Juhokórejská spoločnosť LG Display v pondelok informovala o vyvinutí doteraz najväčšieho OLED panelu určeného pre TV, s uhlopriečkou až 55".
Panel podľa oznámenia využíva technológiu White OLED a vyrábaný je technológiou Oxide TFT, mierne modifikovanou technológiou výroby klasických LCD.
OLED, Organic Light-Emitting Diode, displeje nevyžadujú podsvietenie, svetlo produkujú priamo jednotlivé pixely využívajúce organické diódy. OLED displeje tak môžu dosahovať väčší kontrast, lepšie podanie čiernej, celkovo lepšie podanie farieb aj nižšiu spotrebu ako LCD.
Spoločnosť LG Display zverejnila zatiaľ len niekoľko technických parametrov panelu. Jeho kontrast má dosahovať 100 000 : 1 a je tenší ako 5 mm. Má mnohonásobne rýchlejšiu reakčnú dobu ako LCD a LG avizuje tiež nižšiu spotrebu ako klasické LCD.
Spoločnosť panel detailne predstaví na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES 2012 konajúcom sa od 10. do 13 januára v Las Vegas.
TV s 55" OLED displejom (foto: LG Display)
OLED technológia sa považuje za budúcnosť technológie zobrazovacích panelov, zatiaľ produkty založené na OLED s väčšími uhlopriečkami ako majú tablety ponúkajú najmä LG a Sony.
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
OLED...
Od: KUKO321
|
Pridané:
27.12.2011 9:41
Heský :-D
|
| |
OLED ešte nie
Od reg.: nedam
|
Pridané:
27.12.2011 9:46
Ešte nech vyriešia "pamäťoví effekt". Krátko aj dlhodobý.
A zrýchlené starnutie (vyblednutie farieb a dokonca rozdielne pre každý farebný pixel) oproti LCD.
A o 10-20 rokov to bude použiteľné a možno aj cenovo prístupné.
|
| |
Re: OLED ešte nie
Od: dumec
|
Pridané:
27.12.2011 10:09
ešte nevieš parametre a už mudruješ. Aj plazmy ešte nedávno mali pomerne krátku životnosť a vysoké ceny, a už niekoľko rokov sa udáva 100 000 hodín, viac ako led tv, a sú podstatne lacnejšie
|
| |
Re: OLED ešte nie
Od reg.: nedam
|
Pridané:
27.12.2011 10:16
:) dačo si prečítaj prosím o OLED technológii. A tiež si ešte raz a pomaly prečítaj čo som napísal.
Ako si napísal ty áno plazmy tiež mali roky dozadu. Ako som napísal ja že to bude použiteľné roky dopredu.
Oproti plazme som dal odhad ešte aj dosť pozitívny.
Neviem o čo sa snažíš s tým komentárom. Ale viac menej si len potvrdil môj :)
Vďaka
|
| |
Re: OLED ešte nie
Od: Snake....
|
Pridané:
27.12.2011 11:15
Naštuduj si prosím ťa pojmy, ak si kúpiš LED TV, tak nemáš OLED panel, ale iba LEDkové podsvietenie (=grc). Takže tvoje porovnanie nemá žiadny význam.
|
| |
Re: OLED ešte nie
Od: snake222777
|
Pridané:
27.12.2011 12:08
Preco si myslis ze LED podsvietenie je grc?
Co potom nie ne grc?
|
| |
Re: OLED ešte nie
Od: 5os5os
|
Pridané:
27.12.2011 12:15
Ospravedlnuje ta tvoj nizky vek, lebo keby si bol starsi, tak by si si pamatal, ze v porovnani LCD a plazmy dlho a vyrazne dominovala technologia LCD prave v zivotnosti, ale ako sa pise v tom prispevku, uz to neplati. Rovnaku buducnost, ako u plaziem, predpoveda aj v zivotnosti OLED.
|
| |
Re: OLED ešte nie
Od: Snake....
|
Pridané:
27.12.2011 12:40
A) môj vek? Odkedy to čo napísal má niečo spoločné s mojim vekom?
