neprihlásený Streda, 17. júla 2019, dnes má meniny Bohuslav   DonaskaKvetov.sk - donáška kvetov v SR a zahraničí Pošli kvety
Tesla spustila nabíjanie 250 kW, bežné nabíjanie má trvať 15 minút

Značky: Tesla Motors / Teslaelektromobily

DSL.sk, 9.3.2019


Výrobca elektromobilov Tesla, ktorý zároveň prevádzkuje rozsiahlu sieť rýchlonabíjacích staníc, tento týždeň oznámil a spustil nabíjanie výrazne vyšším výkonom ako doteraz.

Aj doteraz používali rýchlonabíjacie stanice Tesly spomedzi bežne nasadených technológií najvyšší maximálny výkon, 120 kW. Nová verzia označená V3 ho zvyšuje na 250 kW. Nový výkon bol podľa dostupných informácií umožnený okrem iného použitím nových nabíjacích káblov chladených kvapalne.

Nabíjanie ale nefunguje vždy na plný výkon a okrem iného závisí na stave nabíjanej batérie. Podľa skúseností jedného z prvých užívateľov, ktorý nabíjanie na novej stanici otestoval, nabíjanie jeho Model 3 na úplne maximálny výkon fungovalo po pomerne krátky čas. Pomerne dlho sa ale držalo nad 150 kW a bolo výrazne rýchlejšie ako u doterajších staníc so 120 kW.

Tesla zároveň sprístupnila ďalšiu technológiu, On-Route Battery Warmup, prípravu batérie na nabíjanie väčším výkonom jej zahriatím pred príchodom na nabíjaciu stanicu. Technológia pomôže aj pri nabíjaní na doterajších staniciach, kde podľa Tesly skráti čas nabíjania o 25%. 250 kW stanica spolu s On-Route Battery Warmup skráti oproti doterajšiemu nabíjaniu nabíjanie na polovicu času.

Nabíjanie maximálnym výkonom znamená u Model 3 Long Range podľa Tesly nabitie cca 120 km dojazdu za päť minút a Tesla očakáva, že bežná doba nabíjania na rýchlonabíjacích staniciach novej generácie bude priemerne okolo 15 minút.

Generácia nabíjačiek a staníc V3 znamená aj ďalšiu zmenu, na rozdiel od doterajších staníc každý stojan dokáže naraz nabíjať na maximálny výkon a ten nie je zdieľaný viacerými stojanmi.

Na doterajších V2 nabíjačkých zase v najbližších týždňoch Tesla zvýši maximálny výkon na 145 kW, pričom zmena sa aplikuje na všetkých viac ako 12 tisíc nabíjačkách.

S oznámením Tesla spustila zatiaľ len jednu V3 stanicu pri jej továrni vo Freemonte, ďalšie začnú pribúdať v apríli. Intenzívnejšie sa majú v Severnej Amerike budovať v druhom a treťom štvrťroku, do Európy a Ázie prídu v poslednom štvrťroku tohto roka.

Možnosť nabíjať na V3 majú zatiaľ len majitelia Model 3 v programe Easy Access Program a spoločnosť bude prístup postupne rozširovať, pričom všetkým ho sprístupní v Q2. Možnosť nabíjať vyšším výkonom získajú v nasledujúcich mesiacoch aj vozidlá Model S a X, v oznámení Tesla ale neavizuje či tieto modely budú schopné využiť až maximálnych 250 kW.

V neďalekej budúcnosti bude používaný zrejme aj vyšší nabíjací výkon ako 250 kW. Napríklad štandard pre nabíjanie CHAdeMO vo svojej novej verzii 2.0 počíta s maximálnym nabíjacím výkonom až 400 kW, táto verzia zrejme zatiaľ ale nie je ešte nasadená.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Galileo už nejde takmer šesť dní, EÚ podrobnosti nezverejnila
Explóziu Crew Dragon spôsobilo zapálenie titánu, vyžiada si konštrukčnú zmenu
V noci príde k zatmeniu Mesiaca, ďalšie až o 6 rokov
Školy v Nemecku nemôžu používať Office 365, kvôli ochrane osobných údajov študentov
Apple použila v novom MacBook Air zrejme výrazne pomalší SSD
Británia si uctí Turinga, dá ho na novú bankovku
Microsoft Word dosiahol miliardu inštalácií na Androide
Ďalšia vyznamná linuxová distribúcia nebude podporovať 32-bitové PC
Galileo už nejde štyri dni, prevádzkovateľ dôvody nevysvetlil
RTVS v DVB-T zvažuje zrušenie SD, rádiá, prvý multiplex a DVB-T2


Diskusia:
                               
 

Zhruba asi ako 72 16A fáz paralelne. Kua to už je pomaly ako ten trafák, čo máme na ulici a zásobuje 25 barákov.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Trafák na našej ulici má 630kVA. Takže aj keby udržali účinník na 1 (čo so spínaným zdrojom nedajú nikdy. Teoreticky tak 0,95), tak aj tak ten trafák nedá tri stojany.

Ak sa má toto rozšíriť, tak budeme museť kapacitu siete aspoň strojnásobiť ak nechcem blackouty.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Pre ten klerikálny štát z ulice, založený na náboženstve nemožnosti synchronizácie spínaných zdrojov, treba už priekazne len vymyslieť meno.
Odpovedať Známka: -4.1 Hodnotiť:
 

:D Konecne si ma zabavil a vtipnost&mudrost tvojho komentara bola vyssia, ako debilnost opakovania vtipnej poznamky o priekaznosti v starom clanku! Dik!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak to nazvu 250kW PMPO a hned bude aj baran cely aj vlk syty. Ci ty si uz nepamatas prudke osidlovanie trhov a obchodov s kazetakmi a vexami, ktore mali 1W sinus, ale kludne aj 40W PMPO vyzdvihnutych na meganalepke, pripadne u odvaznejsich aj sietotlacou priamo na pristroji? :)
A predavalo sa to ako teple rozky.
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

Neviš o čom píšeš, nechaj tak!
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

Ďoďo píš!
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Zaujimave, to uz by sme mali debatovat aj o ochrannom elektromagnetickom pásme.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ňadrovú elektráreň do každej dediny!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

myslim si , ze na slovensku to budu prevadzkovat po vzore internetu. Reklama bude na neobmedzeny vykon a cas , v praxi bude agregacia 1:60 a samozrejme FUP , za tyzden si mozes auto nabit len raz . Takze ziadny blackout ani investovanie do infrastruktury ...
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Riesi sa to tak, ze na tych superchargroch je 1GWH bateria superpack, ktorá ťahá zo siete ovela menšie prúdy po dlhú dobu a potom ked nabíja tak pustí šupu.

Ale pre barákmi nieje dôvod nabíjať takouto rýchlosťou. Ved auto bude pre barákom stáť celé hodiny. Takže stačí asi taký príkon ako má klíma v dome. Takze nestresujte.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Nemusí. Je na to v specke podpora ale neni to vyžadované.

Technických detailov príliš vela nie je. Jediné, čo som našiel je, že nové superchargre majú vstup 830V 526A AC a je tam jeden centrálny konverter zložený z menších blokov, ktorý kŕmi 900V DC linku na ktorú sú napojené jednotlivé stanice, ktoré to znižujú na 180-500V DC, ktoré tlačia rovno do baterky v aute.

Powerpack je spomenutý ako optional.
Odpovedať Hodnotiť:
 

250 kW *0,8 *0,25 = 50 kWh
To nie je zrovna až tak moc...
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

Bohato staci na 300 km.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Aspoň niekto tu čosi číta...
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

som zvedavy ako mesta na slovensku by zvladali taketo zatazenie elektrickej siete ked sa rozmohnu elektricke auta... viem ze to nebude instantna zataz, ale ci je nasa elektricka sustava pripravena na elektricke auta
Odpovedať Známka: 1.0 Hodnotiť:
 

nuz, keby zrazu zacali mat vsetci el. auta zo dna na den tak by to bol problem. Ak sa to bude nabiehat postupne tak sa bude postupne prisposobovat siet
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

> Ak sa to bude nabiehat postupne tak sa bude postupne prisposobovat siet

Hahahaha, ten bol dobry.

Ale teraz realne: ked chcete vediet, ako sa to bude riesit, sledujte co sa deje v Cine. Ti uz maju riesenie naslapnute.

Nebude sa vam to pacit. Ti, co budu mat prevadzkyschopne ICE motory, si ich budu este radi opatrovat. Teda, pokial nebudu ilegalne.
Odpovedať Známka: -1.3 Hodnotiť:
 

jednoducho sa to napíše že distribučky budú musieť rozširovať sieť.

Opak je pravdou, ani rodinné domy sa tak nepripájajú a narážajú na problémy rozširovania len sietí a nie kapacity.

Keď sa navalia viaceré stanice tak chcem vidieť tie rozširovania, ale nebojte sa premietne sa to nádherne do ceny elektriny.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Elektrocentrálu do každej domácnosti!
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

a ako by si si to predstavoval? ze ma byt elektricka siet postavena na 500percent potrebnej kapacity?:) ked bude rast spotreba tak sa siete prestavaju, resp. len optimalizovanim casu nabijania sa da dokonca elektricka siet viac stabilizovat..
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

zatiaľ zvláda všetky elektronabíjačky v pohode, vrátane tých 145kW.
Problém môže nastať jedine, ak by tých elektromobilov pribudlo príliš veľa naraz, čo nehrozí.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Da sa to vyriesit, tak ze sa do kazdej cerpacky zabuduje vykonna bateria a ta bude postupne dobijana mimo spicku .. ak bude nedobita, tak si holt pockaju a pokavickuju. Ale cele je to nahovno riesenie, nie kvoli elektrine, ale kvoli tym baterkam. Najprv plundrovali svet kvoli rope, teraz budu plundrovat litium a kobalt. A potom zas najdu nieco ine. A cela ucinnost premeny energie je u tychto elektrickych aut asi este horsia ako bezny spalovaci motor.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Jéééj, pan objavil emeriku. No jasne že je horšie na tom ako súčasný spaľovací motor!
Odpovedať Známka: -5.2 Hodnotiť:
 

Tak to nevies ake su ropkaky neefektivne.
Odpovedať Známka: 3.0 Hodnotiť:
 

Čo?
Efektivita elektrického motora je cez 80%, najefektívnejšie ICE motory majú ledva 30%...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A čo efektivita výroby, prepravy a skladovania ekektrickej energie ?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ak si hippik, tak mas v pici.
dokial mas plnu zem jadrovych elektrarni, ako mame napr. my, tak jazdis s ekvivalentom
1.5-2.0 l x 100km na emisiach, co je fajn,
za pouhych
10-12 eur na 100km na baterke /12k eur vs 100k km - tesla/
+ cena elektrickej energie.
a furt budes picovat, ze chces vodu a vzduch.

ak mas hippikov v pici, kupis si trojliter spalovaka.

a ak mas frajerku hippika, zoberes si napr. toyotu chr - mas baterku, mas spalovak, ktory pohana elektromotor. jazdis za 4 litre, chranis prirodu, nezeres elektriku, bo baterka sa dobija za jazdy. + vysolis len 2.0-2.5k za baterku.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

To iste sa da spytat aj na ropu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Všetko masívne v prospech elektriny. Alebo sa snáď myslíš, že vyťažiť ropu, rafinovať ju a porozvážať na čerpacie stanice je jednoduchšie, ako vyrobiť elektrinu a pustiť ju do siete?
Odpovedať Hodnotiť:
 

preto su tu V-cka a boxtre... nehovoriac o vankloch...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Stale mozes mat pri tej pumpe solarne panely ktore vedia dodat urcity DC vykon, primo do auta alebo do tej baffer baterky a kedze by boli blizko, tak by bola efektivita vysoka a elektrika obnovitelna.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Riesi sa to tak, ze na tych superchargroch je 1GWH bateria superpack, ktorá ťahá zo siete ovela menšie prúdy po dlhú dobu a potom ked nabíja tak pustí šupu.

Ale pre barákmi nieje dôvod nabíjať takouto rýchlosťou. Ved auto bude pre barákom stáť celé hodiny. Takže stačí asi taký príkon ako má klíma v dome. Takze nestresujte.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Batérie v prdítka TESLA majú cca 7000 článkovú batériu. A Ty, magorík, Ty si myslíš, že tie články môžu byť nabíjané prúdom 10 C?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

bezne tankovanie trva 5 minut a na beznej pumpe moze tankovat 10 aut naraz pri 5 stojanoch.
Keby sa malo nabijat 10 aut naraz tak to uz mame 2.5 MW, kazda nabijacia stanica s vlastnym jadrovym reaktorom?
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Ja si práve teraz staviam taký malý na záhrade. Ešte neviem, či sa tak úplne podarí, v najhoršom to bude malá záhradná pivnica na víno.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

David Hahn (aka Radioactive Boy Scout), si to Ty?
https://en.wikipedia.org/wiki/David_Hahn
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

lokomotíva rady 363 (resp. jej deriváty 163,163,362,361) má na striedavom napájacom systéme (25kV 50Hz) trakčný výkon 3,5 MW, príkon okolo 4MW, takže zase na jadrový reaktor to nieje, ale s energetickým rozvodmi to riadne zamáva.
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

Ano, a ten prikon ma mozno minutu (na zaciatku nemoze z dovodu adhezie a potom uz ide vybehom/len udrziava rychlost), na jednej meniarni obsluhujucej 50 km su to jednotky lokomotiv a navyse na niektorych miestach sa do trolejoveho vedenia rekuperuje naspat.

Takze ak staci jedna nabijacia stanica pre celu Bratislavu a najblizsia bude v Trnave, tak ano, da sa to porovnavat s odberom rusnov.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

A koľko ľudí a ton odvezie tá jedna lokomotíva? A jedna tesla?
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

jedna lokomotíva tak cca 1000 ľudí alebo aj cca 2000 ton nákladu. To a dá sotva do pomeru, že?
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Fčuľ neviem, či sa skôr zamýsľaťiť nad tým, načo sú vlastne v skutočnosti vagóny, alebo skutočným cieľom cesty koľkých ľudí okrem zamestnancov je priekazne železničná stanica.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

No áno. A takisto sa dá zamýšľať, či je skutočným cieľom cesty elektromobilov nabíjacia stanica.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Skutocnym cielom nabijacej stanice su clanky a reklama napravo od nich!
BTW: Rusne Vectron od Siemensu, najmodernejsie co mame, maju prikon 6MW. Tam mimochodom zacinaju TGV rusne, ktore maju max prikon 6-12MW!
Odpovedať Hodnotiť:
 

BTW2: Ked robilo TGV rekord 500km/h, tak vykon bol 19,6MW pri napati siete zvysenom z 25 na 31kV
Zdroj wiki SNCF_TGV_POS
Odpovedať Hodnotiť:
 

koľko lokomotív a koľko elektrických áut (aj tie dráhové a na diaľkové ovládanie na celom slovensku zhorelo? rušne to boli dva ADVENTNÉ.
rovnaká debilná otázka ako tvoja.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

myslim, ze treba brat do uvahy aj to, ze nie vsetci budu nutne musiet dobijat na "cerpackach". Okrem toho aj dnes sa mi obcas stane, ze sice je 10miest na tankovanie, ale vsetky su obsadene a treba cakat, kym si vodici laskavo kupia kavicku a bagetku kym sa im raci posunut auto nabok...
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

toto maju v tesle vymyslene, ak blokujes nabijaciu stanicu a nenabijas, pride ti ucet za blokovanie.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

teda priekazne ti to "na-blo-ku-jú"...ako by povedal Pišta Harabinovie :-)
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Inak vtipne ze ? Ludia uz penia a nevedia pockat kym niekto nastupi a napr. si da uctenku do penazenky, pretoze musis vypadnut hned ako zabuchnes dvere :D Co potom ked budu plne nabijacky a pred tebou tesla a na displeji 20% :D
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

EV a PHEV sa má primárne nabíjať doma ideálne cez noc. Rýchlonabíjačky ako už aj názov uvádza má slúžiť na rýchle dobitie počas dlhšieho presunu, nákupoch v OC atď.

Spalovák bežne netankuješ doma tak musíš v drvivej väčšine prípadov navštíviť čerpaciu stanicu. Je to iba o odlišnom prístupe k rozdielnym technológiám pohonu.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Klinec po hlaviceke trafeny!!!
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Predstava je to krasna, ale vacsina populacie nezije v samostatnych domoch s garazou.

Tak nam vojin vysvetlite ako bude prebiehat nocne nabijanie na zaplnenom sidlisku?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Bude to mať za následok častejšie akcie na predlžovacky.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Tukábel, tukábel, tukábel..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dočasným riešením je hybrid najmä pre obyvateľov panelákov na sídliskách alebo práve PHEV.

Jedno sa dobíja samé a v meste to má nižšiu spotrebu ako dízel plus ďalšie množstvo výhod hybridu spojenej s jeho prevádzkou.
V prípade PHEV stačí ak je kde občas nabiť, napríklad pokrokový zamestnávateľ sa určite prispôsobí tak by sa nabíjačka mohla nájsť tam, záchytné parkoviská atď.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pokrokovy zamestnavatel by bol velmi stastny, keby mal viac parkovacich miest, ako momentalne ma. Tyka sa to hlavne firiem, co su v prenajatych priestoroch, t.j. 99% z nich.

Mat nabijacky na parkovisku je voci tomu uplne scifi. Majitelia budov plataju stare bolesti, na nove hracky rovno zabudnut.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako že doma nenatankujem? Dnes som akurát doma nalial 20 litrov BA95 do štvorkolky. Zajtra, ak bude dobrý čas, sa pôjdem previezť.
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

Jedna vec je to spraviť kdesi na ukážku.
Druhá - je to výkon trafa na menšiu dedinu...
Keby tých nabíjacích stojanov malo byť 20-50 na jednom mieste - nepotiahne to ani vysokonapäťový rozvod.
Nie som proti no kto to zaplatí a kedy sa prebudujú distribučné siete?
Reálnejšie vidím výmenu kaziet s akumulátormi - tie by bolo možné nabíjať pomalšie pri rovnomernom zaťažení sietí.
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

tesla stavala okolo desať až pätnásť (A/B zdielaný príkon) pre TMSaX, teraz pre TM3 na ne pridávajú ďalší kábel s európskym konektorom. toto nie je na naše podmienky (nemáme cesty zaradené do európskej siete), preto sa netreba báť. niečo skoro tak výkonné už na sk postavili, ale zatiaľ iba súšobná (vypnuté) prevádzka.
výmena aku sa nikde neujala
autá sa nabíjajú doma v noci, resp. z FVE, takže nejde o nejaké zaťaženie siete.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

50 rýchlo nabíjačiek v dedine? možno vo Fekišovciach, ale ďoďovi to nepíš, nevie na počítači
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak teoreticky by sa dali spravit baterie pod pumpou trebars super kondiky ktore by sa cely den noc nabijali z normalnej siete a pri nabijani by vychrlili vsetku kapacitu na auto. Aspon by sa s sucasnou sietou nemuselo nic robit
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

"Logik" prehovoril...
Prečo sa cukrári vyjadrujú k elektrike???
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Vidis a pre taketo zmyslanie a podcenovanie druhych robis hot dogy na autobusovej stanici namiesto toho aby si sa zamyslel nad napadmi druhych a vyuzil ich aj trebars uplne inym sposobom
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

To sú zlé nápady a dávno už napadnuté...
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

nie sú to zlé nápady, do istej miery sa aj využívajú. A ja pridám ešte jeden, stacionárne zotrvačníkové úložisko. Je to pomerne zaujímavé, hlavne pre domáce fotovoltaiky.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Skús to preložiť do elektrikárskeho slovníka.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

He hej rotacna UPS sa pouziva v datacentrach, vybeh radovo v minutach cim sa preklenie doba potrebna na start a ustalenie diesela, cize na ten ucel ktory spoominas je to absolutny nezmysel...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

najvýkonnejšie zotrvačníkové úložiská pojmú okolo 130KW/h energie. Akumulátor takej kapacity zatiaľ nemá žiadny elektromobil na svete. Zotrvačník vo vzduchoprázdnej komore na magnetickom vankúši je napríklad schopný dodať neuveriteľný výkon za zlomok sekundy, keďže ho elektromagnet dokáže zastaviť počas jednej otáčky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kamo no ak by elektromotor zastavil niekolko ton silno rotujucej hmoty v jednej otacke tak sa vygeneruje tolko tepla, ze sa ti to zariadenie rozpusti. Nehovoriac o tom, ze ten magneticky vankus by nevydrzal.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ako ma prešiel smiech, tak ti poradím, skús pogógliť
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nieze teoreticky. Ono to tak je. Tesla tam da 1MWH baterku a ta sa nabija zo siete a ked pridu auta tak im pusti plnu šupu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale vnútri tých 7000 článkov nie je stavaných na 10 a viac "C" nabíjanie!!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tento problem asi nikdy nedostrania.
Najrealnejsie sa mi javi vymena bateriek.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Výmena bateriek je práve to najmenej reálne riešenie!
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Mne sa javí, že ide o pre potreby spustenia Matrixu priekazne zásadnú dilemu.
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

Toto už testovala aj Tesla, ale nebol o to záujem.
Tesla owners not interested in Battery swap, supercharger is fine for most: https://dopice.sk/mGd
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

V sucastnosti ano, ja hovorim ale skor o situacii ked budu eauta realne vyuzivane vacsinou, a nie len par jedincami.
A samozrejme na dlhsie trasy ako len do 100km okolo bydliska.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Praveze cim viac aut tym vacsia potreba rychleho nabijania. Baterka je to najcennejsie na aute. Takze nikto ju nechce vymenit za bohvie aku starsiu.

A kazda znacka ma inu baterie. Takze nebudes predsa drzat 10roznych bateriek. Ziadny standard neexistuje a ani nemoze. A co rozne velkosit baterii?

A dojazd Tesiel je aj 500km a ma vela nabijaciek. Ak sa dokazes po 500km nabit do 20min tak to musi stacit aj na dlhu cestu. Ak niesi ochotny si oddychnut 20min po 500km v aute tak si cudak. A bude to este rychlejsie o par rokov.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Zasnem nad mnozstvom a kvalitou prispevkov.
Preco ste taki prekvapeni, ved je to len cca dvojnasobok ako teraz, pricom v clanku sa jasne pise, ze max. vykon bude k dispozicii len kratky cas, takze realne zmena cca o 50% viac ako sucasny stav... ziaden problem.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

pri takejto nabíjačke budú elektromobilisti musieť ostať stáť, žiadna káva, cikpauza, desiata! pretože to sa neotočia - TESLA účtuje za "parkovanie" (nabitéhoauta) VEĽMI drahé stojné!
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Preto sa v3 bude používať najmä na tranzitných ťahoch a diaľničných odpočívadlách. Súčasné SuC v2 pri hoteloch, reštauráciach a nákupných centrách zostanú v2 a výkon sa navýši iba na 145kW.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nemusia, aplikacia ti posle nofitikaciu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nabijanie bleskom bude nasledujuci krok. Bude stacit zastrcit bleskozvod do Tesly.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

toto nie je až taký debilný nápad
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Ale stále dosť. Blesky majú veľmi málo energie. S výnimkou pár miest na Zemi je energetická hustota biedna, jednotky bleskov na km^2 za rok. Ani 232 pri Maracaibe nestačí, aby sa oplatilo stavať elektráreň.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Rátajme. Priemerný letný blesk cca 200000 Ampérov.
Doba trvania - no nech len 1 sekundu, napätie nech len 1 milión Voltov. Energia = 200000*1*1000000=200 GWs/3600=55,5 MWh... Počítam niečo zle?

Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Aké je napätie, prúd a energia blesku?
Tesne pred výbojom sa medzi dvoma oblakmi môže napätie vyšplhať aj na niekoľko stoviek miliónov voltov. Pri údere blesku
preteká následne v priebehu zlomkov sekúnd prúd s veľkosťou
aj 100 000 A. Naše energetické problémy však zrejme nevyrieši.
Pri priemernom blesku sa uvoľní približne toľko energie, koľko
vyprodukuje desať litrov vykurovacieho oleja.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Neviem koľko vyprodukuje 10 litrov nejakého podradného oleja, ale zrejme si trošku pramálo energie uviedol...
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

1 blesk ma podla wiki priblizne 500 MJ (= 500MWs = 0,138 MWh).
1 liter dieselu ma do 50 MJ. Takze informacia hore bola spravna, v priemere jeden blesk odpoveda 10kg dieslu.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

No a to som zámerne dal iba tých 200 kA, sú aj silnejšie blesky. No a dal som len milión Voltov. Tak kde súdruhovia robia chybu? Čas som dal 1 sekundu. To vychádzajú oveľa väčšie čísla...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Hej, pri tak krátkej dobe blesku tie tvoje čísla aj vychádzajú.
Kto by to bol povedal, že blesk trvá tak krátko, keď niekedy v lete vidno aj viac ako sekundové otriasanie záblesku nebom!
Ale to by som asi moc chcel, aby vydal tých 50 MWh energie...
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Ked to prepocitavas na hodiny tak by tam malo byt KRAT 3600 cize by bol vysledok velaaaa po zaokruhleni trochu menej ako vela
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lebo je veľký rozdiel samotný blesk a následná disipácia energie. Kým sa všetko rekombinuje a vychladne, trvá to aj sekundu.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

a lež uderí hrom, aj niekoľko sekúnd - samozrejme v dobrom
Odpovedať Hodnotiť:
 

Blesk trvá rádovo desiatky mikrosekúnd a prenesie jednotky coulombov...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

VW Group buduje v USA 350kW nabíjačky, Tesla len reaguje, no i tak na konkurenciu v rýchlonabíjaní nemá.
https://dopice.sk/mGe
https://dopice.sk/mGf
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tesla auto má strašne škaredé logo. To už škaredšie ani nejde vymyslieť...
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

Podľa mňa je naškaredšie logo v galaxii logo smeru. Zrejme ho niekto nakreslil po opici na spotenú servítku a šípku zahol omylom doprava.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ak mi eauto na nabitie prejde do 600km, to logo by ma trápilo najmenej.
Odpovedať Hodnotiť:
 

výborne. Koľko ich má dostupných?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

asi tak, tesla ma najvacsiu a najrychlesjiu siet nabijacom ale vzdy pride nejaky namysleny dilinko z marketingu a trebe nezmysli ako to ma VW a audi vo zvyku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ked je rec o VW group. Tamojsia familia vo vedeni sa celkom cini. Vraj uz existuje bateria, ktora sa nabije pod 5 minut a nezahrieva sa. Ale cital som nieco o 1 MW nabijackach :D

https://goo.gl/7HGUhX
Odpovedať Hodnotiť:
 

a ak dojde k problemu, tak to sem tam roztavi karoseriu :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

https://www.sos.sk/articles/no-name/ superkapacitory-namiesto-baterii-1067

zrusit medzeru
Odpovedať Hodnotiť:
 

Videl si en gombíček?
Toto má od superkondezátorov na míle ďaleko!
Odpovedať Hodnotiť:
 

teoria...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Uz ked som videl ten odkaz, bolo mi jasne ze je to vystrel naslepo, ale kedze si si s tym uz dal robotu klikol som nan. Tieto kondiky su tak na ucely non volatile cachce, naboj v nich napriklad poskytne cas na zapis dat do flash pamate ci ssd, na napajanie cohokolvek vacsieho nevhodne, na napajanie motorov absolutny nezmysel...superkapacitory su v autach asi uz uplne bezne, v start stop haraburdach vykryvaju poklesy pri startovani motora. Neviem ci je nejaky velky dedikovany priamo v elektroinstalacii auta alebo len infotaintment ma svoj na elimininaciu vypadku napriklad radia ci navigacie...
Odpovedať Hodnotiť:
 

doplním, kapacita bežných aj super kondenzátorov sa bez dc-dc meničov dá využiť iba na niekoľko percent vzhľadom na ich vybíjaciu charakteristiku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

:-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Realne ked clovek cestuje natoz s rodinou tak si da prestavku cca kazdych 200-300km, len tak vystupit z auta, natiahnut sa, ist na zachod, napit sa v klude pripadne natankovat, to zaberie vzdy skoro 10-20min, ono sa to nezda, takze toto uz tesla splna ze sa dokaze nabit za ten cas dojazt, i ked uplne idealne to nieje este, ked pride clovek na tu V3 nabijacku s 70% tak to za 10 minut nedobije o moc ak dojdes 20% tak ano, ale zasa to je stres ci dojdem, ci sa nezhorsi pocasie, nebudu plne stojany atd. Takze este tych 10 rokov to bude trvat kym to bude naozaj pohodlne a nebude musiet byt majitel EV fanatik do EV aut, ktory odpusti vsetko autu.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nedajbože ísť kamsi bicyklom, človek aby sa bál že ho prejde nejaká tesla. Alebo iný buran.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty toho autom moc nenacestujes, vsak?

Davat si prestavku kazdych 200-300 km, tak uz aj do toho blbeho Chorvatska ides 2 dni.

Tu mas skusenost z reality, ako sa jazdi teslou od nabijacky po nabijacku: https://dopice.sk/mt1
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Tak rozdiel na 12tich hodinach cesty je iba cca 1 hodina naviac a vzdialenost 1200km. Nemyslim si ze je to velky rozdiel.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

s detmi mozno, no ked ideme na sluzobku 900km, tak stojime po 500km - jedlo (30 minut) a potom po 100km - tankovanie + kava (10 minut).
Ak to stihne dobit, tak fajn, no stale si myslim, ze pri baterkach je fajn riesenie vymena baterie a pomale (setrne) nabitie).
Taketo 250kW srandy mi pripadaju dost extremne.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ty si este asi s malymi detmi necestoval.
Po kazdych 200-300km si treba dat aspoň 5-10min. prestavku. Obzvlast ak cestujes dlho a sam treba si oddychnut. Napr. minulý mesiac som isiel BA - Montpellier (1600km) 6 zastávok, z tohto 2 tankovania cca 16h. Navigacia ukazovala 14,5h.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ono keď je fronta aj na klasickej benzínke na E75 tak samotné čakanie a tankovanie môže zabrať hravo 20-30 minút aj bez oddychu. Plus prípadne vybavenie diaľničných známok, wc, jedlo a môže byť z toho kľudne 45'.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ja si aj tak myslim, ze horni top, ktori vlastnia naftove rafinerky uz maju davno v rukach teslove podklady k volnej energii. vedia, ze cas fosilnych paliv sa krati a musia predsa pre svoje rody zabezpecit prosperitu aj na dalsie storocia. takze spustili vo velkom pretlacanie elektroaut. teraz sa bude chvilu hrat stara pesnicka o nabijackach a zelenej energii z vetra a slnka a ked sa to zacne vsetko rucat a nebude sa to dat tahat z (ne)existujucej infrastruktury, tak ako najsamvacsi zachrancovia spustia sluzbu volnej energie (za poplatok samozrejme) a tym padom nas uz nejaka infrastruktura nebude palit.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

K tvojej konspi: teslova technologia ma ten "problem", ze sa neda kontrolovat, kto a kolko z nej cerpa. Je to free for all. Takze posledny krok by bol tak trocha problem, musel by si kontrolovat uplne vsetky end user zariadenia a tie by reportovali spotrebu na ustredie.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár