
neprihlásený
|
Streda, 17. decembra 2025, dnes má meniny Kornélia |
|
|
Slovak Telekom spustil 3G sieť v Kežmarku
DSL.sk, 28.1.2011
|
|
Slovak Telekom spustil dnes svoju mobilnú 3G sieť, v ktorej poskytuje mobilné služby pod značkou T-Mobile, v meste Kežmarok.
3G sieť bola v tejto lokalite rovnako ako v ostatných spustená aj s rozšíreniami HSDPA do maximálnej teoretickej rýchlosti 7.2 Mbps a HSUPA do maximálnej teoretickej rýchlosti 1.46 Mbps.
Na konci decembra Slovak Telekom pokryl 3G sieťou päť lokalít, Komárno, Senicu, Skalicu, Holíč a Michalovce.
V októbri boli 3G sieťou pokryté Nové Zámky, Piešťany a obec Banka, na začiatku jesene Liptovský Hrádok, Liptovská Porúbka, Levice, Partizánske, Spišská Nová Ves a Malé Uherce.
V júni a júli minulého roka sa sústreďoval Slovak Telekom na rozširovanie 3G siete v blízkosti severnej želežničnej trasy a diaľnice D1, pokryl Hlohovec, Leopoldov, Dubnicu nad Váhom, Novú Dubnicu, Ilavu, Nemšovú a Trenčiansku Teplú.
Najnovšie články:
Diskusia:
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
juchuu
Od: len tak
|
Pridané:
28.1.2011 15:13
nachystajte guinessovu knihu rekordov...
|
| |
Slovak Telekom spustil 3G sieť v Kežmarku
Od: telekom
|
Pridané:
28.1.2011 15:26
neviem preco, ale ten predmet ma strasne rozosmial :D:D
|
| |
Re: Slovak Telekom spustil 3G sieť v Kežmarku
Od: boxer
|
Pridané:
28.1.2011 15:32
Mne je skor do placu, ak si pozriem ich cisty zisk za minuly rok a uvedomim si, ze je uz rok 2011 a oni este ani horne-dolne nemaju pokryte.
Zacinam sa citit ako v rozvojovej krajine tretieho sveta.
|
| |
Re: Slovak Telekom spustil 3G sieť v Kežmarku
Od reg.: dElEtE
|
Pridané:
29.1.2011 3:21
ja som v rychlosti precital Slovak Telekom spustil 3G sieť v Kambodži
|
| |
Re: Slovak Telekom spustil 3G sieť v Kežmarku
Od: krypt-on-it
|
Pridané:
29.1.2011 8:37
sa nauc citat reto
|
| |
O2 tesime sa, tesime :)
Od: mr.PROPER
|
Pridané:
28.1.2011 15:46
V Marci spusta O2 3G siet, dufam ze zasa konkurencii vyrazi dych, ako to spravil aj s EDGEom :)
|
| |
Re: O2 tesime sa, tesime :)
Od: boxer
|
Pridané:
28.1.2011 15:53
Aj ja som zvedavy. Tym Edgom by som sa na ich mieste nechvalil, to ze je neobmedzeny za nejake drobne nie je ziadna vyhoda ak vezmes do uvahy jeho realne rychlosti niekde na urovni praopicneho dial-upu (clankov o tom tu na dsl bolo vela).
|
| |
Re: O2 tesime sa, tesime :)
Od: MvD
|
Pridané:
28.1.2011 16:00
Na to, aby konkurencii vzali vietor z plachiet, by to chcelo v roku 2011 uz priamo kombinovanu 3G-LTE siet, t.zn. ked zacnu pribudat zariadenia s podporou LTE, mali by technologicku vyhodu oproti konkurencii ... a naozaj nemozeme cakat, ze balik Data Neobmedzene zostane neobmedzeny za 6€ aj v 3G :) :)
|
| |
Re: O2 tesime sa, tesime :)
Od: Blaze
|
Pridané:
28.1.2011 16:17
Da sa ocakavat (ja v to dufam) ze to urobia ako O2 v CR, takze po preneseni limitu sa znizi rychlost na 64kbit.
|
| |
Re: O2 tesime sa, tesime :)
Od: Lenco_
|
Pridané:
28.1.2011 22:33
Ale veď už teraz je limit 50kbps, bol tu kedysi o tom článok
|
| |
Re: O2 tesime sa, tesime :)
Od: boxer
|
Pridané:
28.1.2011 16:19
Nemusela by byt hned LTE, stacila by ta 3G s cenovou politikou - max. do 15 eciek za neobmedzeny 3G a do roka nema O2 v datach ziadnu konkurenciu, som si isty!
