neprihlásený Streda, 17. apríla 2024, dnes má meniny Rudolf
Vlastní inžinieri Tesly nesúhlasia s tým čo firma sľubuje ľuďom o Autopilotovi

Značky: samojazdiace technológieTesla Motors / Tesla

DSL.sk, 25.8.2017


Ani poprední vlastní inžinieri a programátori výrobcu elektromobilov Tesla nesúhlasia respektíve nesúhlasili s tým, ako optimisticky firma jej riešenie samojazdiacich funkcií prezentuje verejnosti a čo jej sľubuje.

Tvrdia to noviny The Wall Street Journal. Ich článok bohužial nie je prístupný celý, zhŕňa ho ale The Verge.

Už pri uvedení samojazdiacich funkcií mal upozorňovať popredný inžinier Evan Nakano, že vývoj Autopilota bol postavený na "nezodpovednom rozhodovaní, ktoré potenciálne ohrozuje ľudské životy". Má sa to uvádzať v dokumentoch získaných novinami, na aké rozhodovanie tým presne inžinier narážal minimálne zo zhrnutia nie je jasné.

Tesla bola ale už krátko po uvedení samojazdiacich funkcií na konci roka 2015 kritizovaná najmä za spôsob ako ich prezentovala. Hoci vo formálnych oficiálnych podmienkach používania sa nachádzali rozličné upozornenia a obmedzenia, pri prezentovaní vytvárala veľmi optimistický dojem ako dobre fungujú okrem iného aj označením autopilot a prehláseniami ako "Váš Autopilot je tu" a sľúbom vodičom odbremeniť ich od "najviac nudných a potenciálne nebezpečných aspektov cestovania."

Krátko po uvedení sa zároveň objavili zdokumentované sťažnosti niektorých zákazníkov na situácie, v ktorých v režime samostatnej jazdy v pruhu Autosteer Tesla nezareagovala optimálne a ohrozila vodiča a bezpečnosť premávky.

Masívnejšia kritika prišla po prvej smrteľnej nehode v autopilot režime v máji 2016, pri ktorej Tesla nezaregistrovala priečne postavený kamión na prejazde cez rýchlostnú cestu a narazila doň vo vysokej rýchlosti.

Spotrebiteľská organizácia Consumer Reports kritizovala ako Tesla funkcie prezentuje ale aj ako reálne funguje. "Autopilot nevie v skutočnosti riadiť auto, aj tak dovoľuje spotrebiteľom nemať minúty ruky na volante," uvádzala organizácia. Celkovo označila sprístupnenie samojazdiacich funkcií Teslou na rozdiel od iných výrobcov za agresívne.

V prípade smrteľnej nehody nakoniec americký úrad pre bezpečnosť cestnej premávky NHTSA napriek tomu, že Tesla nezaregovala a bolo zistené že jej systém nie je schopný rozoznať takéto situácie, nenašiel pochybenie na strane vozidla. V manuáli a podmienkach používania totiž výrobca upozorňuje, že vodiči sú povinní aj v autopilot režime sledovať premávku a byť pripravení prevziať kontrolu.

Druhá nezhoda medzi inžiniermi a vedením firmy mala prísť na jeseň minulého roka, keď Tesla po prechode na nový hardvér pre samojazdiace funkcie začala sľubovať že tento hardvér po doplnení vyvinutým softvérom umožní úplnú autonómnosť. To malo vyústiť do odchodu dokonca šéfa tímu pre Autopilot, Sterlinga Andersona.

Tento rok sa pritom ukázalo, že Tesla začína používať nový mierne vylepšený hardvér. Firma zatiaľ avizuje, že plnú autonómnosť by v budúcnosti mal umožniť aj hardvér montovaný od minulého roka a ak sa tak nestane, hardvér zákazníkom vymení za novší.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Vývoj pôsobivého dvojnohého robota prekvapivo končí
Spustená výrobca QLC flash pamäte s viac ako 200 vrstvami
Batérie vyhodené z vesmírnej ISS neočakávane nezhoreli a poškodili dom v USA
Sprístupnená beta verzia Ubuntu 24.04 LTS
Nový CPU Apple M4 majú dostať všetky Macy, s výnimkou najvyšších najneskôr do jari
Samsung sa v predaji smartfónov vrátil pred Apple
Zatiaľ posledný Star Trek seriál bude mať ďalšiu sériu, ohlásený aj nový film
Nový Android 15 je k dispozícii v beta verzii
Samsung má spustiť výrobu takmer 300-vrstvovej flash tento mesiac, budúci rok dosiahnuť 430 vrstiev
SpaceX použila prvý stupeň Falcon 9 už 20-krát


Diskusia:
                               
 

Tesle veľmi fandím, ale hlúpy človek + inteligentné zariadenie = katastrofa
Odpovedať Známka: 2.1 Hodnotiť:
 

ale, hlupy clovek + hlupe zariadenie = este vacsia katastrofa
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Kto nikdy nešiel 60km/h v meste?

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ja.
Ja dokazem ist tak max 4kmh a behat tak max 12kmh. V meste aj mimo.

Inak tiez som fanusik Tesly a ked dokaze prejst 90% HOCIAKEJ 5+km vzdialenosti v ramci KE/BA - do 05/2018 - tak to budem brat ako OBROVSKY uspech. A odsuhlasim, ze je AUTONOMNA (hoci z definicie nie je ani ked 99,99% - ale OK).

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

https://www.youtube.com/watch?v=k-OLp8PazpE TKX
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Ale hlúpy človek+hlúpe zariadenie sa vačšinou totálne dojebú ešte doma
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Najvzacnejsim materialom na tejto planete je cas, neda sa vyrobit a nikto z nas nevie kolko ho vlastne ma. Treba spomalit, spomalit vo vsetkom a zacat si uzivat zivot, realne ho precitit, nejde len o to zrelaxovat fyzicky, ale aj psychicky, zacat si vazit jeden druheho, prirodu zivocichy aj vlastne telo. Sucasnost predstavuje nesmierne rychly vyvoj a to bez ohladu na efektivitu pre jeho vyuzitie. Clovek malokedy dava do pomeru nejaky svoj uspech na jednej strane a cas potrebny pre jeho dosiahnutie na strane druhej.
Odpovedať Známka: 8.4 Hodnotiť:
 

Pravdu mas, az na ten vyvoj. Ten sa zastavil, minimalne v IT, uz pred 10-15 rokmi, teraz sa uz len recykluju napady. Rychly je skor zivot, lebo ludia su blbi a chcu mat kazdu somarinu.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Stále lepšia forma nezodpovednosti ako VW.
Autá zabíjali a vždy budú zabíjať ľudí.

Hyperloop má šancu že nezabije žiadnu mačku ani človeka.
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

to je asi taka kokotina ako slova anglickej 150kg robustnej (salamy) vedatorky o tom, ze cernobyl zabil vlastne len ten personal pri vybuchu...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Chcel som sa obesit ale tvoj príspevok mi zachranil zivot a otvoril oci. Dakujem.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a Elonova fotka je kde?
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

smutna neexistuje
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale mohli by pouzit taku tu kde je zamysleny. Ta sa aspon trochu priblizuje a dokreslit mu tam slzicku.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

viz: http://dopice.sk/k6H
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

http://dopice.sk/k6I
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Našťastie nie som Ing. ani tomu podobný pacient, ale však to je aj dubákovi jasné, čo "zistili" vlastní inžinieri...
Odpovedať Známka: -6.1 Hodnotiť:
 

Vidíš, keďže nie si inžinier, nemusíš sa pri tvorbe vlastných názorov obmedzovať meraním a testovaním. Tebe je všetko jasné hneď. Máš obrovské šťastie.
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Nemuseli ani nič moc merať. Proste niektoré veci dovidí obyčajný človek aj bez zložitých okolkov. O to predsa ide, nie?
Na to, aby si mal svoj názor, stačí mať nejaké skúsenosti.
Niekedy ani tie nie...
A čo mám merať, a načo? Aby som niečo podobné vyslovil nemusím nič merať. A možno tí, čo utrpeli vzdelanie si tú jednoduchú vec overili príliš zložito.
Ak neveria svojej práci, nech ju radšej nerobia. Budú v nej hlboké a nepredvídateľné chyby.

Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

ale na to, aby si dokazal pravdivost vysloveneho, uz merat musis. lebo potom tu mame teoriu o plochej zeme, kde tiez ludia iba nieco vyslovuju, ale ked ich poziadas o dokaz, tak nemaju nic.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Co sa tyka dokazovania, tak "kazdy vidi rovnu zem".
A ten kto tvrdi, ze je gulata/okruhla/zaoblena ma dokazovat ;)

Inak kebyze niekde mas ten zoznam (tusim 8) dokazov, ze je rovna s vyvrateniami, tak si to rad precitam.
Popr. staci 1-3 dokazy ze nie je.

nechce sa mi to samemu pisat a robim s deckami, kt. si tieto veci preposielaju.

Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

dokazov o gulatosti mas dostatocne vela, ktore tu boli este predtym ako boli cesty do vesmiru a fotky zeme. len ja chapem, ze pre vas je fyzika 'diablov vymysel' a tak v ziaden dokaz neuveris.

inak,v ramci tych vasich 'dokazov', kolko si z nich realne skusil, aby si zistil, ze su podvrhom a klamstvom? nehovoriac a pozorovaniach zapadu slnka z miest v roznej vyske, stracanie lodi pod horizontom atd atd

a ked ti ani to nestaci, tak tu mas kartografiu a meranie vzdialenosti. zrazu by sa vsetky vzdialenosti museli menit.

a k tomu videniu 'plochej' zeme - vies o tom, ze priamka je kruznica s nekonecne velkym polomerom? inak povedane - pri dostatocne velkom priblizni, lubovolna nelinearna funkcia moze byt v meranej oblasti aproximovana na funkciu linearnu
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Čo ty si za kokotka. Tebe by som dal maximálne tak čistiť záchody, tam sa môžeš plne spoľahnúť na skúsenosti a nepotrebuješ ani nič overovať "príliš zložito".
Odpovedať Známka: 3.0 Hodnotiť:
 

ja ťa chápem, ak vyrobia neviem aký zložitý, náročný a drahý systém a tento spôsobí niekoľko nehôd, vždy hodia vinu na vodiča. Zložité merania patria vývojárom, mne stačí pozrieť na výsledky. Mimochodom google už odstúpil od vývoja autopilota
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Zdroj tohoto tvrdenia?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Zdroj tohoto tvrdenia je priekazne syntaxterrorXXX, tak mozno nejakym mimoriadne sofistikovanym a narocnym postupom by to mohlo ist zistit aj u inych, ale ktovie.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Teda je na tom presne ako manazment tych inzinierov?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vôbec nemám problém s tým, že nie si inžinier, ani s tým, že nevieš, ako niektoré veci fungujú. Problém mám len s tým, že o tom,o čom hojno vieš sa vyjadruješ, ako keby si na to bol najväčší odborník na svete. Nenadarmo sa hovorí, hovoriť striebro, mlčať zlato. Vedieť, kedy mlčať je na nezaplatenie.
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Hej. Na nejakú podobnú reakciu som čakal. Ale to by tu bola stránka bez slov, iba "mlčiacich".
Je tu rozptýlenie. Niečo sa tu dozvieš, vyprovokuješ.
Tu ľudia nechodia po radu, ale dokopať toho druhého...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Napises hlupost, niekto iny ti napise, ze si napisal hlupost a ty potom vyplavas, ze ti to napisal. Radsej vecne argumentuj a nik do teba kopat nebude.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Registrácia požiadavky o večnú argumentáciu je zaprotokolovaná. Zmena nastavení sa prejaví po reštarte systému.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

odpal do pici.
Odpovedať Hodnotiť:
 

stale mi nejde do hlavy, preco pouziva Elon Musk pre nazov firmy meno srbskeho vynalezcu Nikoly Teslu. Preco si nepomenuje firmu na "MUSK"?
Odpovedať Známka: -7.3 Hodnotiť:
 

Je to pocta človeku, ktorý vymyslel lúče smrti.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Tesla Stropkov mohla vyhrat miliony v sudnom spore, ale asi ich to este nenapadlo...
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

Všetky podniky TESLA boli padnuté na hlavu, že si neuchránili značku!
A potom prišli firmyčky typu MOTOROLA a ponúkla sortiment a dobré ceny, že mnohé TESLYčky išli... však viete kam.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

ved predsam firmicky sa rymuje s - do vcelicky ..
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Jedine, ze Tesla Stropkov vlastnia vylucne prava na pouzivanie mena Tesla (od rodiny) Co pochybujem ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Myslíš rodinu TEchnika SLAboprúdu? Počul som historku, neviem či je pravdivá, že práve takto sa socialistická TESLA bránila, keď je žalovali za používanie mena Tesla. Technika slaboprúdu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

"Niekedy v roku 1960 bolo obežníkom riaditeľa n.p. Tesla oznámené zamestnancom, že názov podniku teraz znamená skratku slovného spojenia "Technika Slaboprúd", bez ďalšieho vysvetlenia. Pravdepodobne za to mohol problém s menom už nežijúceho človeka v názve firmy bez jeho súhlasu pri exporte výrobkov do západného sveta."

zdroj:www.retromania.sk
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

este kedysi davno som cital o vyjadreni, ze Tesla Motors ma dohodu o pouzivani rovnakeho obchodneho nazvu, s tym, ze nebudu podnikat v rovnakom odvetvi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

takze na pouzivanie niekoho mena treba nejake prava? takze ked sa necham premenovat na Kokot tak budem vo vate? lebo kazdy den niekto niekoho nazve kokotom...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Je to podsta cloveku ktory vymyslel vec ktora dokaze bleskami hrat hudbu. Nic viac cool neexistuje.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

...podszsta...
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Podsta od slova podstata?
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Nie, prostata.

Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Velky problem ako riesit kolizne situacie maju napriklad v Australii (cez 10 000 havarii s klokanmi rocne).
Detekcny system musi zistit, ze pri ceste je klokan (ten sa v sekunde skokom dostane o par metrov dalej), takze chciet od palubnych systemov dokonale zistit a identifikovat objekty z pohybujuceho sa videa z viac kamier v realnom case je obrovsky problem. U nas taky autopilot musi samozrejme vediet obchadzat jamy na ceste a o parkovani ani nehovorim :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

máš pravdu u nás to bude iný level
jama napravo jama naľavo systém sa nebude schopný rozhodnúť kam sa uhne
pravdepodobne bude treba detekciu rozšíriť o meranie hĺbky výtlkov a % šancu že si na nom prejebeš pneumatiku
a až podľa tohto určiť ktorú jamu si vybrať na prejazd
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

a to si zabudol, ze este system bude musiet dopocitat optimalne strhnutie volantu, aby okrem nerozbita auta, nerozbil posadku v aute.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

A človek to rieši ako? Lepšie? Vieš, aká ja minimálna doba, ktorú človek potrebuje na akúkoľvek reakciu? Porovnaj si to s tou strojovou. Človek je obmedzený pritom na zrak, stroj môže použiť napríklad radar.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

lenze stroju nabehne modra obrazovka (kamion / nekamion) a je koniec.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

To môže aj človeku - mikrospánok, infarkt...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hlavným problémom je to, že skoky klokana je nutné matematicky zdôvodniť aj s použitím teórie chaosu (neznámy počet vstupov, ich náhodné správanie sa) - a to je tá najkomplikovanejšia možná situácia pre každého programátora. Presne z tohoto dôvodu je nemožné presne predpovedať alebo namodelovať počasie. Nielenže nepoznáme všetky vstupy, ktoré ovplyvňujú výstup, ale nepoznáme ani ich vzájomné reakcie, nehovoriac o ich (zo zjednodušeného pohľadu) náhodných zmenách. Klokan je omrvinkou problému predpoveď počasia.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dlhodobé pozorovanie - skúsenosti, a mnoho ďalších faktorov eliminuje to zlé...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Austrálčania riešia klokanov spôsobom: "Poriadny nárazník a pridať plyn".
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

true story: radlica a neuhybat (vtedy je vacsim problemom strom ako klokan aj ked klunde 90 kilovy)
Odpovedať Hodnotiť:
 

"Evan Nakano upozornil..."

