ked ti MS blokne ucet na O365 alebo prestane ist Spotify.

Radsej budem vlastnit nieco mensie, ako riskovat, ze o mesiac nebudem mat nic lebo "sluzba".
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To isté sa môže sa stať pri vlastníctve - lebo exekúcia.

Pri službách, ako napr. O365 alebo Spotify je stále buď konkurencia platená alebo (do určitej miery plnenia požiadaviek) bezplatná. Len bezhraničný optimista drží dáta iba v cloude, takže riziko ich (súdiac podľa mojej maličkosti) nie je významné.

To, že si niečo prenajímaš, nemusí znamenať, že si takýmto spôsobom obstarávaš nejaký statok, ktorý by si nemohol zaplatiť hotovosťou.

Akumulované prostriedky je častokrát lepšie neviazať do investície. Niekedy je ich nie je treba ani spotrebovať na iné účely, resp. investovať do nejakej formy úložiek, ale môžu sa uložiť ako finančná rezerva pre prípad neočakávaných udalostí, aj za cenu strácania ich hodnoty vplyvom inflácie. A to platí pre firmy aj súkromné osoby. Automobil ako služba je preto vhodným prostriedkom pre plánovanie cash flow na pár rokov dopredu. A narozdiel od SW, pokiaľ platíš (a pokiaľ prenajímateľ nie je v úpadku), nie je zákonný dôvod pre to, aby si pre auto zo dňa na deň prišiel.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To ci sa do 10rocneho auta musia 'pchat' peniaze je relativne.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ono to vychadza zo statistiky poskytovatelov operativneho leasingu a je to ich argument pri predaji. Presne toto ti budu tlacit do hlavy.

Samozrejme ti nepovedia, ze ich statistika je tvorena z fleetovych a referentskych vozidiel, ku ktorym sa spravaju ich najomcovia v style z cudzieho krv netecie. Tie naklady su uplne ine, ked sa niekto o auto stara a zbytocne ho nenici, ci uz umyselne, alebo z nedbanlivosti.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

pre toho, kto zvažuje nové auto, nechystá sa platiť CASH, je voľba operáku dobrá.
Robil som si teraz kalkuláciu.

Ak si to dáš do tabuľku, nákupnú cenu, vyrátaš zostatkovú cenu auta (teda tú, za ktorú ho môžeš po 4 rokoch predať), nakalkuluješ servis, pneu, poistenie, zistíš, že ťa auto vyšlo na 4 roky 9000€ (napr. i30). To je necelých 190€ mesačne.
Na začiatok si sa ale vysypal z peňazí, možno si bral úver... a celý čas žiješ s tým, že čo všetko sa autu môže stať...
Pre mesačnej cene prenájmu za povedzme 230€, môžeš peniaze míňať postupne a riziko, čo sa s autom môže stať ťa nezaujíma.
Aktuálne jednám o mesačnej sadzbe.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Potom si precitaj aj podmienky preberacieho protokolu, ked budes auto vracat, aby si si nemyslel, ze ta ziadne riziko, co sa s autom moze stat, nezaujima.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pozri si Volvo a jeho Care by Volvo
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja radsej vlsstnit. Ak nebudem mat peniaze tak to predam a nieco mam. Ak ty nebudes mat peniaze prestanes platit a nic nemas

Odpovedať Hodnotiť:
 

Aj ked mas operativny leasing, furt sa musis srat so servisom. On ti ho sice prenajimajuci zabezpeci, ale musis mu dat dopredu vediet, potom s tym autom do servisu ist a koniec koncov zaplatis nielen servis podla vyberu prenajimajuceho, ale navyse aj marzu prenajimajuceho.

Pri financnom leasingu si vsetko obehavas sam (resp. mozes zaplatit cloveka, co sa ti o to postara, ked mas fleet), takze si na tom rovnako, ako ked auto vlastnis.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ma to este aj dalsie roviny. Prva je, ze na operativny leasing si nemusis auto moct nakonfigurovat podla svojich predstav - co moze a nemusi byt obmedzenie. Co sa ale malo kde hovori, je ked prides auto vratit a vymenit za nove - to sa len potom niektori zacnu cudovat, ze platia obrovske penale za tamten skrabancek, tu prasklinka, tam preliacina, nehovoriac o km obmedzeni - ale to je aspon dopredu jasne. Cize je to len dalsi model financovania, moze byt vyhodnejsi a vobec byt nemusi. Zavisi od mnohych faktorov a preferencii
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

sa s tebou stavim, ze to v buducnosti tak bude.
za X rokov budu samojazdiace auta. za kolko € sa bude take auto predavat? dnes rodina potrebuje aj 2 auta. samojazdiace by v rodine stacilo jedno. hodi deti do skoly a vrati sa same po fotrovcov. teda bude stat 2x tolko ako nesamojazdiace? no nie. lebo kym su obaja fotrovci v robote a deti v skole tak auto nebude len tak podaromnici parkovat. pekne ho poslu zarabat ako taxi.
teda aut sa preda este menej a ich cena musi stupnut este viac, lebo lacne su aj za to ze sa robia vo velkoseriach.
vysledok bude taky, ze si to automobilka cele spocita a auta prestane predavat vo velkom. preorientuje sa na pozicovnu samojazdiacich aut. co je vlastne aj dobre, lebo sa cela doprava zoptimalizuje. auto si sice stale budes moct aj kupit, ale za tak vysoku cenu, aby si nemohol konkurovat samotnej automobilke v taxikarceni.

Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Krasna rozpravka. Za svoje prachy nikomu sukromne auto neprenajmem, pretoze ludia su hulvati. Chcem naozaj vidiet, kto by to dobrovolne spravil. Iba ten, co si nevazi svoj majetok. Ak ak mienis namietat staci sa pozriet v akom stave je MHD, vlaky, alebo akekolvek verejne priestory.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

jasne ze neprenajmes. lebo si ho ani nekupis!
nedas 100 litrov za auto ak si mozes prenajat auto na jednu cestu za 2€.
par ludi si kupi auto aj za 200 litrov no samozrejme ho nebudu prenajimat.
tym prenajimanim som chcel len napisat, ze by tak ludia mohli konkurovat samotnej automobilke v prenajimani. teda cena auta musi byt vyssia ako keby som to auto kupil, nechodil ani do roboty a len pasol auto a taxistetku.

Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

pasol auto AKO taxistetku
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To je velmi daleka buducnost kym to takto fungovat (ne)bude. To nie je vizia ai par rokov dopredu. Ako pise niekto nizsie - ak by fungovala MHD tak ako ma, nepotrebujeme vsetci tolko aut. Nefunguje. Preco mas pocit, ze bude fungovat individualna hromadna doprava?
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

je to buducnost a ako velmi daleka zalezi od pokroku v oblasti samojazdiacich aut. mozno sa aj my toho dozijeme.
co sa tyka mhd tak ta nie je vsade. hlavne v mensich mestach ide spoj len v dlhych intervaloch a mas to daleko na/zo zastavky. v malych mestach uz dnes funguje taxi za 2€ hocikam v ramci mesta. no ak ti treba ist za mesto tak uz si priplatis tolko, ze sa ti to neoplati.
auto je lacne (jazdenka) a odvezie ta presne kedy potrebujes presne kam potrebujes. to ti mhd neposkytne. taxi ano. ale musis zivit taxikara a preto ta cena je vyssia.

Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Taxikar v aute sedi nielen preto, aby ho odsoferoval, ale nedovoli ti ho zhumplovat. Keby si tam pustil tycku, tak by to bolo za prekvapivo vysoky priplatok.

Samojazdiace auta toto nezabezpecia. Posledne co chces, aby ti take auto prislo, ked si ho objednas. Kedze ludia su prasce, tak ver tomu, ze to tak bude. Pozri metro na "vyspelom zapade", ako to tam vyzera, to mas ako vzorku ;).
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

robis problems tam kde nie su.
aj dnes sa mozes vygrcat v taxi. a ako spravne pises tak zaplatis pokutu a nic sa nedeje. taxikar to da doporiadku.
to iste sa ti moze stat v autonomnom aute. tak proste kliknes do apky ktorou si si to auto objednal, ze si zaspinil interier. to auto uz nepojde za dalsim klientom ale pojde do "cisticky" a tebe nauctuju tolko isto ako ti dnes za to iste nauctuje taxikar.
ak to neohlasis tak nielenze ti nauctuju tu pokutu, ale nabuduce ta uz ani nevezmu. takze to nahlasis :)

metrom som siel kade tade po vyspelom zapade a tycka ani jedna :)

Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

Robim z toho problem, lebo viem, ako sa ludia spravaju. Daj im nieco, a oni to znicia, ved to nie je ich. Apka ti nepomoze, "to uz tak bolo". Ano, taketo vyhovorky pouzivaju ludia uz teraz, ked nieco poseru na majetku, co si im zveril.

Co sa tyka metra, napr. v NY to maju vyriesene tak, ze cele vnutro vagona vedia vystriekat wapkou. O kusok vedla, vo Washingtone, maju latkove sedacky, takze zjavne maju inu klientelu a netreba wapku ;).

V Berline sa stava, ze je v metre nachcane. V Parizi to uz nerozoznas, tam smrdi po chcankach cele mesto.

Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

no vidis sam poznas riesenie.
wapku vies integrovat do auta. sklapatelne sedacky na stadionoch su neznicitelne. mozes po nich skakat a neznicis ich. wapkou ich zase umyjes hned.
take daco mozes mat v aute. jak vystupis auto sa cestou ku dalsiemu zakaznikovi same vycisti. fakt integrovat wapku a trisky do auta je uplne jednoducha vec. hlavne ak sa bavime o dobe ked bude uplne zvladnuta technologia samojazdiacich aut co je veru uz ovela zlozitejsi problem.

"to uz tak bolo": tak to nahlasim do apky, ze prislo auto v nevyhovujucom stave. ak som nenahlasil tak moja chyba. som zodpovedny v akom stave som to prebral. okrem toho kamera v interieri bude samozrejmost.

v berline ani parizi som nebol.
no NY malo vzdy relativne cisty interier. vo washingtone je cele mesto ciste vratane stanic metra. tak isto metro vo phile je ciste. metro v montreal je na urovni washingtonu a SF ma tiez ciste a stylove sedacky.

Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

No vidis, a pritom najlepsie je to s problemami, ktore neexistuju, takze nezdielane auta => netreba riesit vandalizmus a asocialne spravanie, kamery (a sukromie), wapky, vyhovorky atd.

Vidis, ako jednoducho sa da vyhnut celej skale problemov.

Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

ak zavries oci tak to neznamena, ze problem neexistuje :)
aut je cim dalej tym viac. nie je ich kde parkovat, ludia stoja v zapchach, lebo auta jazdia poloprazdne.
nechapem ako v dnesnej dobe mozu mat povoleny vjazd do mesta stare smradlave auta.
stacilo by zakazat vjazd do mesta starym autam nesplnujucim nejaku normu euro. napr euro5 a hned by bola kopa miesta na parkoviskach a aj zapchy by to vyriesilo.
no v buducnosti ak budu len bezemisne auta tak komu zakazeme vjazd? budeme tam kde sme boli. zapchy a ziadne miesto na parkovanie.
a prave samojazdiace auta riesia dany problem. ano budu nove komplikacie ohladom cistoty, ale to je fakt jednoducho riesitelny zadrhel.



Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

To ti je jednoduche, Karle.

Ludia tu totiz nie su pre mesto, ale mesto pre ludi. Aby v nom zili, pracovali, rozvijali ho, musia byt uspokojene niektore potreby, ktore s tym suvisia, ako napr. zasobovanie obyvatelstva a doprava, v urcitej cene a kvalite.

Takze ked bola riesena doprava, napr. tymi EURO4 naftakmi, tak bolo nejake ocakavanie zivotnosti, aby to splnalo parameter cena. Pokial im tu zivotnost obmedzis, budu nasrani, lebo si siahol na jeden z parametrov systemu a teba to budu stat stolicku. Pokial X tvojich nastupcov bude robit to iste, tak pojdu inde, kde to nerobia a nebudes mat na akej stolicke sediet.

Ja viem, ze mladi progresivni laviciari co by porouceli vetru desti to takto nevidia, ale casom pridu skusenosti a porozumenie ludom. Vela veci potom zacvakne do seba.

Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

ano bolo by to trosku zlozitejsie.
museli by byt vynimky. to je jasne. vzdy musia byt vynimky.
pre vozickarov, polica, hasici, sanitky, smetiari ...
tak isto to zasobovnie musi mat vynimku. ale aku???
no jednoducho bude zasobovanie resp vsetky auta nesplnajuce danu normu okem tych vyssie spomenutych mat povoleny vjazd na nakladku/vykladku teda nie parkovanie a aj to len v urcitych casoch mimo spicky. obchody sa aj tak zasobuju skoro rano. ako fakt neda sa vsetko zrazu. je to postupny proces. najpr euro3 len niekde. potom roysirit emisne zony a opat sprisnit euro ... pomaly proces. ale zacat sa uz malo. fakt v dnesnej dobe ako sluzi mesto ludom ked nie je kde zaparkovat a v zapchach zabijes kopu casu???

Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Pokial mas problem s parkovanim, kup si garaz, prenajmi parkovacie miesto, rieseni je mnoho. Zakaz aut, ktore patria inym (samozrejme, svoje by si nezakazoval, vsak?), nie je systemove riesenie.

K zapcham prispievaju nesystemove zakroky rozlicnych zelenych nadsencov, ktore obmedzuju plynulost, "ukludnuju dopravu" a sposobuju dalsie problemy. Teda okrem nedomyslenej vystavby, kde developer naseka kopec bytov, ktore vyhodne preda, ale infrastruktura v okoli na to nikdy nebola dimenzovana (pekny aktualny pripad: Slnecnice).
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

garaz mam a parkujem tam veterana z minuleho tisicrocia.
teda sam navrhujem take riesenie, ktore by zakazalo vjazd mojho vlastneho auta do mesta. nechapem ako si moze niekto kupit auto ktore nema kde parkovat. no zase chapem ze nema inu moznost ako si auto kupit aby sa dostal kam potrebuje vtedy ked potrebuje.

" nesystemove zakroky rozlicnych zelenych nadsencov" toto mi prosima rozpis. to akoze su proti tomu aby sa stavalo parkovisko tam kde je dnes zelen? ti hnusni ekoteroristi! :D

ekonomika. dopyt ponuka cena.
dopyt po parkovacich miestach a mieste na ceste je vysoky a rastie. auta a hlavne jazdenky su lacne. kazdy jozko ma vlastne auto. sice stary polosrot ale ma.
ako zvysime ponuku? kde vybudujeme nove parkoviska ako a kde rozsirime cesty? a hlavne kolko to bude stat a trvat?
niekde sa veru miesto najde. netreba ani park ani ihrisko. bude parkovisko. no niekde fakt uz nie je ziadne miesto na nove parkovisko. vyries to a nikomu nic nezakazuj!
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

Co sa tyka zelene stale nerozumiem preco sa nestavia viac do zeme a kazda nova budova nema zelenu strechu.
Take TwinCity ma iba dve podzemne podlazia (jedno skrtli pred vystavbou), Bory iba jedno. A samozrejme ultra pridruzena tema. Vlasnte cely prapovod tychto problemov. Hromadna doprava. To ze je na cestach tolko aut ma povod v zlej hromadnej doprave, ludia jednoducho nasli lepsi (najma rychlejsi) sposob prepravy. Ale okrem podpory pomalej elektricky sa v meste nic nerobi. Mimo mesto je to este tragickejsie.
Nejake zakazy vjazdov a ine dane a poplatky su len sposoby ako na rychlo zalepit par ludom oci a vybrat sprepitne pre vybranych ludi. Nic viac dosiahnut ani nemozu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Aj ked je jazdenka lacna, nepoznam nikoho, kto by ho prenajimal a uzival ako sukromne. Jednoduchy dovod preco - ak ho potrebujes, prave ho nemas, ak ho nepotrebujes, niekto ti ho znici a ty znasas naklady. Presne preto rachol aj projekt zdielanych aut vo FR, lebo ludia ich zhumplovali - na tom vyspelom zapade. Tu nefunguje ani zdielanie bikov (aj ked podozrievam skor taxikarov) a chod sa prejst kdekolvek na verejne WC - aj tie udrziavane na benzinkach casto vyzeraju, ze ked ich ostis, tak ich vlastne cistis. Takze ano, je to mozno buducnost, ale nie za takychto okolnosti a vobec nie do par rokov a dovolim si tvrdit, ze ani za 20 to nebude inak.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

jak nepoznas?
taxikom si nesiel?
to je prenajimanie. akurat tam musi sediet taxikar, lebo auto sa neodsoferuje same.
tak isto autopozicovne. ich vlastny majetok ti pozicaju. ty si ho skontrolujes ked ti ho davaju a oni si ho skontroluju ked ho vracias.

neviem kam na wc chodis, ale ja som uz roky nevidel nikde spinave. a to chodim na tie zadarmo. :)

ludia su rozni a uznavam, ze su aj rozne prasata medzi nimi. ale to sa da krasne riesit. raz zaspinis a nedas vediet a uz ta nikdy neodvezu. a zaplatis to tak ci tak. tak preco sa nepriznat. aj slusnemu cloveku sa moze stat ze sa povracia (tehotna zena) alebo aj sracku moze fakt hocikto dostat :D


Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

okrem toho prave to tvrdim, ze nikto nebude auto prenajimat, lebo si ho jednoducho nekupi. prenajme si ho rovno od automobilky. akurat automobilka bude samojazdiace auta predavat tak draho, ze si ho moze dovolit kupit len niekto kto nepotrebuje zarabat na dalsom prenajimani. automobilka proste nebude blba, aby dala taku cenu, ze si vyrobi konkurenciu. okrem toho take auto bude fakt draha hracka a nebude sa ich vyrabat tak vela ako dnes teda aj to je dovod ze take auto bude drahe.


Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Zabudas na druhu alternativu: pokial budu samojazdiace auta tak drahe, ze si ich nebude moct nikto dovolit, tak sa jednoducho nepresadia voci existujucej alternative.

Principialne, nahradit nieco je radovo narocnejsie, ako zacat na zelenej luke. A samojazdiace by museli nahradit klasicke auta.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

tato generacia je zvyknuta vlastnit veci a existuje take daco ako "status" ze ake auto clovek vlastni.
ale dalsie generacie si auto nebudu kupovat ked uz bude existovat moznost zviest sa samojazdiacim autom, ktore si cez apku objednas rovno u automobilky.

vsak si ani vodicak nebudu robit. na co davat peniaze za vodicak? vies ty jazdit na koni? vlastnis kona?

uz dnesny svet ponuka tolko moznosti ako minut prachy...

kupovat si drahu vec ako auto bude pre beznych ludi uplny nezmysel.



Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

Tak zase podla milenialov nemozes extrapolovat buducnost. Gen Z uz je zase ina. Auto prestalo byt statusom uz hodne davno, a ani uber nie je tak pohodlny, ako vlastne auto.

Vydavok na vodicak nie je materialny ani v priebehu jedneho roka, nietoze v priebehu zivota.

A ano, na koni jazdit viem, ale nevlastnim ho. Jeho kupa a prevadzka je drahsia ako auto, na bezne pouzivanie pohodlie tiez nic moc, aj ked niektori ludia to maju ako hobby. Kedze ocakavas, ze samojazdiace auta lacnejsie nebudu, tak nie je o com. Nehovoriac o tom, ze level 5 je daleka hudba buducnosti, ktory mozno aj tak automobilky nedaju, lebo bublina medzitym praskne.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

to nie je podla milenianov. to je podla historie.
to ze prave ty vies jazdit na koni je nahoda. si vynimka.
sam pises, ze na koni to nie je pohodlne.
tak isto asi nemas auto s medziplynom. (kamos by povedal ze teda nevies soferovat)
automaticka prevodovka bude stale beznejsia vec. to len u nas sa tak dlho drzala, lebo automat mal horsiu spotrebu. v amerike nevedia jazdit s manualom.
adaptivny tempomat dalsia vec co yvysuje pohodlie. ak sa vie auto aj same pohybovat v zapche tak o to lepsie. komu sa chce v zapche posuvat po par metroch?
jednoducha pohodlnost. v buducnosti bude ovela pohodlnejsie proste nesoferovat len sa zviest. a bude lacnejsie si auto objednat ako kupit.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

uz dnes ak by mne niekto ponukol cenovo vyhodnejsiu moznost si auto prenajimat ako vlastnit tak to vyuzijem.
Das za auto X€ potom Y€ donho investujes na benzin, servis ... a po N rokoch ho predas za Z€.
teda zaplatis spolu x+y-z za N rokov.
ak za tych istych N rokov by som mal zaplatit presne tu istu sumu tak uz je to pre mna vyhodnejsie. nemal by som starosti so servisom, chodit do umyvacky, vysavat, ...
a ak by som si vzdy mohol vyberat z roznych typov aut tak nie je o com. raz idem sam na to staci male auto. no niekedy ti treba auto pre 5 ludi s kufrom pre 5 bicyklov.


duplom pre mladych co nikdy nesoferovali by ani nenapadlo si auto kupovat ani riadit. jedine niekde na okruhu ako zabava a presne to robis aj ty s konom.

automobilky samojazdiace auta daju. otazne je kedy a kolko to cele bude stat. legislativa je dalsi problem. mozno este vacsi ako technicke riesenie.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Prenajom z principu nikdy nebude lacnejsi, ako priama kupa, pretoze do daneho produktu[1] niekto musi zainvestovat, aby ti ho mohol prenajat[2], za co bude chciet samozrejme odmenu vo forme marze. Co ti prenajom dava, je flexibilita, ze sa mozes rozhodnut, ze si urobit napr. parmesacne volno, alebo zmenis auto/byt/kancelariu[3]. To zase na strane zvysuje riziko majitela, ktore ti da zaplatit.

Prenajom by mohol byt lacnejsi iba vtedy, pokial by majitel vedel nieco kupit o viac ako svoju marzu lacnejsie, ako ty. V tom pripade by islo o tvoju nesikovnost alebo lenivost.

[1] tyka sa rovnako bytov, kancelarii atd, ako aj aut.

[2] aj keby to bola priamo automobilka, stale by do toho musela naliat peniaze od investorov

[3] napr ja sedim v prenajatych kancelariach, pretoze neviem, ci mi bude firma fungovat 30 rokov, aby sa mi zaplatili naklady na vlastnu stavbu. Ak by to bolo vyhodne, mozem sa prestahovat, co by z vlastneho bol vacsi problem. Ale nezijem v iluzii, ze by to bolo lacnejsie.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

automobilka je dost bohata. hlavne ona sama urcuje cenu tych aut a prenajimali by rovno oni .

za kancelariu platis prenajom nonstop. aj v noci cez vikend ked tam nie si. co ak by tvoj kancel v tom case vyuzival niekto iny?
tak isto tvoje auto drvivu vacsinu casu len niekde zavadzia a nejazdi. co ak by len cast toho casu bolo vyuzivane niekym inym?
samozrejme, ze svoje vlastne auto nedas nikomu.
ale co tak nemat auto a len si ho prenajimat rovno od automobilky? (hlavne vzdy take ake prave potrebujes)
nebude to vyhodnejsie? vies kolko casu realne pouzivas vlastne auto? ak si normalny clovek co 8 hodin denne sedi v kancli tak cez 95% casu je tvoje auto nevyuzite.
dost velke plytvanie zdrojmi resp priestor na vyuzitie
zdroja
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Bohata je preto, ze nerozhadzuje na vsetky strany. Peniaze nie su jej, ale investorov, a investori chcu ROI.

V kancelarii mame rovnako poroztahovane nase veci, ktore nebudeme kazdy vecer balit. Je pre nas vyhodnejsie ich vecer nechat tak ako su, ako stravit polhodinu balenim, aby tam mohol prist niekto iny. Plus tam mas zase ten problem, ze niekto nieco poskodi a kazdy sa vyhovora, ale nikto nechce zaplatit za opravu.

Rovnako s autom: radsej nech stoji v garazi, ako riskovat, ze ho niekto znici a nebude k dispozicii, ked ho bude treba (jazdil si niekedy referentskym vozidlom, ktore ma k dispozicii viacero ludi? Presne o tom hovorim).
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

mozes mat poroztahovane veci a platit to cele.
alebo mozes mat poriadok a veci v jednej skrini. no a vdruhej moze mat niekto iny.
ako chapem neda sa to v kazdom kanci a v kazdej firme.
ale ak sa to da nevyuzijes to?
vies jak ziju niektori ludia v anglicku? sharuju aj postel. jeden robi 12 dennu druhy nocnu a spia v tej istej postely. vysledok je ze usetri polovicu za najom.
ano toto je extrem, ale nevidim problem si poziciavat auto.
ak soferuje jedno auto viacero ludi nie je to dobre. ale samojazdiace soferuje stale ten isty :)


Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Automaticka prevodovka ma trocha inu genezu. Dnes ju v Europe davaju do aut, hlavne do tych so silnejsim motorom preto, ze ludia nicili spojky (co by nebol problem, ale to, ze ich chceli vymenit v ramci zaruky, uz problem bol). A medzitym si ludia na ne zacali zvykat, aj ked petrolheadi ta s tym vyhodia.

Neviem ci si niekedy jazdil s adaptivnym tempomatom v zapche, ale dost pochybujem, pretoze tempomat funguje od 30 km/h vyssie. To co popisujes je asistent pre jazdu v zapche a je to separatny option, co nie kazdy poskytuje.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

pisal som o adaptivnom a potom o dalsej funkcii ako spravne pises "asistent pre jazdu v zapche"
to bude tiez "onedlho" bezna vec a ludia si rychlo privyknu na taky komfort. pekne postupne budu lenivsi a lenivsi az nebudu chciet soferovat vobec. a ak mi to technologia umozni tak preco to nevyuzit? ze to bude drahe? no vlastnit ano. ale potrebujes to vlastnit? nestaci ti si to len pozicat vtedy ked to potrebujes?
ano jasne je to este vydialena buducnost ale proste ideme tym smerom.

Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

taxik nie je sukromne auto. je to auto kupene za ucelom podnikania. Ak medzitym nevidis rozdiel, tak je to tvoj problem. A stale to nie je prenajom auta. Taku sluzbu poskytuju az pozicovne a ani tam nie su sukromne auta. Ale ked uz mas tie uzasne sci fi predstavy ako to bude fungovat, vyherne cisla do jackpotu nemas? Ked teda presne vies ako to bude fungovat.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

uber, taxifi ...
to su presne sukromne auta. ludia co si potrebuju privyrobit tak po veceroch a vo volnom case vozia ludi.

ake scifi?
si nepocul o tom, ze sa usilovne maka na samojazdiacich?
tolko love do toho investovali, ze to uz musia dotiahnut do konca. bohvie kolko to bude este trvat kym to bude aj legislativne funkcne. ale ze to bude nie je scifi.

a ak sa zamyslis tak sam prides na to, ze na co si budes kupovat auto ked si jednoducho natukas do mobilu kedy kde kam a s akym autom chces ist a ono ti same pride. ty ako skuseny vodic si ho potom odsoferujes sam, lebo nezveris svoj zivot stroju a teba bavi soferovat. no tvoje deti si ani vodicak nespravia a budu sa ti smiat, ze soferujes. a mozno sa s tebou ani nezvezu, lebo budes horsi sofer ako stroj. :)




Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Vies, ono sa usilovne maka na vela veciach, aj penazi mozes do toho vela naliat, ale ked su tam fundamentalne problemy s realitou, ani to nepomoze.

Level5 je este dekady daleko, ak vobec. Horsi vodic nebudes, pretoze stroj nemoze zohladnit vsetky tie vstupy - nebude ich mat naprogramovane - ktore ty zohladnit mozes.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

tvoj mozog je obycajna neuronova siet.
vpodstate si stroj.
a ty mas len informacie z vlastnych zmyslov. auto moze prijmat informacie od ostatnych aut, z inteligentnych krizovatiek,...
ok dakde v lese za hnusneho pocasia verim tomu, ze auto zastavi a zahlasi neda sa :)
ty by si to urcite nevzdal a pokracoval dalej. mozno bezpecne by si to presiel a mozno ani nie :) ludia robia chyby a tazko si priznaju, ze neda sa musim pockat kym sa zlepsia podmienky.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Lenze ta tvoja neuronova siet je radovo rychlejsia a vacsia, ako kremikova; plus mas fyzicky najefektivnejsi zdroj energie pre nu, ake existuje (cukor). Cisto vypoctovou kapacitou a senzorickymi vstupmi je ta tvoja neuronova siet inde, ako nahrazka, ktoru chces nechat soferovat.

Takze s asistenciou zvladne jednoduche situacie, ale nezvladne vsetky, ktore sa mozu vyskytnut, pretoze ta tvoja sa uci cely zivot, ale ta umela len s obmedzenymi udajmi z premavky.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

mylis sa vo vsetkom.
mam rychlu neuronovu siet. ale reakcny cas mam pomaly.
kym nieco zbadam vyhodnotim a zareagujem prejde vacnost.
prave v tomto je stroj ovela ruchlejsi. zareaguje za milisekundy.
moje senzoricke vstupy su dost pomale a vsetky mam na jedom mieste.
auto moze mat cidla uplne vsade. moze merat v realnom case uplne vsetko. to ze sa daco stane zisti z merani este skor ako sa to stane. ja zistim ze sa daco stalo o dost neskor a zareagujem o dost pomalsie.
stroj zareaguje nie len rychlejsie ale aj spravnejsie.
obycajny smyk plno ludi by nezvladlo lebo sa s takou situaciou ani nestretlo.
stroj davno pozna miliony roznych situacii na ktore je prichystany. a aj keby nebol tak proste vyhodnocuje tak rychlo ako clovek nemoze.
AI ma tolko najazdene a tolko naucene ako by si ty nestihol ani za tisic zivotov ak by si aj jazdil vkuse.
a to sa to zvysuje kazdym dnom.


Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

O tej rychlosti je to velmi tazke takto tvrdit. Kazdy ju ma totiz inu a do znacnej miery sa da cvicit.

O rychlosti tych systemov tiez tazko hovorit. Mam nove auto, ma krasny zazrak v podobe automatickeho brzdenia kedykolvek sa rozhodne, ze hrozi riziko zrazky. Ja tvrdim, ze by tam mali dat rychlejsie CPU. Minimalne 4x sa ma pokusil zabit (plna brzda hoci som mal stlaceny plyn a menil som jazdnu stopu), par krat som bol za vybrzdovaca (hoci znova noha na plyne). Posledne 2 razy co mi zapipal tak som minimalne 5s uz vedel, ze nieco moze hrozit a auto smeroval tak aby to nenastalo. Iba cakam kedy to pojde konecne komplet vypnut.
Ale tak ja sa jazdeniu venujem ako hobby a aktivne vyhladavam najtazsie podmienky - dazd, sneh, klukate uzke cesty, parkovanie do uzsich priestorov. Bezny vodic niekedy ani nevie, ze za nim je auto.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

rychlost stroja je v radoch milisekund. cloveka v radoch desatin sekundy.
ak ti vbehne do cesty jelen tak zareagujes neskor ako by zareagoval stroj. stroj okrem toho zistil, ze prave v ten isty moment si dostal defekt. ty to ani nezistis. az nasledne ked sa budes vyhybat tak zistis, ze auto nereaguje ako ma. to uz, ale bude neskoro. stroj to vie hned a urobi prave kvoli tomu uplne iny manever.
cvicit mozes kolko chces. ani sumacher nie je rychly ako stroj a nemoze sa tolko naucit ako sa moze stroj za jediny den v tisicoch autach naraz. AI robi pokroky a ked ma dostatok aktualnych informacii tak je lepsi vodic uz dnes.

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Pises to pekne. Ale realita tych strojov tento popis este nedosahuje. On totiz nevie co idem urobit a co vlastne robim. A preto nema problem zadupnut nudzovo brzdu v strede vodou a prachom zaliatej zakruty a poslat ta tak smerom na lampu. V preklade v najhorsi mozny moment aky existuje. A zopar rokov este potrva kym sa samotna vykonna technika dostane do aut. SW tiez.

Beznemu polovodicovi to asi pomoze aj dnes. Otazka je ci je to dobre z pohladu dopravy mat tam vodicov co viac cumia do mobilu lebo zrazu mozu ako na cestu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vodicovi je to skor na obtiaz. Je na to dovod preco sa to taka velka cast vodicov snazi trvalo vypnut. Spolu so zbytocnym start/stop - ktoremu okrem ineho trva dlhsie nastartovat zahriaty motor ako prelozit nohu z brzdy na plyn. Co pri automate uz pomaly skusam brzdit lavou na prazdnych cestach a na krizovatkach uz stojim lavou na brzde bezne. Ten stroj to ma a bude mat zo stihanim este tazsie. Nastastie je na toto v mojom aute este stale HW tlacitko a vypinanie som si uz zatomatizoval.
Odpovedať Hodnotiť:
 

pisem o technologii co sa testuje a nasadi az o X rokov.
dnes ked kupis novy model tak technologie v nom su stare najmenej 7 rokov. do auta kde soferuju dvaja naraz teda vodic a pocitac mu do toho babre by som nesadol.

uz obycajne abs si moze dovolit dupnut na brzdu vo vode, lebo to zvladne. nepusti ta do smyku.

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

pri novych autach akosi uz nie je na vyber :(. Moc vela zakonov a moc vela zbytocnej hysterie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To nie su sukromne auta - to je len ina forma taxi sluzby. Uber nefunguje tak, ze ti niekto pristavi auto a ty si ho vezmes sam kde chces a vratis, kedy chces, pripadne na druhej strane caka "sofer", ktory auto odvezie prec. Stale je to len taxik, to znamena, ze sofer, co si kupil auto za svoje prachy nim vykonava cinnost, ale auto ako take neprenajima. Nerobi to nikto a o tom hovorim, ze aj keby boli samojazdiace, tak to robit nikto nebude(kto si vazi svoj majetok). Automotive ma zivi, takze kapanek vidim do toho viac, ako chces pripustit a rozhodne je to na mile vzdialene tomu, co si predstavujes. Ale stale som sa nedozvedel tie cisla do jackpotu, lebo tu strielas take domnienky a si o nich presvedceny akoby to uz malo byt na 100%.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

nerozumies co pisem.
presne to tvrdim, ze nikto nebude svoje auto prenajimat.
bohati nepotrebuju, aby auto na nich zarabalo. a kludne daju vyssiu sumu za auto len za to, aby ho vlastnili aj ked im ich kabriolet vyse polovicu roka len stoji v garazi.
no ti chudobnejsi si kupia drahe auto? preco? (zaco?)
ak sa budu moct zviest vzdy ked potrebuju tak preco si auto kupovat? kludne ho budu moct sami soferovat. to nie je problem. auto same pride-odide a medzi tym ho budu soferovat sami.
podla teba bude moznost kupit si lacne nesamojazdiace auto. ok. bude. nasa generacia to aj bude vyuzivat. neveria stroju myslia si, ze soferuju lepsie tak si kupia lacne obycajne auto. suhlasim. ale co dalsie generacie? ti ktori nikdy nesoferovali. kupia si lacne obycajne auto? preco ked bude lacnejsie sa nechat odviest? cas v aute vyuziju prospesnejsie ako soferovanim.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Ja absolutne rozumiem tomu co pises, ale z mne neznameho dovodu si predstavujes, ze prave tak to fungovat bude. Takze kym nebudu tie cisla do jackpotu, su tvoje predstavy vies na akej urovni. Ze sa svet aj potreby menia je jasne, co tvrdim, ze ta zmena nepride tak rychlo ako si poniektori predstavuju. To je ako ked clovek, co nevie co obnasa praca s robotmi predstavuje ako rychlo sa vsade daju nasadit. Jednoducho su to pekne myslienky niekde v predstavach ludi, realita je vsak diametralne odlisna.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ze to bude dlho trvat pisem hned na zaciatku. to je jasne. pisem, ze sa toho my mozno dozijeme.
pis fakty konstruktivnu kritiku a nie somariny o jackpote. ak dochadzaju argumenty utoci sa na oponenta, vsak? :)
ja som dost vela nad tym uvazoval a uplne jasne a logicky prides na to ako to postupne bude prebiehat.
dnes uz su technologie na takej urovni, ze po dialnici vedia jazdit autonomne auta same. kazda automobilka ma v premijovej vybave "asistencne" systemi co to auto dokazu riadit same. len z legislativnych dvovodov su "len" asistencne.

Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

v meste je to o inom. tam kym bude auto same schopne riadit ... a hlavne za zleho pocasia ...
co povies na samojazdiaci kamion co moze jazdit len po dialnici? vezie len poisteny tovar a v kazdom pripade sa zachova tak, aby ani srnku nezrazil a radsej obetoval seba.
nie je to prvy krok ktory prijme aj legislativa aj ludia?
potom po X rokoch ked sa to osvedci a technologia pokroci bude povolene jazdit prazdnym autam aj po meste? samozrejme vzdy obetuju seba nezrazia ani psa. atd..
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Prosim? A ty mas ake fakty okrem svojich domnienok a toho ako si nad tym "tuho a logicky" rozmyslal? Ja som uplne jasne a logicky dospel k uplne inemu zaveru ako ty, takze kto povie co bude a nebude? Dnes technologie na takej urovni nie su, svedci o tom aj fakt, ze ani vlaky nejazdia autonommne a to jazdia po jasne danej trase s ovela mensim okolitym vplyvom. To, ze auto vie sledovat ciary a ist rovno - resp sa od nich odrazat ako mantinel, neznamena, ze technologia je zvladnuta alebo, ze za inych ako idealnych podmienok to zvlada - par nehod takychto aut su toho snad dostatocny dokaz. Ci uz ten "nevsimnuty" kamion, alebo zle rozpoznanie biku a chodca. Moje auto vie tiez same zaparkovat - ked ma na to akceptovatelne podmienky, ak mu das zlozitejsiu situaciu, kde by sa takyto asistent hodil, tak sa sam vzda a necha to na teba. Tolko k tym technologiam o ktorych mas skreslene a naivne predstavy. Ano vyvija sa, ale pomalsie ako sa tvrdi. Marketingove kecy su pekne, realita ina.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

isiel som samojazdiacim vlakom. stansted, NY aj vo vancouver.
dokonca som teraz dakde cital ze samojazdiace vlaky chcu nasadit aj na SK.

https://dopice.sk/mdl

"nevsimnuty" kamion je chyba tesly. nasadili este nedokonalu technologiu. ak by mala aj lidar tak sa to nestane.

cyklista bol rozpoznany dobre a vcas. akurat vodicka nebrzdila. auto brzdit nemohlo lebo to malo v programe vypnute. z bezpecnostnych dvovodov aby nesposobilo pri chybe nehodu. jednoznacna chyba vodica.

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

alibizmus. Keby pes nesral, tak ho roztrhne. Cyklista rozpoznany dobre nebol a vodicka nemala sancu. Jediny rozdiel by bol, ze auto by zacalo brzdit o sekundu skor a malo by to aj tak fatalne nasledky, takze vysledok by bol sice rovnaky, ale technologia stale nezvladnuta, za to tvoje bohorovne vyhlasenia nemaju chybu. Autonomne nejazdi v globalnych podmienkach takmer nic a nie je to vobec bezna vec - ani pri tych spominanych vlakoch.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

nepravda.
auto cyklistu zbadalo vcas. vodicka nebrzdila. auto brzdit nemohlo lebo to malo v programe zakazane. si to nastuduj.
tak isto vlaky su bezna vec. ani sam netusim kolko krat som siel metrom co jazdilo same.

a co je na tom alibizmus ze tesla pouziva nedostatocne pristroje? jasne ze nemaju lidar lebo auto s gebuzinou na streche si nikto nekupi. no ak by si si ho mal len prenajat tak kludne nech ma na streche aj bustu lenina.

nie moje bohorovne vyhlasenia ale tvoja neznalost je problem. nastuduj si aspon tie vlaky a situaciu s cyklistom a kamionom.

Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Nezbadalo, rozoberalo sa to dost znacne, nevedelo spravne vyhodnotit pohybujuci sa objekt kvoli spicom kolies. Takze ano, auto nieco zachytilo, ale nevedelo to spravne vcas vyhodnotit a nezmeni na tom nic ani ta tvoja poznamka o dostudovani, ocividne mas medzier viac. Ano metro je specificka zalezitost, hovorim o beznych vlakoch - stale to realita nie je a par vynimiek to z biedy nevytrhne. Takze tvoje "jednoznacne" vyjadrenia a domnienky su na urovni naivnych predstav ako bude buducnost vyzerat a ako to bude fungovat. Moje auto vie tiez same brzdit - nema sice taku pokrocilu technologiu ako kolegove E-classe, ale to je ten dovod, preco ja si ten system pochvalujem a on ho vypina, lebo ma kvantum falosnych vyhodnoteni a ze sa nemieni dat zabit falosnym poplachom.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

zbadalo. akurat nereagovalo, lebo to malo v programe zakazane. prave kvoli bezpecnosti. bola tam vodicka co absolutne nesledovala cestu.
na druhu stranu ona by aj tak nemala sancu stihnut zareagovat. stroj by to stihol. hlavne ten od google. uber je na tom tiez biedne ako aj tesla.
pisal som o vlakoch. metro som spomenul az neskor. po kanade jazdi kopa autonomnych vlakov.
skus nacrtnut tvoju viziu.
bude sa vela vela rokov investovat a zlepsovat aby nakoniec nic nove nepriniesol pokrok a sa to uzavrie tym ze navzdy budu ludia soferovat? to si myslis? pochybujem.
sam uznas, ze to bude inak. kolko to bude este trvat je druha vec.


Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

V bohatych sa mylis: prenajali by aj svoju rodinu, keby to zarobilo. Bezne prenajimaju svoj majetok, ked ho prave nepouzivaju, typickym prikladom su jachty. Akurat ze pri nich vedia, ze pol soboty po nich bude behat upratovacia cata a servisak (ktorych samozrejme zaplati ten, co si prenajima), aby bola hotova pre dalsieho v poradi, resp. pre nich.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

bohati nie su len tak pre nic za nic.
vedia vyuzit zdroje. jachta je draha uz aj pre nich. len kotvenie tej jachty stoji tolko, ze radsej ju pustia na more.
jachta je velka a upratovacia cata ju bude cistit pol dna.
no mala kabinka auta kde vpodstate nic nie je a vsetko je lahko umyvatelne sa vie ocistit aj cestou k dalsiemu zakaznikovi. okrem toho tych 20 minut co sa tam clovek vezie to ani moc nazaspini. a podlahu vycistit je fakt to najmenej.

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Človek nie, svine priekazne áno.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

posunme komentare este viac doprava!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Najlepšie za tú čiaru, že?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Skôr ako sem prídu onanovať všetci baterkozáporáci odporučte im toto...financuje to Daimler a British Petroleum tak asi to nebude úplna utópia ;-) Baterka v mobile do 1 minúty a autobaterka do 5 min na plnú kapacitu...takže "tankovanie" vybavné tak isto ;-)

https://www.store-dot.com/
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

bla bla bla. srabáci, že až 5 minút... ja mám baterku nabitú za tri sekundy a nechválim sa!
ozvi sa, až sa taká baterka buda dať kúpiť normálne v obchode a nabíjačka, či čo to bude "plniť energiou" nebude stáť pol priemerného platu...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A tie firmy vedia, ze to financuju? Nebolo by to prvy krat co niekto nieco napise a nie je to pravda. Nejake linky na zdroje?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dosť článkov v motoristických wehoch...pogoogli &#128521; Link som dal na projekt.

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

aj na rozne VPN sluzby je kopa recenzii. A nakoniec sa mnozia podozrenia, ze nerobia co maju a takmer vsetky recenzne weby idu z jedneho zdroja.
Preto som sa pytal na ten konkretny link. Nejako ma to teraz nezaujima dalej aby som sam stracal cas studiom. Najma ked si to uz urobil ty.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To budu este dlho rozpravky. Skus si spocitat co by to znamenalo nabit bateriu v aute za 5 minut. Tie prudy, co by tam museli tiect. Neviem si predstavit kable, pripojky,.. a chudak bateria.
Takze tankovanie stale nevybavene.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a teraz si predstav ze sa na takej "pumpe" bude nabijat 10 aut naraz...alebo nebodaj aj nakladiaky.
Vlastny jadrovy reaktor na kazdej pumpe.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

mozno to je nadlho ale urcite je to jedno z rieseni do buducnosti, ropa tu nebude vecne
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ona sa postupne doplni, pockas par milionov rokov a mas ju znova. Ani dinosaury nemali ropu a my ju dnes mame ;).

Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

A čo tak auto nedobíjať ale vymieňať batérie za nabité??
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Bateria je na elektroaute ten najdrahsi komponent. Plus ma limitovanu zivotnost.

Takze ak mas v bateriu v dobrom stave, urcite nebudes riskovat, ze ti ju vymenia za nejaku staru pred koncom zivotnosti.

Ak mas staru, pred koncom zivotnosti, tak urcite ti ju nikto nevymeni len tak za dobru.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Better place, ale krachlo to
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tento nápad nie je nový. Myslím, že tlačou prebehol už pred niekoľkými rokmi, ale týkal sa myslím len elektrických autobusov - alebo aj automobilov? Už neviem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

---------- ---------- ---------- ---------- ----------
a ani dlllllho nebude

tot mame uzasne njuzky ze fiiiiiha aha ju 350 kW nabijacka (s dvoma uuuuuzasnymi stojanmi) ale ako pisu na jednom SK portali, ked sa pusti cez hadicu plny prietok benzinu/nafty, je to ekvivalentne el. vykonu 5 MW (este raz a slovom PAT MEGAWATTOV) ... a takych cerpaciek su na slovensku stovky a stovky a stovky a stovky a stovky ... dva stojany ma len chudera na samote, velke pri dialniciach bezne 10-12 stojanov

tolko k casovo-hustotnej energetickej efektivite nabijania/verpania


TAKZE: pokial nebudu na slovensku tie stovky a stovky a stovky a stovky a stovky 5 MW nabijacich stanic kazda v priemere so 6-8 stojanmi, tak uplne nahradenie toho miliona fosilakov e-autami je sen hodny najvacsieho ...
---------- ---------- ---------- ---------- ----------
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ono stacil by aj druhy zazrak, znizit spotrebu e-aut o 90% na 1-2 kWh/100 km a potom uz ozaj bude slovensku stacit len par stoviek 350 kW nabijacich stanickazda so 6-8 stojanmi v priemere
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

To nevysvetlis ludom, co presli cez zakladku s nazorom, ze oni tu matematiku potrebovat nebudu.

Ved televizor si pozru aj pri svieckach, ako zahlasila jedna z nich.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nuz, aj j3bnut0st ma svoj ekvivalent :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

3.6 MJ/100 km? To aj na bicykli mám možno štyrikrát takú spotrebu :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

este tych 5MW prerataj na efektivitu spalovania benzinu/dieselu v aute --> bezne auta okolo 20%, nakladne cca 40%, zbytok je vyziarenych na teplo, zakial efektivita nabijania li-poly clankov je cca 99.98% (samotny akumulator, nabijanie vyse 90%) a efektivita 3fazovych motorov pouzitych v autach cca 90%, nehovoriac o efektivite vyroby benzinu/dieselu.
ludstvo vyriesilo vacsie problemy ako nabijacie stanice, vyriesi aj tie.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tie % sa nastastie uz tiez celkom zvysili. Aj ked 99% to nie je no.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Uz v osemdesiatych rokoch hovorili, ze v roku 2000 budeme mat lietajuce auta, aj v back to the future to bolo... a furt nic.

Takze na podobne velkohube plany mam podobny nazor, uverim, az ked to uvidim.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

sice s meskanim ale mas aeromobil. ak si predstavujes ze budes mat 3 urovne lietajucich aut medzi panelakmi na styl piateho elementu tak si naivny
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ja mam na realnost lietajucich aut z piateho elementu uplne rovnaky nazor, ako na baterku, ktoru za minutu nabijes a potom prejdes 1000 kilometrov. A ako bonus si budem moct dovolit ju kupit a nabijat z bezne dostupnych elektrickych rozvodov.

Ale nie, kecam. Tie lietajuce auta su realnejsie.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pri hustote 4,9 obyvateľov/km&#178; tam bude zaujímavá sieť nabíjačiek...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Treba to chapat ako politicke gesto, nakolko samotnu realizaciu uznesenia by mala zrealizovat az 4-ta vlada do buducna. Dovtedy sa toho moze este vela zmenit.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

a zaklady fyziky ovladaju? elektrinu pre tie elektromobily vyrobia tiez bez emisii? aj tie baterie sa vyrobia bez emisii?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

vodne elektrarne
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Vodne elektrarne tiez vytvaraju prekazky vodnemu ekosystemu.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

momentalne asi nie ale v buducnosti mozno tu elektrinu mozu vyrobit takmer bez emisii.Napriklad pokrokom vo fotovoltaike.Samozrejme ze pri vyrobe zariadeni nieco vznikne
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Jasne ze nie, ved elektrinu im bude robit nejaka elektraren na uhlie, ved v noci, ked budu chciet nabijat solary nepobezia (a tie maju svoj vlastny problem so znecistovanim a energetickou narocnostou pri vyrobe panelov), jadro odmietaju, atd, atd.

Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

A ropu tiež vyťažia a zmenia na benzín bez emisií?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ropu by si musel tazit a frakovat, aj keby si nemal auta co jazdia na benzin. Povodne bol benzin odpad, to ze sa nan dnes jazdi, je len vyuzitie odpadu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

elektromobily tak, ako si ich tito tajtrlici predstavuju, su absolutne nerealizovatelne. nie je mozne ani za desatrocia celu elektrifikaciu prebudovat tak, aby vzdy, vsade a na kazdom parkovacom mieste bola nabijacka. pokial nebudu elektromobily mat standardizovane baterie, ktore sa budu dat vymenit na akejsi elektropumpe do 5 min., tak je toto cele utopia.

naviac je uplne slepa ulicka, snazit sa tlacit elektromobily vzdy, vsade a bez ohladu na ostatne okolnosti. elektrovozitka maju velky potencial napr. v krajinach, kde maju vacsinu energie z vody alebo z vetra.

len v sr je evidovanych takmer 3 mil. vozidiel. a ked si nejaky panacik zmysli, ze ich vsetky nahradi elektromobilmi, kolko atomiek tu este bude treba?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

priekazne minimalne devat ... do kazdeho mesta..
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Na tento výpočet by bolo dobré spomenúť koľko kilometrov denne prejazdí tých 3 000 000 reigistrovaných áut.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To je nezmysel. Vymena baterii sa neosvecila. Dnes uz mas aj na SK ultra-fast nabijacku schopnu nabijat tych 400km/15min. To uz uplne staci a nie su potrebne stojany pri kazdom parkovacom mieste.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To chcem potom vidieť tie rady na čerpačke napr. na Pr1bine. Ak by tam auto nestálo v priemere 5 minút, ale 15.

Prikláňam sa k názoru, že časom sa vyvinú akumulátory, ktoré budú vymeniteľné, keď sa výrobcovia dohodli na AAA batérii, tak sa časom dohodnú aj na formáte batérie pre vozidlá. Tak, aby sa nabíjali v mieste, kde je elektrina lacná a kde je ekologická. Aký má zmysel "zelená elektromobilita", ak dobíjam elektrinou z Poľskej uhoľnej elektrárne? Nabíjačka na každom parkovisku, všade? Považujem to len za prechodné obdobie.
Všeobecne, som veľmi skeptický voči elektromobilom a určite si nič podobné nechystám kúpiť. Ale bolo to tak aj s autami kedysi, keď niekto tvrdil, že auto nemôže nahradiť koňa :-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Riešením nie sú vymeniteľné batérie. Ale mechanizmus, akým "prepneš" vybitú batériu do stavu - nabitá batéria.
Odpovedať Hodnotiť:
 

https://dopice.sk/mdb 100 rokov do zadu si ludia mysleli ze bude kazdy taky bohaty ze bude mat kona. a to v tom case uz prve auta jazdili
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

https://dopice.sk/mdb 100 rokov do zadu si ludia mysleli ze bude kazdy taky bohaty ze bude mat kona. a to v tom case uz prve auta jazdili
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

to je výborné, dnes rozhodovať o niečom v roku 2040. :) Čistí populizmus.


Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

kedy je vhodny termín? 2039?
Ak sa má prenosová sústava prispôsobiť nebude to za jedno volebné obdobie.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ale nie takto, eauta su este len v zaciatkoch a vobec sa nevie, ci je to spravny smer. Tak naco taketo vyhlasenia.
Nech podporuju vedu, vyskum, studie.
Eauta to je cely ekosystem. Vyroba baterii, recyklacia, vyroba elektriny, nabijanie,... Je potrebne pracovat aj s ludmi a pracovat na efektivnom pouzivani aut. Pred bytovkou mi tu stoji minimalne 6 aut s minimalny najazdom rocne. Tych ludi by vysiel lacnejsie taxik ako poistka a udrzba.
Nieje lespie dotovat a vyvijat/vylepsovat hromadnu dopravu a eauta nechat trhu.
Napriklad rad by som cestoval do prace hromadnou dopravou ale je to ovela dlhsie, drahsie. No a preto zivim auto a skoro denne nim cestujem a prispievam k zapche.
Aj bicyklom by som rad cestoval do prace ale akosi niesu cyklochodniky. Ale dotujme a zakazujme spalovacie motory.
Dakujem.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Tak to áno, ale asi je jednoduhšie sľúbiť, že niečo zakážeme ako to, že budeme do niečoho investovať. Príklad znižovania emisií.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Všetko uvedené je pravda, ale treba si najskôr vytýčiť cieľ a potom robiť všetky kroky pre jeho dosiahnutie .... naopak by to šlo ťažšie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Eventuálne môže zákonmi isť o vedeckú štúdiu, skúmajúcu vplyv odôvodňovania obmedzovania prevádzky vozidiel bez GPS lokalizácie, či možnosti ovládania na diaľku, priekazne vyšším princípom na formu verbálnej komunikácie.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Budúcnosť je, či sa to už niekomu páči, alebo nie v elektrických automobiloch. Kto z výrobcov sa tomu prispôsobí skôr vyhrá, kto neskôr prehrá. Spaľovacie motory možno ostanú akurát tak armáde, záchrankám a polícii. A možno sa časom vymenia aj ceny elektrických áut a áut so spaľovacím motorom.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Ale prd. Je to teraz v mode. V patdesiatych-sestdesiatych rokoch mala byt buducnost atomova, a kde su tie vizie teraz. Zostalo po tom akurat zopar dobrych scifi.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Čítame D-FENS? :-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Jo, ta posledna veta mi utkvela v pamati, tak som ju obratom slohol :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Preco nespojit nas aeromobil, ktory je dlhodobo popularny aj vo svete a nepouzit technologiu, spomenutu v inom clanku na principe ionov, na nom. Vyriesi to aj buducnost vyroby v nasich automobilkach, ked sa upusti od spalovania. Kontinualne sa prejde na vyrobu aeromobilov na principe iontoveho pohonu a kazdy vyrobca si da ine potahy a znak na kapotu napriklad, aby si ludia mohli vybrat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

súhlasím so všetkým ale s tými poťahmi to už preháňaš
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pocujte a v tej Kanade ako vyriesia kapacitu v mrazoch?
to co budu tahat vlecku ako asfalteri aby nevymrzla
dreva maju dost bude to hybrid na drevoplyn ako po vojne :D?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Minule som citala, ze existuju samostatne domy, ktore sa vykuruju tak, ze sa v urcitej hlbke pod zemou vedie potrubie a to vyraba energiu. Tento vydobytok by bolo mozne uplatnit aj v tundre, vhodnym oradlom s potrubim, ktore by zaroven pohanalo vozidlo + slnecne kolektory s vysokou ucinnostou + mrazuvzdorna bateria. Jednalo by sa o hybridny pohon. Je mozne pouzit namiesto pneumatik lyze a tlacnu vrtulu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pokial viem Yakutsk a podobne mesta na Sibiry
maju teplovody zasadne nad povrchom
jednak to nevedia zakopat a ked to roztrhne ani opravit

Viem ze existuje podzemny_register pouziva sa na chladenie v lete.
neviem ci by som chcel zbierat radon po celom pozemku a pustat to do baraku.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Vo Vancouvri mrzne asi tak dva tyzdne v roku. Myslim, ze to tie baterie preziju.
Horsie to bude viac na severe
Odpovedať Hodnotiť:
 

V Kanade? V tej slnečkárskej multikulti mase? Strašne sa smejem.... jasné že zakážu autá, lebo budú jazdiť na somároch a ťavách
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ta multikulti masa je jedno z najlepsich a najcistejsich miest na zivot uz dlhe roky... Ale ty si kludne ostan na Slovensku, alebo chod dalej na vychod a dristaj si o svojej nadradenosti bielej rasy.. Nezabudni si pri tom supnut niekolko boroviciek/vodiek kazdy piatok/sobotu
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Vsetky tie technologicke vymozenosti mo..dernej doby ti priniesla cierna rasa...Ved ja ani vlastne bieleho vedca co nieco uzitocne priniesol vlastne ani nepoznam...hahahahah
Odpovedať Hodnotiť:
 

Je nanajvýš nezodpovedné pripustiť to bohapusté miešanie rás a všetkého možného!
Každý má zostať na svojom kontinente.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na jednej strane neomarxisti by len prikazovali a zakazovali.
Na druhej strane sa lejú miliardy to technológie, ktorá je zrejme slepá cesta vývoja (elektromobily, fotovoltaika atď).
Zamyslel sa niekto, prečo príroda ukladá energiu do cukrov?

Prečo nie je väčší pokrok vo výskume najefektívnejšej energetickej technológie v prírode - studeného spaľovania cukrov (Krebsov cyklus) a jeho využití pre pohon?

Bakteriálny bičík je motor ktorý na základe pár molekúl ATP vyvinie 100000 otáčok za minútu. Prečo už nemáme o niečo väčší motor na rovnakom princípe?
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár