neprihlásený Pondelok, 7. júla 2025, dnes má meniny Oliver
V botnete Flashback až 670 tisíc Macov, Apple ho chce rozložiť

DSL.sk, 12.4.2012


V botnete vytvorenom škodlivým kódom Flashback označovaným tiež Flashfake je v súčasnosti až 670 tisíc počítačov s operačným systémom Mac OS X.

Tento týždeň o tom informovala spoločnosť Kaspersky Lab potom ako prvú štatistiku počtu počítačov zapojených v tomto botnete zverejnila minulý týždeň rovnako ruská antivírusová spoločnosť Dr. Web.

Flashback sa objavil už minimálne na konci minulého roka, vo februári tohto roka ale začal pre infikovanie počítačov využívať zraniteľnosť v Jave a do počítačov sa dostával cez Java applet na rozličných škodlivých stránkach.

Zo zatiaľ dostupných informácií nie je jasné, či škodlivý kód dokázal infikovať tak veľké množstvo počítačov s Mac OS X iba od februára alebo jeho tvorcovia nainštalovali najnovšiu verziu aj na PC infikované predtým.

Aktuálna verzia trojana generuje domény kontrolných serverov botnetu, ktoré kontaktuje, pomocou algoritmu závislého aj na dátume. Ako prvá tento algoritmus analyzovala spoločnosť Dr. Web, ktorá si následne niektoré z týchto domén zaregistrovala a analyzovala prichádzajúcu komunikáciu z infikovaných počítačov.

V požiadavkách zasielaných HTTP protokolom škodlivý kód v hlavičke zasiela aj unikátne ID infikovaného počítača generované Mac OS X, z dátovej prevádzky je tak možné zistiť počet unikátnych infikovaných počítačov.

Z dátovej prevádzky ale nie je možné jednoznačne potvrdiť, či táto určite prichádza z počítača s Mac OS X a rovnaké kontrolné servery nevyužíva aj prípadná verzia tohto škodlivého kódu pre iný operačný systém, najmä Windows. Operačný systém infikovaných počítačov pasívnym zisťovaním OS z jeho sieťovej komunikácie ale analyzovala spoločnosť Kaspersky Lab, ktorá si rovnako zaregistrovala niektoré z domén.

Jej analýza potvrdila, že 98.4% infikovaných počítačov má inštalovaný Mac OS X 10.x, u ďalšieho 1.6% nevedela OS identifikovať. Vzhľadom na takéto rozloženie je ale pravdepodobné, že riadiace servery kontaktujú len infikované počítače s Mac OS X.

Na základe zozbieranej databázy infikovaných PC poskytujú Dr. Web a Kaspersky webové stránky umožňujúce zistiť, či je daný PC s Mac OS X infikovaný, na základe zadania UUID zistiteľného v "About this Mac".

Kaspersky a F-Secure zároveň ponúkajú nástroje, ktoré škodlivý kód odstránia.

Hoci botnet so 670 tisíc infikovanými počítačmi by v prípade konkurenčného Windows nebol veľkým botnetom, v prípade Mac OS X s výrazne menším počtom počítačov je infikovaná nezanedbateľnú časť všetkých PC s týmto OS a podľa dostupných informácií ide o doteraz najväčšiu bezpečnostnú hrozbu v prípade tejto platformy.

Spoločnosť Apple chybu v Jave odstránila na Mac OS X 10.6+ aktualizáciou až 3. apríla. Tento týždeň spoločnosť ale avizovala, že spolupracuje s poskytovateľmi pripojenia na znefunkčnení riadiacich serveroch botnetu.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Predaj zariadení nositeľných na zápästí výrazne rastie
V Česku boli bez elektriny milióny ľudí, pretrhnutie 400 kV vedenia spôsobilo ďalšie udalosti
Používanosť Windows 11 sa údajne dotiahla na Windows 10
Česko zasiahol rozsiahly výpadok elektrickej energie
Let’s Encrypt vydala prvý certifikát pre IP adresu
97% nových áut v Nórsku je čistých elektromobilov, dominuje Tesla
O2 mierne zlepšilo pokrytie 5G, už má byť pre 93% ľudí
Časť smartfónov Pixel 6a má problémy s batériou, Google ju bude obmedzovať a vymieňať
Microsoft oznámil ďalšie väčšie prepúšťanie, chce znížiť počet vrstiev manažmentu
SpaceX zničila v poslednom období stovky Starlink satelitov


Diskusia:
                               
 

proste MAC :)
Odpovedať Známka: 1.5 Hodnotiť:
 

proste Java :)
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

asi nemajú iNOD32, iAvast, iAVG, iSymantec a potobne... :)
Odpovedať Známka: 6.3 Hodnotiť:
 

tak teraz uz maju aj svoj vlastny iBotNet :D
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

to su tie keci o tom ze unix je bezpecnejsi ako Windows. Pritom posledny deravy OS od MS bol Windows ME. NTckova odnoz windowsov je stabilna a bezpecna, kym teda uzivatel dodrziava vsetky zasady bezpecnosti.
Odpovedať Známka: -3.9 Hodnotiť:
 

Čo tu trieskaš ??? Napríklad Windows XP minimálne bez SP1 ale aj bez SP2 ty považuješ za stabilné a bezpečné ??? Po koľkých rokoch prišiel SP2 a XP-čka nabrali až vtedy určitý druh bezpečnosti a serióznosti ??? Jedine tak bez internetu, CD a disketovej mechaniky. Stabilné a bezpečné môžeme nazvať Windows 7 a pred tým tak akurát Windows for Workgroups 3.11. Medzi týmito dvomi systémami neboli samy od seba stabilné a bezpečné žiadne Windows.
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

Ešte aby bolo jasno, samozrejme nepíšem o sérii NT , tie boli v poriadku ale bavíme sa o systémoch pre široké masy ľudí.
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

esteze XP-cko nie je postavene na NT jadre sak ? ;-)))
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

hlupacik XP je NTckova rada. a ano XP je bezpecny OS. samozrejme kazdy soft ma chyby aj windows ma chyby aj unix ma chyby. Lenze zatial co Unix pouziva maximalne par milionov uzivatelov windows pouzivaju miliardy na X roznych konfiguraciach s x roznymi kombinaciami ovladacov a preto sa bezpecnostne chyby vo windowsoch objavuju skor ako v inych OS. Naopak to ze windows bez problemov pouzivaju miliardy ludi je dokaz ze ide o extremne bezpecny system.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Bezpecnost nie je konstantna premenna. Je to vlastnost, ktora sa meni podla toho ake nove druhy utokov sa objavia. Napriklad predtym ako sa objavil Windows Vista/7 bol nan uz pripraveny rootkit, ktory dokazal tunelovat komunikaciu cez UDP a Windows kernel o tom nemal ako vediet. Rovnaky utok sa da aplikovat aj na Windows XP a v podstate na kazdy OS, ak mas k pocitacu fyzicky pristup.

Unix a GNU/Linux sa pouzivaju tiez vo velkej miere, avsak zdrojove kody su auditovane tisickami programatorov, ktorych nejaka americka backdoor legislativa absolutne netrapi (narozdiel od MS a Apple). Tym padom sa system stava bezpecnejsim nie kvoli tomu, ze nikto zdrojove kody nema, ale prave kvoli tomu, ze kazdy si moze tieto zdrojove kody pozriet a skontrolovat, ci je system naozaj bezpecny.

Slobodny software je prave o tejto slobode.
Odpovedať Známka: 3.6 Hodnotiť:
 

"Bezpecnost nie je konstantna premenna. Je to vlastnost" => "Bezpecnost nie je konstantna vlastnost. Je to premenna" ;)
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

V tom ze open source moze byt bezpecnejsi mas kus pravdy, ale unix != open source, vacsina unixov(s vynimkou BSD) su komercne unixy. A ked sa bavime o Mac OS X tak tam uz o open source a slobode nemoze byt rec.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ano, to je pravda. Nie kazdy UNIX je open source. Avsak aj POSIX standard je dobry zaklad pre bezpecny system. Windows ma niektore bezpecnostne problemy prave kvoli zlej architekture OS.

Produkty Apple nemozu byt otvorene, pretoze by to firma neprezila, kedze zaklada svoj biznis na "unikatnosti produktov" aka applefags ;)
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Windows NT nema zlu architekturu, zastaralu architekturu ma napr. Linux(preto nan nadavaju vsetci BSDckari). Windows ma modernu architekturu, ktora vznikla davno po Unixe a vychadza z realnych potrieb uzivatelov a nenesie so sebou dedicstvo spatnej kompatibility s Unixami z konca 70tych rokov. MS mal aj vlastny unix (Xenix) (bol to dokonca najpredavanejsi Unix), ale hodil ho cez palubu prave koli tomu ze ho nahradil modernejsim OS. Najprv pracovali s IBM na OS/2 neskor si postavili vlastny system (vychadzajuci z OS/2) ktory bol este modernejsi a nazvali ho New Technology(NT). Keby to tak nebolo asi by vsetky ostatne systemy nekopirovali prave windows a neimplementovali jeho vlastnosti (ODBC, alebo aj tlacitko start :D), preco Apple pridal do Liona s velko pompou kopu novych features ktore mal Windows uz pred 15timi rokmi? Take featury ktore ma Windows NT ako samozrejmost (napriklad Active Directory, OLE, DDE, alebo DCOM/ActiveX nad ktorym bude postavene WinRT) nemaju ostatne os este ani dnes.
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Myslim, ze mas nespravne informacie. Zabudol si na MS-DOS, W9x a ME. Okrem efektivnej BSOD mali aj "skvelu" podporu HW. Microsoft okopiroval mnoho funkcii prave od Apple, a to nie len pri prvych verziach Windows, ale aj pri Viste (viz.: https://www.youtube.com/watch? v=QT6YO30GhmQ ). UAC je len prikladom tej "modernej architektury" taktiez ako aj fiasko s ich anti-XSS filtrom v IE. Spominal som nefunkcne ALSR a DEP ? (http://www.whitephosphorus.org/ sayonara.txt)

A teraz sa Microsoft chvali ako robi system viac modularny. Zaujimave, ze to pripomina viac a viac *nixove systemy, viz.: http://features.techworld.com/ operating-systems/3337293/ eight-features-windows-8-copies-from-linux/
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Prestan fajcit travu, podpisuje sa to na tebe.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

ale chod dopice.sk/2me
inac super videjko :D , left corner, right corner not the same thing :DDDD
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

S W8 Microsoft pripravil aj vlastny AppStore, co mi dost pripomina repozitare balickov, ktore sa pouzivaju uz davno. Bolo to dost otravne, ze pre kazdy program musis stiahnut zo stranky software, ktory moze obsahovat malware, a manualne ho nainstalovat. Toto je zalezitost jedneho prikazu pre balickovaci system, alebo len par kliknuti pod Mac OS X cez oficialny obchod.

Tie technologie, ktore si spomenul, napriklad Active Directory je odpoved na LDAP. ActiveX je feature ? To nemozes mysliet vazne :D ActiveX je najvacsia diera v bezpecnosti Windows aku kedy vymysleli.

DCOM=CORBA, OLE="comdlg32.ocx not found" a tak podobne. S tym tlacitkom start je to rovnako ako s blikajucim kurzorom v konzole, patentovali si nieco co nevymysleli prvi.

Microsoft samozrejme vymyslel aj par dobrych veci, ako napr. XMLHttpRequest alebo .. neviem.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

pises picoviny.
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Ano, a prave preto ma Ty na to musis upozornit a opravit takymto odbornym, technickym a fakticky podlozenym prejavom.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

dal som ti to v short version.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Pretoze k tomu nevies povedat nic k veci.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

a ci to na to povedat, ked sem totalne zbytocne pleties 9x verzie win, dos a vymyslas si bachorky? co ti na to kurva napisat?
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Su to fakty, ktore su sucastou historie a inovacii Microsoftu, o ktorych sa tu bavime. Tym, ze nedokazes nic fakticky vyvratit, len potrvrdzujes, ze jedina zbytocne zaplatena bachorka si Ty sam.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

pises picoviny zas a znova.

ty: Windows ma niektore bezpecnostne problemy prave kvoli zlej architekture OS.

on: Windows NT nema zlu architekturu, zastaralu architekturu ma napr. Linux(preto nan nadavaju vsetci BSDckari). Windows ma modernu architekturu, ktora vznikla davno po Unixe....

ty: Myslim, ze mas nespravne informacie. Zabudol si na MS-DOS, W9x a ME...

o com to do pice tocis? 9x veriz aje mrtva viac ako 12 rokov, tak co sem moces jak prd v galotach architekturu 9x? vsak ti jasne pisal o NT.

a nechce sa mi komentovat kazdu tvoju picovinu takymto dlhym komentarom, preto to este raz skratim: pises picoviny.
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

Z povodneho prispevku uzivatela masox: "Najprv pracovali s IBM na OS/2 neskor si postavili vlastny system (vychadzajuci z OS/2) ktory bol este modernejsi a nazvali ho New Technology(NT)."

Zaklad Windows NT vznikol z nevydaneho nastupcu systemu VMS, nazvaneho "Mica". Firma DEC zalovala Microsoft, vyhrala sud a Microsoft dostal pokutu 150 milionov USD. V sudnom procese sa jednalo o to, ze po zruseni projektu Mica sa hlavny architekt systemu VMS, Dave Cutler, rozhodol odist do MS aj so zdrojovymi kodmi. Navyse, Windows NT musel obsahovat podporu DEC Alpha CPU.

Popri spolocnom vyvoji s IBM na OS/2 3.0 Microsoft pracoval aj na systeme zalozenom na PC-DOS, ktory nazval Windows. V tomto case tiez zacal portovat svoje aplikacie pre tento system a vydali kniznice, aby tieto aplikacie pracovali aj na OS/2 3.0.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Po uspesnom vydani Windows 3.0 sa Microsoft rozhodol, ze prestane podporovat OS/2 3.0 API a zacal presadzovat svoje Windows API. Tymto porusil dohodu so spolocnostou IBM, ktora od spoluprace odstupila a obe firmy si ponechali prava na OS/2. Windows 3.1 vsak neobsahoval mnoho funkcii OS/2 ako dlhe nazvy suborov, desktop a ochranu proti skodlivym aplikaciam. Cize modernejsi nebol.

Pre NT bolo prilis zlozite pisat ovladace a teda NTcka dlho nemali dobru podporu HW. NTcka dodnes umelo obmedzuju PAE.

Prikladom zlej architektury bola napr. chyba v jadre pri spracovavani WMF a dalsie nespocetne mnozstvo exploitov. Dnes mame 7 a co nam to prinieslo ? VBootkit 2.0, ktory zneuziva chybu v dizajne jadra. Znova tu spomeniem moznost obist ASLR a DEP.

http:// www.roughlydrafted.com/2009/07/30/ readers-write-how-microsoft-got-windows-nt/

https:// en.wikipedia.org/wiki/History_of_Microsoft_Windows
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

no to su zase picoviny, ti povim.
fakt "objektivne" "fakty"
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

To, ze ukradli tie zdrojaky je fakt. Taktiez aj to, ze Windows vzdy mal a dodnes ma problemy s bezpecnostou na urovni jadra.

Pozri si : http:// www.abysssec.com/blog/2010/05/08/ past-present-future-of-windows-exploitation/
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

preboha http://dopice.sk/2mh
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Jeden vacsi drist nez ten druhy.
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

ActiveX sa netyka iba webu a vobec to neni diera, je to komplexna technologia urcena na zdielanie komponet medzi aplikaciami. skus si o tom nieco zistit to iste plati aj pre DCOM neni CORBA. Windows 9x bola parodia na operacny system to mas pravdu ja som ale o 9x nepisal.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

ActiveX sa netyka iba webu, ale vytvoril attack vector, ktory sa casto zneuziva. O DCOM som si precital, ze je uz dnes nahradeny technologiou .NET Remoting. CORBA bola hlavnym superom DCOM.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Microsoft vo Windows 8 odsuva .NET na vedlajsiu kolaj, a ma ho postupne nahradit WinRT(alternativa k Windows API) technologia ktora obali COM do API podobnemu .NETu.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

cely tento vas flame war nema zmysel, lebo absolutne ani jeden z vas nevi o com pisete.

to s tou architekturou je myslene, ze teda windows ma byt microkernel, tym padom teda bezpecnejsi, ale kedze je to closed source, tak to nikdo nedokaze ziscit, ale po tych nejakych leakoch posledne sa zistilo, ze to nie je celkom pravda, a ze aj microsoft robil kompromisy, preto to wikipedia napr udava ako hybrid kernel. to iste plati aj pre linux, kedze je modularny, tak to ide smerom k hybridu. FreeBSD uz je tiez viacmenej modularny, a ostatne BSD su monolitne. to ale nema nic spolocne s bezpecnostou, len so stabilitou vtedy, ak ti nejaky modul/driver crashne. co teda pri windowse zvykne zhodit kernel, cize nemozeme hovorit o nejakom microkerneli (alespon ne furt). to cele ale nema nic spolocne s bezpecnostou, kedze na to by ten microkernel mosel byt fakt cisty a naco mi je benapadnutelny kernel, ked uz secko ostatne by s takyma pravami bolo kompromitovane?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

hovadina ... macosx ma ako jadro Darwin .. a ten je open source! mozes si ho stahnut a dokonca su aj ine distribucie ako macosx, napr opendarwin bol, ale ten skapal a teraz su nejake ine ... nesledujem to, ale vim, ze teda boli distra s xorg a podobne. macosx ale nepouziva prave napr xorg a ich X server je closed-source, takisto ako ich window manager, kery je pisany v C# ... co teda vie byt dost problem z hladiska, ze teda microsoft ma v tomto patenty a podobne. ...

ale vseobecne len tolko, ze teda darwin / resp macosx nie je uplne closed source ... je dost vela veci v tom open source. no a samozrejme hlavne tie aplikacie, kere su aj tak otvorene od nich, ako napr cups.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Toto ale nemá nič s unixovou bezpečnosťou. Bola zneužitá zraniteľnosť Javy.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Presne tak, Java je des, mali by ju zakazat!
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

a co teraz budeme robit? setci prestupime na Mono? alebo este lepsie .Net?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Nechcem tu vyrývať ale čo tak článoček že - Ministerstvo spravodlivosti USA podáva žalobu proti spoločnosti Apple z podozrenia na kartelovú dohodu? :)
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

no vidis a uz clanok netreba :D
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

tak to mi pripomina zalobu proti MS v spore IE vs NETSCAPE
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Si zabil ... ze iBotNet ;-)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Teraz cez Javu a potom na x dalsich sposobov podobne ako vo Windows.

Je naivne verit "Apple marketingu" o vyladenosti a bezpecnosti OS X.

Jednoducho doteraz nemal taku pozornost ako podstatne rozsirenejsi a pre utoky "lukrativnejsi" Windows. A to iste plati aj pre iOS a ani to, ze sa apps spustaju v Sandboxe nepomoze.
Odpovedať Známka: 6.3 Hodnotiť:
 

práve pre iOS to platí v menšej miere vďaka nemožnosti inštalovania 3rd party apps. iOS ako celkom vďaka iPodu Touch a iPadu (a dlhšej prítomnosti na trhu) má na trhu podobný počet zariadení ako Android, no nečelí rovnakým bezpečnostnými hrozbám a problémom ako Android, najmä kvôli tomu, že nemá Flash, Javu, voľne inštalovateľné doplnky a aplikácie a nekontrolovaný store. Síce tiež nie je nepriestelný, no je na tom oveľa lepšie
Odpovedať Známka: 0.5 Hodnotiť:
 

hlupost. ios je to preto, lebo aplikacie nemaju pravo zasahovat hlbsie do systemu, nie preto, ze su od tretej strany.
nema to nic so storom, lebo aj napriek kontrole je v aplikaciach kopec skrytych chyb a dier. osx preto nepomoze ani store.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

si fakt naivny, ak si myslis, ze java je jedina diera.
nepomoze ti ani appstore, nepomoze ti ani nejaky demetny apple gatekeeper.

si uvedom, ze ms ma 20 rokov skusenosti s riesenim tychto problemov, zatial co v apple na to srali.
Odpovedať Známka: 6.1 Hodnotiť:
 

az na to, ze virtualnu masinu javy si applaci pisu sami a potom to takto dopadne. Apple musi odstranovat chybu v jave, ktoru si tam zaniesol.
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

kolki z nich maju mac len aby "neriesili virusy"...
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Oni keď sa o tom aj dozvedia, aj tak budú sladko zaspávať s tým, že síce sú v botnete, ale nie je to vina apple :)
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

za chvilku sa vsetky MAC-ky stretnu v jednom botnete :)
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Sak neriesia, preto je to tam, kde je.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

jasne, je to tam, ze mac botnet ma 600k pocitacov. vsetky ostatne botnety su windowsove a maju desiatky milionov pocitacov.
ja nemam anitivirak a ani si ho nedam zatial, ani po tomto probleme. stacilo mi skontrolovat infikaciu, nebola, som spokojny.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

pekné, ale nepochopil si pointu.

cca 1% mac userov je v botnete. taky pruser windows zdaleka nema.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

podla statistik ma XP SP3 1,8% nakazenych pocitacov, vista ma 0,8% a win7 ma 0,4% s tym, ze xp klesa a win7 pomaly rastie, ako ziskava podiel na trhu.
nie je to narazova hodnota ako v pripade macu teraz. to je nepretrzity stav.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

pleties si to. 1.8% xp nie je v jednom botnete.

tato nakaza osx neznamena, ze nie su dalsie stovky tisicov v inom botnete a cez inu dieru.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

java = novy flash :)
Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

Nemal zapinat pocitac a telefon. Nachadzaju sa v nom stotisice riadkov kodu v roznych programovacich jazkoch pouzivajuce rozne vystavane technologie. Stavim sa ze tam mas desiatky chyb s potencialom bezpecnostnych chyb. Mozno mas prilis malo udajov o tom aby si vedel posudit co je lepsie a co je horsie.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Suhlasim, len doplnim, ze flash a java sa pouzivaju v browseri, tak ten vyskyt hrozieb je viac badatelny.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ako kde. Skuseny programator flash ani javu nepouziva. Vsetko sa da uz dlhe roky nahradit javascriptom.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Javascript je obrovske terno...to ti poviem
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Hlupost cela tato vec ....
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Chlapec ma mac a teraz sa uz nemoze pochvalit, ze nedostal virus, ze? :D:D
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ospravedlnujem sa, ale nahodou ma este okrem mna niekto spomalenz orange dsl net? Platim ya 9mbps a ide to max 2,6mbps momentalne. Ci na co sa stazujem, ked nemam garantovanu linku?
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

netusim, ale posielam ti kvety.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

spomaleny orange dsl net nepozorujem, mam upc.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

keby sa vzdy zastavam nad tym preco slovanet ide pomaly:D ...
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Dakujem vsetkym za podporu a prijate kvety preposielam vsetkym zdielajucim podobny osud.

...Je mi to divne, lebo s t-komunistami sa mi stavalo iba to, ze z nicoho nic zmenili profil kazdy 1/4 rok zo 14mbps na 10mbps pri programe turbo 4. To ale nie je tento pripad. Profil je v pohode 14,988/0,764kbps ale rychlost akoby som mal limitovanu zo strany orangutana.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Precitaj si zmluvne podmienky, ktore si podpisal pri objednavani tejto sluzby. Ak je tam napisane, ze mas rychlost DO x MBit/s, tak je jasne, ze s tym nic nespravis. Ak je tam spomenute nieco ohladom minimalnej kvality sluzby ktora nebola v Tvojom pripade splnena, tak im mozes zavolat a povedat im, ze v pripade ak nenapravia situaciu odstupujes od zmluvy.

V byrokratickych a pravnych statoch Europy, sa stava, ze su ponuky uvazadane "do" max. rychlosti, avsak tato sa spravidla vacsinou dodrziava, kedze zakaznik ma svoje prava a moze prejst ku konkurencii. U nas sa to zneuziva na umele zvysovanie ziskov a ne-investiciu do lepsej infrastruktury.

PS: Ak si chronicky stahovac, tak sa na nemozes cudovat tym zmenam profilov a mal by si sa prestahovat do Skandinavie alebo Juznej Korei (1Gbps FTTH) ;)
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Necitim sa byt chronickym stahovacom. Mesacne tak 45-120GB. Ale obcas mi vadi, ked stahujem dolezite veci a trva mi to 4x dlhsie ako by malo (a nie chybou servera z kt. taham). Dnes sa to nastastie tvari lepsie, hoci 9mbps to veru stale nie je.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Chytraci, preco do toho tahate Javu? Java je len specifikacia, kedze Apple tam nechce Sun Javu, tak maju svoju implementaciu, ktora zrejme obsahuje bezpecnostne chyby.

Kapisto?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

ano ... aj ked teraz uz je openjdk, cize teoreticky by uz nepotrebovali tie svoje zastarale implementacie nejakych hovadin, nuz ale aj microsoft, a aj IBM toto robi, cize to je vec keru nedostane clovek prec, ale to nevadi, ved saq nic neni zle na tom, ze teda je viac implementacii, nie len jedna openjdk/sun-java.

ale hovorim ... nemalo by sa stat, ze by to malo nejaky prejav na bezpecnost, od toho je tam ta virtualna masina, ze teda hocaku galibu nema robit na pocitaci nejaky program.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tym, ze Windows OS bol najrozsirenejsi system (cca80%) na svete, tak vytvaranie virusov pre Mac OS nemal zmysel. OD nastupu iPhone a iPad sa to zmenilo. V buducnosti nastane prudky narast virusov pre tento system a APLLE tak strati svoju umelo vytvorenu hodnotu.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Však už mu idú akcie dole :D Síce iba troška ale spadli mu ;)
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

bola dobra hra
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Pravda, ale Another World este lepsia.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

a bude horsie ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Do Jablka sa zakusol cervik :D zeby bolo jablko kenecne zdrave ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Je to zaujimavy clanok len ja napisany dost neodborne. Musim autorovi vytknut, ze nerozlisuje medzni JAVA-ou ako probgramovacim jazykom a JVM ako nastrajom na vykonavanie bytecodu. Chyba urcite nebola v JAVA ale v nastaveni pristupovych prav JVM.

Dalej sa v clanku pise "Spoločnosť Apple chybu v Jave odstránila na Mac OS X 10.6+ aktualizáciou ..." . Ako mohol Apple opravit chybu v JAVE , ked JAVA je vyvijana ORACLOM, ktory ju kupil od SUN-u. Ked chybu odstanil Apple znamenato ze chyba bola na strane Apple a to zlou implementacie JVM.


Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

CVE-2012-0507:
"Vulnerability in the Java Runtime Environment component of Oracle Java SE (subcomponent: Concurrency). Supported versions that are affected are 7 Update 2 and before, 6 Update 30 and before and 5.0 Update 33 and before.

Easily exploitable vulnerability allows successful unauthenticated network attacks via multiple protocols. Successful attack of this vulnerability can result in unauthorized update, insert or delete access to some Java Runtime Environment accessible data as well as read access to a subset of Java Runtime Environment accessible data and ability to cause a partial denial of service (partial DOS) of Java Runtime Environment."

http://www.oracle.com/technetwork/ topics/security/ javacpufeb2012verbose-366319.html (dve medzery)

Ukazka kodu:
https:// www.f-secure.com/weblog/archives/00002341.html
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Podla mna to spiskala zamerne Apple, aby mal zamienku na vyhodenie Javy z OS X. :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mna by zaujímalo či na takej "škodlivej stránke" išlo chytiť len trojana na mac os, alebo aj widle :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

dura bola vo virtualnej masine vyvijanej applom pre osx.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár