neprihlásený Piatok, 19. apríla 2024, dnes má meniny Jela
EÚ zakáže predaj áut so spaľovacím motorom od 2035, schválil už aj Európsky parlament

Značky: elektromobily

DSL.sk, 15.2.2023


Európska únia pokročila v pláne zakázať predaj osobných áut a dodávok so spaľovacím motorom od roku 2035 a aktuálne potrebnú legislatívu schválil Európsky parlament.

Najskôr bude od roku 2030 vyžadované zníženie priemerných emisií nových osobných áut o 55% a dodávok o 50% oproti stavu z roku 2021, kedy návrh vznikol.

Od roku 2035 bude vyžadované zníženie o 100%, teda nulové emisie.

Tento plán predstavila Európska komisia v polovici roka 2021. Parlament ho schválil po dohode s Radou EÚ, pričom pred vstúpením do platnosti ho Rada EÚ ešte musí tiež oficiálne schváliť.

V Európskom parlamente nemal návrh jednoznačnú podporu, za hlasovalo 340 poslancov, proti 279 a zdržalo sa 21.

Plán zakázať predaj áut so spaľovacím motorom už skôr oznámilo viacero najmä európskych krajín, často najskôr s povolením hybridov. Niektoré tak plánujú spraviť aj v skoršom termíne ako od roku 2035.

Nórsko a Holandsko, kde elektromobily už aj v súčasnosti tvoria vysoké percento nových predávaných vozidiel, minimálne v minulosti zvažovali termín dokonca už od roku 2025.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

V najbližších dňoch bude spustený nový vysielač digitálneho rádia
Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii


Diskusia:
                               
 

Konecne
Odpovedať Známka: -3.9 Hodnotiť:
 

Huraaa, bude cistejsi vzduch v meste :)
Odpovedať Známka: -2.4 Hodnotiť:
 

Chudáci budú ešte dlho platiť za naftu a ešte aj v roku 2050 budú jazdiť na 30 ročných vrakoch.
Odpovedať Známka: 4.1 Hodnotiť:
 

Tesla Model 3
35 000 USD
zrýchlenie 5,8s (0-97 kph)
dojazd 438km
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

Waw! To akože tých 438km môžem dať štýlom zrýchlenie 0-97 kph, plná brzda, zrýchlenie 0-97 kph, plná brzda, zrýchlenie 0-97 kph, plná brzda,...?
Ja len či nie je nejaký XOR priekazne nezvestný od 2023-02-15 19:57:27.
Odpovedať Známka: -0.6 Hodnotiť:
 

to by si sa dogrcal na 2. km
Odpovedať Známka: 7.7 Hodnotiť:
 

To tie údaje platia priekazne len pri pozeraní na tvoju fotku?
Odpovedať Známka: 2.4 Hodnotiť:
 

Súdruh errorXXX,. X
Údaje platia pokiaľ nesnívaš pod fotkou Pelegriniho a Fica.
35000 USD je cena s úľavou na dani (nie dotáciou sociálnou) v USA.

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

hlavne ked je vonku -15 tak tesla ma dojazd az 700 km >D
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Lebo dieselové auto pri -15 naštartuje aj bez baterky.
Preto ju susedia vyberajú ráno z auta.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

staci si kupit poriadnu baterku, ked byvam v doline kde byva casto -20st a nekupovat najlacnejsi crep
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

A potom už starý vylagrovany diesel naštartuje bez problemov, že...
Odpovedať Hodnotiť:
 

samozrejme, pretože každé naftové auto súčasnosti je starý vylágrovaný dízel.. že? a tie nespoľahlivé staré vylágrované dízle majú spravidla nájazd tak 500 000 km, štartujú na brnk a stále hrkocú a chodia ;) som zvedavý, ako po 20 rokoch a 500tkm naštartuje tvoja elektrokokotina s pôvodnými komponentami!!!!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Tieto urban legends. Ano, najde sa par extremov, ktore po 500k km startuju na brnk, hoci hnije vsetko ostatne. A tych 99% su uz len pojazdne vraky.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

su to skor rural legends.. nehovorim, ze netreba servis, alebo vymienat nadradne diely, len hovorim, ze maju povodny motor. A bavme sa zmysluplne, nezatahuj do toho nezmyslene kokotiny. Ci elektromobily po 20 rokoch urcite hnit nebudu, lebo ich ochranuje elektromagneticka indukcia z elektromotora?
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Nezmyselne kokotiny do toho zatahujes prave ty. Z nejakeho extremu robit standard a naopak robis fakty z niecoho, na co potrebujes vestecku gulu. Elektromotor prezije spalovaci motor uplne bez problemov. Ked uz si to teda zuzil iba na ten motor.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Obycajny diesel, dojazd 700 km. Po 10 rokoch dojazd 620km.
Tesla Model 3, dojazd 438km, po 10 rokoch dojazd 250km.

Diesel tu bude s nami dlho, ak ho nezakazu na urovni miest alebo celoplosne. Druha moznost je nedostupnost paliva (cena, nemoznost kupit). Kazdopadne buducnost je len pre bohatych.
Odpovedať Známka: 1.9 Hodnotiť:
 

Odkial su tie cisla? Lebo uz sucasne baterie su stavane na
1 600 000 km, ten ubytok prehanas.

Uplne realne, moje EV, rok vyroby 2015, najazdene 240 000 km, ubytok kapacity 14% a to je uz dost stara chemia baterii.
Odpovedať Známka: 2.1 Hodnotiť:
 

ja mám do roboty 3km a
o 10rokov to bude 3km.
O 25 rokov budem na dôchodku takže to bude 0km.
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

Vďaka rakovine sa nie každý dožije dôchodku.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

No tak ten plánovaný hospodársky rast bude musieť odmakať ten priekazne zdravý zvyšok populácie.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

tzv. bioroboti
Odpovedať Hodnotiť:
 

a koho to zaujima?
Odpovedať Hodnotiť:
 

ak kvoli 3km chodis autom, tak zakaz spalovacich motorov je vymysleny presne pre takych ako si ty
Odpovedať Hodnotiť:
 

po 10 rokoch mozno vyschne ta baterka. Ak nie baterka tak elektrolyty v kondikoch.
Tych 1000000 km mozno pri najazde cez 100000 rocne.
Baterky sa sice lepsia, ale nepoznam zatial take co budu tahat cez 10 rokov.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

ty ich mozno nepoznas, ale oni uz sa do tych aut montuju ;)
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Daj link na alibabu , par clankov si kupim ....
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Hociktore lifepo4, co nevies googlit?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zivotnost nad 10 rokov pri silnej zatazi ako pise? To tak pri setrnom nabijani 10 kw, optimalne nad 0 stupnov celzia. Ziadne rychlonabijanie, optimum vybitie do 70 pct, kavicka a posedenie s priatelmi pri dobijani. Auto do 100 km, mierne pasmo. Inak zivotnost trochu ina.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A nie je to jedno, ked ti vyrobca dava zaruku 10r na 80% kapacity? Vsak tesne pred uplynutim zaruky to skontrolujes a bud sa vymeni, alebo bude bezproblemov fungovat dalej.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Poštuduj si o tom, možno stačí jedno video a budeš v obraze, ty jebnutý trollko ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Daj link najlepsie arxiv.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tebe už vyschlo v gebuli...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Po jednom takom zrychleni uz len dojazd 435.5 KM...
Tesla Model 3 po 8-10r hodnota blizka 0.
Elon aby sa vyzul z toho pocas otazky co s odpadom (baterkami) navrhol ich do-pouzivat este chvilu doma ako "buffer" - len nejako sa nam nedostalo co s nimi potom.
Emisie za celu zivotnost vozidla istotne nenulove.
Nehovoriac o mnozstve obeti "litioveho" biznisu - elektroauta dodane doslova cez mrtvoly.


Odpovedať Známka: 3.6 Hodnotiť:
 

Ropná škvrna pod Maďarským Slovnaftom ešte nikoho nezabila.

Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

To je skvelý nápad, kúpiť rafinériu v susednej krajine a všetok bordel vypúšťať tam, nie doma.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

baterie sa daju reciklovať už teraz na nejakých 90% ...
spalovaky našťastie končia !
Odpovedať Hodnotiť:
 

Co je to "reciklovat"?

Dnes uz klesla cena za trollov tak, ze beru aj takych, co nevedia pisat?
Odpovedať Hodnotiť:
 

prave naopak, stupla, preto beru aj takychto.. aj ked tento to mozno robi z presvedcenia :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

No a teraz mi daj podobne 7 miestne auto ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

čo ja viem že by tých 5,8s bol až taký zázrak... hm... benzín je benzín darmo
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kludne budeme aj do roku 2500...Debilna idea a debilna predstava o spaseni sveta kde 80% statov si bude dalej jazdit na fosil...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

a nech zakaze
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

takže v 2035 - zákaz predaja vozidiel so spaľovacím motorom. A čo s tými vyrobenými pred týmto dátumom a odstavenými na plochách, v obchodoch? Fungl nové pôjdu do šrotu? A kde je potom ekonomika? I tá likvidácia niečo stojí, i pri tej likvidácii vzniknú určité emisie. EU parlamet - banda populistov, ktorá si nevidí ani na koniec nosa. Predstava, že majitelia elektromobilov budú vyhadzovať na sídlisku predĺžovačky, aby si ich dobili, pretože nabíjacích staníc bude nedostatok (staré známe "tu kabel, tu kabel"), predstava, že cesta, ktorú so spaľovákom urobíš za 3 hodiny, s "elektrikou za - 5-8 hodín (lebo budeš musieť dobíjať buď pomaly 4 hodiny, alebo 1 hodinu rýchlonabíjaním, ale draho), pričom elektrárne budú miesto áut chŕliť kvantá emisí (viac, ako tie autá) - no to "zmení" budúcnosť.
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Vyzerá, že si vcelku v obraze no hlavne treba podotknúť, že v tomto prípade NIKDY nešlo o otázku ekonomiky, ekológie a emisií áut so spaľovacím motorom. Zmysel tohto kroku je premyslený a leží úplne mimo spomenutých oblastí.

Scenár1: Sanitka naprišla všas k zranenému lebo v zime má slabý dojazd a po stratifikácii nemocníc nie je žiadna nemocica v dojazde akejkoľvek sanitky na elektrinu.

Scenár2: Ukrutne navrieskaš na manželku lebo sa rozhodla rodiť v čase, keď ešte nemáš nabité auto a viď Scenár1
.
.

Apropos:
Akékoľvek vozítko na elektrinu má aký-taký zmysel jedine v súkromnom dome, ktorý má na dobíjanie týchto zariadení dostatočnú kapacitu vo fotovoltaike na streche. Inak sa pri masovom nadasení elektromobility budú špičky dorovnávať dieslovými generátormi.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Pan je odbornik, co? :)
Odpovedať Známka: -3.1 Hodnotiť:
 

Na to netreba zvláštnu odbornosť. Stačí zdravý rozum.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

V ČR mali sanitky 11000 porúch za rok.
Už by sa to mohli naučiť vyrábať tak aby to fungovalo.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Priemerný dojazd sanitky ku pacientovi je 14minút.
Ak by išla 100km/h tak by prešla 23km.

Záchranári majú v noci 6 výjazdov max 7 (viac to organizmus nedá)

25km x 2 x 7 = 350km za smenu
Reálne najazdi sanitky desiatky kilometrov za den, ak je na dedine tak par stoviek.


Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

spravne je fotovoltike. trdlo.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Máš obmedzený pohľad na problematiku a nedostatky vnímaš optikou dnešného stavu. V budúcnosti bude generovanie elektriny nie len ekonomicky efektívnejšie ale aj priekazne omnoho dostupnejšie.
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

:D:D:D:D:D:D:D:D
všetko tomu nasvedčuje :D:D:D:D:D:D:D:D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Blbce, elektrina sa negeneruje, ale ziskava transformaciou z ineho druhu energie. Obmedzeny si Ty sam a este aj velmi hlupy, ked mas nedostatky v zakladnych znalostiach.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Preco si myslis ze by sa auto museli likvidovat? Zatial to tak nefungovalo ani u jednej legislativy EU co sa tyka automobiloveho priemyslu. Proste sa povie ze Model Year 2035 uz musi byt plne elektricke a vsetky auta do MY 2034 sa mozu normalne predat.
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

Klídek. V case platnosti toho zakazu uz nikto spalovak nebude chciet. Takze scenar ze zostanu v obchodoch je mylny. Pozri na Norsko.

Ziadna predlzovacky sa nekonaju. Drviva vacsina jazd je tak kratkych, ze nabijat staci raz za tyzden pri nákupe v oblubenom obchodnom dome a samozrejme ze vyrazne porastie aj infrastruktura ktora zabezpeci nabijanie aj na sidliskach. Dnes je normalne ze je niekde natiahnuty vodovod, plyn, kanalizacia, lampy verejneho osvetlenia... a tu sa bavime o jednom 5 zilaku? Ziadny problem. Zaplati sa to samo, po usetrenom benzine a nafte.
Odpovedať Známka: -1.9 Hodnotiť:
 

Tu Ti ale odbornici velmi rychlo vysvetlia, ze mas prestat trepat :) Lebo Norsko ma VSETKY nabijacie stanice dotovane predajom ropy. Len uz neuvadzaju, z coho ich dotuje Dansko, Nemecko, Svedsko, kde ich je asi tak rovnako ako v Norsku.
Proste zase dalsia hysteria z novych veci, ako u nas pri vsetkom. Zakaz sa odlozi o par rokov, spalovaky sa dopredaju a pojde sa na elektro.
Odpovedať Známka: -1.2 Hodnotiť:
 

aj tak je to cele politcke rozhodnutie - papier znesie vsetko - z realitou to nema nic spolocne - jedine, ze postupi vyroba aut na vodik, co je podla mna jedina vhodna alternativa k spalovaku - este je jedna velmi vhodna a to mini atomovy generator - niektore sondy ho pouzivaju, kedze daleko od slnka su solarne panely nanic - najnovsie takyto reaktor vyvynul RR - https://lnk.sk/odf9
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Vodik ak myslis ako FCEV tak este ok. Ak myslis, ze auto bude spalovat miesto benzinu vodik, tak to je cista utopia.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Objavilo sa nám tu mierne pejoratívne slovo spaľováky. Ale bude to stačiť e-komrádi ? Nemali by sme pritvrdiť ? Áno? Chcete ? Tak my pritvrdíme! Odteraz navrhujem namisto spaľováky písať smraďotáky alebo smogiče.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Objavilo sa nám tu mierne pejoratívne slovo spaľováky. Ale bude to stačiť e-komrádi ? Nemali by sme pritvrdiť ? Áno? Chcete ? Tak my pritvrdíme! Odteraz navrhujem namisto spaľováky písať smraďotáky alebo smogiče.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Norsko by som velmi nespominal, ked cely predaj je podporovany umelo vytvorenymi "vyhodami". Avsak ked vyhody padnu stane sa toto:

https://dopice.sk/rzd
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Kedze datum padu vyhod bol dopredu znamy, je uplne logicke, ze na konci 2022 si rychlo kupil auto kazdy, ktory o tom uvazoval a v januari 2023 bude "sucho". Treba chvilu pockat a predaje zas narastu.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

...
EV v pohode prejde 300-400 kilometrov a potom ho staci nabit, priemer 20 minut co je po tych kilometroch ziadana prestavka. 3h vs 5-8h je v dnesnej dobe nezmysel, v 2035 uz uplna utopia.

Drahe nabijanie? 400kWh (pre predstavu priblizne 2100 kilometrov) stoji u ZSE Drive 89 EUR vrátane DPH... Je jedno ako rychlo nabijam.

Kvantá emisií chŕli ťažba, výroba a preprava ropy/nafty/benzínu/olejov. Elektriny na to máme dosť. U nás navyše aj nadpriemerne čiste.

Jazdím na EV od roku 2015 a urcite by som sa už k dinosaurožrútovy nevrátil. Netreba sa toho báť. Je to veľké zmena, ale kto by dnes chcel fungovať na NOKII len preto že nabitá vydrží týždeň? Načo?
Odpovedať Známka: 0.6 Hodnotiť:
 

O akom drahom aute hovorime? Len tak pre zaujimavost :)
Verim, ze auto za 50k toto vsetko zvladne, akurat doteraz mi stacil dinosaurus za 25k, lebo chodime max dvaja zvycajne..
Mne sa teda prestavka po 2,5 hodinach sice neziada, ale chapem ze je to limit technologie. Hoc uz aj kamionisti zvladaju 4,5 hodiny v kuse :)
Rovnako je pekne mat flat tarifu za nabijanie, akurat skoda, ze len na Slovensku.
A plus teda elektriny tento rok velmi nazvys nebolo, ale ak sa udrzia ceny, tak ponuka casom narastie.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

uz aj najlacnejsa dacia duster stoji 18tisic...takze myslim ze nejaky lacnejsi elektromobil za 25-30tis nieje az taky problem. ludia si dnes bezne kupuju auta za 25tis a vyssie, male skatulky ci uz toyota, fiat alebo skoda uz pomali pod 25tis nekupis ak si tam das nejaku vybavu.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Co to tam mame? Vykon 45 alebo 65 koni? Papierovy dojazd 220km? Hmm, to je presne moje vysnivane auto, urcite vymenim :)
Jasne, za 25k autobus nekupis, preto som pisal, ze jazdime dvaja. Zadne sedacky ma az tak nezaujimaju.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

lacnejsi elektromobil za 25-30k? ale my sa bavíme o autách, nie elektrobicykloch..
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Paci sa mi ako si sam seba dokazal presvedcit ze nedostatky su vyhody.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty musíš byť iný kokt.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

čo si ty za dementa?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dovtedy EU zanikne...
Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

A namiesto nej vznikne EU PRO kde to zavedu uz v 2030 LOL :D
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

A namiesto nej sa obnovi Sovietsky zvaz, v ktorom budeme vsetci hovorit rusky, platit zlatym rublom a klanat sa socham V.V. Putina.
Odpovedať Známka: 3.6 Hodnotiť:
 

Ja už mám zbalené do jazykového tábora na Sibíri.
Lopatu mám vlastnú, aj ušianku a sušený chlieb.

Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

...v tvojich mokrých snoch a to je tak všetko.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Ze to schvalili aj s studiou uskutocnitelnosti, zlahka prepocitali ze to vychadza a dali aj cisla ako co2 bude znizene. Lebo inak si auto doveziem z moldavska aj s cistetnou nafty a cela snaha bude o nicom.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

v roku 2035 bude europska unia existovat uz len v metaverze
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

hned zajtra, ak nie pozajtra, o 10 rokov, o 50 rokov... atd. docitate sa iba na h@vnickarskych weboch zarucenu praudu
Odpovedať Známka: -1.8 Hodnotiť:
 

Sdielajte kim nesmazu!
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Pre mňa osobne je obrovským sklamaním, že ani samotný poslanci Európskeho parlamentu neveria v uvedomelosť vlastných voličov. Akú legitimitu má priekazne vlastne parlament, zvolený takým elektorátom?
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

Elektrickú kolobežku do každej rodiny! A s odnímateľnou plátenou strieškou na zimu a do dažďa!
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Schvalujem to plne. Mam dva benzinaky, jeden zerie 9l druhy 6l. Casto jazdim. Caso cerpam palivo. Ked si spravim jednoduchy prepocet:
Mesacne nakup paliva: 200l
rocne nakup paliva: 200x12 =2400l
za 10 rokov - 24000l.

a to su len dve auta. Cize, za 10 rokov - ako keby som vylial po cestach 24000 litrov benzinu a nechal to vyparit. V lepsom pripade. v horsom sa to spalilo a ako splodiny dane do atmmosfery je este nebezpecnejsie ako benzin samotny. 2 auta !!! Uz davno to malo byt zakazane Tato planeta musi strasne trpiet. Vsetko sa to dycha, znecistuje sa prostredie.
Elektrina je urcite mensie zlo, kdze 70% sa vyrobi z jadra, u nas urcite viac.Volakedy by som musel krmit kona, teraz dam na strechu fotovoltaiku a je to takmer bez roboty. Treba si zvyknut, kem nebude lepsia alternativa, ze sa bude jazdit ked bude pekne a ked budu auta dobite.
V rusku je jedno co znicia, aj tak vyzeraju, aj tak dopadnu. Maju obrovsku krajinu a zdroje si nevazia.
Odpovedať Známka: -3.1 Hodnotiť:
 

> ... 2 auta !!! Uz davno to malo byt zakazane ...

A ty potrebuješ zákaz, aby si na nich prestal jazdiť?
Odpovedať Známka: 3.6 Hodnotiť:
 

Auto baterkú by si strčil pod posteľ a vydržala by tam 500rokov.

Ale tých 50000 litrov ropy, by som na záhrade nechcel mať.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Truhlicek, to o tom rusku si pocul v kaviarni v meste s lateckom v ruke od bradatych muzickov v leginach??
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Máš iné info od Blahu či Chmelára? Podelíš sa s nami? Nech je zábava...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Nie ze by som tomu rozumel ale aky zmysel dava setrenie zdrojov v eu ked rusi spalia pol tajgy a american ich spotrebuje 3x tolko na hlavu ako europan? Ekologicky mi to moc nesedi.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Presne preto lebo amik nici planetu svojim konzumnym sposobom zivota najviac tak niekto iny ju musi setrit
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

no dpc to je ina karma..........
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie, nezakázali predaj áut so spalovacími motormi.

Túto interpretáciu preberajú skoro všetky noviny a pritom je velmi chybná.

Bude zakázaný predaj áut s pozitívnym CO2 emisiami.

Firmy už vyvíjajú syntetické palivá. Porsche má prototyp výroby funkčný a ide rozširovať výrobu.

Na to aby sa spalovací motor mohol predať po 2035 stačí jediná vec. Aby do neho nešiel natankovať fosílny benzín.

Takže povedzme, že stojany na syntetické palivá budú mať iný tvar pištole, tak, že syntetický benzín natankujem do starého auta, ale fosílny benzín nenatankujem do nového auta. (ano, pôjde to ojebať, ale predpokladám, že syntetický benzín bude daňovo zvýhodnený)

To je všetko. Používajte rozum a nechytajte sa nasieracích titulkov.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Synteticke paliva su tu od 45 roku a odvtedy 0 posun...porsche si tam robi len maly vyskum nic viac...vo velkom sa to robit nebude...takze zbytocny mokry sen.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

a ake emisie budu mat tie "synteticke paliva"? dufam ze aspon NO2 a NO3, nech je vacsia zabava.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

lebo tvoja interpretácia je priam geniálna, však?:
"Bude zakázaný predaj áut s pozitívnymi CO2 emisiami"

budú zakázané autá, pri výrobe ktorých v akomkoľvek procese vzniklo CO2?

pre výrobu syntetického paliva nepotrebuješ v istom procese energiu, pri výrobe ktorej vzniká ako vedľajší produkt CO2?

ukáž mi spaľovanie (rovnicu) bez produkcie CO2
ukáž mi spaľovací motor, ktorý neprodukuje CO2
ukáž mi akýkoľvek syntetický uhľovodík, ktorý pri spaľovaní neprodukuje CO2 a ak aj produkuje, potom toto vyprodukované množstvo CO2 je menšie ako to množstvo, ktoré vzniklo pri výrobe tohto syntetického paliva

ty ideš ľuďom kázať o tom, aby používali rozum?

EÚ s 330 mil. obyvateľmi ide spasiť matičku zem s 6,5 mld. obyvateľmi, pričom v takej Indii, Číne či USA majú nejaké emisie totálne v piči. my Európania tu budeme trieť hubu, zatiaľ čo ostatní sa nám budú smiať. dobre, poďme znížiť emisie, ale začnime tam, kde to má najväčší zmysel a efekt
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

doplním ešte jednu hypotézu

ukáž mi jedno elektrické auto, ktoré za svojej životnosti (výroba, prevádzka, likvidácia) vyprodukuje menej CO2 ako priemerné benzínové auto? ;)

a ešte k aktualizácii tvojich informácii, EU má 450 miliónov obyvateľov (a to nerátam čiernych ilegálov) a svet cca 8 mld, samozrejme pomer zhruba zostáva podobne napiču ako si naznačoval. s ostatným súhlasím. akurát nikto nemá potrebu znižovať emisie, inak by sa nezačínalo tam, kde to zmysel moc nemá.. iba liberálni pičkovia na nielen slovenských fórach, ktorí posledných 5 rokov aj tak na elektrike už jazdia a masturbujú nad svojou dokonalosťou každý večer.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

https://tinyurl.com/yc699vpx - graf
https://tinyurl.com/325n3jvu - obsiahli clanok o tejto teme

priemerne EV vyprodukuje viac CO2 ked vyjde z tovarne versus priemerny spalovak, to je fakt

nasledne po uz niekolkych desiatkach tisicov najazdenych km sa jeho CO2 dorovnaju so spalovakom, ktory ma v tejto etape daleko vyssie CO2/km, samozrejme pocitame aj s tym, ze EV produkuje aj dalej CO2, ktore pochadza z vyroby elektriny, to na kedy ho dobehne zavisi ako cistou elektrinou je nabijane, ale v ramci 10-20r zivotnosti auta je to zanedbatelny faktor

uz po 150-tisic km je kazde priemerne EV na tom o 50% co sa tyka celkoveho vyprodukovaneho CO2 a to je pointa, cize to zmysel ma a dost velky, ak si myslis, ze to tak nie je dodaj dokazy s cislami
Odpovedať Hodnotiť:
 

dalsie chybne myslenie je, si mysliet, ze EU bude jedina razit zelenu cestu a ostatny za 15 rokov nespravia nic, to je tak stupidne a naivne uvazovanie, minimalne USA a Cina to tiez riesia, chod sa pozriet do Ciny aky je tam nastup eletromobility a ako sa tam obmedzuju spalovaky

netreba zabudat, ze ak sa pozrieme na celkove vyprodukovane co2 od priemyselnej revolucii, tak EU je v TOP3 a taktiez spravnejsi meter, kolko vytvori co2 dana krajina na obyvatela:

ked priemerny europan so svojim zivotnym styl teraz produkuje 10t co2 rocne a taky ind 2t co2 rocne, tak hravo Europa sa bude radit medzi najvacsich producentov co2, skus si toho viac nastudovat a nie, nie som clovek co vlastny EV ani liberal, ale som zalezi mi jak sa kto sprava k planete


Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Čína rieši elektromobolitu?
Tam skôr budú ľudia bez áut ako s elektromobilmi. Si prečítaj, čo sa tam práve deje a pochopíš.

Je dostatok lítia na transformáciu na EV pre všetkých?
Čo s tými akumulátormi po konci životnosti EV?
Ten odpad je pasé? Lebo spaľovací motor takýmto odpadom nedisponuje.

Obyvateľ Indie vyprodukuje menej CO2 ročne ako Európan? Ti jebe? Veď tam žijú medzi odpadkami, pália ich. Taký bordel ako v Indii nenájdeš nikde inde. Ani pes si neserie tam kade chodí ...

Ty nechápeš fakt, že expanzia EV si žiada stavanie nových elektrárni a distribučných uzlov. Ak spaľuje elektráreň fosílie a generuje CO2, tak je to zrazu iné, ako keď sa na tom podieľa jednotlivec? Veď dajaký kokot to aj tak rozpočíta na obyvateľa a sme tam, kde sme boli.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ano, Cina riesi elektromobilitu viac nez Slovensko, ich totizto viac ohrozuje globalne oteplovanie ako Slovensko

Ci je dostatok lithia, to ti neviem, ale urcite v roku 2035 tu budu vyrazne lepsie baterky ako tie dnesne aj cena za kWh bude daleko lepsia

90% materialu aktualne novych instalovanych baterii v EV je recyklovatelnych (prosim dogoogli si to) a dalsia vec, ziadna aj odpisana baterka z EV dneska nekonci na smetisku, je to prilis cenny material pre mnohych co si z toho robia powerwally a ine second life riesenia

https://tinyurl.com/yuv6axte

Ind produkuje 1.92t Co2 rocne
Cech alebo nemec 10t Co2 rocne, to je fakt

https://tinyurl.com/37crvwvx

dokonca som sa zmylil v predoslom prispevku, Europa je zodopovedna za 33% vypusteneho co2 k roku 2017 od priemyslenej revolucii, za co mame 1. miesto
Odpovedať Hodnotiť:
 

k elektrarnam:

to je jednoducha matematika
tu je potrebne sa pozriet kolko co2 sa vytvori v priemere v danej krajine na vyrobeny kWh a potom uz lahko spocitas ake mas emisie pri jazde na km, toto pre zjednodusenie treba priemerovat

https://app.electricitymaps.com/zone/

na slovensku mas priemerne 135g/kWh (co su velmi dobre cisla), dolezite je aby aj tento priemere zlepsovali ostatne krajiny v EU a nestavali nove uholne elektrarne

A ano chapem tomu, je to vyzva pre ludstvo, ale budeme musiet ako civilizacia pohnut zacat vyuzivat viac energie z roznych obnovitelnych zdrojov
Odpovedať Hodnotiť:
 

RE: Ten odpad je pasé? Lebo spaľovací motor takýmto odpadom nedisponuje.

pozri sa graf, ktory som poslal (https://tinyurl.com/yc699vpx): priemerny spalovaci sedan vyprodukuje za 150-tisic km viac nez 40t CO2, zatial co na tych istychch km priemerny sedan EV ma 20t CO2, obe cisla maju zahrnute aj vyrobu samotneho auta... to nie je odpad? ked mas uz v atmosofere o 20t viac co2, co je mozno este horsi pripad, pretoze ziskat spat z atmosfery 20t co2 je omnoho zlozitejsie jak energeticky tak technicky, nez pol tonovu bateriu niekam uskladnit
Odpovedať Hodnotiť:
 

toto je tvoj problem.. ze pol tonovu bateriu sa neštítiš "niekam" uskladniť.. tých pol tonovych batérií bude do 20 rokov stovky miliónov ton, a to už u starkého na povale neschováš. ďalších pár rokov budú držať pokope a potom spravia takú enviromentálnu katastrofu, že Jang C Tiang by bol na teba hrdý!

A čo furt jebeš do toho CO2???? Ty si sa zasekol v 90. rokoch, kedy sa zväčšovala ozónová diera a CO2 spôsobovalo globálne otepľovanie? skús si načítať aktuálnu literatúru. CO2 je super, aspoň majú stromčeky čo dýchať, keď ich prestaneš vyrúbavať. horšie sú odpady z ťažkých kovov, ktorých akumuláciou neublížiš planéte, ale lokálnym komunitám........ a ich deťom.. a tvojim deťom....
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

este raz, pol tonovu bateriu s materialom, ktory ma 90% moznost zrecyklovania

aha pavedec, tak s takymi si nemam co povedat... vedecky konzesus v 2023 bude blizsie k pravde nez ty
Odpovedať Hodnotiť:
 

tych nerecyklovatelnych naakumulovanych 10% kde skonci? aby sme o 70-80 rokov neriesili, ze treba znizit produkciu baterii, lebo s tou desatinou nevieme co robit a uz to nemame kam davat, lebo ten pevny odpad ako co2 nerozptylis len tak, vsak? tak to vystrelme niekam do pice a zaserme s tym cely vesmir!

a co s rastucou populaciou? preludnenie sa vari nepodiela v znacnej miere na co2 produkcii? nezakazeme sporty, aby ludia tolko nedychali? kazdy, kto dycha viac alo 8x za minutu, zajebat ho! ci toto ti nevadi? len spalovacie motory su problem? pici tak bud riesme vsetko, alebo nic, a nie iba selektivne picoviny s cielom obmedzovat ludom vlastnictvo
Odpovedať Hodnotiť:
 

zase kratkozrakost, ked chces riesit tych 10% odpadu, tak za 70-80 rokov bude dost casu sa nad tym zamysliet ako to riesit, nehovoriac o tom, ze recyklovatelnost bude stale stupat, mozno o 10 rokov bude recyklovatelnych 99% baterii, naopak globalne oteplovanie tak vazny problem, ze sa musi riesit s velkou urgenciou teraz, lebo uz o 10-20r moze byt neskoro, pozri si simulacie, co sa stane ak sa otepli na planete o 3-4C v priemere a ako nezvratne su tieto procesy

prestan citat/pocuvat konspiratorov, v nasich koncinach Stanka a podobnych ludi, ktory oblbuju masu jednoduchych ludi, to nie su odbornici na tieto temy... Cykly existuju s tym suhlasim, ale za 100-200 rokov maju len minimalne dopad na zem, tieto cykly maju periody radovo v tisickach rokov, pozri sa kam vystretlila posledne dekady priemerna globalna teplota ...tieto temy ako slnecne erupcie, vulkanicka cinnost, cykly zeme su zandebatelne oproti sklenikovym plynom aspon v horizonte storoci, je okolo toho milion vedecky studii

Odpovedať Hodnotiť:
 

rastuca populacia nie je problem, naopak do roku 2100 bude skor problem so starnucou populaciou, vo vsetkych vyspelych statoch mas dneska klesajucu tendenciu populacie

ty si slepy? neriesia sa len spalovacie motory, riesi sa efektivita spotrebicov, ekonomika, obnovitelne energie, samozrejme ze spalovacie motory su len z cast zo skladacky, ale vyznamna
Odpovedať Hodnotiť:
 

vzdycki ma zaraza ze ludia ako vy, vlastne ani neponukate riesenia, akoze fakt si myslite, ze aj keby sme ignorovali globalne oteplovanie, ze si tu budeme jazdit na spalovakoch este dalsie storocie a mozno aj dva? na neobnovitelnom zdroji?

myslel som, ze na tento portal chodia ludia aspon trochu viac vzdelani
Odpovedať Hodnotiť:
 

ziadne globalne oteplovanie tak, ako ho interpretuju, neexistuje. zem ma svoje cykly, o tom si ty nieco vygoogli. doba ladova tiez nebola len raz. teoria o ozonovej diere sa ukazuje ako bezpredmetna, nakolko suvis medzi CO2 a ubytkom ozonu sa jednoznacne nepreukazal. ako je sakra mozne, ze ludi je stale viac, aj CO2 produkcie a ta diera sa ti nejak casom uz nezvacsuje, ba naopak, zmensuje? ozonova diera ma tiez svoj cyklus, vygoogli si snimky

serie ta aj daco ine okrem CO2? znizis produkciu, no aj tak bude CO2 vznikat. ziaden problem nevyriesis, len spomalis. poslednych 30 rokov sme vyjebali 40% lesov na zemi. to je realny problem a nie CO2. mozem jebat CO2, ked nebude kyslik. okrem ineho rastliny vzduch ochladzuju, takze tu hladaj problem, a len a len rastliny to CO2 odjebu z atmosfery
Odpovedať Hodnotiť:
 

ziadny ozon ani ozonovu dieru neriesim, ok? nema vyznam tuto stracat cas, si totalne mimo, veris konspiraciam a hovno ale velke hovnom vies o tom

moje hobby su meteorologia, tak ma prosim ta neodkazuj na googlenie, zacni googlit sam a mozno aj skor ci neskor, pochopis, ze zalesnenie nie postacujuce riesenie
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak pánko má za hobby meteorológiu (hobby, nie školu) a ide nám tu vyprávať o faktoch ... moj zlatý, vieš do kerej piči môžeš s tvojim hobby ísť? hobby neznamená odbornosť. hobby môžeš celý život robiť a robiť ho nahovno.

nie som greenpeacák ale tie vyrúbané lesy sa niekde prejaviť musia. lesy sú azda najväčším ukazovateľom ľudskej činnnosti

vivat hobby meteorológia!



Odpovedať Hodnotiť:
 

bude konioec sveta, a pojdeš na chren vykopávat, k starému Ružičkovi!

bude hlad, tma, bieda, mráz, negry, smad, horko, zima, hlad, chudoba, vetor, - a v noci tma! !!
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Keď bude horko, musí byť aj slano, sladko a kyslo.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

europska mumia v 2035 uz nebude existovat. Tvari sa ako pupok sveta a vramci sveta je to ako vecsia dedina na vychode slovenska s obrovskymi dlhmi, cize nikto, tak ju netreba brat vazne
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

ja už si robím zásoby granátov na ruSSov
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

ked sa ti tu nelubi chod do krajin tretieho sveta included russko
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Tymto tempom za chvilu bude zit v krajine tretieho sveta a to ani nemusi nikam ist.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Sa tu niekto vytesuje, ako lacno nabíja elektromobil. No lenže to len preto, že neplatíš z elektriny teraz spotrebnú daň ktorú platíme z benzínu a nafty. Tá tvorí podstatnú časť ceny paliva. Do budúcnosti rátajte s tým, že buď bude zdanené nabíjanie ev alebo sa bude zdaňovať počet najazdených km.
Druhá vec je, že infrastruktura (káble, transformátory) nie je stavaná na takú spotrebu. Na to budú potrebné veľké investície - ktoré zdvihnú cenu elektriny, lebo z niečoho ich bude treba zaplatiť.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Stale si mozes dat solarny panel a nabijat auto sice komplikovane (solarny panel - converter - baterka - converter - auto) ale dokazes a zadarmo a bez obmedzeni a regulacii statu, jedine obmedzenie je vstupna investicia.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

ty si asi z tych, co toho moc nenajazdia, inak by si taketo picoviny netrepal.. ked to mas do prace 3 km a potrebujes zachranit liberalne idealy, tak chodievaj na bicykli a nemudruj ludom, ktori jazdit na aute naozaj potrebuju!
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Akoby si Ty vedel uplne presne ako to bude v buducnosti... Nabijanie EV je zdanene uz dnes- elektrina je zdanena, dokonca on top distribucne poplatky. Ale Tesla ma svoje superchargre ak sa nemylim zadarmo. A ostatne stojany mozu v buducnosti davat akcie na nocny prud, bude medzi nimi vacsia konkurencia, atd. Nikto nevie ako bude. Ale trh vyriesi, neboj.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

-za benzín platíš štátu spotrebnú daň 51-60 centov/liter a na to ešte DPH
-za naftu platíš štátu spotrebnú daň 37 centov/liter a na to ešte DPH
-za elektrinu platíš štátu len DPH
-> ak štátu vypadnú príjmy zo spotrebnej dane z minerálnych olejov, niečím to bude musieť vykryť
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tesla má zadarmo.. keď si predplatíš :D:D Takže budeš chodiť nabíjať do USA? Prajem Ti budúcnosť so stojanmi s akciami na nočný prúd Peter!
Odpovedať Hodnotiť:
 

U nás presadzuje pán Sulík vodík, čo som zachytila na tlačovej besede. Pôjdeme inou cestou.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

to aj rusy ktory preferuju jeho ucinnejsie izotopy ako tricium ci deuterium
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

To je super, takze ostatne krajiny mozu smradit dalej a pouzivat lacnu technologiu, kedze mi budeme pouzivat tu drahu. Ako EV su fajn ale nemaju este infrastrukturu, lebo prechod na nich mal byt postupny a uz mal desatrocie trvat. Teraz mali byt bezne dostupne PHEV a to aj vo forme jazdeniek. Na trhu vsak nie je prakticky nic. Iba sa objavuju hybridy za horibilne sumy.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Práveže keď uvidia, ako blažene sa žije v EU, vôbec s tým nebudú otáľať a zavedú to bez prípravy priekazne okamžite.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Somar tesla nema nic zadarmo .
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak pevne dufam, ze sa tento spolok blaznov dovtedy rozpadne. Uz teraz su problemy s tymi elektrohrackami a to ich pouziva len par percent ludi. Proste dalsi krok ako obmedzovat slobodu ludi.

Mimochodom viete, ze je v plane aj obmedzenie vyuzivania nehnutelnosti, ktore nesplnia urcity energeticky standard? T.z., ze uz nebudete moct byvat vo vlastnom dome! A to planuju na rok 2030.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Jasne a teraz ten link na nejaky doveryhodny zdroj. Nie vymyslene sracky.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ohladom novych nehnutelnosti si precitaj zakon mojko. Sracky citas ty ked o tom nevies.
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Aha, zakon o novych nehnutelnostiach je podla teba to iste, co tvrdi ten pacient vyssie. Ale hlavne, ze v tom mas jasno.

A k novemu zakonu - co konkretne ta v nom vyrusuje?
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Akému zákonu? Pokiaľ je vláde vyslovená nedôvera, sú všetky vládne stránky priekazne nedôveryhodné zdroje.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Mna fascinuje ako tu kazdy pise o 300km cestach a dobijani v zahranici a pritom jedine miesto kde ste kedy boli, je prstom na mape. Zasnem.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

EU nepovazujem za zahranicie :)
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Dané tvrdenie je nepravdivé ak si z Ruska.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prave naopak. Staci sa pozriet, ako sa spravaju. Snad sa to casom zlepsi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Cigarety išli hore bez upozornenia v priemere o 40 až 50 centov. Už ich v stánku preceňujú.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Asi zoroslavovi zatvorili vsetky baliarne a chudaci ukrainci museli narukovat. Neviditelna ruka trhu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Podme dalej, zacnime posudzovat emisie elektrickeho ziarenia. Aj to je predsa skodlive. Co teraz budu robit zeleni ked vsetky auta budu ciste?
Odpovedať Hodnotiť:
 

EU je banda idiotov, už to vidím, ako do tej doby na to pripravia elektrickú infraštruktúru a kde majú záruku, že budú dosť moderné akumulátory, nie ako dnes, že to je pre väčšinu ľudí nevhodné na použitie.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

liberáli majú vždy istotu v nové technológie. o desať rokov budú batérie s nekonečnos životnosťou, 100% účinnosťou a úplne ekologickou likvidáciou. zhruba tak, ako sa v 2015 hovorilo o 2025. to sa síce nepodarilo, ale to im nebráni všetko vsadiť na to, že v roku 2035 to tak určite bude!!!!!!!!!!
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Zakázať používať mali už dávno kadejaké staré dízle, autobusy, Trambusy, V3Sky, Tatry, Trabanty a inú chamrať, aj ako veteráni, AVIA, IFA a čo ja viem aký odpad nekontrolovane ešte jazdí najmä po našich cestách. A obmedziť na 1 auto pre dvojicu ľudí. Znovu zaviesť autobusové a vlakové spoje.
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Ani jedno, ani druhe a ani tretie. Uplne by stacilo kontrolovat a riesit tie vsetky DPF off, EGR off, adblue off a take auta nemaju co prechadzat EK. Co splna svoju emisnu normu nevidim dovod zakazovat pouzivat, ale tvrdo postihovat tych co jazdia na vrakoch a bud si ho daju doporiadku, alebo nech ho daju zosrotovat. Obmedzovat osobne vlastnictvo je socialisticke zmyslanie a nikam nevedie.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Pokial sa ti nepaci, ze niekto ma stary dizel, autobus, trambus alebo v3s, nikto ti nebrani dohodnut sa s ich majitelmi, ze ich od nich vykupis a nechas zlikvidovat. Oni sa s tebou radi dohodnu na cene, za ktoru si budu moct kupit nove vozidlo s podobnymi schopnostami, ako teraz potrebuju.

Pokial by si ale ty chcel diktovat inym, ze maju robit podla tvojich predstav na ich naklady? Tak na to rychlo zabudni.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zakázať! Prečo by mal taký dymiaci šrot niekto vykupovať?? To tu budú dokedy smrdieť?? Aj zaviesť limit na počet áut v rodine je jedno z účinných riešení.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ze smrdi neznamena, ze skodi viac ako ten co "nesmrdi" - aj ked je to neprijemne. A zavedenim limitu sa neriesi aleze vobec nic. Pocet vadi akurat tak pri parkovani (co sa da riesit inak ucinnejsie), skutocny problem je ich technicky stav a ten obmedzovanim nevyriesis vobec.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Akože nie? Bude toho menej, načo furt každý potrebuje ročne tony elektroniky, V Číne tak riešia preľudnenosť, u nás nemáš nikde kde zaparkovať, lebo jbmnt ľuďom nevysvetlíš. Treba výrazne obmedziť spotrebu!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Miesas hrusky s jablkami a pomarancami dokopy. Obmedzenie neriesi nijako technicky stav. Ak ano, vysvetli presne ako. Ze nemas kde parkovat je sice problem, ale uplne iny a nesuvisiaci. Neriesi to, ze nieco niekde smrdi ci emituje. A socialisticke obmedzovanie z duse nenavidim, lebo: 1. Nikdy neriesi ziadne problemy, len vytvara dalsie. 2. A naopak, vytvara ludi, ktory jebu na to, pretoze im berie zodpovednost a prenasa ju na seba - to je prave ten dosledok existencie ludi, ktorych opisujes.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ked nemas kde zaparkovat, prestahuj sa niekam, kde budes moct. Problem vyrieseny a nemusis nikomu nic prikazovat ani nikoho obmedzovat. To, ze ty sa musis j*bat tam, kde je kopec inych ludi je ten skutocny problem, nie to, ze ini maju ine predstavy o svojom zivote ako ty.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja nemám auto...vole.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak potom co riesis, ci sa da parkovat alebo nie, ked o tom prd vies?
Odpovedať Hodnotiť:
 

lebo potom parkuju na trave, chodnikoch atd
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zakazat? Limitovat? Diktovat inym? Prosim?

Mame tu zraz mladych komunistov, ci co? S takym pristupom sa laskavo vrat do hrobu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Inak tú jebnutosť ľudí sotva zastavíš.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Myslis, ze zakazovanim nieco zlepsis?

Aj bolsevici eventualne pochopili, ze "chceli len to najlepsie a dopadlo to ako vzdy". Tadial cesta nejde.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak tomu správne rozumiem, tak v roku 2035 už nebudeme mat žiadnu spaľovaciu elektráreň.

Odpovedať Hodnotiť:
 

v roku 2035 budeme chodit peso a budeme mat slapacie betlehemy

pri tejto namahe vsak budeme produkovat emisie a od roku 2O73 budeme zakazani tiez

nasou jedinou spasou je pustit korene, resp. skrizit nas genofond s rastlinnym tak, aby sme CO2 spotrebouvali a nie produkovali
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Práve naopak.. do roku 2035 predpokladáme nárast spaľovacích elektrární na dvojnásobok, aby stihli zásobovať elektrickou energiou európsku mobilitu. V podstate iba o vytlačenie emisií z miest na vidiek a z rozvinutých krajín do rozvojových krajín.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

je na case spravit si C-cko a kupit si kamion
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A platit pravidelne vypalne za predrazene psychotesty.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a nezabudaj preskusanie
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aľe ňevadzi budzeme rucac kameňe do totych eľektrickych motoroch!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:

Pridať komentár