neprihlásený Streda, 24. apríla 2024, dnes má meniny Juraj
Intel a Nvidia uzatvorili novú licenčnú dohodu, Intel zaplatí 1.5 mld

DSL.sk, 11.1.2011


Spoločnosti Intel a Nvidia v pondelok oznámili uzatvorenie novej vzájomnej licenčnej dohody, podľa ktorej Intel získa prístup k patentom spoločnosti Nvidia a bude ich môcť využívať vo svojich produktoch.

Nvidia získa prístup k časti patentov Intelu, okrem napríklad x86 procesorov, flash pamäti a patentov pokrývajúcich technológie v niektorých čipsetoch Intelu.

Ako súčasť dohody Intel zaplatí Nvidii v nasledujúcich šiestich rokoch kompenzácie vo výške spolu 1.5 miliardy dolárov.

Ktoré technológie druhej spoločnosti a do akej miery vďaka novej licenčnej zmluve plánujú Intel a Nvidia využiť vo svojich produktoch nie je zatiaľ známe.

Súčasťou dohody je aj ukončenie sporu vyplývajúceho z doteraz platnej licenčnej zmluvy. Intel v roku 2009 zažaloval Nvidiu a zabránil jej vyrábať čipsety pre svoje nové procesory využívajúce zbernice QPI a DMI.

Nvidia ani po uzatvorení novej licenčnej dohody neplánuje vyrábať čipsety pre x86 procesory Intelu, podľa oznámenia CEO spoločnosti Jen-Hsun Huanga sa plánuje sústrediť na vývoj GPU a ARM procesorov.

V súčasnosti Nvidia zaznamenáva úspech so svojim dvojjadrovým ARM procesorom Tegra 2, ktorý sa nachádza vo viacerých produktoch aktuálne uvádzaných na trh. Počas konania veľtrhu spotrebnej elektroniky CES 2011 minulý týždeň zároveň spoločnosť oznámila vývoj výkonného ARM procesora pre desktopy a servery, ktorý zatiaľ označuje ako projekt Denver.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke
Japonská sonda nebola skonštruovaná aby prežila noc na Mesiaci, funguje aj po tretej
Železnice opäť aktualizujú systémy, v noci nebude fungovať internetový predaj lístkov
Vydaná Fedora 40
Samsung spustil výrobu takmer 300-vrstvovej flash pamäte
NASA opravila sondu Voyager 1, aktualizovala softvér aby nevyužíval poškodenú pamäť
Telekom má nové programy Swipe pre mladých, aj s neobmedzenými dátami
Dánsko chce vybudovať minimálne 6 GW veterných elektrární, v mori
Dnes pribudne ďalší vysielač digitálneho rádia
Skylink zvažuje sprístupnenie Live TV pre Linux s nižším rozlíšením


Diskusia:
                               
 

uz niekolko rokov verim a mam ati (gpu) ale ak pride nvidia s lespim pomerom cena/vykon kludne prejdem na nvidiu
Odpovedať Známka: -4.8 Hodnotiť:
 

Sa mam teraz vyzut?
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

ak mas plesen, ta radsej az doma.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja osobne si myslim, ze ked NVIDIA pride s niecim novym, ATI konecne pride s physx... aspona by sa uz patrilo, aj ked mne osobne to nejak nechyba ale zaryty gameri ako ja by to aj dokazali vyuzit. (o par rokov, ak by som si zasa kupoval novu grafiku).
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ty lolko. Zaryti gameri menia grafiku tak raz tri mesiace a nie ze za par rokov.

Ty wannabe gamer.
Odpovedať Známka: -4.6 Hodnotiť:
 

Tak to musia byt inak zaryti gameri, ked kupuju grafiky rychlejsie ako vyrobcovia stihaju vydavat nove rady, modely.

Na PC stale bezim s ATI Radeon HD 3800 Series a uplne mi staci. Notebook ATI Mobility Radeon HD 5730 ... zostava s touto grafikou mi bude stacit este 3-4 roky.

Navyse neviec o com tocis, pretoze ani nove hry nedokazu vyuzit potencial najnovsich grafik (myslim typy s 2Gb pamate napriklad). Taky physx sa samozrejme vyuzit da, tak nemel blbosti, ze si kupujes kazde 3 mesiace novu grafiku.
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

Písal niekde, že ON si ich kupuje každé tri mesiace?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Nepisal, ale napisal to tak akoby on bol velky zaryty gamer, co si kupuje grafiku kazde 3 mesiace a ma s tym ohromne skusenosti.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Veľmi záleží od toho čo človek hrá a aký je náročný. Kupovať kľudne môže každé 3 mesiace - pri vydaní, potom druhú do SLI/CF a potom zase nový model, a ak nevyšiel môže kúpiť tretiu do SLI/CF alebo vymeniť za jednu výkonnejšiu lebo mu SLI/CF robí problémy :D

Nové hry dokážu využiť potenciál najnovších grafík, záleží aj od toho aký si náročný - dakomu stačí priemerných 30fps, niekomu minimálnych 30fps a podaktorí mieria na maximum dostupných fps (60hz pri bežných monitoroch, 100-120 pri CRT alebo 120Hz LCD) pri multiplayerových tituloch...

