neprihlásený Štvrtok, 25. apríla 2024, dnes má meniny Marek
Apple budúci týždeň údajne predstaví Mac OS X 10.6

DSL.sk, 5.6.2008


Spoločnosť Apple by podľa oficiálne nepotvrdených informácií mala budúci týždeň údajne predstaviť novú verziu svojho operačného systému Mac OS X 10.6.

Podľa informácií, ktoré získal blog TUAW venovaný produktom Apple, bude dokonca nová verzia už na budúcotýždňovej konferencii Worldwide Developers Conference poskytnutá vývojárom.

Finálna verzia by mala byť dokončená v decembri 2008 a dodávať by sa mala začať v januári 2009.

Mac OS X 10.5, Leopard, bol uvedený na trh pritom len v októbri 2007.

Verzia 10.6 by ale nemala prinášať podstatné nové funkcie, mala by len zlepšovať súčasnú funkčnosť, zvýšiť rýchlosť a výkon a priniesť zlepšenie v oblastiach stability a bezpečnosti.

Prvýkrát by ale nová verzia mala byť určená výlučne pre počítače s procesormi Intel, s podporou starších modelov s procesorom PowerPC sa už nemá počítať.

Podľa niektorých zdrojov by malo minimálnemu množstvu respektíve žiadnym novým funkciám byť prispôsobené aj kódové označenie novej verzie. Verzia 10.6 by mala niesť kódové označenie Snow Leopard.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Uvedený notebook používajúci nový formát menších pamäťových modulov CAMM2
Nová verzia Windows 11 bude vyžadovať CPU s podporou ďalších inštrukcií, nepobeží na starších CPU
Google opäť odložil vypnutie cookies tretích strán v Chrome
HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom
Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke
Japonská sonda nebola skonštruovaná aby prežila noc na Mesiaci, funguje aj po tretej
Železnice opäť aktualizujú systémy, v noci nebude fungovať internetový predaj lístkov - aktualizácia 1
Vydaná Fedora 40
Samsung spustil výrobu takmer 300-vrstvovej flash pamäte
NASA opravila sondu Voyager 1, aktualizovala softvér aby nevyužíval poškodenú pamäť


Diskusia:
                               
 

Dufam, ze to nebude tak mrznut a padat ako ten sucasny masox.
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

ten bol dobry
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

a snáď to bude plný 64 bit
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

O tom silno pochybujem, to by museli prepísať celý Carbon do 64 bitov a nakoľko to nestihli do Leoparda...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Chyruje sa ze v 10.6 sa od Carbonu upusti co najviac a kde sa da prejdu na Cocoa.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To hej, lenže problémom je, že veľa programov beží cez Carbon, napríklad Photoshop. A tiež aj samotný Finder je Carbon a tuším aj iTunes, takže to nebudú mať ľahké...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale aj cocoa je iba 32 bit
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak by Cocoa nebolo 64bit, tak by na Leopardovi nebolo 64bit asi nic. Na Leopardovi je 64 bit presne to co ma byt aby bolo mozne vyuzit vyhody 64 bit aplikácii. Kernel nechali 32 bit pretoze tam to az tak neprekaza, Carbon nechali 32 bit pretoze to nema zmysel prerabat nakolko je to vybehova technologia a Cocoa je 64 bit pretoze to je buducnost.
Novou verziou OS X asi chcu prinutit vyvojarov aby Photoshop a MS Office napisali v Cocoa.

Ak sa mylim tak ma miesto kamenovania opravte.

Odpovedať Hodnotiť:
 

ah, ja sonm si myslel ze cocoa este je 32 bit a len teraz to idu portovat
Odpovedať Hodnotiť:
 

apple prehlasil dakedy ze neplanuje v blizkej dobe prepisat osx na 64bit platformu. ze vraj koli problemom s cocoa a este dalsimi srandami. have a nice day
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nebude. Museli by tak ignorovať niektoré staršie Intel procesory, ktoré neboli 64 bit, ale už boli použité v Macoch.
Odpovedať Hodnotiť:
 

hej? tebe to mrzne a pada? lebo mne nie
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

To si si asi pomylil s jednym inym, nemenovanym "OS" ... ;-)
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Trapas .... Mne Vista Ultimate za 3 mesiace ani raz nezamrzla, ani raz nespadla a ani jedno BSOD som nemal ....
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

A potom si ju z toho dvd nainštaloval na disk :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

musis zapnut pocitac.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Musíš prestať trepať.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

zatial som nepostrehol na leopardovi ziadne mrznutie a bohuzial ani ziadne padanie.. si to mylis s MS Shitdows XP
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

zvlastne ze mne vista ani xp nepadala lol...
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

Chlapci maju 486-ky a cuduju sa ze im tam vista nejde a xp pada :D
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Ja mam 686-ku a ked som odinstaloval par programov a zabudol fixnut registre tak mi XP spadol 3x ...

Bez pravidelnej udrzby ti XP neposlape dobre...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Čo nazývaš "pravidelnou údržbou"?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Minimalne raz mesacne defragmentacia disku, dobry anti-malware a antivirus, skenovanie kazdy tyzden po virusoch, a kazdy tyzden opravovanie registrov + nejake male updaty na windows defender ktory skutocne "brani" windows, aj to su dovody preco som presiel na linux, windows max tak na warhammer ktory mam rad :P Pripadne na niektore vylucne windowsacke softy...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nič z toho, ale skutočne nič som nespravil ani jediný raz, či už na firemnom kompe (XP SP3), alebo na domácom (Vista Business). Oba šlapú úplne bez problémov, 100% stabilita, ani jeden BSOD, ani jedno zamrznutie, spadnutie, už skoro rok (odkedy sú nainštalované). Strašne by ma zaujímalo to opravovanie registrov, to ako nemám čo robiť, tak si pustím obľúbenú gamesu Regedit a fixujem? A čo fixujem? A hlavne NAČO?! Sám používam Linux, ale tento linuxácky FUD neznášam...
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Samozrejme opravovanie registrov sa nerobi rucne, su nato softy ako CCleaner a PCbooster, po kazdej odinstalacii softwaru obcas ostanu v registroch registrovane rozne typy suborov ktore ten odinstalovany program pouzival, stare odkazy na neexistujuce subory, nejake ikony, systemove nastavenia atd co spomaluje celkovo OS, odtoho su tu registry tweaky ktore tieto chyby detekuju a opravuju. Na registroch je viac menej postaveny windows. Ukladaju si tam aj programy take srandy ako kedy ti ma vyprsat licencia u trialu co si si stiahol. Po rusnejsom dni na Wine som mal 811 chyb v registry co sa odrazilo na jeho stabilite pri zatazi. Win XP je stabilny na kancelarske prace ale na nieco zlozitejsie uz velmi stavany nieje, o Viste neviem, neskusal som, nerobil som snou, nekomentujem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

lol... wine nikdy nebude a nebol tak stabilny ako samotny XP ;) ty asi nemas ponatia o com su registre lol. ty si myslis ze os skenuje registre a kontroluje v nom subory? haha
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nepresne som sa vyjadril, pod wine som myslel vysklonovane slovo Win(Windows)
Odpovedať Hodnotiť:
 

lol... ze nebude nikdy wine taky stabilny ako samotny XP? Nuz a preco? Zeby preto ze windows API dokumentacia sa lisi od skutocnosti? Teda, spoliehajme sa na nedokumentovane API, stabilita ako vysita lol
Odpovedať Hodnotiť:
 

cudne ze ja som sa registrov nikdy nedotkol lol a xp mi fici na druhom desktope uz 3 roky a otcovi uz 6 rokov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Je snad jasne ak robis na PC iba kancelarske prace tak ti windws velmi padat nebude, pripadne snim nerobis nic ine ako nainstalovat hru, zmazat hru, zrobit nejaku prezentaciu a koniec. Ked potrebujem na veci co robim ako praca s vela archivmi, obcas nejake to video, nejake masivnejsie prekodekovavanie hudby na ktoru treba dalsiu kopu softu a casto veci instalujes a odinstalujes tak sa v registroch zrobi bordel a ten sposobuje labilitu celeho systemu, neviem kto tie registre vymyslel ale urcite fical na nejakom lepidle alebo riedidle...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ako ja instalujem dost vela programov kedze na lifehacker sa vzdy objavi nieco zaujimave. potom este programujem a venujem sa zlahka 3d grafike. a fakt neviem o com hovoris. mne vista/xp ficia v pohode a v registroch nevadi ze sa spravi bordel, vsak ked sa ten program odinstaluje tak uz sa os na tie registre nepozrie lebo nema preco... ty si taky lolo :D ako keby na prekonvertovanie hudby bolo treba vela softu :D ty ako ze bezne robis ze encodnes hudbu do mp3 formatu potom do flac a znova do mp3?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nieco take :P
Odpovedať Hodnotiť:
 

lolo, programator, fragmentacia registra ti nic nehovori co?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Program sa odinstaluje a zostane po nom bordel, nemusi to mat vplyv na stablitu systemu, ale po case je tam toho bordelu vela a register je zbytocne velky a system sa postupne spomaluje, prip. fragmentuje(odporucam PageDefrag od Sysinternals).
Odpovedať Hodnotiť:
 

Celkom by som rád vedel, že po akom programe Ti v registri zostane bordel. Po serióznom a necrackovanom softe ani moc nemá čo. Samozrejme že sú tam LEGÁLNE záznamy o licenciách, čo je na tom bordel??? Pri chybách sa občas niečo stratí, či nepodarí. Neviem ako je postavený MACOSx, ale zrejme má iné starosti.
Tzv. bordel v registri spôsobia skôr škodné: všakovaké trójske kone, červíky a pod.
Problém so stabilitou je skôr na hardvérovej úrovni a zvládnutí ovládačov a rôznych služieb OS. Na zle, alebo vôbec, zaregistrované súbory v systéme predsa existuje niečo ako tech.help, kde sa dá všeličo vyčítať a následne napraviť. Každý OS má z času na čas čo naprávať. Spôsoby a dôvody sú však iné, ako aj naprávané "veci".
Prečo sa Mac OSx tak vo veľkom nekradne ako Win?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja mám pomer mrznutia a padania Windows/Mac OS X za posledne 3 roky asi tak 20:1, takze neviem o akom mrznutí je reč.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

to je tvoj problem ze nevies o com je rec ;-)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

a to sa ti ako podarilo? instalujes si virusy? mne winXP padlo ak sa dobre pamatam pred 1.5 rokom :D
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Nie je az take tazke dosiahnut to, staci niekolko RAM modulov z rozdielnou frekvenciou a CL a pomoze aj to, ked ich maticna(BIOS) plne nepodporuje :-)
Skor, ci neskor sa to prejavi, hlavne pri aplikaciach, ktore pouziju celu pamat, napr. hry
Odpovedať Hodnotiť:
 

spamataj sa, na vadnom hardveri nemoze spolahlivo bezat ziaden OS
Odpovedať Hodnotiť:
 

No, sak. Kukni sa na co som reagoval :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takze asi cela seria znackovych notebookov co mame je vadna.
Odpovedať Hodnotiť:
 

O tom je prave kvalita systemu tebe nepada, mne ano.
Odpovedať Hodnotiť:
 

V mojom byvalom zamestnani som mal tu "cest" sa stretnut s Mac OS X a okem toho, ze hardver bol sice trojnasobne drahsi ako vyskladane PCcko ale zato dvojnasobne pomalsi, pomer padov a "anomalii" XP:Mac bol tak 3:50. A to tych Macov bolo len dva a Windowsov 8.

Niekolkokrat nam to tam boli ujovia z nemenovanej oficialnej predajne Zhnitych Jablk preinstalovavat.

Apple = smejdove vyrobky zaobalene do pekneho designu = tupi ludia to budu kupovat

Nesud knihu podla obalu.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

no no, zase az tak by som to nepovedal ze osx je zle... vsak je to dost stabilny system (unix inside, f*ck yeah!). ale samozrejme ked sa v tom pracuje riadne a intenzivne sa vyuziva ramka a pouzivaju sa narocne aplikacie tak pada. ale nepovedal by som ze viacej ako XP. podla mna je to narovnako.

taktiez nesuhlasim ohladom rychlosti... podla mna su rovnako rychle, ale zalezi na aplikacii dost casto ze ako je dobre napisana.

a suhlasim s tym ze je to 3x drahsie a velmi zly support maju. som tam volal viac krat a nikdy mi nevedeli pomoct.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vies, ja som to tu uz pisal davnejsie, a aj viackrat. Ked nam prisli nove stroje (december 2005) sa mi to od zaciatku nezdalo. Kolegovi novy Mac Pro ci ako sa to vola, dvojjadrovy, ak nie viac... stalo to tusim necelych 100 000 Sk. Ja som pracoval na PC, tak som si vyskladal nadupane PC za necelych 40 000 Sk.

Popar mesiacoch mi to nedalo a spravil som test distillovania. PostScriptovy subor sme si dali kazdy na plochu, aby to neslo cez siet, resetli sa a po spusteni OS sme zapli len Distiller a dali to zdistillovat obaja na PRESS kvalitu. On 2:19, stara 3 rocna G5 2:10 (!) a ja 0:59. Takze tak.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tento test o nicom nevypoveda. Z toho rozdielu medzi G5 a Mac Pro, by som povedal, ze Distiller nie je optimalizovany na novsi hw alebo na pracu s viacerymi jadrami (ak bola puzita rovnaka verzia na oboch Mac-och).

Aby som nebol zle pochopeny, hodnotim test, nie hw
Odpovedať Hodnotiť:
 

Distillovanie je cisty vykon procesoru. Ano, to zo starsou verziu Adobe baliku nam povedali tiez, o polrok vyslo CS3, a detto.

Celkovo, siet bola default BRUTALNE pomala (mozno polovicna rychlost) programy padaju bez akehokolvek varovania... vsetko pomale akoby som robil na 5 rocnej sunke.

Vo Windowsoch ma clovek aspon nejake voditko ze co moze byt zle, ked nieco pada alebo tak, ale tu? System robeny pre totalnych debilov a pocitacovych analfabetov, ledva sa da najist nejake "Program files", asi aby tam nahodou niekto nieco nerobil so subormi... no hroza.
Odpovedať Hodnotiť:
 

PRESNE!!! vo win ked padne program tak vies asi preco. ale na osx ti ukaze hlasu ze padol program a co teraz? zapnes znova a mozes zacat pracu odznova (ak nesavujes). toto mi strasne vadi na osx. je to proste robene tak aby totalny analfabeti na pc si mysleli ze oni su lepsi ze im funguje v pohode, ale ono to tichucko pada v pozadi :D

a ceresnicka na torte :D mne padol mac OSX 10.5 v Auparku priamo v obchode :D ste mali vidiet tych "expertov" predavacov... zacali panikarit ze ako sa to mozes stat :D som tam takmer umrel od smiechu :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ta bavi strapnovat sa lolo? /var/log/system.log ti nic nehovori... PROGRAMATOR!!! :DDDDDDD
Odpovedať Hodnotiť:
 

Co takto aplikácia Console? Nemusis ani vediet ze existuje nejake /var/log
Odpovedať Hodnotiť:
 

S tym distillerom presne aj moja skusenost. Podobne parsovanie pdf alebo eps do fotosopu. troj-stvornasobne casy. A tak u mna na Mac pada prach. Za nizsiu cenu mam PC do ktoreho miesto az 4 dam 12HDD. 32GB RAM? moze byt. Akurat na tom nemam znacku bosackej palenice
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ta posledná veta ma dostala :)
+1
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja akurat hodlam kupit Mac ale support je ta vec ktorej sa bojim. Pokial chcete dobry support tak sa musite odstahovat na zapad alebo tu sa trapit s iStyle. Ale ani na zapade to nemaju ruzove. Cital som jeden Britsky casopis a tam jeden typek spominal, ze mal nejake problemy so supportom Apple. Pevne verim, ze ja nebudem musiet testovat kvality slovenskych predajcov v oblasti servisu. SW problemy si vyriesim aj sam (co by som to bol za chlapa keby nie) a HW problemy na to dufam nepride.

Odpovedať Hodnotiť:
 

ale pride to neboj :) kamosovi praskol kryt na macbook pretoze bateria sa prehrievala a tym padom sa aj roztahovala ;) ak si kupil uz ich notas/desktop tak gratulujem ku kupe 3-4x drahsieho hw ako sa normalne predava :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vzhľadom na štylizáciu a pravopis tvojho príspevku by som povedal, že si si kúpil Mac.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty kokso, mna by zaujimalo , aky soft bezal pod Mac OS X , ze to tak padalo?


A na toto " Apple = smejdove vyrobky zaobalene do pekneho designu = tupi ludia to budu kupovat " Ti mozem odpovedat ze Apple ma kvalitne vyrobky, aj ked v poslednom case to uz nie je na 100 percent pravda, obcas sa nejaky problem vyskytne...
Odpovedať Hodnotiť:
 

"
Dufam, ze to nebude tak mrznut a padat ako ten sucasny masox. "

ten ma dostal :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

apple potrebuje nove peniaze tak vydaju novu verziu OS kde su iba nejake bezpecnostne updaty? apple-fanboys: lol musite platit za bezpecnostne updaty haha :D
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

lul, akoby to M$ nerobil v jednom kuse
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

no xp tu bolo 7 rokov... apple vydal po cca 1-1.5 roku novy os ;) a u M$ mas aspon tie updaty zadara
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Ak si nepostrehol updaty k MACOSX boli vzdy zadarmo, a k MS a jeho vydavaniu novych OS sa nemienim vyjadrovat :D
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Novy ako novy, primarnym cielom je zvysit stabilitu a rychlost a skoncit s podporou PowerPC procesorov. Nikto nevravi ze prestanu podporovat 10.5. Prave naopak, a vyznamne zmeny z 10.6 sa budu backportovat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

kamarat..ty si max os x asi este ani z vrtulnika nevidel.. ale ides nam tu davat rozumi.. lol
Odpovedať Hodnotiť:
 

no osx bezi na mojom desktope :) hackintosh ;)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Hackintosh je pre mna ako vylestit si trabant, dat nan nove svetla, dat donho take repraky, ze ho roztrha a motora a inych dolezitych suciastok sa ani nedotknut. Cize stale je to shit. Ak pravda nemas na skutocny mac (si student, nezamestnany.....) tak potom nic proti ale v opacnom pripade je to blbost.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Kolega schvalne daj tu vypis logu z xbench na tvojom orig macu a napis jeho paramtere (toto je moj hackintosh: c2d e6600 4G ram, 8600GT 512MB)
Results 180.38
System Info
Xbench Version 1.3
System Version 10.5.3 (9D34)
Physical RAM 4096 MB
Model MacPro3,1
Drive Type WDC WD2500AAKS-00VSA0
CPU Test 152.33
GCD Loop 282.91 14.91 Mops/sec
Floating Point Basic 142.27 3.38 Gflop/sec
vecLib FFT 111.04 3.66 Gflop/sec
Floating Point Library 149.50 26.03 Mops/sec
Thread Test 226.02
Computation 212.10 4.30 Mops/sec, 4 threads
Lock Contention 241.90 10.41 Mlocks/sec, 4 threads

Odpovedať Hodnotiť:
 

Memory Test 177.22
System 189.59
Allocate 222.71 817.88 Kalloc/sec
Fill 167.39 8138.84 MB/sec
Copy 186.58 3853.63 MB/sec
Stream 166.37
Copy 155.93 3220.66 MB/sec
Scale 158.88 3282.41 MB/sec
Add 176.37 3757.07 MB/sec
Triad 176.51 3775.96 MB/sec
Quartz Graphics Test 221.49
Line 169.45 11.28 Klines/sec [50% alpha]
Rectangle 232.67 69.46 Krects/sec [50% alpha]
Circle 191.20 15.59 Kcircles/sec [50% alpha]
Bezier 177.91 4.49 Kbeziers/sec [50% alpha]
Text 656.20 41.05 Kchars/sec
OpenGL Graphics Test 151.10
Spinning Squares 151.10 191.68 frames/sec
User Interface Test 78.19
Elements 78.19 358.86 refresh/sec

Odpovedať Hodnotiť:
 

haha mas c2d 3.16GHz pretaktovane na 3.5GHz, 4gb ram, nvidia 8800GT (oc verzia)... pochybujem ze tvoje bude rychlejsie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale mas maleho, ze?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vista - januar 2007
Windows Seven - udajne januar 2009
;-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

osx 10.5 - oktober 2007
osx 10.6 - december 2008
;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ubuntu 7.04 - April 2007
Ubuntu 7.10 - Oktober 2007
Ubuntu 8.04 - April 2008
Ubutu 8.10 - Oktober 2008

;) :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale ubuntu je zadarmo :)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

No, ved prave, v tom je pointa ;-)

Ubuntu 7.04 - April 2007 -> 2007/04 -> (200)7.04 -> 7.04
Ubuntu 7.10 - Oktober 2007 -> 2007/10 -> (200)7.10 -> 7.10

Ubuntu vychadza raz za 1/2 roka, ale v roku 2006 mali meskanie, takze zo 6.04 bolo 6.06 (ano, vysiel v juni, 2006)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty budes asi nejaky genius alebo take nieco...
Odpovedať Hodnotiť:
 

hehe :D Vdaka ale ja som to vedel :)) ( viem predsa ako sa cisluje a vychadza system ktory pouzivam uz niekolko rokov ;) )
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hlavne, okolo roku 2000 vychadzali nove verzie Windows nahusto
http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Windows

... hm, ale OS X tiez :-)
http://en.wikipedia.org/wiki/OS_X

Tak, co sa tyka priemernej frekvencie vydavania novych verzii, je to dost podobne, takze remiza ;-)

Cenovo som to neporovnaval, Windows ma niekolko edicii, od nepouzizitelnych (Starter Edition), cez pouzitelne naozaj len na doma (Home, Vista Home Premium si nevie zapamatat sietove hesla, celkom ma to prekvapilo), az po Ultimate/Professional verziu, ktora jedina je porovnatelna s OS X. OS X asi cenovo vyhodnejsi ako napr. Vista Ultimate, ale Vistu Ultmate nepotrebuje kazdy, na doma (bez lokalnej siete) staci aj Home Premium a ten je tusim lacnejsi ako OS X.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ani nie. Najlacnejsia Vista stoji asi $200 a Mac OS X $125. Takze je to trochu rozdiel.
Odpovedať Hodnotiť:
 

no mac osx 10.5 stoji 7120sk... vista ultimate stoji 7400... takze stoja narovnako mac osx inu verziu ani nema. ale vista hej.
Odpovedať Hodnotiť:
 

7120 Sk stoji family pack (5 licencii)
(Zdroj: store.apple.sk)
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale na co mi bude 5 licencii? ked potrebujem kupit len jednu?
Odpovedať Hodnotiť:
 

jedna stoji okolo 4k, ale neviem presne, je to v tom cenniku, ale teraz sa mi na to nechce pozerat :-))
Odpovedať Hodnotiť:
 

To akože fakt neexistuje spôsob ako donútiť Vistu Home zapamätať si sieť. heslá? A na mňa jedna pi.a v robote stále bľačí že prečo stále keď donesie notebook do firmy tak sa nemôže dostať na riaditeľkin pc. A ja jej furt jak taký kkt hovorím že neviem, že stále zafajknem zapamätať heslo a ta skurvena vista si to nevie zapamätať (samozrejme že nepoužijem slovo skurvena, lebo ide o veľmi vysoko postavenú pi.u). Teraz jej budem hovoriť že si nemala kupovať lacný notebook s prijebanou Vista homeless a ešte k tomu, že ma nemala obísť pri jeho kúpe, kunda jedna.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bezpecnostne updaty su ZADARMO. OS X proste nema podobny model ak MS pri Windows. Windows vydu raz za 7 rokov, (medzitym nejaka vezia ktoru aj tak nikdo nepouziva ako ME, Vista) a je z toho celosvetova revolucia. OS X je jedina edicia a je porovnatelna s najvyssou verziou Windows, takze porovnavat sa to da dost tazko.
Nedavny update na na issue hacknuteho Mac Book Air bol vydany do tyzdna, o com vsak uz vacsina serverov tak promptne neinformovala.
Je sice pravda ze prve verzie od Apple chodia dost neotestovane, ale v porovnani s Windows, ktore maju ani nie tak chyby bezpecnosti ale hlavne poruchy funkcnosti, ktore neriesi nikto, je to nic.
Odpovedať Hodnotiť:
 

neviem neviem, vacsinu veci co je v 10.5 nebackportovali do 10.4
Odpovedať Hodnotiť:
 

chce sa mi plakat. ako moze clovek ktory zdaleka nevidel mac rozpravat o slabom supporte abo padani ba dokonca o tom ze apple potrebuje nase love. apple je tu pre tych ktori si radi zaplatia za sluzby. mam mac uz nejaky ten cas a ani jeden pad, jeden problem, jedno zaseknutie, big fucknig nothing. len kludna praca... ale kludne. ja netuzim aby mal kazdy jablko. kludne sa kochajte na tych vasich win98 v detskom skine ale drzte tie vase primitivne oraly a vzrusujte sa dalej na vasich bluscreenoch smrti. fuck you all
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

jj tupi ***kovia radi zaplatia za kus sunky dvojnasobok. Vid moj prisevok vyssie.

Ale ked ti druhotriedny smejd v peknom obale zvysi ego, preco nie, vsak?
Odpovedať Hodnotiť:
 

P.S.: Stastne "duhove kolecko" smrti (ako sme to my v praci volali). Len cakas a cakas a kolecko sa toci a toci... a system zj*bava programy dole bez upozornenia :-)))
Odpovedať Hodnotiť:
 

No neviem ci ja som vyvoleny alebo co, ale ja som s mojimi strojmi doteraz nemal ziadne problemy. Kernel Panic som zacil len raz v zivote :) ...aj to lebo som sa trosku hral s terminalom:))) ...mne je uplne jedno kto na com pracuje a aky system pouziva. Nemam v umysle ho za to zj*bavat. Pracuje predsa s tym co mu najviac vyhovuje. Kedysi som bol aj ja "odporca" Apple v daka par clankom od Radka Hulana a dokonca som sa kvoli tomu pohadal s mojou priatelkou, ktora pracuje v Apple. Nakoniec som sa rozhodol vyskusat a nazor som hned zmenil. Pre mna je teraz moja praca ovela vacsia zabava:) Je to pre mna ta najlepsia nahrada za windows, ktoru som hladal.. Hardver je podla mna o tom istom. Mimochodom.. Mac ma plazovu loptu, win presypacie hodiny :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mne sa na Mac OS X paci najma to ze po troch rokoch pouzivania bol na tom rovnako ako na zaciatku Napriek tomu XP su po pol roku zrele na reinstall. Take screenshoty z mrznucich a padajucich aplikacii ako v XP co mam, som na OS X v zivote nevidel. Sice si aj na Macovi nejaka aplikacia (Mail, Safari...) potrebuje odpocinut tak sa poruca, ale skutocne haluze s non resposive aplikaciami zazijete iba na Win. Mam plazovu loptu, odstrelim aplikaciu (co je niekedy vo win problem) a ficim dalej. Zahltena pamat? Pozatvaram aplikacie, pamat sa uvolni a ficim dalej bez restartu.

Odpovedať Hodnotiť:
 

pozrite sa sem. ja nehovorim ze mac je dokonaly. taky os neexistuje. ale win sa s macom co do stability, ... nemoze porovnavat. mac je mensie zlo. hovorim z vlastnych skusenosti. hadam by som nevychvaloval os pri ktorom by som prichadzal o nervy. a taktiez nie som z tych ktory vyhadzuju prachy do povetria. svoje jabko mam zo statov a urcite ma to vyslo lacnejsie ako vase tazke stroje. inak nikoho a nic tu neobhajujem. verim ze raz pride cas ked sa mi moj mc zruti. ale za ten cas co som s macom tak sa mi win zrutil 3x a to tak ze to bolo na format. a to nie som tazky tuner co da do systemu kazdu hovadinu. mal som tam len 2 softy na pracu. taze ticho tam
Odpovedať Hodnotiť:
 

no hej, ja tiez nie som taky debil co bude platit za vycackane os 7000sk :) linux + 3 riadky "sudo yum -y *soft*" a mam mac osx s jeho vzhladom a funkciami ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

no hej, ale photoshop si tam asi nenarves... tym nechcem nijak urazat linux (pouzival som niekolko distribucii).. mojim cielom je skor zdoraznit, ze OS si ludia volia podla potreby.. Osobne s Winom nie som spokojny, ale nehovorim ze je zly. Na linuxe mi zase chyba Adobe podpora, ktoru na moju pracu potrebujem.. a Mac OS X je pre mna uplne skvela kombinacia oboch! Keby sme tu mali len jeden OS, tak by zase ludia nadavali, ze nie je nic ine na vyber.. neda sa jednoducho vyhoviet vsetkym..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Za mojej mladosti sme boli celí šťastní keď výrobca ohlásil novú, vylepšenú verziu systému, ale ako sa zdá, dnes na to každý frfle. Neuveriteľné, ako ľuďom dokáže prekážať technický pokrok a zvaľujú to na peniaze. S týmto konkrétnym problémom som sa stretol iba na Slovensku a v Česku. Že ľuďom tak veľmi prekáža čokoľvek, za čo sa platí...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Technicky pokrok? Napr. Windows Vista, myslim si, ze je to dobry OS, ale vacsina slovakov by si pri kupe Visty musela kupit novy pocitac, co spolu s cenou OS nie je nezanedbatelna polozka a potom okrem zmeny vzhladu a "otravneho" UAC by si BFU aj tak nevsimol zasadny rozdiel oproti XP.
Je uplne jedno, ze Vista ma jadro z WS2003 (SP1 dokonca WS2008 (ak sa mylim opravte ma)), vylepsenu spravu pamate, bezpecnost, akcelerovany desktop ... a pod. ked si uzivatel nevsimne rozdiel.
A podobne OS X 10.6, mne to pripomenulo prechod z W2000 na WXP, je to len rozsiahlejsi service pack na OS X 10.5 (aj ked OS X je ovela lacnejsi ako windows)
Odpovedať Hodnotiť:
 

hlista je system pre šuvix bohatych uživatelov ... ved ak chces aby ti isla rychlo, kupuj multicore cpu, na integrovanej grafike aero ti nemusi ist, readyboost len ak mas taktiez len velmi rychly externy disk prippojeny, dx10 moze byt aj na starsej verzii,superfetch...
pred nehjakym casom mi stacilo 256mbram na hru s winblowzom xp. teraz mi treba 1gb pamate len pre vymalowane wokno.
ta obrazovka PERMISSION co klikas CONTINUE mi pripada byt okopirovany rooot access z lunexu

Odpovedať Hodnotiť:
 

som myslel že vista je super a ked som chcel skopirovat nejaky .exe subor cez siet tak druhy pc zachytil virus...
potom je tam blokovanie toto code execution prevention, ze ked chces neco kreknut napr. aby ti islo bez cd , tak si musis guglit prikaz do prikazoveho radka
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale inak mi ide všetko :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

mac si clovek kupi ak na nom chce makat a potrebuje stabilny system. a kto maka ma love. vy si kupte win s pc a sa na nom hrajte. mne staci leo+adobe flash, flex, lightroom a neviem ci to len ja mam take stastie ale jedine co mi spadlo mola betaverzia firefoxu a to v sekunde vyriesil force quit. taze tymto budem taky drzi a dovolim si ukoncit tuto do beznadejna smerujucu diskusiu. kazdy nech robi v tom po com tuzi. hrajte sa dalej s jehoVistami
Odpovedať Hodnotiť:
 

VISTA JE BULLSHIT alebo skôr BILLSHIT :-/ , ako aj cele PCčka ktoré sú na hranie pre detičky.

leoparda mam odkedy vysiel a nepadol ani raz. !!!

HAWK.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár