| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
brain on
Od reg.: gunko
|
Pridané:
21.11.2010 12:57
majú trošku rozumu predsa len ...
|
| |
Re: brain on
Od: webnick358
|
Pridané:
21.11.2010 13:19
Pri vsetkej ucte, kiezby aj Slovac mala aspon tolko...
|
| |
Re: brain on
Od: zutz
|
Pridané:
21.11.2010 15:30
Príspevok bol zmazaný pre nevhodný a/alebo vulgárny obsah.
|
| |
Re: brain on
Od: marek1234
|
Pridané:
21.11.2010 16:01
Preco by mal byt? Pretoze to nie je potrebne. Najvacia hlupost na svete zavadzat domeny s diakritikou. Uz sa tesim, ako tvoj zahranicny obchodny partner bude vytukovat domenu s diakritikou. Ani zadarmo by som ju nechcel! A tiez cakam, ze sa najde kopec debilov, co sa zacnu prizivovat na prvotnych domenach a predavat za prachy domeny s diakritikou. Len sa nedajte Cesi a budte aspon vy rozumnym narodom!
|
| |
Re: brain on
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
21.11.2010 20:08
podľa mňa by mali byť s diakritikou, ale nie ako samostatné dómeny, ale že keď si kúpiš bez diakritiky, dostaneš aj všetky kombinácie diakritiky... takže pokiaľ by si mal stránku www.kosice.sk a niekto by napísal Košice.sk tak by sa mu zobrazila tá istá stránka, ako bez diakritiky... pomohlo by to bfu sa zorientovať na webe a žiadne negatívne dopady na fragmentáciu by to nemalo
|
| |
Re: brain on
Od: maaatttoooo
|
Pridané:
21.11.2010 20:17
razne s tebou nesuhlasim ... je to blbost ... no obavam sa toho ze diakritika tu bude ... a to preto ze teras budu prieskumi kto to chce atd ... tak to odlozia o 5 rokov a potom si povedia ze chcu zarobit viac daju s diakritikov a zarobia miliony lebo firmi budu muset nakupit vela domen aby to nezneuzila konkurencia napr na stranke tlačiaren.sk by bola ina firma ako na stranke tlaciaren.sk ...
|
| |
Re: brain on
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
21.11.2010 22:09
asi si zabudol prečítať môj príspevok, ja som hovoril o tom, že každá adresa s diakritikou by sa na dns zmenila na adresu bez diakritiky a tj nič navyše by sa neplatilo a stránka tlačiareň.sk by bolo to isté ako tá bez diakritiky... máš snáď proti tomu nejaké argumenty?
|
| |
Re: brain on
Od: Squeak?
|
Pridané:
21.11.2010 20:39
Máš pravdu, ale mala by to byť skôr iniciatíva browserov - aby sa štandardizovalo zobrazenie všetkých písmen na písmená bez diakritiky, a nech sa to prevedie už u klienta a hotovo. Prípadne nech sa www.ďateľďobečervavkôre.sk pretransformuje na www.dateldobecervavkore.sk v DNS
|
| |
Re: brain on
Od reg.: oraJaro
|
Pridané:
21.11.2010 21:49
Pokial by to bola iba zalezitost browserov, tak by nastal problem. Totizto ta transformacia, co si navrhol, musi byt jednoznacna a bijektivna. Lenze v tomto pripade by to tak neslo a rozne URL rovnake az na diarkitiku by sa zobrazovali ako jedna.
Priklad: aei.htm
áei.htm ----> aei.htm
áeí.htm
Cize ty zadas do browsera aei.htm a ktoru stranku ti ma nacitat?
|
| |
Re: brain on
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
21.11.2010 22:18
všetky stránky by naďalej museli byť bez diakritiky, tak, ako doteraz, jediný rozdiel by bol na strane používateľa, ak by tam tu diakritiku napísal, nič sa nestane... ide o to, aby BFU nemuseli vedieť, že stránky sú bez diakritiky (časom by sa mohli pridať aj samoodstraňovacie medzery), pričom život na webe by sa nijak neskomplikoval, keďže na DNSku by sa všetko preložilo do tvaru, aký sa používa dnes
|
| |
Re: brain on
Od reg.: oraJaro
|
Pridané:
22.11.2010 7:35
Hej, ale ono je rychlejsie pisat bez diakrity, niektori BF mi to potvrdili, takze podla mna aktualny stav by sa mal zachovat a bolo by to najlepsie riesenie. Ved teraz ked google podporuje dynamicke vyhladavanie, tak uz nepotrebujes pisat plny nazov stranky, ak ju hladas. Skor by browsere mali prestat panikarit a ako vravis, odstranovat medzery, preklepy (htlm --> html) a pod.
A mozno by mohli vediet nacitat stranku aj bez toho, aby som ju zadal presne. Nieco taketo:
http"//server.domena/blabla.htm
by nahradil
http://server.domena/blabla.html | .../blabla.htm | .../blabla.php | .../blabla.asp ...
Cize zrejme preklepy nech opravuju miesto panikarenia a vyhodenia chyby a potom pri neexistujucich strankach nech skusaju rozne pripony. Niekedy som toto potreboval. (Ano v pripade index.* to funguje teraz, ale to je zalezitost nastavenia webserveru, bodlo by univerzalne riesenie).
|
| |
Re: brain on
Od: 2Martel
|
Pridané:
22.11.2010 7:50
A prečo by nemohli koexistovať rozdielne stránky napr.:
www.lečo.sk a www.leco.sk ??
|
| |
Re: brain on
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
22.11.2010 8:09
lebo by to spôsobilo strašný bordel a zbytočne by si si musel pamätať, či to má diakritiku, alebo nie a keď hej, tak kde... a okrem toho by si musel registrovať viac dómen
|
| |
Re: brain on
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
22.11.2010 8:13
je rýchlejšie, ale first time users na to najprv musia prísť a potom si na to zvyknúť... teba by to nijak neovplyvnilo a adresy by sa dali zadávať tak či tak... a aj tie prípony by mohlo skúšať, ako vravíš, v prípade že tá, ktorú si zadal, neexistuje
|
| |
Re: brain on
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
21.11.2010 22:11
skôr nech to je iniciatíva DNS servrov, pretože ak by to niektorý browser mal a niektorý nie, robilo by to kvalitný zmätok
|
| |
Re: brain on
Od: rms_
|
Pridané:
21.11.2010 16:15
trafeny labutiak
|
| |
Re: brain on
Od: reg. vietor
|
Pridané:
21.11.2010 17:24
myslim ze presne o tom hovoril a tvoj prispevok tu "slovensku inteligenciu" dokazal ;)
|
| |
to ale
Od reg.: ucho1212
|
Pridané:
21.11.2010 13:00
to ale bohuzial neznamena ze to nezavedu .. mozme len dufat ze to nenapadne aj slovakou .
|
| |
Re: to ale
Od: webnick358
|
Pridané:
21.11.2010 13:19
Stavim sa o pohyblivost svojich spermii, ze napadne.
|
| |
Re: to ale
Od reg.: marha
|
Pridané:
21.11.2010 14:43
Aj vtedy ked ti ich wifi znici?
|
| |
hmmmmm
Od reg.: fafkac
|
Pridané:
21.11.2010 13:08
...za zavedenie domén sú najmä štátne organizácie...
mno zeby im vyhovovalo keby ludia nevedeli co sa deje v okolitom svete a treba rozdelit svet na co najmensie casti, ktore budu mat problem medzi sebou komunikovat?
|
| |
Re: hmmmmm
Od: ffffff
|
Pridané:
21.11.2010 13:24
s tvojou fantaziou by si mohol ist vymyslat konspiracne teorie
|
| |
OT...
Od reg.: oraJaro
|
Pridané:
21.11.2010 13:32
redakcia & diskusia:
Toto je offtopic, ale neviem kde inde to napisat. Nejaky cas som tu prispieval po prezyvkou, ktoru som si nedavno registroval. Ale ake vyhody to ma? Len to, ze mi ju nikto nemoze pouzit? To je malo... Ved keby mi to aspon ukazalo diskusie, ktore som necital, lebo je v tom rovnaky bordel ako bez registracie.
|
| |
Re: OT...
Od: -- platená inzercia --
|
Pridané:
21.11.2010 14:02
Možno na Vianoce dostaneme darček kto vie :D
Zišlo by sa to tu teda vynoviť, ale tak ak idú peniažky majiteľovi tak jemu je to asi, isto jedno :)
|
| |
Re: OT...
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
21.11.2010 14:50
síce súhlasím, že je tu kopa priestoru na inovácie, a bolo by dobré niečo vymyslieť/najať človeka na vylepšovanie stránky, ale základ má dsl.sk neskutočné dobrý: len čo sa týka stránky: najprehľadnejšia stránka, akú navštevujem, novinky a články sú dobre umiestnené, tam padne zrak ako prvý, nie sú žiadne zbytočné veci odpútavajúce pozornosť, všetky novinky vidím na jednej stránke a sú pekne oddelené krátke správy od článkov... väčšina iných stránok pridala milión features a potom sa v tom oveľa ťažšie, dlhšie a neprehľadnejšie orientuje... čo sa týka diskusií, sú taktiež strašne prehľadné, skvele delené do "threadov" a majú skvelo spracovaný systém hodnotenia a vyznačovania najlepších príspevkov, aj taký engadget by sa mohol od vás učiť.. myslím si, že aj vďaka hodnoteniam a prehľadnosti sa tu tak dobre diskutuje a preto tu chodí toľko ľudí diskutovať a aj preto sú tak dobré diskusie ;-)
|
| |
Re: OT...
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
21.11.2010 14:57
aj keď privítal by som vyhľadávanie v archíve noviniek aj s pokročilým vyhľadávaním, keďže nájsť niečo, čo som niekedy na dslku videl, je umenie :-) aaa reklamy by ste mohli zmeniť, takto toho veľa nezarobíte (v porovnaní s tým, čo by ste mohli)...som tu každodenný návštevník a možno ani raz som neklikol na reklamu, proste sú tak nevýrazné, že si ich oči ani nevšimnú, nie ešte, že by ich aj začali čítať...na takom facebooku trávim ešte menej času, ale už som desiatky krát klikol na reklamu, raz som dokonca z danej stránky aj niečo kúpil :-) napriek tomu tá reklama tam nepôsobí rušivo
|
| |
Re: OT...
Od: ...
|
Pridané:
21.11.2010 15:36
Ja by som urcite privital keby diskusia mala trochu lepsie vymyslene reagovanie. Niekedy, ked je reakcia na reakciu atd.. prilis dlhe a potom nevidno kto na koho reaguje.
|
| |
Re: OT...
Od: neregistrovany+++
|
Pridané:
21.11.2010 14:45
nestaci ci like button? ;)
|
| |
Re: OT...
Od: neregistrovany+++
|
Pridané:
21.11.2010 14:46
*Ti
|
| |
posledny odstavec
Od: dfhdffgnfg
|
Pridané:
21.11.2010 17:47
posledny odstavec pekne vysvetluje ako moze byt niekto za nasadenie IDN.
ludia absolutne neznaly problematiky...
|
| |
hroza
Od: wollodya
|
Pridané:
21.11.2010 19:00
preco to potom presadzuje sam CZ-NIC ..co su tam za ludia? ..dufam ze na Slovensku sa to tiez nepresadi, .eu domena je uplne dostacujuce ak chce niekto adresu s diakritikou..
|
| |
Re: hroza
Od: Ja.
|
Pridané:
21.11.2010 20:59
cz nic to nepresadzuje. Oni sa raz za dva roky spýtajú, čo si o tom myslí verejnosť a tým sa riadi. Na Slovensku nemožná vec.
|
| |
Re: hroza
Od: stevopeto
|
Pridané:
21.11.2010 21:04
zeby kvoli peniazom??
|
| |
Re: hroza
Od: sfdssgsg
|
Pridané:
21.11.2010 21:58
skor kvoli inteligencii vedenia
|
| |
komix
Od: Ja.
|
Pridané:
21.11.2010 21:00
http://www.root.cz/clanky/komiks-a-neodvolam/
|
| |
hmmmm
Od: XMen
|
Pridané:
22.11.2010 13:03
uz vidim tie validatory URLiek na 99% softwaru ako budu spolupracovat s takymito domenami.
|