neprihlásený Streda, 17. júla 2019, dnes má meniny Bohuslav   DonaskaKvetov.sk - donáška kvetov v SR a zahraničí Pošli kvety
Tesla kupuje výrobcu ultrakondenzátorov

Značky: Tesla Motors / Teslaelektromobily

DSL.sk, 5.2.2019


Spoločnosť Tesla, najznámejší výrobca elektromobilov, kupuje spoločnosť Maxwell Technologies, známu najmä ako výrobcu ultrakondenzátorov.

Spoločnosti to oznámili v pondelok, Maxwell bude v transakcii ohodnotená na cca 218 miliónov dolárov a k dokončeniu transakcie by malo prísť v druhom štvrťroku.

Tesla, ktorá okrem elektromobilov ponúka aj úložné veľkokapacitné batérie pre domácnosti a firmy, zrejme neoznámila ako plánuje produkty Maxwell využiť.

Maxwell sa podľa svojich stránok zameriava najmä na ultrakondenzátory, ktoré môžu byť oproti batériám nabíjané výrazne rýchlejšie a rovnako dokážu poskytnúť výrazne väčší prúd. Energetická hustota a množstvo energie uložiteľnej na danú hmotnosť alebo objem je u ultrakondenzátorov ale v súčasnosti výrazne menšie ako u klasických batérií.

Batérie v elektromobiloch Tesla a ďalších produktoch sú postavené na článkoch bežnej technológie Li-Ion a ich dodávateľom je Panasonic. Maxwell medzi svojimi produktami avizuje aj technológiu batérií s tzv. suchými elektródami aplikovateľnú na Li-Ion batérie, ktoré by mali mať lepšie parametre ako doterajšie technológie.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Galileo už nejde takmer šesť dní, EÚ podrobnosti nezverejnila
Explóziu Crew Dragon spôsobilo zapálenie titánu, vyžiada si konštrukčnú zmenu
V noci príde k zatmeniu Mesiaca, ďalšie až o 6 rokov
Školy v Nemecku nemôžu používať Office 365, kvôli ochrane osobných údajov študentov
Apple použila v novom MacBook Air zrejme výrazne pomalší SSD
Británia si uctí Turinga, dá ho na novú bankovku
Microsoft Word dosiahol miliardu inštalácií na Androide
Ďalšia vyznamná linuxová distribúcia nebude podporovať 32-bitové PC
Galileo už nejde štyri dni, prevádzkovateľ dôvody nevysvetlil
RTVS v DVB-T zvažuje zrušenie SD, rádiá, prvý multiplex a DVB-T2


Diskusia:
                               
 

Znamená to, že na mojom prijímači Tesla Color Oravan II budem môcť konečne využívať teletext a Eurotel zoznamku? Ďakujem
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

nie
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

preladte
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zjavne to dava zmysel, kondenzatori mozu pouzit na vyvazenie siete na svojich nabijackach. Tam ich hmotnost a neskladnost az tak nezaujima.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Je to len zasterka. O s navrhom dosky pre Intel Xeon W-3175X spojenych dodatocnych nakladoch uz priekazne nemozno pochybovat.
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Ako kazdy den a pod kazdy clanok som vas aj tu poctil svojim komentom, v ktorom uspokojim svoju tuzbu po uznani, nakolko sa mi jej nedostava v profesnom a uz vobec nie v partnerskom zivote. Svoju odborne nazyvane vyrazne narcisticku osobnost necham prejavit formou kvazi inteligentneho prispevku plneho odbornych slov, ktorym casto ani nerozumiem, ale ani vy a preto sa citim ako nieco viac, nadradeny a ten pocit mi prinasa hladane uspokojenie. Vas vsetkych povazujem za hlupych, menejcennych a potrebujem vas iba ako svoje publikum. Samozrejme do prispevku vlozim dostatocny kus ironie a snahu o svojsky humor ako prejav svojej zastretej agresivity, ktorou si kompenzujem dosledky zneuzivania v mladosti a svoju sexualnu frustraciu. To vsetko korunujem nejakou formou slova priekazne, cim sa potrebujem jasne identifikovat medzi vami hlupakmi. Prosim, tolerujte aj nadalej moje obsesivno-kompulzivne spravanie. Ja si budem nadalej mysliet, ze som uplne v poriadku a ze vy vsetci ma iba nechapete. Vas syntaxerrorXX. X.
Odpovedať Známka: 0.5 Hodnotiť:
 

priekazne si voľajaký frustrovaný ... človeče
Odpovedať Známka: 4.8 Hodnotiť:
 

Cudzích debilov nechceme, svojich si nedáme!
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Si ma dostal.... :-)))))
Dávame ti spolu s Agátou PLUS. :-)))
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

to uz som raz cital, dostavas mínus za kreativitu
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Myslím že si sa netrafil, ale pripájam sa. Syntax je nudný k6ķ6t
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Presne tak. Oblasti, v ramci prislusnosti ku ktorym je uz samotne nebytie na smiech povazovane za uspech, priekazne existuju.
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

Výborne!! :-)
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

ale píš láskavo s diakritikou!
Tie kktiny sa budú dať oveľa lepšie čítať :-)
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Pomaly, pomaly, bratm...syntax donedávna nepoužíval čiarky, čo, ako som mu neraz vyčítal, spôsobovalo chyby v chápaní jeho syntaxe viet. Teraz je už situácia priekazne lepšia.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ako v tvojej východniarskej hlave môže fungovať súčasne "syntax nepoužíval" a "v chápaní syntaxe viet"?
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

rovnako spoľahlivo, ako v tvojej cranium rectum nefunguje čítanie s pochopením
Odpovedať Hodnotiť:
 

V tvojom prispevku ti chyba pointa, co bol spustaci impulz jeho obsadantno-kompulzivneho spravania. Jedneho dna sa tu objavil clanok, kde autor zo zvlastnycyh dovodov pouzil toto nove zvlastne slovo. Prosim s guglom sa doucit a zakomponovat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vidis syntaxxx, nebud kokot a ukaz mu fotku.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

|
pozn.: Je fotena na plochej zemi, takze eventualne moze byt treba priekazne nainstalovat prislusny dekoder.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Aky si vtipny...
Vlatne nie, ovolavam. Si znovu len trapny.
Odpovedať Známka: -3.1 Hodnotiť:
 

si trápny ty trapoško!
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Toto umozni Li-on baterie bez kobaltu s vyssou kapacitou, rychlejsim nabijanim, nizsou hmotnostou a cenou.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Clanky o supertechnologii na lepsie baterky tu mame ako na beziacom pase ale kam sme sa za posledne desatrocia pohli?
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

kondenzator a bateria su dost rozdielne komponenty
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Lenze ulozna kapacita energie na hmotnost je u kondenzatora neefektivna. Jedine ze auto bude mat 3 tony, z toho 2t kondenzatory
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

to maš konďáky na 50 subwoferov do auta. mobilná diskotéka.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a čo tak skombinovať výdrž akumulátorov s obrovským okamžitým výkonom kondíkov. Napr. pri akcelerácii bez preťažovania bateriek a tak isto pri intenzívnom rekuperačnom brzdení. Alebo pri fotobleskoch, laserových zbraniach...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Matelkovia by sa k elektrotechnike nemali vyjadrovať.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

tak sa nevyjadruj.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prdlajs. Staci medzi ne vlozit horizont udalostí a su hned priekazne rovnake.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

a ten sa dá niekde nalámať po kúskoch??
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mnooo...predsa hocikde medzi kondenzator a bateriu, ked nie su priekazne rovnake.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

+30%
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

stojime na mieste a smutne sa pozerame na ten beziaci pas...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vyvoj ide dozadu! Kedisi my vidrzal mobyl 2 tizdne, dnes len 2 dni! Pritom kedisi sme maly mobili za korunu, teras mame za euro, 30-krat draksie! Zdielajte kim to nezmazu!!!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Kedysi si mal nokiu s 500mAh baterkou a vydrzala ti tyzden preto, lebo to bol TELEFON, nie smartfon, a jeho displej mal energeticku narocnost jak par lediek, cize malu. Dobre ranko.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

No a skús dnes kúpiť TELEFON!
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Tie pôvodné LCD displeje žrali mikro Watty. Najviac žralo podsvietenie, čo aj dnes. No a ešte viac samotné vysielanie počas hovoru.
Kľudne by som si vhodný tlačítkový telefón kúpil. Značka CAT ešte nejaké má... CAT30 tuším je u nás bežne v predaji...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Myslím, že namiesto telefonovania by si sa mal radšej učiť pravopis.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Skus si vypnut na telefone WIFI, MOBILNE DATA, BT, NFC a podobne. Tak ako si to mal "kedisi" na telefone. Uvidis ako sa tvojmu procesoru aj displeju ulavi, ked aplikacie budu "na suchu". Hned sa ulavi aj baterii a mozno ti vydrzi aj tyzden!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Reakcie na clanky o supertechnologii na lepsie baterky tu mame ako na beziacom pase ale ... posúva to niekde tie clanky?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

minimálne diskusia ku článkom sa posúva rýchlejšie než bežiaci pás
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kondenzatory sa v autach pouzivaju bezne aj tie so spalovacim motorom. Pouzivaju sa na rekuperaciu elektrickej energie. Pri spomalovani / brzdeni sa uklada energia do kondezatorov a nasledne pri akceleracii / zastaveni sa energia najskor cerpa z kondenzatora a ked dojde, tak az potom sa zacne cerpat cez alternator / motor / bateriu. Pouziva sa to napr. pri start/stop systemoch, aby sa bateria nevybijala, ked sa motor vypne. Pri elektro autach sa to pouziva rovnako, nakolko baterie nemaju moc radi nabijacie / vybijacie cykly, znizuje to ich zivotnost / kapacitu. Kondenzatory su v tomto smere ovela stabilnejsie / efektivnejsie.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

a kua!....misím to svoje ľudové vozítko, že BlueMotion čo sa hrdí nápisom na hrudi, pardon na riti, kde že to má ten blok tých kondíkov, prelustrovati. Okrem baterky s väčšou kapacitou o žiadnych kondíkoch neviem. A čo že by malo tie kondíky nabíjati? Však tam nemám namiesto mechanických bŕzd nejaký oný, no dynamo???
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

No to bude prave tym, ze mas ludove vozitko od vyrobcu, ktory technologie flaka. Vyuziva sa to prave pri S&S, kedy rekuperovana energia nabije kondik a ten dodava energiu pri startovani miesto baterky. A ti lepsi nasledne ani netocia zbytocne znovu starterom.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Ty čo si si dnes šlahol?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Pouc ma, alebo sa nemiesaj do diskusie o com nemas ani paru.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Žeby mali kapacitu aspoň 500 Faradov??
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

No hoď sem nejakú novinu, nech sa čosi priučíme. Ty si tu zvyčajne za chytrolína, čo zožral všetky rozumy sveta...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zakladnu funkciu som vypisal vyssie. Ak si o tom este ani nepocul, tak si dohladaj sam. Googlit vies.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kde vyššie, myslíš to štartovanie? A máš vôbec predstavu o energií kondenzátora?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prvy tvrdy start ide z baterie, pisem, ze sa to vyuziva pri technologii S&S, rekuperovana energia pri brzdeni sa ulozi do kondika a ten zvladne v zavislosti od kapacity 2-3 starty bez dalsieho dobitia a bez toho aby bola zatazena baterka. Toto nie su ziadne nove veci.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na tom nemá byť čo nové, to sa vie storočie. Ale ako sa štartuje elektromobil? A tých spomenutých 500 F by možno na jeden štart štartéra spaľovacieho motora neviem či stačilo...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Co s tym ma elektromobil a kto o nom okrem teba hovori? Aku to ma kapacitu ma naozaj netrapi, kedze to funguje a netoci tym ani starter. Startuje cez reverzny alternator. To je vsetko na co som narazal.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No myslel som si, že TESLA je predovšetkým výrobca elektromobilov... Ale vidíš, asi niečo neviem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To hovoril uz prvy prispevok. Druhy genius reagoval spalovakom od VW a az tam som reagoval ja. Takze reagujes na nespravneho. Okrem toho v BEV to bude fungovat ak uz nie na funkcii uplneho vykrytia baterie, tak vykompenzovania spicky. Tiez sa hovori uz dost dlhu dobu, ze by baterie mohli nahradit superkondenzatory.
Odpovedať Hodnotiť:
 

TESLA vyrába autá aj so spaľovacím motorom???
A ozaj, kondenzátor sa exponenciálne vybíja, takže nahradiť akumulátor to len tak hneď nebude...
Odpovedať Hodnotiť:
 

A ako sa štartuje elektromobil?
Odpovedať Hodnotiť:
 

+ bez kondezatorov /kerms?/ by F1 neakcelerovala
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

áále houno...tie majú predsa mechanický rotor/zotrvačník na zberanie energie, žiadne kondenzátory...
čo sú tie F1 elektrické?? :-)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

neeee to je len klamivy marketing, v skutocnosti maju traky ako u flinstonovcov
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Superkondenzatory pouzivaju MHD autobusy v Cine. Myslim bol aj na dsl clanok.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

toto pouziva mazda od 2010.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:

Pridať komentár