|
| |
Re: O2 tesime sa, tesime :)
Od reg.: jakub89
|
Pridané:
28.1.2011 17:23
o2 a 3G? hurá.. Odkial mas info?
|
| |
zvyšok SR
Od: Admin123
|
Pridané:
28.1.2011 16:24
T - CaM pokryje zvyšok SR v roku 2050
|
| |
Re: zvyšok SR
Od: Reikii
|
Pridané:
28.1.2011 17:02
Skoda vsak, ze potom sa bude 3G vyuzivat menej ako teraz DialUp..
|
| |
ghdfhdfhg
Od: gfhjfgjgfhj
|
Pridané:
28.1.2011 16:36
spravy 28.1.2015
Slovak Telekom spustil 3G siet vo Vysnej Niznej
Juhokorejsky Telekom oficialne spustil komercnu prevadzku 2Gbit LTE siete
|
| |
Muhaha
Od: Reikii
|
Pridané:
28.1.2011 17:06
Nad Tatrou sa bliska, hromy divo biju!
T-Comu uz opticke kable hniju!
Odstavme ich bratia, nech sa ihned stratia, lebo s 3G pridu...
|
| |
remake spravy 2015
Od reg.: Bulo Bulek
|
Pridané:
28.1.2011 17:08
Slovak telekom spustil 3g siet v Malej čiernej
oh wait slovak telecomu nefunguju tiesnove linky pokapalo 99% populacie
|
| |
Za poslednú hodinu: 1075 meraní
Od: ufon
|
Pridané:
28.1.2011 17:25
Inak ja sam pouzivam net od ST ci uz dsl, alebo wnw v pausale.
Musim vsak uznat, ze to pokrytie 3G siete je ako u tatarov, byvam v okoli PD, nie davno spustili 3G v PD a v PE, ale to pokrytie je strasne.
Signal z PE sa dostane v pohode az do okolia dediny kde byvam, ale ako? Polia pred-pokryte, dedina nie, polia za-pokryte, to robia siet pre lesnu zver, hrabosov, a tulavych psov? Nechapem, staci si pozriet pokrytie T-cka a taketo "nedokonalosti" sa daju lahko najst aj inde...A ze verny zakaznik...uz nie na dlho
|
| |
5 znakov
Od: Matoo01
|
Pridané:
28.1.2011 17:34
Neviem naco, ked vsetci, ktori by to 3G mohli v KK vyuzit, su uz davno v Bratislave.
|
| |
Re: 5 znakov
Od: boxer
|
Pridané:
28.1.2011 17:44
Alebo mimo SK.
|
| |
Re: 5 znakov
Od reg.: LordKJ
|
Pridané:
28.1.2011 20:01
nahodou , ja som si to dnes vsimol po ceste domov,ze som mal na telefone miesto "E" "H"
a do BA? osobne tam nemam v plane ist :)
|
| |
michalovce
Od reg.: foobar0
|
Pridané:
28.1.2011 17:54
No čo ja viem, tá 3G sieť v Michalovciach... v obývačke signál ešte ako-tak chytím, v spálni už nie, a to bývam pol kilometra od centra mesta.
|
| |
Re: michalovce
Od: shhhdfhdf
|
Pridané:
28.1.2011 18:35
aby mohli v reklamach hovorit o tom kolko obyvatelstva a miest maju pokrytych.
|
| |
Re: michalovce
Od: sizej
|
Pridané:
28.1.2011 19:39
to meraju az ked ludia pridu do obyvaciek
|
| |
čo je to Kežmarok?
Od: hrdý mačkofúz
|
Pridané:
28.1.2011 19:07
Čo je to Kežmarok, to je nejaká dedina na šalenom východe u vidlákov? :))))))))))))))))
|
| |
dnes má meniny Alfonz, zajtra Gašpar
Od reg.: Hocikto
|
Pridané:
28.1.2011 19:41
najlepsie by bolo keby si najprv vybudovali poriadnu starostlivost o existujucich klientov, nevymyslali a negenerovali faktury s horibilnymi sumami, ako im to pasuje, hlavne by mali vernych zakaznikov odmenovat a dat im nejake bonusy a zlavy, ale oni radsej nahanaju novych, a na vernych z vysoka *ebu. najlepsie by bolo keby zavreli bufet a komplet t-ecko by zo slovenska vypadlo a tunelovalo a zdieralo nemcurov a nie slovakov, ktori vlastne celu siet vybudovalo. skratka ich obchodna a nenazrata politika ich dufam raz prinesie do krachu, a ze pridu o vsetkych klientov.
|
| |
Titulok
Od: MenoX
|
Pridané:
28.1.2011 19:55
"Slovak Telekom spustil 3G sieť v Kežmarku"
Zaujimave, u Orange Slovensko pouzivate znacku Orange, u Telefonica O2 pouzivate znacku O2, len u Slovak Telekom odmietate pouzivat znacku T-Mobile a pchate vsade do nadpisov oficialny nazov materskej firmy...
Nuz co, bulvarne nadpisy - vacsi prijem z reklamy, ze.
|
| |
Re: Titulok
Od reg.: Hocikto
|
Pridané:
28.1.2011 20:13
to preto, lebo to bol tunel od zaciatku. pokial dobre viem, a este to plati, tak volakedy ked sa t-unelari zakladali na sk, tak tusim platil protimonopolny zakon, ze jedna spolocnost nemohla mat vyssi podiel ako 50% trhu v danom smere. Aspon tak som to pocul ked som robil v jednom pivovare, ze nemohli skupit ostatne pivovary, nakolko maliuz 48,9% trhu, a protimonopolny urad im zakal kupit dalsie. a tak tunelari kupili cast slovak telekomu pod znackou t-com, a eurotel pod znackou t-mobile, museli byt zvlast, aby to nebolo viac ako 50%. no xvilu cakali, a potom urobili akoze fuziu, len sa divim, ze nikto z protimonopol. uradu nezasiahol. teraz t-com ci t-mobile, skratka jeden t-unelar, a ozobracuju narod dalej.
|
| |
Re: Titulok
Od: Mikinda
|
Pridané:
29.1.2011 0:28
A preco by mal ako nieco riesit protimonopolny urad? Problem je v tom, ako sa telekomunikacie vobec predali (a to vratane naslednych efektov ako predaj radiokomunikacii patriacich telekomunikaciam uz novym republikou nekontrolovanym manazmentom, a z tychto radiokomunikacii vznikol oblubeny Towercom), co ma na svedomi Dzuri Mikinda. Len zblbnuti modracikovia, ktori vidia svet modrocerveno na jednej strane velebia "pravicu" (ktora na Slovensku mimochodom neexistuje), nadavaju na "lavicu" (ktora na Slovensku mimochodom tiez neexistuje) a za rohom nadavaju na Towercom a ozobracujuci Slovak Telekom, pricom presne to ma ta ich "pravica" na svedomi. Mimochodom, Slovak Telekom sa predaval, lebo stat je zly vlastnik. Tak sa predal
|
| |
DSL ma kokotny system komentov
Od: Prekrocena dlzka komentara
|
Pridané:
29.1.2011 0:28
STATNEMU Deutsche Telekom...
A btw. v Slovak Telekome stat stale vlastni dost velky podiel (aj ked hovorkyna Mikindu Radicsbabka uz chce predavat aj ten), takze fuziou s T-Mobilom sme si od ozobracovania naroda trochu polepsili. A ked uz sme u toho, T-Mobile aspon z ozobracenych penazi nerobi promenadu pre mafiu a bulvar, ako Orange aj s jeho plesom v opere.
|
| |
Re: DSL ma kokotny system komentov
Od: qqrrr
|
Pridané:
29.1.2011 2:52
nechaj ma hadat...ty si volil sudruha docenta fica, vsak?
Shareholder structure
As of December 31, 2010
Number of registered shares Total
Free float 2,939,082,394
Federal Republic of Germany 646,575,126
KfW 735,661,686
Total 4,321,319,206
http://bit.ly/eSDkLg
na vas ficoopice asi matematika neplati, ale co uz.
a btw to, ze DT po vzore ostatnych krajin spoji mobilnu a pevnu diviziu do jednej sa dalo cakat uz niekolko rokov.
a v zasade, aj ked ma duopol vysoke ceny, nikoho neozobracuje, pouzivat mobilny telefon nie je povinnost. kazdy tie sluzby vyuziva dobrovolne.
|
| |
Re: DSL ma kokotny system komentov
Od reg.: featherlight
|
Pridané:
29.1.2011 3:22
neviem co ma tvoja matematika spolocne so Slovak Telekomom, ved si tu dal zlozenie akcionarov Deutsche Telekom, ale rypol si si :)
|
| |
Re: DSL ma kokotny system komentov
Od: ...
|
Pridané:
29.1.2011 3:55
ty khokhot, sedlak nad tebou pisal ze DT je statny.
spocitaj si kolko akcii vlastni nemecky stat a vyrataj si jeho % podiel.
uz chapes, ty khokhot ?
|
| |
Re: DSL ma kokotny system komentov
Od reg.: featherlight
|
Pridané:
29.1.2011 4:53
Mohol by si si pozriet a spocitat na svojich vlastnych grafoch, kolko akcii vlastni SRN a Nemci spolu, je to 1.831.025.331 akcii a to je majoritna vacsina
|
| |
Re: DSL ma kokotny system komentov
Od: .....
|
Pridané:
29.1.2011 14:54
chlapce...ty si cisty khokhot...
vies co je to freefloat ?
miesas jablka s hruskami, ty ficoopica.
a spocitat dokopy akcie vlastnene sukromnymi nemeckymi vlastnikmi a nemeckym statom...no co k tebe dodat...snad len tolko ze si khokhot.
|
| |
Re: DSL ma kokotny system komentov
Od reg.: featherlight
|
Pridané:
29.1.2011 15:38
oki, vysvetli mi freefloat a preco ta vlastne serie, ze som to spocital, v tom momente, ked to tu vysvetlis, malo by ti byt jasne preco som to spocital, ak by ti to nahodou jasne nebolo, rad ti to vysvetlim
|
| |
Re: DSL ma kokotny system komentov
Od: dfjdffjhdfj
|
Pridané:
29.1.2011 17:15
ze sa ja vobec zaoberam khokhotom ako si ty...
http://en.wikipedia.org/wiki/Float_(finance)
spolocnost ma 10 akcii, 2 akcie vlastni nemecky stat, 4 akcie vlastni nemecky investicny fond XY, 2 akcie vlastni nemecky obcan Hans a 2 akcie vlastnia ostatni.
tvoj pri e bany nazor hovori, ze nemecky stat vlastni nie 2 ale 8 akcii, kedze tvoja tupa hlava spocitala vsetkych akcionarov so sidlom v nemecku.
uz to chapes ty vadna ficoopica?
|
| |
Re: DSL ma kokotny system komentov
Od reg.: featherlight
|
Pridané:
29.1.2011 17:39
Hm, kto je to nemecky stat, ved to su predsa Nemci, iba ty si si vylozil, ze ked zratam podiel statu+podiel Nemcov=vlastnik nemecky stat, no ved ano ja suhlasim, vlastne si to uz konecne pochopil, gratulujem :)
|
| |
Re: DSL ma kokotny system komentov
Od: dfjfghjgfj
|
Pridané:
29.1.2011 18:04
toto nema zmysel, ty si ebnuty. nedokazes pochopit jednoduche fakty.
vol nadalej sudruha fica a zi si svoj jednoduchy zivot.
|
| |
Re: DSL ma kokotny system komentov
Od reg.: featherlight
|
Pridané:
29.1.2011 21:18
foo, hod este 1den :DD
|
| |
Re: DSL ma kokotny system komentov
Od reg.: Hocikto
|
Pridané:
29.1.2011 7:34
no pointa je v tom, ze ST sa nemal predavat vobec. lebo ked si to zoberies, je to jedena z prosperujucich firiem, a ver mi, ze by bola aj keby bol 100%-tny vlastnik stat, alebo aspon slovaci, ale takto kopec penazi ide von tym germanskym s*iniam, a oni spociatku len tunelovali ST, zavadzali akoze novu isdn technologiu, ked u nich to uz davno vyhadzovali, a drahe ustredne predavali sem, a teraz tak isto, investuju minimalne a sluzby maju daleko za opicami, ale ceny vysoke a vsetko predrazene. A uroven ziadna, este aj custom care mizernu. Vsak si zober tych odbornikov co tam robia, nikto nic nevie a v t-centre ti radsej zenska vymenuje 100 sposobov, co sa preto neda, akoby ti riesili problem.
|
| |
Re: DSL ma kokotny system komentov
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
29.1.2011 9:20
napriek tomu si nejeden človek dá internet od ST aj v oblastiach, kde má na výber a napriek tomu nie sú až tak extrémne ziskový v oblastiach, kde neexistuje alternatíva, že by tam prišiel poskytovať internet aj niekto iný.
a neverím, že ako štátna firma by bola zisková. Ukáž mi jeden štátny podnik, ktorý má konkurenciu zo súkromného sektora a zarába. Štátne podniky majú problém zarábať v monopolnom postavení, keď každý je jej zákazníkom (napr. Soc poist)
|
| |
Re: DSL ma kokotny system komentov
Od reg.: Hocikto
|
Pridané:
29.1.2011 9:40
to mas sice pravdu, ze si daju aj napriek tomu, ze maju alternativu, ale vacsinou sa jedna o klavlive a nekale ponuky, na ktore naleti 99% ludi, rok si myslis, ze mas super sluzbu za super cenu a potom sa odvolaju na nejake interne smernice, ktore ani v zmluve nenajdes alebo si vymyslia kadejake dovody a zrazu platis dalsi rok 3 nasobok povodnej sumy, ktoru ani len v zmluve nemas podchytenu, ale maju poriadne namazanych prizivnickych pravnikov, ktori im tie zmluvy porobili, a ako som uz spominal, urobia vsetko preto aby uz existujuceho klienta vyzmychali, a aj kamos co tam robi, mi povedal, ze na meetengoch neriesija existujucich klientov, ale rataju, kto zohnal novych.
|
| |
Re: DSL ma kokotny system komentov
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
30.1.2011 11:20
1. ak im to zákony umožňujú, je chyba v zákonoch
2. ak to vážne robia, nikto im po skončení viazanosti neostane. tam, kde ľudia nemajú na výber, by konkurencia ľahko získala celý trh a preto by tam už len niekto prišiel :)
|
| |
Re: DSL ma kokotny system komentov
Od reg.: Hocikto
|
Pridané:
30.1.2011 14:46
vsak jasne, ze je chyba v zakonoch, ale to naschval. co myslis, ze zakony robia pre ludi? prave naopak, stavaju ich tak aby sa hlavne velke korporacie ako su aj t-unelari na nich zviezli a vyzmychali z ludi co najviac penazi. ja viem z vlastnej skusenosti, ze zakon je jedno velke hovno a najvacsi bastardi s prave ti, ktori tie zakony stavaju a obhajuju, a cely pravny system na slovensku je jedna velka fraska. je to banda prizivnikov a darmozracov. a tak isto co sa tyka sluzieb t-unelarov, tiez naslubovali kadeco, a po roku mi zo slubenych 11.95 na 19.90 zvysili cenu na 26.90 a niekedy aj 33.40 mi uctuju za mesiac za krepu 2Mb linku, cize v tom case turbo2. a ked som sa siel stazovat, tak vyhovoriek mali kopec, ze preco a zaco, a ked som xcel odstupit od zmluvy, hned sa vyhrazali pokutami. skratka tu to nenazranci.
|
| |
Re: DSL ma kokotny system komentov
Od reg.: featherlight
|
Pridané:
29.1.2011 10:47
Kazdy by radsej platil statnym podnikom, pokial by zisky nim vytvorene boli pouzite v prospech obyvatelov statu. Ale to je zbytocna robota, statny podnik nastavi ceny v prospech ludi a tym padom neexistuje pre neho konkurencia, pretoze trh by si ju nikdy nevyziadal. V byvalom Cesko-Slovensku boli niektore statne podniky spickou vo svete co sa tyka odbytu a vyvoja novych technologii, kapitalistov co tvrdili, ze to nebude nikdy fungovat musel z toho slak triafat, v konecnom dosledu ich nakoniec ovladli vsetky, ktore stali za to. A prepac porovnavat Socialnu poistovnu z podnikom je uplne od veci (uz vstup sukromnych DSS je uplna katastrofa pre kazdeho z nas, bez ohladu na to ci si sporime ci nie), pozri si ako to funguje v najvyspelejsich europskych statoch, nikto tam nepotrebuje sukromne socialne poistovne, britsky NHS sa tiez nikto neopovazi privatizovat, za to my tu mame este aj sukromne zdravotne poistovne...
|
| |
Re: DSL ma kokotny system komentov
Od reg.: featherlight
|
Pridané:
29.1.2011 10:48
...Najvyspelejsie kapitalisticke staty ako Nemecko, Svajciarsko a Velka Britania stale ovladaju znacnu cast podnikov na svojom uzemi (ak by si pustili strategicke podniky, stratili by aj moc), bud prostrednictvom narodnych systemov a ako majoritny akcionari v podnikoch, alebo ako vlastnici vyrazneho podielu akcii, cize bez ich slova si neodsuhlasi nikto nic, sukromni investori s nimi musia dohodnut, stat ma totizto vacsinou vo svoj prospech postavenu zmluvu a na rozdiel od nich cas cakat. Vo svete je komunizmus na vzostupe a kapitalizmus ide do sraciek, take vykoristovanie ludi a tolko obeti, kolko ma kapitalizmus na svedomi, nemaju vsetky systemy dohromady, taka brutalna revolucia ako bola vo Francuzsku a Rusku je pri sucastnom smerovani kapitalizmu iba otazkou casu.
|
| |
Re: DSL ma kokotny system komentov
Od reg.: featherlight
|
Pridané:
29.1.2011 11:12
€uro je klincom do rakvy Nemecka a celej Europy, stat ktory nema kontrolu nad svojou vlastou menou je ako stat bez armady, bezmocny a bezbranny. Grecko je iba zaciatok konca, bez ohladu na pozicku padne tak ako cela €uropa okrem Svajciarska a Velkej Britanie. A mocni, ktori si myslia, ze ich hlavy uchrani armada sa mylia, jedini, kto sa opovazil strielat do Francuzov za cias Velkej francuzskej revolucie bola Svajciarska garda, t.j. pritomnost cudzich vojsk na uzemi europskych statov je nutna NA TO, ale ja nepochybujem o tom, ze historia sa znovu bude opakovat a nikto z nich si uz teraz nemoze byt isty, ci ma hlavu pevne na krku.
|
| |
Re: DSL ma kokotny system komentov
Od: p0maranc
|
Pridané:
29.1.2011 11:25
moc divas viasat explorer...
|
| |
Re: DSL ma kokotny system komentov
Od reg.: featherlight
|
Pridané:
29.1.2011 11:54
TV nepozeram, vzdy som mal strasne rad dejepis a vdaka internetu mozem po nociach dalej studovat historiu, podla mna su tam odpovede na vsetky otazky, nie len buducnosti, pretoze:
"Vsetko tu uz raz bolo" Sibyla, 920 p.n.l.
|
| |
Re: DSL ma kokotny system komentov
Od reg.: featherlight
|
Pridané:
29.1.2011 11:55
s tym i/y som si nie az taky isty :)
|
| |
Re: DSL ma kokotny system komentov
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
30.1.2011 11:42
s týmto plne súhlasím, ale treba si uvedomiť, že to neboli súkromné firmy, kto si požičiaval a kto nás dostal do týchto sračiek. Tie sú väčšinou schopné zarobiť si samy na seba a ak nie, tak skrachujú. Požičiavali si práve vlády, ktorým ty chceš dať ešte väčšie právomoci, aby mohli prerobiť ešte viac peniazí a aby sme boli ešte vo väčších sračkách.
|
| |
Re: DSL ma kokotny system komentov
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
30.1.2011 11:42
"Vo svete je komunizmus na vzostupe a kapitalizmus ide do sraciek" - bohužial musím súhlasiť a s tým ide postupne aj celý svet do sračiek....s tými štátnymi podnikmi: je to tak, ale nič to neznamená. Neznamená, že sú kvalitnejšie, alebo niečo. A kapitalizmus s obeťami nemá nič, kapitalizmus dáva slobodu výberu, je na vláde a kúpnej sile (čiže obyvateľoch), ako bude fungovať a či si žiadá obete.
|
| |
Re: DSL ma kokotny system komentov
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
30.1.2011 11:29
1. každý určite nie, napríklad ja nie a preto slovo každý už neplatí
2. štátne podniky robia extrémne neefektívne práve kvôli neexistencii konkurencie: ako zmeráš, či podnik je najefektívnejší, ako môže byť? práve trh je na to, aby triedil dobré od zlého. Keďže štátne podniky robia extrémne neefektívne, aj keby išli bez zisku, nemajú šancu konkurovať súkromným podnikom, pretože oni dajú ešte nižšie ceny a ešte aj zarobia.
3. aj tak sme boli zaostalí oproti kapitalistickým krajinám, to znamená, že tam väčšina podnikov fungovala lepšie. aj keď aj u nás sa našli svetlé výnimky, z ktorých kopa ale nemala ani návratnosť investícií, to znamená, ako keby boli dotované štátom. a aby sme všetci platili za to, že môžeme niečo vyvážať, no ďakujem pekne.
|
| |
Re: DSL ma kokotny system komentov
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
30.1.2011 11:35
vstup súkromných DSS je katastrofa, lebo nemajú dokopy žiadné práva a tj je to pomaly to isté, ako keby boli štátne. Inak ani najvyspelejšie európske štáty nie sú dokonalé, takže ako celok fungujú lepšie ako my, ale neznamená to, že každá jedna izolovaná čiastočka je tam dokonalá. Povedz mi príklad, kde súkromné poistenie funguje katastrofálne.
|
| |
Re: DSL ma kokotny system komentov
Od reg.: featherlight
|
Pridané:
31.1.2011 9:06
vies, ked mi to takto pises bude s tebou asi tazka debata, sukromne poistenie je uplne ina kapitola, odvadzat prachy z narodnych systemov ako su predovsetkym socialny a zdravotny system, vsade tam, kde sa zisk opatovne nepreinvestuje naspat do systemu je poskodzovanie celeho naroda, fungovanie komercneho poistenia zivotneho a nezivotneho v rukach spolocnosti s niekolko sto rocnou historiou, z ktorych mnohe podnikaju na nasom trhu som neoznacoval za katastrofalne, AIG ktorych aktiva vysoko presahovali 300 miliard USD bolo par nenazrancov schopnych polozit, to bola typicka ukazka toho, ze trh nic neriadi, skratka ono to bez planovania nejde, a ak zostavovanie a kontrolu dodrziavania planov maju v rukach osoby s citovym vztahom k spolocnosti, je nepravdepodobne, ze by ju nechali padnut na hubu, v tomto kapitalizme su vsak zisky sukromne a straty verejne ako v pripade AIG
|
| |
Re: DSL ma kokotny system komentov
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
31.1.2011 18:20
problém je podľa mňa v efektivite. Jasné, že by bolo lepšie, keby tie spoločnosti boli štátne, lenže problém je, že v tých spoločnostiach vyberá hlavného šéfa nejaký iný človek. Ako vieš, že je to ten najlepší človek? V drvivej väčšine prípadov nie je. Trh to pekne filtruje, najslabší vypadávajú, slabí sa nerozvíjajú, priemerní ostávajú, skvelý rastú rýchle a určujú smer trhu. Práve táto filtrácia je to najlepšie pre zákazníka, či už sa jedná o poistenie, alebo hocičo. Preto sú štátne podniky tak neefektívne, rozkrádané, chátrajúce a prerábajúce (ak nie sú monopolné), lebo ich neriadí najlepší možný človek. Preto súkromné podniky zarábajú pri nižších cenách, ako štátne so stratou.
|
| |
Re: Titulok
Od: telelelecom
|
Pridané:
29.1.2011 13:53
este stastie ze sa predal davno predtym nez sa do neho mohli pustit ficko so slopom.
V kazdom pripade ked to bola statna spolocnost jej sluzby boli na chuja, teraz ked to vlastnia nemci, jej sluzby su stale na chuja. A nerob si nadeje ze keby sa nepredal, boli by jej sluzby ine ako na chuja
|
| |
Re: Titulok
Od reg.: featherlight
|
Pridané:
29.1.2011 14:16
V com boli sluzby na chuja, ked mal kazdy pevnu linku a nikto ju nerusil? A pre koho stastie, pre tych co boli vtedy pri moci, prisli s holymi ritami a do radu su milionari?
|
| |
Re: Titulok
Od: anon
|
Pridané:
29.1.2011 15:44
uz vtedy mali cenovo nevyhodny internet
|
| |
Re: Titulok
Od reg.: featherlight
|
Pridané:
29.1.2011 16:02
v porovnani s cim? z cenou volani do inych sieti urcite nie, pretoze dial-up je volanie do inej siete
|
| |
heheh
Od: prdlajs
|
Pridané:
29.1.2011 16:07
Liptovská Porúbka rulez.
|
Pridať komentár
|
|
|
|