neprihlásený Štvrtok, 25. apríla 2024, dnes má meniny Marek
TÚ prešetruje UPC a Telekom, za poplatky za faktúry

DSL.sk, 28.1.2013


Telekomunikačný úrad Slovenskej republiky v súčasnosti prešetruje telekomunikačných operátorov UPC a Telekom z dôvodu ich poplatkov za zasielanie faktúry poštou.

Telekomunikačný úrad, TÚ, o tom informuje vo svojom stanovisku.

TÚ s účinnosťou od 1. januára minulého roku telekomunikačným operátorom uložil okrem iného povinnosť bezplatne poskytovať základnú úroveň rozpísaných faktúr, ktorá umožní účastníkovi sledovať jeho výdavky.

Spoločnosť UPC, ktorá je častým terčom sťažností zákazníkov za spôsob komunikácie a prístupu k zákazníkom, na konci minulého roka ale informovala, že počnúc 1. januárom 2013 začne faktúry štandardne zasielať elektronicky. Zákazníkom, ktorí budú chcieť dostávať tlačenú faktúru poštou, bude táto spoplatnená sumou jedno euro mesačne.

Dodatočné náklady to tak bude predstavovať pre zákazníkov, ktorí nevyužívajú Internet. Keďže UPC má vysoký počet zákazníkov káblovej televízie, dotkne sa to zrejme nezanedbateľného počtu zákazníkov.

Spoločnosť UPC sa v oznámení zavedenia poplatkov snažila zákazníkov presvedčiť, že faktúry spoplatňuje s cieľom "aktívnej podpory ochrany a šetrenia životného prostredia".

"Podľa názoru TÚ SR telekomunikačný operátor nemôže účastníkovi vnútiť napr. to, že mu bude bezplatne poskytovať len elektronickú faktúru," uvádza TÚ v stanovisku.

TÚ z rovnakého dôvodu prešetruje aj Telekom a ďalších nešpecifikovaných operátorov. Telekom má za zaslanie faktúry poštou poplatok 0.72 eura a v oficiálnych cenníkoch sa explicitne výnimky neuvádzajú, podľa informácií z hotline spoločnosti ale spoločnosť tento poplatok zákazníkom nevyužívajúcim internetové pripojenie od spoločnosti neúčtuje.

Prešetrovanie UPC a Telekomu zatiaľ nebolo ukončené. "V prípade porušenia podmienok všeobecného povolenia operátorom hrozí pokuta až do výšky 1.5 mil. eur," uviedol Roman Vavro, hovorca úradu.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom
Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke
Japonská sonda nebola skonštruovaná aby prežila noc na Mesiaci, funguje aj po tretej
Železnice opäť aktualizujú systémy, v noci nebude fungovať internetový predaj lístkov - aktualizácia 1
Vydaná Fedora 40
Samsung spustil výrobu takmer 300-vrstvovej flash pamäte
NASA opravila sondu Voyager 1, aktualizovala softvér aby nevyužíval poškodenú pamäť
Telekom má nové programy Swipe pre mladých, aj s neobmedzenými dátami
Dánsko chce vybudovať minimálne 6 GW veterných elektrární, v mori
Dnes pribudne ďalší vysielač digitálneho rádia


Diskusia:
                               
 

Posielam parte. Samozrejme si zaň zaplatia 1€ :)

Konečne sa pohli ľady a naše úrady konajú voči nekalým praktikám. A ešte by sa toho môhlo chytiť finančné riaditeľstvo a naplniť štátnu kasičku...
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

ups si začalo pýtať aj 20 eur za poplatok za predĺženie zmluvy. úplne absurdné, žiadne služby sa nemenia, ešte sa aj človek zaviaže znova a oni pýtaju výpalné.

aj tam by sa mal telekomunikačný úrad pozrieť na zúbky.


Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

Nic Ti nebrani zmluvu zrusit a dat si sluzbu nanovo. Resp. dat si ineho operatora, ktory tento poplatok neuctuje, resp. ma lepsie podmienky v Tvojom mieste. Konkretne tento poplatok je podla mojho nazoru cisto v kompetencii operatora.

Nemozes chciet zase uplne vsetko zadarmo, lebo nakoniec bude na slovensku len jeden operator, pretoze ostatni nevykryju naklady, ktore su v tomto businesse stale vacsie avsak ceny sluzieb klesaju pri dozadovani sa vyssej kvality a rychlosti sluzieb zo strany koncovych klientov. Skus nad tym porozmyslat.
Odpovedať Známka: -8.9 Hodnotiť:
 

blabla, zrusit zmluvu ti brani fakt, ze znovupripojenie na to iste miesto ti spravia az po mesiaci a nanutia ti k tomu "odbornu instalaciu technikom" ktora tiez nieco stoji. Je to svinstvo v kazdom pripade. Snad nechces tvrdit ze s predlzovanim zmluvy maju darmozraci z UPC nejake dodatocne naklady? Hlavne ked si ta vsivava banda parazitov dovoluje vykrikovat, ze sa ti zmluva predlzuje automaticky dokial pisomne neoznamis jej vypoved.
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

"znovupripojenie na to iste miesto ti spravia az po mesiaci a nanutia ti k tomu "odbornu instalaciu technikom""

Neviem ako v zemlankach, ale v BA to tak nie je. Spravil som to tak minuly rok, a vdaka tomu, ze technik nestihol prijst odpojit drot, tak ho nemuseli volat pripajat ho a bolo to iba o 5 minut papierovacky viac (a usetrenych cez 20 eur). Keby ho aj odpojil, zvycajne do 2-3 dni je zapojeny zas.

S predlzovanim zmluvy ma kazda firma naklady, uz len tym, ze to musia zo zakona papierovo spracovat a niekolko rokov archivovat (a kopec dalsej statnej buzeracie). A to sa nespravi same, na to musis mat zamestnancov, ktori nieco stoja. A ti "paraziti" a "darmozraci" ti to vobec extra neuctuju. Na rozdiel od Telekomu.
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

ZRUŠ TO.
A kúp si vzduchovku to je zábava.
Broky s oceľovým jadro a plastovým plášťom šetria prírodu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Takže uzatvorenie novej zmluvy akože nevyžaduje byrokraciu a pracovníkov? Ak by to naozaj bolo komplikovanejšie (pochybujem, stačí mať normálne napísané zmluvné podmienky), nik ich nenúti formálne zmluvu predlžovať, prečo by potom nespravili jednoduchšiu vec a zadarmo (zrušenie a znovuuzavretie zmluvy) keď je výsledok rovnaký?

Navyše tým, že ukončíš zmluvu a znovu ju uzavrieš všetko komplikuješ už len kvôli tej prípojke, takže je to tak ako píšu - sprostý výpalnický poplatok lebo už nevedia, na čom by zarábali, a tvoja "obhajoba" stojí za hovno.

Skvelá logika btw...
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Dnesnej mladezi to nevysvetlis, chceli by mat vsetko a zadarmo. Ale odkial sa beru peniaze na ich vyplatu (ak vobec niekde pracuju), to ich uz netrapi.
Odpovedať Známka: -8.0 Hodnotiť:
 

Aha, už som pochopil - zarábaš dosť na to aby si sa mohol nechať odrbávať a teraz si to tu dokazuješ? Choď si liečiť komplexy inde...
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Nic take som nehovoril, ale aspon vidim tvoje myslienkove pochody. Komplexy budu zjavne na tvojej strane.
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

Ech, ty "nemôžeš chcieť zase úplne všetko zadarmo", prosím ťa, z ktorého slova alebo vety si nadobudol dojem, že mu UPC poskytuje zvyšok zadarmo?!

Súhlasím s ním, toto je rovnaká arogancia, ako keby ti v obchode povedali, že za vyúčtovanie si budú pýtať 20 €... a že to majú v nejakých podmienkach vyvesených hentam na opačnom konci tesne pod stropom. "A keď sa ti to nepáči, tak máš možnosť odísť."

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

To už nie je v kompetencii Telekomunikačného úradu. O tom, že podľa § 53 ods. 4 písm. k) Občianskeho zákonníka ide o neprijateľnú zmluvnú podmienku môže rozhodnúť súd. Spotrebitelia sa v prípadoch neprijateľných zmluvných podmienok obracajú buď priamo na súd, alebo ešte predtým na Komisiu na posudzovanie podmienok v spotrebiteľských zmluvách a nekalých obchodných praktík predávajúcich, ktorá je pri Ministerstve spravodlivosti SR. Komisia posudzuje podnety od občanov na nekalé obchodné praktiky a všeobecne zmluvné podmienky, ktoré sú v rozpore so zákonom, koná aj z vlastného podnetu, podáva podnety na spotrebiteľské organizácie, ktoré môžu iniciovať súdne alebo správne konania v mene spotrebiteľov.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

moc sa nevytesuj, oni si najdu iny sposob ako si naplnit vrecka a vyzbierat peniazky na pripadnu pokutu
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

ale kazdy takyto krok ich pomaly potapa, co je len k dobru
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

treba im naparit kolko sa len da za chvilu by nevahali vyberat poplatky aj za fakturu v elektronickej pohobe.
mozno sa raz dozikeme toho ze nam bude uctovany aj vzduch co dychame
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

Telekom by sa pokute 1,5 melona eur iba zlahka pousmial.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Telekom sa AKEJKOĽVEK pokute iba pousmeje. Pokiaľ viem, už ich dostal hromadu a ešte žiadnu nezaplatil.

Opravte ma ak sa mýlim.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

S Protimonopolným úradom viac menej úspešne bojuje, ale Telekomunikačnému úradu, pokiaľ viem, pokuty zaplatil... Samozrejme výšky pokút sú neporovnateľné. Protimonoplný úrad môže a aj ukladá podstatne vyššie pokuty. Sranda to ale pre nich nie je. Akcionári berú za to na zodpovednosť manažérov ST...
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

akcionári, teda iba jeden z nich, ten čo má manažérsku kontrolu berie z ST likviditu (hotovosť) za 1% úrok...
Odpovedať Hodnotiť:
 

mali by prešetriť telekom za tie ich ceny DSL internetu..
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

daj si banan. 5mb/s neobmedzene za 11,90...
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Konecne im hajzlikom aspon trochu pristrihnu kridla. A UPC sa vyhovara na ochranu zivotneho prostredia. Urcite! Take lobogo! Nechce sa im platit dalsie poplatky za postovne a naklady na tlac.
A telekom to iste! Nech ma motivuju prejst na el.fakturu tak ako O2. Dajte podrobny rozpis hovorov v el.podobe a ja si zoberiem el.fakturu. Dovtedy mi ju pekne posielajte postou, nebudem si ja minat svoj toner na tlac a moj vlastny papier!!!
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

a načo by si si mal minať papier a toner? ja mam elektronicke faktury a netlačim ich, ale priamo platim cez internet banking
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

a keď to potrebuješ dať do účtovníctva, nakreslíš si tu faktúru?
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Pošleš cez WiFi
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Zalozis si druhu firmu, na tlac, ta ti to vytlaci, ty si to odpises z dani a este aj zarobis.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Faktury nemusia byt papierove, aby si si ich mohol "dat do uctovnictva". Nemusis ich ani tlacit. Pozri si zakon o dani z prijmov, DPH a elektronickom podpise. Papierova aj elektronicka su ekvivalentne, a ziadna povinnost tlace na papier nikde nie je.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

to je ok, ale účtovník má radšej aj tak papiere...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

vymen Fantozziho za niečo krajšie..
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

... a opotrebovavat svoju tlaciaren ... :-)
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

tam riesia faktury za 0,63 eur namiesto toho, aby sa pozreli a klepli tym operatorom na prsty, ze len zmychaju tych zakaznikov a neinvestuju. my placime v piestanoch 40 EUR za DSL na pevnej linke, to je tusim turbo3+analog, no ... to za tie roky by to uz malo byt 50/10 VDSL, alebo ked nechcu investovat, tak nech to daju za 19,90 eur, tak ako tod nemecku a hotovo!
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Zakaznici akosi stale placu nad nespravnym hrobom - ja toto raz nepochopim. Ak mi nieco nevyhovuje, tak z principu idem prec. Ak tu sluzbu nemaju nikde inde, tak sa nemozes vyhovarat na vysoku cenu, pretoze si mozes vybrat medzi nicim a nimi. A ak sluzba nie je zivotne dolezita - co nie je takehoto formatu ani jedna, tak bud plat alebo cus.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

no na to je tu stat, aby zabranil tvorbe monopolof. na to moseli otvorit tie DSL siete Orangu, ze teraz je lepsia alternativa Orange, lebo ti davaju to iste za mensiu cenu a lepsima kondiciama.

v prvom rade bola ale chyba privatizovat telekom deutsche telekomu, lebo tam, de deutsche telekom raz stupne, tam dlho nic neraste. a to je vsade tak, kde dosli, presne tak ako aj v USA s tyma bolinyma sietama, co sa cil chcu zbavit teho.

ked by kazdy zakaznik odisol od telekomu, tak by 1.) telekomu to nevadilo, kedze oni si naklady nehavjau placit statom aj tak 2.) este menej by investovali, kedze uz by nebolo ani prekoho, tak by pozhasinali aj tych malo DSLAMov co maju.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Je to úplne šialené myslieť si, že si tie elektronické faktúry bude v reáli niekto čítať. Som predajca s telefónmi a IT technikou, a viem z praxe, že jednoducho väčšina ľudí vôbec nerieši mail a väčšina k nemu nemá prístup. Má internet ale nema mail. Mail môžeš mať aj keď nemáš priamy prístup na net ale bohate stačí príležitostný. Práve ľudia ktorý platia ten internet a to nehovorím o ludoch čo majú iba káblovku, platia net deťom alebo iba preto aby boli IN. Alebo prípadne ako veľa mamin a ocinov aby si zahrali farmeramu. Veľa z nich tiež nemá mail alebo vôbec naň nechodia.

A to to viem ja čo mam mizivé percento na trhu, ale taká megafirma ako telekom alebo upc. stačí isť do telekomu a spýtať sa niečo konkrétne na telefón ktorý vám predáva a je to jasné. Ani predavač nama a nepoužíva mail a čo potom spotrebiteľ... Oni sam nam svojimi činmi vysmievajú do očí.


Odpovedať Hodnotiť:
 

dnes existuje niekto okrem mojej babky, co nepouziva email? ba co viac, niekto kto plati internet a nepouziva email? Email je rovnako dolezity komunikacny kanal ako telefon ci postova korespondencia. Nemozes v roku 2013 nemat email! to je ako by si ani neexistoval.
Odpovedať Hodnotiť:
 

inak ak sa ti nepacia efaktury a nechces platit za papierovu, tak chod kazdy mesiac v dany den na pobocku a povec ze chces zaplatit fa, urcite sa to tam da :) Ale nieje to pohodlnejsie, ze ti pride fa do priecinka UPC, a ak mas meniacu sa sumu, tak to cez internet banking (inkaso) zaplatis? Ak mas sumu stalu ako ja, tak tie efaktury nesledujem, lebo mam trvaly prikaz? Naopak, zaviedol by som povinnost posielat vzdy aj efakturu! s papierovou si mozu vytriet ana.. ved vies, zadok :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

do tretice... aby ste ma neukamenovali, mam zato, ze naklady spojene s vystavenim a dorucenim faktury za "cokolvek" maju byt zaratane uz v cene a teda nema byt dodatocne spoplatnene vystavenie a dorucenie faktury. Lebo potom kludne mozem predavat ferrari enzo za 5€, ale vystavenie fa ta vyde 600k ecok. No neber to, Enzo za 5€ ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Treba zrušiť súkromné vlastníctvo výrobných prostriedkov a bude pokoj....
Odpovedať Hodnotiť:
 

Júj, to je moja reč!!!
Je to jednoznačne najlepší príspevok od roku 1867, kedy po prvýkrát vyšlo vaše veľdielo!!
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár