|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cvvvv
Od: gasgvv
|
Pridané:
11.3.2010 15:46
len aby strata STV nebola ku koncu roka rovnaka ako ten bitrate. Ale co by sme my danovnici nezaplatili.
|
|
Re: cvvvv
Od: lyserg
|
Pridané:
11.3.2010 15:56
42 Milión Bambiliónov Portorikanskych Pessos? :D
|
|
Re: cvvvv
Od: gjhjfg
|
Pridané:
11.3.2010 16:18
42Mbpp?
|
|
Re: cvvvv
Od: 20781
|
Pridané:
11.3.2010 18:55
42 rocna Mcbp :)
|
|
Re: cvvvv
Od: Andrejjj
|
Pridané:
12.3.2010 0:15
Stiflerova máááma!
|
|
Re: cvvvv
Od: mik
|
Pridané:
12.3.2010 1:00
MCBP MCBP MCBP
|
|
Re: cvvvv
Od: už je to tu
|
Pridané:
12.3.2010 8:48
...a zasa sa niekto v ČR nabalí od slovači
|
|
Re: cvvvv
Od: samozrejme
|
Pridané:
12.3.2010 9:09
A samozrejme ZNOVA 50% obyvateľov SR uvidí H.O.V.N.O v DVB-T príjme a nie HD lebo jedna jediná firma na Slovensku ktorá ma to právo zabezpečenia vysielania to nedokáže odvysielať pre všetkých ale iba pre malú čiastku ľudí na Slovensku. Ale koncesie vyberajú jak žeravý od všetkých
|
|
bitrate
Od: anonyn5
|
Pridané:
11.3.2010 16:19
preco orange nepusti plnych 42mbit/s. naco potom taha ku kazdemu opticke vlakno, ked potom znizi bitrate na 1/3!!!
|
|
Re: bitrate
Od: rege
|
Pridané:
11.3.2010 16:21
To robi preto, aby to ta sracka, co mas v obyvacke pod televizorom stihala opisovat na papier a nasledne prekreslovat na obrazovku...
|
|
Re: bitrate
Od reg.: mirec10
|
Pridané:
12.3.2010 1:26
Co su potom tie hyundai/humax STB od digi tv ? :)
|
|
Re: bitrate
Od: hrrr
|
Pridané:
12.3.2010 10:49
Neviem co su tie boxy zac, zato viem co je zac ta krabicka od Orange ktoru nazyvaju HD STB... ZABIIIIT!
|
|
Re: bitrate
Od reg.: Marki555
|
Pridané:
11.3.2010 16:29
No predpokladam ze bezne STB nepodporuju takyto vysoky bitrate co ide priamo z prenosoveho vozu. A okrem toho predpokladam ze STV znizi datovy tok uz pri spracovani (strihani a pod.) takze OR tych 42Mbit k sebe od STV ani nedostane.
|
|
Re: bitrate
Od reg.: webnick
|
Pridané:
11.3.2010 19:20
Kvoli strihaniu asi tazko potrebujes znizit bitrate :) Bitrate skor znizi kompresia, origo kamery urcite generuju RAW a nie MPEG 2/4 ;)
|
|
Re: bitrate
Od: QWWSS
|
Pridané:
11.3.2010 21:25
asi to myslel tak, ze pri strihani nebudu pracovat s originalnym videom..
|
|
Re: bitrate
Od reg.: webnick
|
Pridané:
11.3.2010 22:24
No pri realtime strihu nemas ale prilis na vyber. Uz z principu - predsa sa nestriha mpeg ale raw. Az do vysledneho streamu zo strizne je mozne nejak zasahovat kompresiou.
|
|
Re: bitrate
Od reg.: Nerte
|
Pridané:
11.3.2010 16:45
Preco nepocuvas WAVy ale MP3ky?
|
|
Re: bitrate
Od: anonym5
|
Pridané:
11.3.2010 16:56
pocuvam Dolby TrueHD a DTS HD - MA (3-6 MBit/s) a pocuvam aj wavy :))) pred chvikou jeden skoncil. Potom je spravny cas vymenit tu skatulku co sa hraje na STB :DDD
|
|
Re: bitrate
Od: siirii
|
Pridané:
11.3.2010 17:19
Zaujímalo by ma, na čom to počúvaš. Nepodpichujem, seriózne ma to zaujíma.
|
|
Re: bitrate
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
11.3.2010 18:31
Aparatura za 1000 € a sluchatka za 150 €. Sak logika. To ma dnes kazdy.
|
|
Re: bitrate
Od reg.: OmeGa
|
Pridané:
11.3.2010 19:55
aparatura - 1000€, sluchadla - 150€, zdrave usi - na nezaplatenie
|
|
Re: bitrate
Od: waveeee
|
Pridané:
11.3.2010 20:08
sidce sa smejete, ale už z vyššieho mainstreamu sa da pohodlne počuť rozdiel medzi napriklad wavatrac3 alebo waveform audio a mp3
BTW: to waveform ma meno po mne.. =)
|
|
Re: bitrate
Od: aleluja
|
Pridané:
11.3.2010 21:41
Vitaj v klube audiofilov :P
|
|
Re: bitrate
Od: siirii
|
Pridané:
11.3.2010 22:37
Ale veď to bez debaty. Na vnútroušných sluchátkach v cenovej hladine už od 150€ (napr. výborné Jays q-JAYS) počuť bez problémov rozdiel, záleží ale samozrejme na hudbe. 256 - 320kbps je vcelku dostačujúce na väčšinu, orchester a klasickú hudbu ale jedine v bezstratovej kvalite.
|
|
Re: bitrate
Od reg.: webnick
|
Pridané:
11.3.2010 22:47
No komprimovane formaty davaju dynamike pekne cez pysk.
|
|
Re: bitrate
Od: KocuRniak
|
Pridané:
11.3.2010 23:00
kompresia s tým nič nemá, zato stratová kompresia už áno. Ale kto neskúsil FLAC ten nevie (načo by som sa sral s neschopnými wavkami ktoré nepodporujú ani len základné tagovanie, keď môžem mať formát ktorý mi to aj BEZSTRATOVO skomprimuje a aj bude obsahovať komplet informácie o interpretovi, skladbe, albume, ...)
|
|
Re: bitrate
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
12.3.2010 8:01
Nesmejeme sa, velmi kvalitna zvukova aparatura samozrejme robi zo zvuku zazitok (samozrejme nie zo 128 kb/s mp3, z toho spravi zazitok akurat tak mobil).
Len su detaily ako ten, ze taku aparaturu maju ozaj len audiofili - filovia? (jak sa to sklonuje).
|
|
Re: bitrate
Od: 5os
|
Pridané:
12.3.2010 11:45
Zo 128kbps MP3 nespravi zazitok ani mobil. Rozdiel medzi cca 1100 kbps wav a 128 kbps mp3 je poznat na lepsich usiach na kazdom zariadeni a aj na mobile, staci si pockat na hustejsiu pasaz kde hra viac nastrojov sucasne.
|
|
Re: bitrate
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
12.3.2010 17:51
Stereo, 44,1 kHz, 128 kbps mp3 (64 kb/s na kanal) je pocuvatelny zvuk na rozdiel od napr. stereo, 44,1 kHz, 80 kbps mp3 (40 kb/s na kanal) ... pri 128 kb/s vysky, stredy aj basy su znesitelne, ale iste nie na 0,5 cm reproduktorceku v mobile.
Ked ma DVD rip 6-kanalovy, 48 kHz AC3 zvuk s datovym tokom 448 kb/s, nuze nasadme tazku matiku a ziskame 75 kb/s na kanal. Samozrejme AC3 (rovnako aj WMA ci OGG) su kvalitnejsie formaty ako MP3 a ektivalentom 75 kb/s na kanal pri AC3 je mozno 112-128 kb/s na kanal pri MP3, ale aj tak je to stratovo komprimovane.
|
|
Re: bitrate
Od reg.: webnick
|
Pridané:
12.3.2010 18:41
Odkial si nabral, ze stereo MP3 ma rozdeleny bitrate na oba kanaly pekne na polovicu? To vobec nemusi a vacsinou ani nieje pravda. Napr LAME enkoder pri nastaveni "stereo" dokaze jeden kanal popisat viac datami, pokial druhy obsahuje tichsi usek napriklad. Pri JOINT STEREO (podobne ako pri dolby prologic) sa najskor pocita korelaciou tzv. stredny "mid" kanal a dopocitavaju postranne "rozdielove".
|
|
Re: bitrate
Od: viperman
|
Pridané:
13.3.2010 6:55
naco velky wav, ked uz bestratovy format uplne postacuje FLAC. :)
ale vinyl bude vzdy vinyl :P
|
|
zaujimave
Od: frehiu
|
Pridané:
11.3.2010 16:20
Zaujimave. Somn mrkol tu specku a to asi nezvlada ovladat jedna cvicena opica... tam je hadam 20 sedadiel...
Minimalne ludia z STV budu mat skusenost a hadam nespravia hanbu, keď sa začne HD na SK dajako presadzovať a STV bude technologicky i co do know how vyssie, ako komercna konkurencia. I ked osobne tomu neverim. Nádej zomiera posledná.
Go go, testujte, učte sa, zanedlho to budete potrebovať k praci...
|
|
Re: zaujimave
Od: dhqgg
|
Pridané:
11.3.2010 16:28
STV sa uci na nas ucet, tak preco do toho neist. Komercne TV vidia ze je este stale dost casu
|
|
Re: zaujimave
Od: mariooo
|
Pridané:
11.3.2010 18:54
Prepac, ale preco by sa nemali ucit na nas ucet. Pred dvadsiatimi rokmi technika napredovala tiez porovnatelne rychlo a ucili sa tiez na statny ucet. Podla mna si vychovavame a aj sme si vychovali kopu odbornikov, ktori nam hanbu urcite nerobia. Neviem ci si z fachu, alebo si aspon okolo siel, ale keby nebolo verejnopravnych TV a radii, neboli by tu ani tie tvoje konkurencne komercne, lebo by v nich nemal kto pracovat. PEACE!
|
|
hmm a ako to pusti UPC?
Od: jegi12356
|
Pridané:
11.3.2010 16:42
klasicky STB od UPC nepodporuje HD a nema ani HDMI takze v tomto pripade asi FULL HD nebude
a pri HD STB je zasa napisane:
"Umožňuje príjem všetkých programov v štandardnom rozlíšení a nových programov v rozlíšení 1280x720p."
Preto som zvedavy ako chce UPC zabezpecit to FULL HD vysielanie?
|
|
Re: hmm a ako to pusti UPC?
Od: siirii
|
Pridané:
11.3.2010 17:18
V článku sa píše o HD, 720p je HD. V čom je problém?
|
|
Re: hmm a ako to pusti UPC?
Od: také ľahké nevieš?
|
Pridané:
11.3.2010 17:36
siirii: V článku sa píše o HD, 720p je HD. V čom je problém?
Nie je HD ako HD. Možno 720 HD je ale nie je full HD. Full HD je 1080.
Ale ak to berieš že televízor je ako televízor tak si hrdina.
|
|
Re: hmm a ako to pusti UPC?
Od: 98562
|
Pridané:
11.3.2010 17:40
asi ti to uniklo, ale full hd nie je 1080i ale 1080p... 720p a 1080i su len hd
|
|
Re: hmm a ako to pusti UPC?
Od reg.: Peterkal
|
Pridané:
11.3.2010 17:54
720p je kvalitnejšie ako 1080i alebo sa mýlim?? Niekto fakt zasvedceni nech to vysvetli...
|
|
Re: hmm a ako to pusti UPC?
Od reg.: Alihasan
|
Pridané:
11.3.2010 18:06
Ako kedy. Podstatnym faktorom je totiz pouzite fps. Sportove prenosy (rychle pohyby) su vyrazne lepsie pri pouziti 1080i/50 ako pri pouziti 720p/25. Celkovo je viac pixelov pouzitych aj pri jednej polsnimke 1080i. Idealne by bolo 1080p/50, len kto by zaplatil tu prenosovu kapacitu :-)
|
|
Re: hmm a ako to pusti UPC?
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
11.3.2010 18:35
1080p/50 (resp. mozno 1080p/60) je sen noci svatojanskej, alias svaty gral digi TV a pozerania TV. Zatial sa treba uspokojit so 720p/25, resp. 1080i/50. Do hry vstupuje plno faktorov, ako spracovanie interlaced obrasu na progress (blur=rozmazanim a ci je nasledne zostrenie v postprocessingu) a takisto aj na com sa to cele pozera, ci 15 rocnom 50 Hz CRT TV alebo 1/4 rocnom 200 Hz LCD TV.
|
|
Re: hmm a ako to pusti UPC?
Od reg.: Alihasan
|
Pridané:
11.3.2010 18:54
Na 15 rocnom CRT asi sotva vzhliadnes akykolvek HD signal...
To ako "i" signal spracuju jetnotlive TV sa neda zapracovat do porovnani 720p/25 vs 1080i/50, je to rozne. Vseobecne plati to, co som pisal.
|
|
Re: hmm a ako to pusti UPC?
Od: Snake (zmazal sa mi kolacik)
|
Pridané:
11.3.2010 21:42
200Hz LCD? Dobry marketingovy odrb :). Ostatne vsetko co vravis je pravda, ale posledna veta nie ;).
|
|
Re: hmm a ako to pusti UPC?
Od reg.: Alihasan
|
Pridané:
11.3.2010 22:25
To ano. Ludia by sa mali naucit, ze jedine spravne cisla su cele nasobky 24, v kombinacii s europskym 25fps, mi vychadza najblizsia prijatelna - 600Hz TV.
|
|
Re: hmm a ako to pusti UPC?
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
12.3.2010 8:12
ano, ano najmensi splocny nasobok nam ide :-)
- co do toho montujes 24 Hz? To akoze stare CRT TV zobrazuju 48 Hz prekladane miesto 50 Hz prekladane? pokiel viem u nas je to 25 Hz na plnu zmenu snimky, t.j. 50 polnimok/s, t.j. 50 Hz prekladane. Ak je niekde (mozno v USA, tam maju vsetko ine, voltaz v zasuvke, jednotky mier, nazvy velkych cisel, uplne vsetko od veci a ine) bolo naaaaaaaaaaaaahodou 24/48, naco to sem pliest?
- marketingovy odrb je tych 400-600 Hz na plazme, aj ked plazma je na analogovy, zasumeny singnal (pripadne na rychle sceny/pohyby) trocha lepsia ako LCD. LCD na 200 Hz ma oproti 600 Hz plazme nevyhodu akurat v latencii (radovo ms vs. radovo tisiciny ms). Nerozumim sa zobrazovacim jednotkam uplne, ako vedia/nevedia narabat s pixelmi prip. ci zvlast aj subpixelmi, ale je zrejme ze LCD a plazma su dve ulpne rozlicne technologie.
|
|
Re: hmm a ako to pusti UPC?
Od reg.: Alihasan
|
Pridané:
12.3.2010 8:59
A nechapeme preco 600Hz a preco 24 a 25... :-)
1 - vsetky filmy su tocene na film metodou 24fps. Na BD su tieto filmy rovnako ukladane v 24fps. Ak mas TV, ktoreho obnovovacia je 24*n, staci kazdy frame zobrazit n-krat, nedochadza tak k trhaniu (judder) pri zahadzovani snimkov, ci ich prelinani.
2 - kedze sme v europe, tu okrem 24fps BD, mame aj starsie 25fps DVD a TV taktiez vysielaju 25fps. Potrebujeme teda 25*n, aby aj europsky signal netrpel vadami. No a najblizsi spolocny nasobok je 600.
3 - to je zaroven delitelne bez zvysku aj frekvenciou siete 50/60Hz.
|
|
Re: hmm a ako to pusti UPC?
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
12.3.2010 9:46
Takze preto, uz je to jasne. Cely zdochnuty pes je zakopany v tom ze filmy sa tocia v 24 fps. A preco? Keby dali 25 fps, bolo by po probleme.
BTW myslel som si, ze filmy sa tocia ani nie v 24, ani nie v 25 ale dokonca v 30 fps. Dalej som si myslel, ze filmy na BR su v 25 ci 30 fps a nie trapnych 24 fps, co je o 1 menej ako na DVD.
No jednym slovom krasa.
|
|
Re: hmm a ako to pusti UPC?
Od reg.: Alihasan
|
Pridané:
12.3.2010 9:55
Je to z historickych dovodov ako kompromis medzi tym co oko uz nevidi ale zas nebude moc drahe. Za tie roky sa to vobec nezmenilo, smutne. Keby dali 25, zas by bol problem v USA, Japonsku atd, tam kde maju 60Hz a NTSC normu.
Ak sa aj filmy na DVD printovali v 25fps, islo len o 4% zrychlenie originalu z 24fps. Najrychlejsi proces, kedy netreba cachrovat s videom, len zvuk ziska jemny "pitch".
30fps je norma TV v NTSC standarde. Film sa vtedy prevadza systemom telecine 3:2 z 24fps.
Samozrejme existuju aj nativne kamery 30/60fps (25/50), to vsak uz nehovorime o filme, ale o TV.
|
|
Re: hmm a ako to pusti UPC?
Od: viperman
|
Pridané:
13.3.2010 21:43
mne televizor ukazuje zdroj signalu(dvb-c) 1080 / 25 ci uz pri eurosport hd alebo ta gycovka OTO teraz co vysiela stv3...
|
|
Re: hmm a ako to pusti UPC?
Od: Radomir
|
Pridané:
29.3.2010 16:09
Full HD je marketingový výmysel neposkytujúci ziadne autorizované informácie. Celý HDTV marketing je "1000" riadkový. Tvrdenie že 1080 je lepšie ako 720 je hlupost. Porovnavame 1080i/25 alebo 1080p/50 s 720p/50 alebo 720p/25 alebo ... ? Navyše kvalita doma je vysledkom každej upravy od vyroby az po obrazovku. Nehovoriac o adekvatnom bitrate, ktory ma napr. 720 format nižsi ako 1080.
|
|
38 ton
Od reg.: Alino
|
Pridané:
11.3.2010 16:46
38 tonovy voz, tak to ked prejde cez slovenske šitné cesty tak sa zem rozpadne a budu nam musiet okolite staty pomahat jak v haiti.
|
|
Re: 38 ton
Od: rouen
|
Pridané:
11.3.2010 16:58
ty si este nevidel kamion na nasich cestach?
|
|
Re: 38 ton
Od reg.: Alino
|
Pridané:
11.3.2010 17:45
tak kamiony maju tak priemerne 12 ton, to ceske obři kamiony ktore maju dlzku 25 metrov vazia 70 ton :D
|
|
Re: 38 ton
Od: rasto75
|
Pridané:
11.3.2010 22:58
hej,ale prazdne kamiony maju 12 ton...a co tak pripocitat naklad???
|
|
Re: 38 ton
Od: KocuRniak
|
Pridané:
11.3.2010 23:04
gravity hack?
|
|
Re: 38 ton
Od reg.: Sheer Mirage
|
Pridané:
12.3.2010 17:12
Ja by som skôr povedal, že keď ten voz prejde po našich šitných cestách, že sa rozpadne - ten voz...
|
|
Prvý priamy HD prenos STV bude 1080i s originálnym bitratom 42 Mbps
Od reg.: lobogo
|
Pridané:
11.3.2010 17:36
By ma zaujímala cena toho vanu :D
|
|
to sa len mne zda?
Od reg.: antitalent15
|
Pridané:
11.3.2010 18:51
to sa len mne zda, alebo sa idete z toho HD uz vstetci poondiat?
|
|
Re: to sa len mne zda?
Od reg.: Alihasan
|
Pridané:
11.3.2010 18:54
Ano.
|
|
Re: to sa len mne zda?
Od: Raptorko
|
Pridané:
11.3.2010 19:12
jj naco HD, naco internet, naco pocitace, naco elektrika, naco domy. Sadnime si v jaskyni ku ohnu, teda vlastne naco aj ohen, a pozerajme na zapad slnka.
|
|
Re: to sa len mne zda?
Od reg.: OmeGa
|
Pridané:
11.3.2010 20:04
no vidis, aka romantika :D
|
|
Re: to sa len mne zda?
Od reg.: Alino
|
Pridané:
11.3.2010 21:20
ja by som vam tie internety zakazala!
|
|
to sa len mne zda?
Od reg.: antitalent15
|
Pridané:
11.3.2010 18:51
to sa len mne zda, alebo sa idete z toho HD uz vsetci poondiat?
|
|
Re: to sa len mne zda?
Od reg.: foobar0
|
Pridané:
11.3.2010 18:59
Opakovanie je matkou múdrosti...?
|
|
Re: to sa len mne zda?
Od reg.: Alino
|
Pridané:
11.3.2010 21:20
opakovanie je pudom papagaja :D
|
|
re.........
Od: dando1111111
|
Pridané:
11.3.2010 21:45
nema satelit odozvu az 500ms?
to tam uz nevedeli dotiahnut optiku?
|
|
Načo OTO v HD?
Od reg.: xmarduk
|
Pridané:
11.3.2010 22:02
Čo z toho, že obraz bude krásny, keď obsah nebude žiadny. Akurát na zvýšenie sledovanosti, nech si pár ľudí zo zvedavosti prepne na prvý HD prenos zo Slovenska.
|
|
zas stv
Od reg.: rayen
|
Pridané:
12.3.2010 8:00
to je super ze rozhadzuju nase peniaze na hovadiny pre uplne minimum obyvatelov.. potom zas budu na konci roka plakat ze potrebuju podporu od statu
mali by to stv uz konecne zrusit
|
|
12345
Od: ICE T
|
Pridané:
12.3.2010 8:17
nemyslim ze HD prenos vzysi sledovanost takej facine ako oto
|
|
STV3HD
Od: Laco27
|
Pridané:
12.3.2010 13:47
Hlavne aby STV3 dala do loga zase HD, aby si vsetci mysleli ze pozeraju HD... :-)
|
|
Re: STV3HD
Od reg.: rayen
|
Pridané:
12.3.2010 17:13
presne. vacsine by stacilo ku stastiu aj to.. aj tak to nerozoznaju, alebo este lepsie ani netusia co je HD
|
|
.......
Od: ...
|
Pridané:
13.3.2010 14:39
doplnam, ze SWAN tiez pridal opat STV 3 HD
|
|
parametre prenosoveho kanala - feedu
Od: dbart
|
Pridané:
13.3.2010 22:32
Hellas Sat 2 (39.0°E)
Frequency: 12727 - Pol: H - SR: 19200 - FEC: -
Category: Spectacle
Transmitted in: MPEG-2 4:2:2
Comments: Spectacle/concert in dvb-s2,hdtv
Spectacle/concert ,39.0°E
Channel data : 39e,12727h,19200(422,512/4112,dvb-s2,hdtv)
Channel Name : Service 1
Date : 13/03
Time : 19:28
Sat Name : Hellas Sat
Sat Pos : 39.0°E
Event Type : Spectacle/concert
|
|
HD F1
Od: Ethan_
|
Pridané:
14.3.2010 1:27
To nemôžu radšej vysielať v HD zajtra F1? Určite by to malo väčší úspech.
|