neprihlásený Utorok, 16. apríla 2024, dnes má meniny Dana, Danica
V JavaScripte napísaný prehrávač H.264

DSL.sk, 2.11.2011


Mozilla na konci minulého týždňa predstavila nový projekt Broadway.js, ktorý je ďalším projektom demonštrujúcim výrazné zvýšenie výkonu moderných JavaScriptových enginov.

Broadway.js od vývojára Michaela Bebenita z Mozilly je čisto javascriptovou implementáciou prehrávača H.264 videa.

Prehrávač vyžaduje nový JavaScript engine nachádzajúci sa v testovacích verziách Firefoxu, ktorý staticky analyzuje typy premenných a tým pomocou svojho JIT kompilátora dokáže vytvárať rýchlejší a optimálnejší kód.

Bebenita vytvoril prehrávač z kódu existujúceho H.264 dekódera, jeho zjednodušením, prekladom do JavaScriptu pomocou nástroja Emscripten a ďalšími optimalizáciami. Prehrávač zvláda podľa autora prehrávanie videa s takmer 30 fps, presnejšie parametre výkonu a nárokov na výkon CPU nespresnil.

Prehrávač zatiaľ ale využíva čisto CPU a ďalšie zrýchlenie je možné dosiahnuť využitím hardvérovo akcelerovaného WebGL a paralelizáciou. Mozilla zároveň s predstavením projektu sprístupnila aj zdrojové kódy prehrávača. Menej kvalitný záznam prezentácie prehrávača je možné vidieť na tomto videu.

Broadway.js je tretím zaujímavým projektom predstaveným tento rok za účelom demonštrácie výkonu moderných JavaScript enginov, na rozdiel od zvyšných dvoch nemá zrejme žiadne praktické využitie. Pôsobivým projektom je emulátor x86 PC od Fabrice Bellarda, praktickú aplikáciu by mohol nájsť ale najmä PDF.js, v JavaScripte a HTML5 implementovaný prehliadač PDF súborov od Mozilly.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Spustená výrobca QLC flash pamäte s viac ako 200 vrstvami
Batérie vyhodené z vesmírnej ISS neočakávane nezhoreli a poškodili dom v USA
Sprístupnená beta verzia Ubuntu 24.04 LTS
Nový CPU Apple M4 majú dostať všetky Macy, s výnimkou najvyšších najneskôr do jari
Samsung sa v predaji smartfónov vrátil pred Apple


inzercia



Diskusia:
                               
 

jedine vyuzitie bude aj tak asi len reklama na Firefox a jeho novy JS engine. Ale klobuk dole
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

"jedine vyuzitie bude aj tak asi len reklama" ... fixed
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

kde sú tie časy keď programátori v C++ šetrili každý bit? a na kritické časti aplikácií používali assembler? vírusy sa kódili výradne v TASM a mali pár bajtov? dnes sa všetko kódi v dynamických jazykoch ako JS a Ruby a potom sa čudujete že vám seká Dooom 2 na štvorjadre, dnes sa dokonca aj vírusy kódia vo VB veď je to na smiech, ozajstní programátory už vymreli a nahradili ich lamy.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

programátori
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Vysvetli mne "neodbornikovi" co ma assembler spolocne s javascriptom? podla mna porovnavat tieto dve veci je na smiech. Osobne poznam cloveka ktory kodil kedysi v C++ a aj assembleri ako vravis ty.. Vies co ten chlapik robi dnes? Sefa tymu vyvojarov ktori kodia v PHP :D Tym chcem povedat, doba ide dopredu, ponuka sa odvija od dopytu a kto nechce spat na vavrinoch, zacne sa ucit kodovat v JS, PHP, Ruby, VB, C#, etc..
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Hovori s teba neskusenost, na to aby si to pochopil by si musel mat aj nejake teoreticke zaklady a prakticke skusenosti s programovanim multimedialnych apps(kodeky filtre, streamovanie videa, spracovanie zvuku atď) alebo s aplikaciami kde sa pracuje s velkymi objemami dat, vypocty nad maticami 1000 x 1000 bodov atd. Dynamicke jazyky maju uplne inu pracu s pamatou vela veci sa kontroluje / vykonava za behu, niektore veci su nadimenzovane niektore vlastnosti zas naopak nedostatocne a programator nad tym nema kontrolu. a preto su dynamicke jazyky niekolkonasobne pomalsie. Zisti si nieco o HLL a LLL zisti si aky je medzi nimi rozdiel a zisti si naco su vhodne. Skus si spravit benchmarky. Porovnaj rychlost algoritmov napriklad v Ruby a v C++ A mozno raz pochopis preco je H264 dekoder v JS niekolko nasobne pomalsi ako v C++.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Iste ze, ja sa nehadam ale javascript je o niecom inom ako C++. Tieto dve veci by sa podla mna nemali miesat.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Vieš, čo znamená proof of concept?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mne je skôr na smiech niekto kto by v súčasnosti kódil v assembleri alebo C. Najmä ak na to už v Jave alebo PHP existuje na webe zavesená Open Source knižnica... Vďaka niekoľkonásovne rýchlejším procesorom totiž už aj program v Jave môže bežať rýchlejšie ako v assemleri na starom kompe.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

skus to navrhnut Adobe, preco programuju v tom, v com programuju.. Ved preco nespravit Photoshop alebo After Effects v PHP?
Dalsia vec, pre C/C++ neexistuju opensource kniznice?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Kecy.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

JavaScript je zlo.
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

jj activex ftw!
Odpovedať Známka: 6.1 Hodnotiť:
 

Si zabil ;)
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

JavaScript je síce zlo, ale oveľa menšie ako Flash
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

preco je mensie zlo ?

- vacsia zataz na cpu aj pamat ako flash/silverlight
- kazdy browser implementuje po svojom

Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

pokial browser dodrziava standardy tak si ho sice "implementuje po svojom" ale zatial som nemusel script specialne debugovat pre konkretny browser (s vynimkou ie6). to co vidis ako vyhodu flashu ja vidim ako nevyhodu. portabilita flashu je minimalna. teda jasne, je jedno ake zelezo mas v pc a aky mas windows ale to je tak vsetko. na macoch su s flashom problemy obcas, na linuxoch je to niekedy na gulku. o zalostnej podpore na mobilnych zariadeniach radsej ani pisat nebudem.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a jeho CEO je upir
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale velmi uzitocne veci sa v tom daju spravit

http://js1k.com/2010-first/demo/593
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

to bude ale zapraseny internet HD reklamami lakajucich na adult stranky
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

A tak je to spravne :D
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

presne toto som cakal uz nejaky cas, az niekto vytvori prehravac videa v javascripte. Podla mojho nazoru bude mate tento projekt podstatne lepsie uplatnenie nez emulacia PC alebo PDF dokument.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

a v com to uplatnenie vidis? na strankach kde je publikuje video sa pouzije flash alebo html5, nie javascript.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Nie každý sa môže pochváliť, že masturboval nad pornom, ktoré fičalo v javascripte ;-)
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

neviem ci je to nieco cim by sa mal ktokolvek chvalit :)
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

To znamená že keď budeš mať otvorených viac aplikácií tak ti ani jedna nebude fungovať poriadne lebo video v javascripte zožere 90% systémových prostriedkov. Ale aspoň výrobcovia HW majú radosť.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak napriklad takemu Janovi Kocianovi by nevadilo sa s tym aj pochvalit, ten by si k tebe lahol do postele v hotelovej izbe a kludne by ti masturboval za chrbtom..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vykuř mi, píčo!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vidim ho prave v nahradeni niektorych feature z flashu resp. html5. Zoberte si len taky video tag z HTML5. Nie vsetky browsery budu podporovat rovnake kodeky, takze lepsie by bolo keby si ten prehravac vedel dekodovat video sam. O nahrade flashu ani nehovorim. Podla mna bez javascriptu nam nepomoze nahradit flash ani html5-ka. Pocitam, ze cely tento projekt HTML5 pouziva a rozsiruje ho. Problem tam ale vidim v pristupe z javascriptu na hardware, napr. zatial si na taktom videu asi dost tazko vypocujete nejaky zvuk. Rovnako neviem, ako by z javascriptu dokazal vyuzit akceleraciu z GPU. Kazdopadne ako myslienka je to velmi dobre.
Odpovedať Hodnotiť:
 

dnes je velmi moderne mat svoj vlastny js engine, framework alebo len tak jednu kniznicu ...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:

Pridať komentár