|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
EU sa nepomiatla ...
Od: Neviem
|
Pridané:
3.7.2012 13:49
Posielam kvety do Bruselu.
|
|
Re: EU sa nepomiatla ...
Od: kc kc
|
Pridané:
3.7.2012 15:48
To nieje dobré rozhodnutie pre Biznis.
Socialisti z EU sú proti pokroku, keby sme sa nezbavili tých našich socialistov tak tu máme ešte PP06, Didaktik Alfa a Beta.
Pre socky a ľudí žijúcich na vrakovisku je to skvelá správa.
Tí ale neplatia dane.
|
|
Re: EU sa nepomiatla ...
Od: Neviem
|
Pridané:
3.7.2012 16:18
Ospravedlnujem sa za nevludny ton mojej odpovede.
Moja odpoved.
Kazda veta z tvojho prispevku je bud nedokazatelna alebo uplna blbost.
Len priklad ako pripomienka k tvojej poslednej vete. Odkedy existuje DPH, tak vsetci dane platia. Obchadzat to (ciastocne)dokazu len majitelia firiem a ti na vrakovisku vacsinou neziju.
|
|
Staru licenciu akože(aby mali daku legálnu) kupý firma(dph stopia), programátor má menej roboty vývoj -1
Od: kc kc
|
Pridané:
3.7.2012 16:39
Strana-SD Ďakuje za obranu socializmu
|
|
Re: Staru licenciu akože(aby mali daku legálnu) kupý firma(dph stopia), programátor má menej roboty vývoj -1
Od: Neviem
|
Pridané:
3.7.2012 16:46
Povedal by som, ze ti dosli argumenty. Teda keby si niekedy nejake mal...
|
|
Re: Staru licenciu akože kupý(aby mali daku legálnu) firma(dph stopí), programátor má menej roboty vývoj -1
Od: kc kc
|
Pridané:
3.7.2012 16:51
Kto to ustriehne či tú licenciu už pôvodný majiteľ skutočne prestal použivať?. Licencie budú blúdiť v účtovníctve firiem, budú znižovať základ dane, úniky dph.
5x predaná licencia skvelá vec ako si vylepšiť danové priznanie. Šikovný účtovník to využije, lebo sa to ľahko prenáša a nik sa do toho nerozumie.
|
|
Re: Staru licenciu akože kupý(aby mali daku legálnu) firma(dph stopí), programátor má menej roboty vývoj -1
Od: kc kc
|
Pridané:
3.7.2012 16:55
Ja niečo vytvorím a predám to s podmienkou, že sa to nesmie ďalej predávať, aby som si chránil živobytie.
PREČO SA MAJÚ DO TOHO STARAŤ byrokratický socialisti z EU čo nič nerobia len žijú z daní.
|
|
Re: Staru licenciu akože kupý(aby mali daku legálnu) firma(dph stopí), programátor má menej roboty vývoj -1
Od: netrep -
|
Pridané:
3.7.2012 17:02
Odpoveď, lebo banány musia byť rovné a rozmer záchodovej dosky garantuje nariadenie Európskej komisie
|
|
bežte si po podporu milé SOCKY.
Od: kc kc
|
Pridané:
3.7.2012 17:08
ďakujem za mínus
bežte si po podporu milé SOCKY.
|
|
Re: bežte si po podporu milé SOCKY.
Od: kckckc
|
Pridané:
3.7.2012 21:24
no a ked uz ti dost pozrazali ego utekaj si kupit licenciu na silnejsie uboleny chudacik na duchu
|
|
Re: Staru licenciu akože kupý(aby mali daku legálnu) firma(dph stopí), programátor má menej roboty vývoj -1
Od: kra kra
|
Pridané:
3.7.2012 17:26
Ospravedlnujem sa za nevludny ton....
ale mne to príde horšie ako hádzať polená pod nohy človeku čo niečo vyvíja.
Je to podpora pre čiernu ekonomiku, ktorá bude prosperovať z práce iných. Prať špinavé peniaze bude zase o niečo jednoduchšie.
Potulujúce sa licencie nikto neustriehne.
Software nieje ako auto, alebo dom.
Kto chce aby jeho byt patril všetkým?
|
|
Re: Staru licenciu akože kupý(aby mali daku legálnu) firma(dph stopí), programátor má menej roboty vývoj -1
Od: tonko.
|
Pridané:
3.7.2012 17:28
Ospravedlnujem sa za nevludny ton....
ale suhlasim s tebou.
|
|
Re: Staru licenciu akože kupý(aby mali daku legálnu) firma(dph stopí), programátor má menej roboty vývoj -1
Od: Neviem
|
Pridané:
3.7.2012 17:41
Doprdele. Vakom svete vy vsetci zijete?
V realnom svete si kazdy moze bez najmensich problemov stiahnut z netu cokolvek. Zadarmo. Beztrestne. Kazdy kasle na stekanie BSA.
Ked sa bude dat pouzita licencia predat dalej tak
poprve:
Kazdy, kto si zvykol softver poctivo kupovat ho bude kupovat este viac, lebo je sanca, ze stare veci v pohode preda a tym padom ma nove za polovicnu cenu. Co spravi s tymi peniazmi za obohratu hru asi? Zase ich vyhodi za novu.
Podruhe:
Ten, co zvykol softver iba stahovat ale trochu ho trapi svedomie alebo ma predsa len strach z hrozostrasnej BSA si nejaku licenciu predsa len kupi za polovicnu cenu aby mal pokoj.
Tak kde je kurva problem, zarobia vsetci.
Ospravedlnujem sa za nevludny ton mojho prispevku.
|
|
z tvojho pohladu máš pravdu
Od: marek hrob
|
Pridané:
3.7.2012 17:49
Autor má právo stanoviť podmienky za akých svoje dielo predá.
absurdum: tento softbicykel môžeš použiť iba v červenej košeli: súhlasím=kúpim, nesúhlasím=kúpim iné dielo.
Skús ty vytvoriť a presadiť niečo a použi tvoj obchodný model v štýle ak chceš kúp sito ak nie ukradni sito.
|
|
Re: z tvojho pohladu máš pravdu
Od: Neviem
|
Pridané:
3.7.2012 18:12
Jednak, o tomto nie je debata. Debata je o tom, ci je toto rozhodnutie prinosom pre predaj softveru alebo nie.
Ale ked uz, tak autor ma h**no a nie pravo stanovovat podmienky na predaj cohokolvek. Na to ma kazdy stat obchodny zakonnik a ten plati pre vsetkych. Na uzemi EU podmienky stanovi EU. Basta.
|
|
Re: z tvojho pohladu máš pravdu
Od: hladomor
|
Pridané:
3.7.2012 18:18
podla teba je toto rozhodnutie prinosom pre predaj sw a cely sw trh?
|
|
Re: z tvojho pohladu máš pravdu
Od: Neviem
|
Pridané:
3.7.2012 19:16
Ano, myslim ze som to podrobne vysvetlil o styri prispevky vyssie.
|
|
Re: z tvojho pohladu máš pravdu
Od: hladomor
|
Pridané:
3.7.2012 19:22
nie, nevysvetlil.
|
|
Re: z tvojho pohladu máš pravdu
Od: einstein
|
Pridané:
3.7.2012 18:50
to uz po tomto rozhodnuti neplati. autor nema pravo urcovat ako s jeho dielom nalozis po tom ako ti ho predal. raz to predal tak je to tvoje, bodka. rozmnozovat to nesmies ale predat licenciu dalej ano. a tak to ma byt. ak sa to autorovi nepaci, nech predava svoje veci len mimo eu.
|
|
Re: z tvojho pohladu máš pravdu
Od: marek hrob
|
Pridané:
3.7.2012 19:34
Chceš aby sa dookola predávali staré hry?
Chceš stále dookola sťahovať staré hry?
To je veľmi ekologické.
Nato aby niekto programoval nové hry, musí ich aj niekto kupovať.
A potom si ich socky môžu načierno sťahovať.
|
|
Re: z tvojho pohladu máš pravdu
Od: sazobud
|
Pridané:
5.7.2012 1:26
haha, si zabil s tym že si s dielom možeš hociako naložit, skus riešit na moj software reverse engineering a potom to zverejnit a potaham ta po sudoch ako sopel
|
|
Ty sopeľ...
Od: MuadDib
|
Pridané:
5.7.2012 13:43
1. Spätný preklad je (nielen u nás) povolený pre osobnú potrebu, ak je robený za účelom vyriešenia nejakej nelučiteľnosti. Takisto je jeho základným právom skúmať, ako tvoj softvér funguje.
2. Taktiež môže zverejniť postup, ako to urobil... a ako sopeľ sa môžeš tahať akurát tak po mamkiných gaťkách! :-P
3. On netvrdil, že ak si to "zakúpil", že by mu to dávalo právo robiť niečo protizákonné – on len tvrdil, že má právo to potom aj *odpredať*, napriek tomu, že ty si vo svojej licenčnej zlátanine myslíš niečo iné – inými slovami: tvoje licenčné podmienky sú protiprávne, v rozpore so zákonom (a teda prinajmenšom neplatné, čiže právne nevynútiteľné).
4. A teraz hádaj, kto by za to mohol koho ťahať po súdoch, há?
|
|
chyba
Od: viem
|
Pridané:
3.7.2012 17:52
Software ak si siahneš na čierno z netu, ani ho nemusíš použiť, už porušuješ zákony SR.
|
|
Re: Staru licenciu akože kupý(aby mali daku legálnu) firma(dph stopí), programátor má menej roboty vývoj -1
Od: Alino
|
Pridané:
3.7.2012 19:07
ohanat sa potulujucimi licenciami ktore nikto neustriehne je nezmysel!
tak ci tak si dokazes napiratit co chces ked chces, a ak chces pouzivat legalnu licenciu a ak je vyrobca toho SW aspon trochu inteligentny tak si spravi server ktory uchovava informacie o kazdej licencii, na akom hostname bola pouzita s akou mac adresou, a ak ten server uvidi online viac PC s jednou licenciou tak pojde dana licencia do blacklistu a uz sa to stane nelegalna cierna neplatna licencia, ktora nebude fungovat na ani jednom kompe. Takto sa to napriklad riesi po novom s hrami.
|
|
Re: ...
Od: alino2
|
Pridané:
3.7.2012 19:22
1. Účtovníctvo a dane
Potulujúca sa licencia z hľadiska účtovníctva ja vtom vidím skvelý priestor pre firmy ako odrbávať na daniach.
Vieš co sa robí s fiktívnymi faktúrami, vývozom, dovozom?
2. Predaj softvéru
Samozrejme, že nakoniec prídu programátori k riešeniam, pri ktorých nebude možný ďalší predaj softvéru niesu predsa idioti aby sa nechali okrádať socialistami z EU (prenájom klaud, online overenie licencie a majiteľa.
Ide o to že toto rozhodnutie je zlé pre programátorov a dobré pre pseudo firmy a socky.
|
|
Re: ...
Od reg.: weiss
|
Pridané:
3.7.2012 19:55
1. Na to mame danovy urad. Alebo mame zakazat predaj nozi, lebo policii sa nechcu riesit vrazdy?
2. Ak nerespektuju EU pravo, nemaju tu predavat. Mozno to pomoze europskym SW firmam. EU je prilis velky trh na to, aby si ho niekto odignoroval.
|
|
Re: ...
Od: alino2
|
Pridané:
3.7.2012 20:05
1. cha cha
2. Ano EU-byrokracia okradne hlavne veľké zahraničné firmy a podporí rozvoj socialných dávok v nezamestnanosti v eu.
p.s. tie veľké hnusné zahraničné softwarové firmy niesu blbé.
|
|
Ty demagóg,
Od: MuadDib
|
Pridané:
5.7.2012 16:04
1. Nepleť to sem, fiktívne faktúry sa určite nedávajú na pomerne dobre sledovateľné a dohľadateľné licencie, ale skôr na "vlastný softvér", prípadne na fiktívne služby a podobne.
Tvoj príklad je tak scestný, ako keby si horlil proti predaju kosákov a kôs, lebo sa môžu používať na vraždenie... hoci už dávno sú *rovnako* dostupné nože a sekery, s ktorými sa vraždí ešte lepšie (podľa štatistík).
|
|
Ty demagóg,
Od: MuadDib
|
Pridané:
5.7.2012 16:05
2. Áno, programátori nakoniec môžu prísť k takým riešeniam...
... ale potom k istým riešeniam príde aj štát, a tie vaše "riešenia" vyhlási za protizákonné – a dôvodov, z ktorých tak môže urobiť, je celá kopa – a hotovo.
A ak tvoj softvér po dodatočnom predaji nebude fungovať, tak nový zákazník bude žiadať reklamáciu (do 2 rokov), prípadne ťa dá na súd, ten rozhodne podľa zákonov, ktorým sa teraz ešte môžeš smiať, ale potom príde exekútor s platným exekučným titulom, tvoje peniaze v banke sa "vyparia", do kancelárií ti nabehne po zuby ozbrojené komando kukláčov... a to sa len potom budeme smiať! :-P
|
|
Ty demagóg,
Od: MuadDib
|
Pridané:
5.7.2012 16:07
2. A v pohode, nemusíš tu ten produkt vôbec predávať, v tom prípade budeš mať z tržieb veľkú 0, čo je uplná a konečná prehra pre teba. Tvoje miesto rýchlo obsadí konkurencia, ktorá sa dokáže so štátom dohodnúť...
V podstate ty tvrdíš, že by sa domy (chránené autorským právom ako výtvory architekta – naozaj!) nemali predávať, ale že by sa mali zbúrať, aby to bolo dobré pre architektov, ale zlé pre "pseudoobyvateľov a socky".
|
|
Ty debil,
Od: MuadDib
|
Pridané:
5.7.2012 14:39
chráň si živobytie sám, nežiadaj jeho ochranu od "byrokratických socialistov", aby PRE TVOJ PROSPECH a z našich daní (ako si správne poznamenal) s "obuškom v ruke" (v praxi však s hordami po zuby ozbrojených kukláčov) naháňali ľudí, ktorí si jednoducho len slobodne chcú predať softvér, ktorý od teba *kúpili* a ktorý si ty predtým rovnako slobodne *predal* (ako sám tvrdíš)!
Otázka teda znie: ty liberálny kapitalista, prečo sa im ty chceš starať do toho, ako oni budú zaobchádzať s tým, čo si zakúpili, hm?!
:-P
|
|
Re: Staru licenciu akože kupý(aby mali daku legálnu) firma(dph stopí), programátor má menej roboty vývoj -1
Od: maxos
|
Pridané:
4.7.2012 5:24
Napr DevExpress to ma riesenie tak ze ak chces nainstalovat ich produkt na ine PC musis ho z predosleho odinstalovat proste maju registraciu cez net (a nenainstalujes viac licencii ako mas). Podobne to ma RedGate. Takze kto to ustriehne ? no len ty ako vyrobca SW nik iny.
|
|
Re: Staru licenciu akože kupý(aby mali daku legálnu) firma(dph stopí), programátor má menej roboty vývoj -1
Od: kc kc
|
Pridané:
4.7.2012 21:42
Hovorí sa tu o starých licenciách firemného softu.
|
|
Netáraj sprostosti!
Od: MuadDib
|
Pridané:
5.7.2012 14:54
No a? Kto ustriehne, či sa vôbec používa "legálny softvér"?
1. Nikto?
2. Alebo to má ustriehnuť polícia (ako to aj robí)?
1. V tomto prípade ťa vôbec nemusí trápiť, kto ustriehne takéto zneužívanie licencií.
2. Ty trkvas, aj v tomto prípade to môže polícia vyšetrovať úplne rovnako – neuvidí, že je to licencia priamo od oficiálneho, autorizovaného predajcu, ale zakúpená od niekoho iného, tak jednoducho pôjde ním a bude skúmať situáciu u neho... a ak zistí, že používa novšiu verziu ako upgrade, ale že staršiu predal, tak on porušil licenčné podmienky a používa nelegálny softvér!
|
|
Re: Netáraj sprostosti!
Od: MuadDib
|
Pridané:
5.7.2012 15:21
Obchod s použitými licenciami na tom nič nezmení; daňové úniky tu od novembrového pravicového puču vždy boli, sú a budú až do zmeny neoliberálneho režimu.
Napokon, podvodníci na daňové podvody s nadmerným odpočtom DPH oveľa radšej využívajú obchodovanie s licenciami "vlastného softvéru", prípadne vykazovanie fiktivnych služieb a podobne. A to tu bolo dávno pred týmto rozhodnutím!
|
|
Licencuj si kapitalistický mozog! :=P
Od: MuadDib
|
Pridané:
5.7.2012 16:28
Európskemu súdmenu dvoru ďakujeme za obranu socializmu a zdravého rozumu.
Ty si ten svoj kapitalistický skús licencovať od nejakého arogantného kapitalistického molocha, ktorí ti presne vymedzí, ako, kedy, kde a nad čím s ním môžeš premýšľať.
A problém bude vyriešený! :-P
|
|
ukradni si to, keď na to nemáš
Od: marek hrob
|
Pridané:
3.7.2012 17:37
Veď to nekupujte keď sa vám to nepáči.
|
|
Ty kapitalistický dement!
Od: MuadDib
|
Pridané:
5.7.2012 13:24
Áno, určite to nie je dobré rozhodnutie pre *tvoj biznis*, to verím, ale toto rozhodnutie napr. znamená, že aj s licenciami softvéru sa môže normálne obchodovať.
Takže "socialisti" tu zaviedli (a rozšírili) slobodu obchodovania aj na softvér.
Fajn – čo môže byť na tom zlé??!
Že zlomili moc vašich kapitalistických molochov diktovať ľuďom, čo smú a čo nesmú robiť s ich produktami, ako smú alebo nesmú držať mobilný telefón a akými pohybmi sa ho smú dotykať, aby to neohrozovalo ich "duševné vlastníctvo"?!
|
|
......................
Od: ľuboš
|
Pridané:
3.7.2012 13:59
Najprv nechápem oracle, ktorá PREDA licenciu...
Potom nechápem súd,ktorý jej to odobril....
Nakoniec je všetko inak, iný súd to zamietol...,ach tie horúčavy!
|
|
Re: ......................
Od: Shodannnnnnnn
|
Pridané:
3.7.2012 14:21
ono je to asi tak ze kupis si dajme tomu diablo 3 za 60Eur ktore mozes hrat do skonania sveta, az pokial ta neomrzi no casom ta omrzi a ty svoj login "licenciu" posunies dalej za 30 Eur dajme tomu ten dalsi je radostou bez seba ze za hru dal 30 E ty si rad ze sa ti 30 E vratilo ale Blizzard ma hlavu v smutku ze nezarobil dalsich 60 E za dalsieho hraca preto ta zazaluju a sud teraz rozhodol ze takto sa to moze robit :)
|
|
Re: ......................
Od: ......
|
Pridané:
3.7.2012 14:26
Ak by si bol v pozicii toho vyrobcu, ktoremu na predaji zavisi jeho dalsia existencia, v tvojom pripade Blizzard, asi by si tak nejasal..
|
|
Re: ......................
Od: ...
|
Pridané:
3.7.2012 14:37
2 veci. Dozivotna licencia je nerealna. Kedze o 10 rokov si Diablo III nezahras bud koli HW, alebo koli SW (OS) popripade kombinacia vyssie pomnuteho.
2. Spekuluje sa s dojmami, ci by si ten dotycny hrac naozaj tu hru kupil. Ja tvrdim, ze nie a oni to nemaju ako vyvratit, takze realne neprisli o ziaden zisk.
|
|
Re: ......................
Od: AG.
|
Pridané:
3.7.2012 14:45
O 10 rokov si Diablo III nezahra nie kvoli HW, ani kvoli SW, ale kvoli DRM.
|
|
Re: ......................
Od: ...
|
Pridané:
3.7.2012 14:58
Princip ostava ten isty. Kopec 10 rocnych hier si nezahras koli spomenutemu vyssie.
|
|
Re: ......................
Od: 1234abcd
|
Pridané:
3.7.2012 14:44
Treba lutovat aj vyrobcov aut, stavitelov rodinnych domov, bicyklov, lyzi, lietadiel, nabytku a vela, vela dalsich.
|
|
Re: ......................
Od: ......
|
Pridané:
3.7.2012 14:57
Porovnavas autorske dielo, nehmotny majetok s hmotnym.. to su dve zasadne rozdielne veci. Mozes si kupit auto, rodinny dom, bicykel, lyze, lietadlo, nabytok (a vela dalsich podobnych ako pises) na licenciu? nemozes tak neporovnavaj hrusky s jablkami.
|
|
Re: ......................
Od: 1234abcd
|
Pridané:
3.7.2012 15:06
Kazda z menovanych veci je vyrobena pod mnohymi licenciami a chranenymi patentmi.
|
|
Re: ......................
Od: ......
|
Pridané:
3.7.2012 15:14
Ale dom ti nepostavi hocijaky diletant ale clovek ktory tomu rozumie, zaplatis mu za jeho pracu a material ktory na to pouzije a ty vies ze tie peniaze uz nijako naspät neziskas len tak keby si to potom predal, tam ti to ale podmienky umoznuju a uprimne tej firme ktora ti ten dom postavi je srdecne jedno ci ten dom vlastnis ty alebo ho potom predas niekomu inemu, oni zato uz raz peniaze dostali a vedia ze na tom istom pozemku uz dalsi dom aj tak postavit nemozu, kdezto vyrobca softwaru vie, ze ak pride niekto a preda svoju licenciu niekomu inemu, potom to tomu dotycnemu nemoze predat sam a preto prichadza o potencialny zisk..
|
|
Re: ......................
Od: 1234abcd
|
Pridané:
3.7.2012 15:19
Kedykolvek sa mi zachce, tak dokonca ten dom s buracim povolenim rozoberiem a rozpredam po jednotlivych dieloch. Kazdy z tychto dielov ma nejaku licenciu alebo patent. Skus predat aero z windowsu, alebo screensaver.
|
|
Aj dom je chránený autorským právom
Od: MuadDib
|
Pridané:
5.7.2012 15:47
Hm, nie vo všeobecnosti to tiež nemôžeš urobiť, lebo ten dom je v podstate podobne chránený autorským právom ako ten softvér – je tam chránený práve ten výtvor architekta – a ten si nemôžeš rozoberať, ako sa ti zachce.
Môžeš ho v podstate "len užívať"... ale toto rovnako môžeš previesť aj na inú osobu – čo kapitalistickí odporcovia predaja použitých licencií neuznávajú.
Avšak môžeš ho odpredať v celku (a podobne aj namaľovaný obraz na dražbe alebo knihu do antikvariátu) – čo kapitalistickí odporcovia predaja použitých licencií analogicky pri softvéri zjavne dodnes nevedia akosi stráviť.
Oni skrátka tvrdia, že ako ten architekt navrhol dom na objednávku pre teba, tak už nikto iný nemá právo sa do neho nasťahovať, ale že je nutné a správne ho zbúrať a postaviť nanovo, aby architekti mali prácu.
:-P
|
|
Re: ......................
Od: 1234abcd
|
Pridané:
3.7.2012 15:30
A este ti prezradim, za aj audio, alebo video dielo napriklad na CD mozes predat a najvacsia nehoraznost je asi predaj precitanej knihy.
|
|
Re: ......................
Od: ......
|
Pridané:
3.7.2012 17:15
Dohodni sa s vyrobcom na tom ze budes pre neho distribuovat jeho software tretim osobam, potom ti da vyrobca pravo predaja softwaru ktory si od neho kupil. :)
|
|
Aj tak sa dá...
Od: MuadDib
|
Pridané:
5.7.2012 15:26
Áno, aj tak sa to dá... ;-)
Tento rozudok je však práve o tom, že nemusíš žiadať kapitalistu o povolenie predaja niečoho, čo si si zakúpil, podobne ako nemusíš žiadať o povolenie miestneho tajomníka strany, či si môžeš prepnúť televízny kanál na svojom televízore.
Ale pravdaže, aj to môžeš; pán tajomník bude isto potešený... a tvoja otrocká dušička zjavne tiež!
:-P
|
|
Re: ......................
Od: trololoman
|
Pridané:
3.7.2012 15:07
To je jedno, ale zaplatis aj za jedno aj za druhe? Zaplatis. Tak preco by ti mal dakto upierat to aj dalej predat.
|
|
Re: ......................
Od: ......
|
Pridané:
3.7.2012 15:26
Na dom mas buracie zariadenie, ale nikdy ho uz nezburas tak aby si zachoval vsetok material pre dalsie pouzitie a keby aj, stale sa tocime v porovnavacom kruhu - Aero alebo screensaver z windowsu nepredas, nakolko je to sucastou produktu Windows ktory je vytvoreny ako uzatvoreny kod, to nie je open source ktory si mozes ladit ako sam chces, okrem toho aj open source moze mat urcite licencne podmienky a ak by kazdy rozmyslal iba takto ako ty, potom by sa zrejme softwarovi vyvojari velmi neuzivili a museli by sa sakrametsky snazit este viac ako doteraz aby vobec daco predali..
|
|
:-PPP
Od: MuadDIb
|
Pridané:
5.7.2012 16:14
No, takže sme to uzavreli tak, že by sa softvéroví inžinieri museli oveľa viac snažiť... a to je pre teba tá obrovská pohroma... že? Že si ty nejaká vyžratá, vypasená FIIŤácka pandrava?
:-P
Presne tak, keby každý rozmýšľal ako on, tak by všetci výrobcovia áut skrachovali, lebo by sa ojazdené autá mohli predávať a nemuseli by sa pred predajom zošrotovať, aj domy by sa mohli predávať a nemuseli by sa pred predajom zbúrať (chudáci architekti, čože si počnú?!) aj knihy musíš spáliť, lebo chudáci vydavatelia...
Ozaj, a toto poznáš?
http://sk.wikipedia.org/wiki/ Klam_rozbitého_okna
|
|
Re: ......................
Od reg.: stafer
|
Pridané:
3.7.2012 15:10
Volá sa to prenájom. Práve minulý mesiac som sa z takého odsťahoval a prenechal využívanie ďalšiemu človeku.
Ale je pravda, žeby bolo zaujímavé keby som daný byt musel platiť do konca života, aj keď by som tam už nebýval.
|
|
Ty trkvas,
Od: MuadDib
|
Pridané:
5.7.2012 13:48
to ty tu umelo robíš rozdiely tam, kde nie sú!
Tvoj predrečník hovoril práve o tom, že aj tie hmotné veci, ako napr. auto, rodinný dom, bicykel, lyže,... môžu byť chránené patentmi alebo autorským právom – napr. aj ten tvoj rodinný dom – môžeš ho užívať, ale autorskú ochranu má naň stále príslušný architekt, ktorý jeho návrh vypracoval. Rozumieš?!
To, či je to hmotné, alebo nehmotné, tu nehrá žiadnu rolu!
(Načo sa, dopekla, vyjadruješ o veciach, o ktorých podstate nemáš ani potuchy?)
|
|
Re: ......................
Od: klapaucius
|
Pridané:
3.7.2012 14:44
tebe podobny tu davaju priklady pri pirateni softwareu ze ani auta sa nekradne, a predsa pouzite auto mozes predat, pouzity software nie?
|
|
Re: ......................
Od: ......
|
Pridané:
3.7.2012 14:51
Tak toto bolo dobre od veci..
|
|
Re: ......................
Od reg.: xmrk_
|
Pridané:
4.7.2012 8:35
Ved to je vtipne, ze licencia na softver je raz "dusevne vlastnictvo" a inokedy zmluva, co sa prave viac hodi. A ked hovoria, ze licencia je zmluva, tak ich vobec netrapi, ze tato akoze-zmluva zavazuje tretie strany (najdem na lavicke v parku CD, preco by som mal byt viazany zmluvou, ktoru uzavrel kupujuci daneho CD?)
|
|
Re: ......................
Od reg.: roob_
|
Pridané:
3.7.2012 15:03
"zavisi jeho dalsia existencia" alias kupim si tretrie ferrari alebo aston martin? aaa, nieeee, predalo sa par licencii v second hande, takze na to nemam, berem bajer x6 :(
|
|
Re: ......................
Od: hmm
|
Pridané:
3.7.2012 15:21
Toto je typicka vlastnost slovaka. Vies preco nato nemas? Pretoze zavidis tym co na to maju a nesustredis sa nato ako dosiahnut aby si mal nato aj ty..
|
|
Re: ......................
Od: Neviem
|
Pridané:
3.7.2012 16:04
Mozno na to nema preto, ze sa mu dviha zaludok ked ma okradnut decko alebo dochodcu. Typicka ludska vlastnost.
Ale na ferrari jazdi malokto, kto davivy reflex neprekonal ...
|
|
Ty demagóg!
Od: MuadDib
|
Pridané:
5.7.2012 13:32
Mojko, rovnako by som ti tu mohol napísať srdcervúci príbeh mamky Pôstkovej, prípadne rodiny Čenkovej, ktoré mali v dôsledku kapitalizmu obrovské dlhy, kapitalizmus ich pripravil aj o strechu nad hlavou, lebo nedokázali splácať kapitalistickú hypotéku, tak by zajasali, keby mohli predať pre nich už zbytočnú licenciu za 30 € a za utŕžené peniaze nakúpiť jedlo, od ktorého závisí existancia ich detí.
:-P
|
|
Re: ......................
Od: mattti
|
Pridané:
3.7.2012 14:28
ale tak to fici, blizzard nema hlavu v smutku, blizzard pracuje na pokracovani hry alebo na inej hre, pretoze co je nove to sa kupuje. Ak si kupis novu hru tak platis aj za to ze je nova a tym padom drahsia
|
|
Re: ......................
Od: ľuboš
|
Pridané:
3.7.2012 14:53
Práve tomu nerozumiem, prečo by som nemohol "niečo" PREDAŤ ďalej,ked som si to "niečo" LEGALNE kúpil...
Pretože, vychádzajúc z klasiky,rímskeho práva, všetko, čo kúpiš od MAJITEĽA a v dobrej viere, môžeš predať ďalej.
Pretože podľa logiky prvého súdu, by som potom nemohol predať ani auto, ani TV, čitelefón, lebo všetko obsahuje kopec patentov.
Iné by bolo,ak by som si licenciu iba "tak" požičal,či šľohol a tú predával...:)),preto : na vine sú zrejme horúčavy...
|
|
Re: ......................
Od: hento one
|
Pridané:
3.7.2012 17:00
ale ty si nekupujes sw, ale pravo pouzivat ho.
neviem, co sem pleties rimske pravo. licencie su tu hadam odjakziva.
v stredoveku si si mohol kupit licenciu od krala dajemtomu na varenie piva, ale tuto licenciu si uz nemohol predat dalej, lebo bola viazana na osobu.
|
|
Re: ......................
Od: ......
|
Pridané:
3.7.2012 17:12
moja rec... neviem preco si kazdy mysli ze zakupenie licencie na pouzivanie softwaru automaticky znamena pravo predavat software samotny dalsim ludom..
|
|
Re: ......................
Od: ...
|
Pridané:
3.7.2012 18:43
Ty si si od vyrobcu zaplatil auto, aby si ho mohol len pouzivat. Cize podla tvojej chorej logiky ho nemozem predat dalej.
|
|
Re: ......................
Od: hento one
|
Pridané:
3.7.2012 18:44
ale on si nekupil od vyrobcu licenciu na pouzivanie auta, ale auto.
licencia na soferovanie sa vola vodicsky preukaz a ten je tiez neprenosny.
|
|
Re: ......................
Od reg.: Trovaricon
|
Pridané:
3.7.2012 19:48
Ale vd nikto nechce rpedavat software dalej ale tu jednu LICENCIU, ktoru vlastni.
Ak sa jedna o licenciu,ktora v podmienkach nema obmedzenu prenositelnost (majitel, HW a pod.), tak nevidim dovod pre co by sa nemala dat predat.
Licencia obmedzena na meno - x86 licencia, ktoru ma AMD.
Licencia obmedzena na HW - OEM licencie MS
Tieto licencie s obmedzenou prenositelnostou sa daju nakupit len sposobom "naokolo" - t.j. OEM win aj s notebookom, na ktorom bol licensovany.
Licencia na MS produkty sa da vsak kupit aj tzv "retail / FPP" a ta sa da prenasat medzi roznym HW - takze zmenit u nej malitela nie je problem.
Ak sa teda v spore jednalo o licencie s orezanou prenositelnostou ako vyssie spomenute, tak EU zasiahla kam nemala. V opacnom priupade nechapem, preco o tom vobec mal rozhodovat sud...
|
|
Ako to, že to nechápeš??!
Od: MuadDib
|
Pridané:
5.7.2012 16:22
Kapitalista (Oracle) sa obrátil na súd. Ten má teda povinnosť sa s tým zaoberať.
Bolo to z iniciatívy kapitalistu, ktorému sa nepáčilo to, čo my považujeme za prirodzené, a tak požiadal súd, aby to právo vyložil. A on ho vyložil v neprospech navrhujúceho kapitalistu.
Nepochybne takéto rozhodnutie zaznelo preto, lebo právo na používanie (licencia) má povahu bežného predaja, teda nie je to nejako vzájomne vyjednaná zmluva, individualizovaná, ale všeobecná. Čiže je to podobné ako predaj/kúpa v obchode.
|
|
Re: ......................
Od: fsegrdtfhzgjuhkjl
|
Pridané:
3.7.2012 21:48
fajn...kupujem si (napriklad) pravo hrat nejaku hru... teda 1 ucet cez kt sa pripaja (=jedno miesto pri stole)... ked ale sa mi uz hrat nechce, tak preco by si za ten stol nemohol sadnut dakto dalsi a pokracovat v hre? ved je to predsa stale 1 licencia na hranie a stale sa na nu hra jeden clovek (samozrejme ten povodny uz hrat nemoze)
co mozes mat proti tomuto nechapem... cokolvek si kupis a je tvoje..mas pravo s tym robit co chces... podla teba to nemozem darovat zene? alebo to nemoze zdedit syn?
|
|
Re: ......................
Od: hento one
|
Pridané:
3.7.2012 22:03
podmienky predsa urci ten co ti to predava, nie?
skus to s nejakou permanentkou a uvidis.
niekde ti to dovolia, niekde nie.
|
|
Re: ......................
Od: asdfligaerkljg
|
Pridané:
3.7.2012 22:06
"podla teba to nemozem darovat zene? alebo to nemoze zdedit syn?"
Samozrejme, tvoja zena moze pouzivat tvoje auto ale majitelom si stale ty pokial to v papieroch nedas prepisat na zenu, taktiez aj syn moze zdedit auto ked zomries, to uz teba ako povodneho majitela zrejme deptat nebude ked budes dva metre pod zemou.
|
|
Re: ......................
Od: ......
|
Pridané:
3.7.2012 22:09
Tak potom sa ten o kom minule hovorili v televiznych novinach vlastne nedopustil ziadneho zlocinu ked predal decku plynovu pistol ktoru si sam kupil na svoj obciansky preukaz.. :)
|
|
Re: ......................
Od: MuadDib
|
Pridané:
5.7.2012 15:36
Ale on nepredáva softvér, ale to svoje právo používať ho – chápeš?
Stredovek sem nepleť, lebo si s ním dosť mimo...
Aj v stredoveku si mohol dostať od cechu (ktorý to v kráľovských mestách mal naozaj od kráľa) povolenie vykonávať nejakú remeselnú činnosť, ale aj tá sa mohla napr. dediť, prípadne previesť za nediskriminačných podmienok – čiže ak majstrov potomk sa stal z učňa tovarišom a dosiahol rovnakú úroveň zručností a vedomostí ako majster, tak mohol zastávať jeho miesto a mohol sa stať majstrom sám. Podotýkam, že musel rovnako dodržiavať regule cechu. Došlo tak k "odovzdaniu remesla".
Ten príklad je dosť mimo, ale podstatné na ňom je to, že aj ten nástupca sa rovnako zaväzuje dodržiavať tie isté podmienky.
|
|
Re: ......................
Od: NooN
|
Pridané:
3.7.2012 14:23
ani teba nikto nechape a vobec sa nad tym npozastavuje a neoznamuje svoje stavy svetu.
|
|
Re: ......................
Od: ľuboš
|
Pridané:
3.7.2012 14:55
Napi sa vody, alebo si daj nanuk,lebo Tebe to teplo udiera na mozog,ak nechápeš písaný text.
|
|
Re: ......................
Od: NooN
|
Pridané:
3.7.2012 14:57
Ocividne si to prehnal s nanukom a okrem podchladenia si utrpel glykemicky sok.
|
|
IE users
Od: Pikoliter
|
Pridané:
3.7.2012 14:50
To je logicke, ze je to pravoplatne predat a logicke ze to nie je podvod, kedze NARAZ to vzdy vyuziva len 1 clovek.
Ak vyroba pocita s tym ze kazdy v domacnosti si kupi vlastnu hru, tak je pako, viac k tomu niet co dodat..
|
|
Expertiza
Od: DolphinHD
|
Pridané:
3.7.2012 19:25
Malo by sa platit za sw vzdy a vsade, inak tu budu tak spomalene, nestabilne produkty ako Opera mini pre androjd
|
|
Re: Expertiza
Od: kvik
|
Pridané:
3.7.2012 19:28
dobre ze vravis.
mojej milej opere v najnovsej verzii riadne jebe :(
|
|
Re: Expertiza
Od: Maxthon.cz
|
Pridané:
3.7.2012 20:13
Mojej tiez a neskutocne. Datoveho opa mas akeho?
|
|
Re: Expertiza
Od: kvik
|
Pridané:
3.7.2012 20:50
upc. s tym neni problem zrejme.
problem nastal po aktualizacii opery a flashu.
gify nefunguju, blikaju obrazky, kazdu chvilku vytuhne opera.
asi vypne hw akceleraciu a html5.
snad pmomoze
|
|
Inzercia
Od: rastafa
|
Pridané:
3.7.2012 20:28
Predam windows XP aj s nálepkami. notebook ktorý som chcel kúpiť mali len s XP. p.s. dohoda istá
|
|
Re: Inzercia
Od: MuadDib
|
Pridané:
5.7.2012 16:24
Áno, počul som, že ak vraj aj nový nadobúdateľ licencie ju nadobudne za rovnakých podmienok, Microsoft s tým problém nemá...
|
|
da sa predávať dalej
Od: expertpravo
|
Pridané:
3.7.2012 20:53
Je to viac než jasné, že súd rozhodol správne o dalšom predaji. Ide tu len a len o predaj konkrétnej licencie čiže nejakého práva a dalšieho nadobúdataľa a ten sa stáva právoplatným nositeľom práva k licencii. Je to presne také isté ako s hmotnýmy vecami, ktoré je možné predať dalej a táto analogia je tu preto, lebo nehmotné a hmotné veci majú rovnakú hodnotu a podstatu z dôvodu prevoditeľnosti práv. kto nadobudne právo k licencii kúpou stava sa jej absolútnym vlastíkom a môže s týmto právom nakladať podľa svojho uváženia, čiže predať , žaložiť atď. Netreba to zamieňať s kúpou SW ten je majetkom výrobcu, ale licencia, kktorú výrobca predal už nie je jeho vlastníctvom, lebo všetky práva spojené s licenciou previedol na kupujúceho a kupujúci sa stal absolútnym vlastníkom tejto licencie. Ak ma niekto pochybnosti, tak ak niekto predá byt kupujúcemu nemôže mu dávať obmedzujúce podmienky na práva ,ktorých sa vzdal v prospech kupujúceho bytu a tu treba hladieť na analogiu hmotnej a nehmotnej veci.
|
|
Re: da sa predávať dalej
Od: onyx
|
Pridané:
4.7.2012 9:33
Tak konecne niekto, kto vystihol pointu.
|
|
Re: da sa predávať dalej
Od: _jupiii
|
Pridané:
6.7.2012 8:57
Ospravedlnujem sa za nevludny ton....
Vyborne vysvetlene. Dakujeme.
|
|
Amícky súd rozhodol inak
Od: MuadDib
|
Pridané:
5.7.2012 17:01
Ale je zaujímavé, že amícky súd v podobnom prípade rozhodol inak... bol to spor Vernora s Autodeskom...
Zhrnutie na Wikipédii:
http://dopice.sk/34T
Celý rozsudok aj s komentárom na TechDirt-e (vo Flashi):
http://dopice.sk/34U
Zhodnotenie i rozsiahla kritika od Columbia Science and Technology Law – že vlastne kapitalisti budú mať na základe tohto rozsudku tým väčšiu ochranu a tým menšiu zodpovednosť, čím šikanóznejšie a prísnejšie obmedzenia di do podmienok uvedú... a že odteraz im už vlastne bude stačiť ku všetkému pridávať, že je to len licencia, čim si bude môcť klásť neprimerané podmienky:
http://dopice.sk/34V
|
|
Re: Amícky súd rozhodol inak
Od: MuadDib
|
Pridané:
5.7.2012 17:02
Na ArsTechnice vysvetľujú, že Vernor predával kópie, z ktorých sa napr upgradovalo, a teda ktoré mali byť podľa pôvodnej licencie zničené, ale Vernor tvrdil, že on nič neporušil, lebo že on tie kópie iba predáva ďalej, ako ich kúpil, so žiadnou ich nikdy licenciou nesúhlasil (čo je pravda – ten, kto mu ich predal, porušil licenciu):
http://dopice.sk/34X
A tu ďalej pripomínajú, že podľa predchádzajúceho rozsudku si nemôže vydavateľ určovať, za koľko ju prvotný nadobúdateľ knihy môže odpredať ďalej. Taktiež pripomínajú, že podobne je to i s inými vecami, že aj maliar obrazu má právo na odmenu len pri 1. predaji.
http://dopice.sk/34Y
|
|
Re: Amícky súd rozhodol inak
Od: _jupiii
|
Pridané:
6.7.2012 9:03
Ale OSA, SOZA, BSA a ine choroby, maju pravo na odmenu pri kazdom predaji, ba dokonca aj potencialnom predaji z plnej ceny.
To bola ironia a ospravedlnujem sa za nevludny ton...
|