neprihlásený Piatok, 19. apríla 2024, dnes má meniny Jela
Škoda kvôli nedostatku čipov vyrobí až o 250 tisíc áut menej

Značky: čipyČesko

DSL.sk, 6.11.2021


Hoci česká automobilka Škoda, populárna značka aj na Slovensku, po dvoch týždňoch odstavenej výroby od minulej nedele obnovila výrobu, tento rok vyrobí kvôli nedostatku čipov a dielov až o 250 tisíc vozidiel menej.

Automobilka o tom informovala v tlačovej správe.

V septembri šéf automobilky ešte avizoval, že kvôli nedostatku čipov vyrobí Škoda tento rok o 100 tisíc vozidiel menej napriek vysokému dopytu.

V prvej polovici októbra ale automobilka oznámila očakávané výrazné obmedzenie alebo zastavenie výroby od 18. októbra výhľadovo až do konca roka, pričom dva týždne bola výroba odstavená vo všetkých troch českých závodoch okrem jednej linky v závode v Kvasinách. Následne od nedele minulého týždňa oznámila obnovenie výroby vo väčšine výrobných prevádzok.

Podľa aktuálneho oznámenia sa automobilka teraz najskôr sústreďuje na dokončenie veľkého množstva vozidiel na skladoch, ktoré neboli dokončené kvôli nedostatku čipov.

Škoda v Česku v roku 2019 vyrobila 907.9 tisíc vozidiel značiek Škoda a Seat, z toho 808.1 tisíc vozidiel značky Škoda, a v minulom roku 749.6 tisíc vozidiel, z toho 672.9 tisíc vozidiel Škoda. V iných krajinách sa v roku 2019 vyrobilo ďalších 435.2 tisíc vozidiel značky Škoda a v minulom roku 268.2 tisíc vozidiel Škoda.

Problémy s nedostatkom čipov sa týkajú rozličných typov čipov a problémy s výrobou majú viacerí automobiloví výrobcovia ale podľa dostupných informácií okrem iného už aj najväčší výrobcovia smartfónov a počítačových zariadení, Samsung a Apple.

Jedným z dôvodov nedostatku čipov je zvýšený dopyt po počítačových zariadeniach pre situáciu s epidémiou, kvôli ktorej viac ľudia pracujú a vzdelávajú sa na diaľku z domu.

Problémy sa dotkli aj slovenských automobiliek Stellantis v Trnave, Volkswagen v Bratislave a Jaguar Land Rover v Nitre. Všetky tri mali tento rok kvôli nedostatku čipov už väčší počet dní kompletne alebo čiastočne odstavenú výrobu.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii
Helikoptéra na Marse bude zbierať dáta aj po strate komunikácie so Zemou
Vývoj pôsobivého dvojnohého robota prekvapivo končí
Spustená výrobca QLC flash pamäte s viac ako 200 vrstvami


Diskusia:
                               
 

Vďaka bohu.

Škoda - pomalá, konzervatívna, zaostalá. Simply never.
Odpovedať Známka: -3.7 Hodnotiť:
 

Na budúci rok začnú voziť do USA lacné Čínske elektrické autá.
A o dva roky zaplavia Európu. To sa Škode neoplatí ani obnovovať výrobu. Ešte majú čas a šancu na zmenu výroby, ale čas sa kráti.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Najpredávanejšie auto v Európe za september 2021
1:Tesla Model 3 (24600 kusov)
2:Renault Clio (18264 kusov)

Viac Európanov si kúpilo 43tisícové elektro auto ako 11tisícovu Renault <>


Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Na tú elektrinu dostali štátnu podporu, teda časť ceny zaplatil daňový poplatník a to väčšinou zo štátneho DLHU !
Odpovedať Známka: 3.9 Hodnotiť:
 

Ani nie, to je blbosť. Skôr mamon.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Aj Elon má strach z čínskych automobiliek, preto ide predať akcie tesly, lebo zachvíľu nebude mať z čoho Bidenove dane zaplatiť.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

jasne kto iny sa posklada na tu ekoterorist bandu ako chudoba . jebat na next gen eu skazenu generaciu...
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Toto môže napísať iba kolaborant.
Ja chcem jazdiť na NÁRODNÚ SLOVENSKÚ ELEKTRIKU 100% vyrobenú na Slovensku zo Slovenských surovín Slovenskými zamestnancami.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Nemáš doma bicykel s dynamom??
Odpovedať Hodnotiť:
 

Máme na predaj 1000 litrov domácej slovenskej elektriky každý týždeň. Vyrábajú ju Slováci v chránenej dielni v Malackách. V prípade záujmu môžete nakúpiť tu, tu a tu
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zaslúžia si štátnu podporu, lebo neposielajú ťažko zarobené peniaze ruským a arabským šejkom, ktorí žijú za slovenské mozole.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

co sa tyka skody skoda reci haraburda a co sa tyka europanov ano ty co kradnu a neplatia dane alebo nahrabu v zahranici si kupia americku kravinu ktora podla inziniera na youtube ma vela nedostatkov, auto na baterky si nekupim a od nemca cecha lovaka uz vobec nie nema to ziaden vyvoj.
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

A takže pánko to propaguje Indo-čísnke zlátaniny??
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Tie čísla Tesly podeľ trojkou. Tesla expeduje väčšinu vozidiel kvartálne.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Máj___ 9000kusov
Jun___ 2500kusov
Júl____ 700kusov
August 11000 kusov
Lode chodia nepravidelne, ale keď začne vyrábať Berlín ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Máj___ 9000kusov
Jun__ 25000kusov
Júl____ 700kusov
August 11000 kusov
Lode chodia nepravidelne, ale keď začne vyrábať Berlín ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lode chodia nepravidelne, poneváč sú veslári priekazne rozladený.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ak tu o tie lacné čínske šmejdy bude záujem, budú ich tu voziť. Inak nie. A tak sa spýtajme, prečo sme ľudia tak šibnutí?!
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Lebo keby boli všetci múdry, by nemal priekazne ani kto otázky klásť.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

však na čo otázky? stačia odpovede
Odpovedať Hodnotiť:
 

Začem búkvy? Vsjo jásno!
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

činske smejdy nikoho nezaujimaju
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mozno rozmyslaju ako uspokojit Nadovu tuzbu posadit nas "do tankoch". V Cechach tiez planuju podobnu nezmyselnu objednavku. Nevadi, ze medzicasom pokapeme ako sprosty a chory narod...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A darebný...
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Pri súčasných autách je konzervatívnosť snáď výhoda, nie? Mne to skôr príde, že všetky moderné výdobytky sú strašné sprostosti.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Pokiaľ je konzervatívnosť výhoda a jej produktom sú strašné sprostosti, je držať sa jej priekazne výhoda?
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Schadewagen :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

No to je skoda.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Z toho logicky vyplýva, že ľudia budú chodiť pešo.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

To už aj na záchod?
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Potreba sa má vykonávať tam kde človek práve je aby sa zamedzilo uhlíkovej stope.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

nevravelo sa kedysik, ze nekad tam kde jes?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Bude menej emisii, krásne to poriesila príroda. Tlieskam
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Ze co? Ta smrha prirodna prestala dodavat cipy automobilkam?! Sankcie na nu!
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Opravujem priroda bolo myslene planeta Zem a drbnuti ludia na nej.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

ak si vezmem pocet kusov a vynasobim nejakou priemernou cenou tak to mam 250k * 25k = 6.25MLD eur stratu v prijmoch. to su neskutocne peniaze a takymto kecom nemozno verit. VW AG ma prijem(nie zisk) okolo 230 MLD, to sa tyka vsetkych jeho znaciek. skoda urcite nebude zarabat tak ako vw alebo porsche takze cez 6 mld je nemyslitelna strata. je to strata ktora by polozila znacku na kolena.

je to skor len nejake PR ktoreho ucel my nepozname. mozno skryte hovoria o spalovacich motoroch a nahradia ci elektrickymi.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

este ze vies co je strata a nepleties si ju s obratom...
Odpovedať Hodnotiť:
 

No jo, čipy totiž nejsou čípky tvojí mámy
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

No jo, čipy totiž nejsou čípky tvojí mámy
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Každý deň sa vyrobí také veľké množstvo áut. Kam ich všetky predávajú? veď nové auto si nekúpi človek každý týždeň...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Za rok sa preda +/- 10 milionov aut - celosvetovo a hovorime o vsetkych. Na svete mas podla globalrichlist ak vezmes vysku prijmu podla priemerneho slovaka, tak patri do top 10% najlepsie zarabajucich ludi na svete. Co znamena, ze cca 600 milionov ludi zaraba viac ako priemerny slovak.
Ak zacnes pocitat, ze len desatina si chce kupit stale nove auto a obmiena ho len kazdych 6 rokov, tak ti to vyjde. A to nepocitame firmy, ktore ich kupuju vo vecsich poctoch a odpisuju po 3-4 rokoch. Takze ked to do toho zacnes pocitat (co sa mi uz vobec nechce dohladavat), tak zistis, ze produkciu aut mozes este kludne zdvojnasobit a stale bude komu predat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No určite. Rátaj tak 70 miliónov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

oprava, +/- 100 milionov sa rocne predalo - aspon pred koronou. Zvysne cisla sedia a treba brat do uvahy, ze tych firemnych je viac ako sukromnych.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nekúpi? A prečo si myslíš, že vlády presviedčajú ľudí, že je epidémia, kvôli ktorej viac ľudia pracujú a vzdelávajú sa na diaľku z domu? Aby im z nich neodkupovali a ani nevideli, že sa to priekazne vôbec dá! To isté robia cez tie "akože" vojny! Všetok plebs na suchároch s vodou do krytov a vonku hodovanie, zábava, orgie... len tí, čo vytiahnu najkratšie zápalky musia ešte zosmoliť nejaké videjká o hrdinských skutkoch, ktoré tým chudákom potom púšťajú pred zvyšovaním daní.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Ale sucháre musia byť celozrnné lebo sú zdravšie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak logicky, že i o tom, čo je zdravé a čo zdravšie rozhoduje zásadne vláda na základe demokratickej premisy, že všetci sú si do piče priekazne rovný!
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

..sa pýtáš, kam všetky tie vozy, čipy, autá, a vůbec všechno ide.. ?

..kam sa to všetko, celá to súčasná nadprodukcia, aj vůbec za posledné, mnohé dekády, a cca (půl-) století, - kam sa to všetko podeje, a ide ?

..velmi chytré, odvážné, a nebezpečné otázky máš, ken-sai !

..ale odpovede, pravdivá odpověd, na ne, by bola ešte mnohem riskantná, a nebezpečná..
Odpovedať Hodnotiť:
 

kde mám kodiaq objednaný ?

Odpovedať Hodnotiť:
 

V Alze.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V alzaboxe v Thajsku konkretne, suradnice poslem mailom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A qoqot nemáš?
Odpovedať Hodnotiť:
 

"Škoda kvôli nedostatku čipov vyrobí až o 250 tisíc áut menej".

Ktohovie, či platí aj opak - "Kvôli nedostatku áut Škoda sa vyrobí až o 250 tisíc čipov menej".
Odpovedať Hodnotiť:
 

Žiadna škoda. Tato znacka je prezitok a ludia ju kupuju len z nostalgie. Nove Fabie vrzgaju ako 30 rocne auta, lacne plasty, skratka odpad.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

to budu vrzgat aj social edition bmw, MB a spol a podobne.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Škoda vrzga aj v najvyššej výbave už vo výrobnej linke. Neporovnavajme automobilky s týmto nepodarkom prosím.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Roky som mal oktaviu a svoje si odkrutila. Prva obojstranne pozinkovana kasna. Fiat vraj hrdzavie uz v katalogu a ktosi tu pisal ze najpredavanejsie. Na mercedes piano sa to nechyta, ale stacilo aj papezovi....
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Zadefinujme si "lacny" plast pls? to to je? Ten akoze nemekceny ci akoze co to je? DiK
Odpovedať Hodnotiť:
 

Však to je polovica dodávok tesly
Odpovedať Hodnotiť:
 

češi majú dobré kurvy a nie autá
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ako urobím "mirror" písmena v MS Office 2007?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak to je ŠKODA (publikum sa zasmeje a tlieska, spustí sa záverečná zvučka a zatiahne sa opona)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keď všetky čipy vyrobené tohto roku idú do vakcín...
Odpovedať Hodnotiť:
 

a viete,preco slovaci nebudu mat nikdy svoje elektro auto ?,lebo sa nevedia dohodnut ani na tom,kde je sever,hoci maju kompasy o))))))
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak sa nevyrobí Škoda, nevznikne škoda.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár