neprihlásený Štvrtok, 25. apríla 2024, dnes má meniny Marek
Umelá inteligencia dosiahne úroveň ľudskej v 2029

DSL.sk, 18.2.2008


Umelá inteligencia dosiahne úroveň ľudskej v roku 2029, domnieva sa Raymond Kurzweil, jeden z popredných vedcov v oblasti umelej inteligencie.

Kurzweil je jedným z osemnástich vedcov a popredných mysliteľov vybraných americkou Národnou technickou akadémiou za účelom definovania technologických výziev, ktorým by malo ľudstvo čeliť v 21. storočí.

"V roku 2029 budeme mať hardvér aj softvér na dosiahnutie umelej inteligencie na úrovni ľudskej s rozsiahlou flexibilitou akú má ľudská inteligencia vrátane našej emočnej inteligencie," uviedol Kurzweil pre BBC.

Podľa Kurzweila sa nebude umelá inteligencia využívať len samostatne ako taká, bude tiež použitá k zvyšovaniu inteligencie ľudskej.

Ľudstvo podľa jeho názoru začne používať inteligentných nanobotov v mozgu, ktorí budú komunikovať priamo s neurónmi a spravia nás múdrejšími a lepšie si pamätajúcimi.


      Zdieľaj na Twitteri


Keby bola k dispozícii možnosť zlepšiť si inteligenciu nanobotmi implantovanými do mozgu, využili by ste ju? (hlasov: 944)

Áno      68%
Nie      31%


Najnovšie články:

HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom
Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke
Japonská sonda nebola skonštruovaná aby prežila noc na Mesiaci, funguje aj po tretej
Železnice opäť aktualizujú systémy, v noci nebude fungovať internetový predaj lístkov - aktualizácia 1
Vydaná Fedora 40
Samsung spustil výrobu takmer 300-vrstvovej flash pamäte
NASA opravila sondu Voyager 1, aktualizovala softvér aby nevyužíval poškodenú pamäť
Telekom má nové programy Swipe pre mladých, aj s neobmedzenými dátami
Dánsko chce vybudovať minimálne 6 GW veterných elektrární, v mori
Dnes pribudne ďalší vysielač digitálneho rádia


Diskusia:
                               
 

ze preco ludia musia zabudat: keby si si pamatal kazdu vec zo zivota, kazdy okamih, kazdu hadku, ... nenavidel by si cely svet. musime zabudat aby sme mohli dalej zit.
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Inak povedané, aby sme v hlave nemali bordel ako keď sa počítač neformátuje a nedefragmentuje zo 20 rokov :D
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Zalezi na OS a pristupe. :D
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

nakoniec si budeme moct vybrat co si chceme pamatat a co nie...
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

tha ja si nainstalujem linux asi :) lebo mat v mozgu okno ..
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

a ze preco nenavidim cely svet... ;o)
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

Ked kazdy bude mat svojho robota, ktory bude zanho chodit do roboty. Ale emocie by som im nedaval. Este sa nahodou vzburia.
Co sa tyka tej nanotechnologie ja by som to vyuzil aj teraz. Riskol by som to. Ved nakoniec... Zijeme len raz no nie?
Odpovedať Známka: -0.4 Hodnotiť:
 

ved prave ze len raz...
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 


Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

Podla mna to presne bude 17. juna v roku 2029 o 15:36:57
Odpovedať Známka: -4.2 Hodnotiť:
 

17.júna som sa narodil :D
Odpovedať Známka: -6.5 Hodnotiť:
 

aj ja.. ale pozdejsie.. az o 21:45
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

..a aj čas si trafil :)))))
rofl
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

prvy funkcny prototip uzrie svetlo sveta presne 29. februara 2029 ale cas presne neviem :)
Odpovedať Známka: -6.6 Hodnotiť:
 

Priestupne roky su len raz za 4 roky. a to preave nevychadza na rok 2029
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Tak o tomto vážne mochybujem, človek je oveľa komplikovanejší. Stále to bude len UMELÁ inteligencia a človek to z nej vycíti.
Odpovedať Známka: 3.5 Hodnotiť:
 

Ty si pripad... Keby ta tato tematika aspon trochu zaujimala a mal by si o tom nieco nastudovane, vedel by si clovek je tiez len taky robot, akurat ze nie mechanicky, ale biologicky. A ked bude dostupny hardware, tak sa nam snad podari urobit aj potrebny software (coho sa viac bojim...), tak to vobec nebude problem...
Odpovedať Známka: 0.4 Hodnotiť:
 

Hej? Tak ako potom súčasný šachový veľmajstri dokážu po partií s určitosťou povedať, že hrali s počítačom, keď úroven ich hry bola rovnaká.
A to iba v šachová partií - čo potom v skutočnom živote?
Rozmýšlaj trochu...
Odpovedať Známka: 1.5 Hodnotiť:
 

Sachovy automat nieje ludska umela inteligencia. Nepotrebuje nic, co by len z dialky pripominalo emocie, moze predpokladat, ze bude jeho protihrac jednat logicky (to bezne ludia nerobia) a naviac zvacsa pouziva "knihu openingov" aby vedel spravit prvy (druhy, treti) tah.

Inak povedane, dokazu to preto, lebo cielom programatora nebolo, aby to nedokazali.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

človek je v živote takým šachovým veľmajstrom,
zaručene to bude schopný rozpoznať, takže o rovnakej emočnej úrovni nemôže byť ani reči. Určite nie v roku 2029.
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

Ono, hovorit o inteligencii je dost tazke, nie to este o umelej inteligencii... nikto zatial presne a podrobne nedefinoval co to inteligencia je a kde su jej hranice... v dnesnej dobe existuju stroje s inteligenciou svaba a pritom jediny znamy tvor disponujuci inteligenciou je clovek, tak ak svab nema inteligenciu, ako moze existovat nieco s inteligenciou svaba?

Ak si predstavime ze AI bude zvladat vykonavat logicke rozhodnutia nielen v zavyslosti od matematiky ale aj na zaklade odhadov, skusenosti a isteho druhu fantazie, tak je vznik AI do tej doby mozny.

Ak ale inteligentnou bytostou myslime nieco, co si UVEDOMUJE svoju existenciu, nie na zaklade toho ze tomu bolo povedane ze JE, ale na zaklade toho ze to samo seba vnima, tak neverim ze v takom kratkom case (ak vobec) dokaze ludstvo vytvorit AI na nie biologickom zaklade...
Odpovedať Známka: 0.5 Hodnotiť:
 

súhlasím
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Inteligencia bola definovana a vela krat... Ale definovat to poriadne a tak aby to dobre vystihovalo vsetky situacie je problem.

Ale v uvedomovani seba sameho problem nevidim. Preco by to nemala zvladat umela neuronova siet, ked to zvlada ta biologicka, pokial budu cca rovnakej velkosti(alebo ta umela bude dokonca vacsia)?

A ako vies, ze ty si naozaj uvedomujes sam seba, ze ta to len nenaucili rodicia? ;-)

peeteer> AI je zatial v plienkach... Velmajster moze napriklad spoznat pocitac tak, ze ho porazi :)
Okrem toho sachovy program nie je stavany na to, aby prechadzal Turingovym testom(http://en.wikipedia.org/wiki/Turing_test).
Problem sachu je, ze pocitac dokaze prebrat strasne velke mnozstvo moznosti, ale nedokaze mysliet velmi daleko dopredu.
Odpovedať Známka: -3.6 Hodnotiť:
 

Prave naopak, dokaze. Keby si mu dal vela (ale naoza vela :p) casu, moze vytvorit zaznam kazdej myslitelnej sachovej partie (cize vsetky mozne kombinacie tahov) trvajuce, povedzme, od 3 tahov do 1000 (ale ten pocet by bol naozaj nepekne velke cislo) a nasledne ku kazdej, kde by to bolo mozne, vytvorit vytaznu strategiu. Lenze cakat tolko milenii vacsina ludi chut nema :p
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ja som to myslel aspon kusok realisticky. Teoreticky zaznam vsetkych moznych sachovych pozicii by si vedel spravit aj clovek, pekne napisat na papier :-D

Ale realne pri dnesnych technologickych moznostiach to nejde :) Okrem ineho by bol problem aj s velkostou takehoto odkladaciho suboru :)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Podla mna je pri sachu nekonecne mnozstvo moznosti, pretoze sa mozes pohybovat ako dopredu tak aj do zadu.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

To vobec nevadi, ale mnozstvo stavov, do ktorych sa vies dostat je konecne. Mas 64 policok, a 32 figurok, ktore na nich mozu byt rozostavene. Aj ked ratam nemozne situacie, pocet stavov bude(o dost) menej ako 64!/32!. Moznych tahov bude menej ako druha mocnina tohto cisla :)
Dalej je obedzenie, ze ked sa 50 tahov nevyhodi ziadna figurka a nepohne pesiak, tak sa hra skonci remizou.
Cim sa dostanem ku gigantickemu, ale stale konecnemu cislu.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

podla mna existuje nekonecne mnozstvo sachovych partii

staci ked sa superi dohodnu ze budu striedavo pohybovat niektorou figurkou tam a spet
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ale pokial chces hladat optimalnu strategiu, taketo sachove partie ta nezaujimaju... Ak sa nieco opakovalo, skusas inu moznost.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

sameho seba si uvedomujes vtedy, ked sa pozres do zrkadla a vies, ze si to ty, bojis sa smrti a uvedomujes si smrt

a myslim si, ze inteligencia nie je len vysadou ludi ... zoberte si, ze kazde zviera, ktore dokaze pouzivat nejaky nastroj (vrany, simpanzy atd)takze urcite tam ide o nejaky stupen inteligencie, nie vsak natolko vyvinutej, ako maju ludia
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

"softvér na dosiahnute" -> dosiahnutie, nie? :)
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

Bolo by fajn mat zopar takych robotikov v hlave a pamatali by si vsetko co potrebujem na skusky.Ale zisli by sa mi uz teraz lebo neviem ci ma do 2029 nevyhodia zo skoly :D
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Podla mna umela intelingencia uz davno presiahla uroven inteligencie niektorych ludi
Odpovedať Známka: -2.1 Hodnotiť:
 

Veru :) Ostatne to krasne vidno na tejto diskusii :D
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Podla mna umela intelingencia uz davno presiahla uroven inteligencie niektorych ludi
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Preboha, nepochopim ako niektori ludia tu davaju tie + a -. Dva krat je tu ten isty prispevok a raz ma 10 bodov a raz ma 0, co keby ste sa zdrzali a druhy krat nehlasovali. Alebo niektore uplne vecne prispevky napr. pozostavajuce z faktov dosahuju niekedy minusove hodnoty, myslel som si, ze tie plusy a minusy su tu na to aby ludia vyjadrili svoj suhlas/nesuhlas s danym prispevkom, ale podla niektorych hodnoteni, by si clovek myslel ze ti ludia nesuhlasia so vseobecne znamymi faktami co je blbost.
Odpovedať Známka: -2.2 Hodnotiť:
 

Nech sa jedna o cokolvek, ja som v zasade proti!
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

To je jasne 1x je to fakt brutalne vtipne, no proste 100bodov ale keď si to prečítaš 2x zistíš, že je to vlastne 3.14čovina

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Lol to 3.14 je fakt dobre :)
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Tak ked pomalsie chapes tak si to proste pred tym ako hodnotis precitaj najprv dva razy.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

No nevravim? Aj teraz som povedal nieco co je fakt (tzn., ze sa s tym neda suhlasit alebo nesuhlasit), ale plno deti co tu chodi uz stihlo naklikat -10.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

To je jasne 1x je to fakt brutalne vtipne, no proste 100bodov ale keď si to prečítaš 2x zistíš, že je to vlastne 3.14čovina
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

asi toto umela inteligencia nikdy nespravi :)

btw:
psychologiu umelej inteligencie by som chcel vidiet, ved clovek ani sam seba nepozna tak ako moze spravit umelu (totoznu) ? :)

vieme spravit nieco co vlastne nepozname natolko aby sme to mohli spravit?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ale jasne, ved medicina funguje uplne rovnako. Ludske telo vobec nepoznaju, lieky sa snad generuju snad nahodne, a az po rokoch sa pride na to, ze su totalne skodlive(tetracyklínove antibiotika :)) ).
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

mozno sa im podari nasimulovat umelu inteligenciu, ale taku ozajstnu prirodznu ludsku blbost sa im nepodari nasimulovat nikdy
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

a preco nie? farar povedal?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Teda chtěl bych vidět ty lidi, co by nechtěli nanoboty. Mimochodem jdu překládat Deus Ex 2, zatím to nikdo neudělal. Eidos na to hází bobek, tak co.

Umělý robot dežo:
Dežo: příroda je krásná (demo) a ty kytky voní hmm (register now)
Člověk: no tak jo, paypal....
Dežo: Registration successful Mám hlad, stisknout tlačítko "1"
Člověk: mačká tlačítko
Dežo: (20 bug fixes download avalaible.... download now - download later)
Člověk: to je práce s tou umělou inteligencí , download now
Dežo: Intrusion detected (permit-deny)
Člověk: deny.. aaaaaaa no nic všechno chce čas
Dežo: Máš moc pěkný svetr, je vypraný v Perwollu?
Člověk: (směje se)
Odpovedať Známka: 5.5 Hodnotiť:
 

Dežo: Dear PayPal ® customer,

We recently reviewed your account, and we suspect an unauthorized transaction on your account.
Člověk: oj ty kokšo, průser ..hm na googlu píšou že je to spam, tak fajn. Dežo jdem hrát fotbal
Dežo: dežo být rád
.....
Dežo: subject (míč) unattented violation at address (0x02897F21) modul noha je poškozen, vložte záchranné CD, nebo potvrďte tlačítkem "2"
Člověk: seru na to, dežo jdeme domů
Dežo: Negative, dežo jít do hospoda :-D
Člověk: (brečí vztaky)

PS: Co to je za nápad o maximální délce komentáře? Takhle to musím rozdělit...

Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Podla mna aspon pre registrovanych by ta dlzka komentara nemusela byt obmedzena.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Clovece ty moc do + nechodis, ze -10 RoFL :D:D

ale ked sme pri tom umela inteligencia je dobra vec. V podstate nemusim uz potom nic robit, pretoze zemiaky osupe mixer, stavbu postavy robot a mne ostane len sex co je good.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Podla mna ani to nie, ak je definiacia zenskeho rozumu taka ze zenska ked sa nieco pyta chlapa ... nepyta sa na jeho nazor ale chce len pocut svoj nazor trocha hrubsim hlasom, tak si necha spravit synteticku kopiu svojej neuralnej siete osadi to do chlap-bota softom doladi nejake detaily a nam uz ani ten sex nezostane ....
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Ale povedal by som, ze je to narovnako. Dakedy mam +10 a dakedy -10 ale zhruba sa to strieda pravidelne tie plusy a minusy. :D
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Tazko povedat ci AI, ktora by mala aspirovat na inteligenciu porovnatelnu s ludskou moze byt realizovana na kremikovej baze.

Kalkulacka a aj kazdy dnesny pocitac je pablb, ktory vie uzasne rychlo pocitat v dvojkovej sustave (hoci aj 10^15 krat rychlejsie ako clovek) a s uzasnou pamatou.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Vyskumy ukazuju, ze priemerna ludska RAM (ak to tak mame nazvat) ma kapacitu cca 41 bitov t.j. 5,125 bajtu. T.j. mozme si lahko pamatat nahodne 5 ci 6 ciferne cislo (resp. postupnot znakov, medzi ktorymi mozu byt aj pismena ci ine znaky), ale napr. s 10-15 cifernym by uz bol problem ... a do nasej RAMky sa nezmesti, musela by byt v ineom type pamate. Dalej mozog zrejme nema ziaden HDD, ale vedomosti sa vybavuju na zaklade asociacii, interakcii a vytvarani specifickych obrazcov (elektrickych a signalnych vzorov) medzi niekolkymi desiatkami tisic neuronmi (proti tzv. grant mother cell teorii) ... ze existuje neuron zodpovedny zato, ze spozname tvar nasej starej mamy ... zda sa ze taky neexistuje a vedomosti su realizovane vyssie uvedenym sposobom.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Inak povedané - architektúry dnešných počítačov sú diskrétne, deterministické a vypočítateľné (jedno horšie ako druhé). Zrejme to najviac bráni vzniku AI (umelej inteligencie) na kremikovej baze, nakoľko dnes sa domnievame, že ukážkový príklad komplexicity - ľudský mozog, obsahuje nevypočítateľnosť na niekoľkých úrovniach. Ale von Newman s Turingom sa snažili, až kým neprišiel Kurt Godel, ktorého vety a ich dosledky tieto snahy spochybňujú.

To nemožno tvrdit o neuronovych sietach, resp. o prepojeni kremikoveho sveta so svetom neuronov.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Som toho nazoru, ze prirodzena blbost vzdy zvitazi nad umelou inteligenciou, nech uz bude akokolvek dokonala :-)
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

vedomosti sa uchovavaju na synaptickych vahah. ci nie?
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

nie
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Je to trochu kontroverzne a myslim, ze to moze mat aj znacne nevyhody. Ak by vedeli roboty nahradit ludi, tak sa mozu ludia rozlucit zo zamestnanim.
A este si myslim, ze emocne roboty na tom nebudu nikdy ako ludia a je to prehnany nazor. Roboty budu vzdy len roboty a nebudu mat ziadne city...max tak umelo vytvorene a bude to len fake.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

ak sa dozijem tak sa im zasmejem, no mozno oni mne...

ide o to ze ak si predstavite cloveka, je to NESKUTOCNE, az NEPOCHOPITELNE zlozita bbytost, so vsetkou uctou, ale, ALE, ved ludia sami seba nepoznaju tak dokonale, ale uz by chceli robit dokonale emo-klony ?
len teraz ma napadlo, sice je to offtopic ale aj tak, mozno si pomyslite ze mi zasibalo ale 'Cloveka stvoril Boh', ako moze clovek stvorit potom umeleho dokonale rovnakeho cloveka?
ale teraz k veci :)

bude to podla mna UMELA, a to doslova, pretoze ak sa napr nieco pokazi, bude smutna situacia, preco by on mal zapnut smutnu tvar? co ak bude mat skodoradost, ci jednoducho nepochopi situaciu, to budu pekne vela miliard radkov programovat :)
mozno som to trosku doplietol, ale UMELA, je slovo spravne, to CLOVEK *nikdy* nebude :)
ak ano, tak,,,,,,, konec
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

zabudol som dodat :0

nepozeraju priliz serial BattleStar Galactica? :)

coskoro tu budeme mat cyclonov (sajklon)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

V roku 2029 už budeme behať po Petržalke s kyjakmi a zavíjať : JODLELDII JODLEIDII
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

podla mna bude stacit ked sa robot bude schopny naprogramovat sam. ved aj my nas mozog programujeme postupne, zazitkami, skusenostami, pomahaju nam v tom aj nasi rodicia vychovou. Ved clovek ktory by vyrastol niekde izolovany by mozno bol na urovni inteligencie svaba, ako uz bolo spominane. hah, inteligencia je len vlastne predavanie informacii a skusenosti z generacie na generaciu plus schopnost tieto informacie vyuzit.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Aj dnes je problem definovat inteligenciu a rozhodne sa neda zaskatulkovat do odovzdavania informacii a skusenosti buducim generaciam. Informacie odovzdava uz molekula DNA a ta nie je inteligentna. Skusenosti svojim potomkom odovzdavaju zrejme vsetky stavovce a ani jeden z nich nie je porovnatelny s clovekom. Na inteligenciu treba aby si jedinec uvedomil sam seba (spoznat ze v zrkadle som ja - to dokaze ani nie tucet zivocisnych druhov), zmyslami vnimat okolie a dynamicky sa mu prisposobovat, vyrastat v spolocentsve svojho druhu a pestovat socialne citenie. Mozog sa pocas ucenia meni usaznym sposobom, neustale vznikaju nove spojenia medzi neuronami (bohuzial nie samotne nove neurony) a casto vyuzivane trasy su posilnovane, nevyuzivane spoje zanikaju. Mozog je neustale v dynamickej zmene co sa samozrejme o kremikovych cipoch povedat neda.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Pozri si nieco o umelych neuronovych sietach :)

Kremikovy cip sa sice nezmeni, ale ten ma len ucel vykonavania programu... Ten sa moze menit a zaujimave su aj tak len udaje :)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

No to že Boh stvoril človeka je tiež výplod "UMELEJ (tlačenky do hlavičiek tupučkích ovečiek) INTELIGENCIE"...to ešte niekto verí že Boh stvoril zem a človeka????...pri toľkých dôkazoch je to už fakt trápne o tom niekoho presviedčať :P
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

No podla mna dnesna veda existenciu boha skor potvrdzuje ako vyvracia. Skus si predstavit ako cas plynie dozadu az prides k velkemu tresku. Teraz sa zamysli a skus mi odpovedat co bolo predtym a co velky tresk vyvolalo. Nech uz to bol boh alebo nejaka inteligentna bytost mimo nasho vesmiru, nieco tam byt muselo, zalezi len na tom ako si to pomenujes.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

samozrejme. co bolo pred velkym treskom? nejaky stvoritel. a teraz podme v case este dalej dozadu.. co bolo pred stvoritelom? stvoritel stvoritela? a pred nim? no a sme v nekonecnej slucke..
mimochodom, dnesna veda to vysvetluje inak ako ty. "co bolo pred velkym treskom?" je otazka, na ktoru odpoved je rovnaka ako na otazky "co je na sever od severneho polu?" prip. "aka teplota je pod absolutnou nulou?"
velky tresk bol jednoducho cas t=0, kedy cely vesmir bol obsiahnuty v jednom bode (singularite), a bezohladu na to co sa udialo predtym (ak vobec nieco), nie je mozne aby sa akakolvek informacia z pred t=0 dostala do nasho vesmiru.
Odporucam si precitat Brief History of Time, velmi dobra kniha.
a este.. veda nemoze vyvratit existenciu boha (z filozofickych dovodov), moze ju len potvrdit.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

S tym ostatnym mas pravdu. Ale sever od severneho polu? Severny pol je len nazov pre miesto na zemi, ktore vymysleli ludia, tak isto aj svetove strany. Kedze zem je gulata (aj ked nie uplne) a chceme ist na sever tak sa budeme pravdepodobne stale tocit dookola, lebo to kde je vrch (resp. najsevernejsia cast Zeme) urcili ludia. Co sa tyka teploty pod absoutnou nulou predpokladajme ze teplota pod absolutnou nulou nexistuje lebo vtedy zastava pohyb castic.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

uznavam ze tie paralely nie su uplne dokonale, ale chcel som nimi demonstrovat princip - sever od severneho polu nie je, rovnako ako nie je teplota pod absolutnou nulou alebo ako cas neexistoval pred velkym treskom.
podstata je, ze velkym treskom cas vosiel do existencie. vedci si tym nie su uplne isty, ale big bang by sa odohrat vdaka zmesi kvantovych efektov (konkretne heisenbergov princip) a teorii relativity (previazanost casu a priestoruv stvorrozmernom casopriestore) Pointa by mala byt v tom, ze existuje nekonecny stvorrozmerny priestor (tj ziaden cas), kde hoci sanca ze sa objavi na nejakom mieste 10^(velmi, velmi vela) kg tazka singularita, je sice 10^(minus este omnoho viac), niekde sa predsa len v nekonecne velkom priestore objavit musi. no a ako sa tak objavi, jeden z styroch rozmerov priestoru sa zmenil na cas, a nastal samotny velky tresk. tymto sa nas vesmir stal trojrozmernym podpriestorom stvorrozmerneho priestoru, cim sa od neho efektivne oddelil.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

keby si sa teda snazil ist spat v case, dostanes sa do bodu kedy to uz nejde, pretoze za nim cas neexistuje, tento bod je ekvivalentny s severnym polom alebo absolutnou nulou - nejde ho prekonat vdaka jeho definicii.
to je samozrejme len jedno z vysvetleni co bolo pred velkym treskom (resp. preco nic nebolo) a nemusi byt spravne. rovnako ako ja som to mohol zle pochopit a este horsie vysvetlit, ale snazil som sa..
a ospravedlnujem sa za dlzku, ale koledoval si si o to ;)
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Boh stvoril zem!!! A ja som to videl!!!
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

neverim ze to dovtedy stihnu. ved este nepoznaju ani cely mozog a uz by chceli vytvorit nejaku tu kopiu :D:D
pripomina mi to nejakeho soft monopola
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

cital niekto Karel Capek - R.U.R.?
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Ako problem by som skor bral software ako hardware, kedze ten jednoducho ide dopredu a raz dosiahne uroven ludskeho mozgu ( niekde som cital ze ten ma 50 petaflopov ). Potom to uz len bude o programovani, ved napr novorodenec tiez toho okrem nejakych zakladnych reflexov a vrodenych predpokladov/nachilnosti ku istym veciam nema...
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Som zabudol dodat, nejak nerozumiem preco sa ty najmudrejsi ludia ( vedci ) snazia nahradit samych seba. To sa nepoucili z battlestar galactica, matrix, terminator a plno dalsich ?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

hrava prilis warcraft...
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Na rok 2029 si zarezervujem miesto na cintorine, obrastenom zelenou prirodzenou travou a s vyhladom na prirodzeny kus zeme kam este vynalezy cloveka nezaziahli, k comu tu budem, ked osoby kracajuce vedla mna nebudu osoby, budu ovladat kazdy nazov filmu, kazdeho rezisera, knihu, typ auta, budu vediet popisat zatial kazdu zdokumentovanu vec - kam potom pojdem, pokecat do krcmi? kde vsetci budu vdaka cipom prirodzene inteligentny. Suhlasim z vyvojom IT ale nesulasim aby spravanie cloveka (nervove receptory) boli umelo ovplyvnovane zdrojovym kodom. Mam rad ludi takych aky su - biedny, vzdelany, namysleni, hlupy, tupy, teply - ubohy ale su to ludia a kazdy s urcitou genovou vlasnotou ktoru si sam dotvoril a rozvija, preto iba preto mam rad cloveka.
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

to ako keď začnem urážať ten stroj tak on sa normálne bude zle cítiť? pustím mu titanic a on bude "plakať"? trochu lol, však to keď o "20" rokov buchnem silnešie dvierkami na mikrovlnke tak budem zažalovaný za ublíženie na "zdraví" ... inteligencia znamená aj poučiť sa s chýb a snažiť sa rozvýjať a zlepšovat, nie? čiže o 25 rokov bude v továrni na "robotov" pracovať ako vývojár robot? hmmm ....
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Ujasnime si jednu zakladnu vec, ano? Stale tvrdim ze nieco ako umela inteligenci neexistuje a nikdy nebude existovat, tak prosim nepiste na DSL somariny.

Za AI ja povazujem samostatne vedomie, vedome si seba sameho a na zaklade toho konajuce/hladajuce odpovede, vyvijajuce sa a pod...Nie tieto akoze AI somariny co je len hromada debilneho koduv style IF nieco, tak potom nieco...A tento logicky strom moze mat triliony vetiev, je mi to jedno, ale nikdy to nebude umela inteligencia, len vycvicena kvazi opica reagujuca na podnety...

Alebo sa snad mylim a vyrobili/zrodili v labaku nieco ako bol HAL9000?
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Si si isty, ze cele ludstvo nie su len vycvicene kvazi opice, reagujuce na podnety? 8-)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ano
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A odkial vies ze si nebol naprogramovany tak, aby si si uvedomil ze ty si ty? Kolko krat si myslis ze ti mama musela povedat ked ta drzala a stala s tebou pred zrkadlom, vykladom, mlakou ze : "aha, to si ty!" kym si naozaj nepochopil ze si to ty?
je to na hovno myslienka ale podla mna to tak byt moze.

A umela inteligencia urcite nebude v style If Then.. Pretoze to nie je inteligencia ale iba plnenie prikazov.


Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

kedze, nuz, technologicky pokrok robi ludi viac neschopnych a dementnych (viz ukazka amici; cest vynimkam) tak uz budu blbi aj ludia aj roboti :(
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

a este som zabudol - hlavne lenivych
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

len aby sa nestratila podstata ludstva --- ak budu stroje inteligentne ako mi, budu moct pracovat ako mi, a kedze budu moct pracovat ako mi a ludi to nebude nic stat, tak budu vsetko robit za nas. A kedze budu robit vsetko za nas, mi nebudeme musiet pracovat, a ked nebudeme pracovat, nebudeme zarabat, resp. peniaze stratia hodnotu, co vlastne sposobi spolocensky kolaps, pretoze bohac uz v podstate nebude bohac, chudak uz nebude chudak, pretoze nebudeme to mat podla coho posudit, takze pokracovania si domyslite............
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ale myslim, ze to uz nas trapit nemusi, pretoze sa to nestane zo dna na den....
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

* a ked uz nebudem zit, tak ma to trapit nebude, ja som sebecky, a je mi tak dobre :D
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

KONECNE AJ BLONDINY BUDU MUDRE
KONECNE AJ BLONDINY BUDU MUDRE
KONECNE AJ BLONDINY BUDU MUDRE
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Kurnik dochadza im ropa a oni idu rozpravat o robotoch v r.2029...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

hmmm....dalsia praca pre hackerov..uz im nestaci net uz budu aj roboti :D:D co bude az mi niekto heckne robota....zacne mi miesto palaciniek varit gulas....len dufam ze tam nebude nieco spolocne s qindows...inak ho vkuse bude treba resetovat lebo bude nahadzovat modru stranku 8-D 8-D
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Preboha vy ste asi zaspali v čase.Uvedomujete si že ľudia tu aj tak už dlho nepožijú?Je našou povinnosťou vytvoriť AI.No, kto(čo) po nás zostane keď sa pominieme?AI sa može vyvinúť až do takého štádia že sa začne replikovať naspat do ,,biologickej formy´´, čim by ľudia znovu ožili.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

astala vista baby...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ahoj :) napisal som program ktory simuluje prezitie jednoduchych organizmov :) Kto by mal zaujem, je to freeware.. je na nom este co robit :) ako kazdy kod da sa i tento vylepsit :) ja som len polozil zaklady, pre Vas :) Je mozne si ho zadarmo stiahnut a lubovolne pouzivat tu: http://www.uloz.to/669141/survivebatchanimals.rar alebo ho kludne aj poslem mailom, moja adresa je blade7445@azet.sk
Odpovedať Hodnotiť:
 

SurviveBatchAnimals 4 - Simulácia umelých organizmov napísaných v batch. Nová verzia programu, Tisíc krát zrýchlená ! + nové funkcie. Nová mutačná časť, značne vylepšená ! Bohužiaľ stále má nejakú chybu. Freeware. Download zdarma tu: http://uloz.to/671324/survivebatchanimals-4.rar Web projektu: http://www.survivebatchanimals.estranky.sk/
Odpovedať Hodnotiť:
 

a nieje nahodou to co bude odlisovat cloveka od stroja fantazia? Preco clovek dokaze vytvorit nieco co nikdy predtym nevidel?
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár