neprihlásený
|
Streda, 1. mája 2024, dnes je Sviatok práce |
|
Teleskop hľadajúci mimozemský život sa zapne, prispela aj Jodie Fosterová
DSL.sk, 12.8.2011
|
|
Teleskop Allen Telescope Array, ATA, ktorý bol zostrojený za účelom hľadania mimozemského života, sa opäť zapne.
Na svojich stránkach to oznámil SETI Institute, ktorý teleskop prevádzkuje spolu s Kalifornskou univerzitou v Berkeley.
ATA, ktorého postavenie financoval cez svoj investičný fond Vulcan celkovou sumou viac ako 30 miliónov dolárov spoluzakladateľ Microsoftu Paul Allen, bol v apríli vypnutý pre nedostatok finančných prostriedkov na jeho ďalšie prevádzku.
Podľa aprílového oznámenia potrebuje ATA na ročnú prevádzku 2.5 milióna dolárov. SETI Institute aktuálne informoval o získani viac ako 213 tisíc dolárov od individuálnych darcov a avizuje spustenie zachytávania signálu približne od polovice septembra.
Najznámejším z darcov je herečka Jodie Fosterová. Fosterová hrala vo filme Contact, v ktorom ľudstvo zachytilo rádiový signál mimozemskej civilizácie z blízkosti hviezdy Vega. "Potrebujeme, aby sa obnovilo prehľadávanie planetárnych svetov na známky mimozemskej inteligencie teleskopom ATA. ATA môže premeniť vedeckú fikciu na vedeckú realitu, ale iba ak prehľadáva oblohu. Podporujem snahu o opätovné spustenie teleskopu," uviedla Fosterová.
Teleskop využíva pole malých antén s priemerom 6.1 metrov, nachádza v lokalite observatória Hat Creek v Kalifornii. V súčasnosti pozostáva zo 42 antén, cieľová konfigurácia je 350 antén. Určený je na zachytávanie elektromagnetického žiarenia od 500 MHz po 11.2 GHz, vo finálnej konfigurácii má zachytávať naraz signál z výrazne väčšej časti vesmíru ako ostatné teleskopy.
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
škoda peňazí
Od: šetrič
|
Pridané:
12.8.2011 12:27
myslím, že tie peniaze by sa dali aj rozumnejšie využiť
|
|
Re: škoda peňazí
Od: ferikevonmirofekundus
|
Pridané:
12.8.2011 12:29
ty radsej nemysli, stejne na nic normalne neprides...
|
|
Re: škoda peňazí
Od: Deer Hunter
|
Pridané:
13.8.2011 13:06
ty trubica zhniješ v base za šírenie nelegálnych kópií linuxu.
|
|
Re: škoda peňazí
Od: ext
|
Pridané:
13.8.2011 14:34
toto je presne reakcia uplnej truby, konika pejka s klapkami na ociach aj usiach.. na nic sa uz nebudu davat peniaze aby sme ich nahodou neminuli dame ich vsetky pod vankus alebo do banky a tam ich bude dobre
|
|
Re: škoda peňazí
Od: ach jaj
|
Pridané:
12.8.2011 12:32
rozumny clovek, kt. si nastuduje danu problematiku vie, ze cele dejiny nasej planety vypovedaju o tom, ze rozne kultury sveta boli ovplyvnene inteligentnymi bytostami, ktore prisli z inych svetov a ktore tu posobia dodnes.
|
|
Re: škoda peňazí
Od: foobar0_
|
Pridané:
12.8.2011 12:48
Kde si môžem tú problematiku naštudovať? vesmirnilide.cz je dobrý zdroj? :-]
|
|
Re: škoda peňazí
Od: FFFF
|
Pridané:
12.8.2011 12:51
Skor hocico od Danikena, to je pravy fundovany expert na danu "problematiku" :)
|
|
Re: škoda peňazí
Od: trololoman
|
Pridané:
12.8.2011 13:29
Fica sem zamerne nasadili oni sami, a aj jednu byvalu ministerku ktoru ale vsetci prekukli kedze sa im nepodarilo ju uplne dokonale zamaskovat.
|
|
Re: škoda peňazí
Od reg.: <5M0K3>
|
Pridané:
12.8.2011 14:43
Odporucam pozriet si napriklad dokumentarnu seriu "Ancient Aliens" z produkcie HistoryChannel. Aj ked tomu neuveris, je to dost zaujimave.
|
|
Re: škoda peňazí
Od reg.: ratatuj
|
Pridané:
12.8.2011 12:58
erich von daniken ako pramen nestaci.
inac, si s nimi v kontakte? co hovoria na fica?
|
|
Re: škoda peňazí
Od: pribinacik
|
Pridané:
12.8.2011 13:36
to povedia aj o 1000 rokov o nas, ked najdu videokazetu s E.T. mimozemstan... ale astar seran to isti.
|
|
Re: škoda peňazí
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
13.8.2011 15:51
Ano a v knihkupectvach byva tato intelektualno-scienticko-dusevna uchylka oznacena ako "ezotericka literatura". Mozno tam najst aj velediela o vesteni ci astrologii.
No a inak pokial mas na mysli ovplyvnovanie (a bohuzial aj destruktivny vplyv) vyspelejsej civilizacie na zaostalejsiu civilizaciu, tak s tym uplne suhlasim. Treba ale ostat na planete Zem. Bohuzial vzdy ked vyspelejsia civilizacia (intelektualne, vedecky, technologicky) dobila uzemia zaostalejsej civilizacie, vieme ako to dopadlo.
|
|
Re: škoda peňazí
Od: mabrik
|
Pridané:
12.8.2011 12:35
Napr. na vzdelavanie takych ako ty.
|
|
Re: škoda peňazí
Od: skladko
|
Pridané:
12.8.2011 12:39
Myslíš na korupciu a bezbrehé bohatnutie tých, čo nie sú o nič šikovnejší ako ľudia, čo sa zaoberajú týmito vecami?
Tvoj názor je hanebný.
Takže radšej plné bruchá pre danú generáciu, ako bádanie po veciach nad rámec tvojho bezvýznamného života (z hľadiska existencie ľudstva)?
To máš iné ego, ak toto vieš povedať.
|
|
Re: škoda peňazí
Od: b2un0
|
Pridané:
12.8.2011 13:32
Tebe to v hlave lieta z extrému do extrému. Čo ak myslel, že namiesto počúvania ufónov by sa dalo investovať do vývoja lepších energetických zdrojov, efektívnejšej recyklácie a pod.
Alebo sa spoliehaš na to, že k nám doletia ufóni a s radosťou nám dajú všetky technológie?
|
|
Re: škoda peňazí
Od: Lecter
|
Pridané:
12.8.2011 12:41
napríklad na utajovanie rôznych nálezov...Na jednej strane všetko popierajú, alebo sa nevyjadrujú, a na druhej strane venujú prostriedky na výskum UFO, EBE...alebo ak popierajú, prečo napr. sa uskutočnilo stretnutie, na ktorom sa predkupovalo používanie mimozemských technológií, ktoré iba "budú" k dispozícii??? Ak si dobre pamätám, iba vstup tam stál 5000$.
|
|
Re: škoda peňazí
Od: Roland-zee
|
Pridané:
12.8.2011 21:04
"..napríklad na utajovanie rôznych VYnálezov.. , VYNáLEZOV, malo byť.. ;)
|
|
Re: škoda peňazí
Od: Lecter
|
Pridané:
12.8.2011 21:22
nálezov
|
|
Re: škoda peňazí
Od reg.: Y x u s
|
Pridané:
12.8.2011 13:20
a na co??? na novy stadion???
|
|
Re: škoda peňazí
Od: Lecter
|
Pridané:
12.8.2011 14:44
tu je článok: "VŮDCI SVĚTOVÉHO BUSINESSU ŘEKLI, ŽE LÉTAJÍCÍ TALÍŘE JSOU SKUTEČNÉ A MIMOZEMŠŤANÉ EXISTUJÍ!!!"
http://cut.sk/1c95
|
|
Re: škoda peňazí
Od: ktzzpo
|
Pridané:
12.8.2011 14:50
Caps Lock: UNLEASH THE FURY!
|
|
Re: škoda peňazí
Od reg.: featherlight
|
Pridané:
12.8.2011 19:12
Ked myslis, co by nam asi priniesol kontakt s vyspelou, teda mieumilovnou civilizaciou? To asi by sme museli byt na ich urovni, aby sme boli schopni sa bavit rovnocenne. Ja mozem len poskytnut navod, ako sa dozvediet tu celu pravdu, o ktorej si myslime, ze sa ju nikdy nedozvieme. Mate internet a ak viete anglicky, zoberte si to co je pre vas maximalne absurne: vyberte si z konspiranych teorii o UFO, 9/11, Cold Fusion, Moon Hoax tu najabsurdnejsiu a skuste si systematicky pomocou google.com aspon 3 tyzdne pr. search google for UFO evidence a spisat si na A4 argumebty pre a proti. Niekedy to trva tyzdne, niekedy mesiace obcas roky, osobne absolutne nepochybujem, ze UFO exisruje, dokonca je mozne najst dokazy o navsteve niekolkych civilizacii, oni na Zemi len skumaju a objavuju, skumajmea objavujme teda aj my... Ak budete chciet po rokoch ako ja sa moze dozvediet aj, ze carodejnice, draci, obri trpaslici vily aj demoni existovali, total absurd a viem napisat jasne dokazy v ich prospech
|
|
Re: škoda peňazí
Od reg.: roob_
|
Pridané:
12.8.2011 20:34
je turbo mega extremne nepravdepodobne, ze daki mimozemstania sem doleteli a su tu. Jedina zmysluplna sanca by bola, keby tu zivot nastartovali. Inak je extremne nepravdepodobne, ze v danom case ( sme tu par rokov) nasli nasu planetu a na nej nas. Dalsia vec, ak su tu, su tu koli nam? Lebo my tu ochvilu zas nebudeme.
Vesmir je nepredstavitelne velky a nepredstavitelne stary/mlady (vyber si) jednotlive civilizacie ktore vnom boli/su/budu sa nemusia nikdy stretnut a pravdepodobne ani nestretnu.
|
|
Re: škoda peňazí
Od reg.: featherlight
|
Pridané:
12.8.2011 21:00
vidis, to je tvrdenie, ktore si prijal od vedcov, skusal si si ho overit?
|
|
Re: škoda peňazí
Od reg.: Y x u s
|
Pridané:
13.8.2011 7:55
a ty si si skusal overit tie "dokazy" o ktorych pises vyssie??? A dokazy typu "videl som ho, mal velke oci a bol zeleny" niesu dokazy a niesu overitelne.
|
|
Re: škoda peňazí
Od reg.: featherlight
|
Pridané:
13.8.2011 10:47
velmi rad by som ti to vysvetlil jedno po druhom, tak ti skusim co najstrucnejsie popisat, co zaujimave som zistil naposledy, zaujimalo ma, ako vzdelani ludia napr. od obdobia prvej inkvizicie mohli verit takym veciam ako strigy, zli demoni, upiri, obri, trpaslici, ved vies. ono totizto pre mna 'ociti svedkovia' zaznamenali veci vzdy najlepsie, a v mnohych pripadoch ich aj podrobne popisali alebo zakreslili, a veru ani vzdelanym slachticom a duchovenstvu sa to vobec nezdalo smiesne a mna strasne zaujimalo, ci boli naozaj tak blbi:) no a velmi rychlo som zistil kto je tu blby, pretoze pani mali inych ocitich svedkov, nie nejaky naivny sedliacik, niekedy cele armady, dediny, mesta, tie ukazy na oblohe, ktore casto ovplyvnovali dejiny, ti astronomovia a matematici vedeli a rozpoznali asteroidy, hviezdy a vesmirne telesa od striebornych stitov, ked videli a poznali vojvodcovia takmer vsetky rasy, trpaslici, niekedy obri, co obcas okolo ich tabora cosi pozbierali a vzniesli sa ako ohnivi draci ku hviezdam...
|
|
Re: škoda peňazí
Od reg.: featherlight
|
Pridané:
13.8.2011 11:09
...toho je tak strasne vela a tak presne opisane a mnohe dodnes zachovane v podobe historickych zaznamov, predmetov, obrazov a artefaktov, stavieb, tych spickovo exaktnych a mimoriadne presnych znalosti, ked tomu hovorili filozofia, vidis, urcite poznas blbu pyramidu, 2.3 miliona blokov o vahe 2-30 ton, zvladnute za 20 rockov, pohoda 315 blokov denne, ale chcel som ine, ono casto krat sa stali aj take veci, ze z obilia napadnuteho namelom, obsahuje alkaloidy, o ktorych od roku 1938 vieme, ze viedli k objaveniu LSD, to potom ludia, co sa napapali pecivka z muky umletej z namelom napadnuteho obilia :) a tiez to boli cele dediny aj mesta naozaj videli tie bosorky, drakov aj vselico ine, to len tak mimochodom, to bolo pre mna najzaujimavejsie zistenie. dakujem za pozornost :)
|
|
mnohi vedci hovoria pravdu, iba ich nepocuvame
Od reg.: featherlight
|
Pridané:
13.8.2011 11:54
P.S.: navod na vedecku samovrazdu v mojom pripade by bol, odprezentovat dokazy o existencii UFO, naloziach v troch mrakodrapoch 9/11 a moznosti udrzatelnej Studenej Fuzie, myslite ze v televizii :D iba k tymto mam len po 3 rokoch studia prevazne historickych pramenov a nie Danikenovych knih (raz si aj tie precitam) najmenej 1-6 hodin denne dokazy, jedine k comu sa nemozem dopatrat je taky teleskop, ktory by mi umoznil vidiet pozostatok pristavacieho modulu Eagle zo 69. na Mesiaci a bolo by aj v tom hned jasno na veky, kto ste ho tam videli? A inac komu chcete tieto veci hovorit, ked uz z toho mate pocit, ze jediny na svete ste blbec vy?
|
|
Re: mnohi vedci hovoria pravdu, iba ich nepocuvame
Od: ktzzpo
|
Pridané:
13.8.2011 12:55
"najmenej 1-6 hodin denne dokazy"
Clovece, kde beres tolko casu?
|
|
Re: mnohi vedci hovoria pravdu, iba ich nepocuvame
Od reg.: featherlight
|
Pridané:
13.8.2011 15:05
no chodim spat ked si uz nemozem najst polohu pri desktope, ako napr. teraz, ked po prebdenej noci viem, ze FTTH degradator DIR-524 je useless aj ako AP:) a neprehladna zloba IIS je zas o cosi jasnejsia, tak obvykle sa snazim ist si lahnut do desiatej, v posteli citam na iphone tak do 12stej, niekedy ked ma to uplne strasne bavi aj do rana, no a rano sa svet zvacsi z 3.5" na 19" a vecer je to zase opacne, asi tak
|
|
Re: mnohi vedci hovoria pravdu, iba ich nepocuvame
Od: phantom
|
Pridané:
13.8.2011 14:02
ty nepozeras televizne noviny na markize? :D:D
|
|
Re: škoda peňazí
Od: ľuboš
|
Pridané:
13.8.2011 14:06
No, je úplne jedno, ako sa peniaze rozflákajú, ale je fakt, že sa často "dobročinné", či vedecké akcie menia na čistú práčku peňazí, či na záchranu pred zdanením....
Posledný prípad tuším Bill Gates a War. Buffet, ktorí zriadili nadáciu-spoločnú, čím sa vyhli plateniu vysokých daní.
Nejdem sa hádať, ale je minimálne šanca, že sa raz stretneme aj s inými bytosťami.
Museli by totiž prísť z INEHO vesmíru, kde platia iné fyz. zákony, živý tvor nedokáže prekonať počas svojho života-cca 100 rokov vzdialenosti.
Nejaký satelit, družicu, zablúdenú, vypustenú pred 1000-10000 rokmi, to by sme mohli.
|
|
Re: škoda peňazí
Od: ľuboš
|
Pridané:
13.8.2011 14:08
sranda, ako jedno písmeno zmení význam vety, šanca je minimálna na stretko..., malo znieť:)
|
|
astar seran
Od: tuknuty
|
Pridané:
12.8.2011 12:36
astar seran priide
|
|
Re: astar seran
Od: Lecter
|
Pridané:
12.8.2011 12:43
Sarkazmus nie je na mieste...
|
|
Re: astar seran
Od: suxi
|
Pridané:
12.8.2011 13:38
davam ti za pravdu, ked uz, tak pride velitel 9. vesmirnej flotily Ptaah
|
|
duhovy shame
Od reg.: ratatuj
|
Pridané:
12.8.2011 12:47
som rad, ze sa najdu lezby ktore podporuju podobne projekty, namiesto pochodovania ulicami miest za ich virtualne prava.
|
|
FSD213
Od: FDS
|
Pridané:
12.8.2011 12:48
budme radsej ticho a nikoho nehladajme.
staci ked vidim polonahych africanov behat s kalasnikovom.
donesu nam technologie a sa tu pozabijame, pokial nas pred tym nezotrocia :)
|
|
Re: FSD213
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
12.8.2011 13:04
keby nemali Kalašnikovy, vraždili by sa kopijami.
Ich problém je v ich chudobe, ak by si všetci mohli dovoliť všetko, vradenie by im prišlo bezvýznamné. Oni ale bojujú o život. Doslova.
Čo sa týka chudoby, pozri si napríklad históriu Konga. Oni sa mali celkom slušne na ich pomery a pomerne málo vojen mali. Až kým neprišli bieli, odvtedy to bolo jedno peklo za druhým. Keby sme Afriku od začiatku považovali za rovnocennú a nie menejcennú, mohli byť niekde úplne inde.
|
|
Re: FSD213
Od: Gertrudo
|
Pridané:
12.8.2011 17:07
A co povies na somalsko, juznu afriku a ine ktore prosperovali kym tam boli biely a akonahle odisli idu sa tam povrazdit. Tiez kriminalitu v usa maju na svedomi hlavne cierny. Ale suhlasim ze sme sa do afriky vobec nemali zacat starat.
|
|
Re: FSD213
Od: jkljkljkl
|
Pridané:
12.8.2011 21:28
"Ale suhlasim ze sme sa do afriky vobec nemali zacat starat."
S týmto súhlasím aj ja a preto nepodporujem žiadne deti v afrike.
|
|
Re: FSD213
Od: ktzzpo
|
Pridané:
13.8.2011 0:08
Tomuto vravím logika! :)
|
|
Re: FSD213
Od: jkljkljkl
|
Pridané:
14.8.2011 13:39
Hovor tomu ako chceš. Je mi to úplne jedno.
http://tinyurl.com/4ypswsn
|
|
Pošli kvety
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
12.8.2011 14:35
sice podporujem projekty ako SETI (aj ked si vzhladom na relativne nizku hustotu osidlenia vesmiru a jeho velkost myslim ze je odsudeny k neuspechu), dost ma zarazila sprava, ze (vraj - neoveroval som) SETI vyhlasili, ze sa k nam blizi UFO v zmysle kozmicke lode a pridu niekedy koncom roka. ale zrejme len chceli uputat pozornost investorov ^_^
|
|
Re: Pošli kvety
Od reg.: KillerM
|
Pridané:
13.8.2011 16:12
ja som si to overoval...nevypustila to SETI,to je prva vec...je to len vymysel nejakeho "novinara"...v clanku co som cital bolo aj uvedene meno udajneho vysokopostaveneho clena SETI,ktore bolo samozrejme vymeslene a dalsia vec co mi na tom nesedela,vraj k objaveniu tych "lodi" prislo vdaka systemu HAARP,ktory ma ale uplne inu funkciu a predpokladam,ze bol spomenuty kvoli tomu,ze je v poslednej dobe objektom mnohych konspiracnych teorii...obycajny HOAX,nic viac...ale za sirenie takychto sprav by mali ich autorov zatvarat
|
|
Re: Pošli kvety
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
14.8.2011 11:10
jop, ten HAARP ma tiez zarazil. ale googlit sa mi nechcelo a pre absenciu linkov na zdroje som to uzavrel s tym, ze to sice moze by pravdiva info, avsak vlmi prikraslena ^_^
dik za ujasnenie a s basou pre podobnych "redaktorov" plne suhlasim
|
|
zase objavuju ameriku :)
Od: antii
|
Pridané:
12.8.2011 15:38
mohli by uz raz napisat, ze co povazuju ako dokaz mimozemskeho zivota.
|
|
nmkbkbk
Od: vhgfhm
|
Pridané:
12.8.2011 16:31
a ako si sakra asi predstavuju elmag. ziarenie vysielane mimozemstanmi, a naco nam je vlastne dobre pozorovat oblohu a patrat po mimozemskom zivote, ak nejaky mimozemstania existuju a su vyspelejsi ako my, tak by im nemalo robit problem nas kontaktovat, ale to sa dosial nestalo, asi na to maju dovod, myslienka moznosti existencie mimozemskeho zivota je uz davno akceptovana a toto je len plytvanie peniazmi, je to ako zaplatit pozorovanie cloveka ktori sa snazi prejst stenou, pravdepodobnost ze sa to podari je nenulova, ale kym by sa to stalo mozu prejst miliardy miliardy ... rokov, ale moze sa to taktiez stat uz za chvilku...takze rozhodne to stoji za to...
|
|
Re: nmkbkbk
Od reg.: roob_
|
Pridané:
12.8.2011 20:42
uz som to par krat pisal, ale kludne to zopakujem. Na Zemi je vraj 10-100 milionov druhov zivocichov. S kolkymi znich dokazeme komunikovat? A to tu zijeme spolocne desiatky tisic rokov. Ktoreho blazna preboha napadlo, ze ked sem mimici pridu, tak hned budeme komunikovat???????? Keby sem aj prisli nedohovorili by sme sa, jedine ze by to bol Ford Prefect a mal Babylonsku rybku :)
|
|
Re: nmkbkbk
Od: gxfhfhch
|
Pridané:
13.8.2011 20:00
zabudas akosi na to, ze aby sem niekto prisiel muselo by ist o inteligentnu formu zivota, vedomu si vlastnej existencie, o kolkych z tych tvojich milionov druhov sa to da povedat, ze su inteligentne, iba clovek, my nedokazeme komunikovat so zivocichmi kvoli ICH nedostatku inteligencie, oni proste ani nekomunikuju, len reaguju na podnety, nic viac, proste ked sa stretnu 2 inteligentne formy, komunikacia je len otazkou kratkeho casu
|
|
Re: nmkbkbk
Od reg.: roob_
|
Pridané:
13.8.2011 22:17
mas to dake pomylene kamo. Aj tak blbe zviera ako sliepka komunikuje navzajom v krdli ci co to maju. Velryby komunikuju na niekolko km, co my by sme ani nevedeli kolka bije (bez vysielacky). Je tu kopec inteligentnych druhov co komunikuju, ale navzajom to zrejme nedokazu, ani snami. Ze pes ked povies sadni! sadne, nieje komunikacia v pravom zmysle slova. Proste sa zmier stym, ze ked v Startreku vsetci este aj borgovia hovoria po anglicky, tak to naozaj tak nieje :)
|
|
Re: nmkbkbk
Od: ktzzpo
|
Pridané:
13.8.2011 23:48
No tak to pozor. V skutočnosti... teda vo Star Treku to sú Borg, kedže nemajú indivíduum ale sú "hive mind" (takže v podstate zvládajú všetky jazyky asimilovaných jedincov). A za ďalšie takmer každý v ST vlastní prekladač, ktorý im napr. klingónštinu preloží do angličtiny, čínstiny, rumunštiny a nesmieme zabudnúť ani rómštinu...
|
|
Re: nmkbkbk
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
14.8.2011 17:32
mas obmedzeny pohlad a sustredis sa len na komunikaciu formou jazyka, resp. reci - ci uz hovorenej (akykolvek zvukovy prejav pomocou akustickeho organu) alebo pisanej (akekolvek hieroglyfy)
|
|
Re: nmkbkbk
Od: sdfdsfs
|
Pridané:
14.8.2011 0:04
ako ich mozes nazyvat inteligentnymi, premyslaju tie tvoje druhy o vesmire, o zmysle zivota o existencii inych foriem zivota, a to ze velryby sa dokazu rozpoznat na niekolko km je evolucia ale nie inteligencia, pises tu proste nezmysly, myslis ze by tie tvoje inteligentne druhy dokazali na zaklade postulatov odvodit dalsie zakonitosti, ani tuk, aka obsiahla je asi komunikacia medzi sliepkami ? - uhni - ide sa jest - chce sa mi srat - a teraz vsetky do sestuholnikovej formacie ?
a toto vsetko sa ucili miliony rokov, ozaj inteligentne, boli by urcite prve ktore by sa pokusila kontaktovat mimozemska civilizacia ktora dokazala pochopit zakonitosti vesmiru, precestovat galaxie a jedine po com by potom tuzili by bolo dat si salku caju a poklebetit vo vybehu so sliepkami, z teba proste musia mat doma radost...
|
|
Re: nmkbkbk
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
14.8.2011 11:18
sorry, ale tvoje uvazovanie je imho poriadne mimo. tak najpr, pred zahajenim podobnej diskusie si musis pevne a presne zadefinovat pojmy ako inteligencia, bytost, komunikacia a pod.
nie kazdy si totiz pod inteligenciou predstavuje aj nutnost premyslat o vesmire! a pokial toto do inteligencie zahrnies, tak samozrejme niet inteligentneho druha okrem cloveka. ak si pod inteligentnym zivotom predstavis hladanie optimalnych rieseni daneho problemu, sebauvedomenie a pripadne aj empatiu, tak tu uz mame viacero kandidatov, za vsetkych spomeniem len vrany, delfiny ci niektore druhy primatov.
|
|
Re: nmkbkbk
Od: gjgjgjjg
|
Pridané:
14.8.2011 14:33
su tu reakcie na to, ze mimozemstania by mohli na zemi kontaktovat iny druh ako sme my, tato udalost myslim definuje pojmy s ktorymi tu narabame, proste druh schopny s nimi komunikovat musi byt inteligentny, nie v zmysle toho, ze ma len mozog, nejde nam o nizsie stupne inteligencie, ak ich tak mozme vobec oproti cloveku nazvat, takze najprv si poriadne precitaj na co reagujes, taketo zakladne znalosti ma snad kazdy, slo len o to ze nema zmysel aby mimozemstania kontaktovali iny druh na Zemi nez cloveka
|
|
Re: nmkbkbk
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
14.8.2011 16:47
potom si sa asi v diskusii stratil. povodne sa totiz spomina schopnost nas ludi komunikovat s inymi druhmi na zemi, co sa analogicky prirovnava ku kontakte mimozemstanov s nami. myslienka komunikacie medzi mimozemstanmi a napr. sliepkami je v ramci diskusie irelevantna.
|
|
Re: nmkbkbk
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
14.8.2011 17:34
v principe suhlasim az na to uvedomenie
|
|
Re: nmkbkbk
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
14.8.2011 17:41
to bolo len ilustrativne. samozrejme, poriadne zadefinovanie pojmu "inteligencia" v ramci diskusie ponechavam na nom, v podstate sa o to aj pokusil:
<quote>ako ich mozes nazyvat inteligentnymi, premyslaju tie tvoje druhy o vesmire, o zmysle zivota o existencii inych foriem zivota</quote>
|
|
Re: nmkbkbk
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
14.8.2011 17:58
Povodne to bolo o komunikacii, nie o inteligencii. Definicia inteligencie neexistuje (taku aku by som si predstavoval), nie som si isty ci existuje rigorozna, exaktna, logicka a presna definicia komnikacie a to taka, aby si pod nou okamzite kazdy predstavil nieco absolutne jednoznacne, aj wiki ma o komunikacii zvasty http://en.wikipedia.org/wiki/Communication, ktore sa viac podobaju na traktat z humanitnych skript, ako prirodovednych skript. No a o dfinicii zivota uz vooooooooooooooobec nehovorim, v sucastnosti si lnm namyslame, ze vieme nejake nutne podmienky, ktor musia byt splnene, aby sme nieco mohli nyzvat zivotom, nikto vsak nevie ci su aj postacujuce, ci neexistuju dalsie doplnujuce nutne, resp. nezavisly system inych nutnych podmienok - resp. ci sa da vobec zivot definovat.
|
|
Re: nmkbkbk
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
14.8.2011 17:58
Spat ku komunikacii: mozno uvazovat na roznych urovniach, medzi sebou komunikuje aj drviva vacsina jednotlivych buniek! Umoznuje im to ich struktura a ich obal (semipermeabilna fosfolipidova membranova dvojvrstva s kanalmi a receptormi) a prislusne molekuly roznych latok, prenasane medzibunkovym tekutym prostredim, ci neurony prostrednictvom elektrickeho impulzu v nervovom vlakne tucty krat zosileny na useku 1 mm. Elektricky impulz v konecnom dosledku vznika tiez len rozdielom koncentracii nabitych castic (K+, Na+ ci ine nabite neurotransmitery) na oboch stranach membrany a naslednym prenasanim (nabitim ci vybitim) tohoto elektrickeho potencialu sposobeneho nicim inym len odlisnou koncentraciou uvedenych nabitych castic na oboch stranach membrany. Samozrejme co sa udeje vnutri bunky, ak do receptora nejaka ta molekulova potrvova zapadne, ake mechanizmy sa dalej spustaju je uz ina a dalsia vec. Je to vsak sposob komunikacie.
|
|
Re: nmkbkbk
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
14.8.2011 18:00
V rastlinnej a zivocisnej risi existuje mnoho roznych druhov komunikacie (vizualnych, pachovych, samozrejme ked su akusticke, tak nonverbalnych, ritualnych ...). Ta nasa je take posledne a najvyssie stadium. Zastavam nazor, ze je extremne nepravdepodobne, aby inteligentna zivocisna forma na Zemi kontaktovala iny druh a nie nas (myslim ze to nie je namyslenost, ale jednoducho zhodnotenie situacie a faktov tak aku su - delfini ani simpanzy nemaju ani len zlomok abstrakcie homo sapiensa, nestavaju teleskopy, nevyrabaju ponorky ci rakety, neriesia diferencialne rovnice ci nevymyslaju uplne abstraktne matematicke konstrukcie a matematicke svety). Treba mat vsak na pamati ze prilis rozdielna rozvinutost inteligentnych druhov moze byt vaznou prekazkou v komunikacii. Hlavna pricina je, co si vlastne pod komunikaciou predstavujeme.
|
|
Re: nmkbkbk
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
14.8.2011 18:01
Pred 3-4. storociami rozsirenim dalekohladu, ale aj mikroskopu zacali ludia tusit o nejakych bunkach, definitivne vsak tuto predstavu prijali az pred pol druha storocim. Avsak pred 5 storociami, ked ludia nemali ani len sajnu o existencii buniek, nemali logicky ni len sajnu ze vlastne komunikuju a ako vlastne komunikuju - pred 5. storociami by som sa nemohol rozpisovat o molekulovej "komunikacii", lebo nas druh o nemal ani len sajnu co je molekula. Tak isto my nemusime mat sajnu o tom, ake principy zakonom nasho vesmiru pouziva na komunikaciu nejaka ovela rozvinutejsia civilizacia, kedze nemame sajnu a take vedomosti, ake mozu mat oni.
|
|
Re: nmkbkbk
Od reg.: featherlight
|
Pridané:
15.8.2011 19:22
Samani, Sadhuovia, jogini a zopar jedincov povazuje za najdolezitejsiu vec na tomto svete pomoc bliznemu a teda vlastne celemu ludstvu prostrednictvom motlitieb a meditacii vysielanie pozitivnych myslienok do vesmiru a nasho sveta, co je podla mna to jedine, co este drzi ten nas civilizovany svet pohromade. Na to, aby spoznali, co cloveka trapi, alebo boli a ako ho vyliecit z chorob, na ktore nas vyspely svet nepozna liek ako napr. AIDS, nepotrebuju moderne technologie, dokonca ani ovladat jeho jazyk, staci im jediny pohlad, pripadne podla nas primitivny ritual aby vedeli cim a ako je mozne cloveku pomoct a uplne ho vyliecit. Takito podla nas primitivi komunikuju z duchmi predkov, duchmi prirody alebo zvierat. Ja ako mimozemstan by som si vybral na kontakt s nasou civilizaciou aj duchov tych zvierat (zvierata) a stretaval by som sa s tymito podla mna tu na Zemi najvyspelejsimi ludmi, od ktorych sa mozem aj nieco dozvediet, nie s vedcami travit cas rozoberanim zrejme primitivnych technologii.
|
|
netvrdim ze delfiny su mimozemstania
Od reg.: featherlight
|
Pridané:
15.8.2011 20:49
Nasa vyspela medicina nedokaze pomoct utrpeniu mnohych tazko mentalne postihnutych ludi, zato tie podla nas nizsie formy zivota ako delfiny a kone to dokazu uz len svojou pritomnostou, skuste pogooglit a vsimnite si ako su napriklad taki autisti kludni v pritomnosti delfinov, o ktorych vieme, ze maju nejaky sonar, ktory pouzivaju na komunikaciu, dlhodobym vyskumom vdaka trpezlivosti nasich vedcov sme prisli na to, ze zlozitost a sposoby vysielania frekvencii sonaru delfina svedci o jeho az nesmiernej inteligencii a pokusame sa ich 'jazyk' desifrovat, neviem ci by mal taky delfin chut nam povedat, hej, ludia, pochadzame z galaxie ktoru vy oznacujete M104, nemame fyzicke telo, zijeme vecne a tu na Zemi prebyvame v delfinoch, lebo cerpame energiu z vody... neviem za akym ucelom by nam mali dat ine formy zivota z vesmiru celemu ludstvu vediet, ze su tu a skumaju nas, pokial nebudeme na jednej urovni
|
|
Re: netvrdim ze delfiny su mimozemstania
Od reg.: featherlight
|
Pridané:
15.8.2011 21:06
a pre taketo bytosti cas vobec nemusi hrat rolu, co by vysvetlovalo, vecnu otazku ako mohli prekonat tak obrovske vzdialenosti
|
|
dnes má meniny Darina
Od: Pošli kvety, polej mamu
|
Pridané:
12.8.2011 18:30
a mna zaujima, ci prispela aj janka h., dufam, ze hej!
|
|
Buzerantka prispela...
Od: skatt
|
Pridané:
12.8.2011 20:41
Radsej keby prespala..
|
|
Ha, ha
Od: Fanatixx
|
Pridané:
12.8.2011 22:57
Ja sa pamätám ako nám na ZŠ taká staršia pani, pardon, vtedy ešte súdružka učiteľka hovorila, že my sa raz určite dožijeme stretnutia s mimozemskou civilizáciou. Ja som sa vtedy tešil jak malé decko. Dnes som už starší a viem, že ak nás niekedy niekto nájde, tak sme v .....! A možno sa mýlim, možno vychádzam z našej ľudskej povahy, ktorá je možno najdoje8anejšia v celom vesmíre.
|
|
Re: Ha, ha
Od: Kantas
|
Pridané:
12.8.2011 23:32
Ak si mam vybrat ostat hnit na zemi, kde je najbohatsia trieda ludi sebestredna a je im jedno co so zbytkom populacie, tak to radsej otrocit na nejakej vermirnej lodi, alebo planete :)
|
|
Re: Ha, ha
Od: ktzzpo
|
Pridané:
13.8.2011 0:10
Možno nás budú chovať ako kurence :D
Ale zase taký život zajaca by som bral...
|
|
Re: Ha, ha
Od: aaaaaaaa
|
Pridané:
13.8.2011 15:03
Aj keby si mal potom skoncit v paprikasi?-)
|
|
Re: Ha, ha
Od: ktzzpo
|
Pridané:
13.8.2011 22:10
Tym lepsie. Predstav si keby ta dali do paprikasa v ludskej podobe...
|
|
Re: Ha, ha
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
13.8.2011 0:13
ak tam budu mat odbory, tak suhlasim
|
|
Re: Ha, ha
Od reg.: roob_
|
Pridané:
13.8.2011 22:23
nedozijeme, lebo priemerny vek cloveka je tak 70-80 rokov, a ak by aj mimici vedeli ist rychlostou svetla, co sa zrejme neda, ale povecme ze by vedeli, tak by museli byt v okamihu tvojho narodenia cca 80 svetelnych rokov od Zeme. Nemyslim, ze tak blizko daka civilizacia schopna tu vzdialenost prekonat existuje.
|
|
Re: Ha, ha
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
14.8.2011 11:25
tak na to, aby sme videli "nieco", co nie je jasne ako hviezda, ani hmotne ako planeta v blizkosti hviezdy a je to vzdialene ~80 ly, to by sme ine frajerske teleskopy potrebovali :D
staci si uvedomit, ze Alfa Centaury je od nas ~4,3 ly, co je takmer 20 krat blizsie ;)
|
|
Re: Ha, ha
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
14.8.2011 11:28
chcem tym povedat, ze so sucastnou technologiou uvidime neohlasenych navstevnikov az ked budu stat takmer na prahu dveri. takze ak by sme ich dnes zbadali prilietat, tvoj dedko by sa ich prichodu este dockal.
|
Pridať komentár
|
|
|
|