Všetky moderné autá môžu hackeri znefunkčniť, pre principiálnu bezpečnostnú zraniteľnosť
Diskusia k článku: Všetky moderné autá môžu hackeri znefunkčniť, pre principiálnu bezpečnostnú zraniteľnosť
Prispievajte do diskusií ako
prihlásený užívateľ.
Komentár, na ktorý odpovedáte:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Re: Kladivo
Od: ventYl
|
Pridané:
2017-08-17 19:06:27
Not that easy. Ono totiz elektroinzinieri v automobilovom priemysle nikdy nemuseli riesit software-ovu bezpecnost otvoreneho systemu (co sa bezne riesi na PC a smradfonoch), ale riesila sa bezpecnost fyzicka. Preto drviva vacsina aut obsahuje okruhy CAN minimalne 2. Jeden okruh prepaja kriticke komponenty (motor, tempomat, bezpecnostne systemy) a druhy okruh prepaja pozbytelne veci ako infotainment, komfortne systemy a dalsie blbiny.
Samozrejme ze existuju padne dovody, preco by infotainment mal komunikovat s kritickym systemom, napr. sa za kriticky system povazuje pristrojova doska a infotainment na nej moze chciet zobrazit nazov stanice radia, prehravanej mp3, ale napriklad moze chciet infotainment vediet aj rychlost auta kvoli funkcii GALA (co vedeli uz aj 30 rokov stare auta).
|