Kedy tipujete, ze ho vyhodia? Hned, alebo az po tom, ako to zasa marketingovo ututlaju?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

mozno mu len znizia plat na minimalnu mzdu ktoru tesla tak rada vyplaca
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ta minimalna mzda bude stale vacsia ako ten vtip co vyjednali odborovi predaci v SK volkswagene :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

pracujem v danej oblasti, a len sa smejem ked i nasi manageri snivaju, ze budeme mat system na urovni 5 v roku 2020
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Oni snívajú a ty to urobíš. :-)
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

nie ;) ja som zostal robit na 77Ghz radare
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

77 GHz??? Ukáž mi ako vyzerá...
Nechápem.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ujo google ti pomoze, staci ho poprosit.
myslim, ze tam najdes dost materialu
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hej. Sprostosti. Normálne som to skoro zožral...
Automobilový priemysel a "radary" s dosahom pár metrov ma naozaj nezaujímajú...
Odpovedať Hodnotiť:
 

:D no teraz si ma rozosmial. Asi mas zlu predstavu o celom autonomnom jazdeni. To nie je len jeden vykonny pocitac so sofistikovanym softwarom. Autopilot potrebuje mat dobre "zmysly", presne ako clovek vidi a pocuje. Tymyto zmyslami v aute su hlavne radary spolu v kombinacii so stereo kamerami a lidarom. Ak ti radar nerozozna, ze je pred tebou staticky object (napr. stlp) tak autopilot do neho vrazi presne ako ked ten stp neuvidi clovek. A sucasne radary vidia do 180m (softwarove ohranicenie, vidiet dalej nema zmysel)
Odpovedať Hodnotiť:
 

No vieš, ja som zaspal ešte v dobe Škoda 120...
Tieto modernosti nemusím.
Ako ťažkopádne vymýšľame už dávno vymyslené - človeka.
Toto nikam nevedie. Načo je také auto, do ktorého si človek sadá z úplne iného významu, než na ktorý si ho pôvodne vymyslel. Však človek chce predsa šoférovať a používať vlastnú búdku k tomu!
Odpovedať Hodnotiť:
 

su modernosti, ktore maju svoj prinos, a su take, ktore automobilky pouzivaju len na marketing.
Ako vsetko i auta maju svoju evoluciu, no pri autonomnom riadeni si mylsim, ze je ta evolucia velmi uponahlana. Niekto moze namietat, ze raz sa s tym musi zacat. Ano, ale nie pod takym tlakom, kludne to mohlo pockat na dalsie generacie. Mame kopec inych problemov, ktore treba riesit. Bez autopilota prezijeme aj dalsich 10 tisic rokov.
Ano, aj ja stale patrim k tym, ktori chcu sami soferovat, ale casom sa to otoci, ludia budu este lenivejsi a nebudu chciet uz ani soferovat.
Stojime na prahu dalsej revolucie, cela spolocnost, nase myslenie, ... sa v priebehu dalsich (odhadujem) 15-30 rokov od zakladu zmeni.
Odpovedať Hodnotiť:
 

niektori diskutujuci to maju doma uz teraz...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

lenze ti tam zas nemaju vsetkych...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Treba sa na to pozriet aj z ineho hladiska. V podstate level 5 je dostupny uz teraz, akurat s velmi ubohou spolahlivostou. Ludia tiez jazdia na urovni 5 a casto dochadza k nehodam, aj smrtelnym. Teraz je doba telefonov a inych zariadeni na rozptylenie vodica. Narast nehod v poslednych rokoch je dramaticky. V USA tusim o 30 za posledne 3 roky (maju povolene telefonovat pocas jazdy). Atraktivita nasadenia autonomneho riadenia stupa, s tym, ako spolahlivost riadenia ludi klesa. Inaksie povedane, ze aj to co je vyvinute teraz sa moze oplatit nasadit, ked ludia zacnu jazdit mimoriadne mizerne. To je samozrejme extremne tvrdenie, ale ide o myslienku. Ja si proste nemyslim, ze sa bude cakat na dokonaly produkt, ale podobne ako Musk, myslim si, ze sa ma nasadit v momente, ako dava lepsie vysledky, nez ludia.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ja by som povedal, ze (nebudem menovat vyrobcov) maju docela slusne systemy na urovni 4, za pouzitia, radarov, lidaru a stereo kamier. Su to ale velmi drahe systemy. Automobilky potrebuju daco na masove nasadenie a to si dovolim tvrdit, ze nebude este ani v roku 2030.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Nejaky dovod nemenovania mas?

Odpovedať Hodnotiť:
 

1) profesionalna deformacia :D
2) nemusim im robit reklamu
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nie je to problem hardwaru ale softwaru, hardware su iba zmysly ale riadi to nejaky soft a ten treba nakrmit gigantickym mnozstvom dat, s roznymi scenarmi co sa moze stat a naucenym rozhodovanim v kritickych situaciach a na toto su dobre big data a machine learning
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Takze otazka, co si da pocitac na ranajky nedeterministicky nesposobi vybuch disketovej mechaniky na americkych jadrovych zbraniach a poplach v Defcone, aby mohol prijst film Wargames z 80 rokov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

je tam i kopec hardwarovych problemov, ale tie softwarove su ovela vacsie. mozem menovat let tie verejne zname: casova narocnost FFT na SPU, su rozne problemy s MMIC, 100MBit Ethernet netaci na prenos vsetkych dat na analyzu (1GBit je este stale prislis drahy), ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ktovie ako by zareagovala Tesla na obcasnu situaciu, ked v Bratislave za šera ludia v tmavom obleceni skacu pred auta.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak ako LeepShitz

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Jedine preco na 90+% verim Muskovi - ze uz velakrat dokazal nemozne.
Ked na Slovensku 95% ludi nemalo email adresu - on zalozil Paypal.
To co nedokazala NASA za 30 rokov s miliardovymi rozpoctami, on dokazal za 5? s tusim 0.8mld.
A to co som ja aj dalsi vedeli, ze elektro auto je pomale, odpad, otras design, a 0 dojazd - on dokazal za 2-5 rokov, ze nielenze nie je

To iste Autopilot - to, co si dnes nevies dokupit za 20KE do Mercedesu (spica technika a 80? rocna historia) {alebo BMW, ci ktokolvek} za 150KE, si vedel dokupit za $3500 do Tesly za $70K v roku 2015.
Ziaden automobilovy vyrobca neponukal a neponuka dodnes, nieco, co by mohlo Tesle v elektro-aute konkurovat na 40% a v Autopilotovi na 80%.

Tak dufam, ze ak nie Level 5 do 12/17, tak Level4 do 12/18 zvladne. NEVIEM si to predstavit, ale VERIM a DUFAM vzhladom na to, co uz zmakol, ze to zmakne.

Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

"Ked na Slovensku 95% ludi nemalo email adresu - on zalozil Paypal" dalej som tie tvoje sracky ani necital :D
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Problem je, ze PayPal uz nie je tam, kde by byt mohla a dokonca v jednej oblasti dost zaostava. Musk to tusim uz predal, ale zisiel by sa im niekto podobny znova.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Oprava: potom co kupili jednu vacsiu spolocnost, paypal uz az tak nezaostava. Stale ale hej.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

To nema nic spolocne s OP.
On pise celko zaujimavo, ze Musk dokazal 4 ci kolko zazrakov.
A to, ze ked PP predal a ini to sk... za to Musk nemoze.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ved je to pravda - v 1995 mozno malo tak 1% ldui na Slovensku email.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

*1999
Odpovedať Hodnotiť:
 

paypal zalozili niekedy koncom 98 a to uz som mal mailov hned niekolko... na post.sk pobox.sk atd. ale je pravda ze internet v tej dobe pouzival iba niekto kto pocitacom aspon trochu rozumel, jaka to bola krasna doba, ked clanky nekomentovali pubertaci s nedokoncenou zakladnou skolou, joj to nam bolo sveta zit
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Píše pre DSL.sk niekto nový? Poslednou dobou sú tie články hroznej kvality. Tento nevynímajúc. Katastrofa.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Autopilot-a nech si este tunia aspon jednu dve 5-rocnice, ale nech "ropaci" alebo "spekulanti" vytiahnu zo suflikov poriadne baterky, nech dojazd bezneho auta (na luxus si nepotrpim) je aspon 600-900 km. Solarne panely v streche a kapote pre nabijanie pocas parkovania povazujem za samozrejmost.

"Who killed the electric car"...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Autorovi: hladal som ten clanok na webe WSJ a nasiel som ho, neviem preco pisete, ze nie je k dispozicii.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár