neprihlásený Štvrtok, 25. apríla 2024, dnes má meniny Marek
Od 2015 budú autá v EÚ povinne samé volať záchranku

DSL.sk, 9.7.2012


Európsky parlament na svojom minulotýždňovom zasadaní prijal rezolúciu, ktorou poveril Európsku komisiu prípravou legislatívy pre povinné vybavenie všetkých osobných vozidiel systémom automatického privolania pomoci v prípade nehody.

Tzv. systém eCall má byť podľa schválenej rezolúcie Európskeho parlamentu povinný od roku 2015 vo všetkých nových autách predávaných v Európskej únii a má byť pre vodičov zadarmo.

Systém po detekovaní nehody svojimi senzormi, napríklad po aktivácii airbagov, sám privolá záchranku napojením sa na systém integrovanej pomoci 112, pričom vozidlo udá aj svoju presnú polohu.

Podľa dát parlamentu by systém mal ročne zachrániť 2500 životov a tiež zmierniť dôsledky zranení pri nehodách vďaka skorším zásahom. Cena inštalácie do jedného vozidla by mala dosahovať odhadom menej ako sto eur.

Systém eCall sa už v súčasnosti používa, je prítomný ale len v drahších modeloch a celkovo je vo výrazne menej ako percente osobných vozidiel v EÚ.

Európsky parlament zároveň v rezolúcii upozorňuje, že systém zisťujúci presnú polohu vozidla zrejme pomocou globálnych navigačných systémov sa nebude môcť používať na monitorovanie polohy osôb s výnimkou nehôd. Či bude takémuto použitiu napríklad orgánmi činnými v trestnom konaní zabraňovať aj finálna podoba legislatívy nie je zatiaľ ale jasné.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom
Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke
Japonská sonda nebola skonštruovaná aby prežila noc na Mesiaci, funguje aj po tretej
Železnice opäť aktualizujú systémy, v noci nebude fungovať internetový predaj lístkov - aktualizácia 1
Vydaná Fedora 40
Samsung spustil výrobu takmer 300-vrstvovej flash pamäte
NASA opravila sondu Voyager 1, aktualizovala softvér aby nevyužíval poškodenú pamäť
Telekom má nové programy Swipe pre mladých, aj s neobmedzenými dátami
Dánsko chce vybudovať minimálne 6 GW veterných elektrární, v mori
Dnes pribudne ďalší vysielač digitálneho rádia


Diskusia:
                               
 

nezvysi to mnozstvo falosnych poplachov?
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Iste. Ak ti bezne pocas jazdy strielaju airbagy, pripadne ak po nehode, kedy strelia, len vybehavas z auta a utekas na stretko, na ktore si sa tak ponahlal...
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Hned po zavolani zachranky objednaju kvety
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

hlupym blondinam a celkovo zenskym to bude volat zachranku kazdych 10 minut.a ked dostanu kramy taksa auto zblazni :D
Odpovedať Známka: -5.8 Hodnotiť:
 

Odstranit medzere
http://diit.cz/clanek/ ecall-povinna-stenice-v-autech-od-roku-2015/
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

nic proti nikomu, ale samorejme to mnozstvo falosnych polachov zvysi.
elektronika sama osebe je rizikovy faktor a nie je mozne spravne vyhodnotit zavaznost nehody.
stava sa, ze urcite spinacie parametre nastanu, aj ked nebude treba vyjazd zachranneho vozidla.

neviem si osobne predstavit, ked sa to namontuje do vsetkych vozidiel a nebude sa vykonavat nejaka spatna kontrola, ci naozaj treba vyjazd. myslim, ze falosnych poplachov v tomto zmysle bude dost. a zasa naopak sa moze stat, ze bude dost pripadov, kedy elektronika nevyhodnoti volanie zachranky ako nutne a naopak v reale dojde k poskodeniu zdravia - tzv. hlupe nehody, kedy to nepomoze.

sytem je ale aj tak krok k lepsiemu asi, len ho bude treba spravne nastavit a zvazit, co moze a co nie.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Hej a uplne "najsamlepsi" pripad bude vtedy ked zachranka vyrazi k nehode kde budu vsetci v poriadku (naraz kvoli ktoremu sice vystrelia airbagy no nikomu sa nic nestane) a niekde niekto kto sa naozaj vybura a pojde mu o zivot bude v prdeli lebo zachranka vyrazila tam kde ju netreba...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

zrejme to nebude reagovat na kopance, ale len na napr. kombinaciu prudkeho zastavenia + airbag, alebo otocenie hore nohami, hodiny a pod.
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

nemalo by to nejako vyrazne zvysit falosne poplachy...v dnesnej dobe existuje obrovske kvantum sposobov ako s vysokou pravdepodobnostou urcite kedy nastala havaria...staci napriklad akcelerometer ktory zisti prudky naraz popripade pretocenie na strechu alebo vyrazne naklonenie...tento system bude rozhodne vitany kedze casto jazdim v noci a po cestach kde mozno cely zvysok dna nikto nejde a uz som mal taku nehodu kde by mi tento system usetril kopu bolesti
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

ale zvysi, o to sa neboj. Je tam vela otaznikov. Uz len to, ze to je zavisle na externych veciach ako je GPS a mobilna siet. Pri dnesnom rychlom vyvoji, moze pouzita technologia rychlo zostarnut a co potom? EU bude umelo udrziavat nejaku staru technologiu. Americania vypnu GPS a co potom.... Je tam vela otaznikov. Ako doplnok v pohode ale ako povinnost blbost.

To nic neprinesie. Samozrejme ak neratam zvysene naklady a ze niekto si bude moct urobit ciarku, ze nieco urobil a niekomu prihodil kseft. Naoko to vyzera dobre ale v reale.

Mna by zaujimalo ako na tom je denne svietenie. Existuje na to nejaka studia, ktora vie povedat, ci to ma zmysel(okrem zvyseho odvodu dani z paliv).
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

Lobby vyrobcov ziaroviek ;)
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Na denne svietenie mi netreba studiu, ked ide oproti auto so zapnutymi svetlami, skor mi udrie do oci. Bodka-tolko moja studia.Za tych par centov zvysenej spotreby to rozhodne stoji.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

amici nevypnu gps nigdy. proste to pochop.
(zrusili by komplet celu svoju dopravnu logistiku
ci vo vzduchu, na zemi, na vode)


Odpovedať Hodnotiť:
 

ale co to trepes prosim ta :D ked uz ma EU rozbehnute galileo, predpokladam, ze na GPS extra lipnut nebudu. a co by prosim ta pre boha je ta sprostots s vypnutim GPS amikmi :D. a studia na denne svietenie? boa ty si ako z ministerstva. staci ked predbiehas dlhsie auto/nakladak, a oproti iduce auto ma nevyraznu farbu a nebodaj ti svieti slnko do xichtu, tam ti denne svietenie velmi pomoze. ozaj aj jeden zachraneny zivot stoji za nieco taketo. staci sa zamysliet co keby to zachranilo zivot tvojej mame alebo otcovi? aj potom by to bola hlupost?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

obcas pisem ako dementny, ten slovosled si nevsimat
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to je taka hovadina jak voda v kosi..
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

jak Baťove dreváky
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

ako vypražaný ľad
Odpovedať Známka: 6.3 Hodnotiť:
 

ako kosogula
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

vyprazany lad mozes mat v cinskej restike, volaju tak zmrzlinu v cesticku, takze to je mozne :)
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

bude pre vodicov zadarmo......
zadarmo nieje nic , ani diery v syre
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Dalcek!!
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

cena za sluzbu je tu: "Európsky parlament zároveň v rezolúcii upozorňuje, že systém zisťujúci presnú polohu vozidla zrejme pomocou globálnych navigačných systémov sa nebude môcť používať na monitorovanie polohy osôb s výnimkou nehôd." ... oh, sorry, they pinky-swear :)
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Mýliš sa, tu nejde v princípe o záchranu nejakého vodiča..., veď je to HOVADINA ako Brno..., sám som sa kotúľal cez strechu/ 7x/, bez airbagov, bez bezp. pásov, nepriputávam sa...:(/,
.............. ale o PENIAZE.

P.S. Voľakde som navrhoval protiúnosový systém pre DETI, kde by sa dala OKAMŽITE identifikovať závadová sitácia,ohrozujúca život dieťaťa /napr. únos, ublíženie na zdraví, s okamžitým určením polohy a polohy ďalších osôb v systéme..., ktoré sú v okolí cca 100-500 metrov, čím by sa okamžite dali získať svedkovia a okamžitá pomoc....

Neprešlo to, dôvod? Život mláďata človeka nemá cenu, napriek tomu,že by to poisťovne pokrývali, napriek cca 99% súhlasu mamičiek, ktoré sa boli ochotné do systému zapojiť.

Jedinou nevýhodou bola cena, NÍZKA cena systému a MALY ZISK...:)), iba v milionoch EUR..
Odpovedať Známka: -6.2 Hodnotiť:
 

to ty si im dizajnoval tie prilby? http://goo.gl/Qe5vq
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

jasne, a ked si sa potom zobudil, mal si z toho mokro v nohaviciach?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

*nohavičkách
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to su take klasicke oyeby - zavedieme to do legislativy, aby to bolo povinne, potom to automobilky budu musiet montovat aj do zakladnej vybavy a tym padom nevzniknu ziadne pochybnosti, ze by to nebolo zadarmo...

to iste tu uz bolo par (desiatok) rokov dozadu - bezpecnostne pasy, lekarnicky, vystrazne smerovky, zadne hmlovky,... to vsetko bola kedysi nepovinna, priplatkova, nadstandardna vybava, ktora je uz dnes "zadarmo" v kazdom aute
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

skoro som zabudol este na ten posledny vymysel, ktory bol tiez "zadarmo" - ABSko
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Lenže ABS a ESP skutočne pomáha,a zachraňuje životy, rovnako ako bezp.pásy, či airbagy...

Bez ABS, ESP, ASR a xďalších hovadiniek ani auto už nechcem, aj ked je pravda, že niekedy na našich "super" cestách tak nadskakujú nápravy, že ABS sa ani nezapne..:)
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

ked to prezenies, tak Ti nepomoze ani ABS, ESP, ASR, airbagy, bezpecnostne pasy ani svatena voda... je rozdiel, ked jazdis za hranicou svojich schopnosti a napalis to v 130kmh do stromu, lebo si nedobrzdil zakrutu zo 180kmh a ked jazdis bezpecne a predvidavo a nedobrzdis trebars blbo stojace auto za mokra z 90kmh na 0 (s ABSkom), ale len na 20kmh (bez ABSka)... si zober ako casto sa vobec vyuziva v dnesnych autach ABSko, ked jazdis ako clovek - pri vela autach sa za svoju zivotnost neaktivuje ani raz, prip. sa aktivuje vtedy kedy by bolo este stale zbytocne... ale zaplatit si si ho musel s argumentom "lebo EU povedala"
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Ked mi skocil rovno pred auto 16 rocny debiilek na bicykli z vedlajsej cesty, s kapucou na hlave a urcite aj so sluchatkami na usiach, tak mi ABS zafungovalo.. A urcite bol rad aj ten magor, ze ABS funguje a existuje, lebo inak by som mu presiel cez tu jeho sprostu hlavu... Bolo to v meste a isiel som 50 kmh
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ked mi skocil rovno pred auto 16 rocny debiilek na bicykli z vedlajsej cesty, s kapucou na hlave a urcite aj so sluchatkami na usiach, tak mi ABS zafungovalo.. A urcite bol rad aj ten magor, ze ABS funguje a existuje, lebo inak by som mu presiel cez tu jeho sprostu hlavu... Bolo to v meste a isiel som 50 kmh.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Nuž, len aby niekedy to "bez ABS" versus "s ABS" nezodpovedalo rozdielu "žiť" vs. "nežiť", lebo to nebude z 90 na 20 bez abska, ale bude to z 90 na 20 s abskom a z 90 na 40 bez abska. ;) V takom prípade ti možno bude úplne stačiť, ak sa ti to aktivuje iba raz za život.

V prípade ABSka je to situácia trocha odlišná ako toto tu, pretože tu jeho nevlastnením ohrozuješ aj tých, do ktorých možno nabúraš. Nevlastnením automatického volania záchranky nikoho neohrozuješ, možno iba seba.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

pozri na rozdiel brzdnej drahy v metroch z ABS a bez ABS, podla mna je to rozdiel medzi zit vs nezit, takze mam argument, ze prave aktivovanym ABS a jeho vlastnenim ohrozujes zivoty ludi:
http://goo.gl/bCNfk (vysledky 4:26)
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

ABS ti brzdnu drahu predluzuje, jeho vyhoda je v tom ze auto je ovladatelne narozdiel od auta bez ABS,
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

"pri vela autach sa za svoju zivotnost neaktivuje ani raz, prip. sa aktivuje vtedy kedy by bolo este stale zbytocne"
Za túto blbosť dňa ti posielam kvety.

Ty si asi s autom ktoré má ABS toho ešte veľa nenajazdil však?
Alebo pánko jazdí (ak vôbec na to už má vek) iba v lete?
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

musím neznalím vodičom ozrejmiť, že ABS zabraňuje zablokovaniu kolies, čo je užitočné pri jazde na snehu, ľade, či mokrej ceste. Na suchej asfaltke jednoznačne brzdnú dráhu predlžuje, to potvrdzujú aj nezaujatí odborníci. Je to aj logické, auto brzdí iba takou silou, aby sa koleso s najnižšou trakciou neprešmykovalo. Dokonalé ABS by malo ovládať každé koleso zvlášť a zároveň riešiť problém nesymetrického brzdenia.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hlavnou výhodou ABS je,že môžeš naplno dupnúť na brzdu, zároveň sa môžeš VYHNUŤ objektu do ktorého mieniš trafiť..:)

Jediným problémom ľudskej mysle je, že sa cca 70-80% ľudí díva PRESNE na to miesto,kam IDE, nie KAM má ísť..., takže treba jazdiť, jazdiť, jazdiť a hlavne,pri brzdení sa pozerať kam chcem, nie čo môžem trafiť.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

a tebe neznalí musia ozrejmiť , že ABS OVLÁDA každé koleso zvlášť , aj keď áno v autách je dvojokruhová brzdová sústava. Neviem či si teda niekedy videl snímač ABS , je na každom kolese a môže byť buď Hallov alebo elektromagnetický. Ak sa koleso točí ide riadiacej jednotky signál /sínusovka/ , zjednodušene 0 1 0 1...ak sa netočí signál sa zastaví na jednom bode a riadiaca jednotka uvolnuje tlak až kým sa koleso nezačne znova točiť a teda signál znovu nenabehne. Platí to pre KAŽDÝ snímač zvlášť takže áno , ovláda sa každé zvlášť. BTW išiel si niekedy po ceste ktorá bola zladovatelá iba na jednej strane jazdného pruhu a dupol si na brzdu na aute ktoré má ABS ? ak áno určite vieš že si šiel stále presne rovno aj keď brzdí predné pravé a zadné lavé a lavé predné a pravé zadné. Neviem teda odkial máš že ABS nerieši problém nesymetrického brzdenia , to nie je len nejaká kktina čo púšťa brzdu (ako si mnohí myslia)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Preto by mali byt povinna skola smyku - a trenovat rozne situacie, aby si to kazdy sofer aj zacinajuci zvykol, k comu moze dosjt a ako sa v takej situacii spravat. Vecsina ludi zablokuju myslenie a dupnu na brzdu, prico mniekedy by pomohlo prave opak - dupnut na plyn. Kontrolovany smyk je vzdy lepsi ako dobra elektronika v zosokovanych rukach nespravneho stresera.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Prestaňte pozerať filmy typu "Rýchlo a zbesilo...".

Dupnúť na plyn...:)), xa-xa, doseriem sa smiechom, ked vybehneš na ľad, šotolinu, ešte napíšte, že VAS plný plyn "vytiahne zo zákruty" a ste jasné prípady.

P.S. Na svojich haraburdách mám asi všetky možné systémy, neexistuje,aby ste dokázali zareagovať rýchlejšie ako elektronika,lebo nie ste na okruhu, ale v realnej premávke, kde je kopec faktorov, ktoré nedokážete ovplyvníť,ani predvídať.../platí pre oba príspevky, takže ano, ABS som videl, asi už od 1994..
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

To, ze si neschopny sofer, je ale tvoj problem. Preto hovorim, ze ludia by to mali povine absolvovat a predstav si uz som mal sam niekolko situacii, kde som len tupo dupol na brzdu a pomohlo mi to figu. Jedine stastie bolo, ze to nebola velka rychlost a ziadne ohrozenie zdravia. Takze tie svoje zvasty si nechaj pre tych, co su rovnako "zdatni" a premudreli ako ty. Elektronika v aute sposobuje, ze ludia sa viac a viac spravaju na ceste ako prasata. A prave to, ze ta elektronika ti az tak nepomoze v krizovej situacii, ako ti pomaha pri suchych letnych cestach.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Prave na zladovatelej ceste ABS predlzuje brzdnu drahu najviac, podla tej simulacie, ktoru som tu pastol je to 175 metrov bez ABS vs 215 metrov s ABS. Ovladatelnost auta pri dupnuti na brzdu, ktoru ludia mylne pokladaju za vyhodu na ukor brzdnej drahy povazujem v pripade krizovej situacie za nebezpecnu a zivot ohrozujucu. Co spravim, ked mi vbehne dieta do cesty? Mam cas uvedomit si 'aha, ved mam ABS, radsej sa trafim do toho stromu vedla'? Ovladatelnost mi nepomoze a kazdy centimeter predlzenia brzdnej drahy je v typickych krizovych situaciach zivot ohrozujuci. Kto obhaji povinne pouzivanie ABS a preco vlastne?
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

dobra zamienka na približenie sa totalite..


zmixuju nas s činganmi, očipuju, jebnu na internatne školy a hasta la vista
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

antifasista
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

..má byť pre vodičov zadarmo. VS Cena inštalácie do jedného vozidla by mala dosahovať odhadom menej ako sto eur.

kto vyhra ?
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

urcite vyhraju korporacie ako to je bezne

ale myslim teda viem, ked som robil vodicak tak to tam vraveli ze vacsina peugeotov to ma takze nielen drahe auta ale hlavne take co maju vo zvyku burat
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

pravda , ked naburas v kvalitnom aute urcite sa niekto s okoloiducich pristavi a zavola pomoc . Otazka znie co ked naburas na aute francuzskom ? bud nezavola nikto alebo auto bude musiet samo
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Predstav si, že to francúzske auto si už zavolať pomoc vyše 7 rokov....:)
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

a z Francúzska prifrčí záchranka
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Predstav si, že si v F a stlačíš to červené čudo SOS, ktoré je v takej 607.

Po pár sekundách sa Ti ozve dispečérka, opýta sa aký problém... Ak si trochu slušný, tak Ta nezabije,ale v pohode poradí.

Ak to niekam napáliš, stačí stlačiť a záchranka na ceste. A vcelku im tam funguje, pretože ked človek má šťastie a prežijehavárku, málokedy si pamätá číslo záchrannej služby.
Odpovedať Hodnotiť:
 

na taxiku. ak sa nic vazne nestalo, ponuknu ti aspon smazene slimaky.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nechápem, prečo to má byť povinné a prečo na to treba smernicu. Snáď keď niekto nechce zvýšiť svoju bezpečnosť, je to jeho vec, nie?

Počkať, vlastne už chápem: niekto sa chce zase nabaliť!
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

ked nechces zvysit svoju bezpecnost, tak to vobec nie je tvoja vec... totiz ked sa zabijes (v aute), tak stat predsa z teba nebude moct zmykat dalsich x desiatok rokov dane a este bude musiet platit aj davky pre vdovu/siroty...
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

To mas pravdu, dneska uz stat nenecha svojho otroka ani zdochnut.
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

Vsak o tom to je. Jednorazove platby nikoho nezaujimaju, ale systematicke zdieranie.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Takže po odchode do dôchodku sa to bude povinne vypínať :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

sa nebude môcť používať na monitorovanie polohy osôb s výnimkou nehôd
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tym zadarmo sa podla mna nemysli "suciastka" v aute, ale ze samotny system volania pomoci bude zadarmo
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

no hadam nebudem musiet po nehode vkladat mince ako do automatu aby auto zavolalo na bezplatnu linku 112...
Odpovedať Známka: 8.4 Hodnotiť:
 

národný portál o dopravných nehodách, o stave ciest za 150 miliónov eur. Jedna MYSQL databasa a php frontend cca 1000euro u mna
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Že sú to oni tak ja im to dám aj za 10 000€.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

posielam kvety
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vykupujem kožky perie :)
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Napad je to celkom dobry, ale ako zabzpecia to aby ma ta sprosta krabicka zistovala polohu len ked najebem. Lebo vobec sa mi nepaci toto cim dalej tym vacsie moznosti sledovania akehokolvek jednotlivca.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

je jasne, ze nieco skrivas. na zaklade tohto prispevku ta oznacujem na preventivne sledovanie. od dnes uz na zachode nie si sam!
Odpovedať Známka: 7.7 Hodnotiť:
 

Je tam s tebou Harmasan!
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Tak si to daj pred kúpou auta vymontovať, prípadne si to šikovne deaktivuj aby to vyzeralo ako porucha systému.
Tiež neverím že to bude nezneužiteľné. ´Už verím ako tajné služby dodržiavajú ústavu.´
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tie decka potrebuju zavolat zachranku, hrozi ze umru od smiechu
http://dopice.sk/36b
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Prosim ta - ak to budu auta pre mafianov a podobne, tak si to daju sikovne odstranit hned na zaciatku. Takze ak je to koli sledovaniu takychto osob, tak je to velmi smutne, ze to chcu aplikovat takymto sposobom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nejak sa to monitorovanie velkeho brata musi zacat, toto bude idealna prilezitost pre europsky socialiasticky zvaz republik nasadit ludom pod zamienkou "bezpecnosti" gps plostice. EU je banda zmrdov.
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

No to určite mi tu bude niekto tvrdiť že v EU byrokratom ide o nejakú bezpečnosť a budúcnosť ľudí.

Klasický prípad VZDAJTE sa tým že vás budeme strašiť SLOBODY na úkor imaginárnej BEZPEČNOSTI.

Rohovky, otlačky, 3D ksichty, dna a neviem čo všetko odovzdajte do dokladov aby ste žili v bezpečnejšej spoločnosti. :D :D a toto je ďalší vtip

Budete mat povinne zadarmo v každom aute lokalizátory sledujúce polohu auta a schopné túto polohu odosielať do externých pracovísk a potom budu cesty bezpečnejšie.

A vôbec auto nemusí dobre fungovať dajme si povinne čip do riti a keď čip zistí že organizmus zlyháva pošle nám hrobára. A bude menej epidémií lebo nás rýchlejšie zahrabú. :D :D
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

a hasta la vista
Odpovedať Hodnotiť:
 

pekna vec,ale nac mi to bude v aute,ked mi je to tu na hovno platne?
naposledy som volal dedovi zachranku,teda nie ja,priatelka.. skoncilo to tak,ze ja som z BA dosiel skorej do TT,ako oni boli vobec schopny zvesit ten telefon a poslat tam sanitku,stavim sa,ze aj keby ju vyslali,tak ja ho dovezem aj tak skorej do vojenskej ako oni dojdu.

totok je ta slovenska zachnranna sluzba,...zistovat,preverovat,ale hovno liecit,ak dakto vyvolavala na zachranku a zneuziva ju,tak ho poslat na psychiatriu alebo predvolat na sud,... bo na tieto ich dotazniky cez telefon doplacaju nevynny...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ja mam 2002 bmw 318i a ten to uz ma davno, tak nevim co by na tom malo byt nove
Odpovedať Hodnotiť:
 

Od roku 2015 budú tlačiarne povinné sami chodiť po papier.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A kazdy vodic po skonceni vodicskeho kurzu dostane kvety.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a je to tu - povinne gps, potom cierna skrinka (ak uz to nezadefinovali), potom vyhodnotenie jazd ze vodic jazdi nie ako buzik ale trochu rychlejsie, tym padom bude zaradeny v inej kategorii, tym padom bude vedeny ako nebezpecnejsi.. gestapaci!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nic nie je dokonale, zachranne sluzby denne dostavaju desiatky zlomyselnych hovorov od inteligentnych rozmyslajucich ludi, takze tipujem ze percento nahlasenych falosnych nehod strojmi bude o dost nizsie a tym padom je to zaujimave.
Odpovedať Hodnotiť:
 

mam len ja ten dojem, ze tu vobec nejde o zachranu ludskeho zivota? mne pripada, ze toto cele je len o tom povinnom GPS a tym padom presnom monitoringu ludi zabalenom tak, aby sme sa tomu tesili? :D :D bravooo EU
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Komunikacia takeho zariadenia sa urcite da lahko odchytit, a podla mna by viacero paranoikov a zvedavych ludi sledovalo ake data to vlastne odosiela a hlavne ze kde a kedy... A prve pochybne konekcie by vyvolali megaskandal
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neviem preco sa vzdy ludia rozculuju ze ich niekto bude sledovat kde su. Ved snad pouzivam Forsquare a je mi u riti ci niekto vie, ze prave klatim svoju frajerku v horskom hoteli v Cadci alebo som v praci.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nedôležitý nikto nikoho nezaujíma :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Predpokladam ze to bude mat uz moderny chip v roku 2015, teda nebude to pouzivat len GPS, ale dalsie satelitne navadzacie systemi.. dufam ze kvoli tomu nebudu budovat vlastnu mobilnu siet ako d.. Zeleznice.. len aby sa nabalili..
Odpovedať Hodnotiť:
 

EU sa do 2015 rozpadne a bude koniec prijebanych zakonov

Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár