neprihlásený Sobota, 27. apríla 2024, dnes má meniny Jaroslav
WebSupport mal šiesty výpadok za 5 rokov, pre stlačenú stopku na dieselovom generátore

DSL.sk, 9.7.2012


Jedna z najväčších slovenských webhostingových spoločností WebSupport zaznamenala v nedeľu ďalší rozsiahly výpadok svojich služieb, tentokrát spôsobený výpadkom napájania dátového centra využívaného spoločnosťou.

Výpadok je už viac ako šiestym nezanedbateľným výpadkom služieb spoločnosti za o niečo viac ako päť posledných rokov.

"Je otázne, či ich je veľa, pretože každý výpadok mal iný kontext, buď to bol omyl polície, problémy datacentra, prípadne problémy nás. Každý z týchto výpadkov nás však posunul niekam ďalej, na nejakú vyššiu úroveň," tvrdí spoločnosť WebSupport v reakcii na otázku servera DSL.sk, či nepovažuje takýto počet výpadkov v takomto časovom horizonte už za príliš vysoký.

Rovnako ako viacero predchádzajúcich ani včerajší výpadok nebol spôsobený priamo chybou spoločnosti. V nedeľu výpadok postihol celé dátové centrum spoločnosti LightStorm umiestnené v areáli Cvernovky. O 16:45 prišlo k rozsiahlemu výpadku dodávok elektrickej energie v tejto oblasti, záložný dieselový generátor ale nenabehol.

Podľa nedeľňajšieho stanoviska Petra Schilla, spolumajiteľa spoločnosti LightStorm Communications, bol štart zablokovaný stlačeným bezpečnostným tlačidlom Stop. "Aby sme do budúcnosti predišli opakovaniu takéhoto problému, budeme posilňovať fyzickú bezpečnosť rozvodných prvkov a generátora," uviedol Schill pre DSL.sk.

Podľa dnešných informácií Schilla pre DSL.sk má spoločnosť potvrdené, že škodu spôsobila stavebná firma. Zatiaľ nie je jasné, prečo tlačidlo zapla.

Elektrická energia bola v dátovom centre nahodená približne do trištvrte hodiny, služby WebSupportu začali postupne nabiehať v nasledujúcich hodinách. Všetky boli ale obnovené podľa spoločnosti až do polnoci.

WebSupport v súčasnosti využíva dve dátové centrá, okrem dátového centra LightStorm aj dátové centrum Perpetuus. Po výpadkoch v roku 2010 spoločnosť WebSupport avizovala mirrorovanie dôležitých komponentov infraštruktúry, ktoré malo v prípade výpadkov umožniť okamžite prepnúť na kópie.

Podľa dnešného stanoviska spoločnosť ale nemá kompletne redundantne zabezpečené poskytovanie všetkých služieb z týchto dvoch dátových centier, zmyslom umiestnenia v dvoch datacentrách je najmä redundantnosť konektivity. Ak by fungovala, výpadok by prežilo približne 30% až 40% služieb.

V nedeľu ale ani takáto redundantnosť nezafungovala, keďže mechanizmus pre failover bol nefunkčný kvôli upgradu priameho spoju medzi dátovými centrami. "Vzhľadom na to, že daný mechanizmus bol za posledné 2 roky použitý iba raz na pár minút, nepredpokladali sme problém, pretože už v rámci LightStormu bola konektivita zálohovaná 2x, takže bol nateraz tento mechanizmus nefunkčný," zdôvodnila spoločnosť odstavenie mechanizmu určeného práve pre prípady výpadkov.

Predchádzajúce výpadky zaznamenala spoločnosť v lete 2010, pri presune svojich systémov z predchádzajúceho dátového centra do dvoch nových. Koľko výpadkov v tomto období zaznamenala nie je jasné, išlo ale o sériu výpadkov. "Výsledkom toho bolo, že za posledné dva mesiaca bol skoro každý týždeň nejaký výpadok," uvádzala totiž v tom čase samotná spoločnosť vo vysvetľovaní výpadkov.

Séria výpadkov v lete 2010 nasledovala po dvoch dvojhodinových výpadkoch v máji 2010, ktoré vznikli po doplnení nového serveru a prekročení elektrickej kapacity rackov. Pre tieto sa spoločnosť rozhodla pre migráciu z dátového centra Dial Telecom.

Dátové centrum od spoločnosti LightStorm, ktorej služby v tom čase už pre časť svojej infraštruktúry využívala, si WebSupport v tomto čase vybral, hoci dátové centrum LightStorm krátko predtým zaznamenalo zhodou okolností dva výpadky tiež kvôli dieselovému generátoru. V apríli 2010 podľa stanoviska spoločnosti LightStorm Communications pre DSL.sk generátor nenaštartoval, v júni naštartoval, zlyhalo ale prepnutie napájania zo siete na generátor.

Spoločnosť WebSupport je s kvalitou dátového centra LightStorm podľa stanoviska pre DSL.sk v súčasnosti napriek tomu celkovo spokojná. "Napriek aktuálnym problémom sa ukázal byť DC LightStorm dlhodobo stabilný a za posledné štyri roky sme u nich nezaevidovali podstatnejší problém," uvádza.

Predchádzajúce vážnejšie výpadky zaznamenal WebSupport v roku 2007. V auguste takmer 12-hodinový výpadok spôsobil výpadok konektivity dátového centra Vnetu, v júni 2007 viac ako denný výpadok známe zabavenie serverov políciou. Polícia vtedy v rámci vyšetrovania prieniku do NBÚ zabavila aj servery, z ktorých WebSupport poskytoval svoje webhostingové služby.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

České železnice idú testovať WiFi vo vlakoch cez satelitný Starlink
V bezplatnom DVB-T bude počas MS v hokeji aj Joj Šport
NASA komunikovala laserom na stovky miliónov km rýchlosťou 25 Mbps
Let vesmírneho Boeingu by sa už mal uskutočniť, o menej ako dva týždne
Vydané Ubuntu 24.04 s dlhou podporou
Uvedený notebook používajúci nový formát menších pamäťových modulov CAMM2
Nová verzia Windows 11 bude vyžadovať CPU s podporou ďalších inštrukcií, nepobeží na starších CPU
Google opäť odložil vypnutie cookies tretích strán v Chrome
HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom
Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke


Diskusia:
                               
 

posielam kvety
Odpovedať Známka: -3.6 Hodnotiť:
 

Posielam dieselové generátory
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Posielam inteligentnych robosov
Odpovedať Známka: 5.1 Hodnotiť:
 

Nezabudni na nich pred poslanim stlacit "Stop".
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

posielam telegram: Mury hotove STOP Omietky natiahnute STOP Dieselove generatory STOP
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Posielam jedneho skuseneho elektrikara a jedneho skuseneho admina
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

posielam skusenu teenku.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Dobrovolne sa hlasim ako odberatel. :D
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Posielam kazajku.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ide vam icq cez qip? Mne hadze chybu: You are using an older protocol version. Upgrade required.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

ide bez problémov
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Jasné, ale iba cez oecd, s podporou ecb a mmf a bez dph.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

iba cca. 1x za rok... nechapem co to niekto vobec riesi. Uplne by stacilo keby boli takto dostupne vsetky IT sluzby na SK...
Odpovedať Známka: 6.1 Hodnotiť:
 

ved to, mne sa zda vypadok 45 minut za rok tolerovatelny.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

a este k tomu v nedelu
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

Aj zlá reklama je reklama.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Ale zlá.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

vtáčik mi pokakal moje nové BMW.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

No, nie je to az tak vela, ale mat hosting u niekoho, kto ma pravidelne vypadky, hoci aj za rok, nic moc :(
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Pokial tam mas stranku, ktora ma navstevnost cca 3 ludi denne, ver mi, ze taketo "profesionalne" riesenie postacuje. Siesty vypadok za pat rokov? To je blbost, len tento rok mali viac vypadkov nez sest. U ludi je tato "profesionalna" housingova spolocnost oblubena, cize aj keby mali mesiac vypadok, tak by sa tu vsetci tvarili, aki su uzasni.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

No vidis a prave kvoli neustalym vypadkom (databaz) som presiel z exhohostnig k websupport ... a zatial som spokojny.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ano, ale ked sa da menej tak este menej.. websupport povazujem ako najprofesionalenjsiu a najlepsiu hostingovu spol. na sk co poznam a ked sami povedia ze je to moc a chcu to znizit, znamena ze su sami na seba narocny, co je velmi dobre..
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

aj najdrachsiu 80euro za rok zvysne spadli teraz platim 7dolarov za mesiac
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

teda klient moja osobna bezi za 22euro/rok
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Nobody cares.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

asdfasdfasdfasdf
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

45 minut za rok je malo? neviem ake sluzby tam bezia ale ak ma nejaky zakaznik zaplatenu 99.999% dostupnost sluzby tak asi nebol nadseny :)
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

no neviem ci sa nebudem stazovat.. kvoli tym 45 minutam to kleslo na 99,994%
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

ked kazdu milisekundu zarobis 1000euro tak potom ta suma nemusi byt taka mala. hned sa idem sudit a celu spolocnost dam na kolena
Odpovedať Známka: -5.3 Hodnotiť:
 

A teraz vysadime prasky, oblecieme sa do pyzamka, upraceme hracky a sup do hajan!
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Ty si z websupportu? Lebo ak ano, dufam, ze po tomto vyhlaseni sa podobne vypadky opakovat nebudu :)))
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

netusil som ze Websupport hostuje amazon :)
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Keď každú milisekundu zarábaš 1000€ tak si ten Websupport počas nejakého výpadku kúpiš rovno aj celý :-D
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

99.9914 ak mame byt presni (1 rok = priemerne 365,25 dní)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

aj skokove sekundy by si mohol nejako zaratat
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

pri 365 dnovom roku a jednom vypadku na 45 minut je dostupnost tejto sluzby 99,8832% podla mna je to celkom slusne cislo co myslite?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ty si dobry troll. Vies kolko minut ma rok? Ak nie, spytaj sa googla, poradi, 1 rok = cca 525 948.766 minut.. Pre lahsie pocitanie ak si vydelime toto cislo 100, vysledok je 1% z celkoveho casu v roku v minutach. Dajme tomu ze je to 525948/100=5259,48 minut. Inymi slovami, ak by si si platil 99% dostupnost v roku, chybajuce percento v minutach je 5259,48 minut, co je oproti 45 minutam vypadku neporovnatelne viac a tak v skutocnosti ich sluzba 99% dostupnost dodrzala. Okrem toho, nic nieje ani na 100%, ani na 99.999%, to by bol dokonaly stav a to sa proste okrem Chuckovi Norrisovi nikomu na svete este nepodarilo.
Odpovedať Známka: -1.8 Hodnotiť:
 

Co to trepes? Percento nedostupnosti ROCNE je extremne vysoke cislo! Taku zmluvu nepodpise nik... tzv. "trojdeviatkova" (tri deviatky za bodkou pri 99.999%) dostupnost je uplne bezna vec. Trosku sa poobzeraj po nete, kym nieco splechnes.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

ale taku dostupnost nema nikto ani albrecht ajnstain
Odpovedať Známka: -5.8 Hodnotiť:
 

Ako si na to prisiel? Podloz to.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Ale ma. Len to nestoji par drobnych.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Tak, tak, a takúto službu ti na Slovensku momentálne neposkytne asi nikto. Stačí si len poriadne prečítať článok a dať si dokopy dve a dve: "spoločnosť ale nemá kompletne redundantne zabezpečené poskytovanie všetkých služieb"
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Aku sluzbu mas na mysli? Taku, ktoru si zaplatis a nefunguje kvoli tomu, ze niekto neznamy stlacil tlacidlo STOP? :D:D
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

+1 pre Chucka Norrisa
http://dopice.sk/36l
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

http://goo.gl/rWNcE
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Velmi presvedcive to nebolo, ked tvrdia, ze failover zlyhal preto, ze v jednom z DC nebola elektrina. Podnikove failover clustre si hravo poradia aj s tym, pri maximalnom vypadku sluzby 1-5 minut. Len to by nemohol niekto sikovny vypnut ten failover mechanizmus kvoli udrzbe...ale to uz zahadne WS v tom clanku nespomina.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

zaujimava skryta reklama :) na websupport som pocul len chvalu a rozmyslal som ze namiesto atlantisu skusim pre dalsiu/e domenu prave websupport a po precitani tohto clanku som tak aj hned spravil xD hovorim aj zla reklama je reklama
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Co pocujem o tejto spolocnosti, tak vzdy len v suvislosti s vypadkami. Sak to uz ani h1 nema tolko vypadkov...
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

ked sa hovori o jednom tom istom vypadku pol roka..
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

aj ujo Gugeľ obcas vypadne - takze z tohoto by som kovbojku nerobil. Ja som vsetko popresuval pod WS, ustretovost a podobne, momentalne podla mna naj na svk firma, akurat ze hosting dobre pre firmu, ale ked mam tych firiem viac, tak virtualny stroj a ide sa do lesa, naklady na rok na firmu traste sa :-D
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Porovnaj si Google a Websupport a porovnaj si vypadky google a vypadky websupportu. Vlastne okrem websupportu nepocujem o ziadnom inom hostingu, ktory ma tak casto vypadky.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Porovnaj si pocet klientov Websupportu a pocet klientov inych hostingov.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

o inych? ostatni su tak low ze nestoji o nich napisat ani clanok.. btw tiez mi v storme offol server.. a som rad ze to bola len stava a nie HW fail :)
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Sorry pocital som narychlo troska som sa sekol :D tak este raz 365 dni kazdy dne ma 24 hodin kazda hodina 60 minut to je 365x24x60=525 600 minut
S toho je sluzba dostupna 525 555 minut co je 99,991438356164 a naopak ked je nedostupna 45 minut je to len 0,0085616438356164%. Toto su snad spravne vypocty uz.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

tie cierne saty Janke Hospodarovej pristanu, ukazuju jej peknu postavu... snad jej nezomrelo ziadne zvieratko
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

posielam 12 litrov nafty...
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

http://mereni.kyblsoft.cz/hosting/WebSupport.sk
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

To o com sa snazi presvedcit LightStorm svojich klientov je maximalne chaba vyhovorka, ktora u profesionalnej firmy je doslova neakceptovatelna.
Nam sposobil ten vypadok problemy na minimalne najblizsie 2 dni, nakolko tam mame viacero serverov s roznymi sluzbami. Dana housingova spolocnost sa ani len neunuvala okamzite informovat o vypadku svojich klientov a urobila tak az dnes na natlak, formou dodatocneho vyhlasenia, ktore je tu aj v kontexte clanku zverejnene.
Profesionalne riesenie nemoze a nesmie byt odkazane na jedno STOP tlacidlo jedneho dizelgeneratora, dokonca este verejne pristupne nepovolanym osobam. Ludsky omyl by mal dokazat odfiltrovat vhodne projektovana struktura, ktora tu ocividne existuje iba na papieri a reklame.
Prave vdaka ich trvrdeniam a garanciam, ako aj dostupnosti nezavisleho napajania pre obdobne pripady (za ktore sa plati...), sme nezvolili pridat navyse vlastne UPS - to bola jedna z nasich najvacsich chyb u tohto housingu!!!
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

websupport ma tych vypadkov ovela viac a prizna sa len k piatim... Priznali sa asi len k dlhym vypadkom VSETKYCH sluzieb... Ale vypadky nie su ich hlavny problem... Kto pozna, vie.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

povec lebo ja neviem, mam u nich domenu a ziaden vypadok som este nikdy nezaznamenal..
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Poprosíme Vás o zaslanie detailnejších informácií na redakcia at dsl.sk

Díky.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Tak toto sa mi paci. Skoda, ze sa ziadnych informacii nedockate. Kto pozna, vie, vsak ano? :-)
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

insider ?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

asi tak, toto pisal zrejme nejaky slaby konkurent websupportu, ktory chce pospinit jeho meno. Mam u websupportu cez 12 domen, a som uplne spokojny, este mi aj zadarmo niekedy daju nejake sluzby o tretej rano v sobotu ked si s nimi chatujem :)
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

"este mi aj zadarmo niekedy daju nejake sluzby o tretej rano v sobotu ked si s nimi chatujem"

... ani sa necudujem, ze si uplne spokojny :))
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Vsetky vypadky su uvedene na twitter.com/ws_monitor resp. websupport.sk/monitoring uz od roku 2010 .
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Gratulujem, siesty vypadok za 5 rokov, to je takmer 100%, skoda, ze kazdy z nas, kto pouziva WS vie, ze su to klamstva - nepaci sa mi poslednu dobu pristup samotnej spolocnosti, jdu blejt.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

na to, ze je to lightstorm je to este velmi dobre.
GTS, ktora sa inak zazracne pretansformovala nedavno z a.s. na s.r.o. zo zaloznym pravom 100%... a jej priestory v siteli, to je cista komedia. Vypadky elektriky tam su napravidelnej baze uz niekolko rokov.
A samotny Sitel 1 ci Sitel2? Do roka viac ako 12 hodin vypadok konektivity.
Hosting Telekomu? tam aj vratnici poznaju odpoved "vypadla nam jedna faza" ako standardnu formulku na vsetko.

uroven slovenskych hostingov je primitivna aj v roku 2012, zial.
Odpovedať Hodnotiť:
 

GTS ma uz vlastnu budovu na Udernickej, kusok od SITELu, kam prestahuje/prestahoval veci zo SITELu a DIALu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak si daj servery do InteRoute a tam mas 100% garanciu, takze vypadkom sa dobrovolne sami vyhybaju... len cena je mozno trosku ina ako u GTS. ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

tato vláda ma výpadok uz 20 rokov a stale ste vseci spokojní
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Fakt je ale ten, ze *tato* vlada tu nastastie 20 rokov nie je.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Podla vnutornych, dobre informovanych zdrojov bol spominany vypadok sposobeny betatestovanim prezidenskecho tlacidla STOP. Toto tlacidlo bude mat v buducnosti za ulohu vypnut internet v pripade: a) vzbury naroda, riadenej cez facebook b) neznameho nebezpecenstva hroziaceho z neznameho zdroja na internete c) chybneho pokusu prezidenta zavolat si divnym cervenym tlacidlom do kancelarie sekretarku a objednat si ranne kafe
Odpovedať Hodnotiť:
 

d) Poslanie kvetov.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

zajtra Nine :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

http://goo.gl/aPrfS
... z reklamy...
neobmedzeny traffic, bez casovej viazanosti, 100% stabilita
:)
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár