neprihlásený Nedeľa, 5. mája 2024, dnes má meniny Lesana
Štát má dať za Windows a Office za 3 roky až 52.6 miliónov

DSL.sk, 16.1.2012


Slovenská republika by mala podľa návrhu novej zmluvy s Microsoftom zaplatiť za licencie za desktopový softvér len pre ústredné orgány štátnej správy a ďalšie organizácie vykonávajúce štátnu správu na najbližšie tri roky celkom až 52.6 milióna eur.

Vyplýva to zo správy o plnení zmluvy medzi Slovenskom s Microsoftom a návrhu jej pokračovania predloženej Ministerstvom financií do medzirezortného pripomienkového konania.

Doterajšia zmluva platila do konca roka 2011, nová zmluva má platiť na tri roky 2012 až 2014.

Zmluva pokrýva upgrade operačného systému Windows, používanie kancelárskeho balíka Office a klientské licencie pre prístup k serverovým produktom. Na výber je z troch balíkov tzv. software assurance licencií Desktop Standard, Professional a Enterprise za 166.2 eur s DPH, 194.32 eur a 248.98 eur na jedno PC ročne.

Za túto sumu sa získa na PC licencia na používanie aktuálnej verzie Microsoft Office, edície Office Standard u balíka Standard a edície Professional Plus u vyšších dvoch verzií balíkov, právo upgradu na najnovšiu verziu Windows a klientská licencia pre prístup k aktuálnym verziám serverových produktov.

Balík Desktop Enterprise sa od balíka Professional odlišuje enterprise balíkom klientskej licencie zahŕňajúcim licenciu pre prístup k viacerým serverom. Všetky tri balíky zahŕňajú len upgrade verzie Windows na aktuálnu verziu, PC musí mať okrem toho zakúpenú platnú základnú licenciu Windows.

Ešte drahšie je pridávanie licencií pre nové PC v priebehu zmluvy, napríklad Desktop Standard pridaný v poslednom treťom roku zmluvy stojí až 433.5 eur bez DPH.

Návrh zmluvy uvádza navyše zvláštne podmienky licencie. Podľa dokumentu sa v jednej organizácii totiž síce môžu miešať licencie Standard a Professional, ak ale organizácia potrebuje aj nejaké Enterprise licencie, musí nakúpiť pre všetky PC licenciu Enterprise.

V tabuľke sú ale u niekoľkých ústredných orgánov štátnej správy uvedené počty pre všetky tri typy licencií vrátane Enterprise. Nie je ale samozrejme vylúčené, že v týchto prípadoch sú licencie Standard a Professional plánované pre iné organizácie spadajúce pod daný ústredný orgán.

V návrhu sú vyčíslené predpokladané počty licencií na tento rok a tiež celkové očakávané platby za trojročné obdobie. Celkom by štátna správa pokrytá zmluvou mala potrebovať licencie pre 82388 PC, z toho 28525 balíčkov Standard, 11402 Professional a až 42461 Enterprise.

Výrazne najviac licencií potrebuje Ministerstvo vnútra a jemu podliehajúce inštitúcie, 26542 tisíc licencií Enterprise. Nasleduje Ministerstvo financií s 10494 licenciami, z tohto 5950 Enterprise, a Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny s 9443 licenciami.

Licencie budú podľa prepočtov predkladateľa stáť Slovensko za tri roky 52.6 milióna eur s DPH.

To je výrazne viac ako cena podľa pôvodne uzatvorenej zmluvy na predchádzajúce trojročné obdobie, 2009 až 2011. Na toto obdobie bolo plánovaných pôvodne 32 miliónov eur, koľko sa ale kvôli zvyšovaniu počtu licencií reálne zaplatilo nie je jasné. Pôvodná zmluva totiž počítala s menej ako 58 tisíc licenciami, v polovici minulého roka sa ich podľa aktuálnej správy používalo už 72.5 tisíc.

Aj zvýšenie ceny v novej zmluve oproti predchádzajúcej je spôsobené vyšším počtom licencií, jednotkové ceny za balíčky objednané pri uzatváraní zmluvy o niečo klesli.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Prvý let vesmírneho Boeingu sa zrejme konečne uskutoční o tri dni
Spotify zrejme pripravuje uvedenie bezstratovej kvality audia
Seriál Fallout podľa počítačovej hry si za 2 týždne pozrelo 65 miliónov ľudí
Železnice opäť aktualizujú systémy, v noci na nedeľu nebude fungovať internetový predaj lístkov
Satelit so solárnou plachtou je úspešne na orbite
K Microsoft účtom sa už dá prihlasovať bez hesla pomocou passkeys
O2 zvýšilo pokrytie 5G, podiel 5G zariadení rastie len pomaly
Telekom začal ponúkať nové programy Swipe pre mladých s veľkým objemom dát
Avizovaná nová verzia distribuovaného súborového systému Ceph, je v ňom viac ako exabajt
iPhony majú aktuálne problém s budíkmi, nebudia


Diskusia:
                               
 

A nemozu prejst na opensource? IDIOTI!
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

no v podstate by aj mohli. Ale je tu jedno velke ALE. Teraz si zober, ze by si musel preskolovat vsetku tu uradnicku cvargu na Openoffice/LIbreoffice alebo nieco ine opensource. Mozno by to vyslo viac ako tych 52,6 melona.

Dalsia vec je portabilita. Text, ktory si vytvorim a patricne sformatujem v Openoffice sa mi nikdy neotvori tak isto aj v MS Office. Vzdy tam budu iste odlisnosti, i ked to je sem tam iba posunuty riadok.

Nad schopnostou opensource programov otvarat XML formaty MS Office radsej pomlcim. K tomu sa neda vyjadrit.

A uz si niekedy pocul o takom prislovi ze Zvyk je zelezna kosela?

Ja viem, ze napr v Nemecku bezi cela (alebo skoro cela ) statna sprava v Opensource, ale Nemci su na inej IT urovni ako my Slovaci.
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

tak, tak, zvyk je zelezna kosela, ktora ta stiahne na dno.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Problem je ze MS sam nebol dodnes schopny implementovat standard ktory sami navrhli. Preto je dodnes len vo faze transitional.

OO/LO otvaraju tie dokumenty v skutocnosti presnejsie ;)
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

OO tiez nesplna standard, ktory sam popisuje, takze v tomto si navzajom nemaju co vycitat.
Odpovedať Známka: -3.1 Hodnotiť:
 

Stále nechápem, čo si kto namýšľa pod "OpenSource" ???
To si niekto naivne myslí, že tam je niečo zadarmo???
Chýba vhodný softvér, jeho možnosti sú často niekde inde, než čo je požadované. Niet účovníctva a kopu-kopu ďalších programov po Lunex, kotré aj tak nebudú zadarmo. Chýba podpora. Chýbajú odborníci, Linux nie je žiadna sranda na mnohých pracoviskách typu Daňový úrad, banka, Matrika a čo ja viem aké inštitúcie. A celkovo chýba celoštátna koncepcia. Ak by sa prešlo na celkom iný typ softvéru, pridali by sa nepredvídané problémy a zmena by zrejme vyšla oveľa drahšie, než s doterajšími zmluvami, hoc aj s Microsoftom. Ten dáva veľké výhody a aj veľké cenové či licenčné výhody, 24 hodinovú plnú podporu a mnohé ďalšie. Čo vyhovuje na Vyhodze, nemusí v blave a pod.!
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

No, ja by som skôr povedal, že nešetrí na províziach...., ostatné sú iba kecy, nič v zlom.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Podporte prosim vas zdravy rozum, treba do 18.1. lebo podplateni debili to dali do skrateneho legislativneho konania lebo "hrozia znacne materialne skody"
http://bit.ly/zAIJMC
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

-nemuseli by nič školiť, stačilo by vymeniť.
-Odlišnosti by mal len používatelia Microsoft, (nech sa prisposobia)

Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

ty hovoris o tom, ze by stacilo vymenit. Vies kolko ludi je v statnej sprave? Vies ake odstupne by museli vyplatit jednej osobe, ktoru by prepustali zo statnej spravy? Skus si to vynasobit poctom ludi v statnej sprave.
Znova by to vyslo mozno viac ako tych 52,6 melona €
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

To hej za 3 roky sa to vráti a budeme mat vzdelanejsi narod
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

staci na den zapnut sledovanie zamestnanca a facebook/soliter/<iny zabiak casu> klasifikovat ako hrube porusenie pracovneho poriadku a problem solved.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

V statnej sprave treba skolit aj pri zmene formatu displeja zo 4:3 na 16:9. Starsie rocniky to nezvladaju a tie mladsie predsa nezostarnu pozadu. Pojdu aj oni.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Keď dokážu v iných profesiách povyhadzovať staršie ročníky, tak možu kludne aj tu. Inde ti tiez povedia, nelubi sa ti , tak chod.
Odpovedať Známka: 9.5 Hodnotiť:
 

-nemuseli by nic skolit (ved ani Windows nevedia pouzivat) :)
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

presne tak, nevedia ani windows ovladat. Cast by urcite isla lahko premigrovat na opesource. Len musi byt snaha. Naco platit za licencie, ked nieje treba.
Niesom za nasilne premigrovavanie na opensource ale v statnej sprave je velky priestor pouzivat opensource. Aj keby ich prechod stal viacej ako 52.6 mil. eur, tak uz nemusia riestit o 3 roky ziadne licencie. Prechod by ich nieco stal ale potom by uz taketo veci nemuseli riesit.
Urcite by sa im oplatilo ist do toho ale to by prisli o "vsimne".
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

slo by to! ... ale, nejde to... lebo, (neviem, ci to tu uz niekto pisal, necitam, mozno bude duplicitny koment) vacsina 3rd party softwarov (uctovnictvo, sprava dani, solitaire, whatever) nema FOSS alternativu (tu by bolo treba dat niekomu aj tak nakodit)... a teraz pustat Wine (nie, nie je to emulator) a hmm... prepustit windoze adminov, hajrnut linuzakov,... no naco mat starosti navyse, ked to slovaci radi/(neradi, ale) zaplatia?...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

cena officu je vyzsia ako windowsu, teda uz len samotnym premigrovanim na openoffice by sa z tych 50mega vyse 30 usetrilo,
potom by riesili postupne OS pre cast PC ktore nemaju tieto uctovnictva nainstalovane.. alebo aj nie

ked microsoft vsade pcha ribbon tak je idealny cas prechodu na openoffice, aj tak sa musia vsetci zoznamovat s novym prostredim.. a radovi zamestnanci dostanu aj tak predinstalovane veci a robia, nevyberaju si aky office alebo system chcu, az na par koderov co potrebuju najvyzsiu verziu

Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

openoffice (teda po novom libreoffice, ergo po novsom mozno znova openoffice) by slo, no so shiftom OS by to bolo s rektalnymi bolestami, ktore by isty cas trvali (pravdepodobne by to ale stalo menej ako komercne riesenie, dlhodobo urcite, office balik 100%).
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

OO už nemá podporu a LO je tiež nič moc.

Odpovedať Hodnotiť:
 

ked som panicke preinstaloval stary ofiice za novy a mala zmeneny vzhlad na aky bola naucena musel som sa jej tyzden venovat aby sa natom naucila robit. takze je uplne jedno co tam nainstalujete.

Kde sa to neda tak tam sa to neha ako je. Kde sa to da tak opensource a basta.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

preco vymenit, dat im ultimatum, do 30 dni budete vsetci ovladat openoffice, alebo budete prepusteni pre nejaky dovod. Zvlast v dnesnej dobe by to uradnici zvladli ovladat aj za tri dni, nie tridsat. Dnesna doba nahrava tvrdym metodam, nepacia sa ti nove pravidla? Vypadni. A robotu by prebrali ti co su na uradoch schopni, ved aj tak sa bude na nich prepustat, tak by bol aspon nejaky rozumny dovod.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

preucit sa "ovladat" openofis na urovni na akej to ovladaju v statnej sprave z MS office na OO je na 5 minut. Co by si robil 30 dni??
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Nie on, ale uradnici. On by bol len tolerantny a dal sancu aj tomu najvacsiemu vymolu v statnej sprave a dal by im na to 30 dni. Co je celkom slusne riesenie. Statny uradnik tu je pre obcanov a plni funkcie dane statom. Ale nemali by si uradnici zvykat, ze stat, obcania a vsemozne dotacie na kurzy tu je pre nich.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Keď už sa minú všetky možnosti plytvania, aj politická trieda sa správa racionálne. Maďarsko prechádza na otvorený softvér, a pokiaľ skolabuje, určite nie z dôvodu jeho nezvládnutia úradníkmi:

http://www.openoffice.cz /novinky/madarsko-bude -pouzivat-otevrene-formaty- prestane-platit-microsoftu
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

"Odlišnosti by mal len používatelia Microsoft, (nech sa prisposobia)" - cize nech sa 98% praktickych pouzivatelov prisposobi 2% IT onanistom? tvoja arogancia je skutocne bezhranicna
Odpovedať Známka: -5.3 Hodnotiť:
 

Musel by si byť používatelom oboch systemov aby si pochopil, prečo je linux do statnej spravy vhodnejší.
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Ked nas to stoji 52 mega? Kludne.

Bud tie drobne rozdiely vo formatovani preziju, alebo sa naucia pouzivat styly. 52M/3roky je prilis velky luxus.
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

este treba pripocitat cenu na antivir
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Myslim si ze stat by mal pouzivat otvorene formaty a technologie uz len preto, aby si obcania nemuseli kupovat komercne kancelarske baliky na komunikaciu s nim. To ze v sukromi vacsina pouziva komercne produkty, je ich volba.

A tu sa nejedna len o kancelarske baliky... dovolim si uviest priklad z Ciech kde pre pristup k datovym schrankam bol vyzadovany IE6
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

nemusis ist ani do ciech, aj na slovensku mame taketo veci. Skus si pozriet katastralne mapy www.katasterportal.sk. Bez IE si skoncil. To je pristup k obcanom.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

nvm ake pokrocile funkcie toho portalu pouzivas, ale ja som tam nikdy nemal problem ani s operou ani s chromom
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

nemyslím si, že pozretie katastralnej mapy je pokročilá funkcia...skus to chrome/firefoxe/opere (samozrejme bez IE tabs rozšírenia - to sa neráta:)
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

asi ma na mysli activex addon od autodesku...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ty mas IT onanistu v gatoch... Pouzivanie OS platforiem by malo patrit k zakladnemu vseobecnemu vzdelaniu... Podporovat monopoly z verejnych prostriedkov je chore...
Odpovedať Známka: 7.2 Hodnotiť:
 

kazdy si mysli , ze je to take lahke, ale mozno pre teba nie pre ludi v statnej sprave. ja by som bol tiez za to, zeby pouzivali opensource produkty ale je to komplikovanejsie a ak sa ti xce ist do toho a behat po uradoch a ministerstvach a presviedcat, ze ty mas pravdu kludne chod a ak nie tak v podstate tvoj komentar bol zbytocny :)
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

AKE presvedcanie?? To sa ich mame uctivo pytat ci by nechceli prejst na nieco ine???
To maju dostat PRIKAZOM!!
Je mi jasne ze polka ludi co tu pise proti tomu su prave ti uradnici :D co sa boja ze ich nieco vyrusi z ich stereotipu. FUJ.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Jasne plne suhlasim bud sa to naucis a budes drzat hubu alebo tam su dvere. (a po pravde tam ani neni co sa ucit za 5 - 10 min. skolenie to maju zmaknute)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hlavny dovod, ze tam nieje solitaire.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

preškolovanie? to je furt tá istá dogma. ms príde, zaplatí výlety, kurvy, drogy a chlast a hneď sú na úradoch windows a ms office.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Mozno by to vyslo viac ako tych 52,6 melona.

Keby si zapocital jednorazove skolenie za Libre/OpenOffice v cene 52,6 mil. EUR, za rok a pol by na tom ministerstvo bolo o rovnaku sumu ziskove, pretoze MS meni Office kazde 2 roky, nevraviac o zmenach v dizajne (ribbon), pre ktoru uz nejedna firma vynalozila naklady v cene SW na preskolenie pouzivatelov. U Libre/OpenOffice sa take drasticke zmeny nedeju a staci jedno skolenie za 10 rokov...
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

Ak vobec by bolo treba skolenie. Vo vacsine pripadov vo worde napisu nadpis, text a podpis . A Exeli riadok1+riadok2+riadok3=riadok4
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

presne, a ku tomu formatovanie odstavcov pomocou tabuliek bez okrajov...nieco hrozne
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Na ten excel maju na stole kalkulacku.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

inak ked tak rozmyslam uz som to niekde videl ze pani uradnicka miesto dvoch klikov v Excely pouzivala kalkulacku :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a to aj pre novych zamestnancov
Odpovedať Hodnotiť:
 

nemysli si ze uradnici na skolenia nechodia :) podla mna az priliz casto na to ako vedia v kanc. baliku pracovat. este k tomu urcite je jednoduchsie prejst z ms office 2003 na open office ako na ms office 2007.

text ktory si vytvoris v openoffice, otvoris v hociktorom novsom openoffice rovnako. text ktory napises v niektorom ms office sa ti nemusi podarit spravne otvorit ani v tom istom ms office (s nejakym updateom), nehovoriac o tom otvorit v 2007 dokument z 2003

neschopnost otvarat nove formaty ma aj samotny ms office (a to je ich specifikacia) nehovoriac o kvalite specifikacie toho pseudostandardu
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

pokracovanie:

z mojich dani nedam 500€ za stroj na nejaku uradnicku, lebo nebude schopna v openoffice najst kde sa formatuje vzhlad stranky (priklad som vybral naschval, v ms office sa nastavuje v polozke _subor_, v openoffice sa nastavuje v polozke _format_ - podla mna to tam logicky aj patri)

uroven nemeckej uradnicky je myslim presne taka ista ako uroven slovenskej, dokonca s ohladom na pocet obyvatelov ani tych IT profikov asi nemaju tolko. to je ale tazko dokazat/vyvratit
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Mohol by si poslat zdroj k tomu ze nemecka statna sprava (skoro cela) bezi na opensource?
Dakujem
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

http://www.heise.de /open/artikel/Open-Source-in- Deutschland-Strukturwandel-oder- Strohfeuer-222011.html
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

v tom linku nic take nepisu.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

no ak nie fasos tak zabozruti urcite ficia na ubuntu pouzi gugl
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

1. Nauč sa alebo odíď
2. Kto povedal, že sa dokumenty v štátnej správe majú ukladať v doc,xls a podobných sračkách?
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Naco preskolovat ved je tu cela armada nezamestnanych ktori vedia robit aj s open source platformami a radi sa zamestnaju na nejakom teplom miestecku v stanej sprave a nahradia tu uradnicku cvargu co tam je teraz...
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

To su vyhovorky.. ziadne ale... Opensource je ajtak najlepsie... je to zadarmo..
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

zadarmo sice nie je, ale za zlomok ceny komercnych rieseni urcite.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Je to zadarmo! Tych radoby IT odbornikov co vedia nainstal. win a vymenit farbu v tlaciarni budu musiet platit tak ci onak.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

FOSS nie je zadarmo... userikovi linuzu sa to tak moze zdat, lebo si ho stahol z netu, nainstaloval a o balicky sa stara komunita... v komercnej sfere ale platis za podporu (nemam tym na mysli balicky...) od fy, od ktorej pouzivas distro (dava ti urcite enterprise zaruky ako m$, LTS, atd), pretoze komercne/velkoplosne nemozes/nemal by si (v malej firmicke mozes) nasadit nejake male distro, ktore moze kedykolvek zdechnut.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

inak vies co je sranda, ze preskolovat ich budu aj tak, na nove systemy aby vedeli robit v novych windowsoch a v novom office, ktory ma uplne ine GUI nez mali tie stare, na ktorych doteraz ficali. Bohuzial, ta suma za skolenia asi nebude v tejto sume, ktora sa tu prezentuje. Podla mna toto su cisto vyhodene peniaze.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

200 programátorv s platom 3000EUR/mesačne na 3roky = 21,6mil.

Ak by 1 inštalácia OpenOffice trvala 20minút aj s cestou, tak 10 ľudí za 3roky nainštaluje 144000 legálnych kópií.

A tých zvyšný 190 programátorov by mohlo pracovať na jeho lepšej funkčnosti pre štátnu správu.
A mali by ho aj vysoké školy, armáda, policajti zadarmo SLOVAK-OpenOFFICE.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nemozu, lebo je nahovno.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Pre potreby statnej spravy postacujúce.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Nie, tam kazdy potrebuje licenciu enterprise.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

kym by nastartovali openoffice, tak je doobedie prec.
Odpovedať Známka: -7.2 Hodnotiť:
 

Na co ho furt vypinas , co pozeras pornostranky, je tam aj tlacito minimalizovať
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

a platit za elektriku v statnej sprave cez noc budes ty?
Odpovedať Známka: -7.6 Hodnotiť:
 

Ak mam byt uprimny v statnej sprave sa na noc PC nevypinaju. Ak neveris over si to.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Ak mam byt uprimny v statnej sprave sa na noc PC nevypinaju. Ak neveris over si to.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

A kde sa nevypínajú??? Si myslíš, že bežné kancelárske krysy nevedia kde je "Vypnout"???
To by si si mohol zobrať na mušku aj mnohé firmy. Ale čo viem, tak to nevypínanie je veľká blbosť!
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Nevypínajú, lebo stehujú dextera.

Openoffice je rýchli aj na starších pc, narozdiel od MS.

Keby si nepozeral porno počas pracovnejdoby, nemal by si zavírený počítač a išiel by ti svižne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To čo sú za kecy. Všetky free Office sú stráááááááášne rozťahané a nikdy nejdú tak pružne ako MS Office...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nemecký úradníci robia na free office
a celé nemecko je niekoľko rokov za Slovenskom.
Hovoríš ako niekto kto má províziu z licencie MrkvoSoftu, alebo si už konečne odčervi PC.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nemyslim si ze by to zmenilo produktivitu..
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Ak chceme šetriť, tak by sa používanie OO pre štátne organizácie malo prikázať zákonom. Miesto drahých licencií by sme mohli dať prácu ľuďom administrátorom a školiteľom, ktorí by sa o to starali...
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

A to by nas vyslo lacnejsie? Na Slovensku? A na com ficite?
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

Podla zakona musia prijimat v oboch formatoch dokumenty. Skutocnost sa ma tak, ze ak im posles ieco vo formate OO, tak to neotvoria a je to tvoj problem , nie ich.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

podla ziadneho zakona nemusia prijmat dokumenty v OO formate.
vymyslas si.
Odpovedať Známka: -8.9 Hodnotiť:
 

Ale taktiez nikde nie je napisane, ze musia byt vo formatoch od MS, takze ten nad tebou ma prakticky pravdu.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

existuje "Výnos Ministerstva financií Slovenskej republiky
z 9. júna 2010 o štandardoch pre informačné systémy verejnej správy" kde sa jasne definuju standardy napr. pre textove subory. *.odt tam JE, napr *.doc nie. Statna sprava porusuje svoje vlastne pravidla.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

su tam aj ine formaty, ako napr rtf a pdf.
povinnost pouzivat OO format, teda .odf nie je nikde napisana.
.odt je iny format.
Odpovedať Známka: -7.3 Hodnotiť:
 

odt je normalny default vystup z OO writera. povinnost pouzivat to nieje, je to moznost, okrem tych so si spomenul. Ja len vravim, ze doc tam nieje a teda v doc by sa pouzivat vobec nemal. Preto aj 99,9% statnych institucii zverejnuje v pdf.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Verejná správa nie je povinná produkovať výstup vo formáte ODF, ale podľa uvedeného výnosu je povinná prijať a spracovať dokument v tomto formáte.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

lol ODF je open document format zahrnajuci .odt .ods .odb .odp .odg a .odf(pre matematicke rovnice) ked sa vravi o odf nemysli sa .odf co je okrajovy format ale cely subor formatov
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

presne tak statna sprava nema, co posielat a zverejnovat dokumenty vo formate .doc . A uz vobec nie docx ako sa bezne stava.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

kde sa to bezne stava?
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

danovy urad napriklad minule poslal tabulku na vyplnenie vo formate xlsx. Co nam od nich chodi je vela v MS formatoch.


Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

danovy urad si nevie nechat ani web poriadne spravit...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale zato vypalnictvo posvatene zakonom od 150-tich uplatanych hajzlov im ide dobre.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

> podla ziadneho zakona nemusia prijmat dokumenty v OO
> formate. vymyslas si.

Dobre. Nie je to zákon. Je to výnos ministerstva financií
http://tinyurl.com/7oc5q7j
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Je od toho priamo zákon, 312/2010, paragraf 19
§ 19
Textové súbory
Štandardom pre textové súbory je
a) prijímanie a čítanie všetkých doručených formátov textových súborov, ktorými sú
1. Rich Text Format (.rtf),
2. Hypertext Markup Language (.html, .htm) alebo Extensible Hypertext Markup Language (.xhtml) podľa World Wide Web Consortium (W3C),
3. Portable Document Format (.pdf) minimálne vo verzii 1.3 a maximálne vo verzii 1.5,
4. Open Document Format (.odt) maximálne vo verzii 1.2,
5. Text Format (.txt) v kódovaní UTF-8,
b) používanie najmenej jedného z formátov textových súborov uvedených v písmene a) pri ich odosielaní alebo zverejňovaní1) vrátane ich zverejňovania na webovom sídle, najmä formátu uvedeného v písmene a) treťom bode, ak nie je predpokladaná ďalšia úprava textového súboru, a najmä ak je súčasťou textového súboru grafika,

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

c) používanie iného formátu textových súborov, ako je
uvedené v písmene a), pri jeho zverejňovaní na webovom sídle, ak je súčasne na rovnakej webovej stránke zverejnený rovnaký obsah v rovnakej štruktúre najmenej v jednom z formátov textových súborov uvedených v písmene a) druhom až štvrtom bode,
d) používanie formátu textového súboru uvedeného v písmene a) treťom bode pri odosielaní alebo zverejňovaní prezentačných súborov,
e) používanie iného formátu prezentačných súborov, ako je uvedené v písmene d), pri jeho zverejňovaní na webovom sídle, ak je súčasne na rovnakej webovej stránke zverejnený rovnaký obsah v rovnakej štruktúre najmenej v jednom z formátov textových súborov uvedených v písmene a) druhom až štvrtom bode.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A ty si myslis, ze opensource je zadarmo? Dobre dve tretiny z tej sumy ide na zakaznicku podporu - to je to, z coho ziju firmy ako Oracle, Red Hat ci Canonical.

AK by chceli prejst na nejaky opensource, museli by:
1. Zaplatit preinstalaciu vsetkych pocitacov (samozrejme vratane testovania, ludi, strateneho casu, ...)
2. Platit zakaznicku podporu ako doteraz (len inej firme)
3. Preskolit vsetkych zamestancov (zase vratane strateneho casu - ked sa zamestanci vzdelavaju, nemozu pracovat)
4. Previest vsetky existujuce dokumenty do ineho formatu a zabezpecit aj prevod dokumentov od ludi/firiem, lebo skoro vsetci pouzivaju Office (zase hromada penazi za profesionalny softver, lebo to co je vstavane napr. v LibreOffice je v praxi nepouzitelne)

Proste neverim, ze by toto vyslo lacnejsie (ak by sa to vobec dalo uskutocnit).
Jasne, v tejto zmluve je par veci ocividne nevyhodnych, ale plosny prechod na opensource by dopadol este horsie.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Hovorím, peniaze ušetrené za licencie by sa mohli radšej použiť pre ľudí, ktorí by to všetko urobili...
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

to lano:
1.jednorazova zalezitost - prechod nieco stoji ale po troch rokoch nemusia riesit licencie
2.mozu mat vlastnych ludi, co budu robit podporu. Skoda kupovat ext. podporu pre office, desktopove operacne systemy, email.klienta... Podporu pre servery, serverovske apliacie, db a ine serverovske veci samozrejme brat od externych.
3.Vzdelavaju sa aj teraz a budu sa stale. To nieje problem. Prechod z office 2003 na 2007 je narocnejsi ako preskolenie na libreoffice.
4.Jednorazova zalezitost plus statna sprava nema, co komunikovat alebo zverejnovat dokumenty napr. vo formate .doc . Takze teraz porusuje vlastny vynos.

Vyslo by to lacnejsie a hlavne by nemali problem s vendor lock-in a starostami s evidenciou licencii a agendou okolo toho vsetkeho. Vsetky aplikacie vytvarane pre statnu spravu by mali byt vydavane pod open source licenciou.
Jasne, ze netreba robit "hura" prechod na open source ale priebehu par rokov pri postupnom prechode je mozne prejst skoro kompletne na open source.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Napriklad mestsky urad v BB funguje na open source a maju problem len s aplikaciou od ext. dodavatela.
http://www.linuxexpres.cz/ business/ open-source-na-mestskom-urade-banska-bystrica
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

daj jednu stranku statnej spravy, kde su dokumenty iba v .doc a nie v nejakom otvorenom formate podla zakona.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

iba v .doc uz niesu a tom nikde netvrdil, ze su len s .doc
Stretavam sa s tym este,. Hlavne pri komunkacii s uradmi chodia subory s .doc a .docx (xls a xlsx). Pri vystavovani udajov na webe si uz davaju celkom pozor ale pri emailovej komunikacii je to este slabe.
Zasadny problem je, ze interne funguju na MS formatoch ale tieto niesu schvalanene na komunikaciu s verejnostou.
Toto je potrebne odstranit. Dovtedy budu problemy a vlastne naco je to dobre. Je v tom bordel

Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

to je jedno, OO otvara aj doc aj docx Ak tam niesu dake yeble makra.
Odpovedať Hodnotiť:
 

skus sa pozriet na portal pravnych predpisov https://lt.justice.gov.sk/ Default.aspx?instEID=191&langEID=1

informacie su vyvesebe v .doc a .pdf . .doc tam nema co hladat
Odpovedať Hodnotiť:
 

mozu ale za opensource by nikto nedostal nic do vacku a take percenta a z tej sumicky no mnamka pre niekoho
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nie nie idioti, tyto ludia velmi dobre vedia co robia. Urcite si dobre pomastili vacky a nejaky ten milionik si uleju bokom ehm teda par don, poskytnu servis, konzultacie a licencie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

..a uz si videl niekoho zo statnej spravy pracovat s niecim inym ako s windowsom? ..ano,prave tu by sa malo setrit..
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Pôvodná zmluva totiž počítala s menej ako 58 miliónmi licencií

???
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Som rad , ze projekt OLPC, alebo OLPU (one licence per upratovacka) uz zavital aj k nam. Je velmi potesujuce ze kazda upratovacka na Ministerstve vnutra bude mat licenciu enterprise. To im mozeme zavidiet aj my z bankoveho sektoru, kde tuto licenciu ma asi 1% zamestnancov.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

+1 :-D
... dlho som sa tak nepobavil, skvelý koment :)
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Ak mal pôvodný príspevok reálny základ, tak bol v článku preklep, ktorý už opravili milión<->tisíc.

K tvojej reakcii - nezabúdaj, že pod ministerstvo vnútra patrí aj polícia, colníci a hasiči - okresné riaditeľstvá, krajské riaditeľstvá, všetky útvary a obvodné útvary/oddelenia...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

bla, bla, bla,.. a vsetci potrebuju licenciu enterprise.

Mimochodom, ked som to pisal, tak ten povodny prispevok bol posledny a nejako sa mi to nalepilo nan. Malo to byt samostatne.

Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

52 600 000 / 82 388 = 638.442492

Like, WTF ?!
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

open source?
v sukromnych firmach to ide, ale tam sa zvykne pouzivat sedliacky rozum...

v statnej sprave musi byt internetovy prehliadac nainstalovany vo windows
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

a musi mat modru ikonku na presne urcenom mieste inac tie spliepky na uradoch nebudu robit.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

no ide ako ide
a vo firme ako firme

mali sme win2000 a bol velky projekt na upgrade
1. win xp
2. linux

po analyze prepocitani zvazeni sme sa dostali k tomu, ze najlacnejsie bolo prejst na win XP :)
cca 16 tis zamestnancov

Odpovedať Známka: -4.4 Hodnotiť:
 

A teraz budete musiet prejst na Win7 alebo novsie a ste zase tam kde ste boli pred par rokmi a ak teraz, tak to boli dokonca vyhodene peniaze.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

to akoze prechod na novsiu verziu linuxu nic nestoji?
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

na zaciatku sa vybere vhodne distro a nemas dovod menit. pricom win7 a XP su uplne 2 odlisne systemy a su s tym vecsie problemy.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

sory, to je picovina.
Odpovedať Známka: -7.3 Hodnotiť:
 

winXP a Win7 su uplne rovnake systemy asi ako suse10 a suse11. Ak mas winXP a nemenis pocitac nemas najemnsi dovod prechadzat na w7. Ak kupujes novy pc, tak snim mozes mat OEM licenciu, a zalezi len na cene dohodnutej s MS. Za 50M€ sa da kupit v beznom predaji 500k OEM licencii winu, tak nech mi nikto nevravi, ze za 3 roky sa v statnej sprave vymeni 500k pocitacov. Toto je cisty tunel smerom k MS.
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

a support si kde nechal?
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Na tieto rozpravky neverim
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

na support ma kazda statna institucia zamestnanca. S pc robim uz asi 15 rokov ale od MS som nikdy ziadny support nemal/nepotreboval/nepytal. Jediny support co od nich je, ked ti nejde registrovat instalaciu win cez net, ale to je ich "chyba", to nieje mnou ziadany support. A ak naozaj daky support budem potrebovat, tak potom si ho zaplatim jednorazovou platbou, a nie "pausalom".
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Ako OEM zákazník nemáš mať akú support. Inak sa opýtaj ITčkárov u Polície SR, že akú majú podporu od Microsoftu a výhody...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Linux je zadarmo. Vždy bol a aj vždy bude. Samozrejme sú aj platené distribúcie, ale na to ti stačí jedna typizovaná ruka aby si ich spočítal. Všetky ostatné sú komplet zadarmo ale keď chceš, môžeš im zaplatiť. To vhodné najmä pre veľké firmy lebo tým ti bude umožnený helpdsek 24/7 s akýkoľvek problémom. A že tí ľudia aj vedia o čo hovoria! Žiadny čerstvy hotline brigadnik. A veľká výhoda linuxov, keď to nenainstalluješ ako ... na jeden disk, môžeš meniť distribucie podľa chuti aj každú hodinu a neprídeš o žiadne údaje z aplikacií.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Predstav si, že aj prechod na Linux niečo stojí. Napríklad francúzske ministerstvo vnútra odhadlo náklady na 2 mil. €, viacej sa dočítaš:

http://www.openoffice.cz/novinkyv /francouzska-vlada-vyhlasila- vyberove-rizeni-na-open-source

Je tam link aj na originálnu správu, v ktorej sa uvádzajú všetky ministerstvá a dŕžavy, ktorých sa tento prevod týka. A taktiež na 3 roky.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

2 mil = Francúzsko
53 mil = Slovensko

Gratulujem ku komentáru ale je to predsa len okolo 5%...

2 milióny by v skutočnosti bolo menej ako za školenia, každopádne by sa to celé vyplatilo...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja si nemyslim ze prechod na "open" by bol drahsi ako win. Pokial viem tak velke sukromne SK firmy poprechadzali na linux/openoffice a ak to je vyhodne pre ne tak to bude vyhodne aj pre stat resp. statnu spravu. Staci aby statny uradnik bol flexibilny a mal zaujem sa o svoju pracu.

"ALE"
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

konkretne ktore velke sk firmy presli na desktopoch na linux?
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

50 spolocnosti/organizacii... ktore ficia na open source http://bit.ly/pjHoJU
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

clanok je o desktopoch.
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

napr. Prva stavebna a konkretne ubuntu
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Toto ma naozaj prekvapilo. Hlavne to že im na služobných thinkpadoch to ubuntu (aj keď staršia verzia) naozaj funguje.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

no pokial viem tam sa po pilotnom projekte rozhodli vratit k Windowsom, ale nech si to kazdy vyskusa a zisti to na vlastnej kozi
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Aj moja firma bezi na linuxe uz druhy rok a v kancelarii pozivame libre office a ziadny problem. Kazdy si zvikol. Neviem preco hladate problem s Dokumentami. Posielam v pdf a kazdy negramotny vie otvorit pdf. V horsom pripade Excel ukladam do formatu ms offcice 2003 a s tym tiez nieje problem. Tak na co tolko penazi. Samozrejme su aplikacie v statnej sprave kde to nejde. Ale pokial ide o maily, web, kancelaria tak nevidim problem. A aj keby som si kupil komercnu verziu linuxu Red Hat alebo Novell tak sa to furt vyplati.
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

s ukadanim do excelu 2003 je problem.

na stranke mi php generuje exporty do excelu a v OO otvorim velke hovno a nie to co potrebujem.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

mozno si si "zvykol" ale spell check zjavne nefunguje :)
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

Hlupy a apaticky narod = primitivna a arogantna vlada (lava/prava/fialova).
V o mnoho bohatsom Nemecku maju stale dostatok zdraveho rozumu na to aby pouzivali Open riesenia tam kde je to dostacujuce, ale slovenski idioti s titulmi aj bez nich myslia len na to ako uspokojit seba a svojich 'sponzorov'.
Rozpraval som sa o tomto s jednym Nemcom a je to az smutne. Moze sa niekto potom cudovat, ze sa na nas pozeraju "z hora"?
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Prajeme dobru chut

Slovensky plebs

Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

tie tety na uradoch ovladaju MS office aj tak iba minimalne, podla mna je jedno ci im robi problem soft od MS alebo niejaky iny. Osobna skusenost z OU v jednom nemenovanom meste. Teta nevedela si prepnut klavesnicu z qwerty na qwertz a mne ako stranke sa stazovala ,ze jej nepise Y ale Z - je toto mozne v roku 2012 ????????
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

je to celkom bezne a realne zial. Mne tiez volaju ludia, ze im nejde tlacit, ze tlaciaren nereaguje a len vraj blika. Este im nieco vraj pise na obrazovke, ale nevedia co, lebo to hned len ako otravne okienko odkliknu krizikom. A ked pridem ku tlacke, na display po SLOVENSKY pise "vymente toner", alebo "chyba papier v zasobniku 1" a podobne zlozite ulohy, na ktore im nestaci v niektorych pripadoch ani inziniersky titul. :(

Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

k danému počtu PC by pri cene 1200(iMac s iWork) by to štát stálo 100 mil.€ alebo 114 mil.€ (iMac s office2011bussnise)
a to sú maloobchodné ceny.... a to tu hovoríme aj s komlet novým HW 21palcový display, bezdrátova klávesnica a myš + upgrade na novšiu verziu OS o dosť lacnejší
Odpovedať Známka: -1.6 Hodnotiť:
 

fetujes?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ach no toto je chore... 50 mil. eur vyhodenych do vzduchu
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

A prečo vyhodených???
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

new world order ti nic nehovori? alebo iluminati, slobodomurari, reptiliani a pod? :P
Odpovedať Hodnotiť:
 

No a co vsak vlada ma dost penazi, ked kazdemu obycajnemu cloveku zoberie 40% z tazko zarobenych penazi. 20 pri vyplate a 20 pri nakupe.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nie myslis sa. Stat ti pri ti vyplate zoberie viac nez 40% (odvody + dan) a potom pri nakupe 20% DPH + naklady obchodu za spotrebne dane za palivo ci auto.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

v statnej sprave ziadna kriza nieje, dokonca pomaha zahranicnym firmam v boji proti nej.
Nasi statnici su bojovnici proti krize.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No, nadavat viete, idioti a podobne. Ale co tak spravit nieco proti tomu? Napriklad podporit hromadnu pripomienku na http://www.changenet.sk/?section=kampane&x=638118 .
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Oni na nejake pripomienky od plebsu zvysoka seru. Vies kolko zakonov som uz ja pripomienkoval a spolu so mnou tisicky inych ludi na portali statnej spravy? Pchop, ze ta skorumpovana zberba nas ma na haku a kludne si nadalej bude prijimat zakony namierene voci vacsine. Jedinym skutocnym riesenim je hromadne obsadit tie institucie a tych vagabundov bud povesat, alebo smarit do basy.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dobre, situacia ma od idealu daleko, ale nejaky vyznam tie pripomienky podla mna maju - ved napriklad cenzura internetu pod zamienkou regulacie zahranicnych hazardnych hier nepresla (zatial...), a tam asi zohrali istu ulohu aj pripomienky.

Inak uz sa do tejto kauzy zapojila aj Aliancia Fair-play, http://goo.gl/FNWTy .

Aj ked mi napadla smutna myslienka, ze takyto odpor, ked sa zastavia tie najvacsie svinstva, je v konecnom dosledku skodlivy. Ze bezni ludia si potom budu mysliet, ze je vlastne vsetko v poriadku, ved sa az tak nekradne, a preto povesanie tych vagabundov pride neskor.
Odpovedať Hodnotiť:
 

v MS produktoch sa hojne pouzivaju prikazy a makra vo Visual Basicu, jednej z najsilnejsich zbranik ak chces nieco lahko a rychlo ohnut.
Je ten isty kompatibilny programovaci jazyk dustupny pod LO ?
Tiez vseobecne, automatizacia cez basic v MS je podstatne viac uzivatelsky naklonena, dostupna a rozsirena nez maju ine OS.
Syntax basicu je omnoho zrozumitelnejsi a ohnutejsi ako napriklad povinnost medzier ci deklaracii alebo bodkociarok v inych jazykoch.
MS je podla mna jeden z najlepsich komercnych produktov pre siroke masy ludi.
je zrozumitelny a lahko ohnutelne prostredie. Ved si len skuste urobit rychlo a lahko export dat z do povodne nekompatibilnych aplikacii, povodnym podporovanym prostredim v OS.
Podla mna mali dojednat lepsie univerzalne podmienky a nizsie ceny, tot cele.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

V LO office je tiež programovací jazyk, ktorým ohneš aplikácie. Asi by bol veľmi žiadúci audit, ktorý by preukázal, ako sa sofistikované funkcie MSO implementujú. Väčšinou chýba v dokumentoch z úradov aj základné formátovanie - štýly. Takýto audit nech stojí aj za 1 mil. €, pokiaľ sa ním ušetrí do vzduchu vyhodených 52 mil. €.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

wed oni kupili licenciu na windows pre vsetky pocitace na slovensku aj pre svojich obcanov, ktory licenciu nemaju...
Odpovedať Hodnotiť:
 

hura, pod hromadnu pripomienku sa podpisalo viac ako 500 ludi, budu sa nou musiet zaoberat.

A tuto kauzu si vsimli uz aj v Trende - http://goo.gl/xwpb1 a v SME - http://goo.gl/QyCXE . Pri takejto publicite a pred volbami im to snad trochu skrizi plany.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár