| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Sydhsfyhsfysfjfs
Od: Yfxsfynsfnyfdynfdy
|
Pridané:
18.11.2010 12:58
Uvital by som doplnenie k comu to je dobre...preco sa to skuma
|
| |
Re: Sydhsfyhsfysfjfs
Od: .em
|
Pridané:
18.11.2010 13:03
zatial sami nevedia :)
|
| |
Re: Sydhsfyhsfysfjfs
Od: Hacik neregistrovany
|
Pridané:
18.11.2010 13:05
Skuma sa napriklad to, ci by to nahodou nemohlo vyriesit energeticke problemy ludstva. Napriklad na gizmode o tom pisu (nechce sa mi to prekladat):
The energy per unit mass (9×1016 J/kg) is about 10 orders of magnitude greater than chemical energy, about 4 orders of magnitude greater than nuclear energy that can be liberated today using nuclear fission, and about 2 orders of magnitude greater than the best possible from fusion.
The reaction of 1 kilogram of antimatter with 1 kilogram of matter would produce 180 petajoules of energy or the rough equivalent of 43 megatons of TNT. For comparison, Tsar Bomba, the largest nuclear weapon ever detonated, reacted an estimated yield of 50 megatons, which required the use of hundreds of kilograms of fissile material.
|
| |
Re: Sydhsfyhsfysfjfs
Od reg.: dury2000
|
Pridané:
18.11.2010 13:19
Energie na jednotku hmotnosti (9 × 1016 J / kg) je o 10 rádov väčšia, ako chemická energia, asi 4 poriadkov väčšie ako jadrová energia, ktorá môže byť oslobodený dnes pomocou jadrového štiepenia, a asi 2 rády vyššia ako najlepšie z fusion.The reakcie 1 kilogram antihmoty s 1 kilogram hmoty by produkoval 180 petajoules energie alebo hrubý ekvivalent 43 megaton TNT. Pre porovnanie, car Bomba, najväčšia jadrová zbraň niekedy vybuchla, reagoval odhadovaný výnos o 50 megaton, ktorý vyžadoval použitie stoviek kilogramov štiepneho materiálu.
|
| |
Re: Sydhsfyhsfysfjfs
Od reg.: roob_
|
Pridané:
18.11.2010 13:23
otazne je, aky eqvivalent megatonam TNT energie je potrebne na vytvorenie a uschovanie toho kila antihmoty :)
|
| |
Re: Sydhsfyhsfysfjfs
Od: retard123
|
Pridané:
19.11.2010 7:02
Niekedy to nie je az take dolezite. Vyrabat to tymto sposobom je samozrejme nezmysel, ale aj keby vyroba bola 1000x drahsia, tak v niektorych pripadoch sa to stale oplati. Ked uz nic ine tak kvoli jeho efektivite a s nim spojena hmotnost atd.. Napriklad u vesmirnych rakiet vacsinu jej hmotnosti tvori prave palivo..
|
| |
Re: Sydhsfyhsfysfjfs
Od: dokazovy material
|
Pridané:
19.11.2010 10:28
aj vynalezca stiepnej reakcie to myslel prospesne pre ludstvo..
ale politika zasiahla , a pribeh o Hirosime je znamy kazdemu..
|
| |
Re: Sydhsfyhsfysfjfs
Od reg.: saekki
|
Pridané:
18.11.2010 16:24
si sa mohol aj sám posnažiť, nie to hádzať do Google translátora :-D
|
| |
Re: Sydhsfyhsfysfjfs
Od: asdqqqq
|
Pridané:
18.11.2010 13:10
Spravia z toho zbraň, vystrelia nejaký šušeň lúčov na tank, a ostanú tam sedeť iba vojaci v boxerkách.
|
| |
Re: Sydhsfyhsfysfjfs
Od: Tommy12345
|
Pridané:
18.11.2010 13:46
Idealne by bolo bez boxeriek ;)
|
| |
Re: Sydhsfyhsfysfjfs
Od: hetero
|
Pridané:
18.11.2010 18:54
ty buzerant
|
| |
Re: Sydhsfyhsfysfjfs
Od: peťohlav
|
Pridané:
18.11.2010 23:45
Rytmus je pán!
|
| |
Re: Sydhsfyhsfysfjfs
Od: Za poslednú hodinu: 418 meraní
|
Pridané:
19.11.2010 23:53
riťmus
|
| |
Re: Sydhsfyhsfysfjfs
Od: Dedé&Kikuš
|
Pridané:
18.11.2010 13:47
...v hnedých boxerkách
|
| |
Re: Sydhsfyhsfysfjfs
Od: prpr
|
Pridané:
18.11.2010 15:49
to budu mat uz ked tu zbran uvidia.
|
| |
Re: Sydhsfyhsfysfjfs
Od reg.: roob_
|
Pridané:
18.11.2010 13:19
lebo bez antihmotovych motorov nedosiahnes ani warp1 a teda nemoze prebehnut Prvy kontakt. Na Vulkane cakaju len na to. A inak, ak to nahodou dokazeme, z pomaranca a antipomaranca ziskame elektrinu pre celu Zem na mesiac. ;)
|
| |
Re: Sydhsfyhsfysfjfs
Od: _xxx
|
Pridané:
18.11.2010 14:02
Zefram Cochrane sa este nenarodil, pockaj si na 3tu svetovu a potom tento ozran vytvori prvy WARP pohon.
|
| |
Re: Sydhsfyhsfysfjfs
Od: QQQ1
|
Pridané:
18.11.2010 21:37
Musim povedat ze ste obaja cisty Star Trek magori... :-)
|
| |
Re: Sydhsfyhsfysfjfs
Od: Bushido
|
Pridané:
18.11.2010 23:47
Mňa by zaujímalo aká verzia Opery sa bude používať na vesmírnej lodi Enterprise?
|
| |
Re: Sydhsfyhsfysfjfs
Od: nasakja
|
Pridané:
19.11.2010 10:42
a tiez by ma zaujimalo ci tam budu mat velke kancle na tej lodi. :D
|
| |
Re: Sydhsfyhsfysfjfs
Od reg.: <5M0K3>
|
Pridané:
30.11.2010 18:53
... a bude sa v nich dat v tom obovskom kancli vytlacit dokument z PDA a namiesto zapajania PDA do PC a tlacenia, vytlacit to cez WiFi a prist po hotovy papier ?
|
| |
Re: Sydhsfyhsfysfjfs
Od: Jaadyxcvhyjksd
|
Pridané:
19.11.2010 15:51
To s tým pomarančom a antipomarančom je fakt skvelá hláška... :LOL:
|
| |
Re: Sydhsfyhsfysfjfs
Od: sporino
|
Pridané:
18.11.2010 15:33
Aby si vedel vytlacit kopec dokumentov z PDA cez Wifi vo velkom kancli
|
| |
Re: Sydhsfyhsfysfjfs
Od: prdlajs
|
Pridané:
19.11.2010 7:46
Skor aby si vedel vytlacit ovela viac dokumentov z PDA cez Wifi vo velkom kancli na jedno nabitie.
|
| |
Warp pohon prichadza!
Od: Warp pohon prichadza!
|
Pridané:
18.11.2010 17:32
Warp pohon prichadza!
|
| |
Re: Sydhsfyhsfysfjfs
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
18.11.2010 17:50
akoze na co, na milion veci a sposobov, ktore maju v zasade jedno spolocne: absolutne vyuzitie ekvivalenie hmoty a energie ... t.j. na energeticke naroky a tych najroznejsich podobach
komplet cela doprava, vesmirne lode, elektrarne ...
|
| |
otazka
Od: MAjlen
|
Pridané:
18.11.2010 13:02
Ak niekto by vedel odpovedat na moj dotaz, ked sa stretne vodik z antivodikom stane sa presne co? Obidve castice sa stratia alebo co sa s nimi stane?
|
| |
Re: otazka
Od: fasdfasdf
|
Pridané:
18.11.2010 13:08
anihiluju (znicia sa/zmiznu) a uvolni sa energia napr vo forme ziarenia (tepla).
|
| |
Re: otazka
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
18.11.2010 17:59
tepla ani tak nie. teplo je makroskopicky prejav kinetickej energie molekul, atomov a castic. v tomto kontexte 2 rtg fotony nevedia o teple vobec nic, ako take samotne nie su povodcom/zdrojom tepla a je jedno ci su to fotony radiovych vln, fotony mikrovlnneho ziarenia v mikrovlnke, alebo fotony gama ziarenia ... az to ako a co a ked vobec tieto fotony nieco absorbuje, ma zmysel hovorit o teple v "ludskom" zmysle.
na druhej strane teoreticky foton kazdej energie (EM ziarenie kazdej frekvencie/vlnovej dlzky) zodpoveda podla rovniciek ziareniu cierneho telesa s istou teplotou ... napr. teleso z teplotou 2,71K by vydavalo EM ziarenie s vlnovou dlzkou ako reliktne ziarenie. teleso s teplotou 3000 K by vydavalo EM zierenie z frekv. cca 500 nm co aj chvalabohu vidime lebo je to viditelnesvetlo (vlakno ziarovky), teleso s teplotou miliony K zasa rtg ziarenie ... atd
|
| |
Re: otazka
Od: Deer
|
Pridané:
18.11.2010 19:45
To je sila, ze teplota je zhora skoro neohranicena (moze teoreticky rast do nekonecna), ale zdola je tam tvrda bariera. Preste neexistuje teplota -500°C.
|
| |
Re: otazka
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
18.11.2010 19:51
molekuly a atomy sa uz nemozu pohybovat pomalsie ako uplne stat a nevibrovat
zrejme existuje aj horne ohranicenie 10^32 K (ci viac) ked sa rusi povaha casopriestoru (kedze castice maju planckovu energiu 10^19 eV)
|
| |
Re: otazka
Od: prpr
|
Pridané:
18.11.2010 20:44
mas stredoskolske vzdelanie?
|
| |
Re: otazka
Od: Hacik neregistrovany
|
Pridané:
18.11.2010 13:08
Obidve "zmiznu", ale vplyvom zakona zachovania hmotnosti/energie sa vsetko vyziari vo forme energie. Ak by som trepal, snad ma niekto opravi...
|
| |
Re: otazka
Od reg.: Hroch
|
Pridané:
18.11.2010 14:53
netrepes, a vyziarenu energiu si mozete lehko zistit zo znameho vzorca E = mc^2 , m - hmotnost obidvoch castic, c je rychlost svetla vo vakuu
|
| |
uz sa predava
Od: Sklodowski Sergej
|
Pridané:
18.11.2010 13:08
Najvyhodnejsia Tesco ponuka - 100g antihmoty len za €3.99
Pri kupe dvoch balickov antihmoty dostanete treti zadarmo!
Ponuka plati do vypredania zasob.
|
| |
Re: uz sa predava
Od: .em
|
Pridané:
18.11.2010 13:11
... a ak si kupite extra pozitron, zdarma pribalime aj megatron...
|
| |
Re: uz sa predava
Od reg.: ac.milan
|
Pridané:
18.11.2010 13:36
aj antimegatron. a zabudol si, ze akcia plati len v hypermarketoch antiTesco
|
| |
Re: uz sa predava
Od: dokazovy material
|
Pridané:
19.11.2010 10:15
sacik s elektronmi/pozitronmi by bol fajn-"nasypes" do baterky v telefone a ides
|
| |
Re: uz sa predava
Od: dlb
|
Pridané:
20.11.2010 2:05
Ponuka platí 1/10 sekundy.
|
| |
odpoved
Od: east
|
Pridané:
18.11.2010 13:12
Castice hmoty a antihmoty sa pri zrážke anihiluju a vznikne cista energia vo forme fotonov --- teda vzniknu presne 2 fotony.
|
| |
Re: odpoved
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
18.11.2010 18:02
nie vzdy, moze vznikat aj iny "bordel". samozrejme v ramci zachovania energie (hmoty nemusi), naboja a momentu hybnosti (to su veci ktore sa podla nasich znalosti zachovavaju)
|
| |
u nás je od leta...
Od: Citizen
|
Pridané:
18.11.2010 13:20
,pomenovali sme to antivláda, nebude trvať večne ale dostatočne dlho aby sa to všetko.... Jej žiarenie spôsobí čierne diery po Slovensku a dostatočné zadĺženie u zodpovedných za krízu :-(
|
| |
Re: u nás je od leta...
Od: anon
|
Pridané:
18.11.2010 13:29
kto nebol v mladosti laviciar, nema srdce ... ale kto je laviciar aj v dospelosti .. nema rozum
|
| |
Re: u nás je od leta...
Od: Fferdo
|
Pridané:
18.11.2010 23:23
Nemam srdce...
|
| |
Re: u nás je od leta...
Od: Bushido
|
Pridané:
18.11.2010 23:51
:D :D :D
|
| |
Re: u nás je od leta...
Od reg.: Sudhoven
|
Pridané:
18.11.2010 14:30
ten o tom zadlžovaní bol dobrý...
|
| |
Re: u nás je od leta...
Od: prpr
|
Pridané:
18.11.2010 15:51
no, 12.11. sme si pozicali 3 mld €. ale toto je vyhodne...
|
| |
re: otazka
Od: Batman
|
Pridané:
18.11.2010 13:21
Co sa stane, ak sa stretne hmota a rovnaka antihmota ?
Tuto technologiu pouzivam len ja a zatial som vzdy uspesne dokazal zabranit ludstvu, aby zistili co sa stane.
|
| |
Re: re: otazka
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
18.11.2010 18:03
opytaj sa kozmitu na itnews.sk
jeho komentare prekonavaju absolutne vsetko, to sa neda ani len opisat ...
|
| |
einstein
Od: tntcko
|
Pridané:
18.11.2010 13:31
e=mc²
|
| |
Re: einstein
Od: dizd
|
Pridané:
18.11.2010 19:48
Som si myslel, ze ta antihmota je nieco magicke (ako keby z ine dimenzie), ze jej vyroba bude o otvoreni diery do zrkadloveho vesmiru (Fringe :) a ono je to iba obycajny atom, co ma namiesto elektronov kladne pozitrony.
|
| |
Re: einstein
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
18.11.2010 19:55
To by sotva stacilo, miesto protonov antiprotony a miesto neutronov antineutrony (akurat el. naboj je 0). Antineutrony vsak nikoho netrapia, nakolko by sa nielen tazko pripravili, ale aj tazko separovali. Daslia vec preco antineutrony (zlozene z prislusnych antikvarkov) zatial nikoho netrapia je, ze nikto zatial nevyrobil zlozitejsie antiatomy atzsie ako antihelium, kde by antiprotony nasli opodstatnenie.
|
| |
Re: einstein
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
18.11.2010 19:56
A inak dobre rano, zistili sme ze antihmota nie je sci-fi ale realita okolo nas. Antihmota vznika nielen v LHC, ale jej mnozstvo je neslusne male a kedze vsade naokolo je hmota, tak antihmota zmizne skor ako panbozko stihne zmurknut.
|
| |
Re: einstein
Od: Deer
|
Pridané:
18.11.2010 20:21
Zda sa mi, ze tento boj fyzikov nikdy neskonci. Vrtame sa v hmote a ziareni, hladajuc pravidla (aky je prapodstatny dovod, ze sa tie castice anihyluju).
Tento experiment mi pripada ako synteza hmoty. Aky je problem syntetizovat prvok s molekulovym cislom 20000?
Nemyslim si, ze ked fyzici budu do toho "vrtat" coraz hlbsie, ze najdu tie pravidla prirody (preco c=3x10^8m/s). Skorej si myslim, ze to je ako s fraktalmi - budu nachadzat coraz jemnejsie priznaky tych pravidiel, ale koniec nikdy neuchopia.
|
| |
Re: einstein
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
18.11.2010 21:04
Zrejme si myslel nukleonove cislo, alebo protonove cislo 20000 - to je jedno, lebo hodnota je extremne velka tak ci tak. Molekulove cislo moze evokovat molekulovu hmotnost, obcas laicky nazov pre molovu hmotnost (molekuly) a teda ze sa jedna o molekulu s takou molovou hmotnostou, ktorych existencia je uplna polahoda - makromolekuly zlozene z tisicov ci desiatok tisicov atomov krasne existuju.
|
| |
Re: einstein
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
18.11.2010 21:05
Problem so syntezou prvku s nukleonovym cislom 20000 je absolutne jasny. Silna jadrova interakcia nedokaze zabezpecit stabilitu tak velkeho/tazkeho jadra a preto je nemozne take velke jadro syntetizovat. Prevladajuca je elektromagneticka interakcia a nepredstavitelne odpudzovanie protonov v "zmesi" dajme tomu 7841 protonov a 12159 neutronov. Take jadro jednoducho absolutne nemoze existovat (mozno len planckov cas), pokial by vsak bola energia potreba na jeho vytvorenie. Atomove jadra existuju len preto, ze elektromagneticka a silna jadrova interakcia sa pretlacaju kto bude silnejsi a kto rozhodne ci take jadro vobec moze existovat.
|
| |
Re: einstein
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
18.11.2010 21:05
Pre jadra od vodika po zelezo stabilita atomoveho jadra stupa (energia vznika fuziou takych lahkych jadier az po zelezo a na stiepenie takych lahkych jadier treba energui dodat), pre jadra tazsie ako zelezo stabilita atomovych jadier klesa (energia vznika stiepenim takych tazkych jadier a na ich fuziu treba energiu dodat). Extremy su vystupnovane pri koncoch, t.j. pri najlahsich a najtazsich prvkoch. Preto fuzia H na He je zdroj energie a stiepenie tazkych jadier transuranov (t.j. tazsich ako U) je tiez zdroj energie. Dokonca ani jadra tazsie ako 92-93-94 sa vo vesmire nevyskytuju, nakolko ani vybuch supernovy, uzasne energie, tlaky a teploty triliony K nedokazu jadra tazsie ako s protonovym cislom 94 syntetizovat.
|
| |
Re: einstein
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
19.11.2010 9:09
z toho vyplýva, že keby sme chceli minúť všetkú vnútroatómovú energiu fúziou a štiepením, tak by nakoniec neostalo vo vesmíre nič iné ako železo :) aspoň bude z čoho stavať :D
|
| |
Re: einstein
Od: .em
|
Pridané:
19.11.2010 12:35
bude co nosit do zberu...
|
| |
Re: einstein
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
18.11.2010 21:06
Vo vesmire zrejme neexistuje nic, co by dokazalo syntetizovat prvky s tisickami p a n v jadre - ktore by sa rozpadlo totalne okamzite. Samozrejme ze syntetizuju aj prvok s pritonovym cislom 119 je mozne a zacne sa naôlnat 8. perioda, ale tie prvky su cim dalej tym nestabilenjsie a ich synteza je cim dalej tym energeticky narocnejsia.
|
| |
Re: einstein
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
18.11.2010 21:07
Neutronove zhviezdy su o inom:
1) ziadne protony ani elektorny (elektrony davno skolabovali na jadro a zlucili sa s protonmi a neutrinami za vzniku neutronov)
2) neutronova hviezda exsituje vdaka rovnovahe medi gravitaciou a silnou jadrovou interakciou na rozdiel od atomovych jaier, ktore existuju vdaka rovnovahe medzi elektromagntickou interakciou a silnou jadrovou interakciou
|
| |
Re: einstein
Od: sdfhdsh
|
Pridané:
18.11.2010 21:23
By ma zaujimalo, kolko ma rokov tak inteligentny clovek ako ty a kde pracuje...
|
| |
Re: einstein
Od: meff
|
Pridané:
18.11.2010 22:30
Nuž o fyzike alebo astrofyzike vie 100 krát viac ako bežní ľudia. To je pravda. Ale o iných veciach už nemusí mať ani zdania. Nikto nevie všetko.
|
| |
Re: einstein
Od reg.: roob_
|
Pridané:
19.11.2010 7:02
ak tu niekto vie "vsetko" tak je to pjetrode. Tiez by ma zaujimalo, ake ma vzdelanie, alebo len copy_paste wiki. Jedine co sa mu da vytknut (a aj som minule) ze si je priliz isty aktualnymi vysvetleniami a v jeho prispevkoch nevidiet ani naznak pochybnosti, ze by "vsetko" mohlo byt uplne inak.
|
| |
Re: einstein
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
19.11.2010 7:41
Stylizacia prispevkov myslim s obcasnymi preklepmi trocha napoveda, ze to sukam z hlavy :-)
Jasne ze moze byt vsetko uplne inak, je vsak pravdepodobne, ze to sa uz my nedozvieme :-)
|
| |
Re: einstein
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
19.11.2010 9:15
a čo keď len tvoj učiteľ zle vedel a preto ti dal chybnú informáciu o ktorej by si si v živote nemyslel, že je chybná a preto si ju neoveroval :) a potom nás tu všetkých zavádzaš :) ale inak obdivujem tvoju trpezlivosť, keďže na tvojích príspevkoch vidno, že nie sme prvý laici, ktorým niečo také vysvetľuješ :)
|
| |
Re: einstein
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
19.11.2010 7:47
Samozrejme polyhistori vyhynuli uz davno. Staci ak clovek odstupi a zbada rozsiahlost ludskych vedomosti (duseve vlastnictvo ludstva, ktore za posl. 500 rokov stuplo tisicky nasobne) a hned clovek vie, ze vlastne vobec nic nevie. Ja napr. nie som informatik, mam vsak aspon chabu predstavu co to informatika je. Neviem programovat v ziadnom zo stoviek jazykov, frameworkov, aj ked v puberte som si podomacky amatersky santil v Pascale a spravil zopar programikov (za vacsinu zdrojavom by som sa musel od hanby pod zem prepadnut, ale vysledky boli celkom pekne, napr. kreslenie mandelbrotovky s moznostami zoomu po nadefinovani suradnic okna zoomu ... atd). Napokon staci JEDEN JEDINY MONOTEMATICKY zamerany IT portal a clovek dokonca okamzite uz aj tam zisti, ze sa jednoducho nemoze vyjadrovat ku vsetkemu, lebo jednoducho nevie vsetko. To by musel mat hlavu jak stadion :-)
|
| |
Re: einstein
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
19.11.2010 9:15
aj tak si ale neodpovedal na vek a vzdelanie :) minimálne by si mohol napísať, že to nechceš rozoberať :)
|
| |
Re: einstein
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
19.11.2010 17:40
uhadol si :-)
|
| |
Re: einstein
Od: Deer
|
Pridané:
18.11.2010 22:34
OK dik, to s tou interakciou mi nedoslo. Ostava dufat ze z CERNu vzide co najskor nejaka uzitocna vec.
|
| |
Re: einstein
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
19.11.2010 7:54
Aj take Slnko (resp. svietiace hviezdy) existuju vdaka roznovahe medzi gravitaciou a silnou jadrovou silou, ale inym sposobom. Slnko v podstate nie je nic ine, ako gravitacne viazany jadrovy reaktor volno pohodeny v priestore. Ak by nebolo gravitacie, Slnko by okamzite explodovalo a rozletelo sa sironou-marinou, nakolko je to jeho velmi velka tuzba a explozivny charakter dejov, ktore v nom prebiehaju. Ak by zase nebolo explozivnej jadrovej pece (ktora naopak brani Slnku skolabovat) tak by Slnko implodovalo do ovela mansieho a hustejsieho objektu, kde by nastal dalsi druh rovnovahy.
Bieli trpaslici detto, tiez existuju vdaka roznovahe medzi gravitaciou a elektromagnetickou silou, inym sposobom ...
Napokon vsetko existuje jedine vdaka rovnovahe medzi niecim a niecim a taky stav nemoze trvat vecne.
|
| |
Re: einstein
Od: 2Martel
|
Pridané:
19.11.2010 13:05
Ty si linuxák???
|
| |
Re: einstein
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
19.11.2010 17:41
nie, kiez by ...
btw: ako niekoho moze na prispevku o Slnku napadnut Linux?
|
| |
Re: einstein
Od: Cuda
|
Pridané:
19.11.2010 18:48
Píšeš bez diakritiky...
|
| |
Re: einstein
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
20.11.2010 8:20
hej, sila zvyku - možno by stálo za úvahu zvyknúť si opäť na diakritiku, potom je človek z toho osprostený a píše bez diakritiky aj nejaké oficiálne veci
|
| |
Antihmota
Od: Dedé&Kikuš
|
Pridané:
18.11.2010 13:45
Poprosím 1 kilo tej antihmoty. Áno, môžte mi to zabaliť do papiera. Tašku mi dávať nemusíte, mám svoju.
|
| |
Re: Antihmota
Od reg.: ac.milan
|
Pridané:
18.11.2010 14:08
chcel si povedat snad minus 1 kilo :) a to ti viem zabalit iba do antipapiera
|
| |
Re: Antihmota
Od: Dedé&Kikuš
|
Pridané:
18.11.2010 14:10
1 kilo antihmoty za - 19,99€, v akcii -25,99€. Kúpte antihmotu, a ešte Vám aj zaplatíme.
|
| |
Re: Antihmota
Od: Jenda
|
Pridané:
18.11.2010 14:48
Antihmota neznamená záporná hmotnost.
|
| |
Re: Antihmota
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
18.11.2010 18:07
NIE! Chcel povedat +1 kg, antihmota NEMA zapornu hmotnost.
Ani tmava hmota nema zapornu hmotnost! Aj antihmota aj tmava hmota maju kladne hmotnosti a preto klasicke gravitacne ucinky (pritahovanie) a o oboch vieme, ze existuju - o antihmote na milion %, o tmavej hmote nie na 100%, su aj ine vysletlenia chybajucej hmoty vo vesmire.
Zapornu hmotnost ma tzv. EXOTICKA hmota. Ma antigravitacne ucinky (odpudzovanie). Jej existencia su zatial len totalne fantazie.
|
| |
Re: Antihmota
Od: ...
|
Pridané:
18.11.2010 20:12
Ked budem velky, chcem vediet aspon cast z toho, co vies ty ;)
|
| |
Re: Antihmota
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
19.11.2010 8:05
ono je to nejako takto:
1) Iba totalne nerozhladeny blbec hovori: nevidim nikde ziadny problem/nejasnosti, vsetko mi je jasne. Nemozem najst problem na riesenie. Svedci to len o absolutnej obmedzenosti intelektu takeho cloveka. Taky clovek ani nevie, ze nieco nevie (resp. ze nevie takmer absolutne nic, resp. nevie 99,999999 % toho co vie ludstvo ako celok).
2) Rozhladeny clovek hovori: viem ze nic neviem.
3) Nenormalne sa mi paci vyrok: Dal by som vsetko co viem za stotinu toho co neviem! Ked pouzijeme mozog tak zistime, ze ak sa to ma oplatit a rozsah vedomosti jednotlivca stupnut, tak toho co neviem musi byt ovelaaaaaaaaaaaaaaaaaa viac ako toho co viem :-)
takze tak je to s tymi vedomostami
|
| |
Re: Antihmota
Od reg.: Alino
|
Pridané:
19.11.2010 9:25
ja by som nevymenil stotinu toho co neviem za vsetko co viem, zabudol by som chodit, nemohol by som honit...
|
| |
Re: Antihmota
Od: mato-snk
|
Pridané:
18.11.2010 17:02
a Club karticku mate?
|
| |
Re: Antihmota
Od: Dedé&Kikuš
|
Pridané:
18.11.2010 17:18
V Afrike také nepoznáme. Ale zato máme levy a antilevy, a slony a antislony.
|
| |
Re: Antihmota
Od reg.: teo.sk
|
Pridané:
18.11.2010 18:15
a ešte lopy, a antilopy :))
|
| |
Re: Antihmota
Od: jkljkljkl
|
Pridané:
18.11.2010 20:35
A u nás máme iba krabov a krabice a aj hadov a hadice. :P
|
| |
Re: Antihmota
Od: rms_
|
Pridané:
18.11.2010 21:50
asi mas na mysli antilopi a antiantilopy
|
| |
Re: Antihmota
Od: fgjew
|
Pridané:
19.11.2010 15:38
cize antidede je biely?
|
| |
Re: Antihmota
Od: antidede
|
Pridané:
21.11.2010 9:14
na antidedeho neposobi gravitacia, preto sa nachadza len vo vzdialenych castiach vesmiru
|
| |
velmi vtipne
Od: odbornik
|
Pridané:
18.11.2010 14:18
nepochopim naco tu pisu a celkovo hadzu prispevky ludia ktorych to vôbec nezaujima-zbalte sa a chodte spet do jaskyn-treba sa ucit v skole,aby ste potom vedeli o com je rec!!!
|
| |
Re: velmi vtipne
Od reg.: Martin xx.
|
Pridané:
18.11.2010 15:19
Ano tatino.
|
| |
Re: velmi vtipne
Od reg.: ac.milan
|
Pridané:
18.11.2010 15:20
vies co je sranda?
ty sa zabavas v pajzli s ozranmi pri pive, my na internete.
|
| |
Re: velmi vtipne
Od: Xavier de la Slovak
|
Pridané:
18.11.2010 15:26
chcem vediet kto sa ucil pred 30r. o antihmote...trulo. pardon ing.trulo
|
| |
Re: velmi vtipne
Od reg.: južan
|
Pridané:
18.11.2010 16:28
ja som sa ucil. ale iba o antilope.
|
| |
Re: velmi vtipne
Od reg.: Jack Closer
|
Pridané:
18.11.2010 16:55
A v antiparlamente sedi antiSlota a antislope.
|
| |
Re: velmi vtipne
Od: mato-snk
|
Pridané:
18.11.2010 17:03
no vidis a to je opak Lopy :)
|
| |
Re: velmi vtipne
Od reg.: roob_
|
Pridané:
19.11.2010 7:11
antihmotu mal uz James T Kirk a to natacali dakedy v 60tych rokoch. Takze pred 30 rokmi sa o tom kludne mohlo ucit.
|
| |
Re: velmi vtipne
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
19.11.2010 7:58
Antihmota bola teoreticky odvodena (mysli sa na papieri z rovnic) v 30. rokoch 20. storocia. Prakticky bola najdena (prva najdena anticastica bola pozitron = antielektron) o par rokov neskor. T.j. to ze nieco take exsituje sa vie uz min. 70 rokov.
|
| |
Re: velmi vtipne
Od: Cudo
|
Pridané:
19.11.2010 18:52
A čo to teda tá antihmota je?
Resp. o čo tu ide??
|
| |
Re: velmi vtipne
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
20.11.2010 8:29
To je na velmi dlhu debatu. V skratke - su ako castice normalnej hmoty, akurat maju opacny el. naboj + niektore ine kvantove charakteristiky (o ktorych sa bezne velmi nepise). Antiproton ma teda naboj -1 a antielektron +1, antineutron tiez 0 .... Hmotnost maju anticastice samozrejme normalnu a kladnu a navyse absolutne presna taku istu ako castice, vlastne uplne vsetky charakteristky maju uplne rovnake ako castice, az na ten el. naboj a ine kvantove charakteristiky (o ktorych som ani ja necital), kt. su zasa presne opacne. Istotne bude viac na nete. Chce to:
- english language knowledge
- mathematical brain
- natural sciences friendly approach
- intention, time, will to read a such kind of articles
|
| |
Re: velmi vtipne
Od: laalak
|
Pridané:
18.11.2010 15:29
PRESNE TAKTO to MA BYT LUDIA BY MALI ZIT V JASKYNIACH AKO KEDYISI A NIE FURT VSETKO NICIT A ROBIT KRAVINY AKO TERAZ !!!!!!!!!
|
| |
Re: velmi vtipne
Od: Sheer-Mirage
|
Pridané:
18.11.2010 16:29
Ale hlavne by sa mali naučiť vypínať CAPS LOCK.
|
| |
takto to je?
Od reg.: compac
|
Pridané:
18.11.2010 15:00
O ano, uz rozumiem. Ked nebude z coho vyrabat dalsiu energiu, tak si takymto sposobom premenime aj nasu Zem na energiu, popozenieme stroje este par chvil, a bude po zabave.
Je to tak, ze pri vyrobe energie tymto sposobom postupne premenime castice Zeme na fotony?
|
| |
Re: takto to je?
Od: milox
|
Pridané:
18.11.2010 15:42
Antihmota jednoducho povedane tým čo tomu nerozumeju je opak hmoty ktorá je okolo nás dookola. Pri dotyku z antihmoty a "hmoty" anihilujú navzájom a uvolní sa obrovské množstvo čistej energie. Preto tu antihmotu udržujú v tzv. magnetickej pasci a vo vakuu lebo sa nesmie dotknuť ani stien nádoby. Vznáša sa pomocou mag. poľa vo vákuu.
Pozrite si film Anieli a démoni a tam uvidíte CERN a aj antihmotu, veď okolo nej sa točí aj celý dej.
|
| |
Re: takto to je?
Od: mato-snk
|
Pridané:
18.11.2010 17:06
alebo radsej ten film ani nepozerajte, precitajte si knihu. je to ovela lepsie...
|
| |
Re: takto to je?
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
18.11.2010 18:12
no vcelku rozumne pises, akurat ten "opak hmoty" je diskutabilny pojem ... v akom zmysle opak? ... aj exoticka hmota so zapornou hmotnostou (ktorej existencia su dnes len cire fantazie - pozri moje prispevky vyssie) je opak hmoty, ale v uplne inom zmysle
ich skombinovanim potom mozeme mat:
-hmotu
-antihmotu
-exoticku hmotu
-exoticku antihmotu
|
| |
Re: takto to je?
Od: dfgsdhdfgjdf
|
Pridané:
18.11.2010 16:03
jj a prveho premenime teba
|
| |
Re: takto to je?
Od reg.: roob_
|
Pridané:
19.11.2010 7:13
ak by sme mali antihmotovy reaktor, tak by sa energia dala vyrobit z "hocicoho" + antihmota. Napr. z komunalneho odpadu. Dalekosiahle vyhody snad netreba vysvetlovat...
|
| |
Re: takto to je?
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
19.11.2010 17:46
Komunalny odpad nie je to najvacie svinstvo zlozene z hmoty. Radioaktivny odpad ci nejake hnusne umelo systetizovane chemicke svinstva (napr. DDT z 50tych rokov, dioxiny a ine), ktore sa v biosfere rozkladaju az tisicrocia a ktore su momentalne v celej biosfere (napr. v tuku tulenov na Antarktide). To su hmotove svinstva. Aj komunalny odpad je vsak dost velke svinstvo ani nie tak kvoli stabilite ci nebezpecnosti, ale kvoli mnozstvu.
|
| |
otázka: kedy?
Od reg.: tomo7171
|
Pridané:
18.11.2010 15:47
a kedy sa Fico a Antifico konečne anihilujú?
|
| |
Re: otázka: kedy?
Od: Sneh
|
Pridané:
18.11.2010 16:52
neviem, ale vyprodukovana energia z tejto reakcie sa uz davno Slovenskom pohybuje :D:D
|
| |
Re: otázka: kedy?
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
18.11.2010 17:24
oni sa anihilujú každé voľby, lenže na slovensku sa tá uvoľnená energia viaže na peniaze a tie potom poháňa mimo účtovnú sústavu do nejakých čierných dier :-)
|
| |
Anti-prispevok
Od reg.: Jack Closer
|
Pridané:
18.11.2010 16:49
Kedysi Verne predpovedal technicku buducnost, nieco trafil, nieco nie. V sucasnosti uz pomaly spisovatelia nestacia za technickym pokrokom, a co oni vymyslaju v knihach, to uz vedci davno objavili.
|
| |
Re: Anti-prispevok
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
18.11.2010 18:18
taka sci-fi literatura existuje ... nemylslim fantysy ako Terry Prachet, ale sci-fi na novsich poznatkoch svojej doby, napr. kolotoc okolo kvantovej mechaniky a najme paralelnych svetoch, napr. ako niekto prejde do paralelneho vesmiru, ktory je totalne taky isty ako nas (skoro az bozska nahoda tolka vyvazenost) a v ktorom je rovnako vela hodin a cas tam plynie rovnako rychlo, t.j. nie je oproti nasmi popredu ci pozadu, s tym rozdielom, ze USA prehrali WWII.
Alebo ako sa Kardasevova civilizaica stupna I meni na civilizaciu stupna II a z materialu planet svojho solarneho systemu stavia okolo materskej hviezdy miliony km velky sustredovac energie ...
atd ...
|
| |
Re: Anti-prispevok
Od reg.: roob_
|
Pridané:
18.11.2010 18:27
aktualne serial Fringe je najlepsim prikladom toho co pises. Ale stava sa zbeho naj serial sucastnosti (po tom co neskutocne skurvili lost)
|
| |
Re: Anti-prispevok
Od reg.: saekki
|
Pridané:
19.11.2010 0:38
Pjetro? A neposkytol by si mi názvy týchto knižiek, o ktorých píšeš? celkom rád by som si to prečítal, znie to celkom zaujímavo.
|
| |
Re: Anti-prispevok
Od: Jaachym
|
Pridané:
19.11.2010 16:29
skús nájsť niečo tu: http://bit.ly/cAbIPP
|
| |
-----------
Od: -----------
|
Pridané:
18.11.2010 17:59
Lacnejsie vyjde urobit plynovod zo Saturna, jak vyrabat a uchovavat antihmotu.
|
| |
antihmota
Od: antihmota
|
Pridané:
18.11.2010 18:03
museli riadne oslavovat, chcel by som byt na tom vecierku kde sa popija antisampanske
|
| |
antihmota
Od: opilec
|
Pridané:
18.11.2010 20:00
antišampanské? fú, tak to radšej nie, to by bol človek po každom poháriku stále triezvejší. je pijem dnes rum, len zajtra ma pravdepodobne z neho bude bolieť hlava, neviete či ešte nevynašli antirum? Človek by si dal presne taký istý počet antirumov ako vypil predtým rumov a bolo by po bolesti hlavy. :)
|
| |
Re: antihmota
Od: ...
|
Pridané:
18.11.2010 20:15
potom by si uz nemal dovod chlastat.
|
| |
Re: antihmota
Od: sdfhdsh
|
Pridané:
18.11.2010 21:15
Pred tym nez ides spat vypi pol litra vody a rano si daj "vyrovnavaci"... A este existuje tzv "vyprostovak" ked ti je este aj zle od zaludka :D
|
| |
Re: antihmota
Od: Jaachym
|
Pridané:
19.11.2010 16:12
nie to sa mýliš to by si mal opicu deň predtým ako by sa opil.
tak funguje AntiRum
|
| |
Re: antihmota
Od: cubex
|
Pridané:
19.11.2010 18:14
ako vtip to nie je zle ale z fyzikálneho hľadiska po požití dostatočného množstva antirumu nebudeš mať už vôbec hlavu ktorá by ťa bolela, ale to by ti vtedy už bolo jedno:)
|
| |
Re: antihmota
Od: cubex
|
Pridané:
19.11.2010 18:17
ako vtip to nie je zlé ale pokiaľ viem tak z fyzikálneho hľadiska po požití dostatočného množstva antirumu už nebudeš mať viac hlavu ktorá by ťa bolela, ale to by ti vtedy už bolo jedno:)
|
| |
Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: 20781
|
Pridané:
18.11.2010 20:00
Uz je nacase aby z novodobych fasistov vyrobili antifakov ;)
|
| |
antihmota
Od: opilec
|
Pridané:
18.11.2010 21:01
Veru tak. ale je to fakt sranda ako všetko v našom vesmíre má svoj opak. Je dobro a zlo, voda a oheň, biela farba a farba čierna, nebo a peklo, kladný náboj a záporný náboj, čestnosť a klamlivosť, prostredie kyslé a zásadité, teplo a zima... Žijeme vo svete dvojakých a vždy protichodných podstát. chvalabohu že ešte nevynašli ten antirum, lebo dnes by som sa vôbec neožral
|
| |
Re: antihmota
Od: dfggdf
|
Pridané:
19.11.2010 17:08
Čierna farba nie je - Black is the absence of color (and is therefore not a color)
Explanation:
When there is no light, everything is black. Test this out by going into a photographic dark room. There are no photons of light. In other words, there are no photons of colors.
|
| |
Re: antihmota
Od: cubex
|
Pridané:
19.11.2010 18:38
nerád ti ruším tvoje ilúzie ale polovica z toho čo si tu vymenoval nemá z vesmírom nič.
napr.: Voda je zlúčenina zatiaľ čo oheň je reakcia.
Nebo a peklo sú len ľudské výmysly, a čierna nieje farba ale len neprítomnosť svetla.
PS: Pri horení gréckeho ohňa to voda ešte zhorší.(oheň sa viac rozhorí).
|
| |
obrazky
Od: sedacisko
|
Pridané:
18.11.2010 21:09
hentake obrazky dsom mal na didaktiku.... myslim mi ho hackli a skopcili./R-Type/
|
| |
?????
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
19.11.2010 9:40
v Košiciach takáto antihmota už dávno existuje a dokonca v stabilnej forme (Luník IX):
dáš ku nemu hocijakú hmotu a za chvíľku je po nej a proti tebe sa vyhrnie kopa energie...jedine škoda, že takáto antihmota je veľmi drahá na udržiavanie
|
| |
aopjpo
Od reg.: ac.milan
|
Pridané:
19.11.2010 10:16
tato vasa diskusia a dohady nemaju ziadnu koncepciu. teda pardon, antikoncepciu
|
| |
neutralna?
Od: ahl
|
Pridané:
19.11.2010 10:41
Preco "neutralna" antihmota? To je aj nejaka ina?
|
| |
Re: neutralna?
Od: YoJo
|
Pridané:
21.11.2010 20:11
NEutralna znamena v tomto pripade, ze je elektricky neutralna. Doteraz dokazali vzdy vyrobit len elektrony antinmoty, ktore zu nabite zaporne. Teraz vyrobili cele atomy, ktore su elektricky neutralne. Preto ten nazov neutralne. Dolezitost spociva v tom, ze antihmota nesmie prist do styku z hmotou, lebo dojde ku anihilacii. Kym vyrabali iba elektrony, lahko ich udrzali vo vakuu, v elektrickom silovom poli. Ale atom sa takto neda udrzat, kedze je elektricky neutralny. Museli preto vymysliet iny sposob.
|
| |
Uzastne, neexistuje teplota -500*C
Od: Mepho
|
Pridané:
19.11.2010 11:18
Chce by som len pripomenut, ze teplota -500 celzia neexistuje pretoze je to debilna stupnica a nie preto, ze je to nejaky zazrak.
Detsky povedane, -273.16 celzia a.k.a. 0 Kelvina je stav, pri ktorom sa nehybu castice (=> teplora vyjadruje excitaciu castic v podstate). Je to ako s cirkvou, Zem je stred vesmiru, trojny bod je stred celziovej stupnice.
|
| |
Re: Uzastne, neexistuje teplota -500*C
Od reg.: roob_
|
Pridané:
19.11.2010 17:13
co je opak pohybu, ked podla teba neutralny stav je statie? Praveze v tomto pripade to nieje ako s cirkvou, kedze ako pisal pjetro vyssie, castice sa nemozu pohybovat pomalsie ako stat. Neda sa nizsia teplota ako 0K=-273,15cosi. Lebo teplota je prejav pohybu castic.
|
| |
Re: Uzastne, neexistuje teplota -500*C
Od reg.: roob_
|
Pridané:
19.11.2010 17:19
nieco ako hluk motora. Nastartujes, motor vydava zvuk, vypnes, nevydava. Neexistuje zaporny zvuk alebo co. Tichsi ako v stave necinnosti byt nemoze. Take iste to je s teplotou.
|
| |
Re: Uzastne, neexistuje teplota -500*C
Od: Hacik neregistrovany
|
Pridané:
19.11.2010 23:33
Ako by ste definovali stav, ked casticiam dodate energiu a oni stale stoja? Mne to tak pripada, ze to by sa dalo definovat ako este nizsia teplota ako 0 kelvina.
Nie, ze by take nieco bolo pozorovane, ja len dostavam zachvaty fantazirovania, ked niekto napise, ze sa nieco neda.
|
| |
Re: Uzastne, neexistuje teplota -500*C
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
20.11.2010 8:41
Zaujimavá úvaha isť pod 0 K a teda defacto k záporným rýchlostiam a energiám častíc. Zápornú rýchlosť by tu však bolo treba chápať inak, nie napr. pohyb opačným smerom! jedfnoducho "pomalšie ako úplne stáť"! Zápornú energiu detto: nemej ako totalne nič. Problém je že tú zápornú energiu by sme chceli aplikovať na "reálne" častice (čo je reálne je diskutabilné) a nie na virtuálne páry častica-antičastica vznikajúca z ničoty a zanikajúce do ničoty a na extrémne krátke okamžiky na extrémne krátkych meradlách porušujúc tak zákon zachovanie nielen hmoty, ale čo je povšimnutiahodné, aj energie. Pro dosahovaní teptoty 0 K sa vsak s hmotou deju dvne veci a priblizovanie sa o K je stale tazsie a tazsie. Podobne ako blizenie sa k rychlosti svetla.
|
| |
Re: Uzastne, neexistuje teplota -500*C
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
20.11.2010 8:41
Podobne možno vysloviť úvahu: exsituje záporná hmotnosť (exotická hmoty), záporný objem?
Je otázne či existuje nejaká druhá strana bariéry a ked hej, ci ju je možné v našom vesmíre vôbec prekročiť. Osobne si myslím že aj ked druhá strana bariáry exsituje (záporné hmotnosti, rýchlosti, objemy, nadsveteklná rýchjlosť), tak ju v našom vesmíre nemožno prekročiť.
|
| |
sdfghkjgsfsfg
Od: adhgdasfkjhlkhgfsdsa
|
Pridané:
19.11.2010 17:21
Ludia by sa mali pozerat aj na to aky to bude mat dopat na okolie
|
| |
Re: sdfghkjgsfsfg
Od reg.: marha
|
Pridané:
19.11.2010 19:30
http://goo.gl/hNBUY
|
| |
---------
Od: ---------
|
Pridané:
19.11.2010 18:58
Toto co tu pise Pietro, by mali mat v malicku vsetci maturanti, lebo len na zakladne poznatkov z matematiky a fyziky dokozem v tomto svete existovat tak, aby som neublizoval sebe ani inym. Zial nase skolstvo je zamerane uplne inak, potom to tak vyzera aj s tymi komentmi, o znalostiach syntaxe slovenciny radsej ...
|
| |
Re: ---------
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
20.11.2010 9:48
presne na školstve vidno "pomoc" štátu: štátne školy stoja za **** a za 9 rokov na strednej + vysokej škole sa naučíš asi toľko, čo človek, ktorý má záujem, zistí asi za 3 roky - možno aj menej, keďže zo strednej si ledva pamätáme to, z čoho sme maturovali a aj to sme sa učili hlavne týždeň pred maturou a o vysokoškolákoch sa hovorí, že sa učia 24 hodín denne, 7 dní v týždni, 2 týždne v roku...hlavne nech každý trávi na škole čo najviac rokov a absolútne nevadí, že väčšina absolvetov VŠ ani nepracuje v obore, ktorý študovali...súkromné školy sú draho platené a kvôli extrémne silnej konkurencii štátnych škôl, ktoré sú zadarmo, urobia pre žiaka hocičo, len aby tam ostal a platil...
|
| |
Re: ---------
Od: mcbaranicko
|
Pridané:
24.11.2010 23:59
sorry ale neviem na akej skole si bol ja som bol na medicíne a bolo to trochu o inom.
|