B) LCD je humus, človek čo si kúpi LCD telku nie je normálny, ale hlavne že má super (dynamický, ehm) kontrast, a LED podsvietenie, bleeding nevidí, prepálenosť tiež, čierna je sivá a podobne, ale 50" LCD s 25% akciou je predsa good deal
C) Životnosť ma trápi najmenej u takejto elektroniky, keď si filmový maniak, tak ti tá telka odíde do dvoch rokov, takže si ju vymeníš, ak nie si filmový maniak, tak za tie 4-5 rokov, si už aj tak kúpiš novú.
|
| |
Re: OLED ešte nie
Od reg.: nedam
|
Pridané:
27.12.2011 13:28
C)
Až na to že OLED starne rýchlejšie ako 4 roky. Dokonca o rýchlejšie ako 1 ROK
Vezmi si v uváženie že telefony meníš každý rok/rok a pol. A tie OLED displaye zostarli aj pre priemených užívateľov (nielen maníkov) viditeľne po pol roku..
Teraz si predstav typickú domácnosť kde sa TV nevypína a používa sa aj ako rádio....
V tabletoch a telefónoch sa im to našťastie podarí prekonať ich krátkou životným cyklom v celku a výmenou do toho roka, roka a pol.
Organické materiály ktoré sa používajú zatiaľ majú o dosť rýchlejšiu degradáciu.
Ide o to že "pred a po" ešte nie je kedže je tá technológia ešte nie nasadzovaná komerčne do takýchto rozmerov.
Budúcnosť možno :) . Ale ešte to potrvá.
|
| |
Re: OLED ešte nie
Od: muhehee
|
Pridané:
27.12.2011 14:02
snake ty si tiez asi neni normalny.... lcd monitor mas urcite...a aj v booku lcd mas.... a debilny film urcite na plazme lepsi nebude.
|
| |
Re: OLED ešte nie
Od: Snake....
|
Pridané:
27.12.2011 16:25
Nauč sa čítať, ja hovorím o LCD telke, nie o monitore.
|
| |
Re: OLED ešte nie
Od: Snake....
|
Pridané:
27.12.2011 17:17
dilinko:)
|
| |
Re: OLED ešte nie
Od: aj ty si
|
Pridané:
27.12.2011 21:31
dilinko... lcd ako lcd...
|
| |
Re: OLED ešte nie
Od: lolo21
|
Pridané:
28.12.2011 0:09
ani nie, v lcd monitoroch sa skôr používajú TN panely, v TV skôr MVA/PVA. možno o tom dilinko ani nevie, ale svojim spôsobom má pravdu, že to nie je to isté...
|
| |
Re: OLED ešte nie
Od reg.: viperman
|
Pridané:
28.12.2011 9:06
nie su v telkach IPS ? mva spva atd..to som videl v drahych monitoroch tisic euro a vysssie co pouzivaju grafici.. :) ale moze byt. neotvaral som ziadnu telku..ze co je vnutri :D
|
| |
Re: OLED ešte nie
Od: takisto
|
Pridané:
28.12.2011 11:17
V sucasnosti su IPS, PVA panely v monitoroch siroko pristupne masam. Clovek si ich kupi od cca 150-200€.
na Alze
najlacnejsie IPS http://tinyurl.com/chbmgl5
najlacnejsie PVA http://tinyurl.com/cd56fky
Trend pri profi monitoroch od 1000€ od Eizo, NEC je priklon k S-IPS, H-IPS technologii oproti PVA. Mozno kvoli tomu, ze jeden z hlavnych neduhov PVA technologii je splyvanie ciernej v jej odtienoch.
|
| |
Re: OLED ešte nie
Od reg.: viperman
|
Pridané:
28.12.2011 9:05
ja mam 40-ku samsung led lcd, panel je zrejme IPS. ak tam pustis nejaky 720p / 1080 i/p signal tak je obraz nadherny, aj farby vsetko.:) uplne porovnatelne s plazmou. ta cierna je v nevyhode ale mne to nejak extra nevadi.
|
| |
Re: OLED ešte nie
Od: einstein
|
Pridané:
27.12.2011 13:54
hej, a supluju aj radiator, takze je to pristroj dva v jednom.
neni nad plazmu.
|
| |
O OLED sa hovorí najmenej 5 rokov
Od reg.: josephko
|
Pridané:
27.12.2011 10:17
Najmenej 5 rokov sa hovorí o OLED ako o technológii budúcnosti. Obávam sa, že pokiaľ príde na trh, tak sa objaví niečo nové a v čase spustenia masového predaja už OLED technológia bude zastaraná.
|
| |
Re: O OLED sa hovorí najmenej 5 rokov
Od reg.: Milosx
|
Pridané:
27.12.2011 12:03
A čo takto spomenúť SED? Čo vyvýja Canon tuším. Je to CRT-čko v pár mm dizajne. Podaním farieb, nulovou odozvou a kontrastom má údajne prekonávať všetky doterajšie technológie. Už mali byť na trhu ale nejaké roky sa tam súdili či čo tak sa to spomalilo. Nejaké vzorky už sú na predaj.
|
| |
Re: O OLED sa hovorí najmenej 5 rokov
Od reg.: OmeGa
|
Pridané:
27.12.2011 12:21
vsak je to technologia buducnosti, a hovorime si to stale.. takze do sucasnosti sa nikdy neprebije ;-]
|
| |
Re: O OLED sa hovorí najmenej 5 rokov
Od: Gertrudo
|
Pridané:
27.12.2011 18:08
No hovori, ale pred piatimi rokmi vedeli urobit len par placovu obrazovku. Prave preto to islo najskor do mobilov a tam je rozisirene celkom dost, takze az take bludy nehovorili ked sa uz masovo tato technologia vyuziva.
Ano co sa tyka TV tak tam je to horsie, ale to sa hovorilo uz na zaciatku ze bude problem pri vacsich uhloprieckach, a pravdupovediac posledny pokrok co som vo zvacsovani zachytil bola uhlopriecka 21palcov od sony pred dvomi alebo tromi rokmi.
A ani nehovorim o tom ze ako kazda nova technologia ma oled svoje chyby ktore este uplne nevychytali takze ja osobne by som to nekupil.
Ale o par rokov(max 5) sa budu predavat v cenach terajsich LCD.
|
| |
Re: O OLED sa hovorí najmenej 5 rokov
Od: takisto
|
Pridané:
28.12.2011 11:22
Co mne povedal distributor monitorov Eizo pre CR a SR, tak v OLED technologii je stale nizka zivotnost hlavne modrej farby. Udajne 2-3x nizsiu ako cervena a zelena. Takze po case odide modra a su zdeformovane farby.
|
| |
Notebook
Od reg.: Propediotika
|
Pridané:
27.12.2011 12:00
Existuju uz aj dostupne notebooky s OLED displejom?
|
| |
Re: Notebook
Od: nie ja memusim
|
Pridané:
27.12.2011 12:06
Nie,vacsinou iba smartfony a tablety (amoled lcd atd)
|
| |
Titulok príspevku musí mať dĺžku
Od: MenoX
|
Pridané:
27.12.2011 15:37
To co je za bullshit. Ak je to skutocne OLED a svietia jednotlive pixely, tak kontrast by mal byt teoreticky nekonecny (lebo zhasnuty pixel nesvieti, ani cez neho neprenika podsvietenie, cize deleno 0), resp. prakticky sa uvadza milion.
A tento "OLED" displej ma 100000:1? Tu nieco nesedi.
|
| |
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku
Od: Fanatixx
|
Pridané:
27.12.2011 16:25
No to ti bude Vašku asi tým, že bod, ktorý svieti, nepatrne nasvieti aj ten bod vedľa, ktorý nesvieti. Tak isto ti panel nasvecuje aj okolité svetlo, takže argumenty plazma pozitiv maniakov o dokonalej čiernej na plazme si môžu strčiť niekam a to pri väčšine cca 90% plaziem, ktoré sa na našom trhu predávali. Osobne som mal plazmu vyššej triedy a o čiernej sa cez deň nedalo ani hovoriť, a to nehovorím o nižšej a strednej triede, kde tie panely sú šedé až šedozelené. Ak pozeráš TV cez deň, tak je výhodnejšie LCD a v tme zasa plazma.
|
| |
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku
Od: hrino
|
Pridané:
27.12.2011 23:31
Ty si plazmu videl asi len v predajni elektroniky ked pises take ()viny :)
Este povec te LCD (LED) ma lepsiu ciernu...
|
| |
hlboka cierna
Od: funkyman4110
|
Pridané:
28.12.2011 1:10
mozno nema lepsiu ciernu , ale sivu ma fakt dobru, a to aj cez den, aj v noci.
|
| |
tvoja mater mi sala koule
Od: uhlik uhlo mišo z domova
|
Pridané:
29.12.2011 1:15
pochadzam z dubnice a som asocial ,nemam ziadnu školu ani pomocnu....tak neviem o co ide
ja uz s nim pracujem teraz. pokec: misodiamant
|