neprihlásený Sobota, 20. apríla 2024, dnes má meniny Marcel
Windows 7 Beta podľa testu jasne rýchlejšie ako Vista aj XP

DSL.sk, 2.1.2009


Verzia Windows 7, ktorá unikla na konci decembra na Internet, je podľa testu bloggera Adriana Kingsley-Hughesa zo Zdnet jasne rýchlejšie ako Windows Vista SP1 aj Windows XP SP3.

Hughes podrobil 32-bitovú verziu Windows 7 build 7000 a 32-bitové verzie XP a Vista 23 praktickým testom, pričom tieto operačné systémy zoradil podľa rýchlosti v jednotlivých testoch. Konkrétne dosiahnuté časy Hughes neuvádza.

Medzi testami bolo lokálne presúvanie súborov medzi dvomi diskami, kopírovanie súborov po sieti, komprimácia a dekomprimácia súborov, otváranie súborov vo Worde 2007, Exceli 2007 a Adobe Readeri 8, inštalovanie Officu 2007, napaľovanie DVD, štart a vypnutie OS.

Test bol uskutočnený na dvoch rozličných PC, na desktope s AMD Phenom 9700 2.4 GHz a 4 GB pamäte a na desktope s Pentium Dual-Core E2200 2.2 GHz a 1 GB pamäte.

Na Phenome so 4 GB pamäte boli Windows 7 najrýchlejšie v 21 z 23 testov a pri rýchlosti vypaľovania pomocou CDBurnera boli najrýchlejšie spolu s Vistou. Windows 7 neboli najrýchlejšie len pri inštalácii Officu 2007, kde bola najrýchlejšia Vista. Druhá celkovo v teste na tomto hardvéri bola Vista.

Na Pentium Dual-Core E2200 s 1 GB pamäte boli Windows 7 najrýchlejšie v 20 z 23 testov a opäť vo vypaľovaní boli najrýchlejšie spolu tentokrát s XP. Najrýchlejšie neboli len pri presúvaní súborov s celkovou veľkosťou 100 MB, kde ich predbehli Windows XP, a pri presúvaní súborov s celkovou veľkosťou 2.5 GB pri súčasnom ripovaní DVD do ISO súboru, kde ich predbehla Vista. V tomto teste boli Windows XP celkovo mierne rýchlejšie ako Vista.

Kompletné poradie v jednotlivých testoch je možné nájsť tu.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

NASA otestuje nový vesmírny pohon v podobe solárnej plachty
V najbližších dňoch bude spustený nový vysielač digitálneho rádia
Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka


Diskusia:
                               
 

niet sa ani comu divit.. po tom fiascu s vistou je to jediny rozumny krok ktory mohli urobit.. velmi ocakavam prichod W7 uz len preto ze XP je uz velmi stare a ostrielane cize ocakavam novinky a bezpecnost.. a veru by som si kupil aj original
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

no asi si Vistu nepouzival ze? ja mam 64 bit ultimate a fici bez jedinej chybicky...a hl rychlo..a ten Win7 este pockam...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

suhlasim, na c2q Q9450 a 4GB 1066MHz ram mi to tiez fici solidne bez jednej chybycky, na c2d T7300 s 3GB 667MHz ram mi to uz fici trochu pomalsie, ale to je notebook na ktorom bezia virtualne stroje a casto spolu s vegasom takze sa niet comu divit. Ak je dobry HW, fici vsetko dobre, nie? :)
Odpovedať Známka: 0.4 Hodnotiť:
 

: Kveri a teraz si potvrdil co uz bolo zname,ked si kupis Vistu za 3-4 tisicky treba si knemu dokupit aj neve PC za aspon 17000 SK. je to smiesne si myslim........ pfffff
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

prepac, ale vista je uz na trhu cez rok a pol, a medzitym si ludia nove pc nekupovali? na kazdom C2D a athlone x2 aspon 3800-4000+ s aspon 2GB ram ( tych 800 sk je smiesnych) to slape vyborne, takze tvoje argumentovanie sa da naozaj zhrnut len do "pffff"
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

"a medzitym si ludia nove pc nekupovali?"
Nie nekupovali pokial nemali dovod. A dovodom urcite nebola Vista :).
Chcem vidiet ludi cosi direkt kupia novy komp kvoli OS.(a ak ano, tak to ich lutujem)
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

darmo lama sa nezapre vista ide na hocicom co des najdes aj na sunkach ide len o to ci si ochotny pockat o 10s na starom alebo mozno o 2 sec na novom PC ...
Odpovedať Známka: -6.3 Hodnotiť:
 

lama sa naozaj nezaprie.
preco by som cakal 10s ked mozem mat XP?
a neviem ako rozbehas vistu na 3 roky starej toshibe s celeronom a 512 RAM, alebo ju mam zahodit aj ked funguje bez problemov s XP/ubuntu?

najvacsia lamovina je ze obhajujes vistu, aj ked si prave cital clanok ze je to uboho navrhnuty system kedze aj jeho predchodca ako aj jeho naslednik su rychlejsie...
Odpovedať Známka: 5.5 Hodnotiť:
 

deerdance, konecne mudra reakcia, tak ako pises.

vista je a bol prepadaka, aj ked pekne zabaleny, ale system, ktory sa nehodi do doby globalneho oteplenia a kvoli vysokym narokom na hardver a vysokej spotrebe nemal byt NIKDY vyrobeny.
uvidime, kolko toho opravili na windows7 z tych obrovskych preslapov.
tento inak zaujimavy test z clanku neuvadza jedno z najdolezitejsich porovnani: a to test na beznom notebooku s dual core/core 2 duo procesorom a taktovacou frekv. 1,6-2.0 GHz.
je totiz notoricky zname, ze vista na notebookoch bezi vyrazne pomalsie ako na desktopoch, cize by bol velmi zaujimave porovnat, ako je to na tycho pc realne poradie xp, vista a win7.
spolu so skutocnostou, ze uz minuly rok sa predalo viac notebookov ako desktopov, a tiez aj s vacsim zaberom ovladacov na aj starsi hw je prave toto rozhodujuce meradlo pre evtl. dalsiu zmenu os.

dolezite bude, ako rychlo to
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Problemy s citanim? V clanku sa pise, ze druha najrychlejsia bola Vista a az tretie XP. Mozno by to chcelo nabuduce si ten clanok precitat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

neviem, ci si reagoval na mna, clanok som cital pozorne, a jeho vysledky sa zdaleka nesnubia s mojimi skusenostami.
a nielen s mojimi, ak by to totiz bolo vsetko tak, ako sa uvadza, microsoft by nezaviedol opat distribuciu windows xp na netbooky napriek tomu, ze distribuciu xp chcel zastavit. dovod bol prozaicky - vista mala nepomerne vyssie systemove naroky ako xp a bezala velmi pomaly.

takze tak, clanok som dobre cital a opat opakujem, ten test bude zaujimavy az vtedy, ak otestuju beta verziu windows7 spolu s xp a vistou na bezne dostupnych notebookoch, tam sa ukaze realna vyuzitelnost systemu, je totiz kludne mozne, ze windows7 bude iba jeden dalsi velky prepadak.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

"najvacsia lamovina je ze obhajujes vistu, aj ked si prave cital clanok ze je to uboho navrhnuty system kedze aj jeho predchodca ako aj jeho naslednik su rychlejsie..."
--
precitaj si ten test na tej stranke.. v prvom pripade je XP o 11 bodov pomalsie ako vista, v druhom pripade je vista o bod pomalsia ako XP. - ak mas menej ako 1GB RAM, tak je XP rychlejsie ako vista (o ten jeden bod pri 1GB ram), ak by si mal 256MB ram, tak by to mozno bolo o 15 bodov. Ale proste ak mas viac ako 1GB ram, tak je vista rychlejsia a vraviet, ze nie, tak to su iba bludy negramotnych lam, ktore nevedia precitat tabulku v teste.
Uz sa tesim na win7, vsetky lamy zmlknu, nebudu mat na co nadavat (ano, mam v PC win7). Ale dvovod si zrejme najdu vzdy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

"v prvom pripade je XP o 11 bodov pomalsie ako vista"

ani nie tak o 11 bodov ako v 11tich bodoch. To o kolko je XP pomalsie sa z testu nedozvies.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A kto povedal ze si to musis kupit? No ale ti asi nepochopis ze ked si kupim novi komp nebudem do nho preboha rvat 7 rokou stari system? Ano mas pravdu ten kto by si kupil new HW iba kvoli OS by bol blby. Ale podla mna je normalne ze ked kupim novi HW na ktorom mi ta vista pojde tak tam dam vistu.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

a co ti vadi na xpcku okrem veku?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

explorer
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Dostal si ma.

Bezim na XP a explorer naozaj nepouzivam. Ale aj na viste by som ho ignoroval.
PS: Ja to vidim ze na XP pobezim aspon dalsie 3 roky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

dostal si ty mna tym , ako si ho nepochopil:-).
povedal by som totiz ze explorerom myslel "aplikaciu" na "zobrazovanie plochy a ostatnych veci" , neviem sa odborne vyjadrit. podstate je , ze pada , a je derava jak emental. urcite nemyslel internet explorer , lebo ten je vhodny akurat tak na stoahnutie firefoxu , opery , alebo ineho prehliadaca :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Možno naozaj myslel expolorer "aplikaciu" na "zobrazovanie plochy a ostatnych veci". kamarát si inštaoval prerobený fluxbox namiesto explorera - blackbox.
http:// talkingincircles.net/2008/05/19/ how-to-make-windows-xp-look-and-act-like-fluxbox/
To je len príklad.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Predstav si, ze som si kupil dva emsiace dozadu novy pocitac a ako OS som dal XP. Mal so mna to aj dobre dovody, 1. mam ho legalne 2. mam PCI karty, ktore na vyssom ako XP nepobezia. A som spokojny s XP, nemam ziadny problem
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

V sedmičke ti pobežia aj tie PCI karty, mám to odskúšané, ver mi. A sedmička je naozaj ovela rýchlejšia na starom aparáte Athlon 3700 single core a 1G RAM ako Vista.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ja zijem este v jaskyni a lovim drobne hlodavce a hmyz.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ano, kupit si OS a koli nemu si kupovat hW je naozaj kravina. Rozumne sa to robi tak, ze viem na co chcem PC (software) - kupim si patricny HW a nan si dam OS ktory mi najviac vyhovuje. Teda dam si taky OS, ktory mi dovoli robit vsetko to co chcem, vyberiem si OS ktory bude najstabilnejsi, najbezpecnejsi a moje ziadane apps. mi na nom pobezia najrychlejsie.

Pytam sa preto v ktorej z 3 dolezitych kategorii - bezpecnost, stabilita, rychlost je Xp lepsie ako Vista? odpoved - v ziadnej. Potom teda?

A ze si dokupim dalsi GB RAM za 300,-Sk? Cena za rozsirene funkcie. Auto s klimou a kvalitnym audiom ti zozerie tiez viac paliva aj skor vymlati baterku, je preto horsie? Urcite nie, ale kludne mozes fungovat nadalej bez klimy a audia a tesit sa z toho, ze ti zozerie o kusok menej paliva...
Odpovedať Hodnotiť:
 

zial vista je tiez len auto bez klimi so sencor autoradiom a stereo papierovimi reprakmi z blsaku. A este jeden znich nejde. Zato baterku vymlati 2x tak rychlo, a este na dialnici da len 100vku, co xp slo 130. Jedina nova vec su upravene stierace, tak aby nesli na iny model aut (dx10) ale zas kazdy pouziva predchadzajucu generaciu stieracov, takze tie nove sa moc neuchytili.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vidis ako malo potrebujes/poznas/pouzivas novy system. A snazis sa radit inym. Skus prosim konkretne povedat v com je horsia. Konkretne, ok?
Odpovedať Hodnotiť:
 

vista sa stala nenavidena pre mnoho veci, jednou z najdolezitejsich je nutenie zakaznika kupovat tovar ktory chce predajca. To je nestandardna a vysoko iritujuca vec. Microsoft to s natlakom prepiskol a teraz mu neostava nic ine, len svoje dieta zakopat v truhle do zeme a otehotniet znova. Snad sa z tejto chyby poucia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Suhlasim s tebou, najvacsou chybou bolo ze MS moc zacal tlacit na pilu. To ale nerobi ten system horsi, co je horsie je vnimanie ludi. Ak sme vsak trochu inteligentni, nechame si poradit od niekoho kto skusil, sami vyskusame a zavery spravime podla realnych skusenosti a nie podla silackych reci vyrobcu/predajcu. Produkt sa nestava horsim ak niekto preserie marketing, stava sa len menej oblubenym.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak, tak, na mojom 16 jadrovom 5THz procesore s 16TB RAM a 1PB SSD diskom bezi ta Vista ako po masle ;).
Odpovedať Známka: 1.0 Hodnotiť:
 

myslim ze take rychle frekvenie nidky nebudu ... teda mozno ale urcite uz nie v dobre kremikovych cipov ....
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Asi nie, ale dufam, ze si pochopil pointu mojho prispevku.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Co povie... Bez problemov a drivere a vsetky programy si kde nasiel? Mozno som chcel velmi specificke programy, no 64b isla asi po tyzdni prec :(
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Všetky drivre si nájde sama, posťahuje si ich. Po inštalácii Seven som nemal v kompe ani jedno nenainštalované zariadenie. A to všetko na jeden reštart.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

obavam sa, ze prvorade budu pekne okienka a animacie. bezpecnost az pak.
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Ja tým oknám 7 začínam veriť, vyzerá to sľubne
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

presne to je dovod preco to mrkvosoft akoze nechal uniknut na net, masivna kampan na jehovistu im nevysla, tak teraz skusaju klasicke finticky, ze udajne ne-overene testy o tom aky je novy system super ;-)
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

No ja Win 7 pouzivam od dna ako im ,,unikla´´ tato najnpvsia beta a som nadmieru spokojny.Vistu som nemohol ani citit ale toto je super,jasne ze su tam este muchy,ved preto je to beta ale aj tak je super
Odpovedať Známka: 1.6 Hodnotiť:
 

takze ty tvrdis ze beta 7 je lepsia ako vista sp1?
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

rozhodne,zatial som mal jedinu chybicku a to ked som chcel spustit GTA IV
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Áno, win7 je oveľa lepší OS ako vista. Mám pocit akokeby Mrkvosrot opravil vistu, proste všetko na čo sa užívatelia sťažovali, poopravoval. Je vyčačkaná, to je pravda, ale dá sa prispôsobiť a to veľmi jednoducho. Niesom žiadny programátor, iba obyčajný user a Win7 mi ide celkom slušne na stroji kde som vistu nemohol rozchodiť kôli zvukovke... vista sa sama zrútila, modrá smrť a win7 ide úplne slušne. Počkám kedy príde do predaja a hneď kupujem. Som s ním spokojný.
Odpovedať Známka: 4.1 Hodnotiť:
 

Je. Hlavne rýchlejšia.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

tak to sa tesim :), aj tak radsej pockam na final verziu nie kazdy ma komp len na zabavu ..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ked mam 6801 bulit na 64bit mozem to updatnut na 7000?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak to je naozaj vierohodny test ...
Polovica tych testov co su tu popisane je len o pristupe na disk, co nie je jediny dolezity parameter. Pri spravne zvolenej metodike dokazem presny opak kedykolvek.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

tak dokazuj :)
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Tento testik toho skutocne moc nedokazuje. Uz len to, ze tam niesu konkretne casi mu znizuje na vypovednej hodnote. Mozno W7 je rychlejsi, ale o kolko konkretne? Je to rozdiel hodny x tisicok korun (radovo stoviek eur) za novy system? Budeme si musiet pockat na detailnejsie testy a benchmarky, aj ked uznavam ze s W7 to vizera nadejne. A co sa tyka tej legalnosti, tak asi sa bude moct ocakavat opat o nieco vyssi stupen v proti piratskej ochrane, uvidime.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

no mne staci to ze je to porovnatelne s xp, vistou ono softwarovo si rychlejsi pocitac asi tazko spravis
Odpovedať Hodnotiť:
 

samozrejme aj vyssi level cracku :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tje hrubki to su tvoj ymage, alebo to robys naschval? lebo ja ozaj nevym ...
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

Pri poriadnom HW radici s cache veru by ma rozhodne netrapila rychlost pristupov na disk, ale skor ine veci - grafika a HW akceleracia, zvuk a jeho HW akceleracia, LAN/USB/LPT/Modem a vyzitie HW akceleracie, resp. vyuzivanie DMA/IRQ.

Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Mam XP a uz sa tesim na Windows 7.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Len jedna vec mi nejde stale do hlavy, preco sa MS stale tvari ze im ta beta "unikla". Preco sa radsej nepriznaju ze to urobili schvalne ako marketingovy tah, aby tym niektorych ludi "nalakali" a po vydani full verzie to budu pre nich potencialny zakaznici. "Uniknutim" bety sa zacalo pisat na vsetkych weboch ze unikla a to je pre nich reklama zadarmo ktoru potrebuju ako sol.

tot...konec mojho citoveho vylevu :-D
peace ;-)
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

asi tak, ze aj negativna reklama je reklama. Napriklad to mozes zobrat z druhej strany, kde ludia prestanu mat doveru v MS, pretoze im unikla nejaka nova verzia OS, popripade XY inych udajov....Tym padom stracaju urcitu klientelu...
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

no ja neviem, potrebuje Windows7 reklamu? podla mna nie. Kazdy o nom vie
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

ale len preto, ze ma reklamu. Keby sa o nom nepisalo, nikto o nom nevie. O viste sa popisalo aka bude super, hiper popitchi. Potom to vydali a smejd smejdov! So 7 to zrejme skusaju inak. Uspech vsetkych doterajsich windowsov (aj vsetkych dalsich) je vo velkom pocte nelegalnych pouzivatelov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lebo beta by mala byt oficialne volne pristupna uz za dva tyzdne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Sice uz hry prilis nehravam, ale myslim ze najlepsi test je spustenie narocnej hry a porovnanie FPS.
To je jediny prakticky benchmark spolu s rychlostou zapnutia a vypnutia.
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

zmen si nick robis Richardovi hanbu :D
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

S tymto by som az tak velmi nesuhlasil :)
Existuju specializovane sw, ktore otestuju vykonnost OS odhliadnuc od vykonnosti GPU. I ked suhlasim, ze hry su najsilnejsim "tahunom", ktory nuti ludi kupovat novsi a vykonnejsi HW (nie nie je to OS). A merat rychlost vypnutia ci spustenia OS je velmi nepresne a nic nehovoriace cislo. Treba si uvedomit, ze na roznych verziach OS sa do pamate pri starte tahaju rozne ovladace, spustaju rozne sluzby (Vista napr. po default instalacii spusta viac sluzieb ako XP). Pri vypinani potom zalezi na nastaveni OS, ako rychlo je schopny killovat beziace procesy. Okenny OS ma iste default nastavenie (v registroch), ktore sa da tweakom znizit a proces potom "zdechne" podstatne skor.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Nedavno "unikne" beta verzia novych okien a hned ju testuju a predstavte si, ze je rychlejsia ;). Hmm tusim microshit zmenil taktiku uvadzania OS aby to neskoncilo ako s hlistou takze pekne pripravuju ludi aby im to zhltli aj s navijakom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Čo to je vista 23?? nemáte tam chybu? alebo nejaká odlahčená verzia, ktorá šetrí 9 bitov?
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

tiez ma to na chvilu zarazilo, ale tych 23 je pocet testov, za Vista mala byt ciarka, aby sa to oddelilo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aha ....... no jasne už mi to dáva zmysel..tak potom pardón
Odpovedať Hodnotiť:
 

K+ :D
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

skor by ma zaujimalo, ci nieco nechysta aj google. Sa suska, ze neostanu len pri androidovi. Vzhladom na to, ze pomaly dosahuju urovne MS, je mozno len otazkou casu ci s nejakym konkurentom windows nepridu. Nemuselo by to dopadnut zle, kedze i android je stavany na linuxovom jadre, ale na rozdiel od linuxovej komunity, ma google velke slovo a s vyrobcami hw sa podla mna lahko dohodne na vyvoji driverov aj pre ich OS.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Spominal som to inde: je pekne, ze Google pride s, nazvime ho, OSg. Keby bol OSg neviem ako perfektny, ma problem uchytit sa na trhu, pokial nebudu aplikacie. Tych aplikacii je nesmierne mnozstvo a ich naprogramovanie stoji radovo viac ako vyvoj samotneho OSg. Google si je toho vedomy, ved aj preto aplikacie na Android boli tvorene davno pred jeho vydanim. Mozeme pocitat, ze aplikacii na mobil netreba az tak vela, resp. stacia nejake jednoduchsie verzie. Vytvorit aplikacny zaklad pre OSg, to je uz ina kava.
Odpovedať Hodnotiť:
 

preco by mal mat problem, ked spravi GOS (krajsie ako OSg :) ) kompatibilny s win aplikaciami. hm? Jedina mozna cesta pre akykolvek OS je plna kompatibilita s windows, nic ine sa nepresadi, vid 2-3 % linux. Aj ked linux si za to moze sam, kedze netahaju za 1 povraz.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Urcite asi nepouzivas iny OS ako Windows. Keby si ho pouzival, toto by si urcite nenapisal.
Nikdy by som si nenechal moj Linux zasrat aplikaciami pre Windows. A taktiez aj keby som mal nejaky GOS, tiez tam nechcem Windows aplikacie pouzivat. To uz mozem mat rovno Windows.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Som toho istého názoru. Tahať windowsácke vecičky do Gnu je dosť od veci. Neprechádzam na niečo iné aby som si z toho spravil to predošlé.

Odpovedať Hodnotiť:
 

s tymi aplikaciami je to relativne, pac kompatibilita je siroky pojem, napr. moze znamenat, ze si v openoffice otvoris .doc a pod., takze ista kompatibilita medzi systemami uz existuje, popripade firefox, existuje na oboch platformach a clovek, ktory prechadza z win na lin a naopak, nema s firefoxom problem, pretoze je tam nieco ako GUI kompatibilita. Na winoch je vela aplikacii hlavne tretich stran, ktore by som ja na linuxoch uvital. Ved koniec koncov wime ma vela priaznivcov. Ide len o to motivovat tvorcov aplikacii a hlavne hier aby zacali produkovat multiplatformovy software (vid Firefox) a na to je prave treba ten podiel na trhu, apple uz par firiem presvedcila a dokonca MS uvadza office08 aj pre mac sa mi zda, mozno raz vidu office aj pre linux :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Toho sa nebojím aby MS uviedli na trh Office pre lnx, aj keby asi by nemal veľa používateľov komunity.To, že existuje firefox a iné multiplatformové programy je jedna vec ale inštalovať a pretvárať si Gnu/Linux na obraz Windows je úplna blbosť. To môžem rovno mať W$. Ešte k tej kompabilite je to len vec toho že existuje niečo čomu sa hovorí štandardy.
Aj napr okulár, Xpdf, atd dokážu pracovať s pdf súbormi a nebudem preto inštalovať acrobat reader. Môj osobný názor je, Gnu je lepšie pre mňa ako veškerý program tretých strán pre M$
Odpovedať Hodnotiť:
 

jasne, ze je to vdaka standardom, ale standard je nastrov na zabezpecenie tej kompatibility, pretoze niekto tam hore si jej potrebu vdaka bohu uvedomuje. No tak tou tretou stranou sa moze byt mozzila a jej firefox. Nesuhlasim, ze sa robi software pre MS, robi sa pre najrozsirenejsiu platformu a to je rozdiel. Ak by mal linux podiel robil by sa vo velkom aj pre neho, samozrejme nie formou emulacie ale nativne pre linux, absolutne nezavisle od MS. Nie kazdy kto spravi softik pre windows ho robi pre MS, to je smiesne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to je pekne, ze tebe sa paci to a tamto. Ale ty zatial zastupujes 2-3% ludi majucich pc a to nieje dostatocna motivacia pre tvorcov softu. Ak si vsimnes, multiplatformove softy su tie, co su zdarma. Okrem FF napr. opera, openofis, thunderbird, skype, vlc. Ale co ti ostatni? co uzivatelia (70%) ktori ked nevidia ikonu acrobatu, tak si myslia ze pdf nepojde? Co uzivatelia, ktori chcu aby vsetko fungovalo bez problemov, ktorym sa nechce 2 dni riesit daky problem a ktori su zvyknuti na pohodlie windwosu (ano windows je pohodlny OS, vsetko sa tam robi lahko). Ja viem, ze teraz ma ukamenujete ale realitu tym nezmenite. Ziadny OS, ktory sa nebude chovat rovnako ako win nema sancu. Mozno MAC, vraj uz ma 10%, ale ziadny mac som vzivote nevidel, neviem posudit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Linux je o ničom inom ako windows, je uplne iný preto sa len pozastavujem nad tým ak niekto prejde na distro založené na linuxe ale v okamihu si ho prerobí tak aby mu čo najviac pripomínal windows.
Presne si to napísal ľudia sú zvyknutí...ľudia si len zvykli na určitú ikonku, miesto kde majú poklikať a spraví im to niečo.Bez rozmýšlania.Ak im to vymažeš alebo presuneš tak sú nahratí.Len pre info to isté sa naučí aj malé dieťa ktoré nevie ešte ani čítať a dokonca aj opice..
Odpovedať Hodnotiť:
 

to akoze teraz ak by som chcel prest na nejake distro linuxu nemozem pouzivat firefox alebo openoffice, ktore teraz pod win pouzivam, len preto ze nieco take existuje na winoch? omg
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak to urcite nie.
Tu ide o to, ze niekto si po instalaci Linuxu zmeni vzhlad pripominajuci Windows, a snazi sa nainstalovat rozne aplikacie do Wine , napriklad Nero, Photoshop a ine kravinky, pricom na Linuxe su alternativy. To ani nemusel prechadzat na Windows.
Preco by si nemohol? Je to multiplatformova aplikacia, tak prosim. To by som sa mohol spytat aj naopak, ze nemozem pouzivat OpenOffice na Windows pretoze ich pouzivam v Linuxe? Zamysli sa nad otazkou, zle si to pochopil.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aspoň niekto chápavy.Lepšie by som to nenapísal.Len malý detailík "To ani nemusel prechadzat na Windows. " si asi chcel napísať z windows-u alebo na Linux.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Fakt...myskek som "na Linux"
Odpovedať Hodnotiť:
 

tu kompatibilitu som myslel tak, ze napr stiahnem qip8080.exe dam 2klik par krat next a ono to pojde. Nie ze budem hladat licq alebo kopete.
Odpovedať Hodnotiť:
 

no tak tento druh kompatibility ti zaruci iba OS, ktory by bol postaveny na windows, coz je asi nerealne. Popripade nejaky emulator ako wine. Avsak, ja by som az tak na tom nebaziroval, naopak si myslim, ze ak pod linux tak nativne pre linux. Rovnako ako je hovadina emulovat linuxove aplikacie na winoch. Mne osobne absolutne neprekaza ked na webe najdem dva linky na rovnaky programek, s tym ze jeden je install pre linux a druhy pre win. S tym, ze povedzme subory si aplikacia uklada v jednotnom formate a v pripade prechodu na iny OS po instalacii toho isteho programu, mozem s tymi subormi pracovat veselo dalej. A este jedna vec, cim dalej tym viac sa mi nepaci, ze Linuxaci o sebe hovoria ako o komunite. To slovo vyvolava pocit uzavretej skupiny, v podstate to bolo vystihnute v jednej casti SouthParku, kde neslo sice o linux ale o hybridne automobily. Tvorcovia Ubuntu na mna nastastie posobia presne opacnym dojmom, snazia sa linux priblizit kazdemu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Exe patrí pod windows...tak isto máš .deb pod debianom a inými odvodenými distrami. .rpm pod redhatom a dalšími distrami...tiež stačí iba klik klik a máš nainštalované.
Neviem ako .rpm ale deb balíčky pokiaľ nemáš splnené závislosti tak vypíše toto , toto a toto treba slpniť. Čo považujem za veľkú výhodu pretože vaľa krát sa mi stalo po nainštalovaný *.exe, že len preblikla čierna obrazovka alebo nabehli len hodiny a nič iné a to len preto, že neboli splnené všetky závisloti.
Odpovedať Hodnotiť:
 

len pre info... google ma operacny system :)
http://www.thinkgos.com/gos.php
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

len distro linuxu...
vyzera to jak ubuntu a ten dolny docker a ostatne blboviny sa stiahnu za par minut z repozitorii podla mna zbytocna namaha ta odnož
Odpovedať Hodnotiť:
 

mne naopak pride logicke, zacat stavat na overenych zakladoch. Uz z pohladu tu spomenutych aplikacii, je logicke postavit novy OS na jadre napr. linuxu, cim automaticky umoznuje pouzivanie aplikacii pre linux. Skratka google nebude zacinat od nuly, ked moze naskocit na rozbehnuty vlak (snad dobrym smerom), akurat zaradi vyssiu rychlost. Jasne, ze jedine co developerov presvedci vytvarat aplikacie aj pre iny OS ako Windows je podiel na trhu, lenze v tomto smere Google potencial ma.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Veď hej ale si to drbneš z repozitoria a za 5 minut maš setky tie blbosti aj bez špeciálneho distra
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dobre, ale povedzme, ze tak je to v sucasnosti, to je ten rozbehnuty vlak. No a buducnost projektu, ci vobec prezije apod., je len a len v rukach Google. Ak to s tym OS pre PC myslia vazne a zacnu sa tomu seriozne venovat a pumpovat do toho nemale peniaze, mozno z toho bude uspesny konkurent okien, to je ale hudba buducnosti.
Odpovedať Hodnotiť:
 

no.. podla mna Google urcite s niecim pride.. oni su si dobre vedomi svojho postavenia... a ked s niecim pride, tak si myslim, ze najskor nejaky linux... samozrejme pekne upraveny na "google-styl" ... kazdopadne by tymto odpadol problem absencie aplikacii, kedze by sa mohli pouzivat tie z linuxu... a ako velke plus by bolo to, ze Google by sa urcite s vyrobcami hardwaru dohodol... teda by odpadol dalsi problem.. a potom uz to bude cele len o percentach... teda ked pouzivanost ich OS dosiahne isteho percenta, tak sa budu vyvojari ochotne robit software pre tuto platformu...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ako programator musim povedat, ze percenta pouzivatelov os nestacia. treba mat moznost rapid sw developmentu. app pre linux je mozne v podstate robit tak v c, c++, za pomoci qt s to je tak vsetko. (java je osobitna kapitola) z pohladu programatora kritizujem linux platformu ako platformu bez frameworku. sam linux pouzivam a paci sa mi, ale ako prekazku pre masovu tvorbu app pren, vidim absenciu sdk s frameworkom
Odpovedať Hodnotiť:
 

Urcite, ze ten problem tu popisujeme naozaj vo velmi zjednodusenej forme. Keby sa slo do hlbky tak sa najde mnozstvo vacsich i mensich problemov. Ale verim tomu, ze podiel na trhu by neznamenal len viac softu, hier a pod. ale aj tvorbu rieseni pre ich jednoduchsi a rychlejsi vznik. Ver mi, ze podiel a potencial predat produkt, je pre mnohe vyvojarske firmy a spolocnosti velkou motivaciou ;) Samozrejme treba povedat, ze new os hoci by bol zalozeny na linuxe napr., by musel zrejme stratit statut free a volne dostupneho. MS pumpuje do svojich OS nemale peniaze a konkurencny os by musel ist rovnakou cestou, fight fire with fire, skratka novy OS by musel byt o peniazoch, ina cesta nieje.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Google, Google Icons, and the Google Logo are trademarks of Google Inc. gOS is not affiliated with Google or their partners.
gOS is licensed under a Creative Commons Attribution Noncommercial Share Alike 3.0 Unported license.
Copyright © 2008 Good OS LLC. All rights reserved. Patent pending.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No ja by som googlu neveril. Nedavno som posielal gmailom nejake adresy na uploadnute dokumenty a minuly tyzden som ich (cisto nahodou) vsetky pekne vygooglil. Pritom pokrocile vyhladavanie nenaslo ziadne odkazujuce sa stranky, takze si myslim, ze to vyspehovali z toho mailu.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

existuje aj google bot, ktory prehladava stranky a indexuje si ich...napr som si skusal vytvorit nejaku stranku, nikde na mna urcite nebol link a za par dni sa, sice s problemami, ale dala vygooglit...a medzi pravidelnymi navstevnikmi je nejaky server od googlu....
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ubuntu a Visty sa tak skoro aj tak nevzdam.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

lol dufam ze to bol vtip alebo trpis nejakou formou schyzofrenie? :)
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Netrpim nicim, Vistu som naposledy bootoval uz dost davno, aj to som si len upratoval na disku.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Chcem vidiet ludi co si direkt kupia novy komp kvoli OS.(a ak ano, tak to ich lutujem)

------------------------

no ja som kupoval nový HW kvoli OS, lenže na druhej strane ten OS bol Mac a autor zrejme myslel kvoli Viste.

peace :)
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

Zaujímavé by bolo porovnanie so Windows Server 2008. Možno by sa ukázalo, že sú výkonnostne veľmi podobné.
Odpovedať Hodnotiť:
 

co je normalnemu userovi h...o platne, kedze cenovo ani nie.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Študenti a vlastníci MSDN licencie ich majú zadarmo, takže to až tak irelevatné nie je.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

V com by mohol byt server 2008 lepsi/rychlejsi ako Vista?
Odpovedať Hodnotiť:
 

vo vsetkom, na nete su nejake clanky o tom, ako si ho nakonfigurovat, ako desktopovy OS. Skusal som, ale nedoporucoval by som, je sice rychlejsi, ale ma problem s niektorymi aplikaciami
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vista spusta kopec balastu, ktory je defaultne v w2k8 servery vypnuty. V standardnej instalacii je skutocne rychlejsi ako Vista. Ale ako bolo spomenute, nie je velmi vhodny ako desktopovy OS ak sa chces napriklad hrat, pracovat s videom a podobne. W2k8 je server, nie desktop. A tak by to malo aj ostat.
Spytaj sa googla, ten pozna kopec linkov :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Začalo sa to blogom zamestnanca MS: http://snipurl.com/9dwlw
Odpovedať Hodnotiť:
 

no daco som si precital a mam pocit ze Win 7 beta bude na slabsi notebook lepsie riesenie:)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lepsie ako Vista, zrejme ano.
Odpovedať Hodnotiť:
 

2008server som este neskusal, ale ak sa lisi od visty ako 2003server od XP tak potom je to radikalny rozdiel. 2003server je okrem hier lepsi vo vsetkom (okrem hier) ale hlavne v stabilite.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dufam ze do finalnej verzie nedaju zasa nejake
kurvitko.Tato beta vyzera ozaj dobre.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Teraz je to "kurvítko" asi iba v BETA verzií :-))
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

ja som osobne s vistou spokojny,, neviem si predstavit ze by som mal este v roku 2009 pouzivat XPcko...je mi z neho zle, len ked na to pomyslím...(kazde 1-2roky reinstal, ci pouzivam tuneup utilities alebo ne),, a ked mam byt W7 "vytunena" vista, tak som len spokojny! (Toshiba Satellite a200: C2D, 1.75ghz, nvidia7300, 2gb ram, 160 gb hdd 5400rpm...atd a bezi skvele, samo. ze som si ju upravil podla vlastnych predstav:) )
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Mna by zaujimalo najmä to startovanie systemu... Ako na tom popracovali... Kto skusal W7? Co hovorite na ten start? Za kolko sa nastartuje a na akej masine?

Dik
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

mac os rulezz..a je po problémoch
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

tak tak,, ked budem chcet vymenit moju toshibu...tak uz pozeram jedine po applacoch...som uz unaveny stale riesit tento kaziaci sa hardware a este viac problemovy soft!! solution?? APPLE!
Odpovedať Hodnotiť:
 

podľa mňa tento test nič na stopro nepreukazuje,a ja osobne mu veľmi neverím,keďže tam nie sú presné časy...Ja mám Vistu 32-bit na notebooku Asus M51KR a ide super...W7 je podľa mňa dobrá,ale kto by si kupoval new PC kvôli OS?!Betu sedminy som malo pár dní a dalo som ju preč...
Odpovedať Hodnotiť:
 

S win7 build 7000 32-bit štartuje PC asi 30s a s vistou 64-bit približne 40s ale vo viste bolo viac programov a je nainštalovana asi rok. PC C2d 2.8Ghz 4G ram. Po nabehnuti zabera win7 800mb z 3Gb tolko načítal 32-bit.Vista zaberie 1,2 Gb zo 4G.S inštalaciou win7 nebol problem, len DAEMON som tam nemohol dostať ani ten najnovší.Podla mna je to take isté ako Vista, ale od XP je rychlejší.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

"Podla mna je to take isté ako Vista, ale od XP je rychlejší. "asize suhlasim,je to tak...mam W7 beta ale mal som XPcko a w7 JE RYCHLEJSIE O TROCHA NEZ XP...XP je uz okukane a obstarožne
Odpovedať Hodnotiť:
 

to akoze startuje 30 s a je rychly?
asi sa zlepsili ale moj arch dava 26 s na Core Duo 1.86GHz 2GB ram notebooku (zdielana grafika-1.5GB) a ziadna konzola - plne kde4 s compizom, ci mam 100 programov alebo 1000 startuje rovnako zerie asi 200MB ram i ked, ked mam nastavene cache programov ktore pouzivam - asi tak 400MB

takze microsoft sa ma co ucit
(sa divim ze pri tom mnozstve vyvojarov ktore plati je mozne aby GNU-linux, ktory vytvara par ludi bol rychlejsi)
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Dobra hovadina ze Linux vytvara "par ludi", leda ak cca 300 ludi je pre teba tiez "par ludi"...
Odpovedať Hodnotiť:
 

myslel som v porovnani z Microsoftom
Odpovedať Hodnotiť:
 

Chcete vistu ale s rychlostou Xp-cka a nevadi vam ze za win nezaplatite ani euro druhemu najbohatsiemu cloveku na svete? Tak potom treba skusit Tiny Vista rev02 SP1 ULTIMATE.Je to upravena Vista SP1 Ultimate ludmi od eXperience. Jej iso ma 700mb :) Ide ako drak aj na kompe s 512 mb ram. Su odstranene vsetky veci ktore vistu brzdili a zvysovali ram usage.Mam to osobne odskusane na notebooku s celeronom a 900mb ram, kde bola povodne Vista basic takmer napouzitelna.Blizsie info na stranke www.google.sk :) A ti co si nad aerom honite, dufam ze tento prispevok ohodnotite minuskom.
Odpovedať Známka: 2.6 Hodnotiť:
 

na to vezmi jed!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kazdy, kto tvrdi, ze Vista je prepadak ju bud nikdy nevyskusal dlhsie ako 1 den alebo ju skusal na starom kompe. Tak sa uz prosim vas ludia zobudte!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

no je pravda ze na dobrom kompe (aspon 3GB ram, dvojjadro) sa vista hybe dobre, ale nehovor ze vista neni prepadak, sak aj sam Microsoft to nepriamo priznal. A vista na notebooku HP ktory ma 3gb ram po polhodinke pouzivania zozere vacsinu ram (bolo volnych iba cca 500mb)tak to neni asi vsetko v poriadku. Sak vyvoj pocitacov je v sucastnosti dost rychly, kazdy rok su nove a nove technologie ale microsoft je vo vyvoji operacnych systemov este rychlejsi, cize kompy su coraz rychlejsie ale operacne systemy (vista) coraz viac nenazratejsie. A v dobe vydania visty (pred 1,5rokom) bola proste uplnym prepadakom, ked na priemernom kompe tej doby s 1Gb ramom, bola nepouzitelna. A pritom neposkytuje dokopy nic prevratneho alebo revolucneho, cim by boli tie naroky ospravedlnitelne
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Tak si nekupuj HPcko... :D ale nie...nie je to tym,ze to je HP...ale je to zaujimave...s tym som sa u nikoho znameho, co ma Vistu nestretol...Moja Vista Ultimate 32bit zerie 1,3GB RAM pri beznych cinnostiach. Cize neviem, cim to moze u teba byt sposobene...
Odpovedať Hodnotiť:
 

mozno robi vela zlozitych veci na pc a preto vista prednacitava tie veci, lebo ocakva ze ich uzivatel spusti...ovsem to nemusi byt zapor visty, ale klad...no..kto vie, tazko povedat
Odpovedať Hodnotiť:
 

mal by si si niečo naštudovať o superfetch
Odpovedať Hodnotiť:
 

akoby som nemohlo súhlasiť?!máš veľkú pravdu,Vista nie je prepadak,ani za nič.Je to slušný,novší OS,svižnejší a krajší než XP...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

ale opravujem sa,ani Vista neni bez chyby,ale až taký prepadák to nie je!Samo že keď má NIEKTO PC s 1GBRAM tak to je za prd,ale ja mám NB s 3GBRAM a ide to doble,procesor AMD 2jadrá...Poznám jedného človeka čo si je*nutý dal na PC s 512MBRAM Vistu Basic 32-bit a nezapol sa mu ani za desať min.,ale Vista až taký hrozný prepadák NIE JE!!!
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

HM, len som to tak raz skusil, vista ultimate 32 bit na IBM T23 jednojadro, 1000Mhz, 512 Mb ram, 16 Mb grafika, a na pocudovanie to islo pouzitelne, aj ked bez Aera, aj ked je pravda ze na tom kompe je sviznejsie XP Tu istu Vistu so spokojnostou pouzivam na jednojadre AMD LE 1150, 2Gb ram, Nvidia 7300 s plnym Aerom. System je svizny, so softom ani ovladacmi problem nebol, bsod ani raz, max. upozornenie: Program nepracuje, pockat, vypnut? Pred 2 rokmi som bol tiez proti Viste, teraz po 9 mes. pouzivania spokojnost...
Odpovedať Hodnotiť:
 

A Win 7? Vyskusam zajtra naostro, na virtuale to vyzera ok...
Odpovedať Hodnotiť:
 

sviznejsi? no po dost radikalnej optimalizacii je vista viac menej rovnako rychla ak xp. a ze je to "slusny, novsi a krajsi OS", kua podla mna to je skoro to iste co xp, az na par chobotin, ktore fakt treba vypnut, aby to behalo normalne
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

tak drž piču!!!;)
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

vista ma pre uzivatelov dolezitych zmien oproti XP tolko, ze 1 slusny programator to mal naprogramovat za tyzden. Nechapem co na tom robil cely microsoft 4 roky a co stalo 5 miliard, co "vyvoj" visty stal.
Odpovedať Hodnotiť:
 

vista ma pre uzivatelov dolezitych zmien oproti XP tolko, ze 1 slusny programator to mal naprogramovat za tyzden. Nechapem co na tom robil cely microsoft 4 roky a co stalo 5 miliard, co "vyvoj" visty stal.
Odpovedať Hodnotiť:
 

momentalne prispevky pisem z vista64. Pc je 3Ghz athlonX2, 4GB ram, 320GB 7200rpm seagate baracuda. Na disku to zabera 20giga, ramy aktualne 1,13GB. Musim mat vypnute Airo, lebo potom nejde bsplayer. Musim mat vypnute vypinanie monitora, lebo potom sa vypina aj ked pozeras film/tv. Prenosy cez LAN idu dako cudne, resp. to cudne ukazuje. Natiahne ti za 5 sec 100% subora a potom je tam 100% 3 minuty (kym ten subor neprenesie) Este som tu neskusal moju tvkartu, vo vista32 nesla korektne. Pristup do adresarov s viac podadresarmi je taky, ze zapnes d:/filmy, caka, caka, caka, taky zeleny pas nabehne v paneli s adresou, cca 10-15 sec sa nic neda robit, potom ked dobehne ten pas zeleny tak uz sa da.
Dobre veci: premenovavas subor, tak vynecha koncovku, len prepises meno a enter. Kazdej spustenej aplikacii sa da menit hlasitost zvlast. Dobre spraveny panel s adresou (najvacsia zmena oproti xp). Inak nic, xp je 50000000x lepsi OS.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ani jeden z uvedenych problemov som na Viste u seba nespozoroval, co tak vymena HW medzi stolickou a klavesnicou?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pisete tu aka je Vista super, ako si ju zabezpecujete, upravujete a prisposobujete, aby vam fungovala "bez problemov". Potom ti isti ludia pisu, aky je iPhone naprd lebo treba doinstalovat par aplikacii a tiez si ho prisposobit, co je tak ci onak jednoduchsie. Pisete, aky je Mac OS precackany.. (a Vista nie je?) ..tiez Vam vadi, ze je jednoduchy (radsej pojdete dookola aj ked mozete ist krizom?) ..vobec to neznamena, ze sa da na nom robit menej veci.. atd. atd.

Osobne nemam nic proti Windowsu ani Linuxu, len mi pride vtipne, ako niektori ludia pouzivaju iny meter na nieco, co ako tak poznaju a iny na nieco s cim v zivote nepracovali.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

ty si asi fakt vistu v zivote nepouzival!!! ja ju mam uz presne rok a 3 mesiace a v zivote sa mi nestalo ze by mi zobrala 3gb ram!!! to kde si videl...mozem mat spustene(realny test-realne s tym robim) adobe illustrator+adobe photoshop+sony vegas movie studio platinum+vista+excel+firefox+skype+qip+microsoft virtual machine s virtualnym xpckom nastartovanym a STALE NEPREKROCIM 2GB RAM!!!(pozn, a vsetko je to iba notebook s 2gb ram)(pozn.2: akurat mam vypnute aero a sidebar ktory nepouzivam)
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

hmmmm...asi tak...ja mám NB s 3GBRAM,Vista Premium 32-bit,dva jadrá AMD a mávam spustené NHL09,MozillaFIrefox,ICQ,Skype a nikdy to nezaberie viac ako 1GBRAM...NIKDY!!!!
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Tiez som na ten w7 zvedavy. Vistu uz nejaky cas pouzivam hlavne kvoli lepsej praci s pamätou a niektorym veciam ktore mi v xp nepojdu (intel robson). Keby som si sem tam nezahral nejaku tu hru tak win asi nepouzivam a pouzival by som len linux. Tak som zvedavy co dokaze ten novy win. Paci sa mi ze donto netrepu tolko zbytocnych veci ktore malokto aj tak pouzival. Dufam ze niektore chyby sa v novom wine uz nebudu objavovat. Napr ma dost zarazilo ked pri kopirovani 10GB suboru po sieti sa vista uplne zahltila a nebolo mozne s nou vobec pracovat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak mne sa dostalo moznosti testovat win 7 oficialne od kedy bol predstaveny Fakt je taky ze system ma lepsie vyriesenu podporu z ovladacmi nakolko som ho hodil na masinu s procakom celeron 2,8 doska gigabite GA-SINXP1394 ktora ma raid 512 ram nemusel som instalovat ziadne ovladace vsetko si naslo dalej som tam vrazil zvukovku adi na ktoru suovladace len pod win98 alebo win 2000 tak tie 2000 mi zhltol ako malinu standartne to berie z 512 ram 30% start na tej sunke trval asi tak 45sekund ale aj to len preto ze ta doska ma 2x raid a ine hluposti ktore sa detekuju pri starte na noteboku fujitsu siemens celeron 1.3 512 ram s toho 16 pre grafiku start do 40 sekund win sedem je menej narocny na zelezo ako vista nieje problem rozbehat ho na masine celeron 433/256ram ovladace zozerie aj z win98 zatial som snim problem nemal dufam ze to vydrzi
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pokazila sa ti klavesa s bodkou a ciarkou?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tento prispevok pisem na eeepc 901GO, 1.6GHz Atom, 16GB SSD disk, 2GB RAM a W7. na tomto nbt s uvedenou hw konfiguraciou som mal postupne:
- winxp home sp3 SK
- winxp pro sp3 EN (full)
- winxp sp3 EN s pouzitim vlite (celkova instalacia vratane doc&settings a prog files mala 400MB-tak tento system lietal-boot=13sekund)
- vista ultimate s pouzitim nlite (celkovo bol win zhruba tak rychly,ako full winxp pro sp3-boot=17sekund)
- vista home premium s pouzitim nlite (celkovo bol system pomalsi ako vista ultimate,ale boot bol rovnych 11sekund)
- win7 build 7000 - tento system sa este neda hodnotit,avsak subjektivne je system ovela rychlejsi,ako akakolvek vista,ktoru som doteraz pouzival.avsak uz som sa stretol s prvym problemom s nekompatibilitou (antivir),internetexplorer je neskonale pomaly atd.co sa tyka aero a vsetkych tych vizualnych blbosticiek,tak to je oooovela rychlejsie,ako na viste.na viste som to prave koli pomalemu response vzdy vypinal.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak ako vždy nechce sa mi čítať celá diskusia ale pred týždňom aj pol som si kúpil nový počítač kde bola samozrejme aj Vista Home premium (ktorú som nechcel ale žiaľ, musel som ju zaplatiť) no a všetko mi beží ako má... 2x mi spadol program aj to bol Firefox. Vista mi beží bez problémou. Takkže nemám námietky. Na starom PCčku (2.4Ghz Intel...) mi XP beží "ako tak" pretože nič nechce fungovať a šlapať. Takže záleží od HW... Ubuntu tam šlape na 100% a taktiež Vista tam šla a oznámkovala ten PC na 3jku (tento nový na 5.9) takže nejde o systém ale HW ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

nemyslim, ze pouzitie slova "jasne" je moc stastne, pretoze ja ten jasny rozdiel v rychlosti vo vysledkoch toho testu nevidim. Ziadne casy atd., Ze je auto A rychlejsie v 150 testoch ako auto B, povedzme o stotinu sekundy v kazdom teste, znamena ze je jasne rychlejsie?
Odpovedať Hodnotiť:
 

omg, nebud vychytraly. proste ak je nieco rychlejsie, tak je to hoci aj o tisicinu sekundy rychlejsie a pomalsie to nie je, cize vies, co je rychlejsie, nie?
A pojem "jasne rychlejsie" nema v teste co robit, nie je to presne a neda sa to nijako vyjadrit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No ja sa s nim uz hram asi 3 dni a celkom sa mi zda ok. je rychlejsi oproti viste ale je videt ze je to len beta pretoze sem tam sa nejaka chyba vyskytne ale inac je to super, aj nove funkcie a aj prepjenie na win live zo vsetkeho mozneho aby to bolo co najjednoduchsie
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár