Problémy Tesly údajne spôsobili globálny nedostatok cylindrických batérií
Diskusia k článku: Problémy Tesly údajne spôsobili globálny nedostatok cylindrických batérií
Prispievajte do diskusií ako
prihlásený užívateľ.
Komentár, na ktorý odpovedáte:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Re: Obnovitelne zdroje...
Od: ventYl
|
Pridané:
2017-12-07 17:55:06
Zrovna zimna prevadzka bude sice nepekna voci dojazdu, ale nie voci ekonomickosti / ekologickosti prevadzky. To su jednoduche pocty. Na vykurenie interieru auta, resp. udrzanie nejakej teploty potrebujes X energie. To X bude cca rovnake bez ohladu na to, ci ho budes ziskavat z ropy, palenim velrybieho tuku, uhlia, alebo elektrickou spiralou z baterky. U auta sa teplo do interieru dostava vyuzitim inac vyplytvanych asi 30% energie z paliva, ktore by sa inac poslalo von chladicom. Pri elektromobile sa sice ohrev robi elektricky, ale s ucinnostou vyse 99%.
Vykurovacie telesa vacsiny aut maju vykon radovo niekde okolo 4-5kW, takze ak kurenie pri jazde znizi dojazd elektromobilu o tretinu az polovicu, to s priamou spotrebou elektromobilu nebude nijako zle.
Horsie to moze byt ak sa zarataju aj naklady na vyrobu baterii, tam tomu ale celkom slusne mozu konkurovat latky obsiahnute v 15tich katalyzatoroch a 8ich DPFkach, ktore kazde dnesne auto musi mat.
|