| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Spam.
Od reg.: cca01
|
Pridané:
7.11.2011 16:06
Pokiaľ to nebude 95%, tak to sem radšej ani nedávajte! :D
|
| |
Re: Spam.
Od: pancier
|
Pridané:
7.11.2011 16:08
Pokus o vtip?
|
| |
Re: Spam.
Od: bong
|
Pridané:
7.11.2011 20:52
vies co je to 37% sl.energie???
|
| |
Re: Spam.
Od: ľuboš
|
Pridané:
8.11.2011 9:57
kde sa môžem prihlásiť za ministra? Prišiel som na geniáááálny nááápad, ako pozdvihnúť SVK:
takže: KAŽDA domácnosť si zoberie úver. na sl. elektráreň.
Každej domácnosti bude stát GARANTOVAŤ ZISK!! :))
Výsledok: Banky budú mať zisky z úrokov. Domácnosti budú mať zisk z DOTOVANEJ el. energie a môžeme sedieť doma.
Do 8 rokov splatíme, sol. panely ostanú a ešte 7 rokov budú zarábať...KAŽDY ZAROBI.
P.S. Že je to xujovina? no a? ...Kde sa môžem hlásiť na vrátnici za toho ministra?
|
| |
Re: Spam.
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
8.11.2011 15:06
Asi nevies o tom ze parny stroj mal ucinnost 8%. Len 8% tepelnej energie z vriacej vody sa zuzitkovalo na pohyb lokomotivy (kineticku energiu). Zvysnych 92% slo uplne do riti (expresivne povedane). A predsa parny stroj predstavoval v 19. storoci uplnu revoluciu, akesi pokracovanie priemyselnej revolucie z 18. storocia. V 20. storoci ho nahradila ropa (spalovaci motor) a elektrina. Ucinnosti sa posunuli k cca 25-30%.
|
| |
Re: Spam.
Od: .............
|
Pridané:
8.11.2011 15:21
Uplne do riti hadam neslo ;), vsak v zime aspon nepomrzli, ci :)?
|
| |
Re: Spam.
Od: ad25
|
Pridané:
10.11.2011 15:28
Parný stroj dosahuje termodynamickú účinnosť až 80%
|
| |
hura1
Od reg.: kachna
|
Pridané:
7.11.2011 16:16
posielam kvety
|
| |
Re: hura1
Od: prdlajs
|
Pridané:
7.11.2011 16:23
A ja si tento rekord idem vytlacit z PDA cez Wifi vo velkom kancli. Samozrejme si potom nezabudnem prist po hotovy papier.
|
| |
trapne
Od: clanok
|
Pridané:
7.11.2011 17:00
skoda, ze naklady na vyrobu panelu su vyssie ako cena ziskanej energie za cely cas prevadzky
|
| |
Re: trapne
Od: pancier
|
Pridané:
7.11.2011 17:17
Nevies citat? Je to pre druzice a lietadla, nebudu to vyrabat pre Teba do zahradky.
|
| |
Re: trapne
Od: clanok
|
Pridané:
7.11.2011 17:31
Ktory luzer nema na zahradke druzicu?
|
| |
Re: trapne
Od: prdlajs
|
Pridané:
7.11.2011 22:44
To uz tanky nie su v mode?
Tak dobre, idem si teda pajznut nejakeho Sputnika do Bajkonuru...
|
| |
Re: trapne
Od: meniny René
|
Pridané:
7.11.2011 17:28
Mna by zaujimalo, ci skonvertovanie 100% energie by pokrylo cenu na vyrobu panelu.
|
| |
Re: trapne
Od: dgaga
|
Pridané:
7.11.2011 22:29
samozrejme, ale si predsav ako by koli tomu kurvam klesli zisky, si myslis ze sa toho vzdaju len tak. ich treba najprv najst a zlikvidovat pre dobro vsetkeho, pak sa to konecne zacne. amen
|
| |
Re: trapne
Od: einstein
|
Pridané:
8.11.2011 0:00
to urcite, lebo cena uz raz vyrobeneho panelu nerastie, ale cena energii bude rast a rast. takze ako investiciu by som to bral. zaplatit teraz ked som ekonomicky aktivny a potom uz len brat energiu "zadara", an na starobu ked budem dochodca.
|
| |
Re: trapne
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
8.11.2011 7:06
no záleží od ceny, ak by bola 10 krát vyššia ako dnešné s efektivitou 20%, tak určite nie :)
Zvyšovať efektivitu sa oplatí len z jediného dôvodu: články zaberú menej miesta na rovnako elektriny.
Pre bežné použitie by stačilo, keby výskum zamerali na zníženie ceny.
|
| |
ked to bude mať
Od: sadsad
|
Pridané:
7.11.2011 17:00
účinnosť 50% za súčasných cien a štát dá 25% nenávratnú dotáciu, tak si to kúpim
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: pancier
|
Pridané:
7.11.2011 17:47
Ak by si to chcel kupit tak by Ta zaujimala navratnost, ktora by ani pri 100% ucinnosti nemusela nidky nastat vzhladom na dobu zivotnosti a vyrobne naklady.
Realne nikdy nebude vyroba energie z panelov lacnejsia a ani ekologickejsia, lebo uz samotna vyroba panelov zahrna mnozstvo neekologickych aktivit.
Cele je to len o vymyvani mozgov a na Slovensku o tunely cez solarne panely.
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: dedomedo
|
Pridané:
7.11.2011 18:01
skratene solarne tunely...
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: ubx
|
Pridané:
7.11.2011 19:01
clovece, toto bolo fakt pekne. :-) ze solarny tunel :-)))
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: john doe
|
Pridané:
8.11.2011 6:54
je v ňom tma?
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: assbanger
|
Pridané:
8.11.2011 7:08
neviem, ale sa mi tam potkany honcuju, v noci ani oka nezazmurim
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: ľuboš
|
Pridané:
7.11.2011 18:04
ale bude, ale bude.... až bude cena el. energie o 500-1000% vyššia ako dnes, tak sa oplatí... a vyššia cena na milion % bude.
Štáty budú potrebovať dane cez dph-áčku, tak budú tlačiť vyššie ceny, lúza-my to zaplatíme.
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: Rado2
|
Pridané:
7.11.2011 19:32
To budú výrobné náklady na elektroniku tak veľké, že si k tomu panelu nebudeš mať čo pripojiť :))
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: ľuboš
|
Pridané:
8.11.2011 3:01
To politikov absolútne nebude zaujímať...v 1999, keď som staval, stál m3 plynu asi 3 SKK. Susedia sa mi smiali, načo kozub, načo zateplenie... V 1993-4 som chodil do DE, zatiaľ čo v paneláku som chodil v tielku aj v januári, v DE mal maník-milionár takých 15-16 stupňov... a cenu za m3 pod 1 DEM/20 skk/. O koľko % išlo teplo hore? O el. energii, kedy sme v 1990 platili za celý dom 90 KČS/mesačne, dnes platíme vyše 70 eur...koľko je to%?
el. energia pôjde HORE do 10 rokov minimálne o 300% a viac, ke´d zrušia jadrové el. v DE... tak aj 5-10 násobne v horizonte 20 rokov.
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: Meldo
|
Pridané:
8.11.2011 3:17
:D
akurat ze v roku 1990 bol bezny plat 1500kcs. Dnes je to 1500eur, takze v zasade ceny sa nezmenili.
Vtedy si platil 90 dnes 70. Nevidim rozdiel.
|
| |
Re: ked to bude mať
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
8.11.2011 7:08
no zase 1500 bežný plat nie je :) skôr tých 700
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: enon
|
Pridané:
8.11.2011 7:54
No ten priemer trocha skresluje...
Ak budem mat 10 ludi s platom 400€ a 3 ludi s platom 10000€, priemerny zarobok v mojej "republike" je nieco cez 500€. Ale REALNE!!! 10 z 13tich ludi v mojej "republike" zaraba podpriemer.
A takto je to na nasom lubeznom slovensku.
Realne, podla mna,vetsina zaraba POD priemer.
Je to proste odžub, ten priemer.
|
| |
Re: ked to bude mať
Od reg.: roob_
|
Pridané:
8.11.2011 8:32
2615€ mas priemer wole.
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: ENON
|
Pridané:
8.11.2011 14:30
sry malo tam byt 3x 1000. nie 10000 :)
Ale podstatu veci(myslienku) to snad nemeni.
|
| |
Re: ked to bude mať
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
8.11.2011 10:29
lenže priemer je 800€. Ja považujem za "bežný plat" medián platov, ktorý sa podľa odhadov pohybuje okolo 700€. Nechce sa mi hľadať zdroj, použi Google.
ozaj, pre tých, čo nevedia, čo je to medián. Je to stredná hodnota, čiže polovica hodnôt je vyššia, polovica nižšia. Takže polovica Slovenska zarába viac ako 700€, polovica menej.
|
| |
Re: ked to bude mať
Od reg.: roob_
|
Pridané:
8.11.2011 10:40
a potom si sa zobudil a ruka v serbli.
|
| |
Re: ked to bude mať
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
8.11.2011 10:56
http://www.platy.sk /analyzy/zarabate-nad-800-eur-potom-patrite-medzi- lepsie-platenu-polovicu-ludi /50019
hovoria tam o plate v hrubom, takže v čistom to je okolo 700€
Nie som si ale istý, či tam rátajú aj "brigádnikov"
|
| |
Re: ked to bude mať
Od reg.: roob_
|
Pridané:
8.11.2011 11:05
tym cislam neverim, lebo hned na zaciatku mas ze predavacky zarabaju 600€ :) jasne, to povec tym 90% co maju minimalny plat a 10% veducich ma o 100€ viac. Priemerny plat na slovensku je takych 500€. Kolega teraz dal vypoved a siel domochoviec ako revizny technik 900€ nastupny. Suseda robi v mochovciach upratovacku a ma ciste 270. Tak si tie tvoje cisla o 800 priemere strc za klobuk.
|
| |
Re: ked to bude mať
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
8.11.2011 11:25
tvoje pozorovania sú síce pekné (a celkom pravdivé), no aj tak sú vytiahnuté z prsta. Koľkých ľudí vieš plat? 10? 100? pri najlepšom 1000? ako si vyrátaval tých 500€? máš tú tabuľku, kde si rátal medián? aha, tebe sa zdá....Keď nájdeš ľubovoľnú štatistiku s tými 500€, ozvi sa.
Mimo iné, vieš koľko vyššie platených miest existuje? To nie je len o robotníkoch a manažeroch. Sú aj finančné oddelenia, banky, telekomunikácie, marketingové agentúry, právnici, notári, súkromné poisťovne, IT oddelenia, díleri, TV produkcia, atď. atď. Ak sa pohybuješ najmä v kruhoch, kde ľudia robia poväčšinou predavačov, pokladníkov, šoférov, skladníkov, nediv sa, že sa stretávaš s nižšími číslami.
Inak skúsil som si tam vyhľadať predavača v Košickom kraji a ukázalo mi, že čistá mzda je v priemere 336€ a to som ešte nevybral potraviny, kde to je ešte nižšie. Celkom to sedí.
|
| |
Re: ked to bude mať
Od reg.: roob_
|
Pridané:
8.11.2011 12:35
ja netvrdim, ze primerny plat je zly, ja tvrdim ze ten tvoj median co vravis ze polka ludi ho ma ze je zle. A tvrdim, ze v obchodoch predavacky nemaju 600€ ako je v tej tabulke co si dal link. Priemerny plat je absolutne bezpredmetny, lebo neudava realnu kupnu silu jednotlivcov, neudava nic. Dolezitejsi je minimalny plat, ktory mas dnes v hrubom 320 euri. A to je ten plat z ktoreho vela cast populacie dnes zije.
|
| |
Re: ked to bude mať
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
8.11.2011 12:52
pozri, v tej tabuľke sú aj mediány, to nie je čo ja tvrdím, ale čo prieskumy na stotisícke ľudí tvrdia. Okrem toho keď si na ich stránke vyhľadáš priemer predavačok v Košiciach, nájde ti nejakých 370€ v čistom, takźe tá stránka, čo som posielal, má celkom presné informácie. Tých 600€ je v hrubom v odvetví, vrátane manažérov aj všetkého okolo toho. A o priemernom plate rozprávaš akurát tak ty, ja hovorím o medianoch.
Minimálny plat je absolútne bezpredmetný, kto chce, si nájde spôsob ako ho obísť a dať menej. Podľa informácií štatistického úradu SR má minimálnu mzdu 3% obyvateľov. To je pekný dôkaz toho, že to číslo sa efektívne obchádza.
|
| |
Re: ked to bude mať
Od reg.: roob_
|
Pridané:
8.11.2011 13:05
a to je to co je p*covina jak voda v kosi, minimalny plat ma polka slovenska.
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: enon
|
Pridané:
8.11.2011 14:40
No ked je fakt median niekde okolo 700€v cistom. Tak tosa divim. Niekedy si najdem cas a kuknem.
Ono keby sa davky co dava socialka pre niektore skupiny obyvatelstva, cez 100€, pocitali do platoveho priemeru ako minusove, hned by to kleslo. Lebo kvoli nim musia pracujuci mat vetsie dane.
Bol by to sikovny ukazovatel.
|
| |
Re: ked to bude mať
Od reg.: roob_
|
Pridané:
8.11.2011 8:30
700€ je priemerny plat, ktory je vypocitany z toho ze Gasparovic a este par ludi ma 8000, podnikatelia maju xy tisic a ostatnych 80% slovakov ma 400 a menej. To je normalny plat a nie 1500, sa zobud.
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: to_vazne?
|
Pridané:
8.11.2011 8:35
mozno u vas hej, u nas v zavode dostanes 270 na dohodu + 40 euri musis dat na zdravotku to je zivot
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: 52-ka
|
Pridané:
8.11.2011 8:56
Keď aj dostaneš 460 v čistom, dáš mesačne 63 Eur na autobus do práce, 25 na obedy a zostane Ti plat pre 5-člennú rodinu.
Dobré, nie?
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: ľuboš
|
Pridané:
8.11.2011 9:45
Hm, takže Vááááám ešte nejaké peniaze predsa len ostávajúúú!! Musím zvýšiť dane z nehnuteľností, za vodu, školné. vaš minister financií, jedno akej farby..:))
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: lanny barbie
|
Pridané:
8.11.2011 19:51
ja myslim ze kazdy kto manualne pracuje a nema aspon 3roky vs by nemal zarabat viac nez 300 v cistom
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: ...
|
Pridané:
8.11.2011 19:57
A prezrad nam, ty vystudovany inteligent, z akeho dovodu by to takto malo byt?
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: Cudo
|
Pridané:
8.11.2011 21:19
To bude asi tým menom. To bude asi jeho primitívnou hlúposťou. Keď iní robili na jeho školy...
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: lanny barbie
|
Pridané:
8.11.2011 21:47
malo by to tak byt preto lebo vacsina robotnikov su len primitivne opice vykonavajuce primitivnu robotu, tak preto
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: gdaga
|
Pridané:
8.11.2011 22:17
myslis ze nemaju nato byt napr. manazermi? :) vas sa blizi socky
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: lanny barbie
|
Pridané:
8.11.2011 22:26
ale ano maju na to byt manazerom aj raketovym vedcom, hlavne pri pive alebo diskusiach v praci
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: ...
|
Pridané:
8.11.2011 22:50
1. Ty neskutocny arogantny ignorant. Nie kazdy clovek dostal inteligenciu pri narodeni a nie kazdy na nieco ma.
2. Ak takyto clovek nema hlavu na to aby robil inu ako manualnu robotu, tak ma robit co?
3. Niekto musi aj tu manualnu robotu robit.
4. Keby si tu inteligenciu dostal ty, tak zistis, ze bez tychto ludi by si si mohol tak handru fajcit, pretoze ty by si bez nich nebol nic a podla mna nie si ani teraz nicim.
5. Prajem ti presne rovnaky plat aj zo siestimi VS ako si ty urcil ludom bez akoze "vzdelania".
6. A to, ze niekto nema skolu, neznamena, ze nie je sikovnejsi,chytrejsi,mudrejsi a dobry v tom co robi.
7. Noze nam prezrad co si to vystudoval a ako dlho si studoval
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: lanny barbie
|
Pridané:
9.11.2011 14:14
1) asi ano. ale nemusis byt einstein aby si studoval napr polnohospodarsku, lesnicku alebo podobne primitivnu skolu. je to len o uceni
2) tipovat loto a podavat zapasy
3) o to nudza nikdy nebude
4) vid bod 3.
5) mam viac
6) ano, niekto je dobry v posteli, niekto v chlastani, niekto v pisani kokotin po nete.. otazne je ci to dokaze spenazit
7) vystudovala som 2 skoly a studovala som dlho
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: santa santa
|
Pridané:
10.11.2011 0:00
hahahahaha. pica. s teba musia mat kolegyne radost. dufam ze si riadne skareda, nabucha ta menej inteligentny jedinec a tvoje deti budu sproste.
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: ...
|
Pridané:
10.11.2011 11:04
A naco ti je ina primitivna skola, ktora ti nic neda, nicomu ta nenauci a uz vobec ti k nicomu nepomoze? Aj ty, preco si studovala 2 skoly? Kedze ti mala stacit podal tvojich slov ta jedna ?
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: lanny barbie
|
Pridané:
10.11.2011 14:16
da ti to viac penazi, viac ako niekde v skurvenej fabrike za pasom... a je toho viac ty homosexualny hybrid. pa
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: ...
|
Pridané:
11.11.2011 9:22
Inymi slovami si bola neschopna sa zamestnat s prvou skolou, lebo ti ten plat nestacil, alebo si nic vias nenasla, tak si koli tomu aby si mala viac, studovala a teraz vymyslas aby ostatni urobili to iste. Skola ti len da kus lajstra podla ktoreho ma byt clovek ohodnoteny. To je maximalna sprostost, clovek by mal byt plateny od vykonu, nie od nic neznamenajuceho titulu. Aj VS produkuju kvantum dutych hlav a hadzes do jedneho vreca ludi, ktori uz maju svoj vek a v case, ked oni boli vo veku ako sucasni studenti na tu VS z nejakeho dovodu ist nemohli. Takze si pozri do zrkadla a potom hovor nieco o homosexualite.
|
| |
Re: ked to bude mať
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
8.11.2011 10:35
tak toto je už extrém, po práci by som si aktívne hľadal iné zamestnanie. Však už len taký bytík stojí minimálne 300€ mesačne (s energiami), čiže ak tam žije rodinka tak na jedného zarábajúceho to vychádza 150€. Ešte nejakých 20€ na cestu a ti ostáva 60€ na jedlo+oblečenie+zábava pre teba a aj dieťa. Extrém.
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: enon
|
Pridané:
8.11.2011 7:43
Drahy pan "Andersen", toz porozpravajte nam o tom slovensku, kde je dnes BEZNY plat 1500€?
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: ľuboš
|
Pridané:
8.11.2011 9:51
Meldo: rozdiel je teda poriadny, 1.500 eur v ČISTOM/mesačne, má na SVK možno 15-20.000 ľudí.
Podľa nich sa asi určujú ceny... mimochodom, s tým chlapíkom som sa zhováral pred 4-5 rokmi a povedal, že TO, čo Slováci vydržia, je neskutočné. Robil si z nás srandu, že sme Terminátori, lebo v DE by padla vláda, ak by boli PHM drahšie 3-4x v prepočte na naše platy. Zarábal ako obchodník a výrobca okolo 20-25.000 eur/mesačne, ale férovy bol, lebo nezabúdal, že sa narodil ako chudobná myš.
Čo u nás politici okamžite zabúdajú, akonáhle dostanú preukaz poslanca, či limuzínku.
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: MenoX
|
Pridané:
8.11.2011 1:13
Akosi je problem v tom, ze ked budu taketo astronomicke naklady na jednotku energie, tak rovnako narastu naklady na cely proces tazby a spracovania vzacnych kovov, polovodicov, vyroby elektroniky, atd. a stale si to na seba nezarobi. Ked sa raz na vyrobu niecoho pouzije viac jednotiek energie, nez to nasledne vyrobi samo, tak bez ohladu na cenu jednotky sme na tom istom.
|
| |
Re: ked to bude mať
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
8.11.2011 11:07
lenže! v jednotkách energie na seba solárny panel bez problémov vyrobí. Problém je v peniazoch - súčasná elektrina je tak lacná, že aj keby si nechcel nič zarobiť, bez dotácií nemáš šancu konkurovať na súčasnom trhu.
|
| |
Re: ked to bude mať
Od reg.: roob_
|
Pridané:
8.11.2011 11:17
:) problem je v tom, ze solar (minimalne tu u nas na Slovensku) nedokaze konkurovat vyrobnou cenou 1kWh povecme z atomky. A preto by sa na solar malo zabudnut. Peniaze co sa leju do solaru by sa mali dat na vyskum fuznych reaktorov aby boli cim skor a bolo by po problemoch.
|
| |
Re: ked to bude mať
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
8.11.2011 11:40
s tým súhlasím, len som reagoval na to, že solárne panely ani zďaleka nie sú tak neefektívne, že by nevyrobili na svoje náklady (v jednotkách energie). Sú neefektívne preto, lebo elektrina je lacná. Netvrdil som ale, že nie sú iné ekologické zdroje lacnejšie :)
|
| |
Re: ked to bude mať
Od reg.: roob_
|
Pridané:
8.11.2011 12:37
su neefektivne preto, co si pisal vyssie, nedodavaju stabilny prud 24/7/365. Atomka ano.
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: muhehee
|
Pridané:
7.11.2011 19:45
nieco ako zeleny bonus ti nic nehovori? navratnost je cca 10rokov momentalne.... ucinnost terajsich panelov je do 20%
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: miro j.
|
Pridané:
7.11.2011 20:33
navratnost je 15 rokov.
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: robert dildo filcko
|
Pridané:
7.11.2011 20:41
navratnost nieje
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: .em
|
Pridané:
7.11.2011 20:52
co je navratnost?
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: ............
|
Pridané:
7.11.2011 21:23
co je?
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: marha@ban
|
Pridané:
7.11.2011 22:37
nemas predstavu
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: Cuda
|
Pridané:
7.11.2011 20:43
Drahá a neekologická súčiastka. Treba kopu elektroniky k tomu. A čo potom s likvidáciou. On všetko má aj nejaké plusy aj kopu mínusov...
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: neekologicka suciastka
|
Pridané:
7.11.2011 21:21
tak to by si nemal pouzivat ani auto, chladnicku, pocitac atd.... ked si taky ekologickyyyy
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: ...
|
Pridané:
7.11.2011 23:18
No to by mali prestat pouzivat zeleni. Prirodu chranit treba, ale nie sposobom akym si predstavuju oni
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: 52-ka
|
Pridané:
8.11.2011 9:02
Je tu reč o tzv. fotovoltaických článkoch? Ak áno, tie sa v lete zahrievajú na 80 a viac stupňov.
Je to kopu materiálu, ktorý starne a stráca parametre a škodí mu aj tá vysoká povrchová teplota. Po 15 rokoch to bude mať sotva polovičný výkon...
A čo potom s likvidáciou?
Pripadá mi to tak, ako keď niekto navymýšľal veterné kolosy.
Ktoré keď doslúžia, zostanú v prírode betónové pomníky. Min. 400 m3 betónu, 40 a vioac metrové vrtule, stožiare a pod. Všetko živé je za funkčných čias vrtulí z tohoto pristoru vyhnané a len pomaly sa bude život vracať. Infrazvuk ničí všetko. Nikto tie pomníky nevytiahne a nezahladí zem do pôvodného savu!
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: ...
|
Pridané:
8.11.2011 10:21
Presne tak, ale vysvetli to vymytej bande ekoteroristov. Pre ktorych je fuzia scifi
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: ubx
|
Pridané:
8.11.2011 12:32
a este pripominam GaAs, z ktoreho je to cele spravene.
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: zeleny hulic
|
Pridané:
8.11.2011 19:57
nechapem tychto zelenych aktivistov, kazda elektronika na baze polovodicovych suciastok obsahuje tolko sajrajtu ze az.. mobily, nb, pc, kamery, monitory, radia, tv...... tazke kovy, plucne jedy...
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: fSFf
|
Pridané:
7.11.2011 22:46
cim viac by sa ale investovalo do solarnej energie, tym viac by predsa klesala cena el. energie(tym padom klesala aj doba navratnosti), a to riadne teda, kedze podniky by stracali kontrolu nad jej cenou(s casom urcite, koli vyvoju). vyvoj sa neda zastavit, svine vymru a uz si na ne nikto nikdy nespomenie.
napr. taky vseveduci gloogle by len tak nestaval solarnu elektraren, keby mu z toho nieco nekukalo. urcite by si ich hned postavil aj viac, no len by ho hned dakde znarodnili a inde dojebali za chokotiny.
a tie kecy o toxicite a pod, to by fakt dorazilo planetu viac ako dnesne auta, ci jadrovy odpad?
problem je v dnesnych dinosauroch... ale aj tie raz vymru.
mne z toho vychadza ze bud pracujete v ener. priemysle ale ste blbci.
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: pancier
|
Pridané:
7.11.2011 23:08
Lenze aj keby ich ucinnost bola 100% a pokryvali by cele uzemie Slovenska tak by nevykrili energeticku potrebu.
Je to len taky modny eko doplnok, nic viac. Bez ohladu na nazory je najekologickejsi atom a on jediny vie vykryt rastucu spotrebu elektrickej energie.
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: maš pravdu
|
Pridané:
7.11.2011 23:18
maš pravdu bratm... ale včul čo to nerobia takých 1000m pod povrchom... keď to drbne ta to netreba ani hašic bratm... ne????
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: dafaf
|
Pridané:
8.11.2011 0:13
tak to sry ak si hovoril o celkovej spotrebe krajiny, to je prafda, som len narazal na tu navratnost ktora by pri stupajucich investiciach bola navratnejsia, nad pocasim zatial kontrola nie je, ci uz aj na tom sa pracuje lol?
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: lolecc
|
Pridané:
8.11.2011 9:04
Tak si to zhrnme.
Slovensko ma rozlohu 49 035 km2 == 49035000000 m2
Pri 100% konverzii by to bolo cca 1000W/m2 == 49035000000000 W == 49035000 MW, nech je to kludne polovica, niesme na rovniku teda je tu ina intenzita slnecneho ziarenia a zaroven ina dlzka slnecneho svitu..
Takze 24517500 MW
Vykon jedneho bloku mochoviec == 440 MW
Ozaj by sa to nevyplatilo? Aj keby som ratal so solarnymi panelmi s ucinnostou 20% a s rozlohou panelov 0,005% Slovenska, tak by sa to vyplatilo..
Problem slnecnych elektrarni nie je vo vynajdeni vyssej ucinnosti panelov aby sa to vyplatilo, ale problem je vo velmi nestalom vykone a potrebe uskladnenia el.energie.
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: ...
|
Pridané:
8.11.2011 10:22
Vsak ano zlikvidujme si cele uzemie len preto aby sme tam postavili panel ktory o 15 rokov treba vyhodit.
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: 52-ka
|
Pridané:
8.11.2011 13:12
Mochovce potrebujú na dostavanie 3. a 4. bloku JE asi 2.8 miliardy Eur!!!
A ešte im to pár rokov bude trvať. Max. výkon toho 1 bloku je síce 440MW, ale do el. siete dávajú z neho max. 400MW.
To len na okraj.
V samotnom širšom aráli JE Mochovce je tiež elektrárnička zo solárnych panelov, asi na ploche 1-2 ha.
To je sranda, však?
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: ...
|
Pridané:
8.11.2011 14:44
A tym si chcel povedat co? Ze ked postavis 440 MW fotovoltaiku, tak 1. zaserie to neskutocne uzemie 2.realne pri najlepsich podminekach dostanes tych 36.9% - a to ti musi na to takmer nonstop svietit slnko. Cize si to teraz pekne krasne podel rocnou slnecnou aktivitou a dostanes hrubym odhadom, ze by si musel postavit tie panely nie na 440 MW ale 5500 MW pri rovnakych podmienkach, nehovoriac ake by si k tomu potreboval zasobniky a dalsie veci a co to bude robit zo sietou ani nechcem vediet. A uz sa ta cena zacne priblizovat k tej atomke, nehovoriac ze si zadrbal polovicu statu hnojom.
|
| |
Re: ked to bude mať
Od reg.: roob_
|
Pridané:
8.11.2011 19:43
no tak zase pozor :) Ak postavis 440MW fotovoltaiku, tak to znamena ze za idealnych pomienok da 440MW, cize ak tam bude hodinu svietit slnko, tak da 440MWh. Nieze ty musis postavit 550MW :) No a idealne podmienky nastanu raz za 2 tyzne 15 minut takze ta tvoja 440MW elektraren ti da menej. Zasobniky k tomu nepotrebujes, lebo ako majitel elekrarne neriesis uskladnovanie, ty sa iba napojis na siet sledujes na elekromeri kolko to dava a vypisujes faktury elekrarnam. A preto je to cele zle a mali by to v aktualnej podobe zrusit.
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: Marw
|
Pridané:
8.11.2011 20:47
Dovolim si to upresnit - ak chceme porovnavat atomku a solar vzhladom na totalne rozdielny charakter vyroby je to najlepsie nie cez instalovany vykon ale cez vyrobenu energiu.
Mochovce 1,2 maju teraz instalovany vykon (cisty, tj ocisteny o vlastnu spotrebu) 436 MW. Rocne vyuzitie instalovaneho vykonu je za minuly rok 90 % (velmi slusne cislo musim povedat) tj za minuly rok vyrobil jeden blok 3400 GWh elektrickej energie.
Naproti atomke maju solarky na slovensku vyuzitie instalovaneho vykonu okolo 10%, na nahradenie jedneho mochoveckeho reaktora (tj aby sme do roka vyrobili tolko isto energie) musime postavit cca 3900 MW v solari. Samozrejme kedze tu energiu treba vtedy ked chce priemysel a nie vtedy ked zrovna svieti slnko tak by k tomu bolo treba slusnu akumulaciu...
|
| |
Re: ked to bude mať
Od reg.: roob_
|
Pridané:
8.11.2011 22:58
solarne elekrarne by boli vyhodne na obeznej drahe, na polohe kde svieti slnko furt. Davalo by to +/- rovnaky vykon 24/7/365 (rozdiel fazy cykly a zmena vzdialenosti Zeme od slnka). Je tu len jeden maly ale zasadny problem - ako dostat tu elekrinu na Zem. Az to vyriesia...
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: einstein
|
Pridané:
8.11.2011 0:03
ty by si si to kupil ako by som ti na to ja prispel 25%? a preco by som to robil. kup alebo nechaj byt. ale za svoje. "stat" to sme my ostatni a my ta mame na haku.
|
| |
Re: ked to bude mať
Od: ...
|
Pridané:
8.11.2011 8:55
Presne tak. Ak si niekto chce kupit svoj panel pre vlastnu spotrebu - nech sa paci kludne. No takmer nikto si to nestavia koli vlastnej spotrebe, ale prave koli tomu, aby stat od neho elektrinu nakupoval - vidina zisku. Takze nevidim najmensi dovod niekomu takto zabavku dotovat. Vsak sa staci pozriet ako to ludi zacalo rozculovat, ked stat zmenil podmienky -pytam sa ked su taki ekoaktivisti: Preco ich to rozculuje? Vsak im ide o dobro tejto planety, nie o peniaze nie?
|
| |
uhol pohladu..
Od: vkr
|
Pridané:
7.11.2011 20:56
Mne sa to zdala pozitivna sprava, ale ako tak citam, tak asi fakt len mne...
|
| |
solarne
Od: kubus
|
Pridané:
7.11.2011 21:20
a teraz si este vyguglite ze jakym sposobom sa vyrabaju a kolko toxickych latok-odpadu je popri vyrobe...a zrazu to az take ecologicke nie je...
|
| |
No ano Slovaci.
Od: Cinsky.Zid
|
Pridané:
7.11.2011 21:57
No tak zase sa Slovaci vyfarbili, je to uplne nahovno, drahe, toxicke, blabla.....
Sa zamyslite, vyskum funguje vzdy trochu extenzivne.
Az potom sa to optimalizuje - hladaju priechodnejsie alternativy - cena, toxicita, efektivita a pod....
S vasim pristupom by sme boli tam kde aj pred 100 rokmi, vozili by sme sa na rebrinakoch tahanych konmi.
No ano, to by bolo romanticke :D
Slovaci predstavili novy bojovy voz - rebrinak. Gulka preleti, vela skody nenarobi.
No to sme my, cest vynimkam
|
| |
Re: No ano Slovaci.
Od: muheheee
|
Pridané:
7.11.2011 23:28
ludia sak naco.....ako inac by stat zarobil keby naaahodou solar zlacnel aaa na kazdej streche bol... energiu do siete dodaval a tebe by platit museli za prebytky el energie?
|
| |
Re: No ano Slovaci.
Od: aspoň 3 znaky
|
Pridané:
7.11.2011 23:46
rozloa SR je 49034km2 => 1promile zastavaná plocha 49km2 = 49000000m2 (aj cigánske chajdy sú v tom)=> 49000000 m2x1000W= 49 000 000 000 W = 49 000 000 kW = 49 000 MW
49 000 MW x 20% = 9800MW každú sekundu ešte treba odpočítať cigáňsku daň 90%( dzurindovi a ficovi, aby bol už konečne kľud) = 980MW každú sekundu keď svieti na našu republiku slnko... jednoznačne treba zrušiť tatry a postaviť namiesto nich petržálku....
|
| |
Re: No ano Slovaci.
Od: azase
|
Pridané:
8.11.2011 0:37
ok, udelujeme ti iniciativu na zrusenie hlavnej turistickej destinacie v zimnom obdobi pre Slovensko.
Idees Ferko(ano viem, myslene ironicky..)
|
| |
Re: No ano Slovaci.
Od: azase
|
Pridané:
8.11.2011 0:40
Musite si uvadomit konecne jednu jedinu vec, dnesna konzumna spolocnost by upadla keby boli vsetky vyrobky bezchybne a nekazove so zivotnostou 10++rokov. Len si to skus predstavit kolko fabrik blablabla by bolo nepotrebnych.
|
| |
Re: No ano Slovaci.
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
8.11.2011 7:14
si musíš uvedomiť jednu vec: ešte stále nemá každý všetko, čo by chcel. To znamená, že ak by ušetril niekde, minie to inde. To znamená, že ak by sa zatvorila fabrika na mobily, lebo by mali dlhšiu životnosť, tak by sa otvorila nová na autá, lebo z ušetrených peniazí by viacerým vyšlo na auto (príklad)
|
| |
Re: No ano Slovaci.
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
8.11.2011 7:19
problém je, že ľudia nechcú mať jednu vec 10 rokov. Už teraz sa väčšinou vyhadzujú funkčné veci, lebo ich už nikto nechce. Napríklad mobilov sú plné bazáry a taký 5 ročný mobil už nikto nechce. Však skús vyrobiť jednú vec, ktorá by vydržala 10x dlhšie, ako konkurenčné výrobky (namiesto dvoch rokov dvadsať) a daj na to 2x vyššiu cenu oproti konkurencii. Vieš kto ti to kúpi? nikto. Ľudí nezaujíma, že by tým ušetrili 5x cenu zariadenia
|
| |
Re: No ano Slovaci.
Od: azase
|
Pridané:
8.11.2011 10:34
Ty si jeden z ludi co tomu absolutne nechapu.
|
| |
Re: No ano Slovaci.
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
8.11.2011 11:45
skôr opačne, ľudia, ktorí nechápu podstatu vecí, vymýšľajú takéto konšpiračné teórie. Kľudne si skús založiť firmu a rýchlo pochopíš, prečo musíš dávať do marketingu a prichádzať s novými nápadmi a kašľal na trvanlivosť. Nikto nepríde a nedá ti pištol ku hlave, len aby si tak urobil. žiadna korporácia ťa nebude nijak nútiť. Zákazníci budú.
|
| |
Titulok
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
8.11.2011 7:32
ja by som osobne dal obrovskú daň na všetko, čo poškodzuje našu planétu (emisie, toxické látky atď), čím by sa ešte viac predražila výroba solárnych panelov, extrémne by sa zdivhla cena za uhoľné elektrárne a podobné neefektívne zdroje a najlacnejšie by ostali tie najekologickejšie. Síce by sme mali niekoľkonásobne drahšiu elektrinu, ale tie ušetrené peniaze nám za zničenú zem nestoja.
|
| |
Re: Titulok
Od: ...
|
Pridané:
8.11.2011 9:00
Suhlasim, ale ma to jednu chybicku - pokial priemerny Slovak bude mesiac co mesiac riesit existencne problemy, tak za takyto navrh ta ukamenuje. Jednoducho ked bude zivotna uroven u nas taka ako vo Svajciarsku, potom sa zacnime bavit o ekologii, dovtedy Slovaka zaujima len cena, comu sa ja nedivim, pretoze ked ma rodina mesacny prijem do 800-100€ a z toho ma vyplatit energie,byvanie,stravu + deti a nedajboze riesia vazny zdravotny problem v tejto krajine, tak ti odkazu jedno - ak chces, plat si viac sam, alebo plat za nas a nam to bude jedno.
|
| |
Re: Titulok
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
8.11.2011 10:55
ale je to veľmi sebecké zmýšľanie, že som ochotný obetovať túto planétu preto, lebo by mi inak nevyšlo na internet/počítač, musel by som nosiť roztrhané šaty a jesť chleba a rožky. čo tam po planéte, hlavne že budem mať mobil, stale krásne oblečenie, kopu sladkostí a alkoholu.
ale áno, ukameňovali by ma za takýto návrh a určite by to neprospelo životu na Slovensku :)
|
| |
Re: Titulok
Od: ...
|
Pridané:
8.11.2011 14:49
To mas ako v stredoveku - poddanym bolo jedno kto je ich kralom, dane museli platit tak ci tak. Na to boli ludia dobri na otrocenie a ozobracenie. Ale ked prisiel nejaky problem - napriklad vojna, tak zrazu za panov aby sli poddan bojovat.
Pokial hovorime o slovensku, tak jediny dosledok by bol asi taky, ze clovek aj tak neuvidi rozdiel a bude len platit viac. Preco mam platit viac ked vysledok bude stat za figu? Ti co na to peniaze maju, si aj tak vzdy budu robit po svojom.
|
| |
Re: Titulok
Od reg.: roob_
|
Pridané:
8.11.2011 9:59
nech so Zemou spravis cokolvek, o par tisicroci to tu bude ako keby clovek nikdy neexistoval. Sme tu +/- 5000 rokov a myslime si aki sme k Zemi zli, ze ju "nicime". Sa zobudte vsetci, my sme tu len zlomok zo zlomku zlomku zivota tejto planety, ktora ma cojaviem 4 miliardy rokov. A este tak 3-4 miliardy tu bude. My tu uz o par storoci nebudeme a "zivot" pojde dalej bez nas. A som zvedavy co by si povedal, keby ti buduci mesiac miesto 50€ prisiel ucet za elektriku 500. Hned by si svoj prispevok bral spet.
|
| |
Re: Titulok
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
8.11.2011 11:49
lenže my sme za posledných pár storočí (obzvlášť posledných 50 rokov) zmenili planétu viac, ako desattisíce rokov samovoľného vývoja.
a keby som platil za elektriku 500€ namiesto 50€, viac by som sa obzeral na spotrebu pri kúpe nových zariadení, čo by bolo v konečnom dôsledku tiež lepšie. Pri najhoršom aj bez elektriny sa dá žiť, však ľudia tak fungovali tisíce rokov.
|
| |
Re: Titulok
Od: prihlásený užívateľ
|
Pridané:
8.11.2011 14:04
... a prispevky do DSL.sk by si pisal pri sviecke
|
| |
panel
Od: part66
|
Pridané:
8.11.2011 9:21
Mat solarny clanok na streche je jedna vec,druha vec je mat pivnicu plnu kyseliny v podobe akumulatorov s obrovskymi kapacitami. Tie kapacity na uzivenie baraku su radovo tisicky Ah v cene prevysujucej cenu panelov.Akumulatory treba scasu nacas menit ,co je dalsia obria investicia.Nie je to len bachnut na strechu panel a smiat sa na svet. Druha vec je ze na menicoch vznikaju tiez straty takze ta ucinnost este mensia.Navratnost nieje,chce to pociatocne investicie minimalne 20tis €a tolko bezny clovek nezaplati za elektriku za cely zivvot
|
| |
Re: panel
Od: 52-ka
|
Pridané:
8.11.2011 9:50
Takto sa s tým nezvykne uvažovať. Vyrobené elektrina sa musí hneď aj míňať. Inak to celé nemá zmysel a vyrába sa zbytočne.
Ak teda dodajú solárne panely v nejaké hodiny v slnečnom dni nejaké MWh, potom o tieto je možné menej vyrobiť iným spôsobom, resp. ich predať do zahraničia. Elektrárne typu Mochovce či Nováky nejdú tak rýchlo regulovať na výkon a ani sa to nerobí.
|
| |
Re: panel
Od reg.: roob_
|
Pridané:
8.11.2011 10:06
praveze takto uvazovat treba, lebo ty ked cez den vyrobis kopec elektriny, ktoru ale nespotrebujes, lebo elektrinu doma spotrebujes vecer a na svietenie verejneho osvetlenia vnoci, tak ju zatial musis dakam dat. Je jednoduche povedat, "aa sak pustim do siete, nech to elekrarne predaju do zahranicia" lenze pozor, to nieje ake jednoduhe. V siet sa musi udrziavat v rovnovahe, a ty ked zrazu pustis 58452878MW zo slnka tak to elekrarne musia dakde ubrat, a potom pride mrak a tie MW musi elekraren pridat. Solarne (veterne) elekrarne by sa mali stavat len pre vlastne potreby. Alebo *urakom ako ty by mali elektrarne uctovat skutocnu cenu tej solarnej elekriky. Potom by si si to rozmyslel, ci budes pouzivat mochovsku el. za 15c alebo solarnu za 1€.
|
| |
Voda + Slnko
Od: Cinsky,Zid
|
Pridané:
8.11.2011 9:49
Mna napadlo ohladom uskladnenia solarnej EE, ukladanie do vody,t.z. cez den by sa cerpala voda z nizsie polozenej nadrze do vyssie polozenej nadrze.
A v noci by sa potencialna energia uskladnenej vody zase premienala na elektricku.
Ano podobny princip ako precerpavajuce elektrarne v sucasnosti.
Len energia na nacerpanie by sa ziskavala zo Slnka
|
| |
Navratnost
Od: sandis
|
Pridané:
8.11.2011 11:11
Ked budu solarne panely tak lacne a ucinne, ze nahradia plyn a kupovanu elektrinu, tak nam zatienia nebo.
Alebo zavedu solarnu dan.
Ved oni si to uz dako poistia, to sa nemusime bat.
|
| |
Re: Navratnost
Od: ...
|
Pridané:
8.11.2011 14:52
Solarnu dan moze zaviest akurat ta Spanielka co Slnko vlastni. A tym padom ju mozes zalovat, ze nemas energiu aj v noci, ked jej za to platis :)
|