neprihlásený Sobota, 27. apríla 2024, dnes má meniny Jaroslav
Prvú licenciu a poznávaciu značku pre samojazdiace autá získal Google

DSL.sk, 9.5.2012


Americký štát Nevada, prvý štát ktorý prijal legislatívu pre používanie samojazdiacich áut, udelil prvú licenciu pre testovanie samojazdiacich áut a zároveň vydal prvú poznávaciu značku pre takéto auto.

Prvú licenciu aj značku získala spoločnosť Google, oznámil tento týždeň Dopravný inšpektorát Nevady.

Nevada ako vôbec prvý štát vo februári prijala legislatívu pre používanie samojazdiacich áut.

Legislatíva rozlišuje samojazdiace autá v testovacej prevádzke skúšané ich výrobcami a komerčné samojazdiace autá vlastnené bežnými užívateľmi. Počas testov musia byť vo vozidle prítomné minimálne dve osoby a jedna musí byť pripravená prevziať riadenie.

Samojazdiace autá v bežnom predaji budú musieť byť certifikované a ich majiteľ bude musieť mať vodičské oprávnenie rozšírené o triedu samojazdiacich áut. Takéto auto bude môcť chodiť samé aj prázdne, v prípade porušenia pravidiel cestnej premávky bude braný na zodpovednosť ale majiteľ vozidla rovnako ako keby v danom čase vozidlo sám riadil.


Prvá poznávacia značka pre samojazdiace autá (foto: Dopravný inšpektorát Nevady)



Samojazdiace autá budú musieť mať čiernu skrinku, ktorá bude uchovávať minimálne 30 sekúnd dát zo senzorov pred nehodou. V prípade nehody budú tieto dáta uchovávané minimálne po dobu troch rokov.

Kým Nevada má poznávacie značky šedo-modro-žlté, samojazdiace autá v testovacej prevádzke budú mať červené značky, na ich ľavej strane je znak nekonečna, tzv. ležatá osmička, a znaky AU a na dolnej strane nápis Autonomous Vehicle. Prvé samojazdiace auto Google, ktoré značku dostalo, má na nej číslo 001.

Bežne predávané samojazdiace autá budú mať značky rovnakého dizajnu s ležatou osmičkou, budú ale zelenej farby.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

České železnice idú testovať WiFi vo vlakoch cez satelitný Starlink
V bezplatnom DVB-T bude počas MS v hokeji aj Joj Šport
NASA komunikovala laserom na stovky miliónov km rýchlosťou 25 Mbps
Let vesmírneho Boeingu by sa už mal uskutočniť, o menej ako dva týždne
Vydané Ubuntu 24.04 s dlhou podporou
Uvedený notebook používajúci nový formát menších pamäťových modulov CAMM2
Nová verzia Windows 11 bude vyžadovať CPU s podporou ďalších inštrukcií, nepobeží na starších CPU
Google opäť odložil vypnutie cookies tretích strán v Chrome
HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom
Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke


Diskusia:
                               
 

este maso z potkanov a zijeme v buducnosti!
Odpovedať Známka: 1.0 Hodnotiť:
 

..a si si istý, že to maso z patkanov už nemáš aj dnes ? :D :p určite ano, a v takích krajinách JV azie celkom bežné menu, jedlo ;)
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

som si isty ze u nas urcite nie
Odpovedať Známka: -6.2 Hodnotiť:
 

snivaj dalej, co si myslis co sa s tane s potkanom a inou havedou ktora sa omylom zatula do rur ktore vo fabrike tlacia maso na salamy a pod. ;-))
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

no jasne odbornici na tlacenie masa v rurach vo fabrike :) sa spamatajte. Asi naozaj starnem ked uz Demolitionmana povazuju za svoju pritomnost.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

hahaha, zase niekto kto nevidel Demolition mana :D :D :3

autorovi prveho prispevku posielam kvety
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

dakujem, niekedy mam pocit ze som stary! :)
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Pomaly to tam speje - Vesley si Simona Phoenixa vyskúšal aj v praxi (teda aspoň čiastočne) a aj spoločnosť je už skoro tak hlúpa...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Do takého auta ma v živote nedostanú..., jediné potešenie, dupnúť na plyn, vypustiť trochu adrenalínu, trochu sa spotiť... a o to všeko má človek prísť?

Šibnutý to svet.

Odpovedať Známka: -7.6 Hodnotiť:
 

Stále sa možeš jebnúť z mosta dole.
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Ja si myslim, ze ucelom takehoto auta nebude iba riadenie bez sofera, ale aj prevzatie riadenia v pripade zleho sofera, co bude mat za nasledok zotrvanie na moste.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na prechode: z prava nič nejde a z ľava ide Volvo, tak poďme, však zabrzdí samo.
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

prečo by si mal o to prísť ? keĎ nechceš si ho nekúpiš
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

No , neviem ako dlho mas VP ale ked ides po rovnej a nekonecne nudnej dialnici tak takafo funkcia je "bozi dar" blaznit sa mozes na perinskej babe a podobne .
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

vyše 20 rokov, cez 1,7 mil.km, na svk nie sú diaľnice.
Odpovedať Známka: -0.4 Hodnotiť:
 

Adrenalin si vypustaj na pretekoch alebo pretekarskych drahach a nie na normalnej ceste v premavke s inymi autami.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Iba dodám, že si neviem predstaviť nič rýchlejšieho v rozhodovaní ako ľudský mozog.

keďže sa učíme najmä skúsenosťami, mám otázku: kde je istota, že sa auto vyhne náhlej prekážke, napr. chodec na diaľnici... tento rok som ich videl asi už asi 4-5...,

...ako bude reagovať auto pri rýchlosti napr. 130-170 km/h, ked bude jedna strana cesty, pruh napr. od vody, nejaká mláka, nejaké odstavené auto, pretože napr. u nás nie sú ani odstavné pruhy..., na výtlky vozovky, na skúsenosť, že v noci pri / v/ neosvetlenom aute je na 99% nejaký zúfalec..., na nedanie prednosti v jazde... takmer vždy sa s tým stretávam pri "geniálnom" výjazde na "diaľnicu" ZV-BB, kde je síce "Daj prednosť", ale pripájaci pruh skoro žiadny...:( a už tom zopár mrtvych bolo.

v takom DE, kde je neobmedzená rýchlosť dupľom, pochybujem, že bude mať úspech.

Alebo sa budú musieť postaviť nové koridory, lebo neviem si predstaviť, že sadnem si k "počítaču", ked neverím nikomu za volantom okrem seba. pozná to veľa z nás.
Odpovedať Známka: -3.1 Hodnotiť:
 

Toto vsetko zalezi, ako to maju v Google premyslene. Kazdopande si viem predstavit, ze sa ten system sam uci a zdokonaluje a zdiela spolocne vedomosti.
Cim viac takych aut bude, tym rychlejsie sa stystem zdokonali.
Tak isto si viem prestavit, co zareaguje skor, ci infracervena stero kamera, alebo unaveny vodic kamionu.
Densny vypoctovy vykon ti dava moznost vypcitat trajektorie pravdepodobneho pohybu srny, ktora ti skoci do cesty a podobne.
Taketo auta mozu vytvarat tzv. roadtrainy (jazda tesne za sebou), cim dokazu setrit palivo a su omnoho efektivnejsie.

Prve kam by som to nasadil by boli tahace, takyto tahac by sa ti len tak nevyradil do praveho pruhu len tak, lebo pred nim ide iny tahac o 0.5km/h pomalsie.

Tiez si viem predstavit, to ze si namiesto hodinoveho soferovanie do prace radsej pospim, pripadne sa naranjkujem za jazdy.

Mozno to znie ako utopia, ale stoji za tym velka firma a ine spolocnosti maju tiez rozpracovane svoje projekty.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kamiony áno, to by malo zmysel... ale: čo s kolonou kamionov, ked dostane jeden z nich defekt?

Ako dokážu reagovať ostatné? Osobne neverím, že nejaký senzor, nech aj extremne výkonný dokáže jediným pohľadom do späťáka vyhodnotiť, že ľavý pruh je prázdny-obsadený, dupnúť na brzdu, povoliť, lebo ide náves do šmyku,

ďalej osobáky, ak sa budú motať, ako dnes 80 km/h, zmätkovať, kto bude vinovatý, ak sa niečo stane?

Autom. riadené..OK, ale po samostatných pruhoch, automaty verzus ľudia... bez šance v reálnej premávke.
Odpovedať Známka: -8.8 Hodnotiť:
 

povedal by som ze 90% nehod je sposobenych: alkoholom, nepozornostou, mikrospankom a inymi ludskymi chybami ktorymi stroj nebude trpiet. navyse reakcna doba bude v milisekundach.

stroj vsak nebude mat intuiciu, neuvedomi si ze za loptou ktora sa kotula po ceste moze odniekal vyskocit dieta a tak nespomali ale dozenie to na reakcnej dobe. a na dialnicu by takyto autopilot bol uplne super
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

to snad ani nemyslis vazne ... sam som vodic denne jazdim cca 300km a mam rad jazdu a soferovanie ale toto jednoducho neobhajis ... to co ty nevies o fyzike vahe auta smyku atd vyhodnoti stroj za par ms ... stroj nespravi chybu vo vypocte proste rychlost , vaha , stav vozovky a vsetky prekazky na ceste ti vycucne skor ako by to ludske oko poslalo do mozgu a to este nehovorim o ceste mozog/ruka/noha a este nezabudnime na FYZIKU a jej zakony taky stroj ti prepocita tisice moznosti kym ty vobec zareagujes za sa nieco deje taktiez niekto spominal kotulajucu sa loptu ... aby to do uvahy bral aj autopilot je pre programatora otazka 10min ... si musis uvedomit ze ty mas obmedzene periferne videnie co senzory a kamery nemaju ... moj nazor je ze toto je neskutocny pokrok k bezpecnejsim cestam ale na druhej strane sam sa len tak nevzdam toho pocitu zo soferovania ale obcas by som aj sam vyuzil autopilota a to velmi rad
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

Ďalší kybernetický Matelko.
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

co ty komplexor bez si robit ego fackovanim sa pred zrkadlom a neotravuj spina
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Nemýľ si ESP a ABS s periférnym videním a rozhodovaním.

Myslíš si, že aj "automat" dokáže vyhodnotiť situáciu kedy napr. zľava auto, nedáva smerovku, oproti odbočuje doľava, po pravej strane motorka...., ale Ty vidíš "aha, ženská, blondína, starý pán..", bacha, čo aj náhodou sa niečo môže stať? Počnúc motorkou, starým pánom atď?

Automat možno na diaľnice, ale do reálnej mestskej premávky... ani omylom.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

sam uvadzas priklad kde system robi nieco za teba ako uvadzas ESP a ABS ... periferne videnie to pozna len clovek nie senzor a kamera samozrejme v 360 stupnovom rozlozeni ... a k tomu rozhodovaniu je to krasne preto sme ludia ze sa mame moznost rozhodnut ... rozhodnutia ale mozu byt dobre a zle ... clovek pozna obe fyzika/matematika/pocitac len jedno schvalne tipni si ktore ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Počítač nedokáže PREDVIDAŤ.

mal som možno za život 20-30 naozaj ťažkých situácii na ceste, ale ani jedna sa NEOPAKOVALA.

Pokiaľ viem, počítač si dokáže vytiahnuť z pamäte iba to, čo je uložené....

Takže je bez šance... proti človeku nemá žiaden počítač nádej, možno chodiť ako robot 50-80 km/h, po rovnej ceste, ale centra miest... xa-xa...ešte 50-100 rokov ani omylom.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

To sa hned odstrani, ked tie auta budu masove.

Kolko kilometrov za celi svoj zivot najazdis? A kolko ich najazdi 1M aut za svoju zivotnost? Co myslis - kto bude mat viac realnych skusenosti?

A este lepsia perlicka - povedzme, ze ty si teda tych 20-30 naozaj tazkych situacii vyhodnotil dobre... Myslis, ze ich kazdy clovek dokaze takto vyhodnotit?

A k predvidaniu - nebol by som si az tak stopercentne isty. Pokial sa spravi dostatocne kompletny model, tak mozes nechat stroj vyslovene predvydat situacie. Vedna disciplina ktora sa o to zaujima sa vola "umela inteligencia". Samozrejme toto ale zalezi od toho, ako sa to napise.

A samozrejme - budu chyby. Otazne je ale, ze kolko - a hlavne - zo zaciatku predpokladam, ze vsetky systemy budu mat nastavene hranicne vzdialenosti na doraz. Takze aj ked system spravi chybu, tak sa nic nestane - teda az na to, ze sa chyba moze vyhodnotit a system sa moze opravit...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

cena..., cena...cena.... KTO si kúpi "umelú inteligenciu"? Koľko? 0,0001% z majiteľov áut?
Odpovedať Hodnotiť:
 

pre rany bozie dokola to iste ako ti mam este povedat ze stroj je preto neomylny vo vypoctoch lepo NEPREDVIDA/NEHADA/NEDUFA to robia ludia a ludia zas robia chybi ... inak povedane ty si mal tych tazkych situacii 30 mozno zvladnes aj 100 a 101 bude osudna ALE TEN STROJ SI NEZRATA 2 a 2 nikdy zle ani po 254584688251x urcite bude mat aj tieto auta fatalne nehody ale to len v pripade ze uz neexistuje ziadna moznost / riesenie nehode zabranit comu by ani predvidavy schumacher krizeny s loebom a kenom blockom nezabranil
Odpovedať Hodnotiť:
 


To o com tu hovoris zvlada riesit uz najtupsi system a to ABS a trochu ineteligentnejsi system ESP. Jedinou prekazkou v samojazdiacich autach vidim to, ze pri uvedeni do komercneho predaja bude na ceste moc aut co soferuju ludia. Ak by lusknutim prsta boli vsetky auta na ceste autonomne riadene tak je po nehodach. Teda ak pocitac prisposobi rychlst jazdy stavu a povahe vozovky :)
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ako neviem v ktorom roku zijes ale to ze ide naves do smyku uz vie auto zistit samo peknych par rokov... Jediny senzor ti dokaze vyhodnotit ci je lavy pruh prazdny.... Senzor ti sice na brzdu nedupne ale spravi to motorcek.. Ako podla teba funguje ASR ? ABS ? ESP ? ...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ale urcite by bolo pekne mat takeho autopilota.

1.dostanes sa do kolony. auta idu 1m/min. prepnes autopilota a mozes si zdriemnut, pocitat knihu, pracovat na notebooku alebo pozriet si film
2.rano do prace autom, nudna cesta medzi, prepnes autopilota a este kusok dospis
3.chyti ta migrena, prepnes na autopilota
4.vypil si viac? prepnes na autopilota
5.zlomil si si ruku? aj tak nebudes mat problem ist do prace
6.dlha cesta autom na dovolenku v noci...
atd...


Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A potom mesto zavedie parkovaciu politiku, rano sa pozries na auto pred barakom a nastupis do autobusu. Tam to mas uz dnes, akurat bez moznosti zvolit inu trasu, bez sukromia a moznostou prist o vsetko ak zaspis.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

priemerna reakcna doba cloveka je cca 1s, co mi pride ako strasne dlha doba v case ked auta jazdia 130 po dialnici. stroj je nasobne rychlejsi a jeho pozornost je konstantna.

ked bude takych aut viac budu moct jazdit v tesnom zavese za sebou po dialnici. nie 50m ako potrebuje clovek ale 5m. znizi sa tym aeordynamicky odpor a setri palivo.

v pripade nebezpecenstva (auto odstavene na kraji dialnice, lad na dialnici a pod), auto moze vyslat varovny signal a okamzite informovat ostatne auta aby spomalili/zabrzdili. o nehode sa dozvies skor nez sa k nej priblizis na dohlad

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no už vidím, ako si niekto do auta s hodnotou 300 eur montuje systém za 3000-5000..., či to už budú jazdiť iba "nové" autá?

Na jednom aute je už z výroby tlačidlo SOS, kde sa automaticky volá dispečer k nehode, cez satelit/ asi od roku 1O/2004, ale na SVK nefunguje..., a ešte dlho nebude.

Autá bez vodičov... budú ešte roky veľmi drahé pre 90-99 % ľudí.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

no tiež si niekedy ľudia mysleli, že na svete sa predá tak 5 až 10 počítačov ... a čo máme dnes? ... keby to Eniac videl, tak by sa v hrobe obracal :D ...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

pocitac v aute mas uz od 90 rokov. senzory maju vsetky trochu lepsie uz dnes, prihodis par kamier a laserov, plosak o velkosti kreditky kde je vsetka elektronika [ved je to len jeden cip.., neviem co si pod tym predstavujes] a niekolko servomotorov. da sa to zbuchat za par supov, druha vec je ze automobilky za to budu pytat mraky prachov
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Hm, kde sa na Teba hrabe Google so svojimi milionovými rozpočtami..., Ty si to vyriešil hravo.

Už máš aspoň vodičský?
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Jazdim s navigaciou Waze a o nehode viem 500 m pred nou.. pokial ju niekto vlozi do databazy..
Odpovedať Hodnotiť:
 

To je uzasne... Ale tieto auta su o tom, ze tu nehodu zadaju do systemu same ... Ty sa musis spoliehat na to ze niekto bude za jazdy tukat do gps... Ja mam Sygic a pravdupovediac som sa o nehode dozvedel zo 100 pripadov v 2 - 3
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Je pravda, ze vypocetna kapacita cloveka nenahradi ziaden stroj, ale clovek vacsinou nie je schopny tak rychlo ako stroj zareagovat na situaciu, ktoru dokaze stroj spracovat. Lebo vacsinou clovek ked zacne nieco rozmyslal, tak premysla strasne vela veci, tym vlastne spravi sice strasne vela vypoctov, ale dost z nich je zbytcnych. Dalsia vec je nerozhodnost cloveka, ktora moze narusi rozhodnutie cloveka. Preto stroj je dost casto lepsi ako clovek.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ten svet ide správnym smerom a to automatizáciou dopravy. Človek je tvor omylný a dopravných nehôd je viac ako dosť. Budúcnosť (neviem ako ďaleko) je jednoznačne v automatizácií dopravy bez zásahu človeka.

Ak si chceš dupnúť, choď "dupať" na nejaký závodný okruh. Normálna cestná doprava nepotrebuje "dupačov" s veľkým egom a malou zodpovednosťou.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na slovensku by dostali znacku nejakych 425, pretoze 001 by uz davno bola odlozena :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

"Takéto auto bude môcť chodiť samé aj prázdne, v prípade porušenia pravidiel cestnej premávky bude braný na zodpovednosť ale majiteľ vozidla rovnako ako keby v danom čase vozidlo sám riadil."

Toto je fakt dobrá veta! To si môžu na týchto autách dobre zarobiť. Na ich chybách. Ak bude mať vadný softvér, bude to samá pokuta! Až nakoniec odmontujú autu aj kolesá...
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

nie je to na SVK
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zabavne bude ked kazdy mesiac budes stahovat updaty lebo niekto nasiel zranitelnost systemu a vie zmenit parametre jazdy alebo auto ovladat na dialku.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

001,007,111-999 atd by boli odlozene...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

hej presne tak 425 :D
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ved minule ukazovali slepca jazdit v takom aute. Podla mna to je super napad ak mame lietadla z autopilotom a aj lode tak preco nie auta pre dlhe trasy to bude super a postihnutym to urcite pomoze v zaradeni sa ako tak do normalneho zivota
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

autopilot je iba do dobrého počasia.

akonáhle je prúser, "autopilot" ho iba zväčší. Pádov lietadiel, ktorých posádka sa spoľahla "lebo počítač"... už bolo niekoľko.
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

Padov lietadla, ked to pokaslal clovek v uplne standardnej situacii, ktoru by pocitac bez problemov zvladol.... uz bolo podstatne viac.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nehovor, kedy?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aj lode nemôžu bez skúseného lodivoda nič. Ani by sa len nevymotali na otvorené more nie to ešte vplávať do nákladného prístavu napr. v Singapure.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

tunajsi remorkeristi by nam o tom istotne vedeli povedat viac
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Táto technológia má pre nás, čo si to pri jazde vychutnávame, obrovské mínus.
Dlhodobé plány a vízie sú následovné:
Autá a cesty budú plné senzorov a umelej inteligencie. My, resp. naši potomkovia budeme v autách len pasívne sedieť. Kto bude chcieť sám riadiť, bude si musieť priplatiť.
Toto je výhoda pre tých čo majú vodičský preukaz z nutnosti. Takých je dnes bohužiaľ na cestách plno.
No pre nás, čo máme z riadenia auta aj pôžitok, je to niečo nepredstaviteľné. :(
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

No ja si s radostou za jazdu priplatim.. Jazdit po Bratislave ked je cez tyzden plne mesto "blavakov" je otras. Tiez som neni odtialto ale snazim sa jazdit normalne... Keby som mal davat kazdy den najavo kazdemu co spravil nejaku volovinu tak mi zhori klakson...
A to chodim trasu dlhe diely - aupark .. kolko to je 6 km ? a ked za den nestretnem jedneho dezorientovaneho mumaka tak nic... a ked nie toho tak chlapca ktoremu tatko kupil / pozical auto (a nemusi to byt zrovna MLko)

Ja budem velmi rad ak budu mat vsetci pocitacom riadene auta. nase deti to uz mozno budu brat ako normalnu vec (ja planujem deti tak o 5 - 10 r) a preto im riadenie chybat nebude..A my, vymierajuca generacia milujuca vonu bezinu, ci nafty si budeme musiet obcas vybehnut do Oslian na okruh alebo podobne :-)
A ked si to tak zoberem, na hodninu ta to napr v tych oslanoch vyjde tusim 80 eur. Keby som mal hybrida ci eletriku ktora ma vyjde mesacne 50 - 80 eur an palivo tak si na to dokazem kazdy mesiac odlozit...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

snívaj ďalej, ešte deti Tvojich detí budú kerovať..., len aby mali na benzín....

Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

profesionalny najomny vrah 21.storocia hacker sadne zada

curve "ignore"
speed "max"
airbag "alwaysoff"


a je vystarane :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:

Pridať komentár