neprihlásený Piatok, 19. apríla 2024, dnes má meniny Jela
Pokuta za mobil pri šoférovaní sa zdvojnásobila, regulujú sa elektrické kolobežky

Značky: dopravaSlovenskomobily

DSL.sk, 2.12.2019


S účinnosťou od 1. decembra vstúpila do platnosti novela zákona o cestnej premávke, ktorá prináša niekoľko zmien.

Zmenila sa formulácia zákazu používania mobilných telefónov počas vedenia vozidla. Doteraz zákon zakazoval "počas vedenia vozidla používať telefónny prístroj okrem telefonovania s použitím systému "voľné ruky" alebo vykonávať inú obdobnú činnosť, ktorá nesúvisí s vedením vozidla".

Po novom sa zákaz rozšíril a spomína aj iné zariadenia, keď znie "počas vedenia vozidla držať v ruke alebo iným spôsobom obsluhovať telefónny prístroj alebo iné telekomunikačné, audiovizuálne alebo obdobné zariadenie okrem použitia systému "voľné ruky" alebo vykonávať inú obdobnú činnosť, ktorá nesúvisí s vedením vozidla".

Pokuta za tento priestupok je definovaná v sadzobníku ministerstva vnútra, pričom doteraz to bolo 50 eur.

Podľa informácií agentúry TASR zároveň začala platiť na začiatku roka ministerstvom avizovaná dvojnásobná pokuta, teda 100 eur v blokovom konaní a 200 eur v riadnom konaní.

Jednou z ďalších zmien je nová regulácia elektrických kolobežiek, ktoré sú regulované podobne ako boli doteraz regulované samovyvažovacie vozidlá, hoverboardy. To napríklad znamená, že na chodníku sa s kolobežkou nesmie prekročiť rýchlosť chôdze a používať sa smie len ak neohrozí a neobmedzí chodcov a na ceste mimo obytnej zóny ju môže viesť len osoba staršia ako 15 rokov.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii
Helikoptéra na Marse bude zbierať dáta aj po strate komunikácie so Zemou
Vývoj pôsobivého dvojnohého robota prekvapivo končí
Spustená výrobca QLC flash pamäte s viac ako 200 vrstvami


Diskusia:
                               
 

u nas v hlavnom meste Bratislave zreguloval kolobezky sneh
Odpovedať Známka: 9.6 Hodnotiť:
 

To je dobre, to je vacsia zabava
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Tie 2cm snehu tu zregulovali vsetko skrz naskrz
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Az som prekvapeny aka je dnes plynula premavka. Divne.
Za to vodicov co nemali svetla vobec alebo len denne je stale viac ako dost. Ale urcite nedrzia mobil v ruke takze su v pohode a zastavenie a dohovor alebo pokuta im nehrozi.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Určite si sa zle pozeral, lebo telefonista je každý druhý. Ale možno si ich nevidel, lebo si držal telefón v ruke.
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Nevidim ich lebo sa tvrdohlavo venujem premavke. Zaujima ma co robit vodic s volantom, nie za volantom.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

tvrdohlave premávke? nejak to nejde dokopy.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Keby si nenapisal, ze u vas v hlavnom meste Bratislava, tak by sme to my sedliaci nepochopili
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Hlavne mesto udava trendy. Je fajn, ze v hlavnom meste sa podujali na tuto nelahku ulohu zakonodarcovi ukazat, ako dopadne premavka, ked soferi kukaju do mobilov. V hlavnom meste obetovali svoje auta a zivoty, aby zakonodarca si uvedomil, ze aj v nasom state potrebujeme take zakony, ktore su bezne v statoch, kde tiez bezne mobily pouzivaju.

Nemysli si, ze len sedliaci iduci nadrbani zo zabavy su urcovatelia trendov v ostrazitovsti dopravnej policie.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Pritom je to prerastena dedina plna dementnych ludi.

Bratislavak si mysli v akom velko-meste zije.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Nemas pravdu:

Tatry - najmensie velhory na svete
Bratislava - najmensie velkomesto na svete
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

v kontexte slovenska jebo...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ma pravdu kopa dementov sem chodi z celej SR
a potom kazdy druhy piatok s batohom uteka o 14 na stanicu.
potom je BA celkom fajn aj jazdit sa da niesu zapchy :P

A kopa dementov drzi v ruke smartfon!
staci pozret na chudaka ako bludi s mobilom v obchode
idealne v najuzsom mieste alebo kruzi ako rybicka v gulatom
akvarku a telefonuje ale chodii chodiii ako po extaze..

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

"... alebo iné telekomunikačné, audiovizuálne alebo obdobné zariadenie ... "
takže keď má auto ovládanie funkcií prostredníctvom obrazovky v palubovke musí vodič zastaviť na odstavnej ploche aby mohol zmeniť nastavenie klimatizácie? :-D
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

ak to zoberieme ad absurdum, tak budu vsetci robit pitstop za 2s - zastavis, prepnes stanicu na radiu a vystartujes :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Prečo nie, myslíš že pri obsluhe vstavaného tabletu nemôžeš narafať? :) Je to pekná blbosť aby vodič niečo nastavoval na tablete, staré dobré mechanické tlačidlá nahmatáš a nastavíš bez potreby odvracať zrak z cesty.
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

jasne, hlavne tie dole kdesi pri riadiacej pake, kde sa aj tak nakoniec pozries, kolko ukazuje teplota, ktoru "hmatom" navolil.
Odpovedať Známka: -5.3 Hodnotiť:
 

Chces mi povedat, ze ked mas otocny volic s radiusom 270 stupnov tak nevies bez pozerania nastavit teplotu? Bud mas konkretne auto velmi kratko, alebo si v takom zivote nesedel.
Odpovedať Známka: 0.5 Hodnotiť:
 

Ano nesedel, zvycajne je totizto ovladac mozne tocit donekonecna. Aktualne to mam len cez displej, ktory mam v perifernom dohlade a povazujem to za ovela lepsie riesenie. Ale pravda je aj ta, ze mam automaticku klimu a nemam potrebu do toho sahat kazdych 5 minut.
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

Nie vsetky auta maju otocny volic na ovladanie teploty klimy.

Napr. ja tam mam dve tlacitka, nieco taketo: https://dopice.sk/nKG


Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

https://dopice.sk/nKS
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

nemusi, obsluhovat na palubnej doske mozes cokolvek.
omacka: policajt na motorke na obchvate iduci zarovno so mnou pozerajuc ci nahodou nechytim mobil ale palubka nevadila
Odpovedať Hodnotiť:
 

Myslím, že teraz už nie je ani zákonný spôsob, ako by ten policajt na motorke mohol zapnúť výstražné zvukovo svetelné zariadenie (rozumej audio - vizuálnu húkačku) bez porušenia zákona.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To znamena, ze majitelia Tesiel budu musiet zakazdym zastavit ked budu chcet nieco spravit :D :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ak to bude znamant rychejsiu smrt dotykovych ovladacov v autach tak je to dobra sprava
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To ale bude musiet polica dodrziavat. A k tomu jej mozes pomoct, ze budes takych displeje ovladajucich filmovat a nahlasovat. Vzhladom na GDPR som toto myslel len zo sradny.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Na realne zvysenie bezpecnosti na cestach by stacilo, aby policia dosledne sledovala dodrziavanie zakona z pred 15 rokov. Vsetky tieto novely su len take kozmeticke pozlatka na zvysenie vyberu dani. Realne zlepsienie bezpecnosti nie je cielom. To by ich praca vyzerala naozaj uplne inac. Teraz su jednoducho iba danove oddelenie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Akekolvek objektivne hodnotenie zvysenia bezpecnosti vplyvom policie ale priekazne vyzaduje kalibraciu bud uplnym odstavenim organov alebo pouzivanim ciest vyhradne nou.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Vsetko to zacina uz v skolke. Potom vela zavisi na rodicoch a konci to v autoskole. Zial ked sa polka veci zanedba uz na zaciatku tak mas na cestach plno slabych a nezodpovednych soferov..
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

... a ak ma ovladanie radia a telefonu na volante, tak nemoze drzat volant :DD
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kolobezkari by mali povinne nosih helmu a prip. porusenie tohto prikaxu by sa malo prisne pokutovat.

To by ich pocty periedilo.
Odpovedať Známka: -4.2 Hodnotiť:
 

a ich preriedenie by malo aky vyznam? maju zacat chodit autom?
pocet nie je problem, ale sposob pouzivania...
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

kolobezkari by mali hlavne vydavat povinny zvuk ako elektricke auta minimalne
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

ja mnaukam a kvakocem
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

v tom pripade si prikladny
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Elektrokolbezkari by mali hlavne zacat jazdit normalne a nie jak psychopati co si myslia, ze im patri cely chodnik..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To iste aj cyklisti. Ti su rovnako drzi.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

V Bratislave lepsie drzy cyklista, ako na ceste pod SUV mrtvy cyklista.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Auto je nadradené a nič by nemalo byť na ceste, čo nemá aspoň dvojliter 4 kolesá. Autá by povinne mali robiť brutálny hluk a hlavne dym, lebo auto je čisto len chlapská záležitosť! Ženy za sporák. Sorry ženy, som panic ,lebo som hrozne škaredý a žiadna mi nedá no. Tak som hňupom.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Jedným z menej známych vedľajších dôsledov vymáhania sankciovania nedodržiavania zákazov vykonávania činnosti, ktorá s niečím nesúvisí patrí na strane príslušných orgánov moci priekazne i povinnosť predkladania dôkazu neplatnosti teórie strún.
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Jedným je, a patrí priekazne k jedným.
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Ak som v poslednej dobe nestretol 9 dildov za volantom s mobilom v ruke ktorí nedávali smerovky a šli 30km/h po obci tak je to málo. Kľudne nech sú tie pokuty aj likvidičné.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

A prirataj mlade <>, ktore navyse jazdia akoby boli na ceste len ony.
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

ja ti neviem, ale vcera zo stiavnice odchadzal dildo na g medvedovi. vracal sa do vradavice na dunaji... no nezavidim vam tam taketo dilda a <>
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

V poslednom case som si vsimol ze od urcitej urovne ceny auta cize najma drahe SUV, ich sofery (vsetci) permanentne drzia v ruke mobil, vacsinou nie pri uchu ale na hlasity odposluch ze si ho pridrza pred tvarou, co musi vidiet este menej.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

TO mas tak, ked mozno 2% majitelov si fakt ten manual k autu aj precita. Staci sa pozriet po roznych otazkach na kluboch. Radsej bude zabijat cas niekoho ineho ako precitat knizku.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pri niektorych autach uz mas manual aj v systeme, staci tuknut na pismeno i alebo help a hned ti ukaze aj s animaciami ako to mas zapnut aj na telefone ked si uz uplny pako a nevies to. Skratka cesta tam je, len ta vola nie...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Volov je tiež dosť, len koče vymizli
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Majitelia luxusnych aut si neparuju telefony s autom, pretoze im to rodicia nedovolia :D
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

Musia zarabat vela penazi na splatky, alebo na dalsie nove SUV a preto si nemozu dovoli ani malu nehôdku, ktoru si mozu dovolit ti s tymi lacnymi autickami a preto zaroven pri pozerani na mobil pozeraju aj na cestu.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Tak toto je bezprecedentny utok na nase uspesne predsenictvo.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

úspešné kolobežníctvo (keď už sa jedná o kolobežky)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Podla clanku "počas vedenia vozidla držať v ruke alebo iným spôsobom obsluhovať telefónny prístroj alebo iné telekomunikačné, audiovizuálne alebo obdobné zariadenie okrem použitia systému "voľné ruky" alebo vykonávať inú obdobnú činnosť, ktorá nesúvisí s vedením vozidla".

Znamena to ze dalsie diely Fake Taxi uz nebudu?
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Osobne som mal telefon v drziaku na celnom skle, ked niekto volal len som potiahol prstom a stacil repro na hlasity odposluch . . . . vsetko v zornom poli . . . teraz budem zastavovat na blikackach . . . :-) kludne aj na dialnici . . . pridu policajti? Jaaaj, zatocila sa mi hlava, talk som radsej zastavil .... :-)
Buzeranti, na prievozskej a zahradnickej vsetky SUV v bus pruhu, policajt nikde . . . . ale normalneho cloveka, ktory chce zaparkovat, a zostane jednym kolesom na trave (tesne za obrubnikom, lebo uz sa nevytocil) toho skasiruju . . . vyhraj volby, mozes vsetko . . . no a ked si este nas clovek, tak duplom . . .
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Podla mna by si ani navigaciu nemal mat v zornom poli. Ak je tak, bud rad, ze si doteraz nedostal pokutu.
Teraz sa naucis hlasove ovladanie telefonu a zahucis do toho nieco ako "zdvihni!", alebo co tam j nastavene, alebo si nastavis a nebudes zastavovat na dialnici na blikackach....

Buzerantov na prievozskej a zahradnickej vsetkych v SUV nahlas policii. A nevynechavaj ani normalne pohlavne orientovanych s jednym kolesom na trave.

Vsak vies, ze verejna publicita pana Basternaka sa zlepsila po tom, ako si myslel, ze je náš človek(?)
Aj ked je mozne, ze Basternak by skocil v ustave aj bez tej snahy vyhnut sa pokute, za precitanie si stoji tento text Rada Ondrejicka, alias Cynickej obludy: www.facebook.com/ ondrejicek.official/posts/2010633272348221


Odpovedať Hodnotiť:
 

Bacha, na gagarinovej/prievozskej to nie je bus pruh, pozeraj znacky. Je tam zakaz osobakov v pravom pruhu, zatial co v tom druhom je zakaz nakladakov. Polovica tychto SUV ma v papieroch N1, takze idu dobre :).

Btw, tento system ti zaviedol Mr. Vallo, tak tolko neplac.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nejdu dobre. Iba ze by mali nad 3.5t
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Hej, nejdu dobre, ta znacka nema nic spolocne s N-kovymi kategoriami. Ale obcas to chlpati skusali... (pokutovat kurierov s N1, ked boli v ulicke za podobnou znackou), tak preco to nevyskusat naopak.

Inak taky Range Rover sa k 3,5t hranici uz dost blizi.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Idu dobre. Nko s tym ma velmi vela, lebo znacka ktora je pouzita. Aj to policajti sami priznali 2 tyzdne po zavedeni. Az sa cudujem, ze aj dnes sa stale ludia hadaju o tom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

(6) K značke č. B 6:

Značka Zákaz vjazdu nákladných automobilov (č. B 6) zakazuje okrem vjazdu nákladných automobilov aj vjazd ťahača prívesu, ťahača návesu a špeciálnych automobilov odvodených od nákladného automobilu alebo od autobusu; nezakazuje vjazd obytným automobilom a nákladným automobilom s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou neprevyšujúcou 3 500 kg.

V Cesku to maju naopak, tam B6 (u nich B5) plati pre vsetky N-ka.

Odpovedať Hodnotiť:
 

"100 eur v blokovom konaní a 200 eur v riadnom konaní" - úžera
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Skôr výhodná ponuka :)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

"počas vedenia vozidla držať v ruke alebo iným spôsobom obsluhovať telefónny prístroj alebo iné telekomunikačné, audiovizuálne alebo obdobné zariadenie okrem použitia systému "voľné ruky" alebo vykonávať inú obdobnú činnosť, ktorá nesúvisí s vedením vozidla"

Panni si uvedomuju, ze to tym padom zahrna aj akukolvek obsluhu radia, gps, nastavenia spatnych zrkadiel (vzhladom k nepresnosti vyjadrenia zakona sa to da chapat ako "vizualne" zariadenie z audiovizualnych) a podobne? Inymi slovami. Ak si chces prenastavit spatak, vypnut garmin, preladit stanicu alepo podobnu picovinu, tak len so zastavenym vozidlom.

To pisal Danko tento zakon?
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

gps za jazdy? jebe ti? no a nastavenie zrkadiel by aj mohla byť vec, súvisiaca s vedením vozidla, ale v autoškole si asi nedával pozor, lebo vyzeráš, že jediné čo pred jazdou spravíš, je zapnutie facebooku. kkt a takýchto neohľaduplných tu jazdí mnoho :(
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hlavne nech je viac áut,lebo sa za to platí viac.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Centralny dotykovy ovladaci panel v Teslach sa povazuje za co? Ci zavisi to od toho ake menu tam vyskoci?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mila redakcia, zameranie DSL je jasne, ale uz ste mohli napisat aj nasledovne:

Striedavé radenie (tzv. zipsovanie) sa bude uplatňovať nielen pri súbežnej jazde pred prekážkou cestnej premávky, ale aj pri zbiehaní jazdných pruhov

Po vzore viacerých iných štátov sa aj u nás zaviedlo povinné vytváranie záchranárskej uličky pri kolóne na diaľnici a smerovo rozdelených cestách mimo obce (s oddialenou účinnosťou 1. apríl 2020).

Znenie pravidla o parkovaní na chodníku sa zmenilo tak, aby bolo jednoznačne uvedené, že parkovať na chodníku možno len na takom mieste, kde nebude dochádzať k jazde po chodníku, ale pôjde skutočne len o zaparkovanie na chodníku, ktorý je primknutý (susedí) s cestou

Zavádza sa preto obdoba skúšobnej doby pre mladých začínajúcich vodičov
Odpovedať Hodnotiť:
 

A este nejake detaily ako:
Ak nebude uhradená pokuta uložená v rámci objektívnej zodpovednosti a policajt príde do kontaktu s daným vozidlom priamo na ceste, môže zadržať doklady od vozidla a tabuľky s evidenčným číslom, čím sa znemožní ďalšia jazda s vozidlom. Vodič v takom prípade môže viesť iné vozidlo, nemožnosť ďalšej jazdy sa vzťahuje výlučne len na dané vozidlo. Na fyzické zabezpečenie zákazu jazdy s vozidlom bude policajt oprávnený použiť technický prostriedok na zabránenie odjazdu vozidla.

V rámci objektívnej zodpovednosti sa zvádza pokuta 300 eur za neumožnenie prejazdu vozidlu s právom prednostnej jazdy a za zneužitie záchranárskej uličky a 99 eur za nevytvorenie záchranárskej uličky a za nezastavenie na značke Stoj, daj prednosť v jazde!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keď dospelí jazdia na kolobežke je to v poriadku ale skúste si na špagáte ťahať za sebou tatrovku alebo kačku z plastu a už na vás všetci ukazujú prstom :(
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:

Pridať komentár