A čo sa týka toho že dúfaš že HD5730 v notebooku ti vydrží 3-4 roky... pevne dúfaj. Ja som pred 3 rokmi kupoval notebook s HD2600 a v poslednej dobe už bolo hranie nových hier takmer viac utrpenie ako zážitok, aj v minimálnom rozlíšení a detailoch to seká. A to som plynulo rozbehal Crysis na minimálnych detailoch. Asi to už nezvláda procesor.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ozaj a zabudol som ešte Stereo 3D/Eyefinity, tam treba každý kúsok výkonu navyše :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

A môžeš mi prezradiť, ktorý LCD monitor zobrazuje, v natívnom rozlíšení, aj pri 120Hz opakovacej frekvencií???
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Všetky s podporou 3D Vision (momentálne vraj 15 kúskov), napr. ako prvý herný Samsung 2233rz (1680x1050), z tých novších FullHD Acer GD245HQ, ASUS VG236H, BenQ XL2410T, LG W2363D...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

omg ty si pekne mimo
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

ATI uz asi s nicim tak skoro nepride =D
ale to je jedno, AMD nemoze pouzivat priamo phisiX kedze to ma vyhradne nVidia, ked tak AMD chce presadit otvorenu verziu a nie len aby to bolo na nVidiu, a ked tak vyzera ze jediny problem pri physiX je to ze je optimalizovana cisto pre GPU a pri vyuzivani CPU je schvalne neoptimalizovana, aby bolo mozne povedat, aha ako do dobre bezi na nasich grafikach
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak ja chapem, ze tam prebieha patentova vojna v podstate, ze to nieje optimalizovane. Ale ak by sa podarilo ATI odkupit patent alebo vyjst s niecim vlastnym lepsim tak by to bolo super nie?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

AMD mohlo mat pissX ak by prebralo aj nvidia CUDA, co nechceli. Na kupu Ageya nemali $$$, pretoze vsetky vyhodili za ati prave v case nastupu core2, keby snimi intel neprisiel, tak je teraz AMD podsatne silnejsie. Nvidia ani zaboha nechce pissX prerobit pod openCL, ktore podporuje aj ati aj nv (a ani sa im necudujem). Do buducnosti som zvedavy, ci vydu intel CPU s podporou CUDA :) vsak za nieco im ten intel tych 1,5G grosov dat musel.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mas pravdu :) .. este spravne investovat a je to.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

jo a CPU pissX.. vec sa ma tak, intel nam nechce dat x86 licenciu, nemozeme robit x86 CPU, preco by sme zapracovali na viacvlaknovej podpore pre physX???? Pekne sa to bude ratat v 1 vlakne, aby to bolo 355x pomalsie ako na nasich GPU. Zdvihne nam to predaj GPU. A este zakazeme podporu physX aj v systemoch s 2 vga, ak jedna znich je ATI :) No niesme skveli?? Sef nvidie na to: ste, len tak dalej chlapci.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nie je všetko čierno-biele :)

PhysX má aj viacvláknovú podporu pre CPU, akurát nie je štandardne povolená a musia ju programátori povoliť, čo spravili tak sa mi zdá iba v jednej hre, pravdepodobne je to robota navyše optimalizovať počet a náročnosť efektov pre veľké množstvo CPU... navyše nVidia sa vyjadrila že vývojové štúdia ak sa na ňu aj obrátia so žiadosťami ohľadom PhysX, je to ohľadom konzol a nie PC, takže je tu aj nezáujem štúdií o PC platformu v minulom období (prekvapuje to dakoho?)
Dôkaz: podpora v FluidMark http://www.geeks3d.com/20100216/ preview-multi-core-cpu- support-in-physx-seems-to-work/
A 3D Mark Vantage má vraj až 12 threadov pre PhysX...
nVidia sľúbila že v novej verzii SDK už bude štandardne povolená podpora SSE aj multithreading, tak uvidíme...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

S podporou viac GPU ak jedna z nich je ATI je problém v tom, že by kvôli Microsoft certifikátu pre svoj ovládač museli detailne testovať každú novú verziu nielen so svojimi kartami a ich kombináciami, ale museli by kupovať aj karty konkurencie a testovať to s nimi. Teraz reálne - ty by si to pre konkurenciu spravil? Jednoduchšie to je zakázať. Ak by to nezakázali, neprešli by certifikáciou.
Odpovedať Hodnotiť:
 

taak to teda mame, doteraz sa hadali ako psy, a teraz si vliezli jeden druhemu do zadku? Ziskuchtivosť je zvláštna vlastnosť ( a neverím na dobrý úmysel pokroku v technológii :P )
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

no a co? to nie su ideologicke spolocenstva ale normalne firmy... co je zle na tom ze uzavru zmluvu a ku tomu im pride aj pokrok technologie?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

osobne som aml 5x nvidiu a 4x ATI. a ati uz nikdy viac. taky kopec problemov a nefungujucich hier a padani ovladacov som este nevidel.
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

Pri nvidii si sa aspon v zime ohrial, ze?
Odpovedať Známka: 3.9 Hodnotiť:
 

maval som karty od nvidie, teraz mam ati a nemal som problem ani predtym ani teraz... ide len o stastie a rozum pri vybere karty:)
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

A ktore modely ATI ti konkretne robili problemy? Ja mam skusenosti aj s ATI aj NVIDIA a nevidim nikde problem. Vsetko zatial islo ako ma. Mozno 2000ka rada ATI kariet bola blba alebo si proste kupoval u cinana na trznici.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

asi pouzivas dakeho dinosaura nvidiu ked si myslis ze sa nove modely tak hreju ako tomu bolo pred par rokmi
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

A kto chce spatky VOODOO karty? :D

-> !!! JA !!! <-

Moj nazor je, ze keby VOODOO este existovali, dnesne modely grafickych kariet by boli v skutocnosti minimalne 6 rokov pozadu.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

dnesne modely grafickych kariet by boli daleko vpredsie, keby neexistovala brzda menom konzoly. 3DFX by na tom nic nezmenilo, keby nebolo skupene nvidiou, tak by ho skupil niekto iny.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ano 3DFX bola brzda, ale to nic nemeni na tom, ze VOODOO grafiky boli na tu dobu vykonovo velmi pred modelmi ostatnych vyrobcov.

Vezmi si napriklad taku VOODOO 2 SLI (rok 1997-1998) nainstaluj si upravene ovladace a spusti na nej hru F.E.A.R (oktober 2005) - minimalne detaily sice ale FPS 20- 28.

A nikto netvrdi, ze by casom od 3DFX neupustili. Nemyslim si, ze by aj doteraz stale robili 3DFX, ved doba ide v pred. Ide o potencial, ktory mali a keby ich NVIDIA neodkupili dnes by to bolo o uplne niecom inom.

Najvacsi problem tych grafk by som vsak videl asi v tom, ze clovek pomaly potreboval malu domacu elektraren, koli obrovskej spotrebe tych grafik. Pokial viem (tusim VOOODOO 5 5000-6000) mali vlastny okolo 400W zdroj, ktorys sa zapajal rovno do elektriky snurou.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

no neviem ci mali vlastnu zdroj, ale aj ja pamatam na nejaku "fintu" s napajanim kariet rady 5000 :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

jooooj, 3Dfx, jak davno som toto meno uz nepocul :)
moje prve diskretne VGA bolo Voodoo III 2000 16MB, ale bohuzial len PCI verzia, nemal som AGP slot na MB. kupil som to, aby som mohol zapnut Perspective v Diablo II :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ak boli take skvele tak preco sa uz nevyrabaju? Zly marketing, odkupila ich nvidia a finito!
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

No problem bol v tom, ze boli velmi drahe, plus ked si mal taku grafiku mal si nedoplatky za elektrinu. NVIDIA ich odkupila, zobrala patenty, poupravovala a spravila to tak, aby par rokov nemuseli nic nove vymyslat, iba postupne budu navysovat vykon, ktory uz VOODOO malo, akurat sa zbavili 3DFX a to bolo vsetko. Kazdopadne NVIDIA nema ten potencial ako malo VOODOO a ani napady.

Dnes je v podstate novinka mat 2 grafiky ako 1 (Spojene 2 grafiky napriklad u ATI).. VOODOO to uz davno predtym malo, aj ked sa nepredavali. Mali kopu roznych prototypov, ktore mozes dnes na nasom trhu vidiet ako uvedene novinky (akurat upravene, dobou precackane s lepsimi funkciami).
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

zly vykon v directX, strasne zly vykon v openGL, a glide nikto nechcel, lebo to mali len oni :) Pri woodoo3 mali len 16MB pamate, a nesiel na tom Quake3, co sa stal najpouzivanejsim enginom. Nviida prisla s T&L a gforce1, to 3dfx nerozbehal a chcel davat na 1 dosku vela procakov. Trh to ale neprijal, 3dfx krachol, nvidia ho kupila a postavila na ich technologii svoj SLI.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nazov SLI pouzivalo uz 3DFX
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

neviem ci 4 roky ludia spite, ale ATI uz davno patri od AMD :) a posledne karty s nazvom ati boli radeony 5000 rady, ktore uz maju viac ako rok. a ati ako znacka prestala existovat uz hodne davno akurat sa objavovalo jej logo..
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Skor je zaujimavejsie ze sef AMD odstupil.
Na anandtechu uvazuju ze ci sa nahodou nechystaju predat AMD sejkom v Abu Dhabi
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

hm naco by to robili, sejkovia uz vlastnia tovarne, amd uz iba procaky a grafiky navhruje a setko budu vyrabat sejkovia z GF a tchajwanci z TSMC

taketo rozdelenie sil im pomohlo dost z krizy.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tyzden po uvedeni sandy bridge? v tych cenach co su? Dake podozrive.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

som uz davno cakal. ked amd kupilo ati len som cakal kedy kupi intel nvidiu. no oni ju zrejme nechcu predat takze sa aspon takto dohodli.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár