| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Pravnik
Od: xXx5
|
Pridané:
15.11.2012 10:01
Dajte nieco technicke pravnikovi :D Asi este nevlastnil ziaden PC :D
|
| |
Re: Pravnik
Od: ...
|
Pridané:
15.11.2012 11:20
Pokial si kupim 250 GB disk ocakavam takmer plnych 250, ale nie 200 a v tomto pripade je to adekvatne polovicnej strate, cize z 250 mas zrazu 125 GB atd.. Cize tebe by mal niekto naliat rozumu a nie tomu pravnikovi.
|
| |
Re: Pravnik
Od: ...
|
Pridané:
15.11.2012 11:26
pises picoviny
|
| |
Re: Pravnik
Od: Kokolik
|
Pridané:
17.11.2012 9:11
By ma zaujimalo ci by si aj potom vyblakuval keby ti obsadia 31 z 32 giga balastom z OS.
|
| |
Re: Pravnik
Od: Jaroooo
|
Pridané:
15.11.2012 11:34
aj flashka v tom tablete ma 32GB cize z tvojho pohladu dostanes to co si cakal, ked sa chces bavit o komponentoch
ked si vsak kupujes PC s operacnym systemom ktory ma 250GB HDD tak tiez asi neocakavas ze tych 250GB bude volnych a system samotny nainstalovany vo vzduchu
|
| |
Re: Pravnik
Od: Nassir
|
Pridané:
15.11.2012 12:31
To je pravda pri PC, ale ani tam nezabera OS polovicu disku.
Pri telefonoch od HTC mas vnutornu pamet rozdelenu na OS a uzivatelske data a deklarovana kapacita telefonu sa tyka len uzivatelskej casti. Takze moj telefon ma sice len 1.1 GiB priestoru, ale tento je plne vyuzitelny pre mnou instalovane aplikacie.
MS dufa, ze sa mu prepecie spravanie sa z PC segmentu, kde adresar windows stale rastie, vsetky aplikacie si do neho ukladaju hluposti a po mesiaci vsetko ide dvakrat pomalsie.
|
| |
Re: Pravnik
Od: tak to je omyl
|
Pridané:
15.11.2012 12:49
je uplne jedno ci OS zabera 10%, 50%, alebo 100% ide o princip kazdy operacny system zabera nejaky priestor ked sa ti nepaci kub si notas bez OS.
|
| |
Re: Pravnik
Od reg.: dentista quix
|
Pridané:
15.11.2012 13:18
skus to :D ak nechces acer alebo nejaky low end tak mas o bolest hlavy postarane.. vsetci vieme, preco je to taky problem.
|
| |
Re: Pravnik
Od: siirii
|
Pridané:
15.11.2012 13:33
Takže si má kúpiť Surface bez OS?
|
| |
Re: Pravnik
Od: [[[K
|
Pridané:
15.11.2012 13:37
radšej nekupovať vôbec!!!
|
| |
Re: Pravnik
Od: huh
|
Pridané:
15.11.2012 16:54
nie
|
| |
Re: Pravnik
Od: meno nepoviem
|
Pridané:
15.11.2012 20:05
Komu adresár Windows rastie, komu nie. Ak nevieš ako tomu zabrániť, to ešte neznamená že sa to stáva každému a vždy. Niekto musí Windows preinštalovať každý polrok a niekto nemusí ani po 3-och rokoch. Všetko je to o vyspelosti užívateľa a nie o nedokonalosti OS. Dokonalý OS ešte nikto nevymyslel a ani nikdy nevymyslí.
|
| |
Re: Pravnik
Od reg.: Peterkal
|
Pridané:
16.11.2012 2:22
kamo.. opensource OS napriklad linux.. to je OS.. thats is: THE OPERATING SYSTEM...
|
| |
Re: Pravnik
Od: samlama
|
Pridané:
15.11.2012 13:48
a ked si kupujes auto, a napisu ze ma objem 500l, ale nepovedia, ze je tam aj rezerva, zrvihak, lekarnicka, atd. a vysledny cisti objem bude 350l...?
|
| |
.....
Od: [[[K
|
Pridané:
15.11.2012 10:03
Drahá hračkapre deti..ja by som to nekupil..za tu sumu si môžem zostaviť brutalne vykonny PC
|
| |
Re: .....
Od: unreal
|
Pridané:
15.11.2012 10:13
tak tak, ked to nema aspon Core i7 tak je to srot
|
| |
Re: .....
Od: 654654
|
Pridané:
15.11.2012 10:36
surface je prenosne zariadenie. uz ta vidim ako si "brutalne vykonny PC" zoberes zo sebou na dovolenku, na chatu, do prace/skoly. jedine ak mas mrte dlhu predlzovacku v ruksaku. lol
|
| |
Re: .....
Od: [[[K
|
Pridané:
15.11.2012 13:28
ja si na dovolenku počitač neberiem..na dovolenku sa chodi zabavať a uživať si a nie sedieť za počitačom..chata to iste..v praci mam pracovny stroj
|
| |
Re: .....
Od: Robo1111
|
Pridané:
15.11.2012 16:45
Za 600e máš brutálne výkonný stroj ? asi máme rôzne predstavy o slove brutálne :D
|
| |
Re: .....
Od: xlsx
|
Pridané:
15.11.2012 16:52
dam ruku do ohna ze si radovy zamestnanec a tym budes aj o 15 rokov a o 15 rokov budes riesit taku istu dilemu preco ma niekto krajsie a vacsie auto ako ty urcite preto lebo kradne ani nahodou preto lebo je pracovity a nerobi mu problem zobrat si ten notebook na dovolenku nie aby pracoval no nahoda je blbec zodpovedny clovek ktory chce nieco vybudovat v pripade nudze spravi maximum aby pomohol aj sa vrati z dovolenky ... ale teba si viem predstavit ze lezis na lehatku opalujes si rit a prtiom moze firma padnut aj popolom teba to nezaujima ty mas proste dovolenku :)
|
| |
Re: .....
Od: ...
|
Pridané:
15.11.2012 19:59
V tom pripade to nie je dovolenka. To nie je o zodpovednosti, ale workoholizme. Pokial nemas schopnych ludi, co v pripade potreby ta zastupia, tak je to tvoja neschopnost. Alebo si sam a nechces inych pracovnikov a to tiez o niecom svedci.
|
| |
Re: .....
Od: Klitak
|
Pridané:
15.11.2012 12:49
Brutalne vykonny PC v cene Surface RT? V tej cene si tak kupis Tesco PC z dolneho regalu.
|
| |
Re: .....
Od reg.: roob_
|
Pridané:
15.11.2012 14:05
499 dolacov vUSA bude tak 499 ecok (skor viac) na slovensku + 100-120€ klavesnica... pocitajme 600 ecok. Napr. HP micro tower 7500: Core i5 3470 Ivy Bridge, RAM 4GB DDR3, Intel HD Graphics 2500, HDD 1000GB 7200 otáčok, USB 3.0, čítačka pamäťových kariet, klávesnica a myš, Windows 7 Professional 64bit nieje ziadne orezavatko a 580€ Mi povec, ze to su adekvatne ceny...
|
| |
Re: .....
Od reg.: roob_
|
Pridané:
15.11.2012 14:06
surfaceRT mal stat tak 150€ s danou max. To by bola adekvatna cena. Ale vratane klavesnice a a stylusu...
|
| |
Re: .....
Od reg.: appleman
|
Pridané:
15.11.2012 14:17
tebe uplne jebe.
|
| |
Re: .....
Od reg.: roob_
|
Pridané:
15.11.2012 16:55
Ok. Prepac. Uznavam, ze to by bolo malo. Bez klavesnice teda.
|
| |
Re: .....
Od: paan
|
Pridané:
15.11.2012 19:41
to je ozaj brutal vykonny stroj, grafika len do poctu, terabajtovy disk aj na system, uplna bomba, zvysok bude lowend (zakladna doska, zdroj, chladenie) o ramke ani nehovorim a ked porovnavas tablet a desktop podla ceny tak si choromyselny, tablet je ... (zbytocne pisat pre teba)
|
| |
hjvckjig
Od: wkehjr
|
Pridané:
15.11.2012 10:06
no zase 16 namiesto 32 nieje malickost. ak si laik a vyrobca udava kapacitu 32 GB povies si staci mi to lebo na svoje data mi staci 16-20 GB a zrazu upps, nevojde to tam, mal som si kupit verziu 64. Takze ano chapem to, a ked je to pavnik a vie ze ma sancu uspiet, tak preco nie, vytcie od ms 5x viac nez stal tablet, tak no problem
|
| |
Re: hjvckjig
Od: tominot
|
Pridané:
15.11.2012 11:25
Ak mu dodali 16GiB miesto 32, má šancu. Ale ak má dodaných 32GiB a nepáči sa mu, že z toho niečo zaberá systém, nech formátuje. Mne tiež na disku zaberá systém 20GiB, notebooky so systémom tiež neposkytujú užívateľovi plných 320-500GiB, ale tie disky obsahujú. Niekto sa chce len zviditeľniť, hlupáci mu na to skočia.
|
| |
Re: hjvckjig
Od reg.: Marki555
|
Pridané:
15.11.2012 15:33
Hmm a myslis si ze nejakym "formatom" alebo inym normalnym zasahom sa mu podari ten Windows RT zmensit alebo z neho odstranit nepotrebne sucasti?
|
| |
Re: hjvckjig
Od: lalo
|
Pridané:
15.11.2012 19:12
ja som mal na transformer prime pri 32gb 27gb volneho miesta, 16gb je naozaj hlupost, to teda ma realne sancu uspiet so zalobou
|
| |
zavadzajuce
Od reg.: 100k45h
|
Pridané:
15.11.2012 10:28
suhlasim, je to zavadzajuce, microsoft to posral :)
|
| |
Konecne
Od: Nasty
|
Pridané:
15.11.2012 10:35
Ktori "zákazníci vedia, že časť pamäte obsahuje OS a predinštalované aplikácie", teda konkretne "užívateľovi je u 32 GB verzie dostupných podľa oficiálnych údajov Microsoftu len 16 GiB", by som sa rad spytal pana Balmera. V reklame na sxx-face sa nic take nehovori (ani v poznamkach pod ciarou), snad na oficialnych strankach. Keby tam aspon dali nejaku hviezdicku a odkaz na takuto skutocnost.
Postup pravnika chvalim a prajem si a hlavne prajem nasmu Slovensku, aby takych ludi bolo viac aj u nas. Mam na mysli takych jedincov, ktori sa neboja vyjadrit svoj nazor otvorene proti demagogickej presile. Takych, ktori sa vzopru prevahe nadnarodnym retazcom, monopolom a nekompetentnym rozhodnutiam primitivnych, vycuranych politikov a skorumpovanych sudcov !!!
|
| |
Re: Konecne
Od: 654654
|
Pridané:
15.11.2012 10:40
len tu na dsl.sk mas veeela ludi, ktory na vsetko od ms nadavaju, su to jedinci ktori sa neboja vyjadrit svoj nazor otvorene proti demagogickej presile. a je im to stale prd platne. jedinec nezmoze nic. na to treba skupinu, a poriadne velku. a na slovensku to plati obzvlast.
|
| |
Re: Konecne
Od: lezko
|
Pridané:
15.11.2012 12:10
microsoft to mozno posral, kedze tablety nie su mierene len na skupiny ktori vedia co mozu cakat.
ale zaloba?! vsetko sa dnes musi riesit sudmi? z tohto mi je zle. nabalit sa na kazdej chybe druheho je bohuzial dnes trendom, ale tak isto by bola cesta tuto info rozsirit a MS upozornit, ze takto uzivatelia nedostavaju to, co mozu ocakavat a vela ludi to moze odradit. prosim.
idem si asi kupit rozok a zazalujem pekarne za nepravdivu hmotnost a ze neuviedli povolenu odchylku.
|
| |
amerika hole baby
Od: ING
|
Pridané:
15.11.2012 10:55
na tablete je uvadzana pamat a nie uzivatelsky pristupna pamat... takze tu pamat 32GB a 64GB v skutocnosti ma
|
| |
Facepalm
Od: Mumsito
|
Pridané:
15.11.2012 11:11
Aby OS stavany na tablet zaberal 8GB je podla mna vysmech. Sa mi akurat nechce pripajat BlackBerry PlayBook ale po cistej instalacii ten system nezaberal viac ako 2-3GB, uz si presne nepamatam.
|
| |
Re: Facepalm
Od: sky
|
Pridané:
15.11.2012 12:05
mne ostalo po reinstal na playbooku 12.5gb, a to tam je predinstalovany NFS ktory ma 400mb, a plus kopa aplikacii. Berem ze zo 16gb nejaky 20% obsadi OS, ale ze skoro 50, to je uz hodne.. a hlavne RT verzia by mala byt okresana na minimum, vsak to neni Ultimate edition
|
| |
je to pochopitelne
Od: Mr. Troll
|
Pridané:
15.11.2012 11:25
Wokna boly, sú a učividne aj vždy budu nenásytne na miesto. ...viď vtip z čias Visty: - koľko miesta zaberá Vista? Toľko koľko ho nájde :)
|
| |
Re: je to pochopitelne
Od: 37/xx
|
Pridané:
15.11.2012 15:39
sak ked su tam nahadzane vsejake nepotrebne kofotiny pocinajuc clock.avi........... videa, debilne orchestralne zvucky,, kopa z toho ani vymazat nejde. teda vsetko ide, ale kazdy uzivatel nieje programator
|
| |
ahojcek
Od reg.: appleman
|
Pridané:
15.11.2012 12:34
nakopat toho imbecila do hlavy. takito trolli si nic ine nezasluzia.
|
| |
špecifikácia ...
Od reg.: Uhlik
|
Pridané:
15.11.2012 13:06
v špecifikácii je uvedené: 32GB*, *1GB = 1 billion bytes; formatted storage capacity may be less ... a pokiaľ viem, tak 16GB je "less" ako 32GB, takže vopred prehral ;) ...
|
| |
patZnakov
Od: triZnaky
|
Pridané:
15.11.2012 13:31
Nemyslim, ze vyhra. Na druhu stranu by bolo od MS dost ferove keby informoval o volnej kapacite po nainstalovani systemu, hlavne ak sa jedna o 50% z kapacity modelu. Takto je to sikovne zavadzajuce.
|
| |
Re: patZnakov
Od: [[[K
|
Pridané:
15.11.2012 13:36
ano je to zavadzajuce..pre ovce..všetci, ktorí si to kupia su ovce..tak vam treba
|
| |
Re: patZnakov
Od reg.: appleman
|
Pridané:
15.11.2012 13:41
bezproblemov mozes surface vratit naspat do obchodu.
ta zaloba je nezmysel.
|
| |
shitface
Od: asdasdklôasdô
|
Pridané:
15.11.2012 15:30
Divím sa,že tu toľko ľudí obhajuje MS a píše,že to je samozrejmé,že toľko zaberá OS na tablete...no samozrejmé to nie je...tablet nie je PC ani NB,ako to potom môžete porovnávať ? iPad má tiež OS a nezaberá polovicu kapacity pamäte,ani android na svojich tabletoch (Nexus 7 napr.) Na čo mi bude informácia,že môj tablet surface obsahuje 32 GB pamäte,keď polovica z kapacity je obsadená OS ? Pre mňa to je zavádzajúce,keď vidím všade,že surface má 32 a 64 GB pamäte a to,že obsahuje o polovicu menej využiteľnej pamäte sa dozviem pomaly niekde v pidi odkaze na konci stránky predajcu. Ani ja by som nečakal,že bude OS zaberať polovicu pamäte tabletu a to si bežne PC skládam sám a inštalujem OS a pracujem s PC každý deň.
|
| |
Re: shitface
Od: Robo1111
|
Pridané:
15.11.2012 16:48
Tiež to nechápem...keď mám na krabici 32GB a je tam napísané že sa mi tam zmestí X filmov a x skladieb tak čakám že tam bude 32GB voľné...porovnávať to s PC kde na 1TB disk dajú OS je smiešne.
Tak už viem prečo nieje 16GB verzia surface :D
|
| |
Re: shitface
Od reg.: roob_
|
Pridané:
15.11.2012 17:22
XP som v case vzniku instaloval na 10GB particiu. Po SP2 uz 20GB. V 2002 boli bezne 20GB disky, 40tky prichadzali do obehu, 80tku mal malokto. Stazoval sa niekto, ze XP zaberie polku miesta? NESTAZOVAL. K***A tak si to nekup!! daval typkovi v obchode pri hlavu dakto pistol ked to kupoval? Specifikacie zariadenia sa davaju na zaklade konkretnych komponentov, nie kolko zaberie OS. Ak tam fyzicky je 32GB pamat tak je vsetko v poriadku a typek sa moze ist stazovat tak na lamparen! Ak ale vyhra, bude to proti zdravemu rozumu. Auto ma tiez nosnost v technickom vratane sofera, nie len cisto tovar!
|
| |
Re: shitface
Od: ---
|
Pridané:
15.11.2012 17:35
XP SP2 mam nainstalovane na 3,5 GB particii (a je tam aj swap aj hiber...), takze na ten tablet mohli dat XP, zabralo by to minimum miesta a nikto by sa nestazoval.
|
| |
Re: shitface
Od reg.: roob_
|
Pridané:
15.11.2012 17:52
na ten tablet kludne mohli dat 98ku s firewalom a zabralo by to do 1 giga. Na XP je vhodny pc minimalne s 1GB ram (optimum 2GB) a to ti potom na win a aplikacie ostane 1,5GB, co jemenej ako malo. Napr na 7ku je minimum tak 50GB, v pripade ssd by som mensi ako 64GB nebral, ako optimalne by som doporucil 128GB ccko. Tam potom dost dlho nebudes mat problem, lebo blba 7ka si zhromazduje "bordel" do windows/temp a po 2-3 rokoch to ma kludne 30-40GB ked to nemazes.
|
| |
Re: shitface
Od: ---
|
Pridané:
15.11.2012 18:35
Uz je asi vela hodin, alebo pleties hrusky s jablkami, teda presnejsie RAM s diskom ... "Na XP je vhodny pc minimalne s 1GB ram (optimum 2GB) a to ti potom na win a aplikacie ostane 1,5GB" .. Nie, na tych 3,5 GB disku nainstalujem win XP (plus par dacoho), upravim swap na mensi (kedze cim viac ram tym viac swap potrebujes, podla MS), RAMky sa nedotknem a uzivatel nech si na zvysnych 30 GB instaluje cokolvek. (v pripade spominaneho tabletu)
Na Vistu staci 20 GB, na 7 nieco menej, tak nepis, ze na Win7 je minimum 50 GB. 50 GB mozno treba na Win7 plus daco navyse, ale to co je navyse (GTA4, PS, Matlab, ...) je uz tvoja potreba, nie potreba Win7.
A ked dojde 7 miesto na disku a bude tam mat 10 GB sajrajtu (temp, ..) tak pri nedostatku miesta, sa ti ukaze okno, cez ktore mozes pomazat napotrebne subory.
|
| |
Re: shitface
Od: Mr. Troll
|
Pridané:
15.11.2012 19:11
Na Vistu staci 20GB? Nice one, sir! :) Ked som to kedysi instalovaval, cisty JehoVista bez SP2 mal 37 :)
|
| |
Re: shitface
Od reg.: Trovaricon
|
Pridané:
16.11.2012 17:35
Ultimate vratane hiberfil / pagefile na masine s kopou ram, vsak ?
|
| |
Re: shitface
Od reg.: roob_
|
Pridané:
15.11.2012 20:11
neviem ale vela hodin mas asi ty, alebo nerozumies pisanemu textu. Xp na 3,5GB sice nainstalujes, ale uz ti nezostane na swap a absolutne nie na hibernaciu. 1GB ze by stacilo bolo miesto na disku, lebo 98ka mala tak 400MB. Dalej na systemovom disku treba mat aj volne miesto, "vela" volneho miesta, lebo potom sa win chova divne. Pri Xp aspom 5GB. Aplikacie (program files) mi tu zaberaju 8,25GB a adresar windows 16,2. Tak si tie rospravky o 20GB nechaj pre BFU. Resp. takto, ja nehovorim, ze adresar windows potrebuje xy miesta, ale ze ccko (systemovy disk) mas mat aspom taky.
|
| |
Re: shitface
Od: ---
|
Pridané:
15.11.2012 21:17
Citujem sam seba: "XP SP2 mam nainstalovane na 3,5 GB particii (a je tam aj swap aj hiber...)"
Na tom disku spolu s windowsom su len zakladne veci, ovladace a take programy, ktore treba instalovat, okrem officu. .. a bolo tam aj dostatok volneho miesta.
XP je neupravene, neorezane, 512 MB RAM, ale nepotrebujem SWAP 1.5x velkost RAM, naco ma zaberat polovicu disku, ked mi RAM viac menej stacila? Bol tusim 384 a hiberfil.sys 512 MB.
|
| |
Re: shitface
Od: ---
|
Pridané:
15.11.2012 21:20
Co som si spravil zalohu Visty (kto to bude furt instalovat, vsak?) tak zabera presne 28.5 GiB a viem, ze to bolo o par GB viac ako zaberala Vista na disku (urobena bitova zaloha particie).
Ale sme v diskusii pri nejakom tablete, a o tom, preco windows zabera tolko miesta, takze som chcel podotknut, ze na windows staci 3.5 GB, dobre kedze je tam 2 GB RAM tak 5 GB (kvoli hiberfil.sys), ale nie 16 GB.
A kym som to dopisal, tak mi aj poratalo kolko miesta zabera priecinok windows a oba program files (64 bit verzia) 20.8 + 8.8 = 29.6 GB + 1.1 GB zvysok okrem users + 1.5+3 SWAP+Hiberfil = 35 GB. Po 2 rokoch pouzivania a instalovania vselijakych blbosti, ktore tam uz len zavadzaju. Etse pre uplnost, Vista HP 64bit.
PS: ak das zakaznikovy SSD disk a nenastavis mu plochu a dokumenty (najlepsie cely users) mimo toto SSD, tak nech ti vyvolava aj kazdy den.
|
| |
Re: shitface
Od reg.: roob_
|
Pridané:
15.11.2012 21:41
1. diskusia je o tom, ze MS predava zariadenie s 32GB diskom a niekolko z toho zabera OS.
2. nech si kazdy dava data kam chce, je to jeho vec. SSD vacsinou ludia nemaju (ztatial su drahe) ssd som spomenul preto, aby si pochopil, ze 64GB particia ako systemovy disk je malo.
3. nemam tu pc s XP, vo virtualboxe mam 2003server uplne cisty, a to je defakto XP. 2,7GB windows hned po zakladnej instalacii. Zajtra ti napisem kolko zabera XPcko - ale nie samotne XPcko wole ale komplet ccko. Napriklad mame kompy s autodesk inventor+autocad bez dalsich serepeticiek. Tvoj problem je, ze ty sa tvrdohlavo drzis toho co potrebujes ty, a neberies do uvahy to co potrebuju ini. 3,5GB particia na XP je megamalo.
|
| |
Re: shitface
Od: ---
|
Pridané:
15.11.2012 22:03
1) Nie, bavime sa tu o tom, ze MS predava tablet s 32 GB pamate, kde zakladny program na funkncost tabletu, v tomto pripade Win 8 RT, zabera polovicu.
2) Ano, ale napisal si, ze nemozes dat zakaznikovy taky maly disk, lebo by ti vyvolaval, ze je plny
3) Bavime sa o Windowse a o tom kolko zabera, nikto sa nebude hadat, ze ked si na ten tablet da aplikaciu, co mu zozerie 30 GB, tak zrazu nema miesto.
-) Takmer cista instalacia windowsu (cele C) zabera 2,57 GB (XP SP3, skoro nic tam nie je, swap 128, hiberfil vypnuty)
PS: Netvrdim ze na tom tablete, PC, musis mat taku malu particiu, ale ze pre Windows (XP) viac netreba. A v tom je rozdiel.
|
| |
Re: shitface
Od reg.: roob_
|
Pridané:
15.11.2012 22:53
nemame sa o com bavit. Surface 32GB ma 32GB disk. Ma? Ma! Ze obsluzny program aby to cele fungovalo z toho zabera polovicu, alebo 98% alebo 1% je irelevantne. MS sud prehrat nemoze. Ak sa ti to nepaci NEKUPUJ TO!!! Koncim na tuto temu.
|
| |
Re: shitface
Od reg.: roob_
|
Pridané:
15.11.2012 20:18
a swap ked upravujes na mensi tak nevies naco je. Swap sa v zaciatkoch XP upravoval na ovela vasci, lebo bezne mali uzivatelia 128-256MB ram a stym si mozes swap upravit akurat tak na 2GB :) S 1GB ram a kancelarskym pouzitim PC si mohol mat swap uz vypnuty. Teraz mam swap vypnuty aj na 4GB ram, ked nepouzivam virtualbox, inak je to malo. Optimalne je dnes 8GB ram, vypnuty swap, ale hibernacia ti zaberie 8GB. Takze 64ka ssdcko je malo. Chapes kam tym mierim? Ze ty si nainstaloval dake orezane XP na 3,5GB particiu ti osral pes, ked si kkti budu yebat vsetko na desktop a budu ti kazdy den vyvolavat ze nemaju miesto na disku c.
|
| |
Re: shitface
Od reg.: appleman
|
Pridané:
15.11.2012 18:20
alebo tam nemuseli dat nic, zabralo by to minimum miesta a nikto by sa nestazoval.
|
| |
systém zožral pamäť
Od: old
|
Pridané:
15.11.2012 20:50
súhlasím so žalobou. Systém nemá čo zaberať z miesta, o ktorom si zákazník myslí, že ho má k dispozícii. Nech si tam vložia pamäť na systém akú chcú, ale z logiky, deklarovaná pamäť by mala byť voľná!
|
| |
Re: systém zožral pamäť
Od reg.: roob_
|
Pridané:
15.11.2012 20:57
tak chod zazalovat stavebnu firmu co ti postavila dom, lebo ty mas predsa zastavanu plochu 100 stvorcov ale plocha izieb je len 86. Steny nemaju co zaberat z miesta o ktorom si zakaznik mysli ze ho ma k dispozicii, nech si tam vlozia pozemok (alebo co :) ) na steny ake chcum z logiky chcem 100 stvorcov ked tolko je plocha domu. Ukradli mi 14% izieb, svine.
|
| |
Re: systém zožral pamäť
Od: b2un0
|
Pridané:
15.11.2012 21:14
Keď nájdeš dom, kde steny zaberajú 50 % plochy, potom bude tvoje prirovnanie relevantné.
|
| |
Re: systém zožral pamäť
Od reg.: appleman
|
Pridané:
15.11.2012 21:07
takto by si mohol zazalovat hociktoreho vyrobcu pocitacov, mobilov a tabletov.
gratulujem ti k picovine roka 2012
|
| |
Re: systém zožral pamäť
Od reg.: roob_
|
Pridané:
15.11.2012 21:13
alebo zelovoc, ze kilo sliviek ked vyberies kostky je len 794g, takze ta oklamali, lebo kostka sa neda zjest. Ale ja som si kupil kilo sliviek! nie 794g!!!
Proste kupujes zariadenie s xyGB uloziskom, a aj malemu decku je jasne, ze ak to potrebuje OS, tak ten OS bude daco zaberat. Nepaci sa ti, ze winRT zabera 16GB? to je v poriadku, nekup to.
|
| |
the fuck
Od: Johnboldob
|
Pridané:
16.11.2012 0:58
Chapem ako sa tu vacsina ludi v diskusii, zastava MS, kedze toto je "IT" portal, takze tu su asi zdatnejsi pouzivatelia Win, ktori pocitaju s tym ze OS nieco zabera. S tym snad pocita kazdy... ale polovica udavanej kapacity (16/32)? Na tablete? Kazdy kto sa na to pozrie objektivne, musi uznat ze to je jednoducho vela, a ze od MS nieje "ferove" o tom priamo/viditelne neinformovat.
Pravnikovi davam za pravdu a ako tu uz niekto spominal, rovnako aj ja podporujem takychto ludi co sa v dnesnej dobe, otvorene postavia proti takymto klamnym praktikam. Velke perecento ludi si uz na taketo neferove praktiky zvyklo a beru to uz ako samozrejmost, no nemusi to takto byt....
|
| |
Re: the fuck
Od reg.: roob_
|
Pridané:
16.11.2012 7:23
to nieje tym, ze toto je IT portal, ale tym, ze nastastie tu ludia nemaju na ociach klapky jak kon. Veci aj ked sa to nezda, maju svoje dosledky a ak pripustis, ze konkretne % vyhradene pre OS (50, preco prave 50, preco nie 13,4 alebo 78,26?) je zavadzanie zakaznika, potom nemozes predavat napr. ani notebook, lebo z 500GB disku mi tu ubrali 60 na win+pycoviny a 10 na recovery. Chapes to? Cela tato debata je zbytocna, lebo v Surface32 JE 32GB disk. Keby tam bol 27,3GB tak by mal MS problem.
|
| |
Re: the fuck
Od: mmmmmmmmmmmmmmmmm
|
Pridané:
16.11.2012 15:18
ty si proste debil
ked si kupim notebook s 500GB, tak mne je u prdele kolko zabera "windows", pretoze si ho mozem vymazat, dat tam linux alebo hocico. V tom tablete spravu disku nemam, takze nemozem vymazat windows, dat tam android. Tak isto nemozem pridat ulozisku a dat windows tam. Proste kokotina. Ak by to bolo 10% disku, fajn. Ale 50%?
|
| |
Re: the fuck
Od reg.: appleman
|
Pridané:
16.11.2012 13:15
nie je to polovica.
co nenapisali je, ze 32GB je v skutocnosti 29GiB, z coho po prepocte zabera operacny system 7GiB.
|
| |
the fuck
Od: Johnboldob
|
Pridané:
16.11.2012 10:56
to roob_: Ja len hovorim ze je zavadzajuce marketingovo propagovat produkt ako s 32GB kapaitou, ked realne vyuzitelna je len polovica. Chapem tvoju argumentaciu ze kazdy OS nieco zabera, a nechcem robit vynimky ale ked to je AZ tak znacna cast, tak si myslim ze by bolo viac ako vhodne o tom informovat zakaznika. Bol by snad az taky problem k tech. spec. hme pod popis produktu napisat celkovu kapacitu a zvlast volne miesto (mimo predinstalovany OS) ? (toto jedine mi vadi) MS to neurobil viditelne, a preto si myslim ze sa nezachoval ferovo. Nie kazdy si pred kupou poduktu vyhladava recenzie, a cita mini riadky pod ciarou, a to ani nespominam tehnicky nezdatnych ludi ktori s niecim takym(alebo az do takej miery) ani nepocitali.
To ze o tom MS neinformoval na dostatocnej urovni je dnes uz skoro norma. Chova sa tak uz vacsina spol. a prave preto som rad ze niekto sa proti tomu postavil.
|
| |
the fuck
Od: Johnboldob
|
Pridané:
16.11.2012 10:58
continue to roob_: Marketing je zkazeny a vie byt aj nebezpecny, a aj ked taketo zavadzajuce kroky sa zdaju byt neskodne, tak postupne to vsetko vedie k pohorsovaniu a dalsim "podvodom", viz skylink, lesnicky web a nakoniec az k potlacovaniu prav. Nechcem zvelicovat, robit z komara somara ale som znechuteny tym akym smerom sa vyvija "moralka" celej spolocnosti a toho co sa zda byt uz dnes "nomalne" a nikto sa nad tym ani nepozastavuje...
|
| |
Re: the fuck
Od reg.: roob_
|
Pridané:
16.11.2012 11:15
chod kupit do potravin kilo mrkvy a potom odvaz kolko g budes davat do polievky. "nechcem robit vynimky ale ked to je AZ tak znacna cast, tak si myslim ze by bolo viac ako vhodne o tom informovat zakaznika" ze on nekupuje kilo, ale len 792 gramov. Je to presne to iste.
|
| |
Re: the fuck
Od: ---
|
Pridané:
16.11.2012 14:53
Ked uz mas tak rad zeleninu, skusim iny priklad. Pojdes do obchodu, kupis kilove vrece zemiakov, po otvoreni zistis, ze 50% vreca zabera hlina. (Kupis 32 GB model, kde realne dostanes 16 GB volneho miesta.) Pretoze tvoj priklad je o tom, ze zakaznik si kupi 1 kg mrkvy, doma ju odvazi, ma stale 1 kg, a potom SAM (to akoze z vlastnej vole) odkroji 208g mrkvy a zahodi ju. (Kupis 32 GB model, mas 32 GB volneho miesta a sam si to volne miesto mozes vyhodit/zmensit)
A nikto tu neriesi logiku, ze tam v skutocnosti ten 32 GB disk je, ale to, ze MS neuvadza, ze je realne dosiahnutelnych len 16 GB ... Vid realne a uvadzane hodnoty pri bezdrotovych sietach (ale tam sa to aspon v laboratornych podmienakch trosicka blizi k maximu)
|