neprihlásený Sobota, 27. apríla 2024, dnes má meniny Jaroslav
Ako vysáva robotický vysávač od Samsungu, efektné video

Moderné technológie založené na počítačoch a softvéri prenikajú do čoraz väčšieho počtu zariadení vrátane zariadení bežne využívaných v domácnostiach. V dnešnom článku sa pozrieme na fungovanie jedného z takýchto zariadení, robotického vysávača Samsung NaviBot Silencio s modelovým číslom VCR8895, najvyšší model robotického vysávača od Samsungu.

DSL.sk, 29.12.2011


Moderné technológie založené na počítačoch a softvéri prenikajú do čoraz väčšieho počtu zariadení vrátane zariadení bežne využívaných v domácnostiach. V dnešnom článku sa pozrieme na fungovanie jedného z takýchto zariadení, robotického vysávača Samsung NaviBot Silencio.

NaviBot Silencio s modelovým číslom VCR8895 bol predstavený v prvom polroku a aktuálne je najvyšším modelom robotického vysávača od juhokórejskej spoločnosti.

Technická výbava

Vysávač využíva na orientáciu inú technológiu ako modely väčšiny ostatných výrobcov, vytvorenie mapy miestnosti pomocou snímania stropu miestnosti kamerou nachádzajúcou sa na hornej strane vysávača. Technológia označovaná Visionary Mapping pomocou kamery s 30 snímkami za sekundu sa po vytvorení mapy miestnosti snaží prejsť celú miestnosť čo najefektívnejšie a najrýchlejšie.

Vysávač sa samozrejme riadi aj ďalšími senzormi a celkovo ich má 38, vrátane napríklad senzoru proti pádu zo schodov.

Model VCR8895 je zaujímavý zníženou hlučnosťou, ktorá podľa údajov Samsungu dosahuje 62 dB. Hlučnosť ostatných robotických vysávačov je typicky na úrovni 70 dB.

Priemer vysávača je 36 cm, výška cca 10 cm. Jeho hmotnosť sa pohybuje okolo 4 kg.

NiMH batéria má kapacitu 28.8 Wh a udávaná výdrž je 90 minút vysávania na tvrdej podlahe. Nabíjanie trvá 120 minút. K vysávaču sa dodáva nabíjacia základňa, ku ktorej sa dokáže vysávač presunúť sám automaticky pomocou pamätania si cesty aj bezdrôtovej detekcie polohy.

Ak je aktuálny vysávací režim prerušený pre vybitie batérie, vysávač sa maximálne jedenkrát dobije a pokračuje v programe.

K vysávaču je k dispozícii infračervený smerový vysielač Virtual Guard na dve batérie typu D s dosahom cca 2.5 metra, ktorý je možné používať v dvoch režimoch. Vysielač môže fungovať ako virtuálna stena, cez ktorú vysávač nemôže prejsť, alebo ako virtuálne dvere, cez ktoré môže prejsť až po dokončení vysávania nimi oddelenej časti. S testovaným kusom boli dodané dva vysielače.


Samsung NaviBot Silencio zhora a zdola s nasadeným mopom (foto: Samsung)



Vysávač môže fungovať v niekoľkých základných režimoch. Okrem štandardného automatického povysávania všetkých miestností je k dispozícii režim maximálneho čistenia, pri ktorom vysávač vysáva až do vybitia batérie, režim lokálneho vysávania jedného miesta a režim manuálneho ovládania pomocou diaľkového ovládača.

Vysávač je zároveň možné naprogramovať na štart vysávania v stanovenú hodinu respektíve ho nastaviť na každodenné automatické vysávanie v špecifikovaný čas.

U vysávača je možné nastaviť režim pomalého približovania sa k prekážkam, pri ktorom môže lepšie povysávať plochy pri stenách a iných prekážkach, a režim rýchlejšieho ale hlučnejšieho točenia sa valca s kefou, pri ktorom by malo byť vysávanie účinnejšie.

Úplnosť a kvalita vysávania

Spôsob navigácie podľa nášho testu umožňuje vysávaču od Samsungu pomerne rýchlo a takmer optimálne prejsť takmer celú plochu bežných miestností, hoci ako dokumentuje videoukážka občas vynecháva malé ale dostupné plochy.

Spôsob navigácie pri našom teste zaznamenal problém v menšej miestnosti so šikmým zrezaným stropom, podlahu pod ktorým neprešiel vysávač celú.

Rýchlosť vysávania je ale zároveň aj nevýhodou vysávača, keď po jednom mieste na rozdiel od menej efektívnych robotických vysávačov prechádza menej krát. Jeho malý sací výkon v porovnaní s klasickými výkonnými vysávačmi spolu s telom zabraňujúcim umiestneniu sacieho otvoru nad miesta pri stenách a prekážkach tak pri jednom alebo pár prechodoch nedokázal pri našom teste povysávať všetky nečistoty ani na prejdenej ploche.

Veľkým nedostatkom vysávača je vysávanie kobercov. Hoci podľa užívateľskej príručky by mali byť problematické len hrubé koberce, pri našom teste s viacerými typmi tenkých kobercov mal vysávač problém na každom z nich, minimálne občasne sa zadrhával a zadrhnutia vyhodnocoval ako prekážku.

Problémy mu robil aj kolmý prah o výške 15 mm, ktorý sa mu podarilo prejsť len niekedy.

Ukážka vysávania

Pre demonštráciu vysávania vysávačom NaviBot Silencio sme vytvorili videoukážku, v ktorej je následným počítačovým spracovaním softvérom vyvinutým DSL.sk doplnená stopa vysávača na prejdených plochách.


Ukážka vysávania vysávačom Samsung NaviBot Silencio (video: DSL.sk)



Vysávač pracoval v automatickom režime so zapnutým rýchlejším vysávaním a režimom pomalšieho približovania sa k prekážkam. Pre obmedzený rozsah záberu bola vysávaná plocha na spodnej strane ohraničená vysielačmi Virtual Guard, nevysatú plochu v pravom dolnom rohu je potrebné prisúdiť práve blízkosti vysielača Virtual Guard vysielajúceho vo svojej blízkosti pod širším uhlom.

Verdikt

Samsung NaviBot Silencio je vybavený zaujímavými modernými technológiami, aké sa predpokladane v blízkej budúcnosti budú bežne objavovať v domácnostiach čoraz častejšie.

Ich prínos je ale výrazne eliminovaný nízkym a málo efektívnym sacím výkonom vysávača. Navyše pre problémy na kobercoch sú výrazne obmedzené typy priestorov, kde je vysávač efektívne použiť.

Ani v týchto priestoroch NaviBot Silencio nenahradí manuálne vysávanie výkonným klasickým vysávačom, nedosiahne rovnakú čistotu podlahy a klasické minimálne občasné vysávanie napríklad v domácnostiach je naďalej potrebné. Jeho výhodou je ale možnosť pravidelného nenáročného častého vysávania, ktoré môže byť efektívnym na elimináciu prachu a permanentného udržiavania podlahy v dostatočne čistom stave.

Vzhľadom na obmedzené možnosti jeho efektívneho využitia iba na pevných podlahách tento model pre svoju cenu, aktuálne v SR na úrovni až 500 eur, pre väčšinu potenciálnych zákazníkov zrejme produkt ale celkovo nie je cenovo efektívny.


      Zdieľaj na Twitteri


Kedy sa podľa Vás budú v domácnostiach západnej civilizácie bežne využívať na komplikovanejšie činnosti roboty? (hlasov: 681)

Do 2015      6%
Do 2020      16%
Do 2030      19%
Až po 2030      60%


Najnovšie články:

Operačný systém Proxmox pre virtualizáciu vydaný v novej verzii 8.2
České železnice idú testovať WiFi vo vlakoch cez satelitný Starlink
V bezplatnom DVB-T bude počas MS v hokeji aj Joj Šport
NASA komunikovala laserom na stovky miliónov km rýchlosťou 25 Mbps
Let vesmírneho Boeingu by sa už mal uskutočniť, o menej ako dva týždne
Vydané Ubuntu 24.04 s dlhou podporou
Uvedený notebook používajúci nový formát menších pamäťových modulov CAMM2
Nová verzia Windows 11 bude vyžadovať CPU s podporou ďalších inštrukcií, nepobeží na starších CPU
Google opäť odložil vypnutie cookies tretích strán v Chrome
HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom


Diskusia:
                               
 

treba odmontovat, ani na kobercoch neni problem.
Ale vadia mu strapce.
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

pametam si dozadu asi 3 roky alebo kolko ze toto cudo predavali u nas po 50 000 sk.robili z toho halo letaky vsetko mozne. :D dneska to stoji 200 eura
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

Prvý podobný vysávač na Slovenskom trhu bol Electrolux v roku 2002. Vtedy stál v TPD 75 tisíc korún. Teraz môžete podobný a zároveň už aj inteligentnejší model kúpiť 5-6x lacnejšie. Ešte pár rokov a bežná cena bude na úrovni 200-300 €, možno aj menej.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

boa stalo to pochuj a pritom to nakodi kazdy sikovnejsi student z el. v hradku
Odpovedať Známka: -5.2 Hodnotiť:
 

ja mám carneo 610 a neviem si vynachváliť. a stál 150€...
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

mňa by zaujimalo ako to chodi cez prahy izieb, alebo ako to vysava schody či 15cm široke štrbiny...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Sak normalne, kantom :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

cez vysoké prahy neprejde, cez nízke prejde... 15cm široké štrbiny nepovysáva, nakoľko sa tam nedostane. schody takisto nevysáva...
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Predstav si, že spoločnosť prevádzkujúca webstránku, delí svoje príjmy z reklamy 50/50 medzi tých ktorí jej zdvíhajú číslo používanosti tejto stránky.
Chceš byť jedným z nich a mať podiel na týchto príjmoch?

Registruj sa tu: http://signup.wazzub.info/?lrRef=d6854

Ak by sa ti niečo nezdalo alebo by si tomu nerozumel opýtaj sa ma na maily: 3watsup3@azet.sk - pošlem aj postup ako na to a presný popis o čo ide ;-)

Poponáhľaj sa. Registrovať sa je možné len do konca marca!
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Ludia su taki lenivi, ze maju problem zobrat vysavac a povysavat si to za 2 minuty normalnym vysavacom a k tomu este detailnejsie. Osobne som to este nevidel nazivo pracovat, ale video ma presvedcilo, ze ani neuvidim...
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Nooo teoreticky hej, ale ked chodis domov na vikend je pekne ked za teba zatial co si mimo aj dvakratdo tyzdna ;)...
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

otázka je ale, načo robiť robotu, ktorú môžu robiť roboty? V súčasnosti ešte môžu byť dôvody kvalita a cena, no ten rozdiel sa bude stále zmenšovať
Odpovedať Známka: 3.5 Hodnotiť:
 

kvalitným tichým a výkonným klasickým vysávačom za polovičnú cenu vysejem obývačku aj so schodíkom a štrbinami do 5 minút. Ten predražený a takmer nefunkčný robot to tak neurobí ani za celú svoju životnosť, a to ešte po ňom musím vysávať. A čo som videl na videu, je to ešte horšie, ako som si predstavoval, veď sa nevedel vysomáriť z jednej stolovej nohy, tak som to zrušil
Odpovedať Hodnotiť:
 

mame doma roombu a je to super. 3i byt nepovysavas za 2 minuty. mame plavajuce podlahy vacsinou, a ked sme umyvali dlazku raz za tyzden tak to bolo malo, cierna spinava voda vo vedre po vytreti podlah. po par dnoch sa zacne kumulovat prach v rohoch. teraz vysava roomba 3x tyzdenne a je cisto stale. ked sa obcas ide umyt podlaha namokro, tak vylievam skoro cistu vodu... a to ze to vysava dlhsie ako clovek (~90min) mi nevadi, lebo to robi ked som v praci... takze asi taka pitomost...
Odpovedať Známka: 6.3 Hodnotiť:
 

POckaj ked ti spadne chleba s lekvarom na zem. potom uvidis to "upratanie" ako ho budes mat po celom byte. Pokial je clovek sam, tak vyhodu to mozno ma, pri detoch neexistuje
Odpovedať Známka: 0.2 Hodnotiť:
 

jo takze pred odchodom z bytu sa staci pozriet ze nemas lekvarovy chleba na zemi a problem vyrieseny... aj tak treba povykladat stolicky na stol (teda netreba ale ja tak robim aby sa vsade dostal)

Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

a ty si necháš ten lekvááááár na dlážke kým pôjdeš vysávať? Najprv by som ho utrel
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

Ja by som si ho tiež pred vysávaním najprv utrel.
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

A utrie si to ten robot sam?
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

predsa na zadnej strane skatule je napisane ze "Neupratuje byty kde ziju prasata co hadzu namazane chleby na zem!!!" ale da sa to obist tak ze ked ti padne tak ho zodvihnes a podlahu na tom kusku utries, ale mas pravdu, na to nepride kazdy
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

pripomína mi ten robot jeden z prvých počítačov - osem prepínačov a osem svetielok, za zložitých algoritmov pomocou prepínačov sa naprogramovalo 2+2 a podľa svetielok a ďalších tabuliek sa dalo vyčítať, že to znamená 4
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Verujem da imas i glas i stas, al’ nemas ili nisi imala onog “Orla kraj kojeg nam Ceki zsaapla…” :unsure: Prodje nekoliko dana od onog tvog Javnog priznanja, ali nema veze..ja ti zelim da budes srecna..ali svaki dan …bas, bas!!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

I wanted to spend a muinte to thank you for this.
Odpovedať Hodnotiť:
 

that awkward moment when you laugh so hard, you are absolutely quiet and clapping like a retard
Odpovedať Hodnotiť:
 

The answer of an eepxrt. Good to hear from you.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Dúfam že doma nemáš ani práčku, umývačku, robot(na pečenie), keď si všetko chceš robiť ručne. Čo myslíš, keď to vysáva 6x týždenne a ty raz za týždeň, kde je čistejšie?
Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

to nevysava to len zmetie drobne necistoty do vnutornej nadoby
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Ved jasne, ze vsetko ma svoje pre a proti. Ale na to, kolko za to chcu a co to dokaze, sa mi to az tak nepozdava. Velmi dlho mu trva, kym nieco spravi a ja som casto doma, kedze pracujem vacsinou cez net. Takze v mojom pripade by to bolo skor na skodu (pretoze by ma to otravovalo), ako uzitocne. 2-3h vysavat cely byt sa mi zda fakt dost dlho. A este vykladat stolicky a kadeco, len aby chudacik mohol vsetko prejst je dalsia robota...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

2-3h ta baterka nevydrzi, mozno tak 90min
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

To by som povedal že je skôr behajúci smeták a nie vysávač
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ak neperies rucne, tak si nebeer robotizmus do huby.
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

máš plnú pravdu,súhlas!Mám tiež taký strojček a púšťam ho každé ráno keď odchádzam na 20 minút. Parkety sú vyleštené keď sa vrátim.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Co ja viem, ja mam napriklad v pracovni papagaja, a zakazdym ked zatrepe kridlami tak hura zobrat vysavac a pobehat kus podlahy. Koli tomuto som chcel vysavac uz viackrat kupit ale vzdy ma doradila cena ...
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Stavim sa ze ty si jeden s tych ktory este aj pred postou parkuju autom comu ja vravim lenivost.To ze doma nepovysavam je to ze ma to nebavi ale to ak do kazdej prdele leziem autom tomu vravim lenivost...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale ma to este chyby, ked som pozrel aj ine videa bolo vidno ze to cez hromadu prachu preslo a za sebou nechalo spust, musel sa 3 krat vratit aby to bolo ako tak dobre povysavane :) Podla mna maju co doladovat ale je to hudba buducnosti a o par rokov to bude mat kazdy :D
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

tak na zaklade videa si myslim ze by som este po prichode domov vytiahol moj EA vysavac a vysal to kde je najviac spiny a prachu - kraje pri nabytku, stenach a pod. a rovnako si myslim ze s vysavacom v ruke to co je na videu spravene za 8 minut sa spravi za 1,5 minuty.
ako stupen vo vyvoji dobre, ale pouzivat by som to nechcel rovnako ak by som nechcel rychlovarnu konvicu co zohreje vodu na 80% pozadovanej teploty a zvysok si prelejem do hrnca a "dohrejem" na sporaku na plyne.
Odpovedať Známka: 5.5 Hodnotiť:
 

ako sa spomína v článku, zatiaľ je to skôr doplnok ako náhrada, čiže vďaka tomu ti stačí menej často vysávať manuálne, neznamená ale, že nebudeš musieť vysávať vôbec
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Ten s konvicou vysvetli prosimta blizsie, unikla mi pointa..
Odpovedať Známka: -4.6 Hodnotiť:
 

nevies o com hovoris
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

To s tou konvicou aj mna zaujima, mozno si s kolegom stojime n vedeni ked uz je tak vyminuskovany.
Odpovedať Známka: -5.8 Hodnotiť:
 

To ste až taký blbí? Z tou varnou kanvicou to myslel tak že to nespraví naporiadok. Ten behajúci smeták ti nespraví poriadok a nepovysáva prach. Ale pozbiera omrvinky a tie dve točiace sa srandy rozvíria prach okolo steny.
Odpovedať Známka: 1.6 Hodnotiť:
 

Ty mas vysavac od Electronic Arts? :-o
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

EA Cleanings - "It´s in a bin".
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

My sme kupili Roombu 780 a sme velmi spokojni. Moje postrehy som dal sem:
http://danusko.blogspot.com/
nejde vlozit cela linka (max. 50 znakov) tak aspon takto. V lavej casti je recenzia.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

http://dopice.sk/1yI

Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ty si nemas kam pchat peniaze
Odpovedať Známka: -8.0 Hodnotiť:
 

Super, dík
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja som skusal tohto navibota tyzden a je to fakt na zvazenie, ci to za tie prachy stoji. treba mu pripravit cestu, okolo noh stola sa stalo ze nepovysaval, chumace prachu v okoli kablov su v podstate pre neho nepovysavatelne. v okoli rohov skrini ostali chumace prachu, pripadne si ich odfukol tam, kde uz povysaval.
ak ma teda clovek taky byt, kde je vela rohov a uzkych priestorov (pod stolicku sa nedostane, aj ked z jednej strany by sa zmestil), tak to nema vyznam kupovat...
zatial som sa rozhodol, ze nekupujem.
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

To je jasné. Treba mu pripraviť trocha plochu. Stoličky povykladať na stôl, káble trvalo skryť( je to aj krajšie). Veď aj s normálnym vysávačom, keď robíš tak si uvolníš priestor.
U nás má 2 prahy s výškou 1,5 cm a nemá problém, menší chlpatý koberec, tam dostáva zabrať hlavne baterka. Už ho mám 2 roky a neľutujem.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

to je kvoli tej ich navigacii podla stropu. roomba s tym nema problem. jednoduchsi statisticky pristup je lepsi, robustnejsi. prejde po kazdom mieste v miestnosti 4-5x a aj pomedzi les stolickovych noh (pokial sa tam zmesti fyzicky)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kamos ma takyto roboticky vysavac, ale davam tomu len 1 bod zato, ze to dokaze aspon vysavat. Je to este totalne v plienkach. Este ich caka dlha cesta.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ja by som velmi rad videl cloveka, ktory na zivo videl, ako dokaze Roomba povysavat a potom povedal, ze je to len v plienkach, alebo to nerobi co ma, alebo ze on, dokaze manualnym vysavacom pravidelne vysavat lepsie.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Nie si ty nahodou predajca tej Romby? Stale sem len postujes svoje orgie, aky je skvely, dokonca ze dokaze povysavat lepsie ako manualne vysavanie vysavacom. Co tak spomenut aj nejake minusy? Uz len kvoli objektivite by sa zislo nejake spomenut.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Nevyhoda je dlhsi cas vysavania a nie velmi oku lahodiaci pohyb :-)
Ak ho zavres v jednej miestnosti bez doku, moze skoncit pod postelou, alebo tesne za dverami ze ich bude problem otvorit. Nedostane sa vsade: miesta uzsie 34cm. A este asi cena nie je celkom ludova...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vždy ma pobaví tá vaša jednoduchá logika, že ak niekto niečo pochváli, musí byť automaticky predajca :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jozo hovorĂ­:stare tilzveeori vydavali podobny zvuk co mne islo dost na nervy, ale moji rodicia to nepoculi
Odpovedať Hodnotiť:
 

8VctK1 <a href="http://guxykiysyryq.com/">guxykiysyryq</a>
Odpovedať Hodnotiť:
 

5VA3ao <a href="http://lpzrbvclxwuu.com/">lpzrbvclxwuu</a>
Odpovedať Hodnotiť:
 

raz za rok upracem prach a pohode zijem
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

z takych ako si ty maju zeny radost :-D
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Co keby k tomu dali este dialkove ovladanie a male deti by sa s tym hrali ako s autickom. V byte by bolo povysavane, deti by boli zabavene a nikto by sa nemohol stazovat na "hlupost" robota. Dalej by to malo aj automaticky rezim, keby sa nikomu nechcelo a fungovalo by to tak ako doteraz. Ako bonus by sa k tomu dala dokupit aplikacia na iPad ktora by zobrazovala taku peknu ciaru ako tu na videu, a podla toho ako by kto bol zrucny by sa robili rebricky, co by podporilo sutazivost v rodine, co by slo zas ruka v ruke s kvalitou upratovania :)
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

niektore samsungy maju aj dialkove, ovladas to ako auticko
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

JA EFI_2010 sa dištancujem od tohoto textu,ktorý sa podobá na môj text,ale nie je
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Budeš sa diviť,ale ku každému je Ďiaľkové Ovládanie
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja som si zadovazil na to zenu a nemozem si vynachvalit. Skoro ziadna udrzba a len raz za tyzden jej vycistim otvor. Jedina nevyhoda ze sem tam to frfle ale dobry gazda vie ako na to.
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

a neleze to do penez?
Odpovedať Známka: 9.5 Hodnotiť:
 

nie..sak vravi ze do postele...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To je prudko individualne. Niektore dizajnovo velmi podarene su neskutocne nakladnene udrzbu.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

... sem ti říkal Karle ... neber si hezkou ... budeš na to sám .... :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

good for you! prisiel si len o volny cas :D
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

svata pravda :(
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takze aspon uz vidime, v akej kutici byva ta jednoosobova "redakcia" Patrik.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

podobne video ako v clanku, pokrytie podlahy
http://goo.gl/mEZ8e
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Kto z redakcie dostal pod stromcek? A za 5 dni nakodit sw..ja by som sa 5 dni len dokopaval do toho :).
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

http://www.youtube.com/watch?v=xWMkOwq2qIU

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Otazka na DSL.SK

Je pravda, ze samotnym cistenim takychto vysavacov clovek zabije tolko casu, ako keby povysaval podlahu sam ?

dik
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

vysypanie nadoby na odpad po kazdom vysavani...30s
raz za tyzden vycistenie vnutra (kefky, loziska, kolieska)...3min
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

dik
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

This posting knokced my socks off
Odpovedať Hodnotiť:
 

Čistenie vysávača však nevykonávaš po každom vysávaní. My máme doma iRobota (nie tento Samsung) a čistíme ho raz za čas. Spokojný sme, ale máme parkety všade.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

dik
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ja mam roombu, vysava mi kazdy pracovny den (dvojizbovy byt), nadobku vysypem raz za tyzden (30 sekund) a kefu cistim tak raz za mesiac, to je cca 5 minut. okrem toho vysavam aj normalnym vysavacom, lebo rohy to nezvlada
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

dik
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Mam roombu, vyprazdnenie nadobky 30 sekund, cistenie kefy a koliecok raz za cca 2 tyzdne (manzelka ma dlhe vlasy) 3 minuty. Treba si to natrenovat, prvy krat som to robil asi 15...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dik
Odpovedať Hodnotiť:
 

robota, taky jednoduchy aj lacny bol, asi nieco cez 1roka
a som spokojny. Netreba od toho vela cakat, ale prach a vlasy to vysaje dobre.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tiez som rozmyslal o navibotovi, alebo roombe, pozeral som kopec videi cital som kopec clankov, ale v porovnavaniach vyhravala roomba. To, ze samsung chodi systematicky je sice efektne, ale menej efektivne, ako hlupa roomba, ktora chodi nahodne, na druhej strane ma roomba lepsi pristup do rohov a vdaka hluposti prejde vela miest viac krat. navyse nestraca zbytocne energiu za zbytocne tocenie ako navibot.
Nakoniec ale vyhral u mna neznackovy tusim sa to vola cleanmate(200e vs 400 e roomba), nema sice take funkcie ako roomba, ale urobi tu istu robotu s rovnakym konecnym vysledkom.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

myslim ze si to porovnanie navibot vs roomba vystihol...mozno nam sa zda ten pohyb hlupy ale zrejme je za tym brutalna matematika/statistika. myslim ze podla strednej dlzky medzi narazmi vie odhadnut velkost miestnosti. potom ked chce prejst do dalsej tak zapne "rohovy mod" (=ide popri stene) az sa dostane do dalsej miestnosti. takisto raz sa odraza pod tupymi inokedy ostrymi uhlami
Odpovedať Hodnotiť:
 

No zrovna roomba nie je zdaleka tak nahodna ako sa tebe zda, ale svoju trasu nevoli ludskemu oku lahodiacim sposobom, ale je to podmienene aj tym, ze pozna svoje obmedzenia, napr. to ze tou svojou metlickou obcas odozenie prach mimo -> to uz samsung neriesi a je po nom bordel.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pise ze to ma neviem aku skvelu technologiu no mne to na tom videu pripada ze sa tam mota a pri mensom predmete na ktory narazy sa hned otoci a vynecha meter stvorcovi, podla mna este programator ma co dohanat
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kazdeho zaujima ako sa pohybuje a ako inteligentne pracuje, ale ciel je iny - mat dobre povysavane (To na youtube neuvidite). Mna nezaujima ako dlho vysava a ani ako sa pri tom pohybuje, kedze nie som v tom case doma, alebo som v inej izbe. Ked skonci len sa cudujem kolko prachu povysava ob den a tesim sa, ze mam cistejsie a nemusim ja vysavat kazdy druhy den.
Odporucam si pozicat nejakeho robota domov a vyskusat. Co sa tyka ceny uz dnes sa da kupit dobry vysavac Roomba za 300Eur.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja som kúpil na vianoce rodičom do rodinného domu Roombu 780, bola celkom nechutne drahá, ale musím povedať, že spokojnosť. Predtým sa tam vysávalo raz do týždňa a keďže sú tam 3 psy tak nebolo takto prakticky možné udržať čisté podlahy.
Teraz je to úplne super, robot vysáva v čase, keď nikto nie je doma a príde sa do čistého.

Len raz za čas sa povysávajú ručne sedačky a miesta, kam sa nedostane (za skriňou, špáry a pod.). Jedinou nevýhodou je nutnosť relatívne častej údržby (trvá to cca 5 min, keď to už mám natrénované).

Ale tento navibot by som nebral, keď už niečo lacnejšie, tak určite radšej starší model Roomby...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A ako si rozumie so psami ???
Ten moj by ho určite porazil :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak totoho som sa pri kúpe Roomby bál najviac, páč veľký vysávač našich havov celkom dosť stresuje. Ale s krpcom napodiv nemajú problém, maximálne odídu preč. Ale aj tak, keď sa ide vysávať, hafanov vyženiem preč.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Povysaval to horsie ako ja ked sa mi nechce a ponahlam sa niekam a este mu to aj trvalo o 9 minut dlhsie. Jedine plus ze to nemusim robit ja :)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ja sa na tom furt smejem :) pripomína mi to WALL-E ho :D vymyslím riadiacu jednotku pre náš 2kW elektrolux , prirobím pohon , zopár snímačov aby to nenarazilo a nech vysáva :) tak by mali vyzerať poriadne vysávače a nie hentie paródie
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ja zasnem, kolko nepochopenych geniov chodi do diskusii DSL.sk
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Časom si zvykneš.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

hovoril som to viac menej zo srandy , navrhnúť ale elektroniku nie je problém , síce nie z takými vymoženosťami ako má komerčný výrobok ale dalo by sa to , takisto aj vyriešenie pohonu,samozrejme by to nebolo tak "oku lahodiace"
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jos jedan verni fan, o, Velika Mahlat. Ako se kjeuiddante za preCednika, računajte na moj glas. Ako treba da se tepamo, će se tepamo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

We need a lot more inighsts like this!
Odpovedať Hodnotiť:
 

ako moze hentaka sracka vysat rovnako dobre ako 2kw vysavac? to je len draha metlicka na ktoru nemam nervy sa pozerat ake je to pomale
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Bez urazky ale nepochopil si o com roboticky vysavac je. Rozhodne sa nan nemas divat ako pomaly vysava, mas byt vtedy v praci/kine/nakupe. Na jedenkrat v porovnani s lubovolnym vysavacom si samozrejme nezada, ale ako casto s nim vysavas? Raz za tyzden? Robot moze behat denne, takze ak ty si vysaval v sobotu a u mna robot denne, hadaj u koho bude v piatok na obed cistejsie?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

korek si ^_^&#8230;hahanapin mo rin ang rraaattn kapag wala na ito. 1/4 century na akong buhay, mag-aasawa na lang nga ako eh walang sawa pa rin sa kaka-machine gun ang nanay ko. tama naman minsan ang sinasabi niya. hehe. nakakarelate lang ako sa feeling mo na &#8220;misunderstood&#8221; ka&#8230;ganyan din ako kasi &#8220;iba&#8221; daw ako sa mga kapatid ko. yung 4y/o mong kapatid, hayaan mo lang siya. pag lumaki-laki siya maaappreciate ka rin niya. :-)goodluck sa pagsusulat! kudos!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bez urazky ale nepochopil si o com roboticky vysavac je. Rozhodne sa nan nemas divat ako pomaly vysava, mas byt vtedy v praci/kine/nakupe. Na jedenkrat v porovnani s lubovolnym vysavacom si samozrejme nezada, ale ako casto s nim vysavas? Raz za tyzden? Robot moze behat denne, takze ak ty si vysaval v sobotu a u mna robot denne, hadaj u koho bude v piatok na obed cistejsie?
Odpovedať Hodnotiť:
 

stavím sa, že tým svojím electroluxom nepovysávaš koberec tak precízne, ako touto srandou...
Odpovedať Hodnotiť:
 

mám Electrolux Z65 , veľká xx litrová nádoba , bezsáčkový ,vysávanie na sucho aj na mokro , nie je ale malý ako tie prenosné milionwatové s 2litrovým sáčkom , veľkosťou pripomína profi vysávače do kanclov a tak , napríklad Hyla alebo Karcher. Môžem ti zaručiť že kvalita oproti tej rozmietacej srande je neporovnatelná :)

hento je asi robené tak aby ten prach zamietlo na miesta kde ho nevidieť :D
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Vyskusaj ho a uvidis. Reklama na Watty a saci vykon nie je vsetko...
Odpovedať Hodnotiť:
 

to uz je len zazrak taketo prditko nevysaje poriadne ako 2kw vysavac s orientaciou v priestore je to asi zart...mal to oskenovat a pobehat v momente a presne...on nic nevidi a ide len tak ze aha uz nieco predomnou je tak pomali narazim a skusim troska do jednej strany potom a tak dalej a volajako to nakoniec cele pochodi ale je do des.... toto mal byt akoze prvy prototyp? trapas jak svinanedal by som za to 20 eur
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

No podľa mňa je to slabota. Lepšie a rýchlejšie si povysávam sám. Čakal som, že to bude šikovnejšie, ale ako vidím, zrejme je to ozaj len na predvádzanie, prípadne vysávanie prázdnych miestností.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ten mop strcili do zltozelenej farby a bol "specialne vyvynuty software"
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

jedine, co sa da povedat na takyto vyrobok je : " pošprdlátko ". nikdy v zivote totiz robot nenahradi poctivu a doslednu ludsku pracu. nedostane sa nikde tam, kde klasicka rucna hadica. ale pre panicky s minimom nabytku v domacnosti je to zaujinava hracicka. len pokial jej nedojdu baterky. potom je konecne klud. mame podobny doma a este ani raz som ho nepouzil. niekto sa sice nadrel na vyvoji, vsetka cest. ale myslim, ze uz tu mame cinskeho odpadu dost. nemyslite ??
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Pozri, asi takto: Bývam v rodinnom dome, máme troch psov (len jeden je veľký). Čas na vysávanie som našiel raz za týždeň a vysať celý dom trvalo dobrú hodinu a viac, podľa dôslednosti. A udržať čisté podlahy bolo vďaka psom prakticky nemožné.
Na vianoce som kúpil Roombu, ktorá vysáva sama denne (psy sa pred odchodom do práce vyženú) a také čisté podlahy v priebehu týždňa sme ešte asi nemali. Raz za čas vytiahnem normálny vysávač, vysajem sedačky a miesta, kam sa Roomba nedostane. Minimum roboty.

Za mňa absolútna spokojnosť, ale do nejakého 1-izbového bytíku to nepotrebuješ.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nemas lepsie povysavat rovno psa? :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Je treba rozlišovať medzi robotom ako je napr. Roomba alebo tento Navibot a tými primitívnymi čínskymi automatmi, ktorých je strašne moc. Rozdiely sú totiž priepastné, aj keď sa to možno nezdá.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neviem či je to presne on, ale minimálne dosť podobný majú momentálne za 269e čo je dosť nižšia cena, mám osobne jednorázovú skúsenosť s takýmto vysávačom ale neodporúčam, ešte stále to je vysoká cena za nedostatočne vyvinutú vec.
Na mall.sk model : SAMSUNG SR 8845
Odpovedať Hodnotiť:
 

No odporúčam všetkým pozrieť si toto zaujímavé video s testom http://www.youtube.com/watch?v=XovXXfeiA1g Nerozumiem celkom prečo tu každý tak vychvaľuje Roombu. Ja mám Navibot a priznám sa, že som nadmieru spokojný. Každé ráno povysáva a významne eliminuje prach, chlpy a drobné nečistoty v byte o čom ma presviedča vždy plný zásobník a kvantum jemnučkého prachu na Hepa-filtri. Dokonalé to isto nie je, ale robí systematicky a ak chcem dosiahnuť podobný efekt ako tie ostatné "hlúpe" vysávače koré jazdia x-krát po tej istej stope, stačí spustiť program MAX a vysáva až do vybitia bytérie všetko dookola... a ešte má človek istotu, že až do vybitia všetko prešiel približne rovnaký počet krát a nie že jedno miesto 20 x a druhé ani raz ako je to u tých hlúpych robotov :-D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Roomba má totiž senzor, ktorý keď detekuje zvýšené množstvo pracu na jednom mieste, tak ho prejde viackrát. Robí to teda zámerne a nie omylom :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Veľkým nedostatkom vysávača je vysávanie kobercov.

To je ale u vysavace dost velkej problem... ze jo Marecku :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ludia by uz len sedeli na ritach a nic nerobili, mali by si precitat taketo clanky http://uui.gu.ma/
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár