| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Kolko stoji obec
Od: brano2
|
Pridané:
9.11.2025 16:18
Obci teda staci 2000 mesacne, aby to sama od seba chcela. Lepsie ako nic, na druhu stranu nie je to malo za take opachy? Co z toho zaplatia, jedneho cloveka? A to nie som proti, len to vyzera dost neadekvatne.
|
| |
YFYFYRF
Od: cycryc
|
Pridané:
9.11.2025 17:07
DAJTE ICH DO PETRZALKY NA PANELAKY PRIAMO TAM FUKA DOOOST
|
| |
Re: YFYFYRF
Od: Jehdmdkf
|
Pridané:
9.11.2025 22:49
Jebko, petrzalka ma turbiny pod oknami a nic sa nedeje. Ale slovac je tupa ako poleno.
|
| |
Re: YFYFYRF
Od: ParaNoik
|
Pridané:
10.11.2025 7:29
A preto je to ideálne miesto.
|
| |
Re: YFYFYRF
Od: iwk
|
Pridané:
10.11.2025 7:58
To su oveľa menšie vrtulky, čo v Rakúsku majú. U nás chcú stavať väčšie, pozrite si rozmery.
|
| |
Re: YFYFYRF
Od: XMen
|
Pridané:
10.11.2025 13:14
Ano slepemu a hluchemu je to jedno ty poleno. Ci nie si slovak?
|
| |
Parada
Od: ecoli
|
Pridané:
9.11.2025 17:42
Parada
|
| |
Socialna vrtula
Od: Socialista
|
Pridané:
9.11.2025 18:17
Nevie niekto z akeho dovodu staviame zariadenia na tvorbu energie z obnovitelnych zdrojov ked sme plne sebestacni s tym co mame ? Zaujem statu v tom ziadny nieje ci ? Cisto komercna zalezitost. Takze si to teoreticky moze investor postavit doma na zahrade stack up metodou ako Flash pamate (200-300 vrstiev)
|
| |
Re: Socialna vrtula
Od: ehjkhkj
|
Pridané:
9.11.2025 18:33
Skusim vysvetlit/spekulovat
Sme zial zavisly od toho ako sa usa prezident vyspi
To znamena, ze ak sa na sankcny zoznam okrem plynu/ropy dostane aj jadro z ruska tak firmy budu potrebovat "politicky korektnu" cistu elektrinu
V podstate sa vytvori virtualna vrstva na urovni distributorov a jadrom sa budu zasobvat domacnosti a firmy, ktore vyvazaju do USA budu kupovat "cistu" politicky korektnu elektrinu - z vodnych, veternych solarov a plynu zo zapadu...
Takto sa k nam spravaju "spojenci"
Hoci by nas mohli vynat zo zoznamu, lebo spolocne s madarskom ceskom na to doplacame najviac a oni velmi dobre vedia , ze nemame extra peniaze ako napr. take dansko/svedsko/ nemecko...
|
| |
Re: Socialna vrtula
Od: mattti
|
Pridané:
9.11.2025 18:49
Pri takýchto spojencoch žiadnych nepriateľov nepotrebujeme.
|
| |
Re: Socialna vrtula
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
9.11.2025 23:20
No ale máte Rusko. A vlastnú vládu.
|
| |
Re: Socialna vrtula
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
11.11.2025 10:51
xD
|
| |
Re: Socialna vrtula
Od: sensei-san
|
Pridané:
9.11.2025 18:59
Sebestační ... Spotreba stúpa. Čokoľvek vyrobené navyše sa dá vyviezť a speňažiť. A "my" to nemáme. Majú to súkromné firmy, nie štát.
|
| |
Re: Socialna vrtula
Od: ehjhjk
|
Pridané:
9.11.2025 19:58
Stat to moze zdanit a dotknute obce a katastralne oblasti by mali dostvat percento z koncoveho zisku (pripadne kombinaciu, garantovana platba + percenta)
Spotreba nemusi stupat ak sa diverzifikuje ekonomika na energeticky menej narocne odvetvia
Ale to by musel fungovat "kapitalizmus"
Ako je mozne ze v 5milionovom Dansku je priemerna mzda +- 5500 a na SK 1500!!??
Sme sucastou jednotneho trhu EU, ako je mozne ze si to firmy mozu dovolit a neoptimalizuju?? (a ked uz optimalizuju tak presuvaju vyrobu mimo EU, co robi EU s colnou politikou ze to dovoli?...)
|
| |
Re: Socialna vrtula
Od: Ejha
|
Pridané:
9.11.2025 20:07
A ešte aj tí Dáni si veterné elektrárne stavajú, hoci by si mohli povedať, že majú peňazí dosť. Tam todokonca často financujú fyzické osoby cez rôzne zoskupenia.
|
| |
Re: Socialna vrtula
Od: ehjhkjk
|
Pridané:
9.11.2025 21:24
Oni to zacali stavat akko reakciu po energo krize 1979...
A maju to aj ako sucast ideologie (proti jadru)
Dalej maju takmer idealne podmienky kedze maju more z 3 stran!!
Momentalne tlacia prave na stavanie veternikov na mori
Dalej vyuzivaju norske vodne elektrarne na kompenzaciu toho bvordelu..
Dalej maju vyhodu ze su energeticka tranzitna krizovatka
Dalej maju 40% svetoveho trhu vyroby turbin (takze tam bude aj lobby..)(stale ma zaujma realna toxicita k zivotnemu prostrediu pocas a po dobe pouzitia turbin(odpad) )
Praveze ked uz mas penazi dost tak si mozes dovolit aj rizikovejsie investicie.
Pre priklad si vsimni ako najviac zateplenych domov maju prave ti bohatsi (lebo maju ten extra kapital)...
"Financuju" to zoskupenia pretoze im stat garantuje ceny!! (preto ich domacnosti maju jedny z najvyssich cien v EU)
Nas drzal RUSKY komunizmus pozadu a nemali sme lukrativne obchodne dohody s USA.
|
| |
Re: Socialna vrtula
Od: Asi nie
|
Pridané:
10.11.2025 7:41
To co je skutocny problem, je ze rus do hlav vpalil ruske myslenie a sposob riesenia problemov. Tym sa prostredie stava toxickym pre iq nad 110.
|
| |
Re: Socialna vrtula
Od: miro0000000
|
Pridané:
10.11.2025 9:45
hej, si hlupák i IQ tykve!
|
| |
Re: Socialna vrtula
Od: Tribald
|
Pridané:
10.11.2025 12:12
Ty si videl IQ 100 a viac maximálne na obrázku a aj to pochybujem že si pochopil na čo sa pozeráš
|
| |
Re: Socialna vrtula
Od: alfredo
|
Pridané:
10.11.2025 12:14
Z praxe je evidentne, za na IQ sa odvolavaju najvacsi hlupacy
|
| |
Re: Socialna vrtula
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
10.11.2025 11:06
Áno, presne toto je fundamentálny problém. Kým nebudú posledné zvyšky červenej rakoviny v hlavách vypálené až na koreň, lepšie jednoducho nebude. Toto sú všetko len symptómy.
|
| |
Re: Socialna vrtula
Od: ParaNoik
|
Pridané:
10.11.2025 10:07
ďalší čo buď ešte nevyšiel zo základky, alebo mu ešte nedošlo, že dane platia ľudia. A to bez výnimky všetky. Tak sa zamysli, než niečo nabudúce tresneš o daniach. zdaňovanie firiem je len FORMA výberu tej dane od ľudí.
a aby ti nebolo málo, pri každom prerozdeľovaní sa podstatné percento "stráca".
|
| |
Re: Socialna vrtula
Od: hgfhgf
|
Pridané:
12.11.2025 11:53
lebo v dansku stoji najom 2 izbaku 2,5k eur a nie 700e ako tu
|
| |
ultraradikálny objasňovačizmus
Od: syntaxterrorXXX, . Y
|
Pridané:
10.11.2025 8:42
To je základná chyba v premise, že zariadenia staviame z dovodu, nakoľko ich staviame priekazne za účelom.
|
| |
Re: Socialna vrtula
Od: SanchoSK
|
Pridané:
10.11.2025 11:51
Sebestacni?
To akoze si ten stiepny material dolujeme niekde na Slovensku a aj si ho tu obohacujeme, hej?
Jadrova elektraren nejde na vietor a slnko, ale na palivo.
To iste vsetky paro-plynove generatory.
A kedze Slivensko silou-mocou drzi Rusku liniu, vsetko stoji a pada na jednom jedinom zdroji.
A Slovac sa o zivot brani diverzifikovat.
Fokonca radsej nakupuju drahsie ruske suroviny a potom ich dotuju z dani, hlavne ze takyo to fungovalo dlho, tak na co to menit?
Ach jo...
|
| |
Re: Socialna vrtula
Od: XMen
|
Pridané:
10.11.2025 13:20
Stiepny material si vies kupit z roznych miest planety. S vyuzitim torioveho cyklu ho mas na tisice rokov.
|
| |
Re: Socialna vrtula
Od: Rozmyslam trochu
|
Pridané:
10.11.2025 19:09
Neviem si spomenut kde bezi 1 GW toriova elektraren a v ktorom rohu velkeho bazaru predavaju palivo. Po odchode posledneho cloveka s iq nad 110 sa budu musiet vypnut aj existujuce jadrovky to ti robo nepovedal?
|
| |
Re: Socialna vrtula
Od: 402 667 269 822 945 859
|
Pridané:
10.11.2025 20:21
Zas si pozeral nejake jebnute serialy so super hrdinami?
|
| |
Re: Socialna vrtula
Od: XMen
|
Pridané:
10.11.2025 13:19
To je spravna otazka, bohuzial zelenaci ta tu minuskuju odusu. Nesmies davat take otazky, ktore vedu k zamysleniu.
|
| |
Re: Socialna vrtula
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
10.11.2025 13:51
To vôbec nie je problém. Pýtať sa môže, ale je to úplne idiotská, nepravdivá otázka. Slovensko nie je energeticky sebestačné ani omylom a práve veterná elektráreň je jeden z mála spôsobov, ako sa k tomu aspoň trochu priblížiť.
|
| |
Re: Socialna vrtula
Od: Nemok
|
Pridané:
11.11.2025 9:00
Ja tomu tiez nerozumiem...
Suhlas a plus k tomu, co hovoris - na rozdiel od inych statov mame obrovske moznosti vodnych elektrarni - tam zdochol pes.
Na rozdiel od inych statov mame obrovske moznosti geotermalnych elektrarni, tam tiez zdochol pes.
A jedina logika je, ze je par firiem, ktore maju know how na veterne elektrarne a ti sa ich snazia jebat hlava nehlava po celej europe (svete).
|
| |
no pekne
Od: .hyfnagel
|
Pridané:
9.11.2025 18:47
... myslim si ze hlavne preto odmietli,lebo pojem "kopni do vrtule" by priekazne nadobudal neriesitelny problem......
|
| |
logické!
Od: momora
|
Pridané:
10.11.2025 8:39
tento národ si zaslúži hýčkanie a opateru
|
| |
Re: logické!
Od: polityk
|
Pridané:
10.11.2025 20:23
Ale len do takej miery, kolko mu stat zobral z vyplaty. Viac nie. Niekto by mohol vytvorit nejake tabulky.
|
| |
tento leták,
Od: akvivovania
|
Pridané:
10.11.2025 9:17
"tento leták" preco je odkaz na facebook ??? dajte odkaz mimo facebooku, nie kazdy pouziva facebook !!!
dakujem
|
| |
ultraradikálny objasňovačizmus
Od: syntaxterrorXXX, . Y
|
Pridané:
10.11.2025 11:32
Prečo mimo ??? Predsa kazdy, na koho názore priekazne záleží, pouziva facebook !!!
|
| |
Re: ultraradikálny objasňovačizmus
Od: Al Koholík
|
Pridané:
10.11.2025 11:57
Aj ty si na facobooku?
|
| |
ultraradikálny fakticizmus
Od: syntaxterrorXXX, . Y
|
Pridané:
10.11.2025 12:52
A už si videl v správach STVR fejsbookový komentár ku mimoriadne aktuálnej téme, priekazne otriasajúcej Slovenskom, od syntaxterrorXXX, . Y?
|
| |
Re: ultraradikálny fakticizmus
Od: Al Koholík
|
Pridané:
10.11.2025 12:54
To je veľmi dobrá otázka.
|
| |
Vrtule su smrt
Od: Adhgasv
|
Pridané:
10.11.2025 10:43
Ja by som nic nezakazoval , som demokrat , chcel by som od nich tolko penazi aby nikto v obci nemusel pracovat. Takze 1000 euri v cistom na obyvatela a vybavene.
|
| |
Re: Vrtule su smrt
Od: ParaNoik
|
Pridané:
10.11.2025 13:24
A o dva roky bude 1000 eur mesačný preddavok na elektrinu pre jednu garzónku - ty demokrat.
|
| |
Studie dosledkov
Od reg.: gandor
|
Pridané:
10.11.2025 12:04
Nerozumiem, preco sa nerobia studie o veternych elektrarnach. Ludia by mali chapat, preco je pre nich vyhodne (a preco nevyhodne), aby ich mali v blizkosti obce.
Realisticky obce ktore su pri uholnych elektrarnach by mali mat "chorych" obivatelov. Pri dostatocnom vykone veternych elektrarni by sa vykon tych uholnych mohol znizit.
Veterne elektrarne, ktore su prilis blizko ludi casto sposobuju konstantny vysokofrekvencny zvuk, ktory ma negativny vplyv na zdravie pri dlhodobom "pocuvani" (ako aj mnozstvo samovrazd).
Tiez enviromentalne dopady (mrtvy vtaci a podobne).
Musia existovat dediny, pre ktore je to objektivne cisty win mat nove veterne elektrarne (aj keby nedostavaju ziadnu dotaciu od investora). Tiez pre niektore dediny to musi byt cisty fail - inak by veterne elektrarne boli mrtva technologia.
|
| |
Re: Studie dosledkov
Od: XMen
|
Pridané:
10.11.2025 13:18
Na to studiu nepotrebujes. Co je lepsie vidiet, stromy, lesy prirodu alebo tociace sa vrtulky?
|
| |
Re: Studie dosledkov
Od: dof991105582
|
Pridané:
10.11.2025 13:24
Dobre by bolo, keby vrtulky vyzierali ako stromy, tak dobre by boli zamaskovane.
|
| |
Re: Studie dosledkov
Od: Ole dezole
|
Pridané:
10.11.2025 18:59
Ja chcem vydiet roba v sobotnych dialogoch, tomu sa nic nevyrovna. Jedine skladka smeti za dedinou, tych je ale pomenej lebo eu nam prikazala zberne dvory.
|
| |
Re: Studie dosledkov
Od: elemér3974
|
Pridané:
10.11.2025 20:16
https://bit.ly/ŠtúdiaFínskejVlády
https://www.podpormevietor.sk/myty-a-pravdy
https://bit.ly/DedinkaProfituje
Some individuals have reported various symptoms that they have intuitively associated with infrasound from wind turbines. Scientific evidence on the potential association or studies focusing directly on the health effects of wind turbine infrasound are lacking. This research project aimed at assessing whether wind turbine infrasound has harmful effects on human health. A questionnaire study, sound measurements, and provocation experiments were conducted. In the questionnaire study, symptoms intuitively associated with wind turbine infrasound were relatively common within 2.5 km from the closest wind turbine and symptom spectrum was broad. Many of the symptomatic respondents associated their symptoms also with vibration or electromagnetic field from wind turbines.
|
| |
Re: Studie dosledkov
Od reg.: gandor
|
Pridané:
11.11.2025 9:32
Vyborne clanky. Dakujem za odkazi a doplnenie mojich medzier. Minimalne ta Finska studia je velmi zaujimava. Pri tych ostatnych mi nie je jasny zdroj a teda neviem posudit mieru zaujatosti/korektnosti studii.
|
| |
Re: Studie dosledkov
Od: elemér3974
|
Pridané:
10.11.2025 20:16
In measurements, infrasound levels were similar to the levels occurring typically in urban environments. The captured sound samples with the highest infrasound levels and amplitude modulation values were used in the double blinded provocation experiments. The participants who had previously reported wind turbine infrasound related symptoms were not able to perceive infrasound in the noise samples and did not find samples with infrasound more annoying than those without previous wind turbine infrasound related symptoms. Further, wind turbine infrasound exposure did not cause physiological responses in either participant group.
|
| |
Re: Studie dosledkov
Od: renomovaná štúdia
|
Pridané:
12.11.2025 10:30
To je dobré. Posadíme respondentov na pol hoďku, pustíme zdroj infrazvuku, po pol hoďke a potom, ako každému zo zúčastnených dáme 15 eurovú poukážku na nákup potravín sa opýtame: škodí vám to?
|
| |
Re: Studie dosledkov
Od: muspapa
|
Pridané:
12.11.2025 10:33
netrep sprostosti. to je vládna štúdia vo Fínsku, nie na Slovensku, alebo v RuSSkej federácii (tu bez poukážok) kde by to zrejme prebiehalo tak, ako opisuješ.
|
| |
Barmanky ziadajú sci-fi film, o spoluzití 3 prsatích, stíhlích, dlhonohích blondatych, 15, 16, ~ 17 rocnyích dievcin - chobotniciek s 8 dlhymi, stihlimi, pruznymi sexy chapadielkami, a 11 certov novo-nemcov v 2.tríde gymplu v Berlíne - Neukoln
Od: LytaRyta Hochbatnica 3-rybá
|
Pridané:
10.11.2025 12:18
eh, radsi dokoncit a sprovoxnit, zfunkcnit najlepsie priamo jadernú fúzi, nuc.fussion reactor, fussion power plants
vsetko iné je len zbytocné zdrzovanie, a rozptylovanie zdrojov, financních, casovích, lidskích, od tohto milestone ciela - funkcná, a komercne, /realizacne, /provozne dostupná jadrová fúze!
|
| |
Rakusania davaju vrtule dolu
Od: Bufubufu
|
Pridané:
11.11.2025 5:51
V Rakusku, kde su vrtule to vyzera ako mesacna planina, ziadne vtaky, ziadne zvierata. Uz to pochopili a idu cast demontovat.
|
| |
Re: Rakusania davaju vrtule dolu
Od: No neviem
|
Pridané:
11.11.2025 6:02
Nejaky link na rakusky web kde sa to riesi?
|
| |
Re: Rakusania davaju vrtule dolu
Od: 00000.00909
|
Pridané:
11.11.2025 12:49
Keby si nebol mentalny kripel, necital by si tendencne clanky na nete a kupil by si si ebike a helmu a gopro na hlavu a zaznamenal vylet k vrtulkam do rakous.
|
| |
Re: Rakusania davaju vrtule dolu
Od: No neviem
|
Pridané:
11.11.2025 17:14
Bol som tam a ziadne kopy vtacich mrtvol, viac zvierat zabije dialnica blava trnava kde nie je plot uz 10 rokov. Zasa ale v chorvatsku okolo smerackych viliek ho je dost. Nahoda?
|