
neprihlásený
|
Sobota, 16. augusta 2025, dnes má meniny Leonard |
|
Microsoft vydal 2 bezpečnostné záplaty, opravuje chyby z mája
Spoločnosť Microsoft včera vydala dve bezpečnostné záplaty opravujúce spolu 5 bezpečnostných chýb. Dve opravené bezpečnostné chyby sú označené stupňom kritické. Štyri chyby sa týkajú Internet Explorera, jedna Windows 2000 operačného systému. Identifikovanie najvážnejšej z chýb sa datuje na máj 2005. Microsoft doporučuje okamžité aplikovanie záplat, keďže bolo zaznamenané zneužívanie jednej z kritických chýb v IE.
DSL.sk, 14.12.2005
|
|
Spoločnosť Microsoft v utorok zverejnila decembrovú dávku bezpečnostných záplat pre operačný systém Windows a ďaľšie produkty.
V decembri spoločnosť vydala dve bezpečnostné záplaty opravujúce spolu 5 bezpečnostných chýb.
Záplata MS05-054 opravuje spolu 4 chyby v Internet Exploreri, každá chyba sa týka každej verzie IE 5, 5.5 a 6.0 na každej dostupnej platforme.
Chyba v spracovaní Document Object Model objektov v IE bola pritom objavená už v máji, predpokladalo sa ale, že umožňuje iba uskutočnenie denial of service útoku. V novembri sa ale potvrdilo, že chyba umožňuje aj vzdialený výkon útočníkom zvoleného kódu a tak získanie kontroly nad PC.
Pre ovládnutie PC pritom stačí, aby užívateľ navštívil útočníkom upravenú webovú stránku, nie je potrebná žiadna ďaľšia súčinnosť užívateľa. Ide tak o jeden z najvážnejších druhov chýb, spoločnosť Secunia jej pridelila najvyšší stupeň závažnosti.
Druhou najzávažnejšou chybou je podobná chyba v COM, rovnako umožňuje vzdialený výkon útočníkom zvoleného kódu a Microsoftom je označená ako kritická.
Ďaľšie dve chyby označené ako stredne kritické sa nachádzajú v implementácii File Download dialógu a v implementácii HTTPS proxy funkcionality. Prvá umožňuje pri súčinnosti užívateľa výkon kódu a získanie kontroly nad PC, druhá umožňuje vidieť nezašifrované URL adresy zasielané na HTTPS proxy server.
Druhá záplata MS05-055 označená stupňom dôležitá opravuje chybu v jadre operačného systému Windows 2000, ktorá umožňuje neprivilegovanému užívateľovi získať na Windows 2000 najvyššie práva. Chyba bola rovnako objavená v máji spoločnosťou eEye Digital.
Microsoft doporučuje okamžitú aplikáciu záplat, už na začiatku decembra boli zaznamenané prípady aktívneho zneužívania kritickej chyby v spracovaní DOM objektov v Internet Exploreri.
Microsoft zároveň vydal novú verziu svojho Windows Malicious Software Removal Toolu 1.11, ktorá sa stiahne a spustí automaticky pri aktualizácii Windows. Nová verzia pridáva odstraňovanie malwaru IRCBot, Ryknos a F4IRootkit.
Považujete stabilitu plne aktualizovaného Windows XP s aktívnou antivírusovou ochranou za dobrú? (hlasov: 98)
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
FaFo
Od: FaFo
|
Pridané:
14.12.2005 21:48
akoze windows a stabilny???? muihehe zart dna xD
|
|
yop
Od: yop
|
Pridané:
15.12.2005 2:01
predstav si co vsetko je mozne u mormalnych ludi ;)))
|
|
sPUNK
Od: sPUNK
|
Pridané:
19.12.2005 22:17
mas pravdu windows niksy nemoze byt stabilny inak by to nebol windows
|
|
szaga
Od: szaga
|
Pridané:
15.12.2005 8:18
Mam windows s integrovanou SP2 uz asi 5 mesiacou ale bez aktualizacie! Mam dobry antivirusovy program,ktory vsebe zahrna antispy! Predtim som aktualizoval windows a malsom stale problemi,po atualizacii som nemal pristipne niektore programy... :-( A toto sa mi stavala az ked som aktualizoval windows. Podla mna microsoft naschval kazi s aktualizaciou svoj vlastny softwer!! Teraz neaktualizujem uz asi 4-5 mesiacou a nemam ziaden problem!! ;-) Moja rada.. (mat dobry antivyrusovy a antispy program) a problemy nebudu! S pozdravom!
|
|
NetopieR™
Od: NetopieR™
|
Pridané:
15.12.2005 11:27
hej.ale zato s pravopisom mas problemov dost :)
|
|
hazo
Od: hazo
|
Pridané:
15.12.2005 17:45
tak porad ten tvoj dobry antivir s antispy programom.
|
|
ja 123
Od: ja 123
|
Pridané:
15.12.2005 17:50
windows mi vydrzi v priemere asi 3-4 mesiace!!! O stabilite sa neda hovorit.
|
|
LuckySK
Od: LuckySK
|
Pridané:
15.12.2005 18:12
Mam Full updatnute XPcka s sp2 samozrejme + Nod + Spybot Search and Destroy v kombinacii s Ad-Awarom a NEMOZEM si stazovat. Nemal som rad Win ale teraz by som si neico take ako Linux nedal. A k tej stabilnosti PC mi nepadlo,nezamrzlo a ani nic podobne asi tak pol roka co sa pametam...
Tak neviem co tu vsetci nadave na Billa...
|
|
Martin
Od: Martin
|
Pridané:
15.12.2005 20:22
Luckysk// Zda sa mi ze ten windows velmi branis! Vravis, ze ti vydrzal polroka a to je podla teba dost? Podla mna by stabilny system mal vydrzat tak dlho kym nevymenis hardware.
|
|
Carlos
Od: Carlos
|
Pridané:
15.12.2005 22:18
Suhlas s LuckySK, mam to v uplne tej istej softovej konfiguracii a viac ako rok som nemal s win xp najmensi problem, aktualizujem kazdu dostupnu aktualizacku cez win update, funguju mi vsetky potrebne programy a o nejakom padani OS citam len v podobnych prispevkoch ako su tu... asi mam stastie ale fakt no problem ;-)
|
|
moran
Od: moran
|
Pridané:
18.12.2005 19:13
Doteraz XP prof.fungoval.Po tejto záplate zmizli niektoré programy z lišty,medzi inými aj antivýrus.Je to somarina-neodporúčam.
|
|
6u5u
Od: 6u5u
|
Pridané:
19.12.2005 1:29
To ze vas system ne nestabilny nie je tym ze je to Windows alebo Linux/Unix/Solaris ... pouzivam vsetky z nich a kazdy system ma svoju krasu a chyby .. O system sa treba starat tiez .. nemam problem ani z jednym OS, ale musim povedat ze tazko sa ludia switch over z Windows do Linux.. Linux ma este co dohanat aby bol "user friendly" pre obycajneho uzivatela PC.
Asi tak, ak sa stal tvoj system nestabilny pzory si logs na systeme a mozno je to problem v niecom inom. Ak neplatas, tvoja chyba . zaplaty su nie na brek nieco ine ale na fix .. a tiez si najprv precitaj co sa plata a preco predtym nez povies ze zaplata broke up tvoj system . .ak pouzivas "Original Pirate version: nepomoze ti ani ta najvacsia zaplata na svete -- a s tou uncle Billy nema nic spolocne ..
Pejny den and happy computing ...
|
|
6u5u
Od: 6u5u
|
Pridané:
19.12.2005 2:58
To ze vas system ne nestabilny nie je tym ze je to Windows alebo Linux/Unix/Solaris ... pouzivam vsetky z nich a kazdy system ma svoju krasu a chyby .. O system sa treba starat tiez .. nemam problem ani z jednym OS, ale musim povedat ze tazko sa ludia switch over z Windows do Linux.. Linux ma este co dohanat aby bol "user friendly" pre obycajneho uzivatela PC.
Asi tak, ak sa stal tvoj system nestabilny pzory si logs na systeme a mozno je to problem v niecom inom. Ak neplatas, tvoja chyba . zaplaty su nie na brek nieco ine ale na fix .. a tiez si najprv precitaj co sa plata a preco predtym nez povies ze zaplata broke up tvoj system . .ak pouzivas "Original Pirate version: nepomoze ti ani ta najvacsia zaplata na svete -- a s tou uncle Billy nema nic spolocne ..
Pejny den and happy computing ...
|
|
šoušou
Od: šoušou
|
Pridané:
19.12.2005 20:01
Záplaty patria na gate nie na gatesa.Záplata ničí XP-čko a ničí ho aj Microsoft anti spyware beta1.
|
|
madlo
Od: madlo
|
Pridané:
20.12.2005 18:52
Suhlasim !!! Preco MS raz nevyrobi system, ktory nepotrebuje platat... kua, ale to by asi museli vymenit celu architekturu aj s HW... svinky su to
|
|
Partizan
Od: Partizan
|
Pridané:
20.12.2005 18:07
No ja som pouzival Win2K,KerioPF 4.2 a Operu - ale adaware mi skoro zakazdym najde nejaky bordelik v registroch - spywar,a MRU listy, tracking cokies a podobnu haved. Viry som nenasiel ani po pol roku uzivania win-u a to som ho kontroloval 3 antivirusmi. Teraz pouzivam hlavne Linux SUSE 10.0 - je celkom user friendly a pojmy ako spyware a virusi tu premna stracaju vyznam ;). Moj subjektyvny nazor: Win - jedine na hry. Linux/Unix/... - na vstko ostatne.
|
|
madlo
Od: madlo
|
Pridané:
20.12.2005 18:50
Neviem, chlapci. Sa tu debatujete... Mam Win XP SP2, NOD2.0 vypnuty Win upgrade. Tento system bezi na Win nezvykle dlho - asi rok. ZASADA - nepouzivam IE !!! Mam mozillu Firefox, Opera ma co dohanat, aj kes uz je free. Upgrade od MS si nebudem zapinat, podla mna to ten system nepotrebuje. Dost sa zanasa instalackami, nieto este nejake UPG... myslim, ze by to na Win posobilo likvidacne... Win XP beha lepsie ako WIN2K, ten zase ovela horsie nez Win 98 SE.... Nenavyberas. Linux pre mna nema vyznam, AutoCAD je len pre Win... :-( Bill nas vsetkych 0jebkal....
|
|
Kexo
Od: Kexo
|
Pridané:
20.12.2005 19:48
Ja mam XPecko a myslim ze to nieje bohvieco ale predstavte si WINDOWS 95,98,ME ze co by robili tie zatial nieje nic lepsie na trku od MICROSOFTU takze sa nemozeme stazovat
:-)
|
|
sat
Od: sat
|
Pridané:
29.12.2005 21:44
Táto záplata tak dodrbe XP-čko,že budete musieť obnoviť systém späť.Pred inštaláciou tejto záplaty si urobte systémový kontrólny bod.Je zameraná na užívateľov,krorí používajú nelegálny software !!! nedoporučujem na XP prof.2600...
|
Pridať komentár
|
|